načítám data...

Autíčkářův Trackday & PlechCup 2016, vol. 2: Poprvé v Písku

Na jihočeském lesním okruhu jsme měli premiéru. Jak si vedly plečky a nabušené sporťáky na trati určené primárně motokárám?

zobrazit celou galeriiTrackday: Autíčkářův Trackday & PlechCup 2016, vol. 2: Poprvé v Písku

První, co nás napadlo, když jsme dorazili na okruh ukrytý v lesích poblíž Písku, bylo: To je ale klikaté! Holt motokárová trať. Naši účastníci se však jen tak něčeho neleknou, takže první z nich tu proháněl svoji vlastnoručně vyrobenou formuli (nebo to byla kapotovaná motokára?) už hezky dlouho před oficiální otvíračkou. Přesně na čas dorazily první kadeřnické roadstery a od té chvíle už jsme si cvrlikání ptáčků moc neužili. 

Jak se brzy ukázalo, písecký okruh má pár specifik, na něž jsme si museli zvyknout. Tak za prvé, na trať smělo být vypuštěno pouhých šest vozů najednou. Zdálo se nám to zbytečně málo, nicméně správci areálu trvali nekompromisně na svém a jakoukoli možnou rebélii nám zatrhli svou neustálou přítomností. Kvůli tomuto limitu se nám u startu většinu času tvořila fronta a vládce bílého praporku nesměl ani na okamžik spustit ostříží zrak ze situace na trati. 
Za druhé tu byly zmíněné klikatice. Těžko říct, zda se staly příčinou toho, že na okruh opakovaně vyjížděla asistenční vozidla a na špagátu odtahovala vehikly, které se rozhodly vzepřít surovému zacházení svých řidičů. První obětí se stal těžko identifikovatelný punkový vůz značky BMW (jak poznamenal nezávislý pozorovatel Hamster, všechna tři auta, ze kterých ho svařili, byla špatně). Posádka ho z trati odtlačila vlastními silami a už to vypadalo, že má pro dnešek doježděno. Po smutném naložení na plaťák však auto zázračně ožilo, bohužel jen proto, aby po pár dalších kolech zakempovalo v zatáčce a odmítlo nadále spolupracovat. Tentokrát byl konec definitivní. Dalším hrdinou dne se stal červený Fiat Uno, který už během druhého stintu pozbyl kolo. Po odtahu posádka vůz zprovoznila, bohužel nepříliš úspěšně, neboť jej zanedlouho potkala úplně stejná nehoda, tentokrát s vážnějšími následky. Fiátek ztratil naději na účast v PlechCupu a byl odtlačen na zelený pažit, kde setrval až do zásahu odtahovky po skončení ježdění. Jako třetí do mariáše zazářil vzduchem chlazený Ford Sierra, jenž párkrát uprostřed kola vyhlásil stávku. Dle slov jeho majitele byl příčinou speciální prvek výbavy – vypínání palivové pumpy. 

Na PlechCupu jsme přivítali řadu známých tváří a bylo jasné, že půjde o nelítostný souboj. Účast byla opět pěkná, i když začínáme pozorovat zajímavý trend zvyšování počtu řidičů při současném snižování počtu PlechCup speciálů. Pořadí jezdců a jejich časy vidíte v tabulce níže. Vítězné poháry pro nás z vysloužilých převodovek vytvořil renesanční umělec SupaFly z klecanského Gas Townu a my jen tiše doufáme, že nám další úchvatné kousky svaří i na příště.

Všem děkujeme za účast a budeme se těšit 12. června opět v Písku. Ke kanystrům a pneumatikám pro jistotu přibalte i klobouček a opalovací krém, neradi bychom měli na svědomí oběti úpalu. A raději dvakrát zkontrolujte technický stav svého závodního náčiní. Přece jen, odtahy poněkud narušují plynulost provozu a připravují ostatní řidiče o cenné minuty zábavy.

 

PlechCup 2016 vol. 2 - Výsledky

pořadí jezdec vůz  čas
1. Martin Klein Mazda 323 1:05,72
2. Vojtěch Nevlud Peugeot 306 1:06,09
3. Tomáš Trýska Proton Skrček 1:06,76
4. Michal Městka Subaru Impreza 1:06,97
5. Matyáš Kiršbaum Škoda Felicia 1:07,48
6. Petr Nový Subaru Impreza 1:07,53
7. Vojtěch Kopecký Citroen ZX  1:07,90
8. Kryštof Staněk Peugeot 306 1:08,17
9. Jan Staněk Citroen Saxo 1:08,69
10. Michal Holčík Mitsubishi Colt 1:09,19
11. Jiří Andera Citroen ZX  1:09,28
12. Michal Šanta Ford Mondeo 1:10,46
13. Michal Vyčítal Subaru Impreza 1:10,83
14. Jiří Sonnenschein Mitsubishi Colt 1:11,06
15. Jakub Matiášek Peugeot 306 1:11,25
16. Jan Vraný Ford Mondeo 1:11,84
17. Jakub Nykl Ford Sierra 1:12,43
18. Jan Růžička Alfa Romeo 145 1:12,56
19. Pavel Dvořák Ford Sierra 1:13,25
20. Tomáš Andera Citroen ZX  1:15,02

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Yatka
10. května 2016, 08:39
0

Výborně napsaný a nafocený, zasmála jsem se nahlas. Úplně lituju, že jsem tam nebyla. Moh' by mi někdopodat informaci, co za motorizaci byl ten ZX? Dík!

reagovat
Bo
Boros
10. května 2016, 09:47
1

Článek perfektní! Nemá někdo více fotek? Člověk tam lítá celý den bokem a nic :(

reagovat
Viola Procházková
10. května 2016, 10:27
0

Doufám, že někdo něco nasdílí tady nebo na FB. Tentokrát jsme měli plné ruce práce a náš fotograf nemohl přijet, takže fotky jsou trochu odfláknuté, omlouvám se.

Tomáš Trýska
10. května 2016, 17:55
1

Pár fotek jsem posílal v neděli Bobashovi, ale asi nebyly předány.
https://picasaweb.google.com/116504312330534460153/6282375403068045681

pa
pavel
10. května 2016, 12:43
0

Moc pěkné svezení, byl jsem na okruhu poprvé a moc jsem si to užil i když jsem si dal jenom dvě desteminutovky,, taky bych rád viděl vice fotek na žádný moje červená tříca není , já mám fotek málo spíš zkusím vložit nějaký video .To ZX byla údajně 1.4 ten samej motor mám doma v 306 na hobby rallycross ale takhle asi nejede.

reagovat
Viola Procházková
10. května 2016, 15:43
0

Jedna se tam našla, přidávám do galerie :)

Yatka
10. května 2016, 19:42
0

1.4? To bych fakt netipovala, ale jestli jo a není v tom nějákej tuner, pak klobůk důle!

Tomáš Trýska
10. května 2016, 21:14
0

Ono poslední dobou to je především o tom, jaký má kdo gumy. Když si prohlídneš, na čem jezdí čelo, tak zjistíš, že to jsou UHP gumy, které by se pomalu daly považovat za semislick.

Matěj Podhorský
10. května 2016, 21:36
0

Tak když si UHP gumy hodně ojedeš, tak jsou z nich slicky :D ale jakmile jsou homologované na silnice, tak se s tím nedá moc dělat no... S donekonečna vymýšlet další regulace, to bychom dopadli jak formule :D

Tomáš Trýska
10. května 2016, 22:00
0

Když sjedeš UHP, tak máš plátno, ne slick :-D

Osobně bych byl za zrušení těhlech regulací, protože můžu z vlastní zkušenosti říct, že osobně téměř nepoznám rozdíl mezi slicky, co jsme měli na skrčkovi dřív a současnými homologovanými UHP Nankang NS-2R. Jediný rozdíl pro mě, jako uživatele je v tom, že po trackdayi nemusím přezouvat a můžu v klidu odjet domů.

sw
swein
12. května 2016, 21:42
0

Přijde mi, že omezení na road-legal gumy je tak akorát.

Tomáš Trýska
18. května 2016, 19:20
0

Tebe by měli speciálně omezit na sjeté zimáky, aby to bylo vůči ostatním fér :-D

sw
swein
19. května 2016, 18:57
0

Gumi? Naco... Takhle jsme o víkendu dopadli s mýma oblíbenýma Valašskýma redneckama...

Matěj Podhorský
10. května 2016, 15:49
0

Tam mělo tolik lidí nějaké GoPro, nebo kamery, že by nebyl problém z toho nastříhat celovečerní film:D

reagovat
Ja
Janota
10. května 2016, 21:59
0

Paráda, díky za fotky ;-)

Fl
Flp
10. května 2016, 16:15
2

Tady jsou nějaké fotky od nás. Sice nic moc záběry, ale třeba se tam někdo najde :)
https://picasaweb.google.com/111343589729936740629/6283051391733641137#

reagovat
Aleš
10. května 2016, 16:26
0

Pěkné fotky. Já za ně děkuju.

Radek
10. května 2016, 20:38
0

Prosím máte víc fotek děkuji

reagovat
La
LadaF
10. května 2016, 21:21
1

bezva akce a super svezení :)
něco málo fotek https://www.zonerama.com/Galleris/Album/1573745
docela mě překvapilo to nový pravidlo se 6auty, jezdíme tam se subárkama cca 5let a nikdy nebyl problém ani na nás takhle urputně nikdo nedohlížel

reagovat
gt86.cz
11. května 2016, 06:48
0

Taky nechapu tech 6 aut, v pohode by bylo i 8. A taky nechapu ty gumy vystrkany v kazdy zatacce az na asfalt. A sikana pred cilem mohla byt otevrena, s ni je to zajimavejsi.

Tomáš Trýska
11. května 2016, 07:05
0

Hlavně za ty gumy nahazený přes obrubníky, aby byla trať ještě užší, by si někdo zasloužil pár facek. A vůbec, celkově ta omezení na tomhle okruhu byla značně trapná. Zlatý Hradec, nebo Mýto.

gt86.cz
11. května 2016, 07:24
0

V Hradci jsem nebyl, Pisek me bavi podstatne vic nez Myto a Sosnova dohromady, ale ty gumy byly dost zvlastni. A jeste 1000 Kc za nabourani do gum? To pak vypada, ze na tom chtel nekdo vyrejzovat prachy.

Ku
Kujon
11. května 2016, 08:05
0

To s tim Mytem ti jeste pripomenu :D

Sa
Safa
11. května 2016, 10:10
0

Litr za nabourání do gum? No ty voe, tak tahle "hláška" mě minula. To jako fakt???

gt86.cz
11. května 2016, 10:32
0

Mozna se k tomu vyjadri nekdo z redakce/poradatelu. Chvili jsem to povazoval za vtip, ale slecna, co to tam u destniku rozkrikovala, to rikala snad vsem. V ty dobe jsem jeste netusil, ze maj gumy vyrovnany az na asfaltu :-D

gt86.cz
11. května 2016, 10:50
0

Abych slecne nekrivdil, za litr byly jen ty vnejsi gumy. Na vnitrni jsem se neptal :-D

Matěj Podhorský
11. května 2016, 11:02
0

1) šlo o gumy vnější, ohraničující prostory u okruhu, třeba u lesa
2) a "slečna, co to tam rozkřikovala" byla dost možná redakční....

Takže tak. My si to nevymysleli. A zkušenost říká, že je dobrý na to upozornit stokrát, protože se pokaždé pak najde člověk, který bude tvrdit, že on to nevěděl. Ale jako je fakt, že za vlítnutí do gum litr je trošku moc na to, že tam pak vleze člověk, gumy přerovná a valíme dál. Možná to mysleli jako prevenci proti bourání, ale já nevím, tobě sankce litr zabrání v tom, že se vybouráš? Mně asi ne, pokud už bych se teda vyboural...

gt86.cz
11. května 2016, 11:52
0

Nemam auto na Plechcup, takze nemam v planu nekde bourat, ale predstava, ze mi v nejaky zatacce ulitne zadek a budu chudsi nejmin o litr me nijak netesi. V cervnu bude taky limit 6 aut a taky gumy vyrovnany az na asfalt?

gt86.cz
11. května 2016, 11:53
0

Kdyby tu redakce mela nejaky pouzitelny fotky, clovek by Vas pak v realu mozna i poznal :-)

Matěj Podhorský
11. května 2016, 12:05
0

Opakuju, není to náš výmysl, a ano, ty gumy jsou pěkně nahovno, ale neudělali jsme to my, okruh tak byl nachystán. Stejně jako ten limit 6 aut na okruh. Zbytečné, leč dodržovat to musíme.

Ad rozlišování redakce: pracujeme na tom.

gt86.cz
11. května 2016, 12:07
0

Diky.

Ap
Apache
11. května 2016, 12:34
0

A existuje nějaký prostor pro diskusi se správci do příštího trackdaye? :-)

Tomáš Trýska
11. května 2016, 18:28
0

Ten by to chtělo najít, protože co jsem zaznamenal jinde, tak býval limit vyšší a gumy byly jen na trávě, nikoliv na obrubnících.

Ap
Apache
10. května 2016, 22:38
0

Musim říct že ve srovnání se Sosnovou mě okruh v Písku potěšil co se tvaru tratě týče - dle mého velice amatérského názoru mi přišla taková rafinovanější s rychlejšími pasážemi. Nevím, jak moc měla redakce Autíčkáře volnou ruku při volbě varianty trati, ale možná by šel poskládat vynecháním některé ze šikan i ještě rychlejší profil, který by mohly ocenit některé silnější stroje (já takový nemám). Tak či onak, mohlo by se taky příště vymáhat dodržování limitů tratě při PlechCupu (poslední dvě zatáčky :-D). Spíš mě ale zklamal stav a celkové zázemí, přeci jen okruh podle kalendáře neleží ladem a nějaké závody se tam jezdí.

reagovat
Sa
Safa
10. května 2016, 23:32
0

Okruh je to určitě pěkný. I když jsem neseděl za volantem, ale jen se svezl s Ferniem (tímto mu ještě jednou děkuji), líbilo se mi to a uvažuju, že v červnu dorazím znovu a tentokrát se i svezu (třeba skrčkem, jestli bude). Jinak k těm zatáčkám - super by bylo přidat tu šikanu v poslední zatáčce před tribunkou, tam by to bylo hodně "na srdce"...

La
LadaF
11. května 2016, 19:43
0

Mně se zatím nejvíc líbila varianta se šikanou u tribun (je to pak sice pomalejší, ale je to výzva se tam naskládat) a varianta kdy jsme jezdili v protisměru :)

Ri
Rien
11. května 2016, 01:39
0

Tady se muzete podivat na video z naseho ringtaxi)))

https://www.facebook.com/vydzom.rijen/videos/855608711228662/

reagovat
Matěj Podhorský
11. května 2016, 06:08
0

Kterak dieselový taxík ulovil miatu :D

Sa
Safa
11. května 2016, 10:08
0

Ale chlapi, no tak. Trošku objektivity - Ferniemu se kára celý den přehřívala a přece ji kvůli taxíku neupeče... ;o)

František Čáslavský
11. května 2016, 10:25
0

Psal sem smsku, neasi :D Miata se po třech kolech začala strašlivě hřát, jinak bych se tak snadno doufám nenechal :D

Matěj Podhorský
11. května 2016, 12:11
0

Topení topení, otevřené není. Proto se to hřeje jak kráva

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. května 2016, 12:34
0

Jé, tak to mně mrzí, že jsem si nenechal změřit čas. Docela by mně zajímalo, jak jsem to zajel s tím Skrčkem. :-) Ale jinak velmi příjemná akce a hromada pohodových lidí. :-)

reagovat
Tomáš Trýska
18. května 2016, 19:23
0

Tak se příště připomeň, hodím ti do auta mobil s Race Chronem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. května 2016, 22:08
0

Diky. :-)

Va
Vasek7
11. května 2016, 12:53
1

Diky za akci.
Pridam par svych fotek, melo by tam byt kazde auto + kazdy ridic behem zavodu:
https://drive.google.com/open?id=0Bytm1VWVP5GzTlJDay1tX2EyR28

reagovat
pa
pavel
11. května 2016, 13:51
1

Tady je video:

Pět fotek jsem dal FC Autíčkář

reagovat
Radek
11. května 2016, 20:40
0

Děkuji za foto našli jsme se :-)

reagovat
Sk
Sklenka
12. května 2016, 01:13
0

Přidám svoje funny moments...

Sk
Sklenka
12. května 2016, 01:21
0

Ted uz snad správně :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem

Mercedes-Benz 124  1991
Mercedes-Benz 124

1991 rok výroby
69 koní výkon
2 500 ccm objem

Lincoln Continental Continental Town car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Town car limousine

1978 rok výroby
170 koní výkon
7 500 ccm objem