načítám data...

Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Mám dodávky od Mercedesu rád. Když se tedy poštěstilo vyzkoušet si jedno dlouhé V při běžném dojíždění do práce, jal jsem se všechny přesvědčovat, že dodávka má jako jediné auto smysl.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Už to o mě asi víte, že kdykoli se někdo začne pídit po rodinném autě na všechno, začnu motat něco o dodávkách. Předně: U těchhle debat o kombících, a rakvích na ně, se nemůžu ubránit dojmu, že víc prostoru je plus a díky tomu přece rozumně velká dodávka musí být to nejlepší. A u Mercedesu se k tomu přidává velmi příjemný a ke kvalitě silnic zcela netečný podvozek a výbava, která se sluší spíš někde ve střední třídě.

Prostě budu týden jezdit tímhle malým autobuskem a bude mi dobře, říkal jsem si.

Těšil jsem se zejména na jeden malý, ale podstatný detail: Budu sedět hezky vysoko vepředu a okýnko bude hezky nízko, na loket. Mám ten panovačný posed rád. A vždy se mi vybaví, jak mi všichni kupci SUV říkají, že sedět vysoko je super.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Nebudu se přít. Ale podívejte se, kde sedí řidič Véčka a o kolik je to výše, než u většiny SUV. Vidíte s naprostým přehledem i přes ty dnešní obludnosti a můžete tak reagovat na věci, které řidič sporťáku vedle vás vůbec netuší. Cestování s touhle rozhlednou je prostě uvolňující. Máte přehled.

A bezpečnost? Jistě, dlouhá kapota se před vámi nepne, ale čenich Mercedesu je špičatý a… Vážně potřebujete půl metru čenichu navíc? Stejně bude měkký kvůli chodcům… Ale pokud kapota je to, co na autě potřebujete, nebudu vám to vymlouvat.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Popojedem. Turbodiesel je spřažený s klasickým automatem s devíti stupni a žene primárně zadní nápravu. Auto je díky tomu relativně agilní při rozjezdech, musíte ho ale po starosvětsku nechat trošku nadechnout. Pak skáče jako králík od světel ke světlům. Dokonce jsem ani příliš často nesahal po přepínači jízdních režimů, abych si auto přiostřil.

Dlouhý a překvapivě nízký kvádr se jednoduše chová jako slušný zadohnaný vůz. Jeho vyšší těžiště podvozek zvládá krotit dostatečně na to, aby se řidič semtam i pobavil. Řízení je navíc krásně přesné a dlouhý rozvor dodává jízdě na plavnosti a rychlosti na sametovosti.

Nikdo přitom není ochuzen o pohodlí, všechny sedačky jsou téměř identické (ok, řidičova jde trošku víc nastavovat), druhá řada má i područky a po vozidle se dá celkem obstojně pochodovat. Není nic příjemnějšího, než nasoukat pípající Mercedes do té poslední díry na parkovišti, vypnout zapalování, zvednout se, vzít si tašku a šoupačkami s bradou hrdě vztyčenou pohodlně vystoupit. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

U těch čoupaček se ještě zastavím. Každé auto se šoupacími dveřmi, kterými prochází mí kamarádi a známí se dříve nebo později dostane do situace, že se dveře nedovřou, nejde najít ten čudlík, není jasné za co potáhnout, nebo dojde k nějaké jiné větší či menší srážce s realitou. To se Véčku zcela vyhlo. Dveře jsou manuální, krásně vyvážené a nikdy s nimi nebyl pražádný problém. Byla radost je používat.

Ale vraťme se do interieru. Můžete si jej koupit ve vícero barvách, placka s novým systémem MBUX mu sedne a na fotkách vypadá fakt hezky. Jenže střed vrže. Vždy vrzal. A je to škoda. Snad časem…

Jinak se pilotní kabině dá těžko něco vytýkat. Volant padne krásně do rukou, sedadlo se dá nastavit jednoduše a přímočaře a analogové budíky doplněné displejem dělají svou práci hezky samozřejmě.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A pokud se budeme bavit o tom prostoru: No asi je nabíledni, že i za třetí řadou sedaček je hromada místa na zavazadla a s Davidem jsme se shodli, že ideální by bylo mít tenhle Mercedes, Hondu CBR kterou zrovna testoval, a být šťastný. Stěží může mít auto na daném půdorysu více místa. To už by muselo být příliš vysoké na podzemní garáže.

A v tom je nakonec ten fór. Já jezdil Véčkem, jako by to byl můj osobák. Nikdy jsem si nepřipadal nepohodlně. Nebyl problém být všude první, převezl bych všechny Klapzuby a přesto jsem mohl kdykoli najít parkovací místo. Auto je velké, ale ne obludné.

Navíc jsem se do své rozhledny vždycky velice těšil. Rozvážný přístup k pohodlí mne naplňoval klidem a užíval jsem si plynulou a místy i pekelně rychlou jízdu. S rozhledem do krajiny. Za devět a půl litru nafty, což je pro mou nohu krásný výsledek.

A kamkoli jsem dojel, lidé se na automobil s hvězdičkou dívali závistivě, takže asi i nějaký ten street cred tam je. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Budu vám to prostě asi pořád cpát. Nevidím důvod, proč by se měl někdo ošívat před nákupem dodávky. Obzvlášť tyhle od Mercedesu rozdávají radost stejně bohatě jako kubické metry kufru. Snad jen naše setrvačnost, možná předsudky a trošku i ta spotřeba daná výškou karoserie nás všechny dělí od nádherné budoucnosti, kde budou po světě jezdit jen krásné placaté sporťáky a vyšperkované dodávky plné šťastných lidí…

No to jsem se nechal možná až trošku moc unést, ale todle auto mám rád a vy byste ho měli mít rádi taky. Tak. 

Technické údaje

  • Motor: OM 654 DE 20 LA, 2 143 ccm, 140 kW (190 k) při 3800/min
  • Převodovka: Hydroměničová, planetová, Mercedes – Benz 9G Tronic
  • Pohon: Zadní kola, ESP nevypínatelné
  • Délka: 5,14 m
  • Pohotovostní hmotnost: 2 130 kg 
  • Cena motorizace od: 1 375 770 Kč 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ev
Evlo
20. června 2021, 22:31
-1

A drnca to min nez ty PSA dodavky (pro ace verzo atd.)?

reagovat
Jan Machač
20. června 2021, 23:02
1

Hele ty PSA věci jsou houpavější a jejich zdvihy méně bezedné. Mercedesí filosofie mi ale k těm dodávkám obecně přijde nejlepší a tyhle zadohnaný podvozky mám vyloženě rád.

Ev
Evlo
21. června 2021, 08:23
-2

Musím být konkrétnější, nejvíc mě na psa vadí ty Malý nerovnosti, že jdou, na můj vkus, moc znat. Typicky přejezd.krizovatky s tramvajovými kolejemi. Kdy prostě s psa věcí fakt každá kolej udělá ráz, který mě přijde téměř neutlumený, a obtěžuje mě to prostě. Nemam moc nový auta projekty, ale třeba ranger raptor to filtruje skvěle (ale zas je mega široký uz, jinak by to bylo super městské vozítko).

Jan Machač
21. června 2021, 09:17
0

To se trosku bojim, ze mas trosku moc vysoky naroky ;-)

eLzyx
21. června 2021, 10:28
5

Evlo aby měl moc velký nároky? Neeee.

Jan Machač
21. června 2021, 10:31
0

Někdo to dělat musí... ;-)

mariov8
21. června 2021, 10:41
2

Krátké příčné nerovnosti řeší guma, nejlepší na komfort u této bedýnky jsou 17". Většina lidí ale neodolá, a veme si alespoň 18" (jako vidím na fotkách) nebo rovnou 19". Je fakt, že s profilovým číslem 45 to sedí i kolem 180-200km/h na dálnici jako přikované. Komfortnější 17" ráfky již ve 180km/h říkají, že to stačí...

mariov8
21. června 2021, 10:45
2

Ty PSA-Toyota vágeny bych spíše srovnal s Vitem SELECT nebo VW Caravelle. Ano, některou výbavu Vito nebo VW neumí, bo mercedes má třídu V a VW Multivan. Ale když jsem bouchnul dveřma u Vita a u Spacetoureru, bylo jasné kde je více materiálu i konstrukční práce... a nakonec také peněz. Když na to člověk má, tak není co řešit, ale když ne... PSA/Toyota 1-1,1M, SELECT/Caravelle 1,4-1,5M, Třída V/Multivan 2M a výše...

Jan Machač
21. června 2021, 10:57
0

S těma cenama to sedí, prostě někde se ušetřit muselo a u toho PSA to celkem dali...

mariov8
21. června 2021, 11:05
1

Také se mi to auto líbilo. Kdyby mělo být auto za moje vlastní peníze, na Vito (snad vyjma akčního modelu Vito FAMILY) natož na třídu V by určitě nebylo. To pak člověk musí nějaký ten kompromis přijmout. Za ty peníze jsou to dobrá auta, motor HDi, automat je snad Japonský Aisin, vevnitř poněkud stísněnější a skromnější, ale pořád pro rodinu habakuk místa. Z předchůdce si leckdo mohl dělat srandu, ale poslední generace je za ty peníze slušná nabídka.

Ev
Evlo
21. června 2021, 12:34
-2

Já mám nároky co reflektují infrasturkturu, problém je, že bohžel je asi nic neplní, jediné auto co jsem zatím našel, že není vyloženě drncavé je raptorák, ale ten zas nereflektuje realitu šířkou. Chápu ale, že dost lidí proste bere jako normální, že to drncá, ostatně se stačí podívat na to kolik aut jezdí hlavním tahem přes prahu.

Ev
Evlo
21. června 2021, 12:38
0

Reálně velmi zvažuju proace city, ne proto, že by to bylo dobré auto, ale protože TCO vypadá super nízké a tak se ten kompromis dá.

Sa
Sato
21. června 2021, 14:08
0

200 kmh? s takouto plachetnicou?

Jan Machač
21. června 2021, 19:29
1

na to potreba odborníkov...

mariov8
22. června 2021, 09:28
0

Na 18"/19" s aktivními tlumiči AGILITY CONTROL není problém jet s touhle bedýnkou tachometrových 200km/h v klidu přes půl Německa, jednou mi z Hannoveru dokonce skoro celou cestu pršelo. Pokud řidič neblbne, to auto se ani nehne! To nemá podvozek navržený na 180km/h... Až motorizace 300d/124CDI s výkonem necelých 240 koní dostala pro sichr omezovač rychlosti na 210km/h.

Ha
Habakukk
21. června 2021, 07:23
0

Je je to super povoz, až bude mít 10 járů na hrbu tak se dostane do cenově akceptovatelné hladiny a budu o něm vážně přemýšlet.

reagovat
Pochtli
22. června 2021, 09:38
1

"mohl jsem kdykoli najít parkovací místo" - asi nebydlíš na sídlišti, kde je často problém najít místo pro auto i o metr kratší..

reagovat
Jan Machač
22. června 2021, 10:43
0

Bydlím na místě, kde se parkuje podélně a jsou tam modrý zóny. A ano, na sídlišti to není, ale na sídlišti délka vadí jen při podélném stání, což naštěstí není to jediné, co je dostupné. Před mým domem jedině podélně.

esmo
22. června 2021, 11:25
3

Dlouho jsem bojoval za Multivan, jak je nejlepší, jak i jeho cena je obhajitelná.
Stačilo si ale jednou sednout do Véčka a měl jsem jasno co je lepší. Je to geniální auto.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem