načítám data...

Hyundai i10 1.0i Style Premium: Konec kompromisů?

Nejmenší městská auta sebou vždycky nesla řadu kompromisů a nepříjemných ústupků ve jménu nízké ceny. Hyundai ale ukazuje, že to jde i jinak.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Hyundai i10 1.0i Style Premium: Konec kompromisů?

Foto: Jan Machač – Autíčkář.cz

Známá poučka říká, že není zas tak těžké postavit hodně drahé dobré auto, ale je docela kumšt vyrobit auto, které je dobré, ale zároveň levné. Snad i proto není ve třídě miniaut za pár set tisíc mnoho na výběr. Nová generace malinkatého Hyundai i10 se tak přidává do nepočetné skupiny vozů, jejichž skladovky půjdou pravděpodobně pořídit pod magickou hranicí dvou set tisíc, což je revír plný kompromisů, litrových motorů a vrzajících plastů. Stačí ale letmý pohled na červené autíčko s černou střechou a je jasné, že Hyundai tentokrát míří výš. 

Posuzovat design automobilu je vždycky trochu ošemetné, vkus každého člověka, je trochu jiný, ale v rámci kategorie i10 rozhodně neurazí. Příplatkové dvoubarevné lakování a chromované doplňky autu sluší a vzhledově ho posouvají z třídy lowcostů výše, ale na můj vkus je to celé už trochu přeplácané. Hlavně přední část auta se šesti světlomety, čtyřmi mřížkami a čtyřmi prolisy kratičké kapoty je už trochu překombinovaná. Zvláště v kontrastu s naopak poněkud prázdnou zádí. Skoro to působí, jako kdyby někde v půlce auta došly v kolonce “design” prostředky a tak se to nějak tak rychle dodělalo. V rámci možností vůz ale jako celek vyloženě ostudu nedělá a leckoho asi onen trochu extravagantní předek potěší.
Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Pokud si malý Hyundai ale koupíte, bude pro vás stejně nakonec nejdůležitější, jak se žije uvnitř. A tady se připravte, že budu hodně chválit. Interiér se tu zkrátka povedl, je dobře promyšlený a udělalo mi upřímnou radost, že si někdo dal při jeho navrhování fakt záležet. Samozřejmě nemá smysl tu čekat nějaké luxusní materiály, najdete tu převážně neměkčený plast, ale všechny povrchy mají hezkou texturu, panely interiéru bezchybně lícují, nevržou, nejsou tu žádné nezabroušené hrany, nebo otřepy, jak je v levných autech bohužel zvykem. Taková úroveň zpracování by neudělala ostudu ani vozu nižší střední třídy. 

Nešetřilo se tu ani na jiných obvyklých místech. Tlačítka tu mají příjemný a jistý chod a jsou podsvětlená jemným bílým světlem (konečně zmizela ta otravná neztlumitelná Hyundai modř vypalující v noci sítnici). Přístrojový štít není žádné funky cosi s jedním ukazatelem a pár kontrolkami, ale má čtveřici klasických budíků a přehledný monochromatický displej palubního počítače. K dispozici je i loketní opěrka, dostatek odkladacích schránek a dvojice cupholderů ve středovém panelu. 

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Navíc je tu k dispozici i slušná výbava. Automatická klimatizace a čtyři elektrická okénka už asi dneska nikoho neuchvátí (ačkoli u minivozů je běžné, že se zadní okna neotevírají, ale jen vyklápí), ale možnost propojit si auto se smartphonem a kontrolovat vzdáleně stav vozu přes platformu Bluelink jsem tu opravdu nečekal. Potěšil mě i aktivní asistent jízdy v pruzích, vyhřívaná sedadla a volant, automatické přepínání dálkových světel, nebo třeba systém čtení dopravních značek napojený na inteligentní omezovač rychlosti/tempomat.

Samostatný odstavec si zaslouží infotainment. I10 je totiž první z vozů Hyundai s novou verzí palubního systému pro rok 2020, který se mi dostal do ruky. Předchozí radiomapa sice nebyla vyloženě špatná – fugnovala celkem svižně a nabídla asi všechny potřebné funkce, ale občas byla zbytečně složitá, zoufale neintuitivní a navíc vzhledově velmi zastaralá. S potěšením konstatuji, že tyto neduhy se v aktualizaci povedlo eliminovat a nový systém funguje skvěle. Navíc disponuje jednoduchými animovanými kontextovými nápovědami, které ocení především technicky méně zdatní majitelé. A ačkoli jsem se snažil, nepovedlo se mi nový systém ani jednou shodit, nebo dohnat k nějakému zasekávání. Snad jediná výtka tak směřuje k tomu, že si nelze nastavit jiné, než tmavovmodré barevné schéma. Ale to je fakt malichernost.

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Kvalitní zpracování a pěkné materiály ale nestačí. Důležité je, jak se v i10 sedí. Pozice za volantem je trochu jako na židli (ale ne nijak zásadně), místa je ve všech směrech dostatek. Na zadních sedadlech je taky překvapivě prostorno – tedy ne, že bych si tam mohl lebedit jako v pětimetrovém sedanu, ale se svými 189 centimetry se posadím sám za sebe a nemusím se nijak zvlášť krčit. A to je docela slušný výkon. Teoreticky se na zadní lavici vejdou až tři osoby (to v této třídě není standardem), leč tuto možnost lze asi využít jen při přepravě dětí, nebo extrémně hubených jedinců. 

V konextu předchozího odstavce je asi jasné, že v kufru to nebude žádná sláva. A taky není. Hodnota 252 litrů sice nevypadá úplně marně, ale zavazadelník má takový podivný nepravidelný tvar a je velmi mělký, takže se do něj nevejde ani bednička na ovoce s nákupem. Naštěstí se opěradla zadních sedadel sklápějí snadno, do roviny s podlahou kufru a navíc jsou dělená. 

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Ačkoli byl testovaný vůz vybaven snad veškerou obejdnatelnou výbavou, pod kapotou jsem měl k dispozici základní litrový atmosferický tříválec spojený s manuálním pětikvaltem. Jeho 49 kilowattů sice působí na první pohled jako dostačující hodnota pro miniauto, ale maximálního výkonu dosahuje motor až při 5500 otáčkách za minutu. Pokud se tedy chcete s i10 pohybovat svižně, je třeba udržovat ručičku otáčkoměru někde u čísla 3500 a výš. A v tomto režimu motor není zrovna úsporný a navíc se dost hlasitě ozývá jeho výrazný tříválcový ryk.

Ve spektru 1500-2500 ot/min, na které nás v poslední době učí malé normami utlumené turbomotory, autu zoufale schází agilita a bez podřazení se tu zkrátka nic moc neděje. Kdo by čekal typický “nafukovací” projev, bude zklamaný. Po chvilce sžívání se ale dá na malou atmosféru zvyknout a se správným řazením rozhodně není i10 se základním motorem brzdou městského provozu. Alespoň pokud jedete sami, nebo ve dvou. A dokonce i při dálničním přesunu jsem neměl pocit, že bych auto nějak zásadně trápil. Jistě – není to zrovna domácí revír vozu, ale občasná cesta nad 130 km/h se dá v pohodě vydržet. 

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Podvozkově je i10 překvapivě dospělá. Neposkakuje, nenaklání se, je příkladně neutrální, jen příčné nerovnosti si s krátkým rozvorem moc nerozumí, ale to je zkrátka nevyhnutelná daň za krátkou karoserii. Kanály a výmoly ale žehlí s grácií mnohem větších konkurentů. S letargickým motorem se nedá moc mluvit o nějakém chování na limitu, nicméně v zatáčkách tohle malé auto drží celkem obstojně a v případě, že je řidič přemotivovaný, zasáhne brzy možná až přehnaně opatrné ESP. Ale to jsou stejně podružné informace – na drcení okresek si Hyundai i10 snad nikdo nekupuje.

 

Verdikt

Ve srovnání s přímou konkurencí hledá nový Hyundai i10 jen těžko přemožitele. Kvalita zpracování i jízdní projev by neudělaly ostudu ani ve vyšších segmentech a zastiňují i stájového kolegu i20, leč doporučuji zvážit, zda se přeci jen nevyplatí koupě silnější čtyřválcové verze. Atmosférický tříválec sice není špatný, ale řidiče zvyklého na turbomotor by mohl zklamat líným projevem v nízkých otáčkách. Plně vybavené auto rozhodně nepůsobí jako kompromisní lowcost, ale bohužel se to promítne i na výsledné cenovce. Příplatkovou výbavu jde navíc kupovat jen v rámci stupňů výbavy a balíčků, nikoli samostatně, a obojí vyjde dost draze. I bez vychytávek a ozdobných prvků jde ale o solidní levné malé auto. A takových na trhu moc nenajdete. 

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: zážehový tříválec 998 ccm
Výkon: 49 kW  (66 koní)
Točivý moment: 96 Nm 
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,2 sekund
Provozní hmotnost: 921 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,5 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba reálná: 5,7 l/100 km kombinovaná
Základní cena: 219 000,- Kč
Cena testované verze (i10 Style Premium Dragon Red): 370 890,- Kč

Foto: Jakub Pospíšil – Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
11. dubna 2020, 12:16
0

Ten kroutak mě rozesmál :)) větší měl i můj litrovej Swift z 93. roku...
Není to překlep?

reagovat
Jakub Pospíšil
11. dubna 2020, 21:03
0

Je to překlep. Má to přeci jen trochu víc.

reagovat
Jakub Pospíšil
11. dubna 2020, 21:03
0

Díky za doplnění.

Opelfahrt
11. dubna 2020, 17:04
0

První fotka v článku super: vylidněnej Staromák a auto před pobočkou agentury Czech Tourism. K tomu povedený protisvětlo...
-
Komentář upraven 11. 4. 2020, 17:06:31

reagovat
Pochtli
11. dubna 2020, 19:25
0

"zavazadelník má takový podivný nepravidelný tvar a je velmi mělký" ale fotka kufru nikde..

reagovat
beastar
11. dubna 2020, 20:38
3

Je mi to jasný a ty si to chtěl zrovna vidět. Protože hned jak povolí jeho císařská milost Babiš a sněm lordů prodávat auta, tak si chtěl i10 objednávat. A tohle je jediná věc kvůli které váháš :D

ratan groch
12. dubna 2020, 14:37
0

Pochtli, preco to robis???
Potom mi v noci vola vystraseny Kubajz, ze nevie co ma robit a ci by som nejako nevedel prejst cez hranice do Ciech, zohnal to konkretne auto a urobil jednu fotku kufra.




ratan groch
12. dubna 2020, 16:38
0

Pochtli, viem, ze nie si lama hoc tak vyzeras.
Jasne, ze som nebol v Cesku.
Na zaklade ostatnych fotiek som to dal vyrenderovat pocitacom...

Franz Kafka
12. dubna 2020, 17:22
0

Pochtli to měl být vtip, nebo si vážně takový sucker:)) Že neumíš s Googlem? Tohle bylo důležité leda v dobách papírového Světa Motorů. Kdy se jako informace hledali hůře. Dnes se fotí na efekt. A i10 najdeš po internetu focenou tisícerekrát ve všech barvách.

beastar
12. dubna 2020, 19:20
3

No tak no tak no tak. Se tolik nestalo ne:D Aby padala ostrá slovíčka v cizích nářečích a jazycích. Jako bylo to trochu zbytečné rýpnutí. Řekněme že v přátelském duchu a Jakub to určitě rozchodí. Podle mě kvůli tomu neukončí kariéru.

Pochtli
12. dubna 2020, 21:01
2

Beastar, ratan groch: Pobavili jste :oD
Franz Kafka: Neber všechno tak vážně ;o)

ratan groch
13. dubna 2020, 14:29
0

Ad Pochtli:
Uff, to som si vydychol, ze to beries v pohode., lebo beastar na nas poriadne nakrical.

Prepac este raz, ze som si vymyslal, ze som bol tu fotku urobit v Cesku a aj ze som ju vyrendroval v compe. Po pravde, ako eticky hacker take veci ani neviem robit. A ked som uz prezradil co robim, tak ti je dufam jasne, ze sa mi podarilo dostat do servra Autickara a tam som si tu chybajucu fotku nasiel.
Chalanom a Viole som sa uz ospravedlnil.

Pochtli
13. dubna 2020, 16:35
0

ratan groch: Ten mínus jsem ti nedával já a pokud tvůj dovětek s renderem někdo nerozdejchal, bere se asi moc vážně..
To víš, národ, co kouká hlavně na velikost kufru (viz modla octavie), by životně důležitou fotku nemusel rozdýchat :oD



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem