načítám data...

Alfa Romeo Stelvio a rekord Nürburgringu – nevodí nás někdo za nos?

Je to pár dní zpátky, co se Stelvio Quadrifoglio stalo nejrychlejším SUV Severní smyčky. Jenže taky je dost možné, že čas 7:51.7 není úplně legitimní.

zobrazit celou galeriiNovinky: Alfa Romeo Stelvio a rekord Nürburgringu – nevodí nás někdo za nos?

Hoši ze serveru Bridge to Gantry objevili pár jistých nesrovnalostí na záznamu, který Alfa Romeo oficiálně vydala. Video je totiž zabíráno z více kamer ve voze, přičemž obraz z nich se v průběhu jízdy různě střídá. A světe div se, mezi střihy se tu a tam něco příhodně ztratilo a něco naopak objevilo víckrát.

Abyste si nesrovnalostí všimli sami od sebe, musíte mít Nürburgring načtený tam i pozpátku. Naštěstí takoví nadšenci na Bridge to Gantry jsou a tak odhalili hned tři boty, které značně podkopávají důvěryhodnost videa.

Tak zaprvé je tu podivná situace hned na začátku, kdy auto projíždí jednou částí trati dvakrát a tím jsou na video přidány tři sekundy. Dost možná proto, aby následující střihy nepůsobily tak podezřele.

Těsně před časem jedné minuty projíždí auto zatáčku Hocheinchen, když v tu chvíli je během střihu „teleportováno“ na most Qiddelbacher Höhe. Během střihu je dokonce i slyšet změna tónu motoru, který měl před a po střihu různé otáčky. Jako důkaz je přiloženo i následující video, kde je stejný úsek porovnán v podání Alfy a v podání Porsche 911 GT2 RS. To zajelo před pár dny Ring pod sedm minut, ale Alfa je na stejném úseku výrazně rychlejší a celkově tento střih ušetřil přibližně 4 sekundy.

Další pofidérní střih se odehraje před dosažením třech a půl minut videa. Za zatáčkou Ex-Mühle se kamera opět změní a auto urazí nereálně dlouhou vzdálenost během necelé vteřiny. Opět se zde nachází i porovnání s jízdou Porsche a opět je v něm Alfa rychlejší. Tentokrát letí ve vzduchu přibližně 5 sekund.

Celkově tedy chybí přibližně 7 sekund záběru, o které by mohl (ale nemusel) být ochuzen i výsledný čas. Pokud je tomu doopravdy tak, potom je Stelvio Quadrifoglio na hranici 7:59 a tedy prakticky stejně rychlé, jako Porsche Cayenne Turbo S.

Vyvstává samozřejmě otázka, jak je to ve skutečnosti. Na jednu stranu se může jednat jen o nedokonale sestříhané video, které však nemá s výsledným časem co dělat. Na stranu druhou je ale možné, že nás Alfa skutečně tahá za fusekli a považuje rekordní čas na Nürburgringu za tolik zásadní, aby kvůli němu falšovala videozáznam a dělala ze Stelvia rychlejší auto, než skutečně je. Popravdě doufáme, že se italská automobilka k celé situaci nějak vyjádří.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
03. října 2017, 17:55
2

ale fuj! Tady taky? Já myslel že bulvár tady nemáme zapotřebí. Nebo snad někdo věří tomu že se ty tabulky dělají podle videa z youtube?

reagovat
GanGreen
03. října 2017, 18:56
0

Souhlas, taky mi prijde divny delat zavery podle videa...

Testeuros
03. října 2017, 20:49
1

Já spíše na tomhle nerozumím jedné věci - šílenství kvůli časům na okruhu. Chápal bych tento přístup u aut, která jsou na takovéto hrátky stavěné...ale SUV? Nejsem si jistý, zda-li je nutno dělat kvůli jednomu okruhu takovéto...podvody.

reagovat
sk
skodafil
03. října 2017, 21:05
0

Podepisuji. Kdo si koupi SUV, aby drtil okruhy?

beastar
03. října 2017, 23:48
0

Najdou se i tací, co si myslí, že answer is always suv. Proto vznikají věci jako x6M a další nesmyslnosti.

HerrHobler
03. října 2017, 22:01
0

Tohle mi přijde ze strany Alfy hloupé. Spíš si udělá negativní reklamu u lidí, kteří by si ji i koupili a naopak dá argumenty lidem, co jsou proti. Když to přeženu, přijde mi to stejně stupidní, jako kdyby někdo honil Toyobaru na Nürburgringu.
Možná si byli po rekordu Giulii skutečně jistí, ale přecenili se...?
Snad k této bublině řeknou něco smysluplného.

reagovat
beastar
03. října 2017, 23:46
4

Tatra Phoenix v Zeleném pekle již brzy;)

reagovat
PeterLuk
04. října 2017, 10:26
1

Úprimne je mi to jedno. Niektoré automobilky sú schopné kvôli časom na ringu snáď všetkého, takže by som nebol prekvapený. Ale v prípade SUV je čas na ringu to posledné, načo by som myslel...

reagovat
an
andy
04. října 2017, 21:50
1

jen pro info...Dave Lomas (auto článku na Bridge to Gantry) je stejný ocas, co psal tento článek předtím, než Alfa zveřejnila ofic. video se zajetým rekordem. http://www.bridgetogantry.com/blog-why-the-alfa-7m39s-laptime-is-pr-bull/

reagovat
sheogh
05. října 2017, 09:41
2

Jo no, taky si rikam, ze asi malokterej majitel SUV to vytahne na okruh. Ja jen doufam, ze zase casem tahle moda oteklych aut zase skonci, a ty vsemozny "crossovery" apod pomalu vymizi... Proti velke casti dnesni produkce me prijde I Fiat Multipla pekny auto

reagovat
GanGreen
05. října 2017, 12:14
0

Mluvis mi z duse!!!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem