načítám data...

Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

22. února 2022, 22:22 16 komentářů Daniel Borský Novinky

Týden ve znamení sportu. Sportovní pick-up. Sportovní zadokolka. Sportovní SUV.

zobrazit celou galeriiFoto:   Foto: Archiv značek

Ford Ranger Raptor

Ranger Raptor je náš oblíbený automobil. V našich zeměpisných podmínkách reálně nevyužitelný, o to však přitažlivější. Máme prostě rádi nesmysly na kolech a právě Ranger Raptor je toho důkazem. Ford letos po letech přišel s novou generací Rangeru a zatím se zdá, že se bude jednat o velký prodejní trhák. Ranger plní roli vstupní brány do světa pick-upů modrého oválu a svou roli zvládá na výbornou. Na některých trzích je dokonce vyprodaný na měsíce dopředu. A není se příliš čemu divit.

Foto: Ford Motor Company

Ranger se přiblížil svému většímu sourozenci F-150 nejen po stránce vzhledu, ale také použité techniky. A právě teď se představuje i pověstná třešnička na dortu, vrcholný Raptor. Inženýři Fordu očividně vyslechli své zákazníky, protože se povedlo vylepšit to nejkritičtější místo předchůdce. Minulý Ranger Raptor byl totiž skvělé auto s jednou jedinou vadou. Pod jeho kapotou pracoval naftový čtyřválec, který sice nebyl úplně špatný, ale k takovému autu by se přeci jenom hodil plnotučnější motor. Ford teď problém napravil.

Foto: Ford Motor Company

O pohon Raptoru se tentokrát stará třílitrový benzínových šestiválec o síle 290 koní a točivém momentu 491 Nm. Tohle už bude pořádná porce výkonu. Přeplňovaný vidlicový šestiválec z dílen divize Ford Performance se může chlubit speciálním blokem z vysokopevnostní slitiny, anti-lag systémem, který známe již z Focusu ST, nebo třeba aktivním výfukem. Jak je u Raptoru zvykem, přijde i kompletně přepracovaný podvozek. Standardem budou lehčí hliníková ramena, odpružení s dlouhými zdvihy a speciálně naladěný Wattův přímovod na zadní nápravě. Radost budou dělat i tlumiče FOX Live Valve se závodní charakteristikou a adaptivní funkcí pro zajíštění maximálního komfortu na běžných cestách. Poprvé v historii Rangeru se můžeme těšit na stálý pohon všech kol, v tomto případě s preferencí zadní nápravy. Samozřejmostí jsou uzávěrky předního i zadního diferenciálu. A nebojte, měli bychom se dočkat i v Evropě a to patrně již koncem tohoto roku. Časem se na našem trhu objeví i naftová verze, ale zatím není upřesněno, kdy to bude. Ceny v tuto chvíli neznáme, ale o jakékoliv další informace se s vámi s radostí podělíme. Tohle bude skvělé auto.

Toyota GR86

Foto: Toyota Europe

O nové Toyotě GR86 byly popsány stohy papírů a ještě mnoho se o ní napíše. Jde o auto, které nemá přímou konkurenci. Malý lehký sporťák s pohonem zadních kol a atmosférickým motorem, to je kombinace, kterou už patrně jinde nenajdete. Novinka dostala oproti předchůdci výrazně silnější motor a konečně by tak mělo být po starostech s tím, že to nejede. První recenze z Ameriky naopak tvrdí, že tentokrát to už jede velmi hezky. Abyste měli o čem přemýšlet, Toyota právě v těchto dnech spouští objednávky a ukázala oficiální ceník. A ten je velmi příznivý. Startuje na částce 850 000 Kč a za tuto cenu už máte v autě vše potřebné včetně samosvoru. Za vyšší výbavu se připlácí 70 tisíc a obsahuje v podstatě jen komfortní prvky. Když uvážíme jedinečnost vozu, je to velmi rozumná cena. První auta se u zákazníků objeví někdy začátkem léta, a pokud máte zájem, pospěšte si. GR86 se na našem trhu příliš dlouho neohřeje a plánovaná kvóta vozů není příliš velká. Tohle bude hit.

Ferrari Purosangue

Foto: Cochespias.net

Porsche má své SUV již 20 let. Maserati 6 let. Lamborghini 4 roky. Aston Martin 2 roky. A jsou tomu 3 roky, co Ferrari oznámilo, že též chystá své SUV pod názvem Purosangue. Nicméně od té doby je vcelku ticho po pěšině. Občas se sice vynoří nějak zaručená zpráva, ale konkrétní informace ven neprosákly. Až do teď. Teď už si totiž můžeme udělat představu o tom, jak bude vrcholné italské SUV vypadat. Internetem koluje fotka, zachycující neznámý model s koněm ve znaku, jenž upoutá především velmi odlišnou stavbou karoserie, než na jakou jsme u tohoto výrobce zvyklí. Mohl by právě toto být dlouho očekávaný model Purosangue? Ano, všechny indicie tomu nasvědčují. Přední část vozu si bere inspiraci z modelu SF90. Záď je variací na model 296 GTB. Jako celek to vypadá trochu zvláštně, nicméně počkejme si na oficiální odhalení, to nám řekne jistě více. Tajemstvím je opředené také pohonné ústrojí. Možností je hned několik, od hybridního šestiválce, přes vidlicový osmiválec až po vrcholný dvanáctiválec. Která možnost je nejblíže realitě, zatím nevíme. Podle některých zdrojů ale uvidíme hotový vůz již v letošním roce. Těšíte se?

Foto: Cochespias.net

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
23. února 2022, 09:17
3

Toyota poslední dobou plní sny snad všech petrolheadů s průměrným příjmem. Já osobně bych chtěl asi o něco vyšší výkon. Ale ono to nejspíš stačit bude :-)

reagovat
krab
23. února 2022, 10:43
0

Je to přesně tak... já koupil na podzim pro radost toho Miníka a nechal doladit k radosti a tak mám nejspíš s nákupama utrum, musel bych ho bohužel bobíka prodat, abych si mohl objednat jednu GR86, protože člověk by to neujezdil a není to ani kam dávat ty auta.. ale už se těším a zárověň děsím co nastane poté co si GR86 na jaře nebo v létě vyzkouším :-D Protože já jsem na 99% přesvědčenej, že to auto bude pecka, navíc za tyto peníze...

beastar
23. února 2022, 14:44
-2

Cena bude pěkná. Sem zvědav co za auto jde s tímto postavit. Calm your tits.

Autíčkový Jelen
23. února 2022, 21:30
0

Vzhledem k tomu, že už se dají najít zahraniční testy tak už vcelku víme jaký to auto je. A co jsem viděl a četl tak zatím hodně povedený.

beastar
24. února 2022, 07:58
0

A nepsalo se tak nadšeně i o minulém modelu. Úplně si vzpomínám jak se tady vyrojili svědci Brzovovi. Přísahali na Svatý obrázek Vaculíka a v rukou třímali růženec z spojených log Toyoty a Subaru. Většina recenzí zejména těch prvních byla taková že by málem člověk myslel jak je 911 překonáno. A stojí třetinu.

Až pak se ukázalo že to vlastně moc nejede. Interiér je vše jen ne povedený. Vlastně to bez porce tuningu ani tak moc nejede. V Usa to kupují hlavně zhulenci protože se v tom dobře schovává tráva. Řízení je sice jakože ve sporťák, ale vlastně to taky může být nastavený líp. Převodovka je jak z roku 91. Přesná a neodolná. A tak dále...

Takže nikdy nevěřím prvním recenzim. Protože to už tady bylo tolikrát jen za poslední roky. Brz, Giulia, BMW 1, poslední Miata.

Takže dokud nebude test někde kde tomu věřím eem v klidu. Ideálně ne od Kraba ten je do toho moc nadšenec :D

Autíčkový Jelen
24. února 2022, 10:36
2

Rozdílem je, že teď se ten současný model porovnává s minulým, takže se dá udělat obrázek o tom jestli se posunuli správným směrem nebo ne. A zatím to vypadá, že hlavní problémy se vyřešily, motor už nemá strašně nastavenou charakteristiku, je silnější a celkově auto rychlejší. A interiér také velký krok kupředu. A furt se to musí brát tak, že to má být prostě větší, trochu lepší miata postavená za v rámci možností rozumné peníze. Jestli někdo čeká druhou 911 tak je samozřejmě na omylu. Stále budou asi všechny hot hatche v reálném světě rychlejší, ale o tom to asi nikdy nebylo. A chápu určitou skepsi k prvním recenzím, nejlepší je si to vyzkoušet sám.

beastar
24. února 2022, 10:56
0

To souhlasím.

krab
24. února 2022, 22:48
-1

To víš, ode mě to bude dost předvídatelný, ten výsledek. Pokud mi to auto Toyota půjčí, což předpokládám, že se povede a někam mezi všechny ty youtubery a influencery se vejdu :-D

Na GT86 mi vadily dvě věci: projev motoru ve středních otáčkách a horší schopnost něco předjet, zkrátka akcelerace 80 - 120 km/h byla horší, to na sporťák skutečně bylo slabší než mělo. A pak brzdy, který vadly. Vlastně tři věci byly problémový - nedostatečný chlazení oleje.

GR86 víme má problém s výkonem dost efektivně pořešen a chlazení oleje lepší, alespoň už je tam výměník, když už teda není přímo chladič oleje.

Pro koho je GT86 potažmo GR86: pro člověka, kterej chce pochopit jak funguje správná kontrola auta. Je to typ auta, který dává zpětnou vazbu na vše co řidič dělá. Současně je to auto, na kterým když se začátečník vyjezdí, tak už pochopí jízdní dynamiku i daleko dražších aut.

Sedrik
23. února 2022, 10:17
2

K motoru ve Ferrari SUV si pokusím tipnout.
Bude to V8 s turbem a možná PHEV, jako v SF90

Důvody mám 2:
1) všichni konkurenti mají stejný motor (DBX, Urus, Benteyga)
2) když se koukám na hodnoty CO2 a když vezmu, že Lambo jasně ukazuje, že to jejich SUV se asi rychle stane nejprodávanějším modelem značky, musí tam dát něco, co je nezabije na emisních "povolenkách"

812 Comp - 385g/km
SF90 - 154g/km

reagovat
af
afro-r1
23. února 2022, 12:39
0

200g x 95€/g = 19 000€
To asi nebude pro zakazniky nejaka velika obet.

HeavySmoker
23. února 2022, 12:58
1

afro-r1: Malosérioví výrobci (do 10 tisíc predaných áut ročne) majú limity stanovené individuálne a k nim sa potom uplatňujú relatívne redučné kvóty (o 37.5% do roku 2030 atď). Takže tá pokuta bude oveľa nižšie, volant prešívaný červenou niťou bude drahší.

MB
MBMB
23. února 2022, 13:55
1

Ano, malosérioví výrobci mají jiné podmínky. Ferrari v EU prodává pod 10 000 aut, čili má individuální limit odvozený od hodnot v minulých letech.
Ferrari mělo loni limit 277 gC02/km (zdroj: https://circabc.europa.eu/sd/a/9b227dea-fe7c-4c7e-82c6-360df9187e6f/C_2016_6338_Ferrari_Maserati_McLaren.EN.PDF). Ale jak už tu padlo, v ceně těchto aut se jakákoliv pokuta dost ztratí.
Seznam všech automobilek, které mají vyjednanou nějakou výjimku: https://circabc.europa.eu/sd/a/e3605ed6-5930-4a31-b580-47d2c05fef39/2020_09_01%20list%20of%20granted%20derogations.pdf

Be
Beran
23. února 2022, 14:30
0

Lamal bych ruce tem, kdo foti utajene auta pri technologickych a logistickych operacich v zazemi automobilky.
Spouste lidi zkomplikuji zivot, kvuli baksisi a chvilce slavy.

reagovat
beastar
23. února 2022, 14:42
2

Jestli on to občas není záměr. Nevím jestli si byl někdy v automobilce, ale kontrola jestli máš čím fotit bývá velká.

Be
Beran
23. února 2022, 15:02
0

Byl jsem v jedne automobilce a na dost polygonech a zkusebnach. A vsude jsem mmj. podepisoval, ze o podrobnostech nesmim mluvit :-)
Takze jenom napisu, ze opatreni jsou prisna. Ale pri dnesnim stavu techniky, plati rceni o vuli a ceste.

beastar
24. února 2022, 08:03
0

:D To si mě pobavil s tím podpisem. To já taky takže asi tak. Ano to máš pravdu, ale lze tomu předejít. Někdy je to prostě trochu kampaň. Včera sem viděl Grecale. Vůbec nechápu proč se to maskovalo. Když to vypadá vlastně stejně.. Takže jo věřím že tohle je to Ferrari jen mám pocit, že se chtělo aby to uniklo ven...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem