načítám data...

Mercedes-Benz CL500: Mafiánův služebák

Někteří z nás si jej možná pamatují z Need for Speed. Jiní v něm zase potkávali svého lokálního drogového dealera...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mercedes-Benz CL500: Mafiánův služebák

Představte si, že je rok 2004. Jste podnikatel v oboru stavebnické obuvi (betonové boty, sandále z traverz a podobně) a potřebujete elegantní vůz, ze kterého bude vidět, že jste někdo, s kým je dobré být zadobře. Český patriot by určitě volil Superb, to je jasné. Ale co když jsou vaše kořeny někde na jihovýchodě? Pak musíte vzpomenout na oblíbené vozy z vaší domoviny a podívat se, co zrovna nabízí Mercedes. Stačí se podívat v dealerství a máte jasno. Řada S je přecejen pro někoho, kdo je na vyšší příčce potravního žebříčku a obvykle už si své auto řídit nechce. Menší sedan nebo coupé je zase moc plebejské. Takže potřebujete CL. Ale jakou motorizaci? Pokud nechcete auto s přídomkem AMG, pak máte taky jasno. V8 nebo V12? V ten moment vám možná v hlavě promluví hlásek, o tom, že V12 bude náročnější, takže volíte V8 v CL 500. Ještě že u toho už to největší rozhodování končí. Z příplatkové výbavy si totiž skoro nemusíte vybírat. Vše podstatné je už v základu. Víc vás snad ani nemusí zajímat, takže jen vytáhnete z kufříku několik balíčků s bankovkami a zanedlouho dostáváte klíčky od svého nového vozu. Nyní se posuňme o 13 let a 170 tisíc kilometrů dál. Doba největší slávy a lesku této generace pominula. Má ještě nějaké kouzlo, nebo už je to jen auto odsouzené k zapomění?

Víte, můj vztah k luxusním a drahým autům je takový ambivalentní. Na jednu stranu je mám rád. Vyskytují se u nich totiž tři krásné vlastnosti. Obvykle jsou pohodlná, často velice elegantní a hlavně jsou taková ‘samozřejmá’. To znamená, že cokoli po nich chcete, provedou s samozřejmostí, jako by šlo o nějakou drobnost, kvůli které se ani nezapotí. Na druhou stranu si v nich velice často připadám doopravdy nepatřičně. Vážně hodně nepatřičně. A tak to je i tohoto Mercedesu.

Je vážně pěkný, na svůj věk neztratil ani trochu ze své elegance. Podívejte se na tu zadní část! Nebo na to, jak se kabina zepředu zužuje směrem dozadu. Skvostné. Rozhodně lepší než následující generace, která je poněkud… činská. Dál mě fascinuje, jak dokáže klamat tělem. Když kolem nic není, tak nevypadá, že by bylo až tak velké. Ale postavte vedle nějaké auto. Pak teprve vynikne těch pět metrů délky. Nojo, vážně je to jen trochu zkrácená S-klasse. A ten vnitřek! Dobrá, displej ve středovém panelu je menší, než by byl v současném autě. Taky je kolem něho nějak moc tlačítek. A ten telefon v loketní opěrce taky není dotykový. A proč ta televize nic nenaladí? Ajo, analogové vysílání už u nás nějakou dobu neběží. Na nečem to stáří přecejen musí být vidět. A co tu máme dál? Sedačky jsou nejen vyhřívané, ale i chlazené a jestli chcete, tak vás mohou i namasírovat. Všechno nastavování se odehrává jak jinak než pomocí elektřiny, k dispozici jsou i paměti. Něco z toho uměl i můj Lincoln (hlavně co se elektrického nastavování sedaček a pamětí týká), něco z toho nedostanete ani u běžných současných aut (třeba ty paměti, že?). Přemýšlím, do kolikáté třídy základní školy jsem chodil, když se tahle věc prodala. Do páté?

A co ta jízda? Všechna CL byly vybaveny věcí, která se nazývá Active Body Control, tedy adaptabilním hydraulickým podvozkem, který má na palubní desce tlačítko ABC Sport. Chcete cítit každý kamínek na cestě? Ale samozřejmě. V běžném režimu ale tlumí všechno co má, aby vás jízda po silnici zas tak moc neobtěžovala. Díky tomu možná působí až trochu plavně, ale pokud chcete přitvrdit, tak je tu přece to kouzelné tlačítko, které jsem zmínil před chvilkou. Převodovka, pětistupňový automat, se snaží o to samé. Kdyby se ke své funkci mohla vyjádřit, bylo by to nejspíš něco takového: “Řadím, ale v případě, že nemáte zvolený sportovní mód, tak to určitě nemusíte cítit.” A co motor? Kdyby měl fungovat v duchu zbytku auta, tak byste asi ani nevěděli, že máte pětilitrový osmiválec, neměl by žádný zvuk a nejspíš by ani nebylo poznat, že má třista koní. Pokud byste ho nepřepli do sportovního režimu. Naštěstí to tak není a hned po nastartování se ozve příjemné zabrumlání, které nasvědčuje tomu, že pod kapotou nějaké to použitelné stádo koní je. A že se určitě rádo projeví. Zvuk je sice úplně odlišný od amerických V8, které rád poslouchám už od volnoběhu, ale zkuste zajet do tunelu, stáhnout všechna okýnka a otevřít šíbr, šlápnout na plyn a motor vám zazpívá píseň jeho lidu. Ach ano, tohle by taky šlo. Ve výsledku vám CL nabídne dva režimy jízdy. Chcete jet v klidu a pohodlí? Ale samozřejmě. Chcete spěchat? Ovšem, žádný problém. Ale raději spěchejte jen na větších silnicích, na zakroucené okresky bych jej raději nebral. Jeho váha, která se blíží dvěma tunám, je na něm přecejen znát.

A co já a CL? Verzi CL 55 AMG si pamatuju z Need for Speed: Hot Pursuit 2, kde se velice často prohánělo jako jeden ze soupeřů. Já měl vždycky raději Jaguar XKR a můj bratr zase BMW Z8. A i když jsem si ježdění s ním docela dost užíval, o čemž svědčí počet účtenek za benzín, které se mi nashromáždily v peněžence, tak jsem byl vlastně rád, když jsem přesedl zpátky do Rudé Potvory. A to nejenom kvůli spotřebě benzínu, která byla u CL okolo 17 litrů, když jsem se s ním přesunoval do školy a do práce. Ale hlavně kvůli tomu, že se ve svých dvaadvaceti letech cítím v takovém autě tak trochu nepatřičně. Hlavně když s takovým autem vyhraju pomyslnou soutěž o největší půdorys auta, objem motoru a pořizovací cenu auta. A to nejenom na univerzitním parkovišti, ale i v práci, kde jsem navíc sledován, čím jsem to proboha zase dojel. Nejspíš jsem na takové auto ještě dostatečně nedozrál.

Takže si to shrňme. I třináctiletý Mercedes dnes stále vypadá k světu, zahrne vás dostatkem pohodlí a stále má příjemné jízdní vlastnosti, které by mělo velké coupé mít. Je na něm vůbec něco špatně? No, má nějaké ty oděrky a jeden z parkovacích senzorů občas zlobí, ale jinak funguje přesně tak, jak by měl. A mimojiné zrovna hledá nový domov. Takže jestli máte zájem, může být váš.

Za fotky děkujeme Marianovi!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

H_F
11. března 2017, 22:06
0

ty kola na to dal nekdo postradajici spetku vkusu
nak me to ale zrovna u tohohle auta vubec neprekvapuje
jinak za ctvrtmic si clovek muze koupit to samy, akorat amg
kdyz uz hnusny auto (hlavne ta palubka, na kterou clovek kouka nejvic), s drazsim provozem, tak at to ma aspon motor, kterej za to stoji
btw. sedacky pripominaj droidy ze star wars

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2017, 09:39
0

Mne se to auto vzdycky libilo. Jeho tvary jsou krasny a neuveritelne nadcasovy. Ani se cloveku nechce verit, ze uz je 13 let stary. Pamatuju, jak jsem se za nim tenkrat otacel, kdyz jsem ho nekde potkal. Tenkrat mi bylo o par let vic, nez kolik je tobe dneska a taky bych si v nem asi pripadal nepatricne, ale dneska uz je to samozrejme jiny. Do techhle aut asi opravdu clovek musi dozrát vekem.
Neni to auto na blbnuti na okreskach, ale kdyz clovek pochopi jeho smysl a ucel, tak nejspis bude velmi prijemnym spolecnikem a ani v dnesnim svete se neztrati.
Prekvapilo mne, jak levne se to da dneska poridit. Ta cena je hodne lakava, ale urcite ji bohate vyvazi provozni naklady a servis. Ale to je problem vsech drahych a luxusnich premiovek. Dnesni porizovaci cena je jedna vec, ale clovek musi mit na pameti, jaka byla jeho cilova skupina a porizovaci cena, kdyz to bylo nove. Od toho se pak odviji i ty naklady.

reagovat
VK
VK
12. března 2017, 13:26
-1

Hmmm, benzinove osmivalce Mercedesu., zejm. co se tohoto a S-Klasse tyce, nejsou zrovna zavad a oprav proste, pripocteme 16l spotrebu, pripocteme ze rocnik 04 bude jeste korodvat...no nevim, kdo se na ctvrtmilionovou cenu chyti; adekvatni by mi pri predpokladanych jen vstupnich nakladech na opravu ca 100 tis. dalsich, prosla cena tak neco kolem 150 tisic. Chapu, ze se majitele snazi prodat tak aby na zbytkove cene ze sveho pohledu neprodelali, pokud mozno za stejne, za Kolik to byli poridili, ale trochu soudnosti.

Vubec osmivalec neslynouci zrovna spolehlivosti, navic uzrany, dohromady celkem maligni kombinace. Zatouzit po necem takovem, asi spis s trilitrovym sestivalcem v benzinu (naftu asi do coupe prece jen ne), aby se spotreba udrzela alespon nekam do 12 litru a nebylo tam vsechno prislusenstvi dvakrat. Jestli se tedy vubec do techto typu montoval.

Aa
Aaron
12. března 2017, 16:21
0

A na to jsi přišel kde, že M113 je poruchový motor? Naopak se jedná o velmi jednoduchý a prakticky bezproblémový motor. Horší už je to s M273, ta už občas pozlobí, i když nic hrozného. Vyloženě špatné jsou pak M278, ty nepovedly a nejde je doporučit snad nikomu.

Liqid
12. března 2017, 09:48
0

Jeden z nejhezčích MB si dovolím tvrdit, tak elegantní auto se na silnicích jen tak nevidí a zaujme na první pohled i neautíčkáře. Úžasný GT na dlouhé cesty.

Ale jak píše Knightrider, ty provozní náklady budou masakr, nedej bože nějaká větší oprava (klasicky třeba podvozek). Takže mě napadá otázka, kdo je vlastně potencionální kupec. Střední třída si koupí raději novou fábku, protože provoz by je sežral. Vyšší třída si zas nebude kupovat olítanou vránu, ale raději sáhne po novějším modelu. Takže to asi zbude na nadšence, kterej nebude litovat utopených peněz. Jsem zvědav, za jak dlouho se konkrétní kousek prodá, přestože z fotek vypadá opravdu moc pěkně.

reagovat
Boris
12. března 2017, 10:14
0

Jedním slovem "nádhera". Sen mnohých z nás je dnes za cenu, která je více než lákavá. Náklady na provoz si netroufnu odhadnout, ale pokud byli předchozí majitelé slušní a nešetřili na servisu, zle předpokládat, že žádné větší investice nehrozí. Pro někoho s volným místem v garáži jako víkendovka a k tomu odpovídajícím počtem najetých kilometrů určitě bez problémů. Jako "daily car" člověk zřejmě zvolí něco méně náročného. Každopádně budoucímu majiteli tiše závidím.

reagovat
Csaba
12. března 2017, 10:24
-1

Moc pěkně napsáno a moc pěkně nafoceno!
A taky opravdu pěkné auto s moc pěkným odstínem laku, opravdu pěkná kola a ještě pěknější palubka!
Mít 500 tisíc které bych mohl postrádat, neváhal bych...

reagovat
Skipper
12. března 2017, 12:24
-1

Auto je to nádherné. Hlavně absence pevného B sloupku je krásný detail. Ale bral bych ho spíše ve V12 verzi, i když ty servisní náklady by asi byly šílené.

reagovat
briza
12. března 2017, 12:44
0

Na mě tohle vždycky působilo dojmem, že bylo vyvíjeno pro nějakou albánskou lopatu, co potřebuje do kufru nacpat golfové hole, metrák koksu a dva mrtvý rusáky. Navíc ho beru jako takový poslední záchvěv doby temna, která u MB nastala s příchodem masařky, nové generace Cčka a prvních Áček a ML, kdy hlavním znakem byl hnus zvenčí, který překonal pouze ultimátní hyperhnus uvnitř a k tomu všemu se přidala dost pochybná kvalita. No a další doba temna přichází v současnosti. Nebo alespoň já to tak vnímám, protože nateklý design, interiéry pro kolotočáře a uvádění zrůdností typu GLE, z toho mi fakt navaluje. Asi jsem navíc zlobil, protože soused má nové Cčko a začínám mít takový nepříjemný pocit, že ho chce vyměnit za kreaturu jménem CLA.

reagovat
Franz Kafka
12. března 2017, 13:54
0

Asi zhruba 5 let nazpět jsem měl možnost se s tímhle autem setkat. S V12 pod kabátem a vypadá to majestátně ostatně, který větší Mercedes ne? Jede to tam kde to má jet velice pěkně tzn. dálnice. Je to napsané jako článek hezky a aniž bych chtěl spekulovat o věku tak se nedivím těm pocitům. Ve 22 letech je to prostě všechno jinde a v takovém autě si člověk vždy přijde tak trochu jako 50+ to znám.

Jak tady mnozí píšou cena je lákavá, ale ano je to vyvážené tím servisem(spíše ale údržbou a spotřebou). Interiéry v těchto Mercedesech jsou kvalitní ale z dnešního pohledu vypadají staře. Provoz je drahý zejména co do spotřeby a jestli se jezdilo během testu za 17 tak je to ještě dobré:) Servis Mercedesa přibližně z těch let dobře znám nebo vlastně neznám. Když se totiž takové auto koupí dobře tak rozhodně není poruchové a dělají se jen běžné věci, údržba. Jako daily na nic jako parádička super.

reagovat
VK
VK
12. března 2017, 14:11
0

Zbyva tu jen doresit, jak takove auto dobre koupit. Coz neni uplne trivialni a algoritmizovatleny problem, aby se tak reklo.

Franz Kafka
12. března 2017, 14:16
0

Já jsem koupil ML55AMG úplně v pohodě. Ono to chce mít trochu nějaké kontakty. Jednoduché to není a v Áčkách takové auto vážně nečeká.

Csaba
12. března 2017, 17:01
-1

Samozřejmě že jsi koupil ML 55 AMG "úplně v pohodě"! Je to totiž auto které v podstatě nikdo nechce ani zadarmo, na rozdíl od v článku představeného CL 500! ML 55 AMG?!? Čili "Mrdka Legendární" AMG?!?
Proč, proboha, by mělo být těžké něco takového koupit?!? A proč, proboha živého, by ke koupi něčeho tak zbytečného, nesmyslného a image ničícího měly být potřebné nějaké "kontakty"?!?
Je to přemotorovaná, extrémně nehezká, zoufale morálně zastaralá, humpolácky působící a absurdně těžká obluda která (ve verzi AMG a se silničními pneu) v terénu skončí okamžitě poté co opustí levý pruh dálnice a rovněž tak okamžitě skončí i kdekoli jinde než mimo ten levý pruh dálnice...
Koupit to je ta nejjednodušší věc na světe má-li člověk dostatek peněz.

Franz Kafka
12. března 2017, 17:21
1

Můžeš si o tom myslet co chceš, ale to co píšeš je totální blábol. Koupit dnes dobrý kus rozhodně není tak snadné jak píšeš a nemám pocit, že zrovna CL by byla plná silnice mnoho se jich prodává déle jak půl roku. To co píšeš o tom "terénu" jenom dokazuje že si v tom ani neseděl natož aby si s tím někdy někam jel. O tom jak to vypadá bych se nedohadoval každopádně nikde netvrdím, že je to designový skvost. Uvnitř jsou MB z téhle doby zoufalé úplně všechny i optikou doby. Absurdně těžká ? Má to 2,3 tuny a tohle kupé z články skoro 2 tuny to máš 300 - 400 kg rozdílu co to v autě je? Takhle to může vidět jenom člověk co jezdí autem vážícím 700 kg a vypadajícím jak krabice od bot jinak nechápu proč v téhle kategorii měla být váha určující. Podívej se na to kolik běžně váží SUV nebo offroady.

Koupit to někde v bazaru s nájezdem 400 000 je sranda no to máš pravdu potom tam ale na člověka čekají ty obrovské náklady u každého Mercedesu. Nezlob se na mě, ale z toho co si tady vyplodil mám akorát tak pocit že ti leží v žaludku úplně něco jiného než "ML". Jsem rád že na konci zmiňuješ "dostatek" peněz nakonec proč bych si potom kupoval takový krám co popisuješ kdybych měl "dostatek" že. Dobrý sedni si do Jagu z roku 88 a jdi obdivovat jak krásná auto dělali co žerou i trávu u silnice a nikdo takové sráče nechce opravovat protože to ani nejde... to je zase můj názor ,) Bereš to moc konfrontačně to je celé.

Franz Kafka
12. března 2017, 18:32
0

Navíc si mě vůbec nepochopil. Nechtěl jsem ty auta srovnávat, ale byl to příklad protože se jedná o Mercedesy z podobných let s osmiválcem a pointa byla že nevidím ty servisní náklady tak černě jak tady každý druhý píše. Je jednoduché odsoudit něco co neznáš to chápu:) Mimochodem zbytečného půl milionu není potřeba stačí 300. A k tomu nákupu tam mi šlo čistě o to že to není auto které půjdeš koupit někam do bazaru (CL500) tam asi vážně pěkně kusy nebudou. Navíc teda v Čechách těch aut bude minimum lidi tady v roce 04 neměli dost peněz aby si to mohli dovolit:)

ve
vejfuk
20. března 2017, 01:18
0

Kolotočářská obligátní obludnost. Auto pro bývalé taxikáře/autobazaristy/kolotočáře. Auto na honění obrovskýho ega a miniaturního péra. Auto úplně k hov*u, rádoby sportovní SUV kterým jezdí zásadně vypatlaný čecháčci co si hrajou na něco co nejsou, naleštěná žebrota. Nechápu jak se tyhle zrůdnosti typu BMW XM6, ML/GL AMG můžou vyrábět a jak je někdo může kupovat. Impotence vládne světu. Když tohle vidím na silnici tak skáču do příkopu.

SEMRY
12. března 2017, 14:20
1

Servis.... jezdí kolem mě W221 a majitel už je neštastný. Tohle je víkendovka, daily caru by proteklo tak cca 100 až 150tis ročně na servisu. Potkávám ty auta docela často u mladejch kluků, nicméně ve stavu kdy už to není mercedes...

reagovat
Franz Kafka
12. března 2017, 14:23
0

To se musí kupovat když na to máš já vím v Čechách se to nenosí tohle psát otevřeně, ale je to tak. Jinak to dopadne tak jak popisuješ.

VK
VK
12. března 2017, 14:28
0

Na druhou stranu, 50-100 tis. servis za rok je strizlive brano tak obvykla cena za intenzivnejsi (50-60 tis. rocne) jezdeni jakymkoli vic jak petiletym autem stredni a vyssi tridy. U mladsich se ekvivalent vyda na kupni cene a jejim poklesu.

An
Andre
12. března 2017, 20:01
0

Tady je nějaký článek o CL65 AMG a podle toho to vypadá jen na stovky tisíc Kč ročně jen za servis toho zázračného ABC podvozku. Pokud tedy nemá AMGčko ještě nějaký dražší ABC podvozek. Ale zas obyčejná CL500 nemá 2 turba, takže se něco málo ušetří.

VK
VK
12. března 2017, 21:30
0

Trochu otazka, co z toho jsou poruchy pravidelne a co vymeny po deseti letech holt odeslych dilu, ktere pak zas nejakou dobu vydrzi.

Pe
Peter
13. března 2017, 11:55
1

Sam mam velmi podobne CL500, mam ho uz priblizne 2,5 roka, sluzi mi na kazdodenne jazdenie rocne tak 15-20tis. kilometrov. Co sa tyka udrzby za ten cas donho natieklo nejakych 150 tis. ceskych korun (vratane olejov, pneumatik, skratka vsetko). Auto som kupoval ked som mal 24 rokov, ja som to tak necitil ze do takeho auta treba dorast a hlavne je to jedno z velmi mala kupe do ktoreho sa pri svojich telesnych proporciach komfortne zmestim.

reagovat
SEMRY
13. března 2017, 19:45
0

Palec nahoru že to přiznáš! Kdo se chce pobavit doporučuju diskuzi na MB classic foru o W124 která za 9let najela 500tis km a na servise bylo se vším 450tis. Tj pod 1kč/km. A lidem se to zdá moc. :)

Pe
Peter
14. března 2017, 09:05
0

Nie je dovod to zatajovat. Tu este nutno podotknut ze mam velmi sikovneho mechanika a radsej ako diely meni, ich opravuje. Keby nie je jeho, tak som na cca. dvojnasobku tej sumy...

Chase
13. března 2017, 12:13
0

Nějakou dobu jsem kdysi prohánej CL600 (V12 bi-turbo). Svezení krásné, auto pohodlné a nadčasové. Každopadně celé to zabíjí ne zrovna spolehlivý a hlavně levný ABC podvozek a to, že je to jedna z generací MB, která začala hnít nejspíš už na výrobní lince.

reagovat
Pe
Peter
13. března 2017, 16:05
0

S tym hnitim to nie je az take hrozne, pretoze prakticky cela karosieria je z hliniku alebo plastu

Chase
14. března 2017, 15:43
0

Složení karoserie jsem nestudoval, ale vím, že u 4 roky starého auta, které neprodělalo žádnou nehodu hnila střeha okolo šíbru a to se mi k cenovce vozu moc nehodí :)

Pe
Peter
15. března 2017, 10:39
0

Strecha je tiez hlinikova, jediny zelezny prvok na aute su Ackove stlpiky. Korozia sa moze objavit (a aj sa objavuje), ale je to korozia hlinika, takze iba povrchova, nestane sa ze by bola diera skrz.

CL
CL 500
15. dubna 2017, 18:33
2

Na koupi takovýhleho auta jsou třeba koule. Tak jsem ho koupil :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem