Už včera se na internetu objevily první snímky nové “trojky”, dnes nám Mazda naservírovala v tiskové zprávě i spoustu zajímavých informací. Těšit se můžeme na dvě karosářské varianty, klasický tříprostorový sedan (ano, bude se prodávat i v Evropě) a pětidveřový hatchback. Zatímco sedan se mi líbil na první pohled, u hatchbacku se zatím peru s pojetím C sloupku a příliš vysokým pontonem karoserie – uvidíme, jak to bude vypadat naživo.
Pod kapotou bude k dispozici široká škála motorů. Tři benzínové čtyřválce o objemech 1.5, 2 a 2.5 litru, čtyřválcový diesel 1.8 litru a konečně i očekávaný přeplňovaný SkyactivX někdy nazývaný jako “diesel na benzín”. Spřaženy budou se šestistuňovým manuálem, nebo hydroměničovým automatem. MAzda nabídne i pohon všech kol nazývaný i-Activ a vektoring točivého momentu G-Vectoring+.
Potud je vše krásné a slibné. Nadšence do řízení ale děsí informace o podvozku. Vpředu je vše v pořádku, najdeme tam klasický McPherson. Vzadu je ale, namísto všemi očekávaného víceprvku, namontována tuhá náprava. Někteří kvůli tomu “trojce” předčasně věští neúspěch, já osobně se ale nechám rád překvapit, jak se povedlo “torzku” inženýrům z prefektury Hirošima naladit.












custom1
28. 11. 2018, 16:53Mně se líbí. Moc! Hlavně sedan.
A té zadní nápravy bych se nebál. Mazda v poslední době šla "svou cestou" (žádný downsizing s turbama, ale pěkně po staru atmosféra) a myslím, že se to vyplatilo, takže kluci z Hirošimy asi ví, co dělají.
sheogh
28. 11. 2018, 19:02Moc pekne, obe varianty (i kdyz sedan asi vic)... Jen mohli vynechat ten tablet a byla by to pecka :-)
Bavoraczech
7. 12. 2018, 13:39Tabletují dneska všichni. Když chceš zůstat in, musíš tabletovat s nimi :D
motion
28. 11. 2018, 20:00Manželce jsem kupoval současnou trojku G-165 někdy v roce 2014, velmi rád se s ní svezu taky, akorát tak rychlá, nechá se velmi snadno vyprovokovat k nějaké té rošťárně, líbivá, dobře vybavená, spolehlivá a s velmi dobrou spotřebou, klasická ručka a ESP vypnete krátkým stiskem, co víc si přát... Proto jsem se na novou trojku velmi těšil. Design hatchbacku mi připomíná trochu Breru, na fotkách vypadá hůř než v reálu a tak se na tu zajímavě řešenou záď těším, sedan mi pak opět připomíná alfu, konkrétně 156, jedno je jisté, mazdu si s Focusem, Ceedem, i30 apod. prostě nespletete, má svoji tvář a to je plus ať už se líbí nebo ne. Technicky jsem malinko zklamán torzkou vzadu, ale... budu hodnotit až po jízdě, stejně jako motor, řízení, atd. Těším se...
Jimi
28. 11. 2018, 20:05Povedené, téma showcaru dodržena, ale 2.5 oficiálně v Evropě asi neuvidíme a možná MPS bude, benzíno-diesel typuji na automat. Ten C-sloupek je brutál, bude to chtít asi čidla...
E.T.
29. 11. 2018, 11:27Uvidím, jak se mi bude líbit naživo, ale na obrázcích se mi teda nelíbí.
Ronoath
29. 11. 2018, 14:53Výborné, moje oblíbená kombinace sedan + hydroměnič. převodovka + atmosféra zachována. Otázkou pro mě zůstávají sedadla, v současné trojce sedím na bočním vedení a kvůli autu hubnout nebudu.
Wanix
7. 12. 2018, 10:47ten masivní C sloupek mi připadá dost hrozný, tak uvidíme jak to bude v reálu...doteď se mi vždy nový design Mazdy líbil, snad se to nezmění. Sedan je zcela vpořádku