Richard Hammond. Jeden ze tří králů, kteří dokázali z pořadu o autech na veřejnoprávní televizi udělat nejsledovanější show na světě. O garáži Jeremyho Clarksona jsme vám přinesli reportáž už před nějakým pátkem, a tak cítíme potřebu podívat se na zub dalšímu moderátorovi slavné show – Richardu Hammondovi. Co o něm víme?
Hammondovi je 47 let, má dvě děti a jednu manželku. A na výšku jen 170 centimetrů. To z něj dělá nejnižšího moderátora (nejen) v historii Top Gearu. Se svou rodinou a mnoha domácími zvířaty žije na hradě na východu Anglie. Mimo jiné nemá rád kapelu Genesis a je velkým milovníkem všeho amerického, včetně oblečení. Kromě amerických vozů vyhledává Hammond také ty německé, zejména pak všechno od značky Porsche. Jak se říká, v každé redakci musí být nějaký křeček (Autíčkáři máme také svého Hamstera).
Richard má ke svým vozům hluboké citové vazby a některé, i přes to, že to pro okolí byly plečky nejhrubšího zrna, si oblíbil. Například Olivera (Opel Kadett z roku 1963 – Top Gear: Africa road trip), kterého po překonání Afriky nechal přivést do Anglie, aby jej přidal do své sbírky. Co se tedy momentálně skrývá nebo skrývalo v Richardově milované garáži?
1942 FORD GPW
Těžko říct, jestli v Richardově garáži bude sloužit tento dinosauří předchůdce moderních off-roadu jen jako relikvie nebo se s ním čas od času vypraví také na vajíčka do obchodu. Vůz byl zakoupen před pouhými sedmi měsíci, a pokud bychom jeho stav označili za pojízdný, asi bychom byli daleko od pravdy. Jednalo se o ryzí ‚barnfind‘ a momentálně se nachází v prenatální fázi renovace.
LAMBORGHINI GALLARDO LP560 – 4 SPYDER
Můžete být bohatým automobilovým nadšencem a nemít supersport? Nemůžete. A proto si koupil Lambo.
ASTON MARTIN DBS Volante
V TopGearu kdysi Hammond uspořádal srovnávací test Astonu DBS Volante a šťeňátka. Chtěl zjistit, co přinese větší pozornost žen a dívek.
Štěňátko vyhrálo, ale protože Richard už má zvířat i tak dost a pozornost žen si dokáže zajistit sám, koupil si Astona.
1968 FORD MUSTANG GT390
Jak bylo řečeno na začátku, možná ani nemuselo, Richard miluje Ameriku. A to velmi. Jak by mohl chybět v jeho kolekci Mustang? Ikona amerického lidu. Silný motor v autě, které nehýří zrovna skvělými jízdními vlastnostmi. Jenomže, to víte… silný motor. A víte, jak je to s těmi komplexy a s malými lidmi ve velkých a silných autech? Zbytek nechám na vás. Tento Mustang je však speciální tím, že je to Mustang 390, který řídil Steeve McQueen po ulicích San Francisca. Respektive není to přesně ten Mustang se sériovým číslem #26, ale je ze stejné série 390 (pozn. 390 kubických palců je objem motoru V8)
1963 OPEL KADETT
Oliver. Legendární Oliver, který přejel celou Botswanu a v posledních částech jej Richard neuváženým krokem utopil v tamní řece. Jenomže, co navařil, to také snědl. Olivera vysušil, opravil a pokračoval dál. Starého a nezničitelného Opla si natolik zamiloval, že jej nechal převést z Afriky do Anglie, kde jej kompletně zrenovoval. Jedno je jisté, Richard si Olivera nechá až do smrti. Čí? To se uvidí, ale nedovedu si představit, že by Oliver renovoval Richarda Hammonda.
1985 LAND ROVER RANGE ROVER CLASSIC
Když bydlíte na britském hradě, musíte mít základní proprietu britské aristokracie – původní Range Rover.
1987 LAND ROVER DEFENDER-110
Jeden z mnoha Land Roveru v Richardově sbírce. Jenže tento je o dost výjimečnější než všechny ostatní. Proč? Protože si na něm malý Richard ušpinil ruce. Auto je známe taktéž pod přezdívkou ‚BUSTER‘. Jedná se v podstatě o mechanickou slátaninu několika různých Land Roveru a dílů. Má zvýšený podvozek, obrovské kola, ochrannou klec a zadní nápravu z Land Roveru Discovery. Toto auto je zhmotněním jednoho z jeho dětských snů. Land Rover, který vyjede prostě kamkoliv. Nicméně, sny jsou většinou velmi drahá záležitost a Richard musel do ‚Defíka‘ nalít v roce 2008 přes 70 000 Liber, aby jej dostal do kýženého stavu.
1931 LAGONDA 2.0 SUPERCHARGED
Richard se do Lagondy zamiloval na fotografii, a prostě ji musel mít. Ehm, kdo by nechtěl taky udělat něco takového? Fotka. To se mi líbí! Bum, na druhý den vám to stojí před domem. Lagonda má tu zvláštnost, že je stará, má kompresor a má prohozený plynový a brzdový pedál.
1950 BENTLEY S1
Jeden z nejklasičtějších Bentleyů je epitomem britského poválečného luxusu. Něco takového nemohlo v Hamsterově sbírce chybět a jeho kus je samozřejmě perfektně zrenovovaný. Když ale při renovaci trval na montáži bělobokých pneumatik, byl prý kýmsi označen za “vulgárního malého č****a z Birmimghamu”.
1969 JAGUAR E-TYPE
Pokud byste měli hromadu peněz, jaké by bylo auto, po kterém byste pokukovali jako první? Za mě jednoznačně E-Type. Jen se na něj podívejte. Křivky, že je vytvořila snad sama příroda a ne člověk. Richard v jednom článku pro Top Gear psal, že ho krásné tvary tak uchvátily, že jej donutily v dešti přejít přes celý dvůr a pozorovat jeho linky skrze mezírku ve dveřích. Stejně jako za sny i za krásu se platí. Hammond si modrý E-Type dopřál ke svým čtyřicátým narozeninám v roce 2009 a vyhodil za něj celých 50 000 Liber.
2008 DODGE CHALLENGER SRT-8
Když se v roce 2008 trio vypravilo do Ameriky za silnými vozy, nebyl R. Hammondovi zapůjčen nový Dodge Challenger SRT-8. A tak si ho koupil, odjezdil natáčení epizody a odvezl si ho domů. Díky bohu, že je Richard tak velkým fanouškem muscle cars, protože Clarkson by jej pravděpodobně nechal utopit někde uprostřed Atlantiku.
2015 PORSCHE 911 GT3 RS PDK
První Porsche v seznamu, to je divné že? I když je o Richardovi známo, jak vřelý vztah ke stuttgartské značce chová. Jenže Richard neustále obměňuje verzi svého Porsche na tu nejnovější, a co by to bylo za milovníka, kdyby neměl tu nejextrémnější? Zajímalo by mě však, co říkal na to, že Porsche vyjede s GT3 RS pouze ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK? Těžko říct, ale vzhledem k tomu, že letošní 911 GT3 je osazena klasickým manuálem, možná se příští rok dočkáme i nejostřejší verze s klasickým fofrklackem. Teda ne my, spíš Richard Hammond. Nabídnul totiž před nedávnou dobou svoje Porsche k prodeji za bezmála 230 000 Liber. Není těžké si domyslet proč, když má příští rok vyjet nová verze Porsche 911 GT3 RS
2016 FORD MUSTANG CONVERTIBLE
Bíla barva a černé pruhy ve stylu Shelby. Myslíte si, že je to správný dárek pro ženu na vánoce? Hammond si to myslel, a proto sve ženě jeden takový kabriolet vloni zakoupil.
LAND ROVER DISCOVERY 4 SDV6 HSE
I petrolhead z TopGearu musí občas myslet prakticky a rodinně. A Disco je ideálním řešením rodinného povozu, tedy alespoň než se rozbije.
1969 DODGE CHARGER R/T
Pokud jste sledovali starší série TopGearu, tak víte, že kvůli tomuhle monstru Hammond prodal svou starou 911. A od svých kolegů potom dostal tričko s nápisem “Big car, small Richard” (že Richard je domácky “Dick” a co to v angličtině také znamená, to asi víte i bez TopGearu).
A jaké zajímavé kusy byly ve vlastnictví Richarda Hammonda dříve?
1976 TOYOTA COROLLA LIFTBACK
Richardovo první auto. Nudný japonský kompakt, ale také malé a hravé vozítko s poháněnou tuhou zadní nápravou. Předznamenalo snad Hamsterovu zálibu v zadokolkách?
2007 FIAT 500 TWINAIR
Když moderní pětistovku, tak s motorem, který vrčí podobně jako původní dvouválec. A Hammond si již před deseti lety určitě mohl dovolit spotřebu zvící osmiválce…
2009 MORGAN AEROMAX
Klenot retro designu byl dalším z aut, která si Hammond pořídil poté, co se do něj zamiloval při testování pro TopGear. Pořád je to sice auto postavené bandou bláznů v dřevěné boudě, ale kouzlo mu upřít nemůžete.
FERRARI 550 MARANELLO
Dvanáctiválcové Ferrari je další z nezbytností na seznamu každého petrolheada, takže není divu, že ho nějaký čas proháněl i Hammond. Podle vlastních slov do dnešních dní lituje jeho prodeje.
1982 PORSCHE 911 SC
Klasické vzduchem chlazené Porsche Hammond prodal, aby měl peníze na starého Chargera. Z investičního hlediska by to dnes byl důvod k pláči, protože zatímco Chargery stojí pořád stejně, 911 vystřelily do stratosféry. Jenomže to už je mu dnes nejspíš jedno.
Napadá vás ‚stár‘, u které by vás zajímalo, co skrývá její garáž? Snad Karel Gott nebo Michal David? Dejte vědět v komentářích, rádi se jim podíváme na zoubek.
13. srpna 2017, 10:16
1
Ne, osmiválec Mustangu opravdu nemá objem 390 kubických centimetrů.
13. srpna 2017, 10:57
0
No, to bude tím, že to jsou kubické palce - vychází to na něco přes 2500 ccm :)
13. srpna 2017, 18:33
2
390 kubickych palcu je problizne 6400 kubickych centimetru
13. srpna 2017, 10:21
0
Super článek, jen možná trošku stručný popis u aut :-( a ty obrázky jsou hádám ilustrační že? Hammond měl totiž modrého mustanga ...)
13. srpna 2017, 19:35
0
No nevím.. Trochu jak stáhnuté z wikipedie. :-( A ty obrázky bijí do očí.
15. srpna 2017, 07:02
0
Podľa článku v Top Geare ho tuším dal prestriekať...
13. srpna 2017, 12:02
1
Blbost, 390 kubických palců je asi 6390 ccm.
13. srpna 2017, 13:30
0
Vin Diesel
13. srpna 2017, 20:08
1
Já bych si na S1 taky dal bělobočky, tomu autu prostě sluší :-D
13. srpna 2017, 21:17
-5
Hádám, zda články o autech platí svaz dovozců, či výrobců, možná ve spolupráci. Je komické se dovídat, že lidé nakupují auta do sbírek, jako investici a nebo pro zábavu. No když je v hlavě petrol (zřejmě pouze)....
13. srpna 2017, 22:39
3
Ne, ne to platím já osobně. A to skoro všude jen Blesk mi ještě chybí. Velká vydavatelství se prostě na moje milióny euro nechytají. Až budeme z klukama z NWO a Iluminates 4 better world mít schůzku musíme to domyslet jak na ně. Přece jen já Donald a Rotschieldi už to i z autama máme vymyšlené! I východní Evropa bude sloužit kapitálu a prostě ty auta budete kupovat protože co? Hammond je má... ;)
13. srpna 2017, 23:43
0
Tak za mě třeba Nick Mason bubeník Pink Floyd má dost obsáhlou sbírku, ale nikde jsem se nedocetl důvody proč zrovna tato auta atd...
13. srpna 2017, 23:53
0
O Masonových autech jsme už psali, a myslím, že i částečně o důvodech, proč má ta která má...
https://www.autickar.cz/clanek/auta-slavnych-zavodni-legendy-nicka-masona/