reklama
načítám data...

Autíčkář na lovu: Sportovní poklady za pár

Autíčkář už dlouho předlouho nelovil a sezóna je přitom v plném proudu. Pokud ještě nemáte přezbrojeno, třeba vás zaujme něco z dnešní pětice.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Sportovní poklady za pár

Určitě dobře znáte ten stav, kdy se relativně běžná auta náhle v inzerci přestanou objevovat. V té celoevropské se samozřejmě nalézt dají, ale pokud se vám auto ze zahraničí tahat nechce a spoléháte na malý český píseček, začíná z toho být poněkud předlouhá a často neúspěšná čekaná. Čas neúprosně kosí zachovalé exempláře, nabídka se úží a najednou není z čeho vybírat a co kupovat. Tohle se více či méně týká dnešní pětice, kterou jsem se snažil poskládat z aut, jež si s inzertními lovci dokáží pohrát jako plachý jelen.

Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Pamatuji si velmi dobře, jak jsem v roce 2008 hltal tehdejší inzerci malých aut s velkým motorem, toužíce sobě zakoupiti nějaké to instantní zlo, se kterým by bylo možno terorizovat studentskou pěněženku. Mazdy MX-3 sice nepatřily k nějaké přemnožené formě epidemie, ale nebylo týdne, kdy by se na prodej neobjevila nová. Dnes už však jde o auto vymizelé a do značné míry i zapomenuté. Malé kupátko nikdy nepatřilo mezi elitu sportovní drobotiny. MX-3 jsem nikdy neřídil, nidky se v ní nevezl a vlastně ani neznám nikoho, kdo by jí kdy vlastnil, takže mohu vycházet pouze z internetových pramenů. No a ty tvrdí, že ani kompaktní rozměry, ani podvozkový základ v jízdně schopné Mazdě 323 BG nedokázaly MXce nadělit dostatečné nadání pro požírání zatáček, které by bylo adekvátní dobové konkurenci. Karoserie prý není zrovna synonymem tuhosti a navzdory subtilní stavbě nepůsobilo kupátko zrovna lehkonoze. Dnes už však málokdo může čekat od čtvrt století starého vehiklu nějaké ambiciozní sportovní výkony a daleko více bude bodovat intenzita a bezprostřednost starého auta. Hlavním lákadlem budiž pohonná jednotka. Motor s označením K8 je tím nejmenším šestiválcem moderní doby. Jeho válce svírají úhel 60°, disponuje proměnnou délkou sacího potrubí, zvuk má podmanivý, charakter starosvětsky točivý a omezovač otáček vás klepne přes prsty až když bude ciferník ukazovat 7.800. Inzerovaný kousek je nejen velmi zachovalý, ale navíc i nalakovaný v úžasné modrozelené barvě. A při deklarovaném nájezdu snad ještě nebudou hrozit ztráty komprese a úniky oleje, které jsou bohužel pro malý šestiválec poměrně typické.


Fiat Barchetta

reklama

O Jedné Barči jsme nedávno psali v rubrice Hrdinové za babku. Jenže já teď našel jinou a hezčí. Roadster oděný do barvy, která jako by z oka vypadla britské závodní zelené, je vždy správnou volbou. Když se k tomu přidá interér vyvedený ve světlých tónech, je to bomba. A pokud má mít auto nájezd pouhých 77 tisíc kilometrů a stav interiéru napovídá, že by to nemuselo být číslo vymyšlené, je to skoro na zvolání “Mlčte a vemte si moje prachy”. Všecko důležité okolo italského roadsteru postaveného na základech Fiatu Punto už jsme probírali ve zmiňovaném článku, takže nyní jen připomenu, že pod kapotou zeleného jezdítka by se měla nacházet živější a radostnější verze EURO2 čtyřválcové osmnáctistovky, tudíž plné radosti z léta na italský způsob by mohly bránit leda případné závady na vozidle…

Peugeot 306 S16/GTI-6

Ještě před pár lety se jich prodávalo hned několik kusů do roka, ale to už neplatí. Stále však platí, že jej mnozí považují za vůbec nejlepší hot hatch 90. let a stejně tak jsou relevantní jeho zařazení mezi ty vůbec nejůžasněji jezdící předokolky historie. Peugeot 306 S16 či GTI (obchodní označení se lišilo dle trhu) začal svůj život už v roce 1993, ale až facelift v roce 1996 rozvinul jeho talent naplno. Šťavnatý dvoulitr z rodiny XU dostal o 8 koní více, a dsiponuje tedy výslednými 163 koníky. Převodovce přibyla šestka a úpravy doznal také podvozek. Zvláště zmínit si zaslouží zadní náprava jejíž kinematika umožňovala pasivní natáčení zadních kol. 306 GTI-6 se tak proměnil v jízdního krále soudobé konkurence, dokázal zadkem aktivně napomáhat k vykružování oblouku a na požádání předváděl teatrální přetáčivost. Až z toho nejednomu zahnědlo… Šedý vůz v inzerátu je přesně touto variantou a výbornou připomínkou zlaté francouzské školy ostrých hatchbacků. Vzhledově vypadá skvěle a také cena je velmi sebevědomá, takže očekávám auto ve výbrném stavu. Žádné konkrétní informace bohužel majitel v inzerátu neuvádí.

BMW 330Ci

Kupátko řady E46 do ztracených pokladů moc nezapadá – stále jich je na prodej poměrně dost. Ale také zde už zub času neúprosně hlodá a v řadách mnichovských všeumělů odděluje velmi drahé zrno od poměrně dostupných plev. Zajímavé auto jsme našli u nás na Frcu. Kupátko je na první pohled velmi zachovalé a stejně jako Fiat disponuje úchvatnou barevnou kombinací. Pravda, typický kupec BMW by zřejmě ocenil nějakou výraznější barvu karoserie s interiérem v šedé alcantaře, ale já se nemohu zbavit dojmu, že ten béžový vnitřek s dřevěnými dekory je na inzerovaném kousku zkrátka skvělý. A při pohledu na něj se člověku vůbec nechce věřit, že dokázal v tak excelentním stavu přečkat jíž více, než 300 tisíc kilometrů. Pokud by na tom byl zbytek auta stejně, jako jeho interiér, patrně by mohl být budoucí majitel pln radost a užívat si všeumělství kupé z Mnichova. Povídat o tichém, komfortním a zároveň sportovně nadaném podvozku by bylo nošením dříví do lesa stejně jako o typicky bavoráckém řazení s delšími drahami a tuhým a přesným chodem anebo přesnéma vyváženém řízení. Pro jistotu připomeňme, že motor M54B30 je krom svého sametového běhu, lineární síly a velmi rozumné spotřeby známý také pro své občasné olejové obžerství.

Toyota MR2 AW11 

Pokud se zeptáte na nejlepší sportovní Toyotu 80. let, jsem si na 110% jistý, že většina JDM fanatiků okamžitě vykřikne “Hačiroku” a při myšlenkách na Takumiho Corollu Trueno proplétající se v divokých smycích noční okreskou počne vyjmenovávat důvody její jedinečnosti. No, já bych upřel zrak na jiný výtvor největší japonské automobilky, který je poněkud zastíněn hypertrofovaným kultem sportovního kompaktu. Při zkoumání fotek exkluzivně zachovalé MR2 první generace se musím až smát při představě, jaké trosky sportovní Corolly by si lidé za stejnou cenu byli schopni koupit. Přitom MR2 nabízí mnohem exotičtější koncepci s motorem uprostřed a ten samý točivý a nadšený čtyválec 4A-GE. MRka se možná nebude chovat jako hravé kotě a tak ochotně nutit řidiče projíždět každou zatáčku bokem, jsem si však docela jistý, že celkově nabídne delikátnější a přesnější podvozkový zážitek. Ostatně, její jízdní vlasnosti jsou již léta zdrojem legend. Její hranaté, jako katanou vysekané tvary, jsou pak snad ještě osmdesátkovější, než u hrdinské dvojice Levin / Trueno. Kupte si prosím někdo tu malou červenou věc, ať nemusím trpět touhou.


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Raspby
10. dubna 2017, 07:25
2

Palec za MRku :). Takhle na pohled vypadá krásně...otázka co koroze, přeci jen už má svůj věk. zajímalo by mě jaké je to svezení :)

reagovat
Goldies
10. dubna 2017, 12:30
0

Mám dojem, že v DiCompu je jedna v renovačním průběhu, tak třeba se svezeme :-)

Raspby
10. dubna 2017, 14:10
0

je ale už hrozně dlouho...je tam jen kostra na držáku..tak snad někdy vyjede :)

PB
10. dubna 2017, 08:45
0

K te 306 mne napada jedna, vlastne mnohem raritnejsi alternativa, a to Citroen ZX Volcane. Tenhle bracha 306 byl bud se stejnym benzinovym dvoulitrem, nebo trosku mensim turbodieselem (je obcas oznacovan jako prvni hot-hatch). Stejny naftak byl k dostani i v normalnim ZX, ktere se v podstate lisilo nejakymi ozdobami (volcane mel vsude cervenou linku) a podvozkem (volcane tvrdsi). Pasivni nataceni zadnich naprav bylo samozrejmosti, ovsem bez poradne udrzby delalo ZX celkem nejistym strojem. Volcane byl duchovnim nastupcem BX Sport, coz byla vubec retro pecka :D.

reagovat
PB
10. dubna 2017, 08:46
0

.....prvni naftovy hot-hatch, sorry...

De
Devilstorm
11. dubna 2017, 21:02
0

ZX Volcane byl sourozenec spíš předfaceliftové S16, s nižším výkonem a 5 kvaltem. Pravým sourozencem faceliftované 306, je ale Xsara VTS. Totožný motor i podvozek, jediné mínus Citroenu je, že měl v převodovce jen 5 rychlostí místo 6 u Peugeotu. Obě auta ale byla stejně schopná a dobrá :-) Já jsem při koupi dal přednost 306 a bylo to super auto, dodnes na něj vzpomínám.
A když je už řeč o 306, možná by stálo za to, zmínit i 106 GTi (S16) alá Saxo VTS. Sice menší, ale o to hravější auta za pár kaček.

sa
sainz
11. dubna 2017, 23:16
0

Myslím pánové, že ani jeden nemáte pravdu... opravdový sourozenec 306 S16 od citroenu byl ZX 16v ...od běžného 3dvéřového ZX se lišil krom motoru totožného s S16 (ve verzích 110, 112, a po faceliftu 120kW) plastovými lemy blatníků. Tuším, že ke konci výroby než ho nahradila xsara vts vzniklo i několik kusů s 6 kvaltem. Sám jsem jedno ZX 16v měl (112 kW) a byla to hrozná motokára:) prodal jsem ho protože jsem měl strach, že se v tom někde zabiju.... 306 je krásná a ve své době designově nadčasová, ale mě se to ZX 16v stejně líbilo víc.

Adis
10. dubna 2017, 09:39
0

Na tu mr2 už jsem taky koukal, zajímalo by mě, jak to jezdí :)

reagovat
Ku
Kulajda
10. dubna 2017, 09:48
1

E46 s otevřeným diffem a koženými sedadly bez bočního vedení, to je opravdu sportovní auto jak vyšité... Teda pokud se jako sport počítá hledání puchýřů na kastli

reagovat
H_F
10. dubna 2017, 20:03
0

no hlavne ty chromovy listy a odporny kola jinak tak krasny auto uplne zabijej
nejdementnejsi interier-svetlou kombinaci vinylu a hadru jeden aby taky pohledal
svor stejne chces lamelovej, takze ten si musi kazdy skladat sam, sedacky jsou nejsou az takovy problem vymenit
nicmene za 135litru bych si predstavoval hezci kousek

Franz Kafka
10. dubna 2017, 10:40
0

Barchettu bych si koupil už jsem na ně koukal 100x ale pořád nevím. Jak si to odůvodnit. Je to staré a iracionální auto. Moc se mi to zamlouvalo jako novinka. Jenže Fiat? No blog majitele by byl fajn jako stylíček na léto místo motorky...

reagovat
Un
Unnamed
12. dubna 2017, 10:25
0

Co mate stale niekto za problem so tnackou fiat ? Mal si aspon nejaky ? Ja som kupil coupe 20v a to auto nic nepytalo, vsetko sa da zohnat a v podstate za smiesne sumy, jazdilo to uplne super, ale samozrejme atmo 5 valec tomu dal korunu.. kupil som to za 19 000 kc .. nikde ma nenechalo, az na spojku co bola moja vina :D 1.8 od fiatu su velmi spolahlive a charakterne motory.. a pokial kupis dobry stav niet sa coho obavat.. ja na talianov nedam dopustit pretoze sme mali talianov (fiat, alfa, lancia) v rodine 20 rokov .. a kedze mame 20 rokov v rodine aj auta od koncernu+opel.. taliani najazdili najviac a mali najmenej poruch !!! Kup dobry kus a uz nebudes pisat fiat s otaznikom

bobo23
10. dubna 2017, 12:11
0

Ta MX vypadá fakt hezky. I ten Peugeot mi asi přivodí pár dní neklidné spaní. :-)

Je si dovolím doplnit odkaz na MX, protože v odstavice není.
https://www.sportovnivozy.cz/88202-mazda-mx-3-v6-18i-24v-praha

reagovat
lu
luv
10. dubna 2017, 14:47
0

tam se prepsal prodejce o nulu ne

Tomáš Vavrečka
10. dubna 2017, 15:27
0

bobo: No jo, odkaz se mi někam zatoulal. Díky za upozornění, už je přímo v odstavci

bobo23
10. dubna 2017, 18:26
0

Vavris: Není zač. V práci sem se nudil, tak sem to nepročítal jako obvykle rychle, ale dal sem si záležet. :-)

Luv: myslím, že ne. Ona ta MX3 už začíná být docela vzácná. Hlavně v dobrém stavu (pokud se dá fotkám a textu v inzerátu alespoň trochu věřit) a s tímto docela vzácným motorem.

H_F
10. dubna 2017, 20:05
0

porad je to ale takova hnusnejsi opel tigra nebo podobny nevzhledny pastiky, osobne bych za to mel problem dat i tu desetinu

lu
luv
11. dubna 2017, 10:54
0

na plechcup to muze byt sranda - tech 8000 bych za to jeste dal

bobo23
11. dubna 2017, 15:42
0

H_F: tak desing je subjektivní věc, ale je pravda, že MX3 se mi teda líbí víc než právě Tigra. :-)

Franz Kafka
11. dubna 2017, 15:46
1

Hlavně je potřeba myslet na to v jaké době a pro jakou dobu to auto je vytvořené. Ono v letech 94 - 98 bylo vnímání designu a slova hezké auto asi někde jinde. Ne všechno má nadčasové tvary. Když podrobíš optikou dneška kritice MR tak zjistíš, že to je nevzhledný hranatý krám, navíc málo bezpečný, nepohodlný a malý. Tak stejně by dopadla e46 s tím hnusným interiérem a mohli bychom pokračovat. Tigra je úplně stejně vajíčkoidní nesmysl. Nejde to takhle brát podle mě.

De
Devilstorm
11. dubna 2017, 21:15
0

Vlastnil jsem jak MX-3 tak 306 S16 facelift. MX-3 je možná tak hezká na pohled (na svoji dobu), ale jinak všechna negativa zmíněná v článku jsou pravda. To auto nemá rozhodně nijak oslnivé jízdní vlastnosti, při jakékoliv svižnější jízdě se to prostě jen hrne přes předek a to celkem brzo. Kroutí se to jak žížala, za to asi můžou ty obrovský dveře do kufru, kde je taky hodně kilo skla. A vše to zabijí slabé brzdy... Snad jen ten šestiválec stojí za to. Ale to už je možná lepší 323F kam se dával o něco schopnější dvoulitrový šestiválec.
306 je super kára, tam se dá jen doporučit ( nebo její sestra Xsara VTS, ty bývají zapomínány a vždy byly levnější) Na závody na krátkých tratích ale 306 vždy dostala napráskáno od 106 GTi (Saxo VTS), protože 306 je docela těžké auto, i když se to nezdá.

Un
Unnamed
13. dubna 2017, 14:05
0

Tigra je super auto, bola moje prve auto, kupil som ju ako naburany srot ale so sportovymi brzdami, namiesto podvozku boli snad trubky, samozrejme polozena na brusko :D v hnedo ciernej farbe lebo pocodne bola zlta a potom prestiekana do coernej, nefungovalo pocitadlo km takze som nevedel kolko som najazdil ani kolko mala najazdene.. poslal som ju cez búdu pri odmäku po zime ... Opavil nastriekal a zase sluzila, ziadne rozvody niiiic... Len spotrebne veci.. naucil som sa na nej zvarat a opravovit/vymenit diely na aute.. nikdy ma nikde nenechala, vzdy sluzila, mala mrstna motokara co sa na kazdom vymole rozoberala a ked som ju predal.. zaprisahol som sa ze si este raz tigru 1.4 16v v zivote kupim, par krat ma skoro zabila ale priatelka na nu spomina do teraz .. mam aj par srandovnych prihod ked mi ju v pneuservise nemali ako zdvihnut, a ked priniesli hever s ktorym ako mechanik horovil menil gumy na murcielagu a ro mu verim lebo konkretne murcielago poznam tak sa mu cela hala vysmiala ked zistil ze mi to pod auto neda :D .. ked som si donej sadol, prstami som sa dotykal asfaltu :D ja na mu spominam len v dobrom aj ked ma parkrat nasrala :D lebo v ople nepocitali ze okolo motora raz bude niekto potrebovat nieco urobit :D

krab
10. dubna 2017, 21:16
1

Úvodní fotka mě dost pobavila. Totiž bazarový snílek a Krabův blog k sobě nemají vůbec daleko. Na tuhle MK1 MR2 se chci podívat osobně, zatím ale majitel moc nekomunikuje a kamarád co mu dal inzerát, tak nějak sporadicky. Nicméně dostal jsem velmi sympatickou odpověď, že pokud se sejdeme, tak mě rádi svezou, něco vyfotíme a pokud se to povede, rád vám o ní něco napíšu. Akorát se obávám nejhoršího. Že mě motor 4A-GE opět učaruje, tady navíc umístěný za zády, to je jasný. Otázka bude v jakým je to fakt stavu. ... doufám že to nebude skvělý, jinak fakt je to naprd. A já vážně nemám kam už to dát :(

reagovat
ToMyx
11. dubna 2017, 11:48
0

Těším se na blog, snad se brzy ozvou. A obávám se, že se obáváš správně :-D

bitner
11. dubna 2017, 09:19
0

306 for the win!

reagovat
H_F
15. dubna 2017, 19:43
0

franz kafka
podle me to takhle jde brat, mel jsem z vajickove ery, cca stejne doby vzniku, co mx3 z techto miniaut napr. jeden z nejhezcich hatchbacku, a mam v planu po urcite redukci vozoveho parku se k nemu vratit- civic EG6

v teto dobe naopak vznikla spousta nadhernych aut, mezi ktere nicmene hnusne vysoke uzke beztvare radobysportovni vozy s tragickym podvozkem a motorizaci, jako mx3, opravdu nepatri, to auto ma cenu srotu, tzn radove tisice kc

tez se rodil zasadni design, napriklad bmw mini, honda ssm, ford gt90.. jsou toho tuny

uz jezdila auta jako jaguar xk, volvo s80, audi tt (i audi b5 hlavne rs4 je opravdu pekny ocumlany bonbon), alfa 156.... jez znamenala eru jiz opravdu moderniho designu

a btw. i kdyz bmw nepatrilo mezi me oblibene vyrobce interieru, e46 z teto doby (i z3) jsou naprosto nadherna auta a interier ve 46ce byl velmi svezi... napriklad soucasna 2017 skoda octavia rs stale nema natolik kvalitni a pohodlny interier, jako o 20let starsi emtrojka

reagovat
Franz Kafka
15. dubna 2017, 20:01
0

Tak Audi tt bylo v exponované době výroby téhle mx ve fázi konceptu, ale ok. B5 je stejně jako e46 a vlastně i konec výroby e36 opravdu z té doby velmi nadčasové, ale kolik ta auta stála peněz? Hromadu o m3 ani nemluvě. Možná to může být v něčem tak jak říkáš, ale srovnávejme srovnatelné. Spíš než co nemá Octavia je rozhodující co má dnešní m3. Jinak ok Civic byl pěkný a několik dalších aut co jmenuješ také. Jenže ona ta mx3 má cenu šrotu nejen kvůli vzhledu. Ano je nic moc, ale za ty peníze? Dnes pro začátečníka co nemá třeba na 328, nebo s4...ono i ta Honda pěkná bude násobně dražší. Napiš mi co v té ceně dneska? Koncepčně podobného pro mladého, chudého řidiče? Vynech Pumy...a auta z článku. Moc toho nezbude.

H_F
15. dubna 2017, 21:17
0

byly zmineny roky 94-98, na ktere jsem reagoval

tez jsem reagoval na cenu mx3 - 80 tisic za takovy srot je naprosto nesmyslnych

za 80 tisic?
dost penez na to si postavit eg s b18c nebo k20a motorem
328i, 330i
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240981923&categories=SportsCar&fuels=PETROL&fuels=LPG&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&minCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C103%2C56%2C78%2C118%2C72&makeModelVariant1.modelGroupId=21&pageNumber=1

a pro lidi, kterym je jedno, kdyz auto jezdi tak spatne jako golf4, treba prave i to audi tt
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=242149470&fuels=PETROL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=23%2C35%2C4&makeModelVariant1.modelGroupId=38&pageNumber=1

famozni mini cooper S
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=242306071&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&fuels=PETROL&scopeId=C&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=17500&pageNumber=1

hnisan + trochu pece
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240901777&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&doorCount=TWO_OR_THREE&fuels=PETROL&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=18700&pageNumber=1

https://auto.bazos.cz/inzerat/73795808/NISSAN-Almera-20GTI.php

crx + detuzing
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240296399&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&doorCount=TWO_OR_THREE&fuels=PETROL&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=11000&pageNumber=1


no a potom je tu prave spousta francouzu etc.
s castkou 80k se da kouzlit, mohl bych sedet cely den a sazet inzeraty
ja koupil plne pojizdnou rhd hondu s2000 prave za 85 tisic kc, mam na ni najeto pres 35kkm, s absurdne nizkymi naklady za servis (i vc nove moherove strechy stale pod 1kc/km)



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Brougham 1986
Cadillac Fleetwood Brougham

1986 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Roadmaster  1992
Buick Roadmaster

1992 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 4.7 164kW V8 LPG rv.2002 2002
Jeep Grand Cherokee 4.7 164kW V8 LPG rv.2002

2002 rok výroby
164 koní výkon
4 700 ccm objem