načítám data...

Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

Máme rádi auta, co mají mnoho využití. Co takhle Marco Polo, které mimo své kempovací povinnosti dokáže suplovat i obyčejnou dodávku?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

No jo, smějte se. Nejdřív diesel-elektrické SUV a teď dodávka. Zdá se vám, že jsem předčastně zestárl? Ale kdeže. Marco Polo jsem si půjčoval s romantickou představou o světě, kdy se vám bude chtít vstávat za svítání, pracovní povinnosti splníte zatímco budete s notebookem posedávat na louce a kávu si uvaříte v mokka konvičce na plynovém vařiči. Takže vám musí být naprosto jasné, že jsem Marco Polo měl přesně ten týden, kdy hezky nebylo. Ale nakonec to až tak moc nevadilo.

Než se pustíme na cestu za hranice všedních dnů, bylo by dobré si představit, co tady vlastně máme. V nadpisu je až přehršel slov, ale co to vlastně všechno znamená? Mercedes-Benz, to je výrobce automobilu. Marco Polo je pak modelovou řadou. A přídomek Activity značí, že tento vůz je postaven na základě levnějšího Vita a ne třídy V. A pak je tu označení ArtVenture. To je paketem, který Marco Polu přidá LED světlomety, lakované nárazníky a lišty (Ano, v naprostém základu by bylo Marco Polo Activity s nelakovanými nárazníky), chromovanou masku chladiče, tónovaná skla vzadu, vyhřívání předních sedaček a v neposlední řadě také specifické polepy a provedení stanu na střeše. Ano, je zelený, pardon, akvamarínový. Díky zmíněnému paketu ArtVenture by jeden zvenku ani nepoznal, že před ním nestojí třída V, ale jen Vito. Rozdíly totiž najdeme hlavně uvnitř.

I když před sebou máme kempovací dodávku, interiér nezapře svůj užitkový původ. Vlastně na mě působí celkem stroze. Černé plasty, odkládací plochy všude, kde se podíváš. 4 pohodlné sedačky a jedna tvrdá lavice. Snadno omyvatelná podlaha. Středový panel se sedmipalcovou obrazovkou infotainmentu působí už trochu zastarale, ale po funkční stránce může člověk infotainmentu něco vytknout leda těžko. Uživatelské prostředí je jednoduché a docela rychlé. Navíc po připojení telefonu zjistíte, že podporuje i Android Auto. Za mě vyřešeno, víc nepotřebuju. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Interiér sice působí stroze a užitkově, má ale jednu obrovskou výhodu. Tou je variabilita. Jak samostatné sedačky, tak lavice jsou osazeny v kolejích, takže je snadné s nimi posouvat sem a tam a upravit si vnitřní prostor podle aktuální potřeby. Přední sedačky jde jednoduchým grifem otočit, takže konverze na párty dodávku zabere jen pár chvil. Tedy, až se naučíte ten grif k otočení sedaček. 

Jestli Marco Polo obstojí i jako party van ale bylo na programu později. Nejdříve dobrodružství. A kde jinde jej zažít, než na Vysočině? Nelenil jsem a vyrazil na návštěvu pionýrského tábora. To mi poskytlo hned několik různých prostředí, kde vyzkoušet, jak to jezdí.

Dálnice. Pod kapotou Marco Pola je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 240 koní. Dokáže dodat až 500 Nm kroutícího momentu a spřažen je s devítistupňovou automatickou převodovkou. Takže pokud náhodou potřebujete spěchat, není to vůbec problém. A musím říct, že na poměry dodávek je i velice dobře odhlučněný, takže vás nebude obtěžovat hluk od kol a podvozku. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Okresky. Ano, já vím, že hodnotit jízdní vlastnosti obytné dodávky na zakroucených silničkách Vysočiny, je tak trochu zvěrstvo. Ale já musím. Protože jsem se fakt bavil. Podvozek je naladěný do perfektního kompromisu mezi pohodlím a ovladatelností, takže vás v zatáčce trochu pohoupe, ale zároveň i podrží. A díky pohonu všech čtyř kol máte trakce na rozdávání, takže není ani maličko problém lítat po silnicích v rychlostech, které se nesluší na osobní auto, natož na dodávku. Vykouzlilo mi to úsměv na rtech? Rozhodně.

Nezpevněné cesty. Tábor je umístěn mimo dosah civilizace a vedou k němu jen polní a lesní cesty. Několik dní před mojí cestou pršelo, takže jsou patřičně zabahněny. Světlá výška je dostatečná, kontrola trakce vypnutá, stačí trochu rozvahy a trpělivosti a dá se projet až do tábora, kam se prý už druhý den nedá dojet autem. Ale to bude spíš rukama. Pro potřeby 99% uživatelů budou jeho schopnosti naprosto dostačující.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Nebyl by to tábor, kdybychom si nepostavili stan, že? Stačí najít dostatečně rovné místo, aby se člověk v noci někam nesunul, odjistit dvě západky a zatlačit. Střecha se zvedne a najednou je tu místo, kde se pohodlně vyspí dva lidé. A protože stále prší a je chladno, můžeme si zapnout nezávislé topení. Stan s podsadou vs. stan s Mercedesem 0:1.

Dobrodružství bychom tedy měli. Odjezd z tábora se neobešel bez trochy hrabání v bahně, ale co se dá dělat. Pro traktor jsem nemusel a boty jsem si nezamazal, beru to tedy jako výhru. A co párty? Jestli jde do Mercedesu dát bečka, výčep a další propriety pro poctivou grilovačku, o tom se snad nemusíme bavit. Ale vyspí se v něm inzerovaných pět lidí? Tady bych byl trochu opatrný. Nahoře, ve stanu, se dva lidé vyspí pohodlně. Dolů, na rozkládací lavici by se pak měli vejít další tři lidé. Pokud se budou mít hodně rádi, pak se samozřejmě vejdou, ale bez nějakých nadstandardních vztahů bych prohlásil, že třímístná lavice je jen pro dva spáče. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Závěr

Dan někdy prohlásil, že Vito je etalonem osobní dodávky. Nemohu nesouhlasit. Když mu odspustíte strohý interiér, dostanete velice hezky vypadající dodávku se skvělými jízdními vlastnostmi. A Marco Polo? Verze Activity je auto pro člověka, který chce auto na výlet, ve kterém se vyspí až v pěti lidech, ale mimo těch několik příležitostí ročně chce úplně obyčejnou dodávku. Dokázal bych si představit s takovým autem žít. Používat ho na vožení nepřeberného množství náhradních dílů a přes léto s ním jezdit na festivaly a výlety do přírody. Jen bych si do něj dal pár krabic se zásobami a vařičem. A přidal bych měnič na 230V v případě, že bych chtěl provozovat home office z lesa. Můj pracovní počítač by totiž více než den nejspíš nezvládl.

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 950 cm³
Výkon motoru: 240 koní (176 kW) v 4 200 ot./min
Točivý moment: 500 Nm v 1 600 – 2 400 ot./min
Převodovka: automatická devítistupňová
Maximální rychlost: 210 km/h (190 km/h v testu)
Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,8 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 9,8 l/100 km
Cena již od (Marco Polo Activity V300d 4matic): 1 486 912 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
14. září 2021, 10:04
0

Je to sice dodávka, ale za 1,5 míče bych čekal interiér, kterej nevypadá jak z 10 let starý Dacie.

reagovat
Galveston
14. září 2021, 10:24
0

Na druhou stranu, raději bych brázdil Evropou v tomhle než v opulentním GT. A dost možná i dražším. Lidi, točivý moment 500 Nm nemá snad ani autokar pro 55 osob. My fakt nevíme, co bychom chtěli. Dnes jsem už vychladlej, ale být mi teď kolem třiceti a mít ten hlad po světě, jako tenkrát, fakt bych slintal...

Adam Forman
14. září 2021, 11:43
2

Slintáme, slintáme, ale mega a půl nemáme...

Avex
14. září 2021, 12:38
-1

hele to ani tak nerozporuju, ale kdyz brazdim Evropu v "premiovy znacce" tak bych si rad pripadal aspon jako v karavanu, ne jako ridic dhl kterymu vzadu zbejvaj jeste tri baliky

Galveston
14. září 2021, 12:44
2

Mega a půl netřeba. Já osobně jsem v polovině roku 1989 řídil modrou skříňovou Avii 31 z Ostravy do Stockholmu a zpátky. Bylo mi 27 let a na ten kulturní šok, co jsem zažil, jen co jsem vyjel z přístaviště v Ystadu, nikdy nezapomenu. Takže čím skromnější prostředky, tím bohatší zážitky :-)

Adam Forman
15. září 2021, 06:52
0

Naprostý souhlas. Skromností k zážitkům...

esmo
15. září 2021, 08:28
2

Se smějete interiéru, ale za 1,5mil by standardní Marco Polo třídy V rozhodně nebyl... :D

mariov8
15. září 2021, 08:32
1

Vadí interiér modelu Marco Polo ACTIVITY původem z Vita? Není problém, v nabídce je Marco Polo HORIZON založeno na modelu Třídy V, jen je třeba přihodit ještě čtvrt míče. Na Třídě V je založeno i "plnotučné" Marco Polo s kuchyňkou, dalšího "čtvrt míče" navíc? Zdá se to moc? Mají vyprodáno na 1,5 roku. Myslím, že nám ACTIVITA bude stačit.

beastar
15. září 2021, 13:56
2

Zdá se to jako zbytečné rypani. On ten interiér hnusnej fakt je. Zas je to obytný auto a ne limuzína. V dnešní době kdy i běžná okyna atakuje milion je 1,5 totiž vcelku nízká cena. Nová doba...

af
afro-r1
17. září 2021, 20:32
0

Skoda, ze nedavaji vzadu pulene dvere misto klapky...

reagovat
To
Tomshon
předevčírem v 23:01
0

Pod ty se neschováš. Takhle můžeš udělat posezení pod víkem, sedět, pít kafe..

af
afro-r1
včera v 20:35
0

Takhle se s tim neda nikam natesno zacouvat a otevrit dvere. Defacto clovek rezignuje na dodavku, kterou mohl mit po vyhazeni sedacek v cene.
; o )

To
Tomshon
předevčírem v 22:59
0

Jaká byla ta převodovka? Dvojspojka nebo hydroměnič? :-)

reagovat
mariov8
včera v 10:07
0

Mercedes používá do aut s klasicky uspořádaným hnacím traktem jen svoje měničové hydromechanické převodovky. Jenom do levných aut NGCC a Citanů nebo budoucí T třídy dává a bude dávat dvouspojkové "automatické" převodovky.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem