První, co nás napadlo, když jsme dorazili na okruh ukrytý v lesích poblíž Písku, bylo: To je ale klikaté! Holt motokárová trať. Naši účastníci se však jen tak něčeho neleknou, takže první z nich tu proháněl svoji vlastnoručně vyrobenou formuli (nebo to byla kapotovaná motokára?) už hezky dlouho před oficiální otvíračkou. Přesně na čas dorazily první kadeřnické roadstery a od té chvíle už jsme si cvrlikání ptáčků moc neužili.
Jak se brzy ukázalo, písecký okruh má pár specifik, na něž jsme si museli zvyknout. Tak za prvé, na trať smělo být vypuštěno pouhých šest vozů najednou. Zdálo se nám to zbytečně málo, nicméně správci areálu trvali nekompromisně na svém a jakoukoli možnou rebélii nám zatrhli svou neustálou přítomností. Kvůli tomuto limitu se nám u startu většinu času tvořila fronta a vládce bílého praporku nesměl ani na okamžik spustit ostříží zrak ze situace na trati.
Za druhé tu byly zmíněné klikatice. Těžko říct, zda se staly příčinou toho, že na okruh opakovaně vyjížděla asistenční vozidla a na špagátu odtahovala vehikly, které se rozhodly vzepřít surovému zacházení svých řidičů. První obětí se stal těžko identifikovatelný punkový vůz značky BMW (jak poznamenal nezávislý pozorovatel Hamster, všechna tři auta, ze kterých ho svařili, byla špatně). Posádka ho z trati odtlačila vlastními silami a už to vypadalo, že má pro dnešek doježděno. Po smutném naložení na plaťák však auto zázračně ožilo, bohužel jen proto, aby po pár dalších kolech zakempovalo v zatáčce a odmítlo nadále spolupracovat. Tentokrát byl konec definitivní. Dalším hrdinou dne se stal červený Fiat Uno, který už během druhého stintu pozbyl kolo. Po odtahu posádka vůz zprovoznila, bohužel nepříliš úspěšně, neboť jej zanedlouho potkala úplně stejná nehoda, tentokrát s vážnějšími následky. Fiátek ztratil naději na účast v PlechCupu a byl odtlačen na zelený pažit, kde setrval až do zásahu odtahovky po skončení ježdění. Jako třetí do mariáše zazářil vzduchem chlazený Ford Sierra, jenž párkrát uprostřed kola vyhlásil stávku. Dle slov jeho majitele byl příčinou speciální prvek výbavy – vypínání palivové pumpy.
Na PlechCupu jsme přivítali řadu známých tváří a bylo jasné, že půjde o nelítostný souboj. Účast byla opět pěkná, i když začínáme pozorovat zajímavý trend zvyšování počtu řidičů při současném snižování počtu PlechCup speciálů. Pořadí jezdců a jejich časy vidíte v tabulce níže. Vítězné poháry pro nás z vysloužilých převodovek vytvořil renesanční umělec SupaFly z klecanského Gas Townu a my jen tiše doufáme, že nám další úchvatné kousky svaří i na příště.
Všem děkujeme za účast a budeme se těšit 12. června opět v Písku. Ke kanystrům a pneumatikám pro jistotu přibalte i klobouček a opalovací krém, neradi bychom měli na svědomí oběti úpalu. A raději dvakrát zkontrolujte technický stav svého závodního náčiní. Přece jen, odtahy poněkud narušují plynulost provozu a připravují ostatní řidiče o cenné minuty zábavy.
PlechCup 2016 vol. 2 - Výsledky
| pořadí | jezdec | vůz | čas |
| 1. | Martin Klein | Mazda 323 | 1:05,72 |
| 2. | Vojtěch Nevlud | Peugeot 306 | 1:06,09 |
| 3. | Tomáš Trýska | Proton Skrček | 1:06,76 |
| 4. | Michal Městka | Subaru Impreza | 1:06,97 |
| 5. | Matyáš Kiršbaum | Škoda Felicia | 1:07,48 |
| 6. | Petr Nový | Subaru Impreza | 1:07,53 |
| 7. | Vojtěch Kopecký | Citroen ZX | 1:07,90 |
| 8. | Kryštof Staněk | Peugeot 306 | 1:08,17 |
| 9. | Jan Staněk | Citroen Saxo | 1:08,69 |
| 10. | Michal Holčík | Mitsubishi Colt | 1:09,19 |
| 11. | Jiří Andera | Citroen ZX | 1:09,28 |
| 12. | Michal Šanta | Ford Mondeo | 1:10,46 |
| 13. | Michal Vyčítal | Subaru Impreza | 1:10,83 |
| 14. | Jiří Sonnenschein | Mitsubishi Colt | 1:11,06 |
| 15. | Jakub Matiášek | Peugeot 306 | 1:11,25 |
| 16. | Jan Vraný | Ford Mondeo | 1:11,84 |
| 17. | Jakub Nykl | Ford Sierra | 1:12,43 |
| 18. | Jan Růžička | Alfa Romeo 145 | 1:12,56 |
| 19. | Pavel Dvořák | Ford Sierra | 1:13,25 |
| 20. | Tomáš Andera | Citroen ZX | 1:15,02 |
















































































Yatka
10. 5. 2016, 08:39Výborně napsaný a nafocený, zasmála jsem se nahlas. Úplně lituju, že jsem tam nebyla. Moh' by mi někdopodat informaci, co za motorizaci byl ten ZX? Dík!
Boros
10. 5. 2016, 09:47Článek perfektní! Nemá někdo více fotek? Člověk tam lítá celý den bokem a nic :(
Viola Procházková
10. 5. 2016, 10:27Doufám, že někdo něco nasdílí tady nebo na FB. Tentokrát jsme měli plné ruce práce a náš fotograf nemohl přijet, takže fotky jsou trochu odfláknuté, omlouvám se.
Trinom
10. 5. 2016, 17:55Pár fotek jsem posílal v neděli Bobashovi, ale asi nebyly předány.
https://picasaweb.google.com/116504312330534460153/6282375403068045681
pavel
10. 5. 2016, 12:43Moc pěkné svezení, byl jsem na okruhu poprvé a moc jsem si to užil i když jsem si dal jenom dvě desteminutovky,, taky bych rád viděl vice fotek na žádný moje červená tříca není , já mám fotek málo spíš zkusím vložit nějaký video .To ZX byla údajně 1.4 ten samej motor mám doma v 306 na hobby rallycross ale takhle asi nejede.
Viola Procházková
10. 5. 2016, 15:43Jedna se tam našla, přidávám do galerie :)
Yatka
10. 5. 2016, 19:421.4? To bych fakt netipovala, ale jestli jo a není v tom nějákej tuner, pak klobůk důle!
Trinom
10. 5. 2016, 21:14Ono poslední dobou to je především o tom, jaký má kdo gumy. Když si prohlídneš, na čem jezdí čelo, tak zjistíš, že to jsou UHP gumy, které by se pomalu daly považovat za semislick.
M P
10. 5. 2016, 21:36Tak když si UHP gumy hodně ojedeš, tak jsou z nich slicky :D ale jakmile jsou homologované na silnice, tak se s tím nedá moc dělat no... S donekonečna vymýšlet další regulace, to bychom dopadli jak formule :D
Trinom
10. 5. 2016, 22:00Když sjedeš UHP, tak máš plátno, ne slick :-D
Osobně bych byl za zrušení těhlech regulací, protože můžu z vlastní zkušenosti říct, že osobně téměř nepoznám rozdíl mezi slicky, co jsme měli na skrčkovi dřív a současnými homologovanými UHP Nankang NS-2R. Jediný rozdíl pro mě, jako uživatele je v tom, že po trackdayi nemusím přezouvat a můžu v klidu odjet domů.
swein
12. 5. 2016, 21:42Přijde mi, že omezení na road-legal gumy je tak akorát.
Trinom
18. 5. 2016, 19:20Tebe by měli speciálně omezit na sjeté zimáky, aby to bylo vůči ostatním fér :-D
swein
19. 5. 2016, 18:57Gumi? Naco... Takhle jsme o víkendu dopadli s mýma oblíbenýma Valašskýma redneckama...
M P
10. 5. 2016, 15:49Tam mělo tolik lidí nějaké GoPro, nebo kamery, že by nebyl problém z toho nastříhat celovečerní film:D
Janota
10. 5. 2016, 21:59Paráda, díky za fotky ;-)
Flp
10. 5. 2016, 16:15Tady jsou nějaké fotky od nás. Sice nic moc záběry, ale třeba se tam někdo najde :)
https://picasaweb.google.com/111343589729936740629/6283051391733641137#
Aleš
10. 5. 2016, 16:26Pěkné fotky. Já za ně děkuju.
Radek
10. 5. 2016, 20:38Prosím máte víc fotek děkuji
LadaF
10. 5. 2016, 21:21bezva akce a super svezení :)
něco málo fotek https://www.zonerama.com/Galleris/Album/1573745
docela mě překvapilo to nový pravidlo se 6auty, jezdíme tam se subárkama cca 5let a nikdy nebyl problém ani na nás takhle urputně nikdo nedohlížel
gt86.cz
11. 5. 2016, 06:48Taky nechapu tech 6 aut, v pohode by bylo i 8. A taky nechapu ty gumy vystrkany v kazdy zatacce az na asfalt. A sikana pred cilem mohla byt otevrena, s ni je to zajimavejsi.
Trinom
11. 5. 2016, 07:05Hlavně za ty gumy nahazený přes obrubníky, aby byla trať ještě užší, by si někdo zasloužil pár facek. A vůbec, celkově ta omezení na tomhle okruhu byla značně trapná. Zlatý Hradec, nebo Mýto.
gt86.cz
11. 5. 2016, 07:24V Hradci jsem nebyl, Pisek me bavi podstatne vic nez Myto a Sosnova dohromady, ale ty gumy byly dost zvlastni. A jeste 1000 Kc za nabourani do gum? To pak vypada, ze na tom chtel nekdo vyrejzovat prachy.
Kujon
11. 5. 2016, 08:05To s tim Mytem ti jeste pripomenu :D
Safa
11. 5. 2016, 10:10Litr za nabourání do gum? No ty voe, tak tahle "hláška" mě minula. To jako fakt???
gt86.cz
11. 5. 2016, 10:32Mozna se k tomu vyjadri nekdo z redakce/poradatelu. Chvili jsem to povazoval za vtip, ale slecna, co to tam u destniku rozkrikovala, to rikala snad vsem. V ty dobe jsem jeste netusil, ze maj gumy vyrovnany az na asfaltu :-D
gt86.cz
11. 5. 2016, 10:50Abych slecne nekrivdil, za litr byly jen ty vnejsi gumy. Na vnitrni jsem se neptal :-D
M P
11. 5. 2016, 11:021) šlo o gumy vnější, ohraničující prostory u okruhu, třeba u lesa
2) a "slečna, co to tam rozkřikovala" byla dost možná redakční....
Takže tak. My si to nevymysleli. A zkušenost říká, že je dobrý na to upozornit stokrát, protože se pokaždé pak najde člověk, který bude tvrdit, že on to nevěděl. Ale jako je fakt, že za vlítnutí do gum litr je trošku moc na to, že tam pak vleze člověk, gumy přerovná a valíme dál. Možná to mysleli jako prevenci proti bourání, ale já nevím, tobě sankce litr zabrání v tom, že se vybouráš? Mně asi ne, pokud už bych se teda vyboural...
gt86.cz
11. 5. 2016, 11:52Nemam auto na Plechcup, takze nemam v planu nekde bourat, ale predstava, ze mi v nejaky zatacce ulitne zadek a budu chudsi nejmin o litr me nijak netesi. V cervnu bude taky limit 6 aut a taky gumy vyrovnany az na asfalt?
gt86.cz
11. 5. 2016, 11:53Kdyby tu redakce mela nejaky pouzitelny fotky, clovek by Vas pak v realu mozna i poznal :-)
M P
11. 5. 2016, 12:05Opakuju, není to náš výmysl, a ano, ty gumy jsou pěkně nahovno, ale neudělali jsme to my, okruh tak byl nachystán. Stejně jako ten limit 6 aut na okruh. Zbytečné, leč dodržovat to musíme.
Ad rozlišování redakce: pracujeme na tom.
gt86.cz
11. 5. 2016, 12:07Diky.
Apache
11. 5. 2016, 12:34A existuje nějaký prostor pro diskusi se správci do příštího trackdaye? :-)
Trinom
11. 5. 2016, 18:28Ten by to chtělo najít, protože co jsem zaznamenal jinde, tak býval limit vyšší a gumy byly jen na trávě, nikoliv na obrubnících.
Apache
10. 5. 2016, 22:38Musim říct že ve srovnání se Sosnovou mě okruh v Písku potěšil co se tvaru tratě týče - dle mého velice amatérského názoru mi přišla taková rafinovanější s rychlejšími pasážemi. Nevím, jak moc měla redakce Autíčkáře volnou ruku při volbě varianty trati, ale možná by šel poskládat vynecháním některé ze šikan i ještě rychlejší profil, který by mohly ocenit některé silnější stroje (já takový nemám). Tak či onak, mohlo by se taky příště vymáhat dodržování limitů tratě při PlechCupu (poslední dvě zatáčky :-D). Spíš mě ale zklamal stav a celkové zázemí, přeci jen okruh podle kalendáře neleží ladem a nějaké závody se tam jezdí.
Safa
10. 5. 2016, 23:32Okruh je to určitě pěkný. I když jsem neseděl za volantem, ale jen se svezl s Ferniem (tímto mu ještě jednou děkuji), líbilo se mi to a uvažuju, že v červnu dorazím znovu a tentokrát se i svezu (třeba skrčkem, jestli bude). Jinak k těm zatáčkám - super by bylo přidat tu šikanu v poslední zatáčce před tribunkou, tam by to bylo hodně "na srdce"...
LadaF
11. 5. 2016, 19:43Mně se zatím nejvíc líbila varianta se šikanou u tribun (je to pak sice pomalejší, ale je to výzva se tam naskládat) a varianta kdy jsme jezdili v protisměru :)
Rien
11. 5. 2016, 01:39Tady se muzete podivat na video z naseho ringtaxi)))
https://www.facebook.com/vydzom.rijen/videos/855608711228662/
M P
11. 5. 2016, 06:08Kterak dieselový taxík ulovil miatu :D
Safa
11. 5. 2016, 10:08Ale chlapi, no tak. Trošku objektivity - Ferniemu se kára celý den přehřívala a přece ji kvůli taxíku neupeče... ;o)
František Čáslavský
11. 5. 2016, 10:25Psal sem smsku, neasi :D Miata se po třech kolech začala strašlivě hřát, jinak bych se tak snadno doufám nenechal :D
M P
11. 5. 2016, 12:11Topení topení, otevřené není. Proto se to hřeje jak kráva
Nezn.uživatel
11. 5. 2016, 12:34Jé, tak to mně mrzí, že jsem si nenechal změřit čas. Docela by mně zajímalo, jak jsem to zajel s tím Skrčkem. :-) Ale jinak velmi příjemná akce a hromada pohodových lidí. :-)
Trinom
18. 5. 2016, 19:23Tak se příště připomeň, hodím ti do auta mobil s Race Chronem.
Nezn.uživatel
18. 5. 2016, 22:08Diky. :-)
Vasek7
11. 5. 2016, 12:53Diky za akci.
Pridam par svych fotek, melo by tam byt kazde auto + kazdy ridic behem zavodu:
https://drive.google.com/open?id=0Bytm1VWVP5GzTlJDay1tX2EyR28
pavel
11. 5. 2016, 13:51Tady je video:
Pět fotek jsem dal FC AutíčkářRadek
11. 5. 2016, 20:40Děkuji za foto našli jsme se :-)
Sklenka
12. 5. 2016, 01:13Přidám svoje funny moments...
Sklenka
12. 5. 2016, 01:21Ted uz snad správně :D