načítám data...

Nudný blok o nenudném autě, part 4

19. března 2017, 11:20 60 komentářů Goldies

A máme tu závěr povídání o jedné neobyčejné přestavbě neobyčejného vozu jedním obyčejným autáčkářem. Dozvíme se zde krutou pravdu o tom, kolik taková sranda stojí a jak to vlastně bylo celkově náročné.

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Nudný blok o nenudném autě, part 4

Jaké byly představy?

Sice jsem v posledním blogu slíbil, že se příště podíváme jak sem i s Mrškou žije, ale nějak jsem opomenul na původní příslib, že se také podíváme na kolik to celé vyšlo. Asi to nebude tak zajímavé čtení, ale možná to někoho nakopne k tomu něco podobného také spáchat a možná to také způsobí pravý opak J 

Tak jdeme na to. Mám trochu výhodu, že jsem vše řešil od nuly, takže mám představu i o počátečních cenám. Nejprve bychom si mohli říct původní odhad. Říkal jsem si toto:

Auto – když se zadaří, seženu nějakou mrtvolku kolem 40.000,-

Motor – domluva byla kolem 60.000,-

Přestavba včetně výměny převodovky – 30.000,-

Úplně naivní jsem nebyl, takže nějaký vnitřní hlas mi říkal, dej si limit 200.000,-

 

Jak to bylo ve skutečnosti?

No a jdeme na realitu, slabší povahy a autíčkáře, kteří se chystají na podobnou stavbu poprosím, aby přestali číst, a raději zůstali nedotčeni realitou:

Auto – jak už jsme psal v prvním díle, sehnalo se v DE a cena byla i s dopravou 56.300,- (to ještě není tak zlé, vzhledem k tomu, že auto se jevilo v super stavu)

Motor – tam vše překvapivě vyšlo vše na korunu přesně J (i když to vlastně žádná výhra nebyla), takže 60.000,-

Přestavba – té se budu věnovat níže

Nenutné úpravy – Sedačky z S2000 7.000,- Indikátor tlaku a teploty oleje, teploty vody – kompletní dodávka včetně čidel 4.650,-

Jednotlivé položky

Co se přestavby týče, tak nevíce asi řeknou rozpisy, které jsem dostával průběžně a také na konec k celému projektu. Jen odmažu ceny jednotlivých položek (dost věcí bylo v rámci dobrých vztahů a rozsahu projektu ve VIP cenách). První je motor a vzhledem k tomu, že padlo rozhodnutí o kompletní generálce, tak jsou ty ceny prostě hodně jiné než jsem si původně plánoval. Máme tedy celkovou cenu za GO motoru a karosérie 89.450,-

prace part1

prace part2

Další položkou je samotná práce na celkové renovaci Mršky. Tady vzhledem ke stavu karosérie a vůbec celkové náročnosti přestavby je částka taky jinde než byl plán. Navíc jsou v ceně i věci jako výroba PUR kitu na podvozek, čelní sklo, kompletní ochrana podvozku a spousta věci, které by se teoreticky dělat nemusely. Ale všechno bylo podáváno po malých částkách a člověk už se prostě nechce (a hlavně nemá možnost) vrátit zpátky. Celková částka 126.302,- Tady už předpokládám slabší povahy odpadly a ty silnější si šli nalít něco silnějšího a posilněnou (Manželka odpadla a já si šel dát výborný karibský rum).

motor swap part1

motor swap part2

Kdo by si myslel že už je konec a vše dopadlo jako v pohádce, tak nikoliv. Máme tady další část! nazvěme ji Podvozek & Brzdy. Tady díky volbě sportovního podvozku, který byl sice za krásnou cenu, ale v celkové ceně už to stejně nebylo poznat, byla cena 76.087,- Ale zase vím, že na autě už snad není jediný šroubek, který by nebyl povolen, ošetřen galvanikou a znovu dán zpět. Podvozkové komponenty jsou defakto také všechny nové, brzdy jsou krásně zrepasované a nerezové svody spolu s výfukem spolu vytvářejí nádherný koncertní zážitek.

podvozek a brzdy

Závěrem?

Takže co říci na závěr? Počítal to někdo z Vás? Já vlastě pořádně ještě ne, takže na kolik mě celá stranda vyšla?

.

.

.

.

.

419.789,- a co že se za to dá dnes pořídit? Letmý pohled na sportovní vozy mě trošku děsí :-D

Pro pana KnightRidera – krásné ElCamino z 69 za 448.000,- malý dětský sen!

Pominu veškeré možné i nemožné BMW řady 6 kolem 420.000,- ale třeba Jaguár XK V8 za 420.000,-?! Dále několikero Imprez, Opel Speedster GT, Mazda 3MPS?

 

A je tu tedy zásadní otázka: Šel bych do toho znovu i kdybych věděl, že se vše protáhne o skoro rok a cena bude více než dvojnásobná? Popravdě nevím, ještě jsem asi nenajel dostatečný počet kilometrů, navíc mám na autě gumy, které mají opravdu daleko k ideálu (7let staré zimní Semperitky). Uvidíme po Mýtě a prvním Trackdayi. Pokud by Vás něco zajímalo, nebo chcete jen ze soucitu poslat nějaké peníze na účet, tak jsem k dispozici v diskuzi dole :-D

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
19. března 2017, 11:57
3

neměl jsem to sepisovat :-D Jdu si dát panáka!

reagovat
krab
19. března 2017, 12:22
0

Ty vole! :-D ...

Ale buď v klidu. Ano, 420 za MR2 MK3 je očima nějakýho bazárníka a nebo Pepy od vedle nesmysl. To je jasný. Za to by byl Rapid v "poloplný palbě" :) V reálu sis postavil svoje auto. Všechno je nový, pojede to líp než kterákoli jiná MR2 MK3 co koupíš.

Mohl si koupit za ty prachy Boxstera , patrně něco jako 2000-2003 model, 2.7 , 162kw v exkluzivním stavu a zbylo by i něco na údržbu případně úpravy. Jenže, teorie jedna věc, praxe pak druhá.
Radši nechtěj vidět ty účty za servis za moje Porsche co jsem dostal od předchozího majtele. Ono se vše tváří tak, jakoby jsem v lednu malou prohlídkou a výměnou oleje ready na sezonu, což asi jsem , ale nikdy nevíš. Až se něco bude muset opravit , nebude to nejlevnější.

Stejná story by se odehrála s mojí Z3 Coupe. Vyšla mě něco pod 250tisíc. To byla loni super preis , letos už pod 10tis Euro nejsou ani vylítaný vrány. Údržba a opravy mě vyšly zatím na 10 , práci jsem si zatím zvládnul udělat sám. Mechanika je na tom levná. Ale po tomto roce mě čeká podvozek, ten si zaslouží pak už povyměňovat, i když všechno funguje dobře a vůle tam nejsou. Ale třeba tlumiče se naposled měnily kdoví kdy... Karoserie je dobrá, ale drobounký začátky koroze na koncích prahů najdeš. Klasika E36. A teď máš možnosti to nějak opravit, částečně nalakovat a hotovo. A nebo se rozhodnout to celé odstrojit, vyměnit panely za nové a pak to půjde na celolak , protože po letech má kapota už taky dost oděrků od kamínků atd... No a je to jasný. Komplet repase a účet se vyšplhá klidně na 200. A to nečekám, že bude potřeba dělat něco na motoru. Takže jestli se rozhodnu, tak pak budu mít vlastně nové BMW Z3 COupe, ale budu v tom za půl mega... no to už je přece Rapid v plný palbě :) ... ještě že pár nás je takových. Že ty stará auta zachováváme pěkný.

reagovat
Goldies
19. března 2017, 13:23
0

Jasný je to láska, navíc sem asi jedinej kdo šel takhle otevřeně s kůží na trh :-D A to mě ještě čeká celolak, příští týden dojdou gumy, zrenovovat aktuální kola, opravit čalounění sedaček (plus asi něco málo dodělat v interiéru), nová střecha, anténa na rádio a v neposlední řadě originál kufry za sedačky :-D
Jo a rezerva, lékarnička, hever a nářadí :-D
O akutní potřebě nových kol ani nemluvím :-D

Kolina
19. března 2017, 14:22
0

A sakra!! To na tom nejsem zas tak spatne se svym xjc. Krabe rekl bych ze nejen ocima bazarnika je mr2 za skoro 450 tis nesmysl,ale ja to chapu..i kdyz moc ne u mr2:-),mohl treba mit jaguara xk8. Ja budu u sveho xjc asi kolem 20 tis euro,z toho asi neco kolem 8 tis za dily,ale za tech 6 let se ceny vice nez zdvojnasobily,dikybohu:-). A prave po takovych blaznech jako jsme my je pro nekoho vyhra ty auta koupit.

reagovat
Goldies
19. března 2017, 14:27
1

Nema to vyznam :-) postrada to logiku a mohl jsem mit i to Porsche jak pise Krab. Ja si zatim rikam ze uvidim po Myte, ale uz ted vim, ze vymena motoru a celkove cela renovace auta mela smysl. Ono 200HP+ na cca 950kg vahy a hlavne motor uprostred a nahon na zadek to je proste nadhera i na tech hroznejch gumach! A kdyz navic stahnu strechu i v tech 5stupnich tak je ten svet takovej nejakej lepsi :-)

krab
19. března 2017, 20:04
2

Já vim. Navíc v UK, kde ty MR2 MK3 stojí o dost méně něž u nás a dá se tam koupit různá japonská specifikace. Víte co, jedna věc je, přistupovat k pořízení auta s rozumem investora a jít po něčem co bude mít možná do budoucna větší hodnotu. Druhá věc je, poslouchat své srdce a pořídit auto po kterým toužíš. Ty si udělal to druhé a je to obdivuhodná věc a udělal si dobře. Já to dělám někdy tak a někdy přemýšlím víc hlavou než koupím. Držím se jedné zásady a to , koupit co nejlepší exemplář toho dannýho auta za co nejrozumnější cenu. Chce to trpělivost a štěstí. Ale jde to. Na většině aut jsem stejně prodělal. Na pár z nich ovšem ne. Jaguar XJ-C Koliny je ideální příklad auta, které třeba kdysi mohl v nějakém rozumném předrenovačním stavu koupit za 4000 liber, x tisíc ho to stálo, ale dneska ví, že má auto co se bez potíží prodává někde okolo 15-20tis liber. Někdy je to I dobou. Špatně se to odhaduje. Obecně, kdo koupit před 5-10lety dobré sportovní auto s historií ze 70tých let, vydělalo mu do dnešních dní 50-100%. Vtip je právě v tom, že nevíš co se bude dít v příštích 10 letech. Proto je lepší si vyloženě koupit to, co tě baví a nekoukat na to jako na investici.

Kolina
20. března 2017, 02:04
0

Duvod toho ze jsou dnes veterani ze 70 let na cenovem vzrustu je proto ze se auta ze 60 let stala pro vetsinu lidi opet nedostupna. Kdyz pomineme jaguary a Porsche,tak i Alfy ci mercedesy nebo treba rovery (zejmena pb5 coupe),auta ktera pekna stala pred rekneme deseti lety par tisic liber,jsou pomalu opet nedostupna. Za hezkou alfu gtv coupe 105 date pomalu to same jako za Porsche,za Xjc ci zminovaneho rovera 20 tis liber atd. Takze nam zbyvaji 80 a 90 leta:-). V roce 2037 si tu budeme psat jak si nemuzeme dovolit ty Alfy gtv a fiaty coupe z 90 let:-).

Goldies
20. března 2017, 21:43
0

Krab: no to mě v podstatě jen uklidňuje ty ceny v UK, protože když to nějak šikovně rozstřelím, tak se to "jen" přehází do zdravé kastle a jedme dál. Jinak ano, je to finanční nesmysl, ale jak už kdosi řekl: Život je příliš krátký na to abychom jezdili nudnými auty!

Irwinek
19. března 2017, 14:33
0

To si nevybereš, nemá cenu nad tím přemýšlet :-D
mě bylo líto dávat za nový rc model 10 litrů, tak jsem koupil přes modelbazar " ojetinu " za 4 litry a když to po 5 měsících sečtu, tak jsem daleko za cenou nového, ale mám to podle sebe, takže tlumiče nejsou sériové, náplně kvalitnější atd atd. A čeká mě kastle a kola, takže tak ještě asi bůra, no a už vím o lepších tlumičích, protože jsem něco odjezdil a naučil se :-D
Kdybych koupil nový, nemusel bych možná řešit spoustu volovin, ale zase vím jak na to, nejezdím po základu a rostlo to po malých částkách ( většinou 2 - 4 stovky ). A hlavně : celou zimu jsem od pc relaxoval mezi šroubky, těsněními......

reagovat
Goldies
19. března 2017, 14:39
0

To s tim placenim je taky pravda, ono jak to bylo podavano cca po 20-40 tis tak se to dalo psychicky zvladnout :-D vybafnout na me castku pres 300k rovnou, tak se na to vykaslu a utecu :-D

Franz Kafka
19. března 2017, 15:20
2

Je to hodně. Nemyslím si ale že to je nesmysl. Je to koníček a jako takový to bude drahé a vlastně racionálně to vždy vypadá jako špatně utracené peníze a nejvíce právě z venku. A tím vlastně popírám to že se jedná o hodně peněz, protože i to je relativní. Já to celkem chápu a teď máš "nové" auto přesně tak jak si ho asi chtěl a tak to má být.

reagovat
Goldies
19. března 2017, 15:44
0

Jasny, pro nekoho totalni nesmysl, pro jineho naklady na servis na jednu sezonu :-D
Penez nelituju, casu v podstate taky ne, uz sem moc starej na to abych spechal a veci unahlil :-)
Ano, mohlo za to byt Porsche, ale tohle auto urcite uzivim a na banany pro tohohle makaka vzdycky najdu, coz gorilu bych asi neuzivil :-D

Franz Kafka
19. března 2017, 15:58
0

Jasně no mohlo a to docela pěkné. S tím se nemá cenu trápit ba naopak máš auto co je dost originální na to aby to lidi obdivovali úplně stejně jako jakékoliv Porsche. Mě osobně se to libí a dovedl bych si to i přes ty náklady představit doma. Vždyť je to vlastně krásné a takové staromilské investovat do stroje takové peníze aby si se potom na něj mohl spolehnout a měl si z něj radost. Dříve takhle lidé investovali do koní a mnohdy to byl jejich nejcennější majetek a taky to nikdo za pitomost nepovažoval ba naopak:) Dnes nám jen pokročila doba.

Goldies
19. března 2017, 16:00
0

taky pravda a tady je tech koní minimalne 200! (to bude ovsa ty jo!)
jediny co me na jednu stranu trapi a na druhou uklidnuje je aktulni cena prumerneho stroje (cca 100.000,-) takze na okoli to pusobi jako popelnice a aspon to tak nelaka zlodeje :-D

Franz Kafka
19. března 2017, 16:38
1

Jenomže je tady rozdíl ty nemáš průměrný stroj a víš to. Na oves je nutné mít i u obyčejných aut takže z toho se taky neosypeš:) Je to jako když můj bratranec stavěl od základu obyčejnou Felicii 1.6. V té době průměrné auto tohoto roku a motorizace stálo asi 80 000 on se zastavil někde u 250 000. Jasně s normální Feldou zůstal společný motor i tak upravený a tvar karoserie, ale lidi v tom pořád viděli ten střep co se dal shnilý koupit od 50.

To je osud když si děláš starší auto. Setkávám se u S4 s tím stejným problémem přece je to úplně obyčejná kulatá stará Audina co se dá na sautu koupit za 20 000 ne?:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 18:29
0

Panu Knightriderovi jen zacukaly koutky, kdyz docetl na konec. Uplne se v tom totiz poznava. :-D Popravde, Vette mne jen na zakladnich opravach a konverzi na Grand Sport stala taky nejakych 400 tisic. Jen teda je potreba pripocitat jeste porizovaci cenu auta, coz jsou dalsi statisice :-)
Ale kdybych se ja poustel do kompletni renovace Vetty, tak jako ty u MR2, tak si musim prihodit jeste dalsich minimalne trictvrtemega, takze se vlastne muzes uklidnit tim, ze by mohlo byt o dost hur. ;-)
Nevim, jak je to mozny, ale mam pocit, ze dodrzet rozpocet, at si ho clovek nastavi jakkoliv, je skoro nemozny. U Mustanga pani Knightriderove jsme meli taky nejaky odhad ceny a potrebneho casu a nakonec oboji narostlo na trojnasobek. !!! To byl teprve masakr.
Kazdopadne to tvoje auto je naprosto neskutecny a ja se hrozne tesim, az ho nekdy uvidim nazivo. A penize neres, zijes jen jednou a ten zivot je moc kratkej na to, aby ho clovek projezdil v Rapidu v plny. ;-)

reagovat
Franz Kafka
19. března 2017, 18:54
0

Někomu může ten Rapid v plný vyhovovat to bych zase neviděl jako nic špatného:) S tím rozpočtem bych tam viděl stejný efekt jako když si vybíráš skoro vždy se člověku líbí více to co je dražší i kdyby jen o pár tisíc než to co se vleze přímo do rozpočtu. Další věc když už něco děláš na autě tak zjistíš, že aby to bylo tak jak chceš je třeba ještě koupit tohle a dokoupit tamto. Uděláš lak aby to vypadalo jako nějaká verze na to zjistíš že jsou třeba taky "speciální" kola. Přes ty jsou více vidět třmeny a vlastně ona ta "verze" měla jiné lakování a jiný rozměr kotoučů. Když už jsem dal 20 za tohle tak přece nebudu řešit 50 za to. Je to stejná evoluce jako tuning a právě proto je to jenom pro absolutní vypatlané magory co si neváží peněz:D To je samozřejmě vtip.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 18:58
0

Presne takhle to zacina. A v urcity fazi konverze/tuningu je pak pro zachovani si vlastniho dusevniho zdravi lepsi uz faktury neschovavat a penize nepocitat. :-D

ToMyx
19. března 2017, 20:43
0

Super, že ses nezalekl jít s kůží (cenama) na trh!! Ani nevíš jakou mi to udělalo radost. Zrovna minulý týden jsem v rámci nákupu a investic do mé 19leté plechovky dotkl hranice 2 kil. Měl jsem ten špatný nápad svěřit se s tím na dálku otci, který mé nadšení pro celkovou výhodnost "transakce" slušně řečeno nesdílel.
Je super udělat to počáteční rozhodnutí, které změní vnímání hodnot okolního světa. Sice to pak s každým skokem konečné částky přidělá další vrásku na čele, ale to první natočení motoru při finálním převzetí, první svezení domů a pak vědomí, že máš do šroubku vlastně nové auto, to je něco, co okolí většinou prostě nechce chápat. Ale jen ty sám víš, že když rozezníš ten orchestr a jdeš se svézt, směješ se jak zmatlanej a za to ty kapříci stojí. Nemám raketu jako ty, mám vlastně staré a podceňované auto s kruciálním sklonem ke korozi. Ale i tak mi stačí dvoudenní přestávka a následující jízda, ačkoli je třeba jen do práce, je prostě k nezaplacení. Svět je najednou hežčí a intenzívnější a proto se jedná o opodstatněnou investici:-D
Těším se na Mýto až MR2ku uvidím a uslyším.
To s tím schováváním faktur znám celkem dobře pane Knightridere, u mě to ale není kvůli výši částek jako takových. Spíše kvůli faktu, že bych to teď měl problém to za těch cca 80 prodat a že v budoucnu to asi fakt nebude lepší :-)

reagovat
Goldies
19. března 2017, 21:00
0

Ty jo! Sám bych to nenapsal lip! Ano, vnimani je najednou zcela jine, ale i v tom, ze vim, ze muzu auto opravdu zdimat na maximum! Vim ze je vsechno naprsto v poradku (az na par drobnosti, ale o tom priste). Auto zatim kazdou korunu vynahrazuje a myslim, ze v Myte se mi odvdeci v cele sve krase a sile :-)

ToMyx
19. března 2017, 22:59
0

S tím ždímáním je to i pro mě jeden z údělů druhého auta, takže rozumím a chapu. Na druhou stranu nikdy předtím jsem se o své auto tak nestaral, ale takhle "postižení" jsme, koukám, všichni v komentářích :-D

whitenight
19. března 2017, 20:55
0

no, tak ty jsi správnej blázen :D ale doufám, že to stálo za to, protože to je fakt pořádnej kus práce
mimochodem já taky takhle dopadám-minulej rok jsem si řek, že se naučim hrát na baskytaru a že nebude potřeba nic přehnanýho...dopadlo to tak, že jsem na ni naposledy cvičil asi čtvrt roku zpátky, protože absolutně nemám čas a vedle postele mi stojí takový malinký kombo, co má jen 22 kilo :D

reagovat
Goldies
19. března 2017, 21:10
2

Ale jo, hele, cim vic nad tim premyslim a cim vic s ni jezdim (uz mame skoro 5tis), tak si rikam ze je to sakra dobry... Pominu-li tedy klasicke neduhy pri pouzivani 2 mistneho roadstru bez kufru jako daily car :-D

whitenight
19. března 2017, 21:19
0

Tak to zní supr :)
Ten kufr teda může chybět, to znám z motorky, ale ten styl za to stojí :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 23:00
0

Tech 200 koni v takhle malym a lehkym auticku musi byt strasne brutalni. Bude to asi neskutecna divocina. :-)

Goldies
19. března 2017, 23:18
0

Stále vidím největší problém u sebe, ale to chci o prázdninách změnit a mám domluvený osobní coaching :-) Jinak jo, je to divočina, těch 100km/hod je tam nějak hrozně rychle :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 06:34
0

To mam dost podobne. To auto je o dost rychlejsi, nez ja. :-)
Zkousel jsi to zrychleni 0-100 zmerit? To by mne vazne zajimalo. :-)
Jinak 8. dubna organizuje club Kabrioletu v Brne zahajeni sezony, tak jsem si rikal, ze kdyz bude cas a pocasi, tak bysme se tam mozna podivali. To by mohla byt prilezitost se potkat i s tebou. :-)

saage
19. března 2017, 23:08
3

Ber to tak, že máš vlastně nové auto. A porovnávat to s ostatníma ojetinama na trhu nejde... Kolik stála MR2 jako nová 700 tis? Tak si vlastně na tom ještě dobře. :-) Hezky otevřeně si nás nechal nahlédnout pod pokličku. Pořád se mi zdá, že lidi v ČR se bojí mluvit o penězích, aby ostatní nezáviděli.. Jsem rád, že to není případ těchto stránek. :-)

reagovat
Goldies
19. března 2017, 23:16
0

Novy tohle auto stálo přes 1.000.000,- :-D a defakto byla jedna výbava a jen sis mohl vybrat sedačky v kůži, automat a klimu :-D
Já o penězích problém mluvit nemám. Vydělal jsem si je relativně poctivě - rozhodně poctivěji než agent Bureš. Já vím, že to nemůžu srovnávat, ale srovnání se prostě chtě nechtě neubráníš. Ať už vůči manželce (která má se mnou neskutečnou trpělivost) a nebo vůči rodině, která tohle až tak moc nechápe :-)

Franz Kafka
19. března 2017, 23:28
1

saage: To se zdá i mě. Bohužel to není jen zdání. Tady je skoro amorální a zločin říct kolik si třeba vydělal nebo v tomhle případě utratil. Přitom třeba někde jinde (záměrně nebudu nálepkovat) je naprosto normální říct teď vydělám víc. Teď jsem si udělal za 400 radost a kompletně zrenovoval auto. Je to známka úspěchu a lidé si to cení. Tady je to mnohdy naopak. Závist, pomluvy a hlavně v první řadě si na to stejně nakradl.Musím říci že se to ale zlepšuje a tady máme jeden z příkladů.

Goldies: Víš mě hřeje že můžu zcela upřímně říct. Já ti to přeju:) Jestli si neokrádal starý babičky na pojištění nebo stát na daních tak si u mě borec jako ostatně každý kdo se živí poctivě čímkoliv. Podnikatelé mají double bonus protože mnohdy nám to tady stát stěžuje než ulehčuje. Vždyť je to super že taky konečně můžeme pěstovat koníčky jako na západě a nemusíme mít všichni stejnou Š120 co každý víkend rozebereme na chatě do šroubku...

Goldies
19. března 2017, 23:42
0

Franz: Neber si to prosím nijak zle, ale pobavil si :-D Část o okrádání babiček to jistí :-) Neboj, babičky neokrádám (i když jak se to vezme - joke). Děláme s kolegou, myslím si, hodně kavalitní nábytek - www.domovnamiru.cz A je to teda řehole... Zejména teď co je kontrolní hlášení a my dostali pokutu 30.000,- za pozdní odpověď na výzvu (museli jsme jen potvrdit že námi zadané údaje jsou v pořádku). Jo je to sranda tady podnikat :-)
Jo s těma koníčkama je to tak, já teda do aut cpal prachy vždycky, ale ne vždy to bylo takhle účelně. Teď mám dojem, že jsem asi dospěl nebo co :-)

Franz Kafka
19. března 2017, 23:54
0

To mělo právě pobavit. Je pár lidí kterým totiž moc nefandím a mezi ně patří právě tyhle dva "typy podnikání" co jsem jmenoval. Nábytek je super vzhledem k tomu jakou "kvalitou" nás zásobují obchody typu Jysk, Ikea a tak podobně. O hlášeních taky slyším pořád. Já tady podnikám přes 10 let a na Slovensku máme pobočku 3. Směrem na východ všude stejný bordel. Jinak si ale nemám moc na co stěžovat zaměstnanci jsou tady ve srovnání třeba s arabskými zeměmi skvělý a poloha vůči světu taky.

Já to raději nepočítám co stojí koníčky. Včetně těch aut. Ne proto, že bych to nemusel řešit tak dobře na tom rozhodně nejsme. Spíše proto abych se mi dobře spalo. Podle hesla co oči nevidí to srdce nebolí:) Člověk se i v tom investování do sebe a do zálib zdokonaluje praxí.

ToMyx
20. března 2017, 09:45
0

Tak tomu na 100% rozumím, neboj, nejsi sám :-D

Franz Kafka
20. března 2017, 12:20
0

Tak alespoň to mě může trochu těšit:)

liška
20. března 2017, 13:41
1

solidní pálka teda. pokud má ale rodinka co do huby a máte kde bydlet, tak bych se tím asi dál nezaobíral, koníčky nikdy nebyly rentabilní. mě by jen děsilo to pak někde zbořit, přecejen z toho co píšeš mám dojem, že auto se stavělo hlavně na prasení (poměr váha/výkon).

reagovat
Goldies
20. března 2017, 21:42
0

No hele, tak nějk už si děti zvykly na tu chuť trávy a čerstvě naškrabné omýtky. A je pravda, že jak se oteplilo, tak ani pod tím mostem není nejhůř :-D
Ne, je to přesně jak říkáš, rodina tím nijak nestádá a netrpí :-)
A to si ještě k tomu výkonu a váze zapoměl dodat, že je to úžasná koncepce motor uprostřed a nahon na zadek :-) No je to sice o hubu, ale teď došly nové gumy a to jsou strašný lepidla :-D

bobo23
20. března 2017, 18:37
0

Je fajn, že si se nebál jít s cenama ven. Jak již bylo zmíněno výše, bohužel v téhle zemi stále platí, že úspěch se neodpouští (stále doufám, že je to jen pozůstatek totatily, který se snad časem podaří vymýtit).
Nad těma penězma nepřemýšlej. Jak tak čtu komenty, tak v tom nejsi sám (a je jedno v jakých cenových relacích se to pohybuje). Já kupříkladu sem na tom nějak tak podobně. Sice nemám sportovní vůz (stále šetřím na roadster o kterém se zde nesmí mluvit :-D) a pohybuju se v daleko nižších částkách, ale když sem před šesti lety koupil svoje současné auto za 40 tis., ani ve snu by mě nenapadlo, jak to nakonec skončí. Kupříkladu třeba tak, že jsem loni neváhal a utratil za menší GO motoru skoro 20 tisíc. :-D

reagovat
Raspby
21. března 2017, 07:38
1

Tak to je teda masakr :-D aspoň vím, že když se mi ten swap bude honit hlavou, tak půjdu rovnou na toho ruma a pak spát :-D. Ale zase to beru tak že to není 400k za MR2, ale za kompletní stavbu auta, které bylo původně MR2. Myslím že máš jediné MR2 s 2ZZ motorem v ČR, takže máš velikou raritku :). Gratuluji a hrozně se těším, až zjistím, jak to jede :)

reagovat
Goldies
15. září 2017, 22:34
0

Tak jak to vidis ted, Honzi? :-D rum dosel?

Raspby
16. září 2017, 10:38
1

Teď už není ani na ten rum :)

Goldies
16. září 2017, 10:56
0

V poradku!

Vavris Vavrisovic
21. března 2017, 11:04
0

Ber to tak, že za hezkou S2000 bys těch 400 dal taky :) Pokud je auto dobe postaveno, tak by snad mělo pár roků dělat jen radost a žádnou starost.
Ale prosímtě, vysvětli mi, co mají znamenat ty destičky Bosch ??? Krucinál, jaktože tam nejsou nějaké pořádné sportovní platně? :)

reagovat
Goldies
21. března 2017, 11:23
0

Zakerna otazka s tema brzdama... vim ze jsem to s Honzou resil, ale nevim proc jsme nakonec vzali neBoschky... zatim se mi je tedy nepovedlo utahat, sle uvidime ted v Myte... vymenit se dani vzdycky :-D

Goldies
21. března 2017, 11:54
0

Tak ptal sem se Honzi a situace je nasledovna:

Daly se tam originalni desticky (jen primo Bosch - ten je dodava Toy) zejmena ze dvou duvodu. Neznse s tim naucim jezdit, tak bych byl rad aby brzdily hned a ne az se zahrejou. Druhy duvod je i ten, ze MRka je fakt lehky auto :-) nicmene mi doporucil, jestli opravdu budu jezdit okruhy, podivat se po sportovnich. Takze otazka, jake sportovni desticky?

Franz Kafka
22. března 2017, 11:48
0

Brembo. A nebo tam nech ten originál a uvidíš. Neznám tě a nikdy jsem tě neviděl jezdit, ale nemyslím si že by to bylo nutností měnit. Jestli teda nebudeš na okruhu týdně 10 hodin:) Jinak klobouk dolu jak to Vavris odhalil:) Auto tě stejně prvně na okruhu proškolí a nebo to povodíš a rekneš si sám kde je potřeba přidat. Fakt je ten, že ve světle událostí působí Bosch trochu smutně nicméně i tak je to přední výrobce. Zase jezdit s tím civilně a při každém kontaktu s pedálem brzdy se v případě celkově sportovních brzd zakousnout do vollantu také není řešení. So good luck...:))

Id
Idaho
23. března 2017, 08:17
0

Mě to nedá a musím reagovat. Hláška typu "dej tam lepší desky , třeba Brembo" je s prominutím stejná pitomost, pokud neuvedeš konkrétně jaké. Stejne tak se další muže zeptat proč si tam místo Bosche nedal ATE/TRW.... atd.. Brembo desky co se běžně prodávají nejsou žádné sportovní desky, jsou to uplně obyčejné desky ( v pokud si vemu jejich sportovní řady - nemám zkusenosti, nevyznám se, proto radu v tomhle smeru nechám na někom povolanějším až bude na to čas ) a v tu chvíli budu vždy věřit spíše prvovýrobě případně originálu, který je vyzkoušený. Druhá strana mince je, proč dávat na auto, ve kterém se bdue zajíždet fungl nový motor ( navíc s ebude zajíždět v prosinci a lednu ) sporotovní desky, které se většinou potřebují ohřát aby fungovali, správn zajet a podobně? předpokládám že majitel není blbec a nový motor v prvních 5 tis km neveme hned na okruh ( nemluve o zimních vozovkách ). Jsem motorář, proto do věcí o kterých nevím se neseru a neradím něco co nemám vyzkoušeno - proto originální desky, které fungují celice dobře a není s nimi problém. Pokud bude chtít sportovní desky si už pořídí časem až se s autem naučí. V mém pohledu nepusobí Bosch smutně, naopak, po zkušenostech s ATE kde co kus to originál, TRW cenově stejné ( a proto sáhnu spíše po originálu ) atd.. Prostě za tím Boschem si stojím, mělo to z mého pohledu důvod a smysl. Až uvidí že desky nestačí muže je kdykoliv vyměnit, pořád je to opravdu drobná investice a pro nasazení v běžném provozu u auta co má pod tunu uplne dostačující vzhledem k jízdním režimům v jakých by se měl v zájmu motoru pohybovat..

Goldies
23. března 2017, 09:29
0

Idaho: ses ale rozohnil :-) hele ja zatim (az na to piskani) jsem s brzdama spokojenej, myslim si, ze driv uvarim brzdovku nez ze by zradily desticky. V Myte se uvidi, podivam se co ma Honza a vyzkousim si je (pokud mi to dovoli) a uvidime. Auto je zajete myslim dobre takze na Aprila se tesim. A prvni ostry test :-)

Franz Kafka
23. března 2017, 14:00
0

Tak samozřejmě že to je nesmysl. Mě se moc nechtělo hledat konkrétní typ v katalogu určený pro mr, mám je na autě. Někdo fundovaně rozhodl že to bude lepší než to co dává výrobce. Jenom nechápu co je na tom tak zavržení hodného. Je to stejný dotaz jako proč si nekoupil Porsche? Taky to tady asi nebudeš rozvádět. Lze pochopit že se nemyslí zrovna 997 gt2. To že "originály" jsou špatné nikdo také netvrdil. Je to stejná debata jako o olejích do motoru. Jinak to Mýto jde jezdit i s deskama od Kelly a mechem v brzdovce to dá rozum. Já hsem teda asi udělal chybu když jsem v brzdách utopil přes 50. Příště to musím dát k větším odborníkům. Jinak samozřejmě nic proti Boschi máme od nich pračku.

Id
Idaho
24. března 2017, 08:28
0

Franc - sorry ale ty jsi fakt vul, jinak to nazvat nejde. Jak píšu vejš práve proto že nejsem "odborník" a v brzdách se nevyznám a probírali jsme co a jak bude jezdit, proto tam sly originály Bohužel žádného chytráka jako ty co mi tenkrát řekl dej tam to nebo to sem nenasel, konzultace probíhala s Dannym už při koupi podvozku a bylo mi řečeno že ".se to proste bdue muset zkusit" pokud nechce rovnou naházet přes 30tis do brzd a pak zjistit že je to zbytečné. Goldies si sám bude muset rozhodnout jak s tím bude jezdit a jaké brzdy využije . Dám to nehodlám rozvádět. Je na Goldiesovi co si tam dá, každopádne jak jsme psal na nový motor s určitým stylem zajíždení a bez okruhových jízd mě osobně proste přislo zbytečné takhle hned v začátku ( navíc v době kdy jsme již byli i limoitovaní silně překročeným rozpočtem ).

Franz Kafka
24. března 2017, 13:11
0

Ok, napsal jsem to blbě. Měl jsem na mysli to samé. Je to na něm aby to zhodnotil. Vyhozené peníze to být nemusí, ale podle mě to nejde říct dopředu. Až něco odjede tak třeba. Já si myslím jediné, že pokud by jezdil na okruhu na hraně což je jenom dohad tak ty originály to dlouho nevydrží. To neznamená, že jste něco udělali špatně to vůbec tak není myšlené. Třeba bude kroužit a moc nebrzdí to ví jenom on. Navíc případně vyměnit to je potom velice snadné. Tak uvidíme co na to on.

Vavris Vavrisovic
24. března 2017, 14:55
0

Tak nějakými Hawky nebo DS2500 ještě nikdy nikdo nic nezkazil - samo nevím, zda jsou na MR dostupné. Já to psal z toho důvodu, že mi při stavbě auta v tomto rozsahu přišlo zvláštní, dávat na něj obyčejné desky, když sportovní nejsou žádná velká investice a znamenají společně s brzdovkou a hadicema ten nejlepší tuning brzd :-)

Id
Idaho
24. března 2017, 16:45
0

Tomáš Vavřečka : no zrovna na DS2500 jsme slyšeli dost rozporuplné recenze od lidí co s nimi u nás jezdí/jezdili, bud je chválí nebo zatracují, a to paradoxne i na stejných autech ( třeba MX5 NB ta je to 50:50), taktéž civicáři, chválí, integráři zase řeknou že radeji EBC Redstuff což zase lidi od celic řeknou že záleží na použití atd.. Osobně spotvoní desky nezatracuji ale pokud nevím jak je bude daný uživatel používat ( a vzhledem ke stavu motoru by byl blázen pokud by ted na okruhu jezdil na hraně - David snad takový pitomec není ) a od toho by se to melo odvíjet. Ad investice to je destičky sportovní to už je jen pár korun navíc, tlumiče s nastavením tlaku a externím lkaovkou je taky už jen pár koru navíc .. každá tahle částka separátne se v celkové ceně projektu ztratí ale když je sečteš je z toho ve finále třeba i neklik desítek procent z celkové ceny což už je slušná částka. Proste muj názor je že v současné chvíli ( = doba kdy jsme auto předávali ) jsou tyto desky plně postačující a je jen na Goldiesovi jeslti po 10-15tis km použije na zajetých kotoučích desky jiné nebo lepší..

Raspby
24. března 2017, 20:31
0

No já měl EBC kotouče a red stuff desky na Corolle TS. Nemůžu porovnat s Ferodo nebo Hawk..ale oproti sérii jsem byl rozhodně spokojenej. Brzdný účinek o dost lepší a hlavně vadlycelkem minimálně...testováno v Brně. Ale je pravda, že zrovna Corolla TS měla v sérii brzdy celkem poddimenzované...

Franz Kafka
24. března 2017, 20:38
0

Bude to hodně o člověku a taky o konkrétním autě. Nechci tady rozebírat svou zkušenost, protože nemám ani Toyotu. Uvidíme. Pravdou je to co píše kolega nahoře. Ono je to jenom destičky, jenom tohle a ještě tady a najednou je to účet za sto tisíc.

Raspby
24. března 2017, 20:42
0

Souhlasím...a i když já jsem zatím se sériovými brzdami na MR2 spokojenej, tak vzhledem k 50ti kobylám navrch v případě Goldiese bych asi nad nějakýma výkonějšíma taky popřemýšlel :)

Franz Kafka
24. března 2017, 20:52
0

Jasně no třeba k tomu nakonec dojde. Já jsem dělal na S4 brzdy jako komplet, ale tam je série úplně špatná. Nebo mám moc vysoké nároky.Každopádně mě to stálo zbytečně moc teď se to přehnalo a v normálním provozu to brzdí zase někdy moc :))

Raspby
24. března 2017, 20:55
0

Uvidíme...za týden v sobotu už bude možná jasno co s brzdama :)

Goldies
24. března 2017, 21:12
0

Sakra to se tady rozjelo :-)

Co se brzd tyce, tak ja si myslim ze opravdu rozhodne Myto :-) zatim jsem tomu ani nedaval poradne pilu :-) to ze budlu vadnout je dle meho pravdepodobne, ale snad to tech 10minut vydrzi a pak maji cas na odpocinek :-) pokud budou stat za houby je opravdu to posledni koupit jiny desky (kotouce jsou snad v pohode).
V normalnim provozu zatim plne vyhovuji (az na to obcasne piskani) takze zatim dobry. Sakra uz aby bylo Myto!!!!

Raspby
24. března 2017, 21:17
0

To mi povídej..taky už se nemůžu dočkat..včera jsem si ji konečně přivezl a jsem velmi spokojenej :)

Eon
22. března 2017, 10:22
0

Kloubou dolů. Krásné auto, super práce. Já kdybych doma řekl, kolik vrážím do aut, tak už se pomalu rozvádím. Ale mám pocit, že to stejně polovička ví.. :-) Jinak já mám teda Compressor, a je to velký rozdíl, oproti TS. Tzn. jsem ti chtěl naznačit, že v německu se prodává celý kit co je origo do Corolly (Ogura), včetně všeho okolo. (Kdyby jsi chtěl) :-D

reagovat