načítám data...

Koncept Centoventi dokazuje, že italové stále umí malá praktická auta

11. března 2019, 21:45 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Fiat letos do Ženevy přivezl zajímavý koncept městského vozítka. Chytrými nápady a malými rozměry připomíná některé veleúspěšné modely z historie automobilky.

zobrazit celou galeriiNovinky: Koncept Centoventi dokazuje, že italové stále umí malá praktická auta

Nabídka automobilky Fiat se poslední dobou točí hlavně kolem modelu 500 a jeho různých mutací. Neméně důležité místo má ale v portfoliu i jednoduchý kompaktní hatchback Panda. Hranatý vůz vybavený často robustními motory FIRE je jedním ze základních kamenů italského motorismu a dlouhodobě patří k nejprodávanějším vozům ve své domovině. Za příznivou cenu nabízí skvělou užitnou hodnotu a robustnost. 

Malé vozy mají u Fiatu dlouhou tradici. Ať už vzpomeneme na původní model 500, který dostal na kola celou Itálii, Fiat 128, který jako licenční Zastava sjížděl z linky v Srbsku ještě dlouho po přelomu milénia, nebo legendární Maluch, na který nedají dopustit naši severní sousedé. Všechno to byly jednoduché, levné a spolehlivé vozy s chytře řešeným vnitřím prostorem. 

A právě takový má být i nový model Centoventi (v překladu sto dvacet). Pětidveřový hatchback na půdorysu 368x174 centimetrů usadí čtyři dospělé, díky absenci středového sloupku slibuje snadné nastupování a přidává celou řadu chytrých řešení. Mnoho částí interiéru bude vyměnitelných a ve voze bude spousta místa pro různé upgrady. Ty bude možné si zakoupit hotové u dealerů, nebo si je jednoduše vytisknout na 3D tiskárnách. Různé odkladací schránky, poličky a pouzdra tak bude možné si naspecifikovat dle vlastních potřeb.

Prostor pro individualizaci nabídnou i sedadla. Ta bude možné samozřejmě přizpůsobit vzhledově, ale i prakticky. Měkkost čalounění, nebo míra bočního vedení tak bude zcela v režii majitele vozu. A některá místa ve voze je možné i plně nahradit integrovanými dětskými sedačkami. Milý detail se nachází i na zádi, kde se v panelu mezi zadními světly nachází editovatelný displej, na kterém je možné zobrazit vlastní text. 

Jak už to tak dnes bývá, pod kapotou vozu bude elektrický motor.  Výkon zatím není znám, za pozornost ale stojí flexibilní dojezd. V základu nabídne Centoventi skromných sto kilometrů dojezdu, v případě zájmu lze ale vůz dovybavit přídavnými bateriovými články, které prý nebudou nepodobné powerbankám, které dnes používáme pro mobilní telefony. Plně vyzbrojený vůz pak zvládne dojet až pět set kilometrů daleko bez nutnosti nabíjení. A to už je poměrně zajímavé.

Pokud se do mixu vlastností malého Fiatu přidá i další italská zbraň – nízká cena – zopakuje “stodvacítka” dost možná úspěch svých předchůdců. A to bych Fiatu docela přál.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
12. března 2019, 06:57
0

Vypadá to dobře. Hlavně ta panda v palubovce je super! ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem