načítám data...

Pro Lexus lexusně, poslední díl - Bohemian Rhapsody

31. října 2019, 20:56 26 komentářů Máří

Poslední díl blogu o výletě za české hranice v pohodlí Lexusu za cílem dovézt si Lexus GS pro sebe. Naštěstí to byl (aspoň pro mě) nejvíc pozitivní úsek celé akce, kdy se z toho stala moje malá Bohemian Rhapsody.

zobrazit celou galeriiMarek Metelka: Pro Lexus lexusně, poslední díl - Bohemian Rhapsody

Už tu sem zase. Nenechám Vás vydechnout, milí čtenáři. Dnes uběhl měsíc, co mám GSko oficiálně doma. Jaké? Právě to GS zapáchající cigaretovým kouřem, které na svém černém laku mělo nános prachu, pylu a bobků od mušek, jehož prohlídce jsem věnoval celý minulý článek.

Pro někoho by to byl vrak, pro mě dnes po 2500 km za jeho volantem ne. Jak to bylo dál s nákupem, přihlášením a dovozem zašlého samuraje s L ve znaku, když jsme nestihli úřední hodiny úřadu?


Po vznesení otázky na Davida a Máru, jestli nezůstat v Německu o den déle, ať můžeme tohle GS koupit, přehlásit na převoz a odvézt, jsem se setkal s překvapivě kladným ohlasem. Pro jistotu se ještě ptám, jestli zápach z auta dokážou vyhnat a dají ho „do pucu“. Když mi to dvakrát potvrzují, je rozhodnuto. Kdo potřeboval, vyřídil si volno od práce a nebyl problém. Dokonce ani moje obava z šílených vícenákladů se nenaplnila, stačilo uhradit ubytování. Našli jsme si přes booking jeden starší hotel v historickém centru města Lippstadt, pár minut autem od úřadu, pod který město Geseke (kde bylo kupované GS) spadalo. Dohodli jsme se s prodejcem na ceně, a že bereme až druhý den. Ten ještě nabídl zařízení pojištění na převozky a navrhl schůzku na přepis ráno v 8 u úřadu. Složil jsem zálohu na stvrzenku, na oplátku dostal klíče od auta, papíry a vyrazili jsme směr hotel Drei Kronen do Lippstadtu. Chtěli jsme ubytování pro 3 lidi na normálních postelích (ne přistýlku), pořádnou sprchu, odpočinek a hlavně normální snídani (už žádný wursty). Za to všechno a dvoupokojáč si řekli 90€. Přímo na náměstí:

Návštěvu hotelu sice můžu doporučit, ale co teprve město. Pro nás pravý cestovatelský barnfind. Lippstadt stojí za výlet, když pojedete kolem (protože je pořád 600 km od Prahy, nemá smysl tam jet jen kvuli tomu). Na malým prostoru města s 60tis. obyvateli (Ostrava, Most) je hodně krásných míst a zákoutí. Nám stačilo centrum. Jak říká David, Severní Porýní-Vestfálsko je nejbohatší region a tady je to znát.

Vše udržovaný, pěkný stylový fasády skoro na všech domcích, kostely, historický mosty, starý funkční mlýnský kolo u řeky protékající pár set metrů od náměstí, minimum moderních obchůdků a ikonické německé hospody ropoznatelné už z dálky. V té době byl „pár kiláků jižněji“ Oktoberfest a tak jsme nemohli návštěvu několika hospůdek vynechat. Už v náladě po 7 čtyřdeckách různých značek si ze mě kluci začali dělat srandu, jestli pan prodejce vůbec dorazí ráno k úřadu.

Ráno se nikomu vstávat nechtělo. Přijít na hotel po půlnoci se ukázalo jako špatný nápad. Na snídani jsme v hotelu dostali roastbeef, uzený losos, čerstvé pečivo a hned bylo veseleji.

K úřadu přijíždíme přesně na čas. Je za pět 8. Řadíme se do fronty asi 40 lidí, ale prodávající Lexusu nikde. Už sem začínal být nervózní, ale za chvíli se objevil. Přesně v 8. Po odebrání lístku u přepážky jsem počítal s čekáním kolem 10 minut, už kvůli té frontě před úřadem. Pánové si "odběhli" a mě to neznepokojovalo. Během minuty nás vyvolali a já musel následovat pana prodávajícího „gavaryoo pa rooskee“ úzkou chodbou někam "dozadu", kde se po otevření skleněných dveří zjevily moderní kanceláře (ne přepážky, pro mě docela překvápko). Hotové Jiříkovo vidění. Posadili jsme se a bývalý majitel rozjel komunikaci s pěknou mlaďounkou úřednicí. Mezi koukáním, kýváním a předkládáním dokladů jsem napsal Davidovi: "Kde seš? Sem tu sám s prodejcem, mluví Německy, občas po mně něco chce a nevím, jestli tu nezaprodávám ledvinu ve prospěch německé administrativy. Nevíš, kde je Mára?" Odpověď přišla hned: "Vím. Sedíme tu vedle sebe, to bude na dlouho :D" Orosilo se mi čelo, jak přepis asi vykomunikuju (a že se něco podělá, jak už je zvykem). Naštěstí za chvíli vykoukli za dveřmi se smíchem a slovy „buď v klidu, děláme si prdel“.


Doklady s převozkama jsme rychle vyřídili a vydali se pro auto. Cestou pro něj sedím na zadní sedačce Davidova GS a došlo mi, že ve svém novém Lexusu nebudu mít audio Mark&Levinson. Všichni kdo ho mají, říkají „to je na tom nejlepší!“ David Levinsona má a na moje prosby pouští oblíbené „Queen – Don‘t stop me now“ ve FLAC a zvedne mírně hlasitost. Lepší jak na koncertu. Ne basy, ty skoro nejsou, ale čistota a hloubka všech tónů a nástrojů zvuku, to je něco. Ještě víc mě mrzelo, že nebudu mít „to správné audio“. Co se dá dělat – šetřím :)

Vyzvedáváme auto, ještě naposled píchneme na diagnostiku a poslechneme motor. Je to ok. Řešíme papírování a pak s novýma legálníma značkama vyjíždíme. Já na sedadle spolujezdce s Davidem za volantem v nově pořízeném autě, Mára řídí Davidovo. David chtěl mít jistotu, že je na koupeném Lexusu vše v pořádku a tak mě řídit hned nepustil. Během testovacích 50 km se znovu potvrzuje, že GS opravdu funguje jak má a po domluvě přebírám řízení. První výjezd z odpočívadla zpět na dálnici a následně o několik desítek kilometrů dál zrychlování na 200…auto mi zase učarovalo. Ticho, klid a úplně nevnímánám reálnou rychlost (děkuju Německu za neomezenou).

V tuhle chvíli si už myslím, že to nedopadlo úplně špatně. Spároval jsem si telefon se svým FM transmitterem a vůbec mně nevadilo, že mám “jen” standardní Lexus Premium audio. Queen mi v uších hráli stejně pěkně jako u Davida a hned byl rohlík od ucha k uchu. „Don’t…stop…me…now“ zpíval jsem si, když mi kamion přejel do pruhu. „Otestovat brzdy ze 180 na 100 – CHECK“, byl vyřešený další „úkol“ ze seznamu k poznávání nového auta. Cesta do Prahy 500 km utekla rychle a bezproblémově. Zážitků bylo dost, ale o těch zase někdy jindy…

V Praze přesedám do svého (zatím) daily Megane 1.4Tce a vyrážím směr Brno. Se špinavým Lexem se loučím a předávám klíče Márovi. GS totiž pokračovalo k Pardubicím, kde kluci vyřídili dovozovou STK, základní servis, vyčištění, vyvonění a vlastně odstranění čehokoliv, co by bránilo spokojenému provozu.

Uplynuly 4 dny a celý natěšený jedu do LexuSpa. Nervózní a natěšený jako na první rande, kdy nevíš co čekat. David a Mára mě totiž celé 4 dny zásobovali fotkama co se s autem zrovna děje. Přijíždím na místo, kam mě navedla navigace. V autě sebou ještě mám přítelkyni a kámoše Adama, který mi pomůže stáhnout druhé auto domů. Jejich poznámky samou nedočkavostí nevnímám a lezu rychle z auta. Přichází David a bere mě ke dveřím garáže, kde už stojí Mára. Každý za jedny vrata otevírá…

Po otevření dveří garáže jsem koukal němým úžasem, co za auto přede mnou stojí. Až mi konečně došel dech a pustil sem si do plic nový vzduch, ptám se, jestli je fakt moje, nebo ho mám zavřený někde vzadu. "To je nový, nebo vypraný v Perwollu?"

Povedlo se jim, co říkali tehdy u auta v Německu. Fakt si nedělám prdel, když napíšu, že v interiéru při předání nic nesmrdělo. Jo, po týdnu už něco cítit bylo (možná já) a s tím se trochu počítalo. Auto sem v garáži vyvětral stažením oken přes noc, na pár desítek minut pustil větrání, naimpregnoval ještě kůži svým výživným přípravkem a bylo po problému. Zatím na měsíc, možná na dýl. Možná je to tím, že si občas zapálím (mimo auto), ale ani spolucestující se štiplavou poznámkou o štiplavém zápachu nepřišli. Důležitý, že su spokojenej :) 

Po minulých dílech blogu to asi vypadalo, že "zážitek" byl jak kdyby akci dělal Pepa, co v hospodě protáčí válce u automatu (díky MGRR za inspirující komentář, půjčím si). Možná se dá vytušit, že to pro mě nakonec takový nebylo. Kromě vložené dávky přirozeného dramatu do všech předchozích tří článků si za většinu problémů můžu hlavně sám už jen tím výběrem aut z nejnižší hladiny možného budgetu, za kterou se GS dalo vzít a bylo na pohled použitelný. To ještě horší a nepoužitelný se rovnou odfiltrovalo. Když byla možnost jet na "jako nové" GS za +30% ceny, které se mi jednoduše nelíbilo (kombinací barvy laku a interiéru, výbavou), odmítl jsem. „Tak drahý to nechci, ještě v červené s béžovým vnitřkem. Ty levnější mi připadají v pohodě.“, píšu Davidovi reakci na to, co mi poslal. „Auto vypadá jako nový, soukromník, dvě sady 18“. Ale když nechceš…“, odpovídal mi. Neměl to se mnou jednoduchý. Mohl jedině říct, že nejedeme, přihoď si do rozpočtu, nestojí to za to.

Ale jo, stálo.

A to je konec mojí malé Bohemian Rhapsody, dlouhého příběhu, kdy nebyla nouze o zážitky a nakonec bezchybný finále – předání, kde lituju jen že není natočený. Kdo by to nevěděl, je to taky hudba, která se k jízdě v GS skvěle hodí a většinou ji pouštím jako první z playlistu. Až se uvidíme na nějakých Kafe&Kárách, stavte se, můžete to zažít na vlastní uši :)

Kdybych si měl teď po těch 2500 km strávených za volantem dovezeného GS (včetně teda té cesty z Německa) znovu vybrat, jestli jet pro auto s nějakou "hodně profesionální" odměřenou firmou, která jakoukoliv odchylku od plánu nemilosrdně kasíruje a prostě mi jen doveze auto za můj budget nebo jestli jet s LexuSpa, neváhám a jdu znovu s klukama do tohodle zájezdu (v dobrým smyslu slova). Už jen proto, že se podívám na místa, kde nejsem každý den, v klidu a pohodlí se vezu na zadní sedačce GSka a taky si vyhlídnuté auto rád zkontroluju běžným lidským postupem (ze servisu a úprav RS Clia mám trochu zkušeností co jak má a nemá vypadat).

Nakonec David a Mára vychytali všechny průserový situace k mojí spokojenosti (i když i se štěstím, to druhé auto mohl být taky vrak) a užívám si pěkného funkčního GSka. Dělali svou "práci" pečlivě, ale zároveň se nechovali jak "vykvádrovaní týpci od stolu" nebo "stále zaměstnaní lidi s telefonem u ucha", kteří nemají čas si pokecat nebo chuť něco vysvětlit. I když jsme se před výletem osobně neznali, minimálně to vypadalo, že vše pro mě dělají jako pro dobrýho kámoše a to se mi na tom líbilo. Proto taky vznikl tenhle blog. Jako vzpomínka na super zážitky z cesty pro Lexus lexusně. Díky kluci za to co děláte a jak to děláte.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jaromír
01. listopadu 2019, 08:42
1

Díky za miniseriál! Fakt by to chtělo nějakou databázi "ověřených lidí" :)

reagovat
ma
martinw
01. listopadu 2019, 08:47
0

Je fajn že to v interiéru nesmrdělo po cigaretách, ale co zmínka o servisních úkonech který se třeba jen preventivně provedly ? Ať to jezdí, je hezký.

reagovat
Máří
01. listopadu 2019, 09:21
0

Určitě bude časem nějaká recenze auta po 10000km, tyhle články měly být hlavně o dovozu. Ze servisních úkonů se dělal hned po koupi olej v motoru a všechny filtry, kontrola podvozku na vůle. Zjisitlo se, že pískající klíňák způsobuje špatná montáž a je ko napínák, tak se aspoň ten sekundární rozvod namontoval jak má aby tolik nehvízdal. Nechal sem si měsíc na rozhodnutí jestli si auto nechám a nebude mi v něčem vadit. Před pár dny se rozhodlo, že doma zůstane a řešíme preventivně svíčky a olej v diffu, a ten napínák klíňáku s celým sek. rozvodem. Kromě kravinek jako nastavení světel nebo dotažení šroubů sedaček se promažou taky zadní třmeny, který rády tuhnou. Během dalšího měsíce chci udělat proplach převodovky, tak aby auto sloužilo bez problémů co nejdýl.

reagovat
krab
01. listopadu 2019, 09:43
0

Pěknej blog a moc hezký fotky, ta úvodní třeba!
Hlavně, že to dobře dopadlo, po měsíci a 2 tisících kilometrech by asi nějakej větší problém jistě už objevil. Takže nakonec jsi koupil GS300? ( 6 válec, 250k, 3litr, že?)

Jen okrajově: Proč jsi se omezil na výběr právě modelu GS? Snad jsem to neminul v těch předchozích dílech, ale zajímalo by mě to. Protože ono těch možností v cenách do 10 tis euro je kupodivu docela dost, audiny, bavoráky, mercedesy, infiniti, lexusy, chrysler/cadillac nějaký klidně... Nejspíš sis vybral výborně, ale zajímalo by mne jak jsi k modeu GS došel :)

reagovat
Máří
01. listopadu 2019, 10:31
1

Díky. Ano GS300 V6 jak píšeš. Vidíš, úplně sem zapomněl napsat co konkrétního kupuju :)
Proč GS? Určitě to není odpověď na jeden řádek a možná by to chtělo časem taky napsat.
Ve zkratce, hledal jsem ticho, pohodlí a takovou uvolňující atmosféru (a motor taky atmosféru - benzínovou), nenajezdím moc, ale po špatných cestách hodně. Ve městě a v příměstských částech sem taky docela často a kvedlání šaltrpákou mě už nebavilo, zase to ale nemohl být jen tak nějaký automat - požadavky byly ideálně nesmrtelnost, pokud možno řazení bez cukání a vlízt se do skromného budgetu - co jinýho vzít než planetovou převodovku. V takové kombinace se s nějakou sportovností nepočítá, ale pro nějakou tu zábavu za volantem není potřeba tvrdý auto s extra strmým řízením. Nakonec se ukázalo, že auto dostatečně komunikuje a vykryje to tu dobu než zajdu na motokáry.
Navíc sem už dřív jeden baby Lexus měl a to jaký auta tahle značka dělá (nebo dělala) mi vyhovuje.
Jo, musel jsem si připlatit oproti Audi, Bmw, Mercedesům, ale v té správné kombinaci už je rozdíl minimální. Navíc další problém je kůže v téhle třídě, protože ne všechny modely mají odvětrávání včetně zad.

Máří
01. listopadu 2019, 10:35
0

A to ještě nezmiňuju dostatečný výkon, správný zvukový projev motoru a nějaký ty fičury, který z auta dělají tu správnou hračku.

Jimi
01. listopadu 2019, 10:53
0

Když člověk reálně srovná auta podobného zaměření za tu cenu, v požadovaných parametrech toho až tolik na výběr není. Je to relativně jednoduché a nenáročné auto, kde těch náhlých finančních překvapení bych určitě tolik netipoval...a kvalitních atmo 6-ti válců bohužel ubývá.

krab
01. listopadu 2019, 11:07
0

Já se určitě nechci nějak přít, že by GS byla špatná volba nebo něco v tom smyslu, spíš mě trochu zaujalo to uvažování co vedlo "kluka" s původně závodním Cliem RS sednout do žánrovýho opaku. Já jsem teda v životě zatím vyzkoušel jen třídu IS , v tý původní generaci a pak v tý nejnovější a obě auta se mi líbila. Ta původní IS200 je skutečně takový trojkový bavorák a ta nová mě přišla dokonce už i kompaktnější a řidičtější než dnešní trojkový bavorák. Ta se mi líbila, i když to byl jen 2litr turbo a mělo to automat.

Já jsem v zimě došek tomu Infiniti řady G37 a přišlo mi to dobrý. Vlastně nebýt upozornění od Dana z autíčkáře, že takové auto existuje a mají ho v áčkách a jestli si ho nechci vyzkoušet jako ojetinu, že by se mi to mohlo líbit, bych o tom, že nějaké takové auto vůbec existuje věděl úplně kulový... A pak se mi zalíbilo natolik, že jsem si ho zkusil koupit a třičtvrtě roku s ním jezdil. Mělo výkonnou V6 3.7 litru, docela použitelnou převodovku, která uměla relativně dobře řadit i pádly ( i když trochu pomaleji než bych chtěl) a měla příjemně strmý řízení a neutrální charakter podvozku. Akorát to auto vážilo příliš na můj vkus... To jsem tak jako postupně vyhodnotil jako největší slabinu (společnou i s Nissanem 370Z) a nakonec to dopadlo jak to dopadlo... prodal jsem to.

K tomuhle GS300 bych řekl je zajímavá dobová konkurence BMW 530i E39, kterou bych asi jednoznačně preferoval, protože s nimi mám výborné zkušenosti, ale velice špatně se hledá opravdu zachovalý kus. Což jak ty popisuješ v blogu vypadá, že u Lexusu bude nemlich to samý.

Máří
01. listopadu 2019, 11:25
2

E39 jsem pokrytecky vyhodil kvůli stáří - morálnímu i vzhledovému, je to spíš "konkurence" staršího GS 2. generace. E39 jsou často vyloženě olítané, protože víme kdo si je často kupuje. A taky určitě není tak tichá jako GS300, na to bych vsadil jedny boty :)

krab
01. listopadu 2019, 11:36
0

Jasné, to já bych ti ho ani "necpal" spíš to píšu kvůli nějaké debatě, protože docela mě právě zajímá proč si kdo jaký auto vybírá.
Můj vřelej vztah právě k E39 je hodně ovlivněnej tím, že jsem ho kdysi sehnal s najetými 58 tisíci km po prvním českým majiteli. To bylo prostě "nový" auto jen v té době už mělo nějakých 12 let na hrbu. Bylo obyčejně stříbrný, mělo manuální převodovku, relativně skromnou výbavu a parádní šestiválec pod kapotou. A já ho pořád považuju za etalon všech sedanů. Mám rád Jaguary, ale technicky vzato, proti tomu jak jezdila šestiválcová E39 s hřebenovým řízením to byly zastaralé křápy. Zpracování výborný, vůně uvnitř taková specifická, to měly všechny bavoráky 90. let. Pak s ním jezdil táta, pak kamarád, pak ho prodal jinému známému. Až do loňska jsem věděl kde auto je. Ten poslední ho přeci jen asi trochu opotřebil, kdoví kde je bavorák teď....

Takže já jsem asi takovej "blázen", že bych as neměl problém dát 7 tisíc euro úplně v klidu za hezký exemplář 530i ...
Pak míval táta tu řadu E60 , kombík , X drive a to auto už mi nijak k srdci nepřirostlo. Už mi nepřišlo ničím výjimečně skvělé. A ty dnešní modely BMW mě taky nikterak moc nelákají, i když jsou fajn. V širší rodině jezdí 5tka kombi, úplně nová, 4 GC nová, svezl jsem se letos pár dní ve vrcholné 750i , no ale srdce zůstává u mě jen s bavoráky 80-90. let. Ono to tak má hodně lidí nakonec...

Ten Lexus asi fakt bude tichej. Kamarád měl model LS, první generaci a je fanoušek do Lexusu. To chce asi tu značku pořádně objevit a pak najít v tom zalíbení. A musíš bejt trošku fanda do japonskejch aut a je to tam :)

PS: ještě by mohlo být zajímavý koupit si Hondu Legend 3.5 V6 4x4 , to mi přišlo vždycky technicky zajímavý auto.

Máří
01. listopadu 2019, 12:45
0

Taky to nemyslím nijak špatně. Celej automobilovej život hledám pro mě ideální auta, který nebudou stát nesmyslnej ranec peněz na provozu a rád je porovnávám, abych věděl jestli nepřejít někam jinam, ať už za měsíc nebo za 2 roky. Legend KB1 byl taky ve výběru na vyzkoušení a už sem se málem jel na jednoho podívat. Nakonec jsme se s prodejcem nedomluvili na vhodným čase k prohlídce. Pak ještě má určitá servisní specifika. Nakonec 4x4 nepotřebuju. Když někde bude, rád si zkusím, určitě zajímavý auto.

beastar
01. listopadu 2019, 10:49
1

K těm možnostem. Mě by se třeba zrovna GS v kombinaci červená/beige líbilo víc jak korporejt džet černá. To jsou takový nuance. Jinak auto vypadá vcelku hezky. Z Německa dojelo. Takže příběh s happy endem.

Jenom k tomu proč GS. Je to každýho vkus a rozhodnutí. Chválím že je to zvláštní... U nás na silnici. Má to kouzlo neznáma. Jen si myslím že A6, 5er a snad i Ečko by vyšli levněji a dokázali jezdit podobně s nižšími náklady na provoz a případný servis(Mercedes ne) Jako já sem z toho nepochopil proč zrovna Lexus, jako značka...

Já sem za Maserati mohl vybírat v podstatě totéž. Svoje důvody mám. Pochybuju o té volbě...ano někdy. Totiž život s nějakou obyč A6 by byl o 400% jednodušší. Přišel bych o wow efekt a extrovertni efekt. Ale proč Lexus ten nikoho ani neohromí:D

reagovat
Máří
01. listopadu 2019, 11:33
0

Nevím který konkrétní modely a řady myslíš,ale zkusím konkrétně:
A6 C6 - upřímně není tak tichá, nemáš v interiéru pocit jako že si v obýváku a je těžký najít správnou kombinaci motoru a převodovky. Jak píšeš, život s obyč A6 by byl jednodušší, ale přece nebudeme řešit porovnání obyč A6 s GSkem :) Asi by ses v něm měl svézt.
5er - E39 jsem rovnou neřešil viz jako píšu krabovi, reálně konkurující e60 byla lákavá, ale když mi většina lidí řekla, že to opravdu není tichý a pohodlný auto na těch našich cestách, ani jsem neměl chuť ji zkoušet,
Ečko jsem chtěl, ale novější a na atmo benzín nebyl rozpočet. W211 by byla fajn co se týká spolehlivost a užitku za ty peníze. Míň fajn by bylo hledat bez airmaticu se správným motorem a převodovkou a vyřešenou tu ABS jednotku. Moc se mi nelíbila v interiéru, ale to už je o vkusu.

Máří
01. listopadu 2019, 11:38
5

Lexus nemá ohromit ani mít extrovertní efekt. Ať si každý myslí co chce. Ty jen víš, že do něj sedneš, zavřeš dveře s tím správným měkkým žuchnutím, nastartuješ sametově znějící motor a pak dojíždíš na místo určení (je skoro jedno jak daleko) ve stejné náladě, jako by tě vezl osobní řidič. To auto má svý kouzlo a chce to asi zažit. Nevím odkud si, ale v ČR je docela velká komunita a někdo tě určitě rád sveze.

beastar
01. listopadu 2019, 12:58
0

Asi takhle. A6/c6 je spíše celá taková akčněji zamýšlené auto. Pokud to není naftové a predohnane. Tam ok od Lexusu daleko. Zájem o MB chápu. Tam je to o penězích no. Rozpočet a prostě některý věci zkousnout. U Bmw raději než pětky možná teda potom mamutí sedma e65 v zásadě levný auto. Jen ten design. Spíš jinak...

Mě šlo o to spíš co řeší Krab nahoře. Proč člověk z rs Clia skončí v limuzíně s prominutím pro starší ročníky. Nehledě na to že dálky nejezdí. Nicméně v několika Lexusech sem jel. Měli jsme k prodeji Lexus LS500 a ve srovnání třeba s S klasse to je stejně dobré auto. Fajm je originalita a neotřelá řešení.

IS-F si koupil kamarád jako auto snů. Jeho. Je to pecka ne že ne. Ale opět stejně zamýšlená konkurence umí to stejný. Ty auta exceluji tedy hlavně spolehlivostí a solidností. Já bych do toho nešel protože mi to jednoduše nestačí:)) V GS sem nejel to uznávám. Umím si to představit.... Jako asi sem v tomhle nastavenej úplně jinam. Každopádně koupě je to dobrá. A co souhlasím e39 už opravdu dnes působí spíše jako staré auto...

beastar
01. listopadu 2019, 13:01
-1

Jo a kdybych chtěl svézt tak MGRR kterej v Lexusu i spí mě určitě rád povozí:) Když teda nachvili vyleze z Priusu kterej sis měl koupit spíš... Pac nesmrtelný auta...

Máří
01. listopadu 2019, 13:55
0

Není to jen o nesmrtelnosti :) Přijde mi, že se na to díváš trochu černobíle, promiň.
Proč z Clia RS do tohodle a proč pryč od akčních aut? Btw Clio nebylo daily, tj. to neberu jako přechod, ale že ze dvou aut "udělám" jedno, i když míň univerzální než ty dvě.
Clio byl výplach hlavy. Na okruhu, v garáži, na pěkné silnici. Ale jen občas. Navíc touha stáhnout čas na okruhu co nejdál stála dost peněz na to jak málo jsem s ním trávil času. Proto jsem si jednou řekl, že takový auto k životu nepotřebuju. Zajdu si na motokáry jednou za čas a vyblbnu se. Ale pak mi bude chybě něco na ten výplach hlavy. Něco z jinýho světa, kde čas běží tak nějak pomalu. Kde se nechám aspoň trochu rozmazlovat a zapomenu na spěch kolem. A z toho vzešel přechod k téhle třídě aut jako je GS.

Máří
01. listopadu 2019, 14:10
4

Ještě jeden aspekt vedl k výběru Lexusu (a téhle třídy) a to je ticho na českých cestách a s tím spojená únava. Do práce sice jedu 14km, ale přes opravdu hodně katastrofální 4km úsek rozbité cesty. Nebo 20km po dálnici, kde jsou někdy kolony. A pak zase zpět domů. 6 dní v týdnu, někdy 7. Ročně takhle najedu 10-13tis. km. Věr nebo ne, ale s Lexusem i za těch 20 minut dojedu dom víc odpočatej, uklidněnej než s běžným novějším autem nižší střední a celou cestu si připadám, jako bych už doma byl. Dalších asi 10tis. km jsou výlety, cestování a různý šontačky kolem. Konkrétně u těch dovolených a delších výletu uvítám tu odpočatost po 300km cestě (a pak zase zpět), to sem si vyzkoušel už s Lexusem IS. Sice je taková cesta max 8x do roka, ale potěší to neskutečně.

JanSevera
01. listopadu 2019, 16:01
1

S tím pohodlím při cestování to naprosto souhlasím. Můj Swift je super na dovádění po okreskách, kde si člověk užije i hlučnější výfuk (nesériový). Pak ale na nějaké cestování na delší vzdálenosti to prostě není. Je to moc tvrdý a hlučný auto. Nemá to šestku, takže na dálnici jenom se sebe zapřením nebo zacpanýma ušima :D Po delší době je z toho člověk pak unavenej.
Proto vlastně taky pokukuju po GSku. Mě se třeba vždycky tahle generace líbila a o Audi bych nějak neuvažoval. Ale to už může být i tím, že spíš inklinuju k japonským autům.

beastar
01. listopadu 2019, 16:45
0

Černobíle ani ne. Sem realista a řekl bych co značek aut týká zkušený a objektivní. Měl sem všechno. Německý, Italský, japka... Podle toho nesoudim. Jasné je že srovnávat nižší střední bit novou s tímhle nejde.

Já najedu jen asi 60k ročně. Dálnice, města. Evropa. Věř mi vím co je klid a únava za volantem:) Proto sem.si tady nenechal radit jako věci 911 a tak. To nejsou auta na štreky. Tvoje rozhodnutí chápu ve smyslu zkusit jiný vesmír a zvolnit na cestách z arbajtu a do.

K těm japoncům k Lexusu musi člověk dojít. Pohodlí a klid dokáže zajistit i deset let stará eskáda v základu. Když je o ni postaráno. Já bych šel s tímhle najezdem co máš ty asi do éčka s osmiválcem... Rocnikove bych klidně ubral. Asi proto, že tihnu k tradičním značkám a to Lexus není. Jinak jako myslim, že ti rozumím.

Řešil sem v podstatě už 2x po sobe podobný dilema.

Za
Zazaa
01. listopadu 2019, 18:45
0

me to prijde normalni proste zkusit neco uplne jine (clio x lexus) vsak sou to jen auta a prodat se to da vzdycky :)
jak uz zaznelo chvalim ze Lexus a ne BMW, Audi, MB protoze to je proste jine ...

jestli nenajezdi moc a v podstate to auto nutne nepotrebuje tak proc si neudelat radost necim "nesmyslnym"

jak psal Krab co vede cloveka od RS clia k GS tak sou i horsi varianty :) ja mam rozptyl v roku vyroby cca 80let a ve vykonu 400koni a i tak me kazde auto proste bavi i kdyz je naprosto jine ...
a mozna bude jeste hur pri narazce na tradicji znacky a to ze brexit se zda byt zas odlozenej se mi vraci myslenka jake by to bylo jezdit do prace a na nakup do Lidlu v Bentley Turbo R :)))

Mi
Miran
04. listopadu 2019, 21:39
0

Ahoj Máří, jak si pls Lexuse platil ? Berou ještě bazary v Rajchu cash nebo musíš vše platit bankovním převodem nebo expresní SEPA platbou ? Není případná výše cash platby omezena nějakým limitem ?

Dík moc

Miran

reagovat
Máří
04. listopadu 2019, 21:47
0

Ahoj Mirane, platil jsem hotově a co vím, je způsob platby většinou na domluvě, stejně tak i nějaká limitní částka. Jestli mají v Německu limit pro platby v hotovosti nevím, nemusel jsem to řešit. Pokud máš pochybnosti, zeptej se prodejce. Pro převoz mimo hranice EU je limit 10000€, kdy se to musí snad hlásit celnímu úřadu (ale kdo ví, jestli se to reálně vůbec dělá).

Mi
Miran
05. listopadu 2019, 22:03
0

Ahoj Máří....................Dík moc, a ať Ti dělá Lexus jenom luxusní radost, opět se potvrdilo ono pověstné: a nakonec Japonec............

st
stirling
24. září 2020, 08:38
0
reagovat
Felix
15. ledna 2022, 19:17
0

Nějaký update života s Lexusem? Případně informace o tom jak se ti s autem žilo, pokud ho uz případně nemas ;)

reagovat