logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

BMW 220d: Gran Coupé, co není gran turismo, ale skoro by mohlo být

Na papíře to nevypadá jako žádné drama: předokolka, diesel, automat a trochu nudná barva. Jenže pak si sednete dovnitř, sklo bezrámového okna se tiše sveze dolů a vy zjistíte, že BMW 220d se vám umí dostat pod kůži. A to navíc úplně jinak, než je u BMW zvykem.

Nemám rád šedá auta. Už od dob, kdy se “pastelově šedá” začala objevovat na rozličných vozech domácí značky jsem k tomuto lakování značně skeptický. Když jsem přebíral testovací BMW 220d v odstínu, který by se na vzorníku mohl jmenovat “odpadní roura z hobbymarketu”, byl jsem už tak nějak vnitřně nastartovaný na to, jak si zanadávám na nedostatek invence ve výběru barev. Jenže ouha – tohle konkrétní šedé BMW se mi začalo líbit. Čím déle jsem s ním jezdil, tím víc jsem chápal, že tahle barva možná nedává tolik prostoru vyniknout detailům, ale nádherně zvýrazňuje siluetu auta. A že ta silueta za to stojí.

Dvojkové BMW GranCoupé to má těžké. Není ani nijak Grand, ani kupé, ale spíše malý sedan se splývavou zádí. A ještě k tomu s předním pohonem. A právě proto se kolem něj pořád vede taková ta tichá válka mezi těmi, kdo považují každý předokolový bavorák za rouhání, a těmi, kdo se prostě jen chtějí pohodlně dostat do cíle své cesty, a to v dobře postaveném a domyšleném autě. A taky v autě, které je na poměry dnešní produkce překvapivě vyváženě tvarované a pohledné.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Zvenčí působí elegantně, ale přitom má dost ostrých hran a dynamických proporcí na to, aby nepůsobilo nudně a unyle. Bezrámová okna jsou přesně ten detail, kterým si vás “dvojka” pomalu získá, i když technicky vzato nedělají vůbec nic, jen hezky vypadají (a v zimě občas přimrzají). Ale když otevřete dveře a sklo se tiše sklouzne dolů, máte najednou pocit, že sedáte do něčeho výjimečnějšího než jen do obyčejného kompaktního sedanu.

Ten dojem podporuje i interiér, který v testované specifikaci oplývá červenými koženými sedačkami. A i když bych normálně sáhl po něčem decentnějším, tady to překvapivě funguje. Barevný kontrast s jinak temně laděnou kabinou působí sportovně, ale ne přehnaně. V interiéru se navíc povedlo pár detailů, které stojí za zmínku – třeba výdechy klimatizace s osobitým designem, nebo decentní prošívání v barvách divize M na přístrojové desce, nebo zajímavý pás osvětlení pod centrálním displejem. Z hlediska komfortu není moc co vytknout – sedačky jsou pohodlné i na delších trasách a podvozek umí překvapivě dobře filtrovat nerovnosti, i když obouvá relativně nízkoprofilové pneumatiky  225/45 R18.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Závodnický interiér může navodit očekávání nějakého ostrého motoru, pod kapotou je ale překvapivě rozumná volba. Dvoulitrový čtyřválcový diesel BMW TwinPower Turbo o výkonu 110 kW (150 k) s 48V mild-hybridním systémem o výkonu 15 kW (20 k), který je tak kultivovaný a úsporný, až je to podezřelé. Tabulková spotřeba pod pět litrů na sto se dnes už moc nevidí – zvlášť v autě, které má ambice vypadat sportovně. A ačkoli jsem se pohyboval v hodnotách zhruba o litr vyšších, pořád je to, myslím, velice slušný výsledek.

Motor jede dobře, lineárně, tichounce, bez vibrací, ale taky bez jakéhokoli dramatického nádechu. Reakce na plyn jsou sice briskní, ale nikterak ostré a i když osmikvalt řadí rychle a logicky, celé to působí trochu moc “dědkovsky”. Rozumějte – já jsem tu byl nadmíru spokojený, moje oblíbená auta se totiž houpou jako parník a zrychlují zrhuba stejně svižně, jako tektonické desky. Ale v kombinaci se sportovním zevnějškem a malým volantem s tlustým věncem to bylo trochu zvlášní. Jakoby auto chtělo jet rychle, ale nechtělo vám tím příliš narušit klid v kabině. Není to špatné – jen to neodpovídá vizuálnímu dojmu, který auto dává zvenčí. S M-paketem na karoserii totiž působí jako malý sportovec, ale v reálu je to spíš uhlazený diplomat.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Díky tomu ale 220d funguje naprosto famózně jako cestovní vůz. Je jisté, stabilní a ani delší trasa po dálnici nebo okreskách vás neunaví. Na dálnici drží směr i ve velice neslušných rychlostech, v zatáčkách se nenaklání a přední náhon není v běžném provozu nijak limitující. Spíše naopak. A hlavně je fakt pohodlné a velice slušně filtruje vnější vlivy. Je v něm ticho a klídek, dokonce jsem si za jeho volantem chvílemi vzpomněl na starší Volva, ale to nevím, zda se v souvislosti s BMW vůbec může říkat. 

Co se týče každoddenní rodinné využitelnosti, je trochu kompromis. Kufr má slušný objem (přes 430 litrů), ale vstupní otvor je dost malý – takže jestli máte v plánu stěhovat rozměrnější dětský kočár, připravte se na “ježka v kleci”. Zadní sedadla pak nabídnou dost místa pro dospělé na kratší cestě, ale s dětskými sedačkami je to slabší. Ne snad, že by se tam nevešly – ale manipulace s nimi je kvůli sklonu střechy a omezenému prostoru za předními sedačkami docela složitá a děti vám okopou opěradla. V tomhle autě byste zkrátka měli jezdit hlavně sami, nebo ve dvou, jako v “gétéčku”. I když je to Gran Coupé.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Verdikt

Nezbývá než konstatovat, že mě 220d mile překvapilo. Trefilo se mi totiž do noty mnohem více, než jsem si byl kdy ochoten připustit. Čekal jsem, že se BMW bude snažit absenci zadního náhonu dohnat určitou jankovitostí, tvrdým podvozkem, nebo přemotivovaným plynovým pedálem. Místo toho jsem ale objevil velice pohledný, dospělý a vyvážený vůz, který funguje jako dokonalý cesťák pro každý den. Neosloví puristy, nerozvášní vás zvukem motoru, ale nabídne pohodlí, kultivovanost a styl v pohledném balení.

A ta šedá? Já osobně bych si ji asi přeci jen nakonec nevybral, ale tomu autu fakt sluší.

 

Technické údaje

Motor: Vznětový čtyřválec 2.0 TwinPower Turbo, přeplňovaný turbodmychadlem + elektromotor 15 kW
Celkový výkon: 120 kW (160 koní)
Točivý moment: 400 Nm při 1750–2500 ot./min
Převodovka: 8stupňová automatická Steptronic
Pohotovostní hmotnost: cca 1570 kg (dle výbavy)
Maximální rychlost: 235 km/h
Zrychlení: 0–100 km/h 8 s
Kombinovaná spotřeba WLTP: cca 4,2 l/100 km (v testu cca 5,1 l/100 km)
Základní cena: od 991 900 Kč
Cena testované verze (220d M-sport paket): 1 096 238 Kč

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

4 reagovat
GanGreen
18. 7. 2025, 08:43

Musim se priznat, ze kdyz jsem uvidel uvodni fotku k clanku, tak jsem na ni kliknul s tim že "co to je za novou Kiu?" Tak se BMW omlouvam :D ale jen trochu... Jako Kia by mi to prislo pekny, ale k BMW mi to nejak nepasuje...

1
Bono_
18. 7. 2025, 09:30

Díky, aspoň vim, že nejsem sám kdo je schopnej občas je zaměnit...😁 Teda jen BMW za K.I.A., opačně to moc nefunguje..🤷‍♂️

1
GanGreen
18. 7. 2025, 11:49

Možná se mi to stalo, proto že nová auta už něják nesleduju tak to nemám nakoukaný, ale jestli maj tuhle masku a "korejský" světla všechny nový BMW, tak si myslim že to zamění každej druhej ;)
Jako první mě napadlo, že to je nástupce Stingeru nebo menší varianta...

Zaměnit Kiu za BMW asi opravdu nejde, ted jsem zběžně kouknul jak vypadají nové Kie a s BMW nemaji mnoho společného :D

1
Bono_
18. 7. 2025, 12:44

To je právě ono...pletu si nový BMW se starou K.I.A. 🤷‍♂️....trochu smutný pro BMW...🤔
Dřív některý prvky/části karoserií zase byly podobný s některýma škodovkama, ale to byly jen malý části jako kapota, blatník apod., nikdy jsem si nepletl celý (BMW) auto s jinou značkou...

1 reagovat
Jakub Pospíšil
18. 7. 2025, 08:53

Myslím, že k tomu určitě půjde koupit někde na ebayi lakovaná nacvakavaci tyčka mezi ledvinky.
-
Komentář upraven 18. 7. 2025, 08:55:32

1
GanGreen
18. 7. 2025, 11:51

Každej by si jí měl koupit, snad nikdo nechce BMW vypadající jak Kia :D

-2 reagovat
VK
18. 7. 2025, 10:51

To by se mi líbilo v elektrice. Pak by šel i primárně zadní náhon.

6
HeavySmoker
18. 7. 2025, 11:59

To je možné, ale BMW občas potrebuje predať aj auto s kladnou maržou.

10 reagovat
st.paul
18. 7. 2025, 13:13

Tak trochu

1 reagovat
StreetPro
21. 7. 2025, 09:24

Nádhera, betonářův sen... další Bmw z lega, dokonalost dostala novou příchuť... hard pass...

0 reagovat
kubas
22. 7. 2025, 12:47

"A taky v autě, které je na poměry dnešní produkce překvapivě vyváženě tvarované"

střih / fotka č.8

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte