načítám data...

Mercedes redukuje nabídku: Třída S přijde o kupé a kabriolet

Zájemci o luxusní čtyřmístné kabrio s hvězdou mají poslední roky na pořízení nového vozu. Do budoucna se "esko" bude vyrábět výhradně se čtveřicí dveří.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes redukuje nabídku: Třída S přijde o kupé a kabriolet

Při koupi nejvyšší řady Mercedesu máme dnes na výběr ze tří variant. Kromě klasického sedanu je k dispozici ještě čtyřmístné dvoudveřové kupé a případně i stylové kabrio. Na prodejních číslech se ale jasně ukazuje, že většina zákazníků uvažuje konzervativně a na první pohled zajímavější varianty s dvojicí dveří dělají jen necelých osm procent prodejů.

Ačkoli mají tyto vozy všechny v názvu stejné písmeno “S”, jde prakticky od rozdílné modely, které sdílí jen menší část komponentů. Vývoj kabrioletu a kupé je tak poměrně drahá záležitost a v situaci, kdy si nenajde cestu k dostatečnému množství zákazníků jde i přes vysokou cenu o celkově finančně nezajímavý, nebo dokonce mírně ztrátový model.

Osmiletý životní cyklus současné generace “eska” se letos přehoupnul do poslední čtvrtiny a začínají se tak objevovat první zprávy o nástupci. A jedna z nich není příliš veselá. Třída S pro modelový rok 2022 totiž dorazí jen v jedné karosářské variantě, totiž jako klasický čtyřdveřový sedan. Malou náplastí může být nový mercedes SL, ten ale nabídne jen dvě místa k sezení. Rodinně zaměření jedinci tak budou muset sáhnout pro plebejštější Éčko, nebo k jinému výrobci. 

Ve hře je ale ještě jedna varianta. Vzhledem k tomu, že kupé a kabriolety si kupují všeobecně méně konzervativní jedinci, dost možná si je Mercedes nenechá utéct, ale nabídne jim úplně nový model, pravděpodobně poháněný elektromotorem. To je ale všechno hudba budoucnosti. V současné době si můžeme být jistý jen tím, že na pořízení kupé a kabrioletu s “eskem” na zádi máme poslední dva roky.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
10. února 2020, 16:04
8

Tak to je škoda, za mě Sko kupé je to, co tak nějak charakterizuje, čím by Mercedes měl být.
Ikdyž už dávno není...

reagovat
Knightrider
10. února 2020, 16:45
7

Je smutné, jak pomalu a jistě mizí excentrické
(a krásné) modely aut napříč všemi automobilkami a zůstává ojediněle klasika a pak SUV na milion způsobů.

reagovat
Fa
Fandatik
10. února 2020, 17:02
0

Já bych tolik nebrečel. Sko v Cabriu jsem nikdy moc nechápal. A třeba nám oživí CLko a svět bude zase v pořádku.

reagovat
ratan groch
10. února 2020, 17:48
0

Ak tomu spravne rozumiem, tak CL bolo S coupe. Bolo v troch generaciach, pricom poslednu poslednu nahradil model S coupe.
Cize clanok je o tom, ze S coupe alias CL konci.

Fa
Fandatik
10. února 2020, 22:29
0

No tomu právě moc nevěřím. Luxusní GT vyráběl Mercedes dávno před řadou CL. Když to vezmu z modernější doby tak coupé bylo W112, w108 snad neměli jinou verzi než 4dv. sedan, W116 snad taky neměla coupé verzi, Číňan už jo. Pak přišlo první CLo. A velký luxusní coupé prostě k MB patří. Předpokládám, že verzí Cabrio bylo minimum, a jsou nutné větší vývojové zásahy než v případě coupe, kterých mohlo být třeba 7%, ale převážně v drahých verzích (navíc za vyšší základní cenu než srovnatelné Sko) s mnoho příplatky, takže extrémní marže. Mě to zase tak špatné číslo nepřijde.

ratan groch
11. února 2020, 09:52
3

TAK ESTE INAK
.
............................................................CL a S coupe su rovnaky modelovy rad v priebehu casu.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ked sa v roku 2014 zaradilo oznacenie modelu S coupe, tak sa nevyvinul novy model Mercedesu, ale sa tak oznacil pokracovatel modelu CL.

A POSLEDNY POKUS:

C214 znamy ako MERCEDES CL 1.gen
C215 znamy ako MERCEDES CL 2.gen
C216 znamy ako MERCEDES CL 3 gen
C217 znamy ako MERCEDES S Coupe

Fa
Fandatik
11. února 2020, 11:55
0

Celkem znám historii mercedesu. Možná z té tvoji tabulky neznám C214, ale znám C140 (případně SEC). Stejně jako před tím C126.

Ano je to stále stejná kategorie. A proto věřím, že Mercedes kategorii luxusních grandtourer neopustí. Ať už ho nazvou jakoukoliv.

beastar
10. února 2020, 18:06
1

Hmm tohle fakt není katastrofa ani pro nás ani pro zákazníky. Natož pro Mercedes. Jedná se o velkou okrajovku. V případě cabrio až o nesmysl.

reagovat
Ju
Junior
11. února 2020, 07:30
1

asi chodim špatným hoodem, ale já potkávám víc coupeček než čtyřdveřů...

reagovat
beastar
11. února 2020, 10:27
0

Tak to je proto logice a velká náhoda. Najdi si prodeje třeba: D Asi se ty sedany před tebou schovávají. Věř mi že reálně je to 5:1 asi tak. Bez urážky. Poznáš Esko coupe?

Kuře
11. února 2020, 11:07
1

Je pravda, že když kolem jede nějaký vyblejskaný Éčko kupé, tak je to na první pohled to stejný...

beastar
11. února 2020, 13:28
0

Nee ono rozeznat céčko od éčka je taky kolikrát řehole. Proto bych se nedivil kdyby se občas spletl.

Kuře
11. února 2020, 13:31
0

Však říkám, je to skoro stejný:)

Ještě v minulých generacích to celkem šlo, ale teď už to fakt začíná bejt moc jak vejce vejci...

beastar
11. února 2020, 13:47
0

On to u té základní palety modelů byl záměr. Sledování te módy sbližování modelů. Viz. Některé designové prvky i u jiných značek. Je to rádoby pro zákazníky a automobilka ušetří že: )

Ju
Junior
11. února 2020, 19:37
1

Cčko a Ečko se mi plete, zejména v sedanech.
Ale Sklasse poznám vždycky

Pochtli
11. února 2020, 10:34
2

Automobilky šetří kvůli "eko/elektro" hysterii, tak osekávají méně ziskové modely či výbavy jak na běžícím pásu, jen aby měly jak na vývoj "ekopovozů", tak na placení výpalného za překročené emise..

reagovat
Csaba
11. února 2020, 19:05
0

Smutnou pravdu máš :(

JohnyLBC
12. února 2020, 10:46
0

A je to škoda, CL coupé 1. generace C215 bylo nádherné auto. Dodnes se mi líbí a slintám když ho vidím, speciálně ve verzi AMG. Druhá generace je taky pěkná, ale chybí jí ta uhlazenost.
Na druhou stranu musím říct, že když se člověk podívá do portfolia BMW nebo Mercedesu, tak těch modelových řad a provedení je už tolik, že mám problém je od sebe na silnici rozeznat. BMW už má asi 6 aut v řadě X, a doby kdy mělo BMW 3,5,7, a někdy Z nebo 8 jsou už dávno pryč. Dneska je těch modelů a karoserií asi přes 20. A rozeznat od sebe GLC a GLE Coupé mi také dělá problém.
Takže redukce řad a směřování vývoje do méně modelů by mohlo pomoci dělat zase kvalitnější auta.
Stačí si rozkliknout následující odkazy na komplet menu:
https://www.mercedes-benz.cz/passengercars.html#modeltabs
https://www.bmw.cz/cs/all-models.html

reagovat
Caddy
12. února 2020, 11:59
0

neee, tohle je to nejlepsi, co Mercedes dela, presne to, cim se odlisuje a co je vrchol radosti :(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem

Cadillac Seville 4,9  1992
Cadillac Seville 4,9

1992 rok výroby
250 koní výkon
4 900 ccm objem

Chevrolet Tahoe Hybrid 2009
Chevrolet Tahoe Hybrid

2009 rok výroby
332 koní výkon
5 967 ccm objem

Chrysler Sebring 2,7 LX 2001
Chrysler Sebring 2,7 LX

2001 rok výroby
203 koní výkon
3 ccm objem

Edsel Ranger Coupe  1959
Edsel Ranger Coupe

1959 rok výroby
280 koní výkon
6 400 ccm objem