Hoši ze serveru Bridge to Gantry objevili pár jistých nesrovnalostí na záznamu, který Alfa Romeo oficiálně vydala. Video je totiž zabíráno z více kamer ve voze, přičemž obraz z nich se v průběhu jízdy různě střídá. A světe div se, mezi střihy se tu a tam něco příhodně ztratilo a něco naopak objevilo víckrát.
Abyste si nesrovnalostí všimli sami od sebe, musíte mít Nürburgring načtený tam i pozpátku. Naštěstí takoví nadšenci na Bridge to Gantry jsou a tak odhalili hned tři boty, které značně podkopávají důvěryhodnost videa.
Tak zaprvé je tu podivná situace hned na začátku, kdy auto projíždí jednou částí trati dvakrát a tím jsou na video přidány tři sekundy. Dost možná proto, aby následující střihy nepůsobily tak podezřele.
Těsně před časem jedné minuty projíždí auto zatáčku Hocheinchen, když v tu chvíli je během střihu „teleportováno“ na most Qiddelbacher Höhe. Během střihu je dokonce i slyšet změna tónu motoru, který měl před a po střihu různé otáčky. Jako důkaz je přiloženo i následující video, kde je stejný úsek porovnán v podání Alfy a v podání Porsche 911 GT2 RS. To zajelo před pár dny Ring pod sedm minut, ale Alfa je na stejném úseku výrazně rychlejší a celkově tento střih ušetřil přibližně 4 sekundy.
Další pofidérní střih se odehraje před dosažením třech a půl minut videa. Za zatáčkou Ex-Mühle se kamera opět změní a auto urazí nereálně dlouhou vzdálenost během necelé vteřiny. Opět se zde nachází i porovnání s jízdou Porsche a opět je v něm Alfa rychlejší. Tentokrát letí ve vzduchu přibližně 5 sekund.
Celkově tedy chybí přibližně 7 sekund záběru, o které by mohl (ale nemusel) být ochuzen i výsledný čas. Pokud je tomu doopravdy tak, potom je Stelvio Quadrifoglio na hranici 7:59 a tedy prakticky stejně rychlé, jako Porsche Cayenne Turbo S.
Vyvstává samozřejmě otázka, jak je to ve skutečnosti. Na jednu stranu se může jednat jen o nedokonale sestříhané video, které však nemá s výsledným časem co dělat. Na stranu druhou je ale možné, že nás Alfa skutečně tahá za fusekli a považuje rekordní čas na Nürburgringu za tolik zásadní, aby kvůli němu falšovala videozáznam a dělala ze Stelvia rychlejší auto, než skutečně je. Popravdě doufáme, že se italská automobilka k celé situaci nějak vyjádří.















PepaSFI
3. 10. 2017, 17:55ale fuj! Tady taky? Já myslel že bulvár tady nemáme zapotřebí. Nebo snad někdo věří tomu že se ty tabulky dělají podle videa z youtube?
GanGreen
3. 10. 2017, 18:56Souhlas, taky mi prijde divny delat zavery podle videa...
Testeuros
3. 10. 2017, 20:49Já spíše na tomhle nerozumím jedné věci - šílenství kvůli časům na okruhu. Chápal bych tento přístup u aut, která jsou na takovéto hrátky stavěné...ale SUV? Nejsem si jistý, zda-li je nutno dělat kvůli jednomu okruhu takovéto...podvody.
skodafil
3. 10. 2017, 21:05Podepisuji. Kdo si koupi SUV, aby drtil okruhy?
beastar
3. 10. 2017, 23:48Najdou se i tací, co si myslí, že answer is always suv. Proto vznikají věci jako x6M a další nesmyslnosti.
HerrHobler
3. 10. 2017, 22:01Tohle mi přijde ze strany Alfy hloupé. Spíš si udělá negativní reklamu u lidí, kteří by si ji i koupili a naopak dá argumenty lidem, co jsou proti. Když to přeženu, přijde mi to stejně stupidní, jako kdyby někdo honil Toyobaru na Nürburgringu.
Možná si byli po rekordu Giulii skutečně jistí, ale přecenili se...?
Snad k této bublině řeknou něco smysluplného.
beastar
3. 10. 2017, 23:46Tatra Phoenix v Zeleném pekle již brzy;)
PeterLuk
4. 10. 2017, 10:26Úprimne je mi to jedno. Niektoré automobilky sú schopné kvôli časom na ringu snáď všetkého, takže by som nebol prekvapený. Ale v prípade SUV je čas na ringu to posledné, načo by som myslel...
andy
4. 10. 2017, 21:50jen pro info...Dave Lomas (auto článku na Bridge to Gantry) je stejný ocas, co psal tento článek předtím, než Alfa zveřejnila ofic. video se zajetým rekordem. http://www.bridgetogantry.com/blog-why-the-alfa-7m39s-laptime-is-pr-bull/
sheogh
5. 10. 2017, 09:41Jo no, taky si rikam, ze asi malokterej majitel SUV to vytahne na okruh. Ja jen doufam, ze zase casem tahle moda oteklych aut zase skonci, a ty vsemozny "crossovery" apod pomalu vymizi... Proti velke casti dnesni produkce me prijde I Fiat Multipla pekny auto
GanGreen
5. 10. 2017, 12:14Mluvis mi z duse!!!