načítám data...

Životní proměny, proměny garáže a nekonečná cesta

05. dubna 2020, 20:56 25 komentářů beastar

Aneb i já jsem jen pouhý člověk. A tak jak jde čas s námi jde i s našimi auty. I my se změnily ale děláme svoji věc, to čemu jsme věřili. Dělá to i Beastar?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Životní proměny, proměny garáže a nekonečná cesta

Téma, kterým plynule navážu na  poslední blog, kde byl představen záměr rozjet nový a snad zajímavý projekt. Projekt, který v sobě snoubí krásné lokace skvělá auta a snad i trochu toho řidičského umu. Jak většina z vás jistě pochopila, již v minulosti jsem byl přítomen u několika akcí a projektů kde auta byla v hlavní roli. Pak na dlouhých osm let má stopa zmizela. Proč? Jednoduše jsem byl znechucen a zklamán z lidí kolem aut ze všech těch rádoby fanoušků. Přestal jsem se angažovat v motoristickém sportu a tuning i další věci sem trochu zavrhnul. Stálo to tehdy rozhodně za to, ale všeho moc škodí. Život se vyvíjí a jak teď nedávno trefně řekl náš pan prezident. Jen idiot nemění názory. Teď jsem se několik let věnoval zejména sobě a tomu abych se uživil. Energii jsem dával jen do věcí, z kterých je reálně možné něco získat. Samozřejmě pro sebe. Přišel ale Autíčkář a zdejší blogy, nová skupinka lidí která se nám tady vytvořila, kolem toho virtuálního baru pro blázny kteří pořád věří na autíčka. Kdybychom tady volili nejoblíbenější animák od Pixaru určitě by vyhráli drtivě Cars s Krabovou milenkou v hlavní roli. Jestli pak to ví ta jeho doma. Přestože se tady nedružím s místními čtenáři osobně, člověk sem prostě chodí a píše. Nepíše to pro sebe, chodí sem prostě rád. A zeptejte se sami sebe. Kam dnes na internetu chodíte ještě opravdu rádi?

Pojďme ale k meritu věci. Vidíte citace druhého velkého muže. Našeho slovutného bojovníka Babiše. Toto slovo používá velmi rád a často. Totiž ať chcete nebo ne život s auty i bez nich plyne opravdu rychle. Nedávno jsem zmiňoval v jednom ze svých komentářů, že jsem přišel o dlouholetého dobrého přítele. Tentokrát vinou zákeřné nemoci. Nebyl samozřejmě první a zcela jistě ani poslední. Auta i motorky už mi nějaké kamarády vzali, ale zároveň dali. Je to takový ekosystém, něco jako Okavango. Člověk se ho buď účastní aktivně, nebo pasivně ale je v něm ať chce nebo ne. První věcí k čemu je dobrá karanténa. Je to že můžete hodně a hlavně bezcílně jezdit po silnicích bez kamionů. Já teď za poslední týdny najezdil bezcílně jen tak nejvíc kilometrů ve svém životě. Co jsem zjistil? Jako národ jsme opravdu špatní řidiči. Lidé prostě neumí jezdit, neznají pravidla, neumí ovládat svá auta. Tiše doufám, že tady se schází ta lepší menšina z nás, co zvládáme tak náročné manévry jako odbočení. Prostě je nulový provoz a to co někteří klobouci dovedou udělat je opravdu na záhlavec. Karanténa totiž posadila za volant opět i ty co se normálně za volant bojí a podobně. Beastar apel prosím nejezděte, jeďte raději busem. Kdo z nich by to tady četl že? To je právě problém většiny takový apelů že pokud to není na titulce v Blesku k většině lidí se to nedostane. To je jedno prostě lidi a události a ty naše roztržky tady na Autíčkáři mě přivedli zpět na cestu trnitou a auty dlážděnou. První co proběhlo, byla urychlená výměna Ghibli za Mégane. Jasně to buržoazní Maserati za plebejský Renault. Jenže jde o to že Ghibli naprosto v pohodě dokáže zastoupit Audi S6. Obyčejná cestovní velká a silná věc na pracovní cesty. A protože to šlo, Ghibli mě opustilo, akorát v ten moment kdy můj profit z toho vozu je čistá nula. To znamená na Maserati úspěch.

Já byl vždycky fanouškem zejména rychlých aut, která umí držet perfektně stopu. A jak vám potvrdí nejeden zkušený závodník, ne není to rozhodně samozřejmost. A ne držet stopu neznamená, že se to nepřevrhne na boudu. Mám rád kvanta výkonu, i když ho třeba nedovedu naplno využít. Obsah mé garáže ovšem ovlivňovali i další věci. Než jen to co mám rád. Přece jen šťastný ten, jehož jediný požadavek na vůz je, aby se mi to líbilo a měl jsem to rád. Jako asi u nás všech tady jsou samozřejmě rozhodující finance, ale také okolnosti koupě a tak dále. Je toho zkrátka moc. V mé garáži nebo na ulici před ní se vystřídalo opravdu moc aut. Po pravdě, vždycky když si dělám seznam, dříve nebo později přijdu na to, že něco chybí. Když počítám auta, která byla čistě soukromá, nešlo tedy o auto půjčené, nebo k prodeji. Byla to prostě věc, pro čistě privátní účel dostanu se někam k číslu 60 za posledních skoro 19 let. Ach ten čas letí a auta přichází a odchází. Jeden čas bylo kolem domu 6 aut. To je číslo, které značí největší počet aut současně užívaných mnou v jednu dobu. Upřímně. Bylo to stejně na nic. Jezdíte převážně jedním nebo dvěma. Stále sice existují značky aut, které jsem nevlastnil. Z běžných třeba Volvo, nebo Subaru. Z těch méně běžných třeba Ferrari, nebo Aston Martin. Měl jsem pár BMW, Audi, Mercedesů, ale třeba i Infiniti, Alfu, nebo Firebirda. Jasně měl jsem i SUV a ne jedno. Mám rád ale auta zejména kategorie GT. A to jak civilně, tak jako závodní. Samozřejmě také sedany. Přestože chápu, proč je dobré mít na závodění spíš auto s půdorysem čtverce. Auto, které je sedan, nebo se alespoň tak tváří mám nejraději. Píše ten kdo teď jezdí hatchbackem. To je právě to. Zkusit se má všechno proto neodmítám ani SUV a na AMG GLC vzpomínám ještě teď. Pokud sháníte SUV a máte na to peníze, opravdu se toho nebojte, je to super. Vypisovat auta, která jsem měl, natož řídil, to by nemělo smysl. Zkušenost je v tomto směru nepřenositelná a některé věci se i na virtuální papír přenáší velmi těžko. Na každý pád není určitě dobré, pokud si chci říkat fanoušek aut, petrolhead ustrnout na jednom bodě. Často to řešíme i tady. Jak někdo kdo jezdí celý život v Miatě může tvrdit, že je výkon na nic, že ho nepotřebuje.  To je, jako když celý život žeru gothaj a budu tvrdit, že pražskou šunku nepotřebuju. A to je přesně důvod, proč se ještě jednou dobrovolně vrátím do toho našeho kolotoče. Na kterém se užije hodně zábavy někdy až tolik že se zvrací.

Doma mi zůstalo Audi S6, Mégane R. S. Trophy a jedno místo. Jedno místo na auto, které bude čistě věc pro nějakou osobní zábavu. Ano Renault je na normální ježdění a S6, ta poputuje k mé ženě, aby měla čím jezdit, než se to nějak vymyslí. Onen Renault je asi číslo 61. A to jedno volné místo to čeká na mou životní 62. Možná až se dostanu k 69, tak to oslavíme snad i doma. Musím říci, že jak nemám rád stará auta. I když stará jak se to vezme. Prostě netoužím po tom mít doma v garáži věci jako E-type, nebo Porsche 914. Tak po dnešním rychlém svezení v Alfě Romeo 155 V6 se hodně rozmýšlím, jestli přece jen nějakou nevezmu na milost. Přes sto a padesát koní v něčem tak roztomile hlučném a autenticky plechovém kde na vás vyloženě dýchá ten duch devadesátek to je paráda. Auto bylo asi 5 let pod plachtou v jedné vesnici za Prahou. S několika dalšími podobnými skvosty. Po těch letech po pár věcech jako dobití baterie a dalších pár drobností naskočilo jako zamlada. Musím říct, že mě to fakt bavilo. Konkrétní auto asi někdo kdysi vybavil pár doplňky jako je jiná koncovka výfuku a sportovní volant. Prostě přesně auto podle mého gusta. Akorát teda když přesedáte z moderního Renaultu s 300 koníky tak vám to vlastně nepřijde moc rychlé. Ovšem ano co taky můžu chtít po autě ze začátku devadesátých let. Důležité je že mě to vracelo přesně k celé podstatě mého autíčkového života. Dlouho jsem přemýšlel o Porsche 911 996, nebo dokonce 997. Měl bych na takové auto? Řekl bych, že ano. Četl jsem testy, včetně toho Krabovo. Nějakými Porsche se svezl ať už v posledním roce, tak kdysi. Občas sem měl možnost prostě do toho sednout a přemýšlet. Ne třeba nikam nešlo jet. Musel bych projet skrz Ferrari, Bentley a výlohu a to by nebylo levné. A nakonec mě daleko víc zajímá tahle stará Italská krabice s relativně obyčejným motorem.

Ani nevím proč asi, protože je to sedan a tak trochu zapomenuté auto. Mladí znají spíše krásnou 156, kterou jsem mimochodem měl, a když jezdila, byla božská. Byla to fakt taková modelka, která se ve společnosti neztratila. Jenže 155 je mnohem syrovější a hlučnější a snad i méně pohodlná a strašidelně analogová. Pro lidi jako já, který nežijí s klíčem v ruce jedné a diagnostikou v druhé. Ono opravdu něco na tom je. Devadesátá léta mají něco do sebe. Stejně tak jsem měl rád z této doby svou e34, nebo první A6 s motorem 2.3. Samozřejmě obě sedan. A paradoxně obě v základní bílé. Jasně dnes jsou tahle auta buď dostupná jako totální vraky anebo jako auta po renovaci za nesmyslné ceny. Snad asi jako ta 155 v nějaké zajímavější verzi. Takže já doufám, že nakonec najdu své číslo 62, nakonec času na přemýšlení budu mít dost. A budete mě potkávat v oranžovém autě bohužel ne od Lamborghini, ale od Renaultu. Rendl dostane nálepky Beastar hned jak je jeden z mých neschopných kamarádů vyrobí. (…dělej Karle i Miata je rychlejší jak ty…) Doufám, že společně s novými projekty se to celé rozjede a nenecháme se ani v hubenějších časech, které jistě přijdou rozhodit a autům svůj čas a prachy věnujeme. O čemž mě přesvědčují ty zástupy fandů, které jsem dnes potkal na své cestě do České Lípy a zpět. My totiž jsme jako celek národ špatných řidičů v autech jako oktávka a ix20. O to víc jsme v tomhle provozu a světě vidět my kteří víme svoje a máme ta auta rádi. Potkal jsem spousty kabrioletů sem, tam nějakou velkou ameriku. Bmw Z4 se super dvojičkou s kšiltovkami BMW Motorsport. Nadupané Clio, zástup MINIes. A dokonce což mě vždycky potěší dámu s Boxsterem. Vždycky když vidím ženskou v autě bez střechy a ještě sportovním zbystřím. Dost často to totiž bývá nejlepší řidič, kterého za celý den potkáte na silnici. Protože proč si žena koupí Porsche? A nemyslím tím, třeba Macan. Protože jí to řízení a vyjížďky už musí hodně bavit. Zatímco u hodně chlapů je auto často jen prázdná póza. Ano myslím tím ty kvanta neumětelů v mustanzích.

A jelikož dneska se mi do toho nevešli ani PSH( ti mají, ale trochu z perexu znalý vědí) a ani Vec. Na závěr si to dáme taky trochu v tomhle street credit duchu. Ono není důležité, co řídíš a proč když to děláš dobře a máš to rád. Já zrovna teď řídím oranžový hatchback, ale ovlivněn miaťáckou lobby by Autíčkář. Když takovou Mazdu potkám, koukám na to, co má za gansta funkční úpravy. A tak nějak jsem se to naučil respektovat. Přece jen ti mladí kluci asi těžko skočí rovnou ze školy do BMW M3. Stejně si myslím, že každý nakonec pokud mu to právě ty okolností dovolí, skončí v něčem pravém, rychlém.     

Takže je to jinak, jak to bylo a jinak to nebude. Jsem rád, že jsem součást, že jsem dal věci do pohybu. Dal tomu DNA svou příchuť, svou špínu. Všechno by bylo jinak, kdyby nebyl tu jen jeden z nás. Každý jsme jiný, ale je nás hodně a spolu jsme jeden hlas. Tak to máme povinný závěr v gangsta image stajlu. A teď mě omluvte, musím si užít stovku pod šest. Jak někteří ví. Jiní časem zjistí, že pořádný kola dámy a pánové jsou základ.

Tak hezký týden a vyhlížejme konec, nebo začátek. Asi jak pro koho. Každopádně sezónu si nějakými nařízeními nesmíme nechat vzít!

#zachranautacz                                                          

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
05. dubna 2020, 21:45
0

dyť tam ty PSH máš :(

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 00:40
0

Bro taky je tam závorka, že mají pro sebe kus perexu:)

krab
05. dubna 2020, 22:22
1

Zapnu Autíčkář a jdu číst Beastara...
Máš čas na psaní, to je bezva. Mě ti člověče připadá, že už začínáš bejt pomalu jako já - automobilovej romantik. Teď jsi to vzal přes hot hatch, začal jsi jezdit jen tak, čistě kvůli tomu se jet projet a rozněžnil ses nad Alfou 155, která kříčí, zachraň mě, postarej se, zažijem spolu srandu :)

Tenhle zvláštní měsíc přinesl i docela zajímavá auta do inzercí (já jen doufám, že nepřibývá příliš zoufalých duší, který musí fakt svoje milovaný auta prodat... pokud nemusíte fakt, nedělejte to, bude to zas v pohodě) Ale ty inzeráty mě taky po večerech nutí k zamyšlení - třeba teď aktuálně rovnou 2 nejspíš velmi ucházející Hondy S2000 v inzerátech. To se běžně neděje... Nebo červená Delta Integrale 8V v Brně...

Jaký bude Beastarovo auto 62 , na to jsem fakt zvědavej. Každopádně gratuluju k prodeji Ghibli a výsledek "za nula" je podle mě asi v poho, to se u tohoto typu auta dá čekat. Možná si to nech v klidu projít hlavou a netlač se do nákupu hned. Uvidíš co nakonec doopravdy budeš chtít.

Já se letos myslím docela zpomaluju v tom co bych si třeba v budoucnu ještě přál (sny mít musíme, od toho jsou)
a i když čučím po různých nesourodých typech aut, kupodivu mám překvapivě jasno, což u mě nebývalo typický.

A to že 6 aut je na prd a nevyužiješ to, to je pravda. Ale zas záleží jaký auta to jsou. Někdy se dá využít i větší počet, ale musíš se tomu věnovat, ta auta být dost rozdílná a hlavně mít na to čas. A chuť ho tomu věnovat.

Každopádně pěknej blog, jako obvykle...

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 00:57
0

Všechno je to o místě a čase. Pokud běžně jezdím pracovně několik desítek až stovek kilometrů denně. Tak potom logicky nemám náladu se ještě někde projíždět. Jenže teď co? Teď je to v podstatě jediná rozumná zábava. Lepší jak sedět doma u PC. Takže pracovní věci mi zaberou řekněme dvě hoďky. Tak jsem jel každej den na jinou stranu z Prahy ven. A dneska jsme měli nějaký stěhování aut z a do. A ta 155 to je bombička. Jako on tohle zrovna není rozhodně TOP kus. Prostože se tomu teď třeba 5 let nikdo nevěnoval bylo to zaplachtovaný. Jenže to je takový šarmantní auto tím jak je naprosto nedokonalý a vlastně hrozně zastaralý. Vzpomněl sem si na svojí 156, co sem proháněl. A říkal sem tomu klukovy ze srandy hale nech si toho Megána a já jedu domů.... :D Nevím jaký by měli doma pochopení kdybych přijel 30 let starým pekáčem v šedivý metle.

Ghibli za 0 byl big deal. V rámci nějakých speciálních možností, co mám v oblasti financování jsme se prostě se soudruhem InŽinýrem z lízinKofky domluvili jak oni tak my. Má dáti, dal a Poseidon i s krakenem odplavali zpět do hlubin. A mě teda konečně uvolnili toho Mégana, co připlaval vodovodem jako Kolombus. Tímto všem zůčastněným děkuji a posílám pusu do jednoho věžáku do 4. patra do jedné běžné bankovní společnosti, co nemá ani náhodou takovou flow jako Škofin:D A co se týká inzerce nabité zázraky. Je to spíš tak, že kdy jindy, než před sezónou by si nabízel svůj investiční klenot k prodeji. Trochu se s tím spekuluje. Přestože ppl brečí prachy mají... Kdo měl tyhle auta jako je Delta V8, tak to fakt nejsou lidi který by pár tejdnů karantény poslalo do bankrotu.

Já si to nechám určitě projít. U mě je nejhorší, že (teď teda ne) toho poznám docela dost. Neříkám že se vším mám čas a možnost tejden jezdit. Jenže znáš to. To jsou takový věci, že jak se tady nedávno řešilo to AMG, vzpomněl sem si jak sem na Nord Cappio proháněl C63 AMG a řekl sem si že bych si tu 204 zase koupil. A dneska si sednu do starý AR a je to zase celý jinak. Mám takový nějaký období jako ty asi tak rok a kus zpět. Chci všechno a nic. Jako já mám teda vcelku jasno, že mám rád prostě takový ty rychlý sedany tak jak to tam píšu. Coupé snesu podle toho co to je.... ale je to prostě o typu auta.

6 aut je strašná sračka věř mi a myslím, že sem to měl rozdělený moc hezky. Starší coupé Porsche, rychlej moderní sedan, starší větší SUV, americkej sporťák, novější městský SUV, kombík v naftě, placatej moderní sporťák investiční samozřejmě. A ČAS rozhodně nebyl. Protože tady je ta přímá úměra většinou kdo má hodně času nemá peníze a naopak. Život jeden posranej. Nicméně je mi to jedno. I kdyby mi zůstal jenom ten Meg RS Trofeo tak sem šťastnej muž. Vzpoměl sem si na sebe ... už si jel vole 300 :DD To si v něm sice neužiju ale těch 250 plus to lítá a na té okresce je to kurva vodvaz že mi dneska odletěl telefon ze stojánku pomalu až někam do kufru...

Dík je to taková nic moc úvaha, ale myslím že každej si v tom najde to svoje

krab
06. dubna 2020, 09:14
2

Jo, přesně, gratulace ještě dodatečně k vyřešení Ghibli, to se ti jistě oddychlo a nákup Mégane R.S. mi přijde jako pro tebe jistě racionální věc. Evidentně tě baví, což je fajn. Jestli je úvodní fotka od tebe, ty máš převodovku EDC? Tu jejich dvouspojku?

A jak píšeš, já jsem se taky hrozně vždycky hledal v tom co bych chtěl za auto. A ono je to vlastně i součást zábavy takový to hledání. Teď v tom předjaří byl taky čas trochu víc přemýšlet a zjistil jsem jednoduchou věc, kterou jsem si předtím pořádně neuvědomoval: je potřeba mít ke každýmu autu nějaký cíl, nějaký smysl využití. Podívám se taky, co už jsem tu všechno psal za blogy, abych to náhodou neopakoval, ale možná nějaký zamyšlení zkusím ještě vyplodit v tom duchu...

V tý úvaze si asi každej něco najde, my dva si tu občas napíšem i po zprávách, tam já už to čtu takový víc v osobní rovině, protože nějaký souvislosti i chápu, ale i ostatní si v tom můžou najít leccos zajímavýho. Třeba, že člověk po letech vymění fancy sedan z Itálie s trojzubcem za obyčejný Mégane, i když se znáčky R.S. a má z toho druhé vánoce... Prostě, že se v autíčkářově životě dějí věci, že by se jeden divil ...

beastar
06. dubna 2020, 13:54
0

Ano EDC. Už jsme měli s panem EXredaktorem Podhorským kratší debatu na Insta:D Taky se jakože tak nějak po brněnsku podivoval cože jako. Nevím já s tím nemám jediný problém. Je to dobrý a zatím mě to nikde neukazálo prostředníček. Mě v těhle autech fofrklacek nebaví. To snad naposledy v Golfu GTI (IV) A vyměnit Ghibli za Renaulta. Jasně takhle to vypadá hrozně. Jenže to byla spíš nutnost. A ať se nikdo fakt neurazí, ale to Ghibli prostě zase tak super auto jak si lidi myslí není. To píše dole Sheoghovy. Vlastně nakonec odvede stejnou práci jako S6, pětka, nebo nějaký polazený éčko. Časem se to okouká. A vlastně teď ke konci už sem neviděl rozdíl jestli tam je Q50 nebo to Maserati. Což je smutný, ale je to tak. Tím že mě auta zajímají a baví a nemám to na machrování před sousedama, tak bylo ideální to dát takto rychle do pryč.

A jak píšeš. My dva jsme si ledacos už napsali. Takže ti musí být jasný že vyloženě o značce to u mě není. Mě je defakto jedno co to má za logo. Kdyby se mi za dobrý peníze povedlo áčko amg45 koupil bych to. Prostě sem chtěl ostrý auto, ale použitelný denně abych nemusel zase řešit další auto na ježdění... nebo na ježdění pro přítelkyni etc. Takže nejjednoduší bylo spojit to do jednoho celku. Nakonec kombík Audi byl původně zamýšlený právě jako auto pro ni. To že sme si to pak proházeli .... Nakonec se ukázalo, že ani jí se vlastně to Maserati moc nelíbí... To jsou ale věci z užívání to ti žádný novinář v testu kdy má auto sotva týden nenapíše.

krab
06. dubna 2020, 14:14
0

To EDC jsem se zeptal jenom jako otázku... neříkám, že je to špatně nebo dobře. Mě by to auto bavilo sice víc s manuálním řazením, ale ve výsledku mě by bohužel nebavilo to auto jako takový a to se obávám asi libovolný ostrý hatchback. Ale mám ty potřeby auta jiný a kdybych potřeboval univerzála, tak skočím zrovna do něčeho takovýho a klidně i s EDC. Takže je to čistě o tom jaký potřeby automobilu člověk má.

S tím Ghibli to úplně chápu, skutečně novinářskej test tyhle věci neodhalí a navíc asi by málokterej novinář navíc auto od Maserati vyloženě zkritizoval. Spíš tak jako dílčí věci tu a tam, ale přidal tam tu omáčku o tom jak je to jinak fantistický, jakou to má duši a různý tyhle kecičky okolo, který se tak nějak očekávají...

A je zajímavý jak nakonec odlišní my dva budeme ve vnímání aut, který nám zůstanou v paměti. Třeba ten AMG GLC mercedes... Jak ho zmiňuješ a píše i Sheog, tutově se ti muselo hodně líbit. Mě by se na tom líbilo taky hodně jednotlivostí, ale za 14 dní už bych na to dočista zapomněl, že něco takovýho existuje. Naopak zase tu Alfu 155 bych si užil a s radostí bych i o něčem takovým lidem napsal článek. To je totiž docela radost. Ale nejspíš bych to pro sebe vyloženě nechtěl...

Já už zase spíš tíhnu k těm veteránům, takže proud opět trochu jiným směrem.

beastar
06. dubna 2020, 15:25
0

To oba víme, že ty naše pohledy jsou rozdílný. Ono manuál je fajn, ale ne vždy a všude. A s tím EDC se dá docela dobře blbnout ještě nemám komplet všechno prolezlé jak to umí fungovat. Jistý je že sportovní potenciál auta to rozhodně nekazí ba naopak. Nakonec mě by v tom nebavily v budoucnu dlouhé cesty s fofrklackem. Takhle si to užiju líp. Musíš to brát tak, že někdy v tom trávím v podstatě hromadu hodin. A chci aby to jelo hlavně rovně.

Přesně to nebyla narážka na novináře. Jen prostě uživatelsky za týden to auto neotestuješ. A zatímco u Audi jsme jich každý řídili desítky a ta značka je konzervativní takže spoustu věcí se dá vztáhnout na několik generací. Maserati ne. To že někdo jezdil v QP 06 neznamená, že ví co je Ghibli a naopak. Na ty věci musíš přijít. A to prostě nejde dát za pár dní a pár set km. Navíc jak říkáš k dobrým mravům patří když už mi půjčí luxusní auto, tak to trochu pochválit. Jak říkáš duše, historie a tak. Což o to. To tam všechno JE. Jenže chceš to fakt od sedanu? To je otázka. Já o tom chystám velký blog o tom autě jako o celku. Bude to dlouhý a pro lidi, co to nechtějí kupovat nuda. Pro případné zájemce o podobný auto určitě užitečný čtení.

155 je super auto. Právě pro lidi co to mají postavený jako ty. Je stará, ale ne moc stará. A je to analog. Jak říkám mě na tom baví ta syrovost a plechy. Drnčí to musíš dávat bacha na vjezdu do zatáčky aby si to nepřepálil. Docela se to nakloní člověk tomu musí přitopit. Já bych chtěl někdy zkusit tu Q4 to je tuším část techniky z Delty Intgr. Těch je ale minimum a stálo by to asi nesmysl nevim nehledal sem. Každopádně to prostě není auto na daily driving.... Je to krásnej youngtimer za snesitelný peníze na hraní. A navíc to není auto za milion. Takže chleba nežere a můžeš to mít fakt jen pro radost i kdyby na 5 000 km ročně, výlety, srazy a okreskový pojíždky v pohodovým tempu.

krab
06. dubna 2020, 15:53
0

S tou Alfou to věřím. Kamarád má takto už několik let třílitrovou Alfu 164 a jsou tu nějaké tendence, že by ji letos dal i na prodej. Je extrémně pěkná i po takovým tom jak se říká moderně "detailingu" a myslím, že v květnu jí i představím někde na stránkách garáže, možná se mi něco vejde jinýho a jinak napsáno i sem do blogu. Což bych i rád, protože tady na to téma budou čtenáři. Moc hezky to stárne, ten vzhled je u 164 pro mě opravdu špička, k tomu šestiválec, co víc chtít. A 155 je zase o něco menší, sportovnější, taky to bude mít velký kouzlo. U mě je trochu problém, že bych to nechtěl kvůli pohonu předních kol. Mě ta koncepce prostě nějak nebaví (což neznamená, že bych uměl jezdit někde driftem zadokolkou), ale poháněná zadní kola jsou pro mě důležitej aspekt zážitku ze svezení autem. Jsou to kolikrát drobnosti ve vnímání, ale fakt, že se ti síla motoru nepřenáší do řízení je zkrátka velmi fajn. Takže pro mě není jistě ani ta 164 ani např. 147 GTA, jakože jedna šedá je delší dobu v ČR na prodej a řekl bych i za velmi férovou cenu a jako jarní projekt do "krabova blogu" by se to hodilo. Ale přeci nebudu kupovat jen kvůli tomu, abych udělal nějakou veřejnou prezentaci, doladil tomu nedostatky a pak to pracně zkusil po létě nebo další rok nabízet o dům dál. Ono taky otázka kolik by do toho zahučelo peněz....

Ghibli rozepiš, to bude unikátní materiál, nikdo v ČR nejspíš tolik zkušeností jako ty s nima nemá a současně by psal blog. Takže to bude dobrý. To si přečtu s chutí i když vím na 99%, že Maserati Ghibli nikdy kupovat nebudu. Já bych tak maximálně měl zájem jednou třeba o Maserati 4200 GT, ale jistej si nejsem jak moc by mě to bavilo a zda bych to finančně utáhl. (nebo chtěl utáhnout). V podobný kategorii leží Aston Martin DB7 , šestiválec, kompresor + manuál přev. Ty auta nejsou tak příšerně drahý a mají pro mě neuvěřitelný kouzlo ve smyslu splněného starého snu. Ale otázka jestli bych s tím nakonec jezdil a kam...

Ale přesně, jakoby mě baví nejen ty veterány, ale rozšířilo se to na některý auta z 90 let , některý i novější. Mám v plánu se jet podívat na BMW M3 , první třílitr z roku 93, který je v ČR k mání a nesmírně se na to těším. A neumím dopředu říct, jestli bych to auto potřeboval mít anebo ne. Jde o to využití, co by se s ním dalo užít a jak by dělal v sezóně radost. Zatím je to auto přesně v kategorii : "dávný sen z doby, kdy jsem na takový auto neměl peníze". A ono ne vždycky dává smysl auta kvůli jen takovýmu důvodu kupovat. To je stejný ta Delta Integrale, i když tam je výhoda, že už je jí 30 let a dala by se používat na veteránské rallye.

No nic... u mě to je už dobře půl roku o tom jak to vymyslet abych si mohl koupit tu starou 911 z 80. let a celou tu dobu sám sebe přesvědčuju, že je to vlastně tak trochu zbytečný a že by mi rozhodně mělo stačit to co doma mám. Ale nemůžu si pomoct. Kamarádi mi dokonce našli srandovní fotku toho auta s Jamesem Mayem a že prej jsem to jakoby já ... stejně jezdíš pomalu a baví tě si v dílně seřadit klíče správně podle velikosti :-D Takže u mě je automobilová budoucnost jasná, jen jsem přesvědčený, že by byla blbost prodávat kvůli tomu 996tku, když s ní prakticky teď nejčastěji jezdím a Lotus, který je při každý vyjížďce naprosto úžasný....



beastar
06. dubna 2020, 19:59
1

Já ti to povím takhle. Starší auta jsou pro mě třeba devadesátky ta první polovina. Takže vlastně i ta 155, 164 a jejich současníci. Potom rozlišuji zda to je něco zajímavého Porsche, Lambo, Ferrari a tak. To jsou auta kde jsme ochoten se bavit o sedmdesátých letech. Každopádně takový ty levný auta "nostalgický" typu Sierra (ne nenasazuju na tu vaši) Escort, Cortina, Golf, GTV6 a tak dále. To jsou věci který mě nezajímají a když tak jedině nějaká vrcholná verze a to max. obchodně. Domů bych to nechtěl asi tak jako tobě by třeba neseděl ten HH obecně. Ty naše pohledy jsou takový rozdílný už když vezmeme hodobóžový auta a srovnáme to. Ty máš první starý/nový moderní Porsche a ve vší úctě k tomu autu to je taková ta profesorská klasika ve smyslu toho, že si užíváš tu přesnost, přirozenou hravost a dokonalé vyvážení v kombinaci s rozumnou rychlostí. Řazení, lineární zátah, výjezdy ze zatáček kdy tě ta záď vytlačí za zvuku toho parádního motoru. Kdežto u mě oturbený motor, typická nová škola, co není v obsahu doženeme turbem a na ecu. Předokolka, která přece jen do toho řízení ten výkon přenese i když to maj u rendlu vychytaný docela. Rve se to v každé zatáčce trochu ven a ty máš ten pocit, že to musíš k té správné straně zatáčky dovést. Teatrálně honíš ručičku tachometru tam a zase zpět musíš se naučit žít s menší prodlevou kdy na ten výkon čekáš. Jsou to setiny, ale víme oba, že na okresce je každá setina dobrá když jedeš opravdu. Pak přijde rovinka a ty víš, že to je tvoje zóna, kde 90% aut v provozu nemá šanci udělat nic. Užíváš si sice dobře vyvážené auto, ale ty přenosy váhy tolik necítíš. Jenže je to nové obklopuje tě moderní interiér se spoustou displejů a píčovinek. Na kterých si zobrazuješ jízdní data a tak trochu máš pocit, že víš všechno. A teď jakoby subjektivní věc... když vynechám posed logicky vyšší, tak Mégane ve mě evokuje daleko víc pocit, že řídím závodní auto... Jasně je to blbost, ale jde o to divadýlko který ti to nabízí.

Ghibli je vlastně dobrý auto. Jenže rozdíl je když je to tvoje první luxusní auto a když není. Bohužel velké procento zákazníků, co mají tyto prostředky na auto. Tak přesně ty Ghibli neosloví a je to z části o protože tam není budoucnost a koncepční chování samotného Maserati. Když si koupíš A6 měl si posledních 25 let jistotu, že si počkáš na další generaci. Usedneš do nového auta a najdeš ten svůj známý pokojíček s novým tech věcmi. Stejně BMW 5, Éčko a tak dále. Nakonec Mercedes se s urychlenou modernizací a změnami spálil zle. No a záměr vyrábět Ghibli je super. Provedení už bohužel ne. Zůstala tam totiž taková ta snaha vyrobit něco s duší a zároveň konkurovat Němcům a tak to prostě nefunguje. To už nakonec za války zjistili Sověti:)) Buď měli vyrobit Maserati. Bezkonkurenční italskou kravinu s totálním designem, co si chceš koupit v bílé kůži a růžové metle. Nebo prostě udělat něco co funguje třeba Lexusu. Jenže na to Maserati bohužel nemá technologie narozdíl od Toyoty.

Takže vzniklo něco, co prostě sice těží z toho trojzubce a tak. A to Ghibli zajišťuje část pozitivních recenzí. Kdyby to byla luxusní Kia byli by ta hodnocení horší. Chápeš? Takže vlastně se udělal strašný kompromis který nic nepřinesl. O špatných cenovkách FCA obecně jsme tu psali Xkrát. Takže klient na Ghibli reálně skoro neexistuje kromě fanouška značky a ten zase často na to auto nemá, nebo jde pro Alfu...

Vojta
09. dubna 2020, 10:42
1

155 si nekupuj, fakt jako ne. Jestli, tak verzi Q4, protože to je víceméně Delta Integrale v sedanu. Obyčejná 155 je jinak krám. Je to jen tehdejší pokus Alfy ve stylu vezmem Tempru, přelepíme znáčky a budeme to prodávat za víc peněz a tvrdit že to je Alfa. Navíc proti 156 i 164 jezdí citelně hůř, kastle je extrémě měkká a kroutí se, značné problémy s korozí, kvalita montáže mizerná... je to fakt jen horší 156ka.
164 je sice problém sehnat v rozumném stavu (ta co nejspíš myslí Krab, to červené QV, tak to je furt auto zralé na menší generálku), ale když už se povede, stojí to za to. Navíc jak Twinspark, tak V6 jsou nezdolné motory. U V6 jen bacha na rozvody, TS ten poběží ať se děje co se děje.

sumy
06. dubna 2020, 10:22
1

Karanténa dělá divy :-) Beastar je odvazanej že stary škatule, ktera je dnešní optikou zcela za zenitem. (Ale je to super škatule, to musím uznat, zvlášť když je v dobrým stavu) Ale dobrý, zrovna já pro tohle pochopení mám a navíc když jsou k dispozici ještě 2 moderní a fajn auta, tak je to úplně v pořádku.
Osobně, ty 90 až 2000 mám nejraději.
Navíc mi zůstává i volná ruka na cigaro, pac v jedny mám sice klíč, ale diagnostika by mi byla k prdu :-)

reagovat
sheogh
06. dubna 2020, 12:09
1

Tyjo! Tak to ziram. Ty jsi vymenil italsky GT za francouzskej hothatch (boze, ja ten nazev nesnasim - horkej poklop? jako fakt? :-D )

Normalne ja ti to GLC verim, ze je uplne super. Od toho blogu/recenze jsi ho zatim zminil pokazde, takze asi zanechalo fakt dojem. Ale ze zapusobi i stara 155? Alfa? Vesmir se hrouti, a elektrony maji kladny naboj :-D

Ja se byl vcera taky projet, stejna myslenka - nikdo nikde, karantena.... hovno leda! vsude zamoreno pumpickari, co ani neumi jet za sebou, zabalil jsem to za 30 minut a jel domu :-D
-
Komentář upraven 6. 4. 2020, 12:31:15

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 13:46
0

Já měl včera kliku a fakt asi dobrá volba trasy. Osobáky jezdili tak, že si mohl v klidu předjet. Pár motorek a hlavně velká spousta lidí v docela zajímavých autech. A jako vyměnil. Ona to byla spíš nutnost, než že bych chtěl. Nemám tolik peněz a možností parkovat abych měl hromadu nových aut kolem domu. A vzhledem k tomu, že to Maserati fakt vlastně v ničem není o moc lepší, než srovnatelný Audi dopadlo to takhle a samozřejmě tam to bylo o penězích, tak aby to byla 0. Mégana sem měl vyhlídlého asi půl roku. Ghibli sem zkusil 2x v dieselu defakto "základ" v benzínu "top". A jako auto perfektní bohužel v běžných věcech konkurenci úplně nestačí. Takže ti zbude design, image a motor. Design se časem okouká, image mě jako moc nezajímá protože 60% lidí vůbec neví, že nějaký Maserati je. A motor ten je úžasnej, ale nedokáže vyvážit propad hodnoty, nedostatky v interiéru a výbavě atd.

AMG GLC je fakt supr. Jak řikám nevim jak to udělali, ale s normální verzí se to nedá srovnat v ničem. Jako když nějaký střední SUV aby to vypadalo a fakt efektně jezdilo tak AMG GLC, X4m.comp a Macan GTS. Cenově jsou to nesmyslný auta. To je o tom, co tam píšu pokud máš ty prachy budeš mít prostě těžký dilema. Všechno to jezdí brutálně. Jenže ten Mercedes má prostě výhodu, že si umí zahrát i na obyčejný auto a nebolí to.

Goldies
06. dubna 2020, 14:40
0

Hele, jako upřímně, nebýt blogů, tak sem asi už ani nechodím :-( což je teda vlastně škoda, ale to co teď píše redakce za články jde zcela mimo mě. A o to víc mám rád tyhle blogy a zejména ten dnešní beastuv je parádní a fakt jsem se zasnil! Už aby MRcha jezdila a já si mohl užít prázdnou silnici i jinak než s úžasným zátahem manželčina TT :-) to auto mě začalo nebezpečně bavit a mám fakt strach aby mi výkon v MRse stačil :-D

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 15:11
0

O tom tam tak nějak opatrně píšu. Výkon je o tom na co člověk je zvyklí a na co pocitově stačí jeho síly a pud sebezáchovy. Ono ta rychlost když je prostě prázdná pěkná silnice je hrozně relativní. A jet 250 na prázdné dálnici je defakto naprostá pohoda pro amatéry:) Ono jako na jednu stranu tě chápu, co do obsahu že ti to nic neříká. Nicméně i redakční věci teď občas jsou fajn akorát si to člověk musí už filtrovat podle své chutě nejde číst už vše.

Goldies
06. dubna 2020, 18:43
0

Když to máš těžký... Teď jsem se schválně podíval na Hlavní stranu a od 28.3. mě zaujali 3 články :-( A to byly doby, kdy sem tady hltal každý článek... Ale zase celkem chápu. že už moc není o čem psát. A navíc když už i Vavris odešel :-(

beastar
06. dubna 2020, 19:34
2

Jo ono i tahle doba teď tomu moc nepřeje. Testovačky sice asi jsou, ale je to takový na nic. A teď řešit s někým zajímavé auto. Však se podívej hromada lidí píše teď od stolu. Tím jako neříkám, že se to dost nezměnilo tady na Autíčkáři. Furt to má ale nějakou svojí úroveň i když teda se spoustou věcí taky vnitřně nesouhlasím. Jenže to máš těžký zaznělo tady v komentářích několik vyjádření členů redakce jak se věci mají a s tim musíš počítat. To sem psal tuším před cca měsícem i Krabovy:) Jak se to říká přijde mi, že chybí motivace...

Slower
06. dubna 2020, 14:50
0

Ted nevim jestli tu narazku na ridice Mustangu nemam vztahovat i na sebe... :D

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 15:08
0

Na tebe se to nevztahuje, protože jak jsem pochopil žiješ v USA a máš Camaro. To je zase trochu jiná sorta, než naši manažeři v Mustangu. A je nutný si to přebrat prostě jako regionální záležitost a zvláštnost :D

Slower
06. dubna 2020, 15:15
0

Prave, ze neziju, jsem si ho dovezl domu jako suvenyr :)

beastar
06. dubna 2020, 15:30
0

Jo tak to je pěkný. Nevím jestli si to někde už nepsal. Jak si ho vezl, kolik to stálo celý. A jak si to řešil se značkami? A je to Camaro tzn. si mimo mou výseč:D. To se vztahuje zejména na mustangáře, co řídí poslední generaci a pátou v některých slabších verzích.

st
stirling
07. dubna 2020, 17:10
0

Ten Megane som mal pozicany na vikend a je to pecka ,ale komfort jazdy teda 0. Na denne jazdenie si to teda neviem predstavit. Fantasticke je to natacanie kolies, to je skratka masaker, kruhace som drtil o sto sest :) 155 Q4 mal alebo mozno ma chlapik s nickom Integrale, pisal o nej ody na forach, napr. Auto.cz Myslim ze bol aj novinar
https://www.cars.cz/autorecenze/auta/Alfa-Romeo/155/Recenze-Alfa-Romeo-155-Hodne-rychle.-ale-nepohodlne-a-1014497.html v komentaroch

reagovat
BigBen
07. dubna 2020, 20:15
0

Tak mě tak napadá.... Zonda už není?

reagovat
ToMyx
24. května 2020, 19:03
0

Super blog co mě donutil se zasnít. Navíc si pamatuju jak jsem kolem roku 97 slintal na jednu 155 V6 v krásné rudé. V té době se mi design strašně líbil a protože jsem trénoval na silničce, vždy jsem si ještě cca 25km zajel, jen abych mohl jet kolem a vidět ty pro mě v té době dokonalé tvary. Nízko položený čumák a vysoko zakončený kufr, parádní klín. Nohy mě z té podívané aspoň bolely trochu míň :-)

Poslední dobou toho najezdím autem vlastně úplné minimum. Hodně práce na HO = bez volného času, k tomu děti, prostě taková ta pohoda ve 3+1 :-) Na úkor lehké psychické újmy jsem v sobě opět našel takovou tu naivní radost z jízdy něčím co je aspoň trochu zábava a Alfice 155 by mě mooc zajímala, podobně jako téměř cokoli zajímavé z let devadesátých. Došlo mi, že jsem se v ní ještě nesvezl. Asi to nebude nejideálnější daily, to uznávám...

Díky za únik!

reagovat