načítám data...

Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Kdy je ten správný čas, na to si udělat radost autem obklopeným volným nebem nad hlavou? No zima přece!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Myslím, že jsem stále duševně v pořádku. Hned vám to vysvětlím. Tento týden vidím, že na  fóru Autíčkáře blogger Goldies shání zimní pekáč, ideálně dostupný za ‚plechcupové‘ peníze čili lidově řečeno za ‚dvaciáše‘. Radit bych mu asi mohl s předlouhým listem zaručeně pojízdných vehiklů z aktuální inzerce, nicméně zde je dobrá rada jenom jediná. „Vytipuj si v okruhu padesáti kilometrů od bydliště několik exemplářů a ber to, co je nejméně rezivé“. Tohle mu poradil jeden náš čtenář a lepší rada asi neexistuje. Inu počkejte. David Goldies přeci miluje otevřené nebe nad hlavou. Jenže jeho děti se do školky v dvoumístném roadsteru Toyota MR2 dopravovat nemůžou. Byť by to měl do té školky dvě ulice. Ale já mám pro něj řešení. Pokud přihodí ještě jednoho dvaciáše, může si místo šedivé nudy udělat radost kabrioletem, do kterého se vejdou všichni. A navíc jej v dubnu krásně se ziskem prodá. Na jaké poklady jsem tedy na internetech tento týden narazil?

Saab 9-3 2.0 Cabriolet: Čeká nás severská zima a sobi jsou připraveni

Sob čili SAAB 900 ve verzi s 2.5 l šestiválcem se v Krabově garáži jednou v minulosti objevil a byl mi opravdu věrným společníkem. Auto stále slouží, nezmizelo nikde na pohřebišti této slavné, leč dnes již odpočívající firmy. Schválně nepíši odpočívající na věčnosti, protože jsem skálopevně přesvědčen, že jednou Saab vstane z mrtvých a ještě automobilovému světu něco ukáže. Jako Bugatti. Dobrá, trochu jsem se zasnil. V Cabriu jsem se svezl v životě asi dvakrát. První generace Saabu 900 Cabrio je dnes již legendární klasikou, byť nikdy žádné oslnivé a adrenalin vyplavující zážitky za volantem nezajistila. Druhá generace, založená již na kompletně přepracované platformě od GM, zase postrádala dostatek tuhosti. Jenže to tak nějak platí beze zbytku o všech zde vybraných autech. V reálu to není zase tak zlé, nakonec víte jak moc mě bavilo řízení starého BMW M3 kabrioletu.
Saab je z naší trojice nejsofistikovanějším vozem. Až mě překvapilo, že je možné exemplář se základním atmosférickým dvoulitrem sehnat tak levně. Je to vůz, který nabídne svému majiteli unikátní jízdní zážitek. Můj táta má Saaby neobyčejně rád. Doma se tedy občas objevovaly a stále jeden zůstává. Táta si dokonce nechal na konci devadesátých let namontovat a přešít sedadla, původně ze Saabu 9000, do své Octavie první generace, která mívávala sedačky neobyčejně mizerné kvality. Saab je auto, které si kupujete z osobních důvodů. Tak praví slogan na jednom z tátových plakátů. Je to auto, které si kupují lidé ne z egoismu, ne z potřeby ukazovat navenek svůj společenský status, ale protože mají rádi švédský smysl pro logiku a matematickou krásu. Zkrátka představa koupit si za třicet tisíc Saaba s elektrickou stahovací plátěnou střechou je hodně lákavá. Dvoulitr je docela pomalý, ale při jízdě v Saabu to nakonec není podstatné. Celé je to o tom, stáhnout si i v lednovém ranním mrazu tu kvalitně zpracovanou střechu, uvelebit se v šále a pořádné čepici v ergonomicky dokonalých sedácích a jet jako velký frajer po městě do práce. A večer, cestou zpět si zapnout „night panel“ a nějakou oblíbenou desku Islandské zpěvačky Björk. Za zkoušku to stojí, i když si nedělám iluze, že si tento exemplář nevyžádá určité investice do údržby, než vyjede na silnice.

VW Golf 1.8 Bon Jovi edition: Drž se své víry chlapče, nerozpadne se…(Keep the faith)

Na gymplu, tuším v septimě, nás vypustili na výlet do Německa, kamsi k Osnabrücku. Nevím, zda to bylo nějakými z profesorů „správně“ naplánováno, ale týden výměnného pobytu spadal přesně do doby Oktoberfestu čili velkého svátku piva. Tak jsem se vsadil v jednom z těch velkých stanů v našem hostitelském malém městečku s malebným náměstíčkem lemovaným hrázděnými domky, že vypiju víc tupláků než spolužák. Pak už si pamatuju jenom málo z toho, co dál se v tom Německu tehdy dělo. Naštěsti to byl předposlední den. A na tu poslední noc si mě přijel vyzvednout místní učitel dějepisu. Moje dosavadní náhradní rodina mě po tom nočním extempore ve stanu s pivem poněkud dál již hostit nechtěla. Byla to tehdy ostuda jako Brno a fiasko naší školy. Nakonec nedopadl jsem tak zle zdaleka jediný. Češi zkrátka k pivu mají vztah. Jenže já mám vztah ještě k autům, a proto si pamatuji v detailech, čím pro mě ten učitel přijel. Byl to Golf Cabrio třetí generace, který se narodil nedaleko, přímo v Osnabruecké karosárně Karmann. Golf je vždycky solidním autem. Někdy mě to nudí, jindy tu vlastnost mám rád. Myslím si, že právě u starého Golfu, navíc v jedné z bezpočtu různých zvláštních edic, je jeho solidnost dnes velkou předností. Za prvé, rád si v něm pustím cédéčko „Keep the Faith“, které už léta mám a dostal od rodičů někdy snad vážně v době, kdy tento Golf edice Bon Jovi byl nový. Za druhé vím, že bude stále takový tichý, utlumený a bude neulepkaný, neošoupaný. Golf Cabrio je fenoménem a etalonem třídy nesportovních menších kabrioletů a jízda v něm stále osloví a potěší. A když k tomu přidáme bezproblémový čtyřválec 1.8 litru a fakt, že z mé trojice asi bude nejméně povrzávat, má to svůj přesvědčovací charakter.

Peugeot 306 Cabrio 2.0 Pininfarina: ráno načrtnu Ferrari F40 a odpoledne Peugeota

Před očima mám inzerát na auto, kterým jsem nikdy opravdu nejel. To přiznám hned na začátku. Má pro mě ale neopakovatelné kouzlo. Pininfarina je totiž můj nejoblíbenější návrhář karosérií automobilů. Neumím vyhnat z hlavy poměrně jednoduchý seriál Harryho Metcalfa o jeho Ferrari 330 GT , automobilu, kterým rád jezdíval i „starý pán“ Enzo Ferrari. Dokonce to je jediný automobil, který nechápu jak mohl Harry kdy vůbec prodat. A teď mám před sebou inzerát modrého exempláře s béžovým koženým čalouněním s dvoulitrovým čtyřválcem a nemůžu z něj spustit oči. Dají se koupit i daleko levněji. Většinou jim nebude fungovat elektrické stahování střechy a najdeme na nich mnohé šrámy z městských parkovacích bitev. Smysl nákupu Peugeotu 306 Cabrio je čistě v estetice. Já bych ho chtěl, protože je krásný. Zrovna tak tajně toužím po 406 Coupe a možná si jí jednou v 3litrovém šestiválcovém provedení koupím. To redakce neví a určitě se mi budou smát. Ale je to tak. Už leta po ní skrytě toužím. Jestli tyhle vozy mají nějaké nedostatky v jízdních vlastnostech, to nevadí, jelikož elegance Pininfarinova designu více než vyvažuje fakt, že 306 Cabrio jako automobil propadá někam do šedi průměru, zatímco jako objekt na potěchu oka přímo exceluje. A fakt, že v něm bude tu a tam cosi skřípat a povrzávat, jelikož torzní tuhost karoserie není na nejlepší úrovni, je více méně jen podružný kolorit, tak nějak spojující všechna naše vybraná auta.

Závěr a Krabův výběr

Je to těžké. Je vlastně extra potěšující, že lze koupit tři šarmantní dámy s plátěnými střechami takto levně. Do padesáti tisíc si vážně vyberete. Moje srdce je nakonec jednoznačně u Peugeotu. Když už vím, že si vybírám levný kabriolet a když už předem vím, že budu muset skousnout kompromis v podobě jízdních vlastností, proč volit jiné auto než to nejhezčí a mému oku lahodící. Golf by mi nabídl dozajista skvělý poslech toho dnes trochu zaprášeného Bon Joviho cédéčka. Ale co zbyde až album dohraje? To auto mě bude nudit. Saab mám rád, už kvůli rodinné tradici, ale jedině v Peugeotu se budu cítit jako v levném Ferrari, v autě které pochází z té dílny, jenž vysochala z modelářské hlíny to velké křídlo Ferrari F40. Beru zkrátka Peugeota, i když je nejdražší a asi na něm na jaře vůbec nic nevydělám!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
16. listopadu 2017, 13:51
3

Kupovat si SAABa bez turba je jako chodit s Paulou Wild jen na kafe...

reagovat
krab
16. listopadu 2017, 14:56
0

:-D , jenže v tomto případě Paula zkrátka příliš drahá ... Taky bych spíš 9-3 Cabrio Aero , i když z téhle generace Saabů bych prostě potřeboval mít coupe Viggen. Třeba se povede k nějakému exempláři jednou dostat a udělat kompletní recenzi. Je jich ale minimum.

MartinCoupe
16. listopadu 2017, 17:41
0

Vigen je rarita, souhlas. Ale treba SAABů 900NG v kabriu 2.0T 136kW je na Mobile celkem dost. A i jiných, lepších nez 2.0i, motorizací je taky mraky...

Marek Brunner
16. listopadu 2017, 14:09
0

Proč Golfa, proč Peugeota, když můžu mít Miatu? Ok, možná trochu zrezne ještě víc, než za tyhle peníze určitě bude..ale..odlehčení zdarma, ne? :D navíc na jaře se dá prodat za víc.

reagovat
JLK
16. listopadu 2017, 14:18
0

Mrkni na forum, Goldies v tom potrebuje odvezt rano dve decka do skolky a pak frcet do prace. Sice to zvladal i s MR2 ale optimalni to asi neni.

krab
16. listopadu 2017, 14:59
2

Přesně a taky jsem si už říkal, že o "tom" roadsteru už psát nechci. Alespoň já ne. :-D
Je toho plný Autíčkář i parkoviště na kafé a kárách... ale teď jsem si dovolil asi moc a budu muset předělat svoji autíčkářskou identitu...

Safa
16. listopadu 2017, 15:16
3

Pane Krab, nebuď srab. A neser se nám do Miat... :o)

krab
16. listopadu 2017, 15:33
0

říkal jsem si kdo se ozve :-D , přímo Miatí král Šáfa ...

Safa
16. listopadu 2017, 15:35
0

Spíše samozvaný mluvčí. Králové jezdí v NAčkách... ;o)

Marek Brunner
16. listopadu 2017, 16:29
0

Šáfo toto mé ucho potěšilo..:-D

krab
16. listopadu 2017, 16:38
3

pozor, bývával jsem taky král :)

MartinCoupe
16. listopadu 2017, 17:37
2

Vždyť to není hezký....

Marek Brunner
16. listopadu 2017, 18:25
0

Krab: měl sis jí nechat. Pro ty kola bych zabíjel..:-D
MartinCoupe: máš pravdu. Je to nádherný...:-)

beastar
16. listopadu 2017, 22:42
1

Pro pedofilní sadisty se zalibou v manga filmech a kreslenem pornu je to číslo 1.

Safa
16. listopadu 2017, 22:47
0

A za tento názor zaslouží kolega beastar pěknou písničku... :o)

beastar
17. listopadu 2017, 12:15
0

Akorát mi k tomu chybí nejzrezlejší roadster všech dob s motorem od Bédy Trávníčka.

briza
17. listopadu 2017, 16:35
4

Miaťáci jsou jako švábi, dostanou se všude a jsou prakticky nesmrtelní :)

Marek Brunner
17. listopadu 2017, 19:11
0

dobře. Řekněte mi, vy, co nemáte rádi Miaty, co si má 20letý student koupit, když chce zábavnou zadokolku, která nežere trávu všude kolem, servis ho nezničí a nechce E36 kvůli .. ostatním vrstevníkům s bavoráky. A abych dodal tu nejdůležitější věc - něco, na co poletí spolužačky. Já jinou možnost takřka nevidím..odpověď je prostě vždycky jasná:)

krab
17. listopadu 2017, 19:46
0

Ber to jako vtip. Jako moc jiných možností vážně nemáš. My si prostě jen z těch Miatistů děláme prdel :) Nebo já tedy...
Můžeš alternativně koupit i hromadu jiných aut a třeba v takovým Peugeotu 106 Rallye si užiješ to řízení možná ještě víc, ale pokud chceš auto bez střechy, navíc zadokolku, nic jinýho není.

Proč myslíš, že jsem si kupoval tehdy to NA? Stejnej důvod. Ale musím říct, že jedině moje mrkačka NA je auto, který bych si z té rodiny Miat znovu vybral. Ty další generace už mě tolik nikdy neoslovili a to jsem několik destítek tisíc km najezdil v NC.
Kdybych měl vážně velkou garáž na mnoho aut, jedna NA by v ní asi prostě pořád byla...

Marek Brunner
17. listopadu 2017, 20:05
0

Právě. Já mít peníze na provoz a pořízení něčeho jiného, tak samozřejmě neváhám..
106 jsem měl mít jako první auto. Moc se mi líbila, ale pak se kamarádovi potkal motor těsně před výměnou za pár Masaryků. Od té doby mám ke 106kám určitou averzi. Jasně, že do 100 tisíc najdu spoustu dalších zajímavých aut, ale žádné z nich mne vzhledově ani jízdně tolik neoslovuje, jako právě NAčko.

beastar
17. listopadu 2017, 23:05
0

Určitě to neber nějak osobně. Já to taky chápu. Přiznávám že když to potkám(což se stává docela často) tak se trochu kysele usměju. Stejný pocit ale mám u Mini, 205, E36 a třeba i u Hondy crx del sol. Možná mi to připomene, že už nejsem mladej:))) Jinak zas vám schvaluju slušný miaty, než prašivou e36 se čtyřválcem shnilou na padrť na drátech... Těch potkávám taky pár a to je po právu opovrhovana vražda silnic...

Safa
17. listopadu 2017, 23:36
0

Briza: Tvoje hlášky zde v diskuzích jsou také prakticky nesmrtelné. Znamená to, že jsi také šváb? Nebo snad Miaťák??? :o)

Ho
Honza123
16. listopadu 2017, 15:28
0

Nejak nechapu, proc jsou zrovna u 306 vyzdvihovany spatne jizdni vlastnosti. Z tech tri aut je to jednoznacne nejzabavnejsi a nejlepe riditelne auto na okresky. Golf ma nezajimave jizdni vlastnosti i s pevnou strechou a saab je ve verzi cabrio hodne tezky (a vychozi 900 s pevnou strechou take neni nijak ridicske auto).

306 ma vyborne jizdni vlastnosti (diky konstrukci zadni napravy, na auto s nahonem na predek, az neuveritelne dobre zataci), dobre zvlada i rozbitejsi silnice. Cabrio ma kvuli zvyseni tuhosti o neco kratsi rozvor (i presto je samozrejme znat krouceni, ale neni to nic strasneho) a hlavne je na pomery 4-5 mistnych cabrii hodne lehka (ma jen cca 1200kg).

reagovat
krab
16. listopadu 2017, 15:37
0

Rád vyzkouším někdy pořádně a v testu ojetiny. Věřím, že příležitost bude někdy. Já jsem si přesně říkal, že 306 Cabrio je vážně ze všech nejsympatičtější. Escorta Cabrio se mi ani hledat nechtělo ... Pravda, že na dnešní poměry se normální 306 řídí vlastně lehce, čitelně a skvěle zatáčí. Už je to let co jsem s tím kdy jel. Je to de-facto lehké malé auto. A karoserie kabrioletu od Pininfariny je prostě boží :)

MartinCoupe
16. listopadu 2017, 17:43
0

P306 je taková malá motokára. O tý jsem přemýšlel loni v létě i já... :-)

beastar
16. listopadu 2017, 22:26
0

Golf má špatný jízdní vlastnosti a 306 je pecka svezení. No:)) Tak tady se člověk taky kolikrát doví perličky. Když už tak se střechou je 3 Golf asi o 6 galaxií bambiliónů lepší auto ve všem. Bez střechy nevim, ale řekl bych že ty auta na tom minimálně budou podobně. S Krabovo trojky je nejvíc sucks ten Saab vzhledem k poměru, cena, servis výkon. Zase to má ale Bond style...

MartinCoupe
17. listopadu 2017, 12:16
0

Doporučuju se v nějakém to oturbeném SAABu projet, možná objevíš nový vesmír...

beastar
17. listopadu 2017, 12:23
0

Vycházím z typu, co je nahoře v článku. V kategorii, kde se nachází Saab s turbem se jistě najde taky i něco lepšího;) Rád se svezu není ale moc příležitostí ani aut.

Ma
Machy
17. listopadu 2017, 18:04
-1

Golf 3 jezdi lip nez 306?! Jel sem v obou a dovolim si nesouhlasit ????

beastar
17. listopadu 2017, 23:08
0

Nevim jak cabrio to tam i píšu. Jinak golf3 vs 306 to snad ani nemůže nikdo rozporovat. Jedině snad Golf s pul milionem proti zanovni 306 tam by asi Peugeot vyhrál na celé čáře. To jsou ty kabrioletovy verze tak jiný? Vážně?:)))

Fižid
16. listopadu 2017, 19:16
2

Nějak mi tam chybí Opel Astra F nebo G, technicku vpodstatě jako golf, ale levnější a hezčí :D Nemůžu si pomoct, ale ten oblouk za predníma sedačkama a fakt, že to nemá zadek mi prostě nějak vaděj :D

reagovat
Breakthru
16. listopadu 2017, 19:18
2

k levnejm šunkám bych připojil ještě Escorta de facto libovolný generace.....sám teď renovuju jedno MKV XR3i :)

reagovat
Goldies
16. listopadu 2017, 21:56
0

Mam dojem, že u Forda Esco asi taky skončím, i když ty nosníky, ty nosníky...

krab
17. listopadu 2017, 07:37
0

Právě, ono najdeš fakt levný kusy, ale ta rez těch nosníků, prahů atd... Astra F bude tuším na tom podobně.

Jak jsem tak procházel inzerci, tak jsem narazil na vyloženě nápadně zachovale vypadající Corrolu liftback ani ne za dvacet.. , jenže říkal jsem si, přeci ti poradím něco zajímavějšího :-D

Možná, z těch inzerátů co jsem našel bude fakt nejlepší ten 96' Golf Cabrio. Říkám si, že origo zvláštní edice by už snad míň do budoucna stát neměla a vypadá tak nějak solidně, myslím stavem.

beastar
17. listopadu 2017, 12:21
0

Na to na co to Dáda chce je Golf jasná volba. Na sekání zatáček už auto má a ne za málo. Tak snad alespoň to levné cabrio by mu mělo peněženku a nervy spíš šetřit ne? Sic to není nějaká neochvějná pravda, ale v téhle ceně nemá ceny vymýšlet dream cars z Clarksnovo garáže.

Breakthru
18. listopadu 2017, 11:38
1

Escort hnije, ale Astra nebo Golf na tom nejsou lépe....Mám auto se skvělou karoserií, ale zbastlenou elektrikou, nicméně jsou pěkný kousky, díly nejsou drahý.Jde taky o to, jak kdo se k tomu chová a historie resp. opravy v minulosti.Měl jsem na dílně dost trojkovejch Golfů a vážně to není žádná sláva.Prahy, lemy, přední blatníky, nosníky, podlahy vepředu atd....prostě stejnej průser..A Zetec funguje líp než ten jednobod od VW, dle mýho názoru.A obě ty kábra byly vyráběný Osnabrücku u Karmanna:)

CZmisak
17. listopadu 2017, 07:15
1

Ty Saaby jsou naprosto geniální, taková 9-3 v kabriu a zelené...

reagovat
MartinCoupe
17. listopadu 2017, 14:33
1

Moje tipy:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=246847693&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Saab 900 2.3i
Erstzulassung: 02/1997
Kilometerstand: 236.401 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 110 kW (150 PS)

Preis: 490 €

reagovat
MartinCoupe
17. listopadu 2017, 14:38
0

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250467822&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Saab 9-3 2.0i t Cabrio SE
Erstzulassung: 05/2000
Kilometerstand: 260.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 113 kW (154 PS)

Preis: 2.950 €

MartinCoupe
17. listopadu 2017, 14:40
0

Ale uznavam, že kolem 1000€ tam jsou tam jen ty ička.

salamio
18. listopadu 2017, 10:35
0

Ohledně jízdy s 306 Cabrio - shodou okolností mám dvě auta: SSS a právě P306 Cabrio (2.0, před FL).
Možná jsem lopata, ale na velikost toho auta mi tam až tak propastný rozdíl onepřijde. Jasně, karoserie se kroutí a všecko, ale pořád se s tím dají okresky prolítávat s radostí, a rychlostí ne o tolik menší, než se SSS.
Navíc fakt vypadá dobře, hlavně to prohnutí prahů a přivřené oči světel u před FL.

reagovat
krab
18. listopadu 2017, 11:11
0

Hezkej kousek! Vidíš, SSS jsem nedávno testoval a byl jsem nadšen! Test najdeš někde 5-10 testů nazpět na webu. Beastar psal, že daleko radši Golfíka , P306 že jezdí mizerně. Já jsem do snílka poctivě přiznal, že s P306 Cabrio jsem jako jediným autem z výběru nejel. Staré recenze co jsem pročítal ho docela hodnotili pozitivně. Navíc někdy na konci 90tých let byla 306 S16 vybraná jako jedno auto z čtveřice nejzábavnějších aut pro řidiče od Fifth gearu. Ale to byla S16 / GTI ne Cabrio.

Musim řict, že P306 s tou karoserií od Pininfariny je tak hezká ( jak jsem uváděl ve snílkovi), že mít místo na to, snad bych pro jednoho běžel a koupil si :)

Vencos
22. listopadu 2017, 12:30
1

Za tu dvacitku pustil Honda-Rover...

reagovat
Vencos
22. listopadu 2017, 12:32
0

Foto



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem