načítám data...

Audi TT: Moderní klasika pod kilo?

09. dubna 2016, 07:22 17 komentářů M P Bazarový snílek

Audi TT. Podle Vojty budoucí klasika, pro redakčního aerodynamika příklad důležitosti aerodynamiky. Nyní může být jedno TT vaše!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se řekne “klasické německé kupé”, mnohým se vybaví Audi Quattro, VW Corrado nebo Scirocco. Za pár let se může stát, že to bude právě první Audi TT, které vám přijde na mysl. Že jsem se musel zbláznit? Vojta Dobeš v listopadu přidal i pár důvodů, proč by tomu tak být mohlo.

Trošku jsme se o tom v redakci přeli, pak jsme téma odložili k ledu, načež se nedávno objevil tento exemplář. A tak opět nastal čas se zasnít.

Předmětem inzerátu je TT typ 8N z roku 2001. Ano, to je přesně ten model, u kterého se objevil problém s nadlehčováním zádě při vysokých rychlostech, což v mnoha případěch skončilo opravdu hnusnými nehodami. Ale nebojte se, Audi v rámci svolávací akce doinstalovalo přeživším majitelům menší spoiler, který sice podle mého trochu narušil vizuální integritu zadních partií, nicméně se vám nestane, že byste zahynuli při požáru  vyvolaném nárazem do stromu po opuštění silnice v hodinách vyvolaných roztočením auta ve vysoké rychlosti. Jedincům s přiliš grafickou představivostí se tímto omlouvám.

Pohonnou jednotku představuje druhý nejvýkonnější foukaný čtyřválec o objemu 1.8 litru, který odevzdává 224 koní (verze s 240 koňmi byla dostupná až v roce 2005). Tento motor snad není třeba představovat, neboť v našich končinách se jedná vpravdě o legendu. Na dostatek výkonu si tedy stěžovat nebudete, díky přítomnosti haldexu bude snad dostupná i dostatečná trakce, alespoň v přímce. Zlé jazyky tvrdí, že se TT do zatáček zrovna nehrne, spíš naopak. Na druhou stranu technika společná s Golfem IV a první Octavií (platforma PQ34) a dostupné díly zaručí, že vás aerodynamické kupé nesežere zaživa.

Konkrétní kus vypadá velice zachovale po všech stránkách. Od bezchybného zevnějšku po velmi pěkný interiér, významnější nedostatky aby člověk pohledal. Což při nájezdu 189 tisíc nebývá až takový problém (sami ale dobře víte, jakou vypovídací hodnotu má stav tachometru sám o sobě). Potěší i na tehdejší poměry slušná výbava, zejména audiosystém Bose slibuje kvalitní hudební zážitky. Obvykle od krále diskotékových parkovišť přelomu tisíciletí očekáváte spíš modré podsvícení a subwoofer v kufru, díky nemuž to majiteli bubnuje nejlíp na vesnici.

Čímž se dostáváme k hlavní přednosti objektu dnešního snění. Tou není nic menšího než jakákoli absence úprav, hlavně těch optických. Toto je zkrátka pěkné, nezprasené a navíc velmi zachovalé TT. Nikdy jsem sice nebyl jeho nadšeným fanouškem, ale jak léta jdou, líbí se mi čím dál víc. Člověk jen těžko věří, že už je to 18 let od začátku výroby. 

Kupujte, nebudou.

Vavrisův dodatek: Zahoďte na chvíli zahořklost a předsudky. Jasně, TT není nic, z čeho by si typický petrolhead sednul na zadek (spíš by se jen bál vyslovit jeho jméno), protože TT je přece to auto, keré se tváří jako sportovní kupé, ale ve skutečnosti to je jen převlečená nuda z Golfu čtvrté generace. Ano, je to tak a nebudu tvrdit něco jiného. Jenže čas je mocný čaroděj a stejně jako dokáže lízat všeliké duševní rány, dokáže i z kdysi nezáživných aut, činit podmanivé artefakty doby minulé. Věřte, že za pár let už budou narážky na Golf prostými faktografickými větičkami, protože v porovnání s novými auty bude TT prostě jiné a posměšky o kadeřnících se rozplynou při konfrontaci manuální převodovky, hydraulického posilovače, či  turbomotoru ze staré školy s nejrůznějšími autonomními systémy moderní doby. Jen ta kastle bude pořád stejně (nebo více) odzbrojující

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. dubna 2016, 08:17
1

Sice se o nem rika, ze je to auto pro kaderniky, ale ja osobne proti nemu nic nemam. Porad je to podle mne libive coupe s povedenym interierem, navic uz dneska fakt za smesne penize, takze celkem chapu, ze si najde dost zajemcu o koupi.

reagovat
CerVus
09. dubna 2016, 09:21
0

Dříve bych si ho nekoupil a dost jsem jím pohrdal, ale nedávno jsem stál u závor a jedno modré TT stálo o kus dál na parkoviši a v tu chvíli mi tak špatné nepřišlo. Vzhledově to podle mě zraje jako víno a jak se bude jejich stav postupně snižovat, tak to určitě bude zajímavá investice.
Škoda jen těch jízdních vlastností.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. dubna 2016, 09:44
0

Souhlasim. Podle mne taky zraje jako vino. Skoda, ze nema nahon na zadek. V dnesnim svete ale zacina byt docela libivou zmenou oproti ostatnim autum. Av cabriu je podle mne jeste atraktivnejsi. Obzvlast v takove te tmave sede.

CerVus
09. dubna 2016, 10:15
-1

Tohle je třeba pěkné: http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/tt/16774511?goFrom=list
Každopádně když se nad tím zamyslím, tak bych stejně raději koupil r6 e36 ideálně v M.
To TT kdyby mělo motor vzadu, tak by to byla solidní raketa. Boxter by se měl čeho obávat. Rozměrově by se tam ten motor měl vejít, ale tohle řešení bylo holt levnější.

Ronin
09. dubna 2016, 12:03
0

To kabrio vyzerá veľmi pekne až na úpravu na tú obrovskú tlamu jak z A8.Krásne a zábavné je že je tam stále kazeťák.

JP
09. dubna 2016, 13:53
0

Kazeťák mělo ještě pár let zpátky (podle fotek až do 2008) Lamborghini Gallardo...

wlko
09. dubna 2016, 08:38
0

ked to zvládli scirocco aj corrado tak aj TT má status klasiky istý. Teda aspoň medzi VAG ultras :)

reagovat
bitner
09. dubna 2016, 09:39
0

Je mi líto, inzerát neexistuje.

reagovat
Vavris Vavrisovic
09. dubna 2016, 09:53
0

Vážně už tam není. No, není se moc čemu divit

Ad
Adam (pres mobil se nejde prihlasit)
09. dubna 2016, 12:42
-1

Opravdu si myslíte, že při vyslovení klasického německého kupé si někdo vzpomene na audi nebo VW? :D
Každopádně první TT je fakt krásný auto. Na rozdíl od II a III.

reagovat
Trinom
13. dubna 2016, 17:15
0

přihlásit se jde, jen musíš ručně dopsat za adresu /login/

Ma
Marcel
09. dubna 2016, 13:14
-1

Borci, to auto se mi vrací v kruzích. A v klasické stříbrné, když se někde zjeví, je to jako ufo. Auta jsou krásná, ošklivá, průměrná. Ale první TT je prostě z jiného světa. Vždycky ho moc rád vidím a třeba si ho i pořídím.:)

reagovat
JD
JD
09. dubna 2016, 13:55
0

Mně to auto příjde dost ohavné, i takový Pontiac Aztek by vedle něj vypdal jako propracovaný fešák

reagovat
Vo
Voda
09. června 2022, 21:14
-1

Že ty jezdíš Multiplou ? Že vidiš Azteka jako fešáka ... .nebo máš evidentně špatnej heroin :D Aztek je odpornej i jako kostka ve šrotu :D

Le
Leo29
11. dubna 2016, 15:10
0

Som divný keď som sa tak pred rokom rozhodoval medzi týmto a mx5 nc? Pritom mam doma celkom spokojnú priateľku a strihať som tiež nikdy nevedel :-D

reagovat
martin_100
12. dubna 2016, 23:41
1

Mě se to líbí ... pro tu prdel bych si na špígl pověsil chlupatý růžový pouta a na dveře dal znak se zkříženýma nůžkama a hřebenem :-)
Ten design je velmi povedenej. Škoda že jako už to u podobných stylovek bejvá mu pověst zkazili bohatý homodějové.... a technika pod líbivym kabátem není zrovna kulervoucí.

reagovat
Vo
Voda
09. června 2022, 21:18
-2

Mně by zajímalo kdo rozšířil ten blud o jízdních vlastnostech ..... Nejspíš někdo kdo v tom nikdy neseděl, jak S3 tak TT Quattro je v zatáčkách velmi dobré auto. Jenže to pitomci z felicií kteří nikdy Quattro v ruce nemeli nemůžou pochopit. Ono myslet si že mam Quattro tak můžu letet do zatačky 200 a nic se mi nestane je znakem toho že o řízení dotyčný neví vůbec nic. A taky důvodem proč už ani S3ek ani TTček tak moc na trhu není ..... a pod kilo jste ho možná sehnali bez funkčního haldexu. Nyní v roce 2022 si s 80 tisici neškrtnete pokud chcete plně funkční TT quattro .... vy mudrlanti

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem