reklama
načítám data...

Jak Lamborghini svým modelem Urus promarnilo skvělou příležitost

V těchto dnech mohl svět s otevřenou pusou zírat na reinkarnaci off-roadu LM002. Lamborghini mělo všechny předpoklady k tomu, aby rozbouřilo konfekční vody luxusních SUV. Tuhle šanci však spláchlo do záchodu. Proč?

zobrazit celou galeriiAutíčkářova fikce: Jak Lamborghini svým modelem Urus promarnilo skvělou příležitost

Jednu věc napříč automobilovým průmyslem v posledních letech opravdu postrádám, a to je odvaha. Konkrétně ten typ odvahy, díky kterému by mohly vznikat jedinečné, zapamatováníhodné, od průměru a šedi odtržené automobily, a to i s rizikem, že se nemusí jednat o prodejní trháky. Jenže jak víme, o prodejní čísla jde až v první řadě. Neznám automobilku, která by nechtěla „vyprodat“ svoji produkci. Zmíněná odvaha se tak stává luxusem, který si automobilky s masovou produkcí nemohou dovolit. Žádná z nich nechce zbytečně riskovat, když kotvení v přístavu podbízivé průměrnosti je tak bezpečné. Navíc je tu kouzelný marketing, který i z low cost hatchbacku dokáže vytvořit auto hodné mistrů světa.

U malosériových výrobců je situace přeci jen jiná. Protože jejich brány neopouštějí levná auta pro každého, čekal bych větší dávku odvahy. Ale i ta se bohužel vytrácí.

Kdo jiný než Lamborghini by měl vytvořit něco opravdu extravagantního? Nově představený Urus je na pohled velmi dynamicky vyhlížející SUV, ale myslím, že Lamborghini mělo na víc než jen na iksšestku s nárazníky vypůjčenými od Gallarda.

Na rozdíl od Porsche, Maserati, Bentley a Jaguaru se má Lamborghini kam ohlédnout, přijde-li řeč na SUV. Může se zdát, že pro potřeby armády vyvinutý pick-up LM002 nemá s kategorií SUV nic společného, ale vzhledem k výkonům a luxusně pojaté kabině by se právě tohle auto dalo považovat za jakéhosi předskokana současných esůvéček.

reklama

Zapojte fantazii a představte si, že by Lamborghini dnes představilo duchovního nástupce LM002; pick-up s důmyslným řešením úložných prostor v korbě, bytelným podvozkem, který by hýčkal posádku komfortem, a vpravdě luxusní kabinou vytapetovanou moderním infotainmentem. Pomyslnou třešničkou na dortu by byl desetiválec z Huracanu pod kapotou.

Urus by se nesnažil odrovnat svět svým časem na Nürburgringu, místo toho by porážel Range Rover na jeho vlastním hřišti. Bylo by to auto, které by s prstem v chladiči zvládlo ruský mráz i pouště Perského zálivu, nefalšovaný král bulvárů a tunelu v Monte Carlu, prostě automobil, který zpochybní další setrvání G-wagenu ve vaší garáži. Výstřední, hlučné, komfortní, rychlé, v terénu schopné a hlavně od všech ostatních SUV tááák odlišné auto. Zkrátka pravé Lamborghini!

Místo toho tady máme další konfekční esůvéčko s pěticí dveří, jehož sedadla nejsou nepodobná těm v Panameře a ovladač jízdních režimů připomíná ten, který se objevil v prvním Cayennu.

Nemám pochyb o tom, že o Urus bude mezi smetánkou zájem, nicméně bych se vsadil, že i pick-up by byl trefou do černého. A proč si to myslím? BMW udělalo díru do světa s X6 jen díky tomu, že mělo odvahu přinést na trh naprosto odlišné auto. Popularita zmíněného Géčka od Mercedesu trvá zhruba 40 let. Proč asi? Není to náhodou tím, že takové auto nikdo další nenabízí?

Lamborghini mělo jedinečnou příležitost udělat Urus tak, že by se na něj vzpomínalo i době, kdybudeme všichni lítat ve vznášedlech na solární pohon. Tahle šance se už nebude opakovat. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ex
extip
05. prosince 2017, 20:11
3

Velice pěkně napsáno, nelze než souhlasit LM002 bylo prostě něco.. a je to něco i dnes.. Je škoda že i v kategorii těchto výrobců se jede na sázku na jistotu. Prosím, auta jsou to pěkná a dokonalá. Jsou silnější než ostatní, rychlejší luxusnější.. tak proč nejsou něco víc i na první pohled? Proč je to jen SUV od té které značky? Tak to dělají i běžní výrobci aut. Ale kdo ví, možná jsem jen staromilec který by chtěl aby každý supersport dokázal vyrazit dech stejně jako Countach a každé SUV od výrobce supersportů vyrazilo dech jako LM002. Doba je jiná, pokrok je někde jinde..dříve byl zákazních ochotný prominout kolikrát i výraznější technické nedostatky za cenu toho že jeho vůz je něco. Dnes už ochotný není a daní za to je to, že to..něco..už není tak výrazné.

reagovat
liška
05. prosince 2017, 21:15
0

Nj, ono když do toho taliánům už nějakou dobu mluví vedení VAG, tak jsou asi ruce relativně svázaný.

reagovat
beastar
05. prosince 2017, 21:22
0

Právě proto, že jim do toho ty zlý skopčáci krafou mají ještě čutálisti z gondol co a hlavně kde vyrábět.

Sedrik
06. prosince 2017, 08:37
1

Oba máte pravdu - kdyby Lambo nekoupil VAG, koupil by je někdo jiný. Lambo by samo nepřežilo.
Na druhou stranu vliv VAG je vidět dost. Kromě Avantadoru mi přijde, že jsou to jen překapotované Audiny...
No co už....

beastar
05. prosince 2017, 21:21
0

Je tady asi tak 10 objektivních důvodů proč to je takhle. Vypisovat je asi nemá cenu jdou najít i v článku. Osobně to chápu. Je potřeba udělat to s jistotou jako ostatní právě proto, že je to vyzkoušená cesta. Viz narážky na X6, která se zcela překvapivě i přes nelibost petrolheadů ve feldách prodává dost dobře. Srovnání s G wagenem bych se taky docela bál. Ten vznikal v době, kdy o nějakém suv nikdo neslyšel a svou cestu si prošlápl postupně. Pro dnešního zákazníka je to tak akorát.

Já čekám až se rozšoupne starej Pagani a udělají konečně to nejlepší suv světa. Kříženec Zondy a Uazu s pořádnou korbou s Ramu. Pod kapotu dvanáctiválec od Mercedesu polazený na 1200 koní. Samozřejmě za cenu na kterou se nezapomene. Třeba něco kolem deseti milošu ať se na to nezapomene.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
05. prosince 2017, 21:42
2

SUV už přece mají všichni :-D ... Horacio teda stále otálí ...

beastar
05. prosince 2017, 21:54
0

Přesně tak Bugina Gorgón na cestě. Dokonce hen ta Alfa má tu svojí stévii podle tý trávy do čaje. Všichni mainstrymáci typu Kloakadiak alias sup na špalkách mají svoje suv. Jen sakra ten Pagani pořád nic. Btw víš co by zachránilo Saab? Saab 9000 Xcross 4x4 Freeride 1.4 biturbo.

Fa
Fandatik
06. prosince 2017, 11:40
0

Horacio už má dávno hotovo. A každý druhý to má v garáži. Jen to nepřiznají, aby se jim majitelé Kodiaqu neposmívali.

beastar
06. prosince 2017, 16:44
1

No jo to je paráda radost pohledět na to budeme pamatovat ještě až se budeme ve třetí světový mlátit klackama.

ToMyx
08. prosince 2017, 10:03
0

To jsou hlody, vylil jsem si kvůli vám čaj na klávesnici, démoni :-D

beastar
08. prosince 2017, 14:13
0

Kdyby si měl Zondu tak nemusíš mít klávesnici. A vlastně ani čaj. To by si pil hned vod rána 170 letou single malt.

Autíčkový Jelen
06. prosince 2017, 17:11
0

Rozdíl je v tom, že Urus je tady prostě z důvodu obrovského výdělku a snížení emisí automobilky, zatímco LM002 byl původně armádní vehikl, kterej předělali v ten moment kdy jim to s armádní verzí dvakrát nevyšlo aby na tom neztratili všechny peníze. Něco trochu jako Hummer H1 Alpha. Na dnešní poměry chápu Urus jako docela dost odlišný auto...samozřejmě, že je to převlečená Q7/Bentayga, ale to bylo jasný hned od začátku. Ale to že je z toho furt cítit Lamborghini a vypadá pěkně, a interiér je jak ze stíhačky je podle mě parádní.

reagovat
Perunwit
06. prosince 2017, 19:59
0

...já se opovážím proti tomuto článku vznést námitku.... LM002 nebylo rozhodně žádným terénním démonem, byl to....no prostě jenom koncept, důvody vzniku známe. Srovnávat s tímro URUS je naprosto mimo mísu. To, že jako fanda LAMBA odjakživa bych se tímro mohl býti dotčen (Countach, Miura, etc.) je bohatě vyváženo domněnkou, že vizuelně i výkonově to nakope prdel všem nejvýkonnějším zvýšeným strojům. A to VŽDY bylo Lambo - extrém tam, kde Ferrari bylo konfekční, možná nevýkonnou sračkou a vizuálním klenotem tam, kde cokoli EU / AME bylo nerozeznatelnou nudou. Urus určitě není hardcore pila pro šejkym zhulené velbloudím trusem, ale až v tom Mahmut proveze utečenou Brunhildu, tato se jistojistě vyroní blahem. A to JE LAMBO.

reagovat
PeterLuk
06. prosince 2017, 21:37
0

Pod to sa môžem len podpísať.

reagovat
ro
rock
07. prosince 2017, 11:54
0

Fakt jsem doufal v něco, jako byl (Aixam) Mega Track. Kdo jiný než Lambo by si to mohl dovolit.
A oni přijdou s konfekčním SUV...

reagovat
ToMyx
08. prosince 2017, 10:07
0

Toto je jeden z článků, který jde proti proudu a má koule. Proto mám autíčkáře rád. Pěkné, pěkné.
Když jsem poprvé uviděl fotky, design mi svou agresí učaroval, ale po pár dnech už to není ono.... tipuju, že se brzy okouká.

reagovat
Fa
Fandatik
08. prosince 2017, 10:32
0

Spíš bude zajímavá reakce zákazníků, prvotní bude masakr, ale co dál? Lambo prostě není auto na každý den, třeba proti Bentley nebo RR. Porsche svoji image zahodil. Ferrari s ní riskuje, když neustále zvyšuje produkci (stačilo by zvedat ceny, aby ustálilo produkci třeba na 6ti tisících kusech.)
Možná i proto se velmi bohatí klienti raději mrknou ke Spykeru, Venomu, Koenigseggu, Paganimu, atd. (i když někteří to nepřežili), stejně si zmiňované Ferrari kupují jen aby jim byla nabídnuta nějaká investiční limitovka.
Kokot v SUV, zůstane kokotem i pokud má SUV na kapotě býka. To už se mi více líbí představa Lambo shootingbrake (4 místa) nebo něco podobného.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem