načítám data...

MG je zpátky, jen trochu jiné, než jsme ho znali

01. července 2022, 19:24 12 komentářů Viola Procházková

Jméno Morris Garages coby synonymum malých sportovních automobilů můžeme definitivně zamknout do archivu. Nová doba si žádá nový pohled na věc. Tak hleďte!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Víte, jak se pozná, že jste staří? Čím dál míň věcí vás dokáže překvapit. Pokaždé, když máte chuť začít mocně láteřit, jak si někdo mohl dovolit „zde dosaďte cokoli“, vzpomenete si, kolikrát už jste to viděli, a jen pokrčíte rameny. Svět má zkrátka řád, který se opakuje furt dokola. Nakonec i z osobního života víme, že žádná idylka netrvá věčně, i nejlepší kamarád zblbne, pracovní tým zdegraduje a láska vyšumí. 

Jedním dechem tedy přiznávám jak svůj pokročilý věk, tak fakt, že nové MG bude pro řad z vás zklamáním. Kdepak lehkonohé zadokolky! Kdepak motory uprostřed! Crossover dostanete, protože přesně to si současný zákazník žádá. Ale dost bylo filozofování a fňukání. Pokud jste v posledních pár letech nežili na ostrově v Tichomoří bez spojení se světem, beztak víte, kam se MG po své bezmála staleté historii posunulo. Pojďme se tedy podívat, jak vypadá teď a co nabídne v naší české kotlince. 

Z finančních problémů v nultých letech, které ji dovedly až k bankrotu, vytáhl automobilku čínský gigant SAIC. U nás si ho sice s auty spojí málokdo, na světe jde ale co do objemu produkce o sedmého největšího výrobce automobilů a kromě vlastních značek udržuje velmi úzkou spolupráci třeba v koncernem Volkswagen. Zároveň si připomeňme, že novodobé modely MG se už pár let prodávají v zemích západní Evropy, a to celkem úspěšně. I když tedy čínský původ na první dobrou mává varovnou vlaječkou, byla by chyba auta šmahem odepsat jako zboží z Aliexpresu. 

Na český trh jsou prozatím vyslány dva modely, kompaktní crossovery MG ZS a MG EHS. Menší ZS překvapuje tím, že je k dostání pouze ve dvou spalovacích variantách – jako benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1,5 litru nebo jako přeplňovaný litrový tříválec. Zatím žádné hybridy, žádná elektřina, všechno přijde až v následujících letech. O něco větší EHS je naopak dostupné výhradně jako PHEV s celkovým výkonem 258 koní a elektrickým dojezdem přes 50 km. Svými parametry dosahuje na speciální EL registrační značku a benefity s ní spojené, i když čert ví, jak dlouho ještě potrvají. Oba modely pořídíte pouze s předním náhonem, se čtyřkolkou se v dohledné době nepočítá. Potud tedy víceméně tuctové crossovery, jakých se povaluje v každém dealerství hromada. 

Celá věc začne být o dost zajímavější, když se podíváme na ceny. I soused z Rumunska se musí trochu opotit, o tom z Boleslavi ani nemluvě. MG ZS se základním čtyřválcem a pětistupňovým manuálem začíná na částce 424 940 Kč. Základní výbava Essential přitom vůbec není marná – obsahuje třeba šest airbagů, bi-ledkové přední světlomety, parkovací senzory, klimatizaci, tempomat, infotainment s desetipalcovým displejem, Androidem a Carplayem. Pokud byste čekali, že vás v kabině přivítají vrzající spoje a plasty jako ze závodní jídelny, tak nepřivítají. Do interiéru jsem si na prezentaci vlezla jen na chvilku, ale ničím se neliší o evropského standardu a celkový dojem je velmi příjemný. Jako správná konzerva oceňuju, že kolem displeje pořád zůstalo pár tlačítek a točítek na ovládání základních funkcí klimatizace a radia. V plné palbě vrcholné výbavy Exclusive se pak cena ZS vyšplhá na 529 940 Kč, což je pořád hezká cena. Startovní cena plug-in hybridu EHS je 887 940 Kč a i s nejvyšší výbavou zůstanete pod milionem.  

Uvádět na trh novou značku je samozřejmě nelehký úkol a ptáčkovi je třeba pěkně zazpívat, aby se nechal ochotněji lapit. Jenže u nízkých cen tady písnička nekončí. Na oba modely dává MG záruku sedm let omezenou nájezdem 150 000 km, což patří k nejlepším podmínkám, jaké v nabídkách automobilek najdete. Kromě toho slibuje věc v dnešní době téměř nevídanou – dodání v řádu týdnů. Zde by se měl využít potenciál skupiny SAIC v podobě vlastních výrobních kapacit a distribučních kanálů. 

Taková je tedy nová kapitola MG. Může se vám líbit a nemusí, ale zkuste si představit, že je to začátek. Kdo by před pár lety řekl, že dá Hyundai světu majstrštyk v podobě i30N? Třeba se jednou dočkáme i těch lehkonohých roadsterů. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
01. července 2022, 21:30
16

Stejně jako jsem to psal u DongFengu, neodpustím si to ani tady. MG Motor Europe je stoprocentně vlastněn SAIC Motor, což je čínská státní firma, tudíž se plně zodpovídá komunistickému diktátorovi Si Půovi. Příjemnou jízdu!

reagovat
sheogh
01. července 2022, 21:33
2

Me napadla jen jedna otazka: Proc?

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
01. července 2022, 22:33
0

Počkat, oni nebudou v ČR prodávat MG3 a MG5 EV(jediný EV kombík kromě Taycanu)? To mi při cenové politice MG přijde jako dvě auta, která by se v ČR mohla chytit.

reagovat
Stanley
02. července 2022, 06:54
7

Já si tu jen odložím obrázek o tom, jak vypadala modelová řada MG ZS před dvaceti lety.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. července 2022, 13:21
10

Dovolím si poopravit pár nepřesností z článku. Zaprvé, není pravda, že by čínští soudruzi vytáhli automobilku MG z bankrotu. Oni jen koupili práva na jejich logo s úmyslem lepit ho na jejich generický čínský šunt, aby ho mohli začít cpát do Evropy. A čínský původ je rozhodně důvodem, proč tyto stroje musí být odepsány. Jelikož totiž soudruzi stále ještě neuzavřeli své koncentrační tábory ve východním Turkestánu, je morálně naprosto nepřípustné od nich kupovat automobily. V tomto případě je to o to horší, že MG vlastní soudruzi přímo a ne prostřednictvím nastrčené figurky.

Zároveň je to nesmysl i z ekonomického hlediska. Totalitní státy totiž mají jednu zásadní strukturální chybu, že jsou prakticky řízeny jedním člověkem, nebo maximálně malou skupinou. A když se pak tento člověk rozhodne udělat něco velmi stupidního, jako například zaútočit na sousední suverénní stát, o němž je z důvodu svého napoleonského komplexu přesvědčen, že by mu měl patřit, nebo, já nevím, třeba uvrhnout půlku země kvůli deseti nakaženým do tvrdého lockdownu, tak to má za následek zhroucení dodavatelských řetězců a dvoucifernou inflaci. Pokud je to možné, tak je potřeba od těchto zemí nic nebrat a pokud to možné není, tak je nutné ihned začít hledat nové cesty, aby to možné bylo.

A co se týče aut samotných, pokud by se někomu zdálo výhodné platit částku na úrovni Hyundaie i30 kombi za auto, které je podobně výkonné, ale zároveň mnohem horší, méně odladěné, méně bezpečné, pravděpodobně i méně prostorné, s horší servisní sítí a socialistické, jen proto, že má o trochu víc cingrlátek a módní vyvýšenou karoserii, tak je nutné zmínit, že 424 940 Kč není finální cena, ale že je k tomu nutné připočíst postupnou ztrátu nezávislosti a morální důstojnosti.

No a kdo se zajímá o lehkonohý roadster, tak moc dobře ví, co je vždy odpověď.

reagovat
VK
VK
02. července 2022, 17:42
-9

Chmmm, no, stoprocentně kapitalistické, tržně řízené, tudíž efektivní automobilky nejsou schopny nové auto dodat dřív jak za rok - a to ani elektro, na jehož dodání by měl být eminentní zájem. Zatímco centrálně řízené, ve vlastnictví komunistickou partají vedeného státu automobilky, tudíž z principu věci neefektivní, dodají v řádu týdnů. To mi někdo vysvětlete. Buďto se na kapitalismu něco zásadně pokazilo, nebo na centrálním řízení zásadně vylepšilo.

bitner
02. července 2022, 22:41
8

VK: to jsou takova falesna slovicka. Pú si muze dovolit dodat do Evropy tech par aut, ktera dokaze vyrobit, prednostne. I kdyby kvuli tomu melo pomrit milion lidi.
Aby na to pak takovy VK, nebo, coz me mrzi docela dost, Violy, mohli skakat.
Jo, Zapad je na Cine zavislej vic, nez je zdravo. Ale to fakt neni duvod, abysme je obdivovali.

beastar
03. července 2022, 08:23
8

VK: Neee ty si chytrý člověk. Tak si to domysli. V tom jejich systému by si určitě nechtěl fungovat. Aneb jak píše Bitner. Je to asi jako ptát se jakto že v tom Kataru staví ty stadióny tak rychle. Moderní otroctví jen kvete. Plus jestliže strana řekne tak to má zelenou a vše jde stranou. V současné chvíli nemají žádná surovinová omezení. Raději podpořím líné kapitalisty například z Itálie koupí třeba Fiatu, než čínský režim... A záměrně píšu režim. Mimochodem na nové auto se čekalo vždy. Přijde mi že jste jak fanatici. Za slavného bolševika si čekal na 120ku deset let a ani muk... To jen k tomu skvělému řízenému hospodářství bez otroctví. Zjisti si něco o platech a fungování výroby v Číně plus o jejich umělé ekonomice a bude ti jasný jak to umí udělat.

ro
rock
03. července 2022, 08:33
5

No tak zase zpátky na zem; MG sem dokáže dovézt celé dva modely s možnostmi individualizace víceméně nulovými, asi tak na úrovni skladovek. No a ve skladech ČR se konkurenčních Kamiqů s nulovým nájezdem v této chvíli poflakuje 108 ks, s cenami od 436 000 vč. DPH. Takže vlastně větší výběr než u toho MG, se srovnatelnými cenami a s kratší dobou dodání. Ono to s tím tržním hospodářstvím zas tak tragické nebude...

VK
VK
03. července 2022, 13:07
-2

Však taky nepíšu, jak by to bylo v Číně skvělé a čínské automobilky super. Spíš naopak, že západní (v širším smyslu) značky mají docela zásadní problém a místo řešení vzkazují zákaznictvu a nejen jemu, trhněte si nohou, líp to dělat nebudeme. Což bych tak jaksi očekával právě od těch státních podniků bolševicky řízeného státu. A ne naopak. Takže to zkuste brát jako budíček za pět dvanáct. Z Číny bereme všechno, od hraček pro lékařské ultrazvukové přístroje - aby to za 5-10 let nebyla většina aut.

HeavySmoker
05. července 2022, 11:06
2

VK: Doporučujem zbehnúť do trafiky a kúpiť si noviny. V Európe je akosi vojna a európske automobilky majú subdodávky z Európy (ani dnes sa neoplatí voziť každý šroub cez pol sveta). Ukrajina aj Rusko sú významnými subdodávateľmi z dôvodu geografickej blízkosti a samozrejme stačí jeden blbý káblový zväzok a auto nejazdí. Preto je kapitalistický zázrak že sa automobilky dokázali preorientovať tak rýchlo. Na nové auto sa dnes čaká zhruba 6 mesiacov (pokiaľ nie si zákazník JLR) z konfigurátora a skladom je toho na výber tiež celkom dosť. Ešte jedna drobnosť, v tom MG by som asi nechcel nabúrať.

beastar
02. července 2022, 13:38
9

Asi jako Great Wall v Německu a Itálii a další podobní třeba DongFeng. Okrajová záležitost. Pár lidí to pořídí jako pracovní nástroj do firmy. Nástroj píšu protože to tak bude fungovat. Někde mezi míchačkou a kompresorem. Dá tomu šanci pár velmi šetrných důchodců. Teoreticky pár lidí, co jim nevadí z jaké země to je.

Mimochod predikce Čínské ekonomiky a výhledů vypadá že soudruzi budou muset také zdražovat. Ba co víc oni budou muset navyšovat výplaty a ustoupit od umělého systému vnitřních investic. Jejich skvělé developerské projekty se budou muset zpomalit. No o tom že lidskoprávně je to velká žumpa o tom se nemá cenu bavit. Všechno jde směrem kdy tyto ceny nebudou moc udržet. A co si budeme ony zase tak dobré už dávno nejsou. Možná už to zvenku vypadá trochu evropsky ale je to stále špatné. Nenechte se mýlit.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem