načítám data...

Autíčkářův trackday ve Vysokém Mýtě 22.5.2021: Ni déšť ni vítr nám nepokazí zábavu!

Konečně jsme se dočkali prvního letošního trackdaye a mohli se konečně radovat z pohybu na čerstvém vzduchu. Jak se nám to líbilo?

zobrazit celou galeriiTrackday: Autíčkářův trackday ve Vysokém Mýtě 22.5.2021: Ni déšť ni vítr nám nepokazí zábavu!

Okolo osmé hodiny ranní už byla celá redakce na značkách a připravena. Tedy, v rámci možností. Sice jsme se, vzhledem k našim zkušenostem s ranním vstáváním, sešli už večer předtím, ale Hamster předvedl své kuchařské umění a když se večer výborně najíte, zalijete to pár kousky piva, pak se vám z postele chtít jen tak nebude. K minimálně mojí nechuti vylézt z vyhřátého pelechu přispělo i počasí. Ráno bylo upršené a tak jsem využil příležitosti a dráhu otevřel trochou beztrestného festivalu přetáčivosti. Sranda musí být.

Déšť sice pomalu ustával, ale trať byla stále mokrá a několik obličejů v zázemí zůstávalo protaženo. Jasně, bylo alespoň na co koukat, každý kdo měl pohon zadní nápravy se sklouzl. Ale na slicky a lámání osobních rekordů to ještě nebylo. Situace se ale lepšila a před polednem už byla trať suchá. I já jsem naznal, že je čas nazout gumy na sucho…

Foto: Josef Vyškovský

Dopoledne uběhlo jako voda. Kapacita trackdaye nebyla úplně naplněná, takže byla spousta času a prostoru k tomu, si taky zajezdit. A na okruh dorazil i můj tatínek. Pravda, po svezení v MX-5 nevypadal, že by se na trať nějak hrnul, ale v rámci půlhodinky, kdy se měnilo dopolední a odpolední ježdění dostal speciální “Sólo pro profesora”, kdy ho na trati mohly obtěžovat pouze vozy redakce. Vypadal spokojeně, tak uvidíme, kdy přijede i s lepivými okruhovými gumami a ukáže nám, zač je toho síla TSI ve Fabii. :-) 

Foto: Josef Vyškovský

Stejně jako dopoledne, i odpoledne uběhlo v úplném poklidu. O jediný rozruch se postaral Jindřich, náš časomírový mág, který vytáhl na projížďku Jeníkův Cadillac a tak úplně se nevešel na trať. Pošramocena byla jak jeho pověst, tak kus plastového prahu na Cadillacu a tímto bych tedy Jindrovi rád předal pomyslný titanový kolík za největší hovadinu dne. :-) 

Já byl spokojen. Sice jsem se těšil na nové pneumatiky, které dorazily až v pondělí po trackdayi, ale i tak jsem si to užil. Moje auto ve zdraví přežilo (až na kryt výfukových svodů, čest jeho památce) a dělalo radost nejenom mně, ale i našemu oblíbenému fotografovi Pepemu a svezla se i Viola. Za mě dobrý.

Určitě jste zvědaví na výsledky z časomíry. Tady jsou:Toto je časová míra. Postavil ji Jindřich. Je to šikovný kluk.Toto je časová míra. Postavil ji Jindřich. Je to šikovný kluk.

Jeníkovo škodolibé oné

Předně oceňuji naši interní organizaci, jejímž výsledkem bylo, že jsem v kocovině jel na okruh jenom chvilku. Ono potkat se po lockdownu je dost ostré, člověk nějak ztrácí ten cit… No ale když už teda pršelo, hostů bylo poskrovnu, vybalili jsme časomíru a já se rozhodl trápit Kaďas. Chlapci mi sice říkali, že s tou zvonkohrou místo zadní nápravy bych neměl pokoušet osud, ale to jsem vytěsnil. Snad jen ironické povzdechnutí a znuděné zapnutí vyhřívání sedačky spolujezdcem mělo šanci mi ilustrovat, že výsledky se neočekávají. Očekává se škodní událost.

Leč nedošlo k tomu! Dokonce mi trať oschla a já mohl nevěřícně čučet na cifru 58.236. S kadylakem, jehož zadní náprava drží silou vůle a na “celoročních” pneumatikách Nokian s vločkou. Samozřejmě jsem se začal sápat po výsledcích okolostojících závodníků a hned si našel oběť. Dominik Valášek měl stejný čas na letních Tomketech se svým BMW 335i. Takže Dominik pak kroužil a kroužil, dokud další dvě sekundy nevykroužil, ale to už jsem já o celý problém ztratil zájem.

Foto: Josef Vyškovský

Uvědomil jsem si, že nemáme fronty a začal uvažovat nad tím, že vlastně ničemu nevadí, když nemáme narváno, protože všichni si hráli a měli spoustu prostoru.

Pak přišel Jindra, že prej jestli si teda může ten Kadylak půjčit. Tak proč ne, že on je to bejvalej motokárovej závodník, mejto zná jako své boty a časy Suxa indikovaly, že je lepší řidič než já. Jenže pak se ozval otevřený diferák Getrag, unavené tlumiče Delphi a pružiny General Motors. Jindra se vyřítil na cílovou rovinku krásným powerslidem, který neměl šanci skrze vůle zadního nezávislého zavěšení chytit a pomocí piruety zacouval na trávu. 

Foto: Josef Vyškovský

A je po hřebínku, Jindřišku!

Pak už jen pár koleček Davidovým kompaktem, u kterého jsem naznal, že zahodit a nakoupit něco jiného by bylo lepší, protože to auto je asi rychlejší než kaďas, ale je s ním třeskutá nuda.

Byl to krásný trackday. Kadylaku chybí jen kousek, spálená pleš se mi neloupe, všichni se bavili a máme historky k pivu. 

Za fotky děkujeme Pepovi Vyškovskému!

 

Další fotky od Adama Rychlého najdete TADY.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RadekZak
01. června 2021, 13:58
0

A já se musím přiznat, že jako správný majitel Forda, jsem domů dorazil nepojízdný na platě :-D Ale musím přiznat, že jsem si Mýto užil víc jak Sosnovou. Škoda, že to mám přes 200km jednu cestu...

reagovat
BubaaCZek
01. června 2021, 15:28
0

Co se mu stalo?

RadekZak
01. června 2021, 15:40
1

Na okruhu se mi rozsvítilo dobíjení, takže jsem pobalil věci a vyrazil směr domov. Dojel jsem do Prahy, tam už došla baterii šťáva a tak muselo přijít na řadu plato. Nakonec spálený diodový můstek na altíku, takže už zase jezdím :-) A 3.7. asi vyrazím do Mýta na ST/RS sraz...

BubaaCZek
01. června 2021, 16:39
0

Tak to neni nic vážného, už jsem se lekl...

Raspby
01. června 2021, 14:08
0

Já si to odpoledne taky užil...akorát ty časy koukám byly trochu jinde...a to bylo mokro?? Jinak za mě teda přesně opačný pocit, než výše - teď o víkendu jsem byl v Sosnové a užil jsem si ji mnohem více než Mýto :) , takže redakce, doufám že jako loni i letos Sosnová bude :)

reagovat
Sedrik
01. června 2021, 14:41
0

Ještě, že jsem během pobytu na okruhu zapomněl, že je tam časomíra. Už tak jsem byl zbytečně namotivovaný :)

Ale užil jsem si to moc a i když je to daleko, přijel bych znovu: zvláště, pokud bude pršet.

reagovat
BubaaCZek
01. června 2021, 15:28
0

Fota 19 a 35 jsou nej ;)

reagovat
František Čáslavský
01. června 2021, 21:53
0

Jo, 19 se mi taky moc líbí :-)

Kuře
01. června 2021, 15:33
0

Mrzelo mně hodně že jsem nemohl jet, ale nebojte, koukal sem na vás;))
Jeli sme okolo na Moravu pro bouchlý ZRko na díly, tak pokud si někdo všiml dodávky s šedivým vrakem na platu, tak to bylo Kuřátko;)))

reagovat
Zkywalker
01. června 2021, 19:02
1

Díky za pohodový odpoledne, bylo to fajn :-) Přišlo mi, že tam bylo vícero fotografů, někteří s evidentně sebevražednými sklony, když jsou schopný lehnout si do výjezdů ze zatáčky např. Budou někde k vidění i další fotky?

reagovat
RadekZak
01. června 2021, 21:49
0

Toho jsem tam také viděl a jako fotograf jsem jej obdivoval... Po tom, co kousek od něj byly stopy od té I30N (tuším) :-D

Zkywalker
01. června 2021, 22:33
0

no přesně tak, pro strach uděláno solidně :-D

FidoBlack
02. června 2021, 08:00
0

Kdy bude další trackday? Že bych taky konečně vytáhl nějakou ze svých hraček..:D Vypadá to totiž jako zábava

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72 1972
Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72

1972 rok výroby
180 koní výkon
5 721 ccm objem

Mercury Marquis  1977
Mercury Marquis

1977 rok výroby
123 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem