načítám data...

Jaký autobusek, dodávku si koupit

03. listopadu 2020, 08:09 27 komentářů Oris

Rodina se rozrůstá, jsem několikanásobný dědeček a asi by se mi hodila 9 místná dododávka. Logická volba je ojetý Transportér?

Zdravím všechny postižené autíčkáře. Potřeboval bych poradit. Zdá se, že stárnu, protože jsem zjistil, že potřebuji dodávku s 9 sedadly, vlastně minibus. Mám 4 vnoučata a doufám, že další ještě přibudou. Rádi se ženou jezdíme na motocyklech, ale cesta do Montreaux na motorce je utrpení. Čas od času potřebuji odvézt nějaké věci, co se okolo domu nahromadí a je mi líto pytle cpát do firemního Superbu nebo Mazdy 323F 2.0V6 mé milé ženy. Proto si myslím, že potřebuji flexibilní minibus/dodávku. 

Dodávka by měla mít 9 sedaček, protože 4 vnoučata + my se ženou = 6 osob, když budeme chtít vzít s sebou i další členy rodiny, je nás hodně.

Busík by neměl mít koberce na podlaze, protože v něm chci vozit i všelijaké věci, například do střediska odpadu :-) a nechci z koberce separovat lízátko nebo řešit rozlité pitíčko v koberci..

Z busíku musí jít realitivně snadno vymontovat sedadla 2. a 3. řady, abych do něj mohl přikurtovat motorku a vyrazit pohodlně do Alp. (Nenadávejte mi, že správný motorkář má plechovou zadnici a dojede po ose kamkoliv, už jsem to mockrát udělal a není to ani pohodlné, ani zábavné a nakonec ani moc bezpečné.) Proto musí mít busík oka, pro upevnění motorky nebo jiného nákladu.

V Busíku musí být dostatečně dimenzované topení, protože nechci, aby mi spolucestující v zimě cestou na hory mrznuli celou cestu v bundách. Obdobně chci, aby v létě bylo možné dostatečně regulovat teplotu v celém vozidle, což pouze přední výdechy klimatizace nezaručí, mám to vyzkoušené.

Když budu chtít odvézt nějaký delší placatý předmět (desku, matraci, ikea nábytek) tak nechci vymontovávat sedadla, ale plně mi postačí, když půjdou sklopit opěradla.

Odhaduju, že s busíkem najedu tak 6 000 km, ročně, mám totiž jen jednu zadnici a chci se vozit i zábavnějšími auty. Takže limit na nákup jsem si stanovil na max 500 000 Kč.

První volbou pro mě byl VW Transportér, najezdil jsem s firemními T4, T5 a T6 sice jen cca 40 000km, ale to auto je pro mě opravdu dobré, obzvláště s krátkým rozvorem se mi s ním jezdilo dobře. Bohužel ceny ojetých Transportérů jsou překvapivě vysoko.

Potkal jsem na silnici Toyotu ProAce Verso s nápisem záruka 5 let/ 1 000 000 km. I vyrazil jsem do dealerství Toyota a užasl jsem, že mi nabízí nové auto s 9 sedačkami, 2 l turbodieselem za 602 000 Kč včetně daně :-o

Abych s Toyotou (no ono je to vlastně francouzské auto :-( s logy Toyota)  naplnil svoje požadavky dostanu se na 685 000 Kč s DPH. 

A teď závěr, umíte poradit něco jiného?

Racionální úvaha mi říká, že nejlepší bude si vždycky když budu potřebovat, vzít busík z půjčovny.

  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ReVolte
04. listopadu 2020, 09:28
3

6000km ročně? Půjčovna a člověk může zkoušet různé kombinace busíků dle preferencí nebo zkušeností. Takhle by to auto byla špatná investice, plus řešit další servis, parkování, pojištění....

reagovat
Or
Oris
07. listopadu 2020, 22:08
0

Najedu dalších více než 40 000 ročně s jinými auty a motorkama :-)

ReVolte
09. listopadu 2020, 09:16
0

O důvod víc zvolit půjčovnu.

JS
Jenda SL
06. listopadu 2020, 11:11
0

jediný správný dodávky se dají pořídit v Japonsku ;)

reagovat
Or
Oris
07. listopadu 2020, 22:07
0

Pěkné, jen volant na špatný straně :-D

Perníček
06. listopadu 2020, 18:25
0

6000 km na takovou investici je dost nízký nájezd. Nicméně pokud by muselo být, tak Transporter T4, s tím, že by se musela nějaká koruna vrazit do modifikací, za to těch je poměrně v nabídce dost + najde se velká horda fanoušků se zkušenostmi a návody. Jinak to auto je velký držák.

reagovat
Or
Oris
07. listopadu 2020, 22:03
0

Na T4 jsem koukal, ale většina slušných je bez klimy, výběr je dost omezený...

H_F
08. listopadu 2020, 04:25
0

nezrezla t4 temer neexistuje, t5 je zas krap, snadleda 103kw, ale to leze do penez

PB
27. listopadu 2020, 08:16
0

T4 jedine pokud mas doma dilnu a jses fakt dobrej se svareckou. To auto je za zenitem, nejmladsim je 20 let, jsou poslepovana a v cr strasne predrazena. T5 je jizdne daleko lepsi, je uvnitr vetsi, a vetsina z nich budou stat penize za T4 s tim, ze clovek dostane funkcni auto poplatne 21. stoleti.

PB
27. listopadu 2020, 08:17
0

Apropo, ta T5 nizka je na motorku docela na knop. V tu chvili aspon polovysoka strecha dost pomuze.

Or
Oris
01. prosince 2020, 08:45
0

Po demontáži zrcátek se mi motorka do standardní nízké T5 vejde. Ověřeno praxí.

PB
01. prosince 2020, 10:11
0

Nerikam, ze ne, ale je s tim v predklonu blba manipulace:)

Fa
Fandatik
06. listopadu 2020, 19:12
-2

Tohle chce opravdu spočítat.
Na první pohled to vypadá, že půjčovna bude nejvýhodnější na ty plánované km, pokud to je jednou za čas dlouhý výlet.

Ve chvíli kdy z toho bude pár km na výletech kolem komína každý druhý víkend, už to tak výhodný nebude.

Když dodávku tak Vito. Takže bych v konfigurátoru zvolil vše co požaduji. A zjistit reálnou cenu od dealera.

Věřím, že ojetina cca. 2016 s vysokým nájezdem (300k km a víc) by mohla být i s případným dovozem tak 300-350 tisíc. Při tak malém plánovaném nájezdu bych se vysokého nájezdu ojetiny nebál. Půjde najít v dobrém technickém stavu, když je na to čas.

Výhoda bude, ze bus dodávky na ceně moc nepadají.

Hodně štěstí

reagovat
Or
Oris
07. listopadu 2020, 22:00
0

Na výlety mám motorku a MX5 a pěkný malý auto s šestiválcem, takže busík bude jezdit málo. Na auto s 300k na tachometru nemám koule :-( ale díky za radu. Na Vito jsem se díval a něco použitelnýho jsem v D našel, ale teď se nikam jet rozumně nedá.

Fa
Fandatik
08. listopadu 2020, 01:02
0

Já jsem kupoval 4 roky staré Vivaro/Trafic s nájezdem 360k km. Na podobné účely, jen jsem potřeboval být s cenou výrazně níž.
Nemá smysl řešit výrazný rozdíl v komfortu jízdy, atd. to je jasné u auta o 15 let generačně staršího než mnou doporučované Vito. Musel jsem udělat pár věcí (alternátor, klimu,) za 0 až 20 tisíc km mě čeká dvojhmota, atd.
Ale auto je jinak ve výborném stavu, vzhledem k nájezdu a ceně. Dalších 100k km bez problémů najede (což pro mě znamená minimálně 10 let s postupnými servisními úkony. A s průměrným nájezdem předchozího majitele 80k km/rok mám vysokou pravděpodobnost, že auto nebylo stočeno. A že majitel přiznal vše co věděl, když už byl fér u nájezdu (ale možná je to jen moje chybná domněnka a teď se mi směje).
Těmi výlety jsem myslel spíš s vnoučaty 30km a zpět o víkendu do zoo, rozhlednu, zámek, blízké koupaliště v létě, atd. Že u řešení půjčovna není tolik důležitý celkový nájezd v km, ale počet půjčených dnů.

V případě nového vozu určitě najdeš možnosti jak ho pronajímat dál a ponížit nutnou investici. Ale to už je o těch počtech a psychice, zda sneseš, že ti do seslí prdí někdo cizí.

Or
Oris
08. listopadu 2020, 15:24
0

Tak ještě zvážím Vito, přijde mi trošku menší, zkusím si ho někde půjčit. Dají se najít slušně vypadající kousky v rozmezí EUR 11 000 až 15 000

Fa
Fandatik
08. listopadu 2020, 15:51
0

Velkou výhodu u Vita vidím v maximální možné konfiguraci. Několik různých délek, 3 možnosti poháněné nápravy, dobrý automat na přání, atd. Samozřejmě pak i velký rozptyl v ceně.
Ale za za mě dělá Mercedes nejlepší dodávky. A VW s Transporterem je minimálně o level níž a cenou je v přímém srovnání dražší.
Nedávno tu byl dobrý článek (snad dokonce 2 během roku) právě k Vítu.

Vyzkoušej a dej vědět jak to nakonec dopadlo.

Or
Oris
10. listopadu 2020, 07:37
1

Vědět dám, jen to bude chvilku trvat, teď v době C se mi nechce jet do Německa s testem v kapse a riskovat, že mě někdo nepustí tam, nebo zpátky, protože se někdo jiný blbě vyspí a vymyslí další praštěný nařízení.

eLzyx
07. listopadu 2020, 22:36
-2

kup https://auto.bazos.cz/inzerat/127371791/vw-t3-syncro-21i-4wd.php
nech tomu pravidelně vystříkat dutiny, měj to aspoň pod přístřeškem a nemusíš řešit ztrátu hodnoty. Ta už u tohoto nepřijde.
(jen taková nabídka jiného pohledu na věc)

reagovat
eLzyx
07. listopadu 2020, 22:40
0

ale je fakt, že jsem do toho motorku nezkoušel nacpat.

H_F
08. listopadu 2020, 04:27
1

t3 ma motor vzadu=na motkrku nepouzitelna.. krom toho, ze to je prehistoricka hniloba, maj t3 naprosto tragickej vyber motorizaci

Or
Oris
08. listopadu 2020, 15:21
0

Veterány mám rád, ale to bych raději šel od VW do starýho brouka :-) než do T3.

PB
27. listopadu 2020, 08:20
0

T3 je to krasna, ale naprosta hovadina:))

H_F
08. listopadu 2020, 04:33
0

po vsech smerech lepsi alternativa k t5 je facelift viano, do 350 se da rozumny kus sehnat

reagovat
Csaba
08. listopadu 2020, 06:03
3

Nechce se mi to počítat ale myslím že půjčovna je vhodné řešení. Půjčovné 1000 Kč/den (například Vivaro 2.5 DCi v první půjčovně co Google našel) se mi jeví jako přijatelné, odpadají všechny "starosti" spojené s vlastnictvím a tazateli zůstane půl milionu které může investovat nebo využít/zhodnotit jiným způsobem. Opět jen narychlo, bez hlubší analýzy bych odhadl že roční zápůjčka bude +/- rovná roční ztrátě hodnoty u případně zakoupeného nového auta (nebo i nižší), ale případně mne vyveďte z omylu. Asi bych si k tomu sedl, zadal v několika půjčovnách poptávku přesně dle svých požadavků a pak nějaký čas věnoval počítání.

reagovat
yorkin
27. listopadu 2020, 11:05
0

Osobně si myslím, že pro tohle použití je Transporter i Proace prostě malý. Nevím, jakou máš motorku, ale abych nacpal svou R1150RT do H1 dodávky, už musím sundávat plexi. Devět lidí se tam sice vejde, ale už ne potom zavazadla na dovolenou, a vůbec je to dost kompromisní řešení. Chápu, že pro někoho, kdo to má jako jediné auto, potřebuje parkovat ve městě atp. to může dávat smysl, ale na 6000 km bych touhle cestou určitě nešel. S tímhle celkem štědrým rozpočtem bych se díval spíš po fullsize dodávce Ducato/Boxer/Jumper/Transit/Sprinter. Tátovi jsem koupil do firmy Jumper s 3.0 HDI (motor od Iveca) a nemůže si to vynachválit. Dá se s tím úplně v pohodě jezdit tempem srovnatelným s osobákem, pokud to není extrémně přetížené. Na ten nájezd ovšem budou dávat u Ducata smysl i 2.3 JTD motory, ty jsou také spolehlivé. Ve verzi Panorama jsou i rozvody topení a klimy vzadu, často jsou tam ovšem i koberce, ale to je řešitelné za pár tisíc. Motorka se do H2 vejde bez problémů prakticky jakákoli. Něco takového bych myslel: https://auto.bazos.cz/inzerat/126568608/fiat-ducato-bus-30.php

reagovat
Or
Oris
01. prosince 2020, 08:53
0

Tak na takový autobus jsem nemyslel, měl jsem podobnou věc půjčenou z půjčovny, když jsem si byl v Německu pro aktuální motorku a trošku jsem si připadal jako kamioňák :-), díky za radu, problémů s velikostí zavazadlového prostoru jsem si vědom, byl jsem několikrát s T4, T5 i T6 na dovolené s dětmi synovci a bylo to náročné se do Transpika nacpat, ale vždycky se povedlo a rádi na společné dovolenky vzpomínáme.