načítám data...

Legendy 2018: Ohlédnutí za festivalem motorismu

12. července 2018, 08:32 12 komentářů Honza Hamster Křeček

Léto znamená mimo jiné festivaly. Filmové či hudební máme samozřejmě také rádi, ale Autíčkáře logicky nejvíce zajímá ten motoristický, Legendy 2018

zobrazit celou galeriiFoto:   YRKA PICTURED

A jaké že tedy letošní Legendy byly? Pátý ročník se přestěhoval. Namísto parku bohnického tentokrát motoristická slavnost zavítala do areálu výstaviště v Holešovicích. Jak se změna místa podepsala na celé akci? Vlastně nijak zásadně. Prostor v někdejším Parku kultury a oddechu Julia Fučíka je s tím bohnickým srovnatelný, přibyly zastřešené expozice přímo v budově výstaviště. Snad jen ta členitost bohnického parku mi tentokrát trochu chyběla, původní místo mělo svůj styl a vzdáleně připomínalo Goodwood – tomu se výstavní areál nemůže rovnat.

Jinak byl ale pátý ročník opět motoristickou slavností, jak se sluší a patří. V rozličných sekcích se i tentokrát objevily skutečné skvosty a ani oficiální zastoupení jednotlivých automobilek nechtěla zůstat pozadu. Hned při vstupu do areálu se návštěvníkum naskytl pohled na obrovskou plochu posetou klasickými převážně domácími stroji. Krásné tatrovky i škodovky se leskly v žáru letního slunce. Radost pohledět.

Vůbec největší prostor tentokrát opanoval můj oblíbený Mercedes-Benz. Ten přivezl údajně vůbec největší hvězdu výstavy – AMG Project One. Prý je to dechberoucí sportovní automobil přenášející technologii Formule 1 do běžného provozu. Již několikrát jsme tuto formulku slyšeli a většinou (třeba v případě Ferrari F50) se poté úkázalo, že tomu tak naštěstí není. Tady tomu tak ale patrně skutečně bude, Project One opravdu vypadá spíše jako závodní auto než jako něco, co by bylo lze používat na silnicích. Závodní auto to však také není, zbývá tedy otázka, k čemu je to vlastně celé dobré. 

Design modelu Project One je údajně fantastický, mně však musím se přiznat až tolik neohromil. To je však věc osobního vkusu. Druhou horkou novinkou na stánku Mercedesu byl zcela nový Mercedes třídy G. Úplně nový a zcela jiný. Wow….

Takže radeji opustíme stánek mé nejmilejší značky a půjdeme se podívat někam, kde se mi to skutečně bude líbit. Třeba ke stánku Fordu. Ten tu vůbec poprvé v České republice ukázal nový Focus. A musím říci, že ač to není žádná tvarová divočina ani revoluce, auto je to pěkné a svěží. Ale nechme stranou Focus, hlavní hvězdou stánku Fordu byla dvojice supersportů. Překrásný nový Ford GT s karoserií vysochanou proudícím vzduchem tu stál po boku minulé generace, snad jedinému skutečně retro-supersportu. Ta auta jsou každé úplně jiné, přesto jim to společně velice sluší. A ten zvuk!

Poměrně velkolepě pojala letos svou prezentaci i Toyota. Ta slaví v posledních letech velké úspěchy se svými hybridními systémy a na jejím stánku to bylo znát. Stál tu například i vůbec první Prius. Nás petrolheady to ale stejně více táhlo k Yarisu GRMN a krásným rychlým Lexusům.

Zahanbit se nenechalo ani české zastoupení Ferrari, návštěvníci mohli obdivovat nové i starší kousky s koníkem ve znaku. A bylo toho mnohem více. Improvizovaná trialová trať nabízela zážitek z jízdy skutečně ultimativním offroadem a okolo byly v dalších a dalších sekcích rozesety stovky automobilů. Kousek od naleštěných Rolls Royců postávaly italské legendy jako Lancia Delta HF Integrale či Fiat Coupé, vlastné kapitolou potom byla sekce věnovaná vozům Americkým. 

Novinkou letošního ročníku byla expozice ve výstavních halách. V té hlavní byla vidět racčí křídla. A to jak ta původní na starém Mercedesu, tak ta současná na voze Pagani Huayra. Vedle nich potom stála možná budoucnost – elektrický Jaguar I-Pace.

I druhá hala nabízela skvosty rozličných stáří i zemé původu. Ferrari z programu XX, stará Lancia i Porsche, zbrusu nový Bentley a mnoho mezi tím. Však co bych vám vyprávěl, podívejte se na tu krásu sami na fotkách, za které velmi děkujeme Yrkovi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
12. července 2018, 12:31
0

Proč jsou ty fotky takový kropenatý? Slečny vypadají jak po vyrážce, auta jak když jsou lakovaný štětkou... Vidíte to taky nebo mám blbý oči já?

reagovat
Jakub Pospíšil
12. července 2018, 14:11
0

očima to není, taky to mám takhle zašumněný. možná to je nějakej uměleckej filtr nebo něco takovýho.

Jan Machač
12. července 2018, 20:17
3

Fotografovi bude vycineno a bude prinucen k jizde ve Fabii Junior.

Jakub Pospíšil
13. července 2018, 09:14
0

No počkat, zas tak nehumánní být nemusíme. Stačil by nějakej waterboarding nebo něco, ale ne takovéhle nelidské věci.

Sedrik
12. července 2018, 15:23
1

Na Legendy jsem se celkem těšil - na předchozích ročnících se mi líbilo právě to místo. Na fotkách to vypadalo skvěle a přišlo mi, že i návštěvníci se přizpůsobili prostředí. Ale osobně jsem nebyl, až letos, nicméně na výstaviště jsem přijížděl již značně před-nasrán.

Za mě Legendy maximální zklamání - neviděl jsem nic super zajímavého. Když už bylo k vidění nějaké auto, co by mě zajímalo, bylo v ohrádce, nebo alespoň zamčené.
Jediná značka, kde se mi podařilo sednout si do sedačky řidiče, byla Kia (Stinger), jinak mi všude přišlo, že se řídí přístupem: "rychle to zamkni, ať nám ti buřti neošoupou volant".

Světlé momenty - Pagani (samozřejmě :)), Audi Quattro na trati, super přístup u Kia stánku, Yaris GRMN honící se s Mustangem V8.
Pro mě nepříjemné momenty - nic extra zajímavého, nové G je hnusné (:)), místo se mi nelíbilo, většina aut zamčených (nebavím se o raritách, ale o aktuálně prodávaných modelech) - nejspíš kvuli velkému množství návštěvníků.

Nicméně jsem tam byl a aspoň vím, že příště jezdit nemám.

reagovat
BigBen
12. července 2018, 21:03
0

Bohnice měly svoji atmosféru, to je fakt. Na výstavišti jsem nebyl a jak vidím, byl to spíše autosalon...

Romus
12. července 2018, 21:39
0

Co se píše v recenzích na FB, tak oproti předchozím ročníkům velkej fail :-(

Sedrik
13. července 2018, 10:55
0

JJ, takový autosalon.
Nečekal jsem konkurenci Goodwoodu, ale čekal jsem "něco jako" => zajímavá, raritní auta + hromady informací, které se o nich budu moci dozvědět. Prostě car nerd fest.
Bohužel.

beastar
13. července 2018, 12:03
0

Klasika. Čím víc komerce tím míň zábavy.

Kuře
12. července 2018, 21:08
1

Hmmm, no jo no... A ja uz sem tam zase nebyl...:/

reagovat
Bavoraczech
13. července 2018, 11:54
1

A v sobotu všichni zmokli :-D :-D. Byl jsem poprvé. Šlo to... největší vodvaz byla trialová trať pro elektrokola...

reagovat
JayK91
24. července 2018, 21:26
0

letos jsem byl podruhe a celkem jsem litoval že jsem jel, byl jsem v sobotu a připadal jsem si jak v pekle, betonova vyheň, malo stanku kde by se dalo rychle koupit něco na osvěžení (stát 30 minut v řadě na pařaku bylo vyloženě o život) takže tento organizační fail zpusobil že jsme s přitelkyní odchazeli dost zklamaní (hlavně proto že minuly ročník byl podle nás super) Stejně tak bylo dost na pytel že auta co nebyla pod střechou byla totálně zaprášená. Jestli to bude přišti rok zase na vystavišti (jakože je to v planu) tak už tam nejedu :(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem