načítám data...

Autíčkářův Trackday & PlechCup 2016, vol. 5 – Tropy v Sosnové

Skvělá atmosféra, hory zničených gum a pár zničených aut... Na severočeském okruhu to minulou neděli opravdu žilo.

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek   Anastázie Taskina

Přípravy na předposlední letošní trackday provázela nejistota a obavy. Registrace nám v mailu přibývaly pomalu a na poslední chvíli, hvězdnou účast jsme proto raději neočekávali. Aspoň že nebe bylo bez mráčku a slibovalo příjemný den. Po chvilce strávené na otevřené asfaltové ploše parkoviště jsme pochopili, že ‚příjemný‘ není zdaleka přesné označení pro tropický pařák, který v Sosnové zavládl, dřív než byste řekli „kdejesakranějakýstín”. Horké slunce nás však nejspíš zachránilo před debaklem – příslib hezkého počasí přilákal množství návštěvníků a strach z debaklu se brzy rozplynul.

Jako první se na parkovišti zjevil modrý exemplář Subaru BRZ, který také jako první vyjel na trať. Zatímco jsme se rychle snažili zajistit registračnímu místu aspoň trochu stínu, plnil se plácek vedle okruhu vozy všech barev, velikostí a stupňů závodnického potenciálu. K modrému Toyobaru se přidaly mrštné hothatche, rozevláté bavoráky a nablýskaný zelenožlutý Westfield. Se zvyšujícím se počtem německých zadokolek přibývalo čoudu a smradu, jakož i vozidel otočených do protisměru. V Sosnové zatím nebyla zavedena represe driftu, proto jsme klouzajícím se nadšencům nebránili v rozletu. Jak se ukázalo na konci dne, trocha dohledu by nebyla od věci…

Horkou novinku Autíčkářových trackdayů představovala Robinova půjčovna okruhových speciálů. K zapůjčení tu byly dva pravostranné Peugeoty 206 GTi, MG TF 160 a dokonce i vražedná motokára KZ2, k jejímuž volantu byl zájemce připuštěn až po prokázání jistých řidičských schopností. 

Rychlost a adrenalin – jak už to bývá – provázely i nějaké ty problémy. Nejsmutnější obětí se stala stříbrná Miata, která poněkud přepálila cílovou rovinku, skončila v pneumatikové bariéře a kromě gum s sebou vzala i kus plotu. Pokusy o resuscitaci dopadly nezdarem a domů se pacient vracel na nosítkách. Také druhou bouračku měl na svědomí kadeřnický roadster (dokonce vyvoněný kousek našeho kolegy Františka), tentokrát naštěstí bez vážných následků, újmy doznala jen řidičská pověst našeho šéfredaktora. (Nojo, Vojta má bourání s auty, které se mnou mají něco společného, prostě ve zvyku. Pamatuju si, cos provedl Corolle! – pozn. Fernie) Aby si všechnu slávu neodnesly jen Miaty, slavnému plechcupovému speciálu, pomalované Impreze, se zadřel motor,  bavoráky se pak postaraly o průběžnou dodávku rozervaných pneumatik a vycamraného benzinu. 

Kolem druhé hodiny odpolední se stala nemilá věc – došly hambáče. O nějakou chvíli později došel i chlazený fridex a museli jsme vyslat rychlou proviantní jednotku do blízkého městečka (mohla být i o něco rychlejší, kdyby Bobešovi sto metrů před pumpou nedošel benzin). 

V půl páté už byli závodníci dostatečně vyhládlí a agresivní, abychom je mohli vypustit na měřená kola PlechCupu. Nebyl by to Autíčkářův trackday, kdyby závod neprovázely zmatky s časomírou a číslováním automobilů, nakonec se však podařilo správně přiřadit jezdce k vozům a vozy k naměřeným časům. Všichny speciály ze sebe vydaly to nejlepší, snad kromě Citroenu AX Superleggera, který po prvním kole umřel a již neobživl. Na stupních vítězů se nekonalo žádné překvapení – všechny tři umělecké poháry mistra Supaflye uchvátila stará známá třistašestka (ironií osudů je, že první místo tentokrát patřilo majiteli barevné Imprezy, která se závodu nemohla zúčastnit), bramborová medaile patřila minulémi vítězi Robinovi. Dlužno říci, že rozdíly v časech se pohybovaly v jednotkách setin vteřiny.

Závěrem si nemohu odpustit hořkou poznámku k bezohlednosti jednoho z jezdců, který nedokázal ovládnout puzení zadriftovat si na čerstvě natřené kluzné ploše. Jeho exces nás stál pět tisíc korun českých a je důvodem toho, že napříště budeme gumovače mnohem víc pozorovat a prudit. 

Všem ostatním děkujeme za úžasně strávený den! Budeme se na vás těšit na poslední letošní akci – 9. října ve Vysokém Mýtě.

 

Za obrazovou dokumentaci děkujeme opět Anastázii a za trofeje klukům z Gastownu. Za servisní podporu a pomoc s organizací děkujeme společnosti Modesta Business s.r.o.

 

Zlokočičí galerie obrázků

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Safa
17. září 2016, 15:25
0

Super fotky! :o)
Moc bych si přál, aby se tu objevila i ta videa, co natáčel pán s tím "bojovým" dronem...

reagovat
On
Ondrascz
18. září 2016, 18:27
1

Na videu z miniquadu se usilovne maka ;)

Sa
Safa
18. září 2016, 18:47
0

No skvělý, to se těšíme!!!

Do
Dodo
17. září 2016, 16:05
1

Extempore nejakeho gumovaciho idiota me mrzi, jen bych podotkl, ze stribrna miata neprepalila rovinku, ale brzdy ;-) A to bohuzel pry komplet pedal na podlahu, s tim uz nic delat nejde...

reagovat
sp
spooon
17. září 2016, 16:33
2

tak tak, stříbrná Miata tam jezdila vždy dvojku do omezovače (cca 90) a pak tvrdě na brzdy a vždy (i deset ostrých kol za sebou) se adekvátně zpomalit podařilo. Jenže stalo se, abych upřesnil kolegu nade mnou, že najednou plné brzdy znamenaly jen nepatrné zpomalení. A nebyl to pedál na podlahu, takže se uvařená brzdovka nekonala, ale spíš přehřáté destičky. A opravdu s tím nic dělat nejde, a pocit, kdy se řítíte na barieru, brzdy na plno a víte, že to bude velká rána...k nezaplacení.

lu
luv
17. září 2016, 19:36
0

ebc? :)

BobAsh
17. září 2016, 20:59
0

Červená Miata to měla podobně, ale tam to nebylo o brzdách, ale o gumách. Jsem to zašláp a z Miaty byly sáně...

František Čáslavský
17. září 2016, 21:24
0

To není chyba Miaty, ale chyba Vojty, který ignoroval varování, že Miata jest obuta do stlačené tmy. A jak je známo, stlačená tma nemá moc gripu.

sp
spooon
18. září 2016, 14:57
0

luv -> ano, EBC yellowstuff

Ale abych byl upřímný a hned nekydal na EBC hnůj, stalo se to v třetím ostrém kole, kdežto všechny 4 stinty před tím destičky zvládaly naprosto v pohodě i přes 10 ostrých kol za sebou. Ale v tom případě nemám ponětí, kde by mohla být chyba...

Vojta -> ale alespoň ty sáně vlivem přeměny stlačené tmy na teplo a hluk trošku zpomalovaly. Já vím, nic moc, ale alespoň něco.

Woyta
19. září 2016, 22:49
0

Vzhledem k mnozstvi kamer a fotaku se snad toho moulu podari dohledat a zkasirovat.

Sa
Safa
19. září 2016, 22:55
0

Spíš mě překvapuje, že se k tomu prostě dotyčný/í nepostaví jako chlap/i... :o(

bobo23
17. září 2016, 17:33
0

Obě galerie super. Kdyby se objevily i nějaké videa, bylo by to ještě lepší. Já doufám, že příští měsíc se konečně budu moct v Mýtě konečně taky zúčastnit.

reagovat
Viola Procházková
17. září 2016, 18:52
0

Ty seš jak já, člověče, taky si pokaždý slibuju, že příště už se určitě svezu :D

M P
17. září 2016, 19:16
0

A já si furt říkám, že se zapíšu na PC:D

bobo23
18. září 2016, 09:55
0

Já sem rozhodnutý pokaždé jet, ale vždycky do toho něco vleze. Posledně třeba GO motoru. :-D

sp
spooon
18. září 2016, 15:00
0

bylo by možné poslat mi smutnou pobouchanou maitu v plném rozlišení? Abych si vystavil do garáže i neveselé okamžiky trackdayího života, děkuji

reagovat
Sasakr
18. září 2016, 17:31
0

Má ještě někdo fotky? Jednomu člověku jsem speciálně dával vizitku, aby se ke mně jeho fotky dostaly, a nic mi v poště nepřistálo :-(

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. září 2016, 17:48
0

Ajaj, jak to tak ctu, tak tentokrat bylo docela dost aut, ktery utrpely nejakou ujmu. To zamrzi. :-(

reagovat
On
Ondrascz
19. září 2016, 00:46
0

reagovat
M P
19. září 2016, 20:07
0

Super! S dovolením to hodíme na hlavní stránku do sekce video.

On
Ondrascz
19. září 2016, 20:21
0

Beze vseho ;)

M P
19. září 2016, 20:24
0

Přijedeš i do Mýta 9.10.?

On
Ondrascz
19. září 2016, 21:03
0

Tento termin mi bohuzel nevyjde. Takze az na jare ;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem