logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán

Nyní si mohu odškrtnout kolonku, že jsem řídil muscle car. A jdu se s vámi podělit o dojmy…

Dodge Challenger započal svoji automobilovou cestu v roce 1969, kdy byl světu představen, aby o rok později začala jeho produkce. Název Challenger byl však u této automobilky použit již o deset let dříve, tehdy však šlo o označení výbavového stupně Dodge Coronet Silver Challenger.

Nicméně zpátky k samotnému modelu. Ten vznikl na základech platformy Chrysler E. Ano, už tehdy nebylo sdílení techniky v rámci koncernů nic neobvyklého, takže vedle Challengeru stál jeho o něco menší sourozenec Plymouth Barracuda. Hlavním rozeznávacím znamením mezi oběma vozy je, že Challenger má čtveřici předních světlometů, na rozdíl od Barracudy, která disponuje pouze dvojicí. Model značky Dodge vznikl jako konkurence pro Mercury Cougar, Pontiac Firebird, ale i jako pozdní odpověď na Ford Mustang.

V roce 1974 se automobilka z Michiganu s modelem Challenger odmlčela a to na čtyři roky. Po této době přichází druhá generace, která má s původním muscle carem společný snad jen styl pevné střechy bez B sloupku a pohon zadní nápravy. Jinak vlastně šlo o přebrandovaný Mitsubishi Galant Lambda. Ikonická V8 i řadová šestka zde byly nahrazeny čtyřválcovými motory s objemy v rozsahu 1,6 – 2,6 litru. Po skončení produkce v roce 1983 byl Challenger nahrazen modelem Conquest (což je vlastně Mitsubishi Starion), který byl nadále s náhonem na zadek. Avšak dostal navíc alternativy v podobě modelu Daytona a Laser, oboje s pohonem předních kol.

Jméno Challenger pak u automobilky Dodge čekalo pětadvacet let, než se vrátilo na silnice. Což se naštěstí uskutečnilo v duchu původní první generace. Ne jenom v rodné USA se třetí generace těší velké oblibě. Je to vedle Mustangu a Camara jeden z těch pravověrných muscle carů, o kterém kluci všech věkových kategorií sní. Také vznikla hromada variant, kdy si můžete mimo jiné stále pořídit R/T, Hellcat, Redeye, Demon nebo Shaker.

A právě poslední zmiňovaný se mi dostal do rukou.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Jenom chci čtenáře upozornit, že vůz byl z půjčovny a měl jsem jej k dispozici po omezenou dobu. Tomu i odpovídají rychlé fotky a stav špinavého vozidla s vyšším nájezdem, a další věci…

Jak poznáte Shaker od pohledu? Tak, že má v kapotě vyříznutou díru, ze které na vás kouká část nasávacího ústrojí. V tomto případě vůz disponuje navíc ještě widebody kitem, který auto opticky rozšiřuje. To celé je zahalené do černého hávu, kterému sekundují černá dvacetipalcová kola. Kruhová zamračená světla a velikost vozu budí respekt. Dalo by se to nazvat i jako ztělesněné zlo na kolech.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

I tak ale jednotvárný černý celek nedokázal zamaskovat špatné slícování některých partií vozu. Hádám, že tenhle kus si prošel vícero incidenty. Překvapený z toho však nejsem, vzhledem k nájezdu a kde auto slouží.

Challenger se mi však z trojlístku s Mustangem a Camarem asi líbí nejvíc, zejména po vzhledové modernizaci, která proběhla v roce 2014.

Uvnitř se k černé barvě přidává červená. Leckoho by mohly červené sedačky s nápisy "Shaker" a červené výplně dveří pohoršit, že jsou příliš vulgární. Ale prosím, je snad tohle auto slušné? Přičtu-li k tomu červenobílou grafiku budíků a volant s červeným pruhem na středu věnce, včetně červeného prošívání, tak mi celek vlastně ladí perfektně. Taková správná varianta auta z pekel, i když se tady zrovna nebavíme o variantě Demon.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Do sedačky zapadám jak na skluzavce. Jejich boční vedení dokonce i částečně plní funkci, když se snažíte auto přemluvit, aby zatáčelo. Ale k tomu se ještě dostaneme.

Překvapený jsem z celkového výhledu ve vozidle. Ten je široký, ale zároveň i nízký. Při pohledu do zpětného středového zrcátka, ve kterém vidím tzv. žaluzie, to na mě působí, jak kdybych seděl v bunkru. Už teď vím, že tady mě čeká neplecha.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Volant by se mohl zdát na první pohled větší, než je třeba. Jenomže on je pro kategorii vozu velkého cestovního GT tak akorát. Problém je v tom, že si dost lidí myslí, že usednutím právě za volant takového auta se stávají okruhovými (čti pouličními) závodníky. Ale já se jim nedivím.

Po nastartování vozu se z výfuku vydere burácivé zahřmění, které přejde v hluboké bublání schopné ve vnitrobloku až rezonovat. Celý tento efekt je umocněn, když konečně sešlápnete pedál vpravo. Hřmot na celé kolo, že lidé kolem musí cítit i vibrace od vozovky. Navíc při každém přeřazení si motor mocně "odflusne", což daný zážitek ještě víc umocňuje. Rohlík na xichtu, street credit zaručen!

Jenomže to je asi vše, co vám jednotka V8 5.7 Hemi v kombinaci s hydroměničovým osmistupňovým automatem nabídne – rachot, respektive hromadu rachotu.

Shaker má ve zkoušeném kuse 377 koní a točivý moment 542 Nm. Pravda, krouťák je to solidní. Hádám, že by i pohnul se stodolou. Ale s tím výkonem už to není nijak slavné. Žádný wow efekt se nekoná. Z toho byli i rovněž překvapeni moji spolujezdci, když jsem jim sdělil, že plný plyn už proběhl. Aha? 

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Jízdní projev je takový, že při rozjezdu zadní široká kola prohrábnou, dostanete kopanec a dál už jenom ohromný rachot, přičemž s rostoucí rychlostí tak nějak cítíte, jak kdyby V8 začínala ztrácet dech. A letmé zrychlení taky není nijak oslnivé. Ale hlavně že to "gumuje".

Z této skutečnosti jsem byl tak rozčarován, že jsem o tom vedl delší diskuze s nejedním člověkem. Ve finále jsem však dostal pokaždé snad stejnou odpověď – obligátní Jaromírovu větu: "Ale to má dělat!" Včetně toho uřvaného výfuku, který vám v zadní části kabiny i chvílemi nepříjemně duní.

Zkrátka a dobře 5.7 V8 si kupujete v Challengeru, pokud chcete alespoň trochu výkonu a nechcete vypadat trapně, že máte "jenom V6“, ale závodit nepotřebujete. Ta pravá zábava prý začíná, když máte motorizaci 6.4 nebo 6.2 Supercharged. Případně by možná pomohla manuální převodovka. Ta tady ale není.

Na místo ní zde slouží k přenosu síly motoru na silnici osmistupňový hydroměničový automat. Ten tak nějak k celku amerického výtržníka patří, respektive jde ruku v ruce k pohonné jednotce.

Už jsem měl možnost jet s auty, co mají rychlejší převodovku, která hlavně ví, co má dělat. Tady tohle funguje fakt jenom v přímce. Chvilkami mi přišlo, že snad ani neví, kterou rychlost zvolit. Což bylo doprovázeno nesynchronizovaným přechodem zvuků z výfukového systému.

Zkusil jsem i investigativně manuální režim převodovky, abych se přesvědčil, že má vážně dost velké prodlevy. Ne, děkuji, radši ať si automat řadí sám.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Zas na druhou stranu, tohle je velký Grand Tourer, takže člověk nemůže očekávat přechod mezi kvalty jak u Ferrari. Ale stejně bych ocenil o něco živější reakce.

A co podvozek? Chtěl bych říct, že ten mě příjemně překvapil. Do zatáček jsem šel zprvu s obavou, jak auto bude chtít jít zadnicí do prvního stromu, který uvidí. Ale ne. Auto sedělo obstojně a dokonce, když jsem to naschvál přehnal, tak mě stabilizace hodila pohotově zpátky do stopy.

Jenomže to má další jenomže. Tohle celé platí o suché vozovce. Vylijte na asfalt kýbl vody a Challenger se začne projevovat jako nepředvídatelný chuligán. To, co si myslíte, že projíždíte v relativně běžné rychlosti, se na mokru promění v klouzanou zadními světly napřed. Buď stihnete dát kontra, nebo se přetočíte. Stejně tak je i záludné rozvlnění celého vozidla, když jedete na mokru sérii mírných zatáček levá – prává – levá – prává. I zde musíte dávat pozor a volantem korigovat směr vozidla, které se rádo roztancuje.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Buďme ale zase více objektivní. Při zkoumání fotek jsem si všiml jednoho detailu, konkrétně toho, co je vlastně na autě obuto. Takže ve finále, co se budeme strefovat do Challengera, když jeho pneumatiky v rozměru dvacet palců se dají s přehledem sehnat do částky 2500 korun za kus. Není se pak čemu divit, že auto, které slušně funguje na suchém asfaltu, se na mokru chová skoro jak na ledě. Pokud je pravda, že na pneumatikách byste neměli šetřit, tak u výkonnějších vozidel tohle platí několikanásobně.

A svou shovívavost nejspíš uplatním i na jízdní komfort. Challenger dokáže dost obstojně filtrovat neduhy vozovky. Přesto je ale hromada nerovností stejně převedena do kabiny. Navíc jsem ve vyšších rychlostech cítil i jistou míru nejistoty. Avšak mám vzato, že tohle je opět spíš důsledek sdíleného vozu, kterému každý dává karate a v servisu dostane spíš jenom to, co je nutné a ne, co vše by mohlo být třeba. Takže podvozkové komponenty taky nebudou úplně OK.

Možná, že si pozorný čtenář všiml, že jsem tak nějak úplně vypustil vnitřní vybavení vozidla a infotainment. Ano, přesně to jsem udělal, protože svůj omezený čas na palubě Dodge jsem raději věnoval zážitkům za volantem. O čemž vlastně tohle auto je.

Nicméně mohu vás ubezpečit, že jsem nic přelomového nevynechal. Ovládání multimédií na volantu nebo klimatizace na středové části palubovky je klasicky ještě analogové v podobě tlačítek. Ve vrchní části středu palubní desky pak tkví displej rádia, které nabízí i navigaci. V pozadí za volantem pak najdete vkusné kruhové budíky v klasickém americkém stylu, mezi nimiž máte ještě palubní počítač. Ten vám může i ukazovat rychlost v kilometrech za hodinu, čímž tím pádem nemusíte přepočítávat míle z pravého kruhového rychloměru.

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Verdikt

Buďme féroví. Můj požitek z této jízdy je dost možná zkreslený, jelikož auto vypadá a vlastně ve výsledku je taková cou… pro všechny, čemuž zkrátka a dobře odpovídá stav a obutí.

Je to prostě plnotučný muscle car, který nějaký výkon má, ale pokud se chcete předvést ve sprintech, tak si kupte jinou motorizaci. Nechtějte po něm ani nějaké velké dovednosti v zatáčkách. Tohle je jednoduše velké (opravdu velké) GT na delší silniční plavby. Jenom mi to moc nejde ruku v ruce s tím vážně hlučným výfukovým aparátem. Na oblažování svého okolí hřmotem V8 je to ideální, ale moc si neumím představit pak delší cestu.

Hlavním gró vozu zde evidentně spočívá v neurvalém chuligánství a poutání pozornosti. Masivní vzhled, co budí respekt a k tomu hromada kouře od gum a řevu, který se line od pravověrné americké V8 výfukovým potrubím ven.

Prostě… "Pojďme dělat bordel!“

autor: Tomáš Strach, autickar.cz

Technické údaje:

Motor: 5.7 V8 Hemi
Výkon: 277 kW (377 koní)
Točivý moment: 542 Nm 
Převodovka: 8 st. automatická (hydroměnič)
Maximální rychlost: 268 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 5,4 s 
Provozní hmotnost: 1894 kg 
Tabulková spotřeba: 19,0 l/ 100 km
Současná cena nového vozu: cca 1 618 000 Kč
Současná tržní cena ojetiny: cca 530 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
tomaass2
22. 10. 2024, 08:23

Jsem nepřekvapen, že nejsem sám, kdo má zkušenost se ztuzeným muscle carem z půjčovny takovou, že už to nebude opakovat. Já si tehdy na delší cestu dokonce vzal ANC sluchátka, aby se to dalo přežít. A kamkoliv jsem dojel, tak jsem se za ten kravál, co to neustále dělalo, styděl. :(

2 reagovat
bkralik
22. 10. 2024, 09:43

Cením recenzi super auta! Jen je škoda, že to byl fakt dojetý kus z půjčovny - příště se nebojte poptat majitelů, někdo vám to rád půjčí v mnohem lepším stavu :). Já jsem se nějak rozvášnil a sepsal jsem pár bodů (neberte to osobně)
* gumy za dva tisíce udělají šílený rozdíl. Já jsem po defektu na jednom! kole obul místo Pirelli PZero nějakou stlačenou tmu a ten rozdíl byl nepopsatelný, najednou to nedrží a chová se to divně.
* Výfuk - Challenger pofacelift (který se dělal 2015-2023 a který jste testovali) má v modelových rocích 2015-2016 klasický výfuk, který je docela utlumený - v roce 2017 a dál pak nasadili výfuk s aktivními klapkami (které jsou debilní taky, ale to je na delší vyprávění). Je téměř jisté, že na tom autě co jste měli vy ten výfuk byl nějakým způsobem vykuchaný - bohužel, majitelé amerik a challengerů jsou kokoti, co jsou schopní kompletně vyhodit tlumiče a jezdit jenom s průchozí trubkou, takže okolí krvácí uši a praskají hlavy. To tak NEMÁ BÝT, to je jen kokotismus majitelů!
* Automat je klasické ZF 8HP - pokud to řadilo chaoticky, je tam nejspíš něco špatně. Předfacelift má Mercedesí 5g-tronic.
* Exteriér - tím si nejsem úplně stoprocentně jistý (protože je miliarda verzí), ale myslím si že přední nárazník tam nepatří. Ta mřížka a velké lízátko podle mě byla jenom na SRT a nebo jiných edicích, Shaker by měl mít malé lízátko. Co je ale zajímavé je, že na "R/T Shaker" si člověk může přestavět i obyč 5.7 R/T - Mopar nabízí normálně originální kit v katalogu aftermarketového příslušenství.
* Widebody - originálně se dělal až od roku 2019, takže tohle bude samodomo překopávka. Jestli vám to nikde neškrtalo tak máte kliku, obvykle je velmi rozumné se tak předělaným autem vyhnout, protože to hodně velká pakárna.
* Infotainment/interiér - je velmi rozumné dodat, že originální navigace neumí Evropu, ale šikovní lidé ji tam umí dohrát (protože jde o "Fiatí uConnect"). Co je ale (pro mě) důležité je, že od roku 2017 auto umělo CarPlay (a má lepší display s kapacitním dotykem).
* Motor - s automatem jsem nikdy nejel, ale když se podíváte na ten filtr pod kapotou, tak to dost prozrazuje :). Já s manuálem pocit nedostatku výkonu nemám (v rámci toho že to má 370 koní a 1.8 tuny)

4
tomaass2
22. 10. 2024, 10:01

Já v tom vidím znak bohatství společnosti. Před 20 lety se tuzeři orientovali na starý golfy a fabie. Dneska se můžou vrhnout s vyšším budgetem na tohle, ale stejně to zprasí, protože jsou to furt stejný lidi :D

Úplně přesně si pamatuju jak mne na tom mustangu z komentáře výše zaujalo, že má předek po faceliftu a zadek před, a že ty zadní kola v karoserii nějak divně nesedí a že pneu jsou vzadu zimní… :D

3
Tomáš Strach
22. 10. 2024, 10:13

Děkuji a neboj, neberu. :-)
Sám to několikrát zmiňuji, že to je prostě auto z půjčovny, které je evidentně v opomíjeném stavu.
- O gumách jsem psal. Proto mi aji byl dost divný ten dost propastný rozdíl v chování sucho x mokro.
- Do výfuku jsem nechtěl šťourat, protože jsem si nebyl jistý, ale taky si myslím, že se v tom někdo hrabal.
- Stejně tak ten automat si myslím, že nový olej dlouho neviděl.
- Rovněž souhlasím s exteriérem. Sám jsem se marně snažil zorientovat, jak má správně vypadat. Slátanina to bude na 90%, kór když zmiňuješ to wide body -> ano, auto při zatížení zadní sedačky do zatáčky škrtalo.
- A ano... ten sportovní filtr to celé podtrhuje...
Nechci, aby to celkově vyznělo tak, že ta půjčovna je banda darebáků. Prostě to tak je nastavený a naprosto chápu, že nikdo nebude na sdílené auto obouvat GoodYear, Pirelli nebo Dunlop, aby mu to zákazníci na každé rovince pálili.
Bohužel nemám srovnání s opečovávaným kusem a radši při psaní zobrazím skutečnost. Jinak by ten článek určitě zněl jinak. :-D

1 reagovat
HeavySmoker
22. 10. 2024, 10:31

Zviezol som sa novým sériovým autom aj strojom z požičovne, oboje v identickej motorizácií. Mrzí mal že autor má zážitok aký mal. V sériovom prevedení je auto veľmi dobré, výfuk nevadí (a to ani pasažierom vzadu) a aerodynamický hluk je na takú tehlu celkom fajn do tých 120 - 130km/h. Palubná elektronika je luxusná, Car Play, parkovacia kamera a skvelé ukazatele prevádzkových hodnôt. Jazdné vlastnosti sú také... meh, mŕtve riadenie a veľké náklony nedávajú veľa istoty, kde aké blbé BMW 5 s dieslom je v zákrute ovládateľnejšie. Na aute z požičovne bol čiastočne vykuchaný výfuk a v nízkych otáčkach pod záťažou to dunelo. Majiteľ požičovne (asi správne) argumentoval že ľudia chcú to burácanie V8 a nevadí to. Interiér znášal opotrebenie celkom so cťou, najhoršie plasty sú vzadu a deti to okopú aj na novom aute za víkend. Mechanicky to bolo odolné (motor, prevodovka, poloosy atď.).

Inak Dodge aktuálne najlepšie rodinné auto na trhu. Dozadu 3 isofix sedačky vedľa seba, motor ktorému nevadí poskakovanie po doktoroch, deti pod 6 mesiacov nebudí vzadu slnko a do kufru v pohode naskladáte normálny kočík. Nenapadá ma praktickejšie kupé. Potešili by iba parkovacie senzory vpredu a nie je zlý nápad to v Brne dať do istého servisu kde na to nalepia trochu akustickej hmoty na dno kufru, podlahu a zadné podbehy. Ak nie ste debil ako ja a nevozíte v tom deti, môžte nechať všetko v sériovom stave.

0
jbigllesCZE
22. 10. 2024, 11:41

díky za pro mne přínosné informace....já pokukuju furt na pofacelift Chargera jako daily. U nás je proste problém, že ty 2-3 měsíce v roce fakt potřebujes 4wd. A říkám si, že mi to auto snad vydrží do smrti (taková americká oktávka). Za ty prachy nic srovnatelného evropského nedostanu (a jako bonus blbuvzdorný motor).

0
bkralik
22. 10. 2024, 14:33

jbigglesCZE: Ale houby 4WD potřebuješ, nasaď gumy s pořádným vzorkem a projedeš všude i se RWD - koukni se na Janka Trněného co se zadokolkovým Chargerem jel loni gumbalkán a projel všude :) (vtip, kup si samozřejmě co chceš, netuším kde bydlíš...)
Jinak pozor - motor je blbuvzodrný tak normálně, u automatů je problém MDS (systém odpojování 4 válců) kde vlivem kontaminace oleje může dojít se selhání zdvihátek ventilů a následnému vydření vačky. Je rozhodně potřeba dvakrát pečlivěji dodržovat intervaly oleje!
A další věc, na kterou je rozumné dávat pozor při koupi je stav displaye infotainmentu - ten pofaceliftový uConnect co umí carplay má problém s tím, že se časem delaminuje dotyková vrstva displaye a krom toho že to hnusně vypadá, tak to pak nedotykuje. Není to horor, oprava stojí 10 kkč, jenom kdybys to někde na autě viděl, tak se určitě snaž od prodejce vyrazit slevu...

-1
esmo
22. 10. 2024, 17:15

Známej má 6.4 Chargera a dost mě od použití v zimě odrazuje, respektive on s tím sám v zimě ani nejezdí.
Tady na Moravě nejsou žádné závěje, spíš bych sám měl obavu o to, jak je ta zadokolka schopná v americkém vozu - u BMW bych třeba strach neměl.

0
Sato
22. 10. 2024, 17:38

heavysmoker: ahifi?

1
HeavySmoker
23. 10. 2024, 11:15

jbigllesCZE: Choď do toho, bkralik to zhrnul pekne. Ešte by som pridal možno že na celoročné použitie je fajn nechať to nastriekať, ochrana proti korózií nie je úplne na úrovni doby. Diely sú lacné aj s dovozom, len ich treba objednávať v predstihu, čo je blbé ak to niekde oprieš.

esmo: Môžeš to nejak rozviesť? Rozloženie hmotnosti nie je úplne dokonalé (55% vpredu/45% vzadu), ale zatiaľ čo u BMW je diff vždy otvorený (okrem M modelov), Dodge v posledných rokoch dodával často samosvorný. Elastokinematika náprav asi pri plandaní po zasneženej vozovke tiež nebude ten problém. Kontrola trakcie je trochu menej vyladená ale job spraví. .

Sato: Zásah.

0
jbigllesCZE
23. 10. 2024, 11:36

bydlím v místě, kde při vhodné konstelaci vyjede Panda 4x4 a Niva (má soused)...a nevyjede AUDI (má druhej soused). A ja pred dvema lety uz skoro pro RWD jel...a pak mi volala zena z oktavky, pricemz vylezela s rukou na brzde a uplne ubrecena, ze ji to klouze (takze 4x4 potrebuju) :)

0
Sato
23. 10. 2024, 11:49

HeavySmoker, bKralik: A ako je to tom s takym tym nasim sviznym okreskovanim? Chapem ze miata ani M3ka to nie je ale, napr v porovnani s nejakou priemrnou strednou triedou europskeho strihu (mondeo, superb...) Je je na nase uzke okresky este prijatelne? Alebo na nejake zabavnejsie povozenie radsej vobec neuvazovat?

1
HeavySmoker
23. 10. 2024, 13:47

Sato: Mne sa s Challengerom na okreske nepáčilo ani trochu. Furt ako na ihlách čo vylezie z protismeru, zlý rozhľad a US zrkadlá (nie sú konvexné) ani trochu nepomohli :) Asi je to ale skôr o pocite, lebo s BMW 5 sa mi na okreske jazdí dobre a je to rozmerovo takmer totožné. Potom je tu samozrejme ešte widebody pre skutočných fajnšmekrov. Fun factor ale obrovský, len iného typu než rezanie okresiek. Rozhodne sa opri do korporátu aby to zaradili do flotily miesto Supa, len premerajte šírku parkovacích miest.

0
bkralik
23. 10. 2024, 13:48

Sato: Já to mám trochu zkreslené - minulý majitel tam v záchvatu úprav namontoval německý podvozek ST by KW a přijde mi, že to sedí i na okresce úplně parádně. Je samozřejmě znát že to váží 1.8 tuny, takže na nějaké extra zakroucené silnici typu "zatáčka za zatáčkou" člověk hodně řeší přenosy váhy, ale to se asi dá čekat a zábavné mi to přišlo i tak. Porovnání s Moneem/Superbem/M3/jiným Challengerem bohužel nemám, já toho zase tak moc ještě neřídil :)

HeavySmoker: K tomu bych ještě doplnil - co je tam za diff se pozná zvenku blbě, protože všechny vypadají stejně a jediná indikace je štítek co je na tělese diferáku nahoře (po zvednutí se zrcátkem v pohodě člověk přečte). Ale existuje ještě jedna cesta - https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing - tady na té stránce když člověk zadá VIN, tak mu to vyplivne komplet seznam výbavy auta jak vyjelo z fabriky. Což mi přijde hodně užitečné :) Já tam mám napsané přímo "ANTI-SPIN DIFFERENTIAL REAR AXLE"

0
Sato
23. 10. 2024, 15:34

diky.
Za superba uz "vyberam" elektromobil, ale mozno este panstvo navela dovoli pluginhybrid s viac ako 90km dojazdom :)
No vcera zacal tak "trosku" dymit alternator na bmwcku... tak som to mal chut este to poliat benzinom nechat zhoret dotla a mat konecne od toho pokoj... tak namieto toho. Ale nepolial som to a uz teraz zase riesim ako to fixnut

2
bkralik
24. 10. 2024, 07:36

BMW určitě nezapaluj, to uválčíš :) A kdyby ses někdy vyskytnul kolem Hradce Králové - Prahy tak řekni, rád tě nechám projet...

1 reagovat
tomaass2
22. 10. 2024, 21:48

Mohli bychom tady u tématu zprasenin založit kategorii "kundolapy k smíchu".
Vykopávám: https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mustang/207403509
-
Komentář upraven 22. 10. 2024, 21:50:14

5
rock
23. 10. 2024, 10:14

K smíchu asi ani ne.
K pláči.

2 reagovat
Greendeal
24. 10. 2024, 12:41

Normalne se neregistruji ale musel jsem.... mam R/T (345).... MY2023 a tahle recenze me az prekvapila... opravdu asi tim ze to byl kousek z pujcovny tak dojmy jsou jake jsou... mam auto rok (nove koupene) v manualu a to auto dava jen radost...
Zrychleni vic nez dostacujici (nepotrebuji zavodit) respektive tohle auto me naucilo jezdit vklidu.... vetsinu casu vyuzivam rozmezi 1200-2000rpm a vic nepotrebuji... na predjeti ma sily dost a vic neni treba... ano jednou za cas ho protahnu k cervenemu poli at se vyvetra ale ktomu nepotrebuji zasadni rychlost... a kdyz uz jsme u toho zrychleni... ano trubo efekt to nema ale jde linearne az do cerveneho...

Tohle auto je o pocitu z jizdy.. kdy si clovek uziva tu pohodovou jizdu a krasny zvuk V8. ano clovek je tam jako v tanku... obklopen ale zaroven prostor je uvnitr dostatecny....

Vsichni zminuji zrcatka... me to neprijde ani trochu... nikdy jsem nezaznamenal problem...

Infotaiment za me akorat.... zobrazi co potrebuji ... vetsinou mam zobrazene budiky s teplotou vody a oleje a tlaku oleje.

Pokud ocekavam brutalni sili tak optavdu musis clovek brat verze 6.2 nebo 6.4 ale R/T (5.7) proste bude takove...

Jak jsem na psal pro me je dulezite auto jako celek, ze je to Challenger ktery jako jediny stale vypada jako klasicky muscle car... charisma auta a jeho projev je nezamenitelny.... a hodne dela i barva.... sam ma F8 green a je to proste krasa...

pridal jsem foto :) ten uprostred :)

0
Greendeal
24. 10. 2024, 12:43

omluvte preklepy.....

3
tomaass2
24. 10. 2024, 15:49

Mít zeleného Challengera a nick Greendeal je dobrý :D

0
Greendeal
25. 10. 2024, 16:04

Az ho jednou dovezu do CZ tak bych to mel jako jednu z moznosti na SPZ aby to k sobe slo :) Ale to je jeste dlouha doba...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte