načítám data...

Mini Cooper S JCW pack - It's Mini time!

12. března 2017, 21:14 75 komentářů krab

Malý vzrůstem, velký srdcem. Je přítulný, ovšem s logem Johna Coopera je to pořádný trhač!

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Mini Cooper S JCW pack - It\'s Mini time!

John Cooper by určitě zíral na to, co pánové v Oxfordském BMW/MINI vymysleli a myslím si naprosto upřímně, že by byl nadšený. I Alec Issigonis by si těžko měl nač stěžovat. Navíc, když za skvělým nápadem je i skvělý příběh. Když Frank Stephenson a team postavili hliněný model nového Mini při výběrovce na podzim 1995, byli s ním vážně spokojeni. Odpoledne už popíjeli a najednou si Frank všiml, že tomu modelu poněkud chybí výfuk. A sakryš, pomyslel si. Jenže někdo z teamu pohotově vzal prázdnou plechovku od piva, obalil jílem a najednou byl design výfuku na světě. A právě tento model opravdu zvítězil. Chris Bangle se dokonce podivoval, proč modelář věnoval tolik času právě modelaci koncovky výfuku! Vzniklo opravdu fenomenální dílo. Evoluce je evoluce, co je nové je nové a zkrátka lepší. Jenže na historii se nezapomíná. A jestli se šklebili typickým klučičím smíchem i tihle dva „dědkové“ v původním Mini, umí vzbudit náladu na lumpárny to nové? To si pište že umí! A nejsou náhodou ty dva dědkové tak trochu pořádní frajeři? No jasně. Brian Johnson je přece tvrďák nejtvrdší a Paddy Hopkirk? Paddy vyrazil v Miníkovi, připraveným Johnem Cooperem hvězdicovou jízdou z Minsku do Monte Carla. Ujel dva tisíce kiláků a pak si dal ještě rallye kterou s přehledem vyhrál. A to se stalo před padesáti třemi lety s Miníkem, kde se pořád v zimě mlžilo čelní okno. A jak sám říká, zaplaťbůh za toho nového!

Snažím se vlastně sám sebe přesvědčit, jak je možné, že se mi líbí něco, co vypadá jako nagelovaná karikatura auta, které kdysi bylo pouze pro opravdové chlapy. Není to zneuctění britského národního dědictví? Někdy mi to přijde jako vidět Jónské sloupy v průčelí nové vilky pro výstřední individuum bez vkusu. Neumím to vysvětlit čísly ani jakoukoli jinou logikou, ale nové Mini působí prostě správňácky. Není to replika něčeho, co by se nemělo kopírovat, je to zkrátka nové auto, které generuje zábavu. A tak nějak nenásilně navazuje přirozenou evolucí na to, co už tu jednou bylo, ale z větší části už zrezlo.

A jak se vyvíjel můj nový vztah? Ve čtvrtek jsem si ho byl vyzvednout ve společnosti AAA Auto  a po krátkém proslovu „prosím nedělejte žádné driftovací fotky“ jsem pelášil z brány obchodu. Vidíte, proto taky neuvidíte ani neuslyšíte nic o tom, jestli se s novým Mini Cooperem dají dělat Hopkirkovy otočky přes ručku. Neptejte se, nevím to! První přejezd kolejí tramvaje v Kobylisích znamenal jediné. Zdvižené obočí a zvolání v duchu: „Krabe, jaký krám sis to zase půjčil!“ Vždyť se to chová jako Citroen Xantia, kterému právě zmizel tlak v koulích, jak nám barvitě popsal nedávno náš blogger Michal. Nakonec důrazné varování jsem dostal a je nalepené pěkně na nálepce řidičových dveří. „Vlezl sis do toho, nestěžuj si“. Jenže v Holešovicích už jsem byl zamilovaný. Zatáčel jsem na magistrálu od „Heydrichiády“ a smál jsem se jako blbec. Nechápu čemu. Pak jsem se zase začal smát znova někde na světlech, když jsem koukl okolo a viděl ty kyselé, upjaté, nebo znuděné ksichty okolních řidičů. A já se prostě usmíval. Vlastně jsem se ten den měl spíš tvářit vystresovaně a znuděně a naštvaně zároveň, protože jsem vlastně už byl docela pozdě na příjezdu do práce. Jenže nám s Cooperem to bylo kompletně jedno.  A po obědě jsem seběhl dolů z jídelny do podzemního parkoviště jen tak, se na něj podívat. Kolegům jsem řekl, že jsem si něco zapomněl v autě. Prdlajs! Jen jsem se na něj chtěl kouknout.

V pozdním odpoledni jsem vyzvedával se stejným podezřelým úsměvem paní Krabovou v její práci. Velmi rychle rozklíčovala můj výraz ve tváři, který po těch letech zkušeností se mnou znamenal jediné. „Tys to Mini koupil, viď? Ne, je to fakt jenom půjčený.“ A to jsem doopravdy nekecal. Jenže někde v hloubi duše jsem to měl tak trochu jinak. Paní Krabová se ovšem překvapivě usmívala, a to znamená jediné. Poprvé v životě jsme se na vkusu auta kompletně shodli. Většinou to totiž probíhá s většími dramaty. A pak po čase, kdy nějaké auto máme je to nakonec ona, co zavelí: „Toto auto je naše, to přeci prodávat nebudeme“, když nadejde jeho čas prodeje. Výsledek začíná být tristní. Pan Krab si poprvé domluví takový rádoby novinářský kšeft a skončí tím, že si chce koupit to první auto, které mu někdo půjčí na dlouhodobý test? Nezdá se vám to jako šílenost? Ale nejsem v tom sám. Harry Metcalfe, šéf anglického EVO magazínu má výbornou historku při natáčení „EVO CAR OF THE YEAR“ před lety ve Skotsku. V jednom momentu zkrátka zastavil, vylezl z Renaultu Clio RS Trophy a zavolal do zastoupení značky. „Prosím, tohle auto vám už vracet nechci, pošlete mi účet!“ A toho Renaulta doopravdy odkoupil. A má ho dodnes. A já začínám mít pocit, že asi tento šedý Miník by mi mohl zůstat napořád. Na to abychom jezdili v červené Toyotě Yaris máme ještě minimálně dalších padesát let čas.

Od pátku se náš vztah s Míníkem začal vyvíjet střídavě jako aprílové počasí. Jde o to, že tenhle Miník, s tímto podvozkem a aby se to nepletlo ještě na runflatových 18“ kolech, funguje naprosto skvěle kdekoli je krásný nový hladký asfalt. A vy si už dokážete představit, kolik takových silnic naše republika má. Na tom zbytku je to místy v pohodě a místy to probíhá v duchu soustředěného výrazu pana Kraba a hlasitého „au, au“ po přejetí hlavně vln a nekvalitně udělaných dilatačních spár. Jenže, ani to mě tak nějak neodrazuje. Řízení po stisknutí tlačítka „Sport“ je velmi tuhé, až zdánlivě napodobuje řízení bez posilovače. Pozice za volantem je vynikající díky příplatkovým Recarům a to není vše. To auto reaguje bleskurychle a opravdu rádo zatáčí. Zatáčí bravurně na co nejmenších silničkách a dává jistotu a zpětnou vazbu. Nabízí dojem, že s ním můžete být opravdu rychlí. A to doopravdy i jste.

Nedávno jste ode mě cosi četli o tom, jak skvěle se mi řídí moje Porsche. Teď vám napíšu něco revolučního. Porsche 911 byl sen. Bylo to auto, co jsem si zkrátka chtěl koupit, protože jsem si ten sen chtěl doopravdy splnit a vědět o čem to je, řídit takové auto. Auto, o kterém si většina z nás, včetně mě vždycky četla v jen v těch Autocarech a Evo, a tak nějak tušila, že to nikdy mít nebude. A vlastně ani neměla představu, jak se řídí. Autentické zážitky nepřenesete. I když se snažíte, co to jde. A já vám říkám, buďte v klidu. Totiž malý hot hatch, ať už je to malé Clio RS Sport cup se kterým jsem se loni krátce seznámil anebo tento Cooper JCW jsou auta, které koncentrují v sobě zábavu, radost i rychlost. Něco nevysvětlitelného se stane a vy si střihnete úsek okresky tak rychle, že vás to krásně nabudí, a protože to auto tak předvídatelně reaguje nebojíte se, jen se bavíte. Ano, pan Delecour, pan Roehrl budou kroutit hlavami a řeknou si, co to plácá ten pan Krab. Jenže já neumím tak skvěle kontrolovat auto, které má většinu své váhy vzadu a vlastně se učím, učím, učím. V Mini se samozřejmě taky učím, ale protože už snad za ty dlouhé roky něco málo umím, nejvíc ze všeho se bavím. Mini zkrátka chybí taková ta technicistní vážnost, kterou skrývají ty dražší a opravdu sportovní auta. A nemusíte se bát podvědomé zákeřnosti jaké vám dokáže připravit například sportovní auto s motorem uprostřed. Vlastně teď dost myslím na jednu zkušenost s Toyotou GT86 před lety. Dnes jsem jel v Mini stejný úsek v Českém středohoří jako tenkrát v Toyotě. Toyota byla zábavná, hravá. Zadní poháněná kola jsou zážitkem k nezaplacení, ale…Jak to mám vysvětlit? V Mini není potřeba moc ubírat a auto zatočí. Jakýkoli náznak nedotáčivosti snadno zkorigujete ubráním, zadek se vám zákeřně nepřetočí a všechno je to žiletkově přesné a v čisté stopě. Je to koncentrovaný řidičský zážitek. V GT86 tohle probíhá jinak. Auto je docela měkké, speciálně v tomhle porovnání a hezky se na standartních pneumatikách žvýká. Ono žvýká, je dost hanlivé, co chci říct je, že se zkrátka lehounce dostává za hranici přilnavosti, a to tak nějak dřív, než by muselo. Pro milovníka čisté stopy to auto totiž působí jen jako polotovar. Mini působí jako hotové jídlo.

Mini má samozřejmě svoje vady na kráse. Ta první se jmenuje turbo. Model R56 získal motor s kódovým označením N14, který BMW vyvinulo dohromady s PSA a jeho charakteristika je jasná. Je tam turbo, takže odezva na plyn není tak krásně čitelná jako u motoru Renaultu Clio RS MK3. Jenže, turbo neznamená jen zlo. Turbo znamená, že Mini jede, a to opravdu pekelně a že je takové legračně nasupené. Tak nasupené jako kulturisti v pump-It fázi. Plyn se hezky dávkuje a vlastně dohromady to působí skvěle. No přece nebudu kritizovat svoje pravděpodobné nové auto, že? A taky občas přijde vzdálené hromobití od výfuku. Ta opravdu objektivní nevýhoda je, že i přes příplatkový samosvor ve výbavě konkrétního Mini, neumí veškerý výkon, hlavně v overboost fázi ideálně přenést na kola. Takže je tu trochu té přetahované za provaz, tedy za volant. Tohle Clio nedělá, na druhou stranu celé to představení té přetahované je vlastně zábava sama o sobě. A proč to vlastně řešit? Tady přeci nejde o sekundy v čase rychlostní zkoušky. Tady jde čistě o zábavu.

Verdikt? No, vážení, jestli opravdu budu krátce po navrácení řešit koupi je to asi jasné. A tím pádem nemusím psát něco o tom, jak je to pěkný exemplář, jež můžete vidět v tom konkrétním autosalonu a Krab doporučuje se na něj podívat. Na druhou stranu, co když mi půjčí příště něco ještě lepšího? Život je příliš krátký, takže si asi zkrátka půjdu udělat radost a uvidíme, jak to celé dopadne!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kolina
13. března 2017, 03:21
1

Asi nejlepe vypadajici hot hatch spolecne s Abartem 500. I kdyz klasika je klasika....Ze by jsi dal nakonec prednost moderne?

reagovat
M P
13. března 2017, 09:16
0

A sakra, už i pan krab zavrhuje svou teorii o správnosti nudného denního přesouvadla? Tak co, dokud záda nebolí, a na zadní sedačky není potřeba cpát skořápky obsahující malé lidi, je to fajn.
Já bych teda dal přednost generaci první, R50/R53, hlavně kvůli vzhledu. Tahle na mě působí už trochu nafoukle, a dovolím si tvrdit, že interiér té předchozí působí solidnějším dojmem, a navíc ten rychloměr není tak obludně přerostlý. Samozřejmě první generace po FL, která má v esku hezčí volant, tříramínko.

Ale mini dokáže dělat radost i s atmo 1.6, jak jsem si sám zkusil, navíc není ani nepohodlné. Tohle auto totiž snoubí radost z jízdy s příjemným pocitem v kabině a vzhledem, který boří nudný stereotyp všedního dne, na rozdíl od základní pětistovky, která je sice ještě o kus roztomilejší, ale pravda jízdou zrovna neohromí.

krab
13. března 2017, 11:11
0

Pánové, je to pravda. Malý hot hatch jakým je Mini Cooper S, Clio Sport RS a nebo Abarth 500 jsou auta podle mého gusta. To jsem si definitivně uvědomil.

Dilema je, jestli koupit staré Mini v nějaké poslední Cooper edici z druhé půlky 90tých let a nebo nové. (Tím myslím řady R50-R56) To nové je skvělé a lze s ním jezdit i v zimě aniž by dál rezlo. To je velká výhoda. A taky je daleko univerzálnější, takže pak fakt nepotřebujem žádný jiný "zimní" auto.

Zase zkrátka problémy zaneprazdňující můj mozek na začátek jara :)

M P
13. března 2017, 11:20
0

Původní mini, ať už ze začátku výroby, nebo konce kolem roku 2000, už bych na daily považoval za příliš nebezpečné. Já vím, nejezdíme proto, abychom bourali, ale nikdy nevíš, kdy se ti nějaká pasivní bezpečnost a párek airbagů bude hodit. A přitom ta R53/R56 poskytuje tunu zážitků, a je dle mého soudu fakt krásný. Kupovat si zase new mini jako daily, a původní jako víkendový oldtimer je už možná trochu overkill, tam by se hodila větší diverzifikace portfolia :)

krab
13. března 2017, 11:48
0

To si to přesně Matěji odhadnul. A vice méně proto, jsem si moc rád vypůjčil New Mini, abych zjistil jestli to je opravdu zábavné auto. A je! Takže, pak je varianta mít "old" Mini a Yarunu na denní ježdění a na zimu a nebo Yarunu prodat a koupit si "new" Mini. Skoro se mi chce jít do té druhé varianty. No a další dilemma je jestli : new Mini Cooper S R53 kompresor a nebo toto konkrétní R56, který se mi opravdu líbí ( jak jste si asi všimli..) a mít to jako daily. Pak se tu ještě rýsuje třetí možnost a to je koupě R53 S s kompresorem a ladit si ho do Cooper Works podoby , obout do semi slicků a používat jako track day a auto na zábavu + zachovat Yarunu. A tahle varianta se mi taky líbí :)

M P
13. března 2017, 12:02
0

Ty jsi ale opravdu vážně postižen, víš to?:D tohle nadšení do aut je přímo nakažlivé, fakt to obdivuju. Navíc krabová musí mít zlaté srdce a ocelové nervy, nebo nechápu, jak to děláš. Ale hádám, že prostě akceptovala fakt, že žije s postižákem, s tím se bojovat nedá :)

Mini R53 mě teď budí ze sna často, a o co horší je situace v mém dočasném pracovišti, kde před kuřáckou budkou pravidelně parkují R53 a R56 vedle sebe, takže mám možnost hodnotit vývoj tvarů a proporcí, a nemůžu si pomoct, ta starší se mi líbí stále víc:)

krab
13. března 2017, 12:35
0

Myslíš? Já jsem si myslel, že jsem úplně normální, akorát mě tak trochu občas zajímají auta, no :-D

Paní Krabová má zlaté srdce , to ani není vtip... Upřímně řečeno Mini jí baví taky. Takže tady to mám lehké. Spíš si sám říkám, že jsem magor. Vím, že mi neprojde snadno Renault Sport Clio 182 ani 197 či RS 200. A pro toto autíčko mám zase já velkou slabost. A teď jsem se nakazil zase tou kapesní raketkou a jsem do toho celej divej. Buď to to za týden nebo tak nějak odezní anebo prostě zase něco pořídím.

A s tou R53 mě tedy dráždíš. Jestli se ti zdá ještě designově hezčí... a mě láká zkusit ten kompresor, no to jsem si připravil pěkné nadělení!

MG
MGRR
13. března 2017, 21:04
2

To chce klid, čas a vychladnout.
Sousedi je měli tři, otec a dva jeho synové. Vytuněné, vyladěné, krásné, nabroušené. Dnes už nemají žádné z nich, jeden pořídil Hondu S2000, táta to vzdal-odrovnal si v tom na 1/2 roku záda a koupili nové BMW X3, ten třetí pořídil MG TF s pevnou střechou. Všichni tři se ale shodli, ano, hračka, výkon, zážitek dobrý, ale na našich cestách ti to vyklepe plomby se zubů, v Praze se ani kafe nenapiješ, ale vyliješ i to zavřené.

Franz Kafka
14. března 2017, 00:01
0

Přesně tak :) Výkon, hračka, zážitek super. Na silnici jo proč ne když ti je 18 - 22 a stačí ti jen výkon, hračka, zážitek potom je to paráda.

MG
MGRR
14. března 2017, 09:21
0

Těm synům je tak +-20 a 28, táta možná doháněl co sám jako mladý nestihl a teď má záda v kélu chudák :) Ale dělají v Česku něco kolem farmaceutik, spolkne prášek, záda, stress a splátky posune o kus dál.

MG
MGRR
14. března 2017, 09:27
0

Ten co nakonec koupil Hondu S2000 si postěžoval, že mu táta nekoupil,
Renault Clio RS Trophy, prý je to jiná liga (ale nemám ponětí jak to myslel)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. března 2017, 12:30
0

Opět výborně napsanej blog. A i to auto vypadá fakt moc hezky. Pořád si zachovává svoje klasický tvary, ale současně přidává dravost, která je evidentně nejen optická, ale i faktická, pod kapotou. I ta kombinace černých kol a šedýho kabátu vypadá decentně a současně dost dravě, takže se ti vůbec nedivím, že si na to auto brousíš zuby. :-)

reagovat
krab
13. března 2017, 21:20
0

Dík, Knightrideře. To mě těší nejvíc. Snažím se s tím textem udělat trochu práce aby mě to bavilo a jsem rád, když se to ostatním dobře čte, něco málo se dozví a taky je to rozveselí.

Teď by to chtělo vyloudit na víkendový "test" nějakou protiváhu. Starší Cadillac Escalade třeba. A víš že bych se na něco takového ve skutečnosti moc těšil? Nedovedu si představit, že bych si něco takového doopravdy kdy chtěl koupit. Ale to jsem si o New Mini myslel minulý týden taky. Jak tu píše MGRR , zatím vychládám a budu chvíli přemýšlet. Ale zkušenost to byla rozhodně moc milá.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. března 2017, 21:27
0

Tak Escalade uz je trochu extrem, oproti tomu, na co jsi zvykly. Ale zase treba toho Yarise bys mohl vozit v kufru na nakupy do Kauflandu a pouzivat ho misto nakupniho voziku. :-D

BobAsh
13. března 2017, 22:53
0

Já mám kamaráda s novou Eskaládou, zkusím se k ní dostat. Jo a abychom ti udělali ještě další radost, máme domluvený test Wrangleru. I když je to auto od FCA, takže to, že je domluvený, ještě nic neznamená :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. března 2017, 06:47
0

Wrangler je jedno z aut, ktery s pani Knightriderovou nutne potrebujeme. Idealne tridvirko a s platenou strechou. A samozrejme v benzinu. Proste klasiku. :-D
A se starsim Escaladem pocitame casem jako s nahradou za Tahaka. :-)

kuc_t
13. března 2017, 13:00
0

Já sem tam pokukuju po R53 s kompresorem. Údajně výborná hračka. Jen nevím co obnáší údržba kompresoru?

reagovat
M P
13. března 2017, 14:14
0

Nic, akorát časem je potřeba repase.

Eon
14. března 2017, 09:02
0

No, já u své Toyoty měním olej. Už má něco najeto a tak při každé třetí výměně oleje, vyměním raději olej v kompresoru.

RCNP
13. března 2017, 15:06
0

Miníci jsou hrozně fajn. Jednoho (první gen.) jsem měl a druhým(druhá gen.) jsem vyplnil půl roku čekání na BRZ. A s oběma byla ohromná sranda i když to byli jen Coopery. Vlastně když jsem měl dieselový BMW, tak jsem si rád odskočil k Mini pro trochu srandy a hravosti. Což ve mně vydrželo až do koupi BRZ, které mě trochu vrátilo k tomuhle charakteru. Navíc jsem měl možnost jet i s první generací Cooperu S na které platí ohrané pocket-rocket absolutně bezezbytku. Takže na ně nedám dopustit. Škoda, že se z nich začíná trošku vytrácet ta "divnost" jako nesmyslně umístěné ovladače oken a dalších věcí nebo ten středový rychloměr, který je úplně na nic :D A bohužel už i ten obyčejný cooper není tak chuligánský jak býval, díky turbo tříválci bez výkonu a bez zvuku. Ovšem Cooper S je furt sranda a JCW je také stále nesmyslné naštvané malé autíčko, možná zběsilejší než kdy dřív. Mám na ně spoustu dobrých vzpomínek.

Asi nejbizarnější, když jsem měl ještě svého prašivého Coopera R50 a vyrazil s kamarády na Slapy. Jeden z nich měl tou dobou nové zánovní BMW 330i Coupé, černé na černých kolech, zatmavená okna, červená kůže, hlasitý výfuk apod. Prostě macho mobil. A když jsme dorazili do kempu, tak se stala zajímavá věc. Poté co jsme postavili stan, tak se k nám nahrnula skupinka holek. Kamarád se suverénně postavil s očekáváním zájmu, jenže se všechny nahrnuly k Mini a byly hotové z toho roztomilého autíčka a kulaťoučkých blbinek v interiéru :D Tenkrát jich tolik nejezdilo a budilo celkem pozornost. Kamarád to nesl v ten moment celkem špatně, což jsem podpořil i nabídkou jestli by se raději svezly v bávu nebo v miníkovi :D Na což následovala projížďka asi v šesti lidech po okolních okreskách, kdy jsme nechali kamaráda v kempu napospas jeho depresi :D Ne, že by to byl kočkolap, jelikož neměly zájem o mě ale o to "ťuťuňuňu" autíčko, ovšem tomu kamarádovi jsme to dlouho připomínali :D

reagovat
krab
13. března 2017, 16:00
1

Díky moc za komentář. Já na new Mini neměl vyhraněný názor a tak jsem byl moc rád za několikadenní seznámení. A je z toho citový vztah. Buď mě to za pár dní lehce omrzí a nebo opravdu nějakého pořídím, jak píšu nahoře v odpovědích s Matějem. Tohle auto se povedlo!

Franz Kafka
13. března 2017, 15:13
0

Dobře no. Poslední dobou jsem tady pořád za toho zlého a věčně nespokojeného, masírka. U tohoto vozítka zdráhám se napsat auto svou aktuální pověst jen potvrdím. Měl jsem to kdysi půjčené jak jsem psal na jednu cestu po ČR a potom ještě dvakrát ve městě. Hned na začátku u přejezdu kolejí v Kobylisích jsem si říkal "á i Krab to zažil" je to prostě jedním slovem úplně na ****o. Možná na rovné silnici v dobrém stavu nebo super okruh, ale cestovat s tím?

Bože kam... vymlácené zuby a bolavá záda vážně nepovažuji za radost. Navíc jsem se v tom v Praze cítil jako idiot (jasně to se asi v Boxsteru člověk cítí taky i když trochu jinak) takže to je jen dojem. Všechny ty úsměvy a tak ti věřím, ale to auto je černobílé. Buď tě takhle dostane nebo ho budeš nenávidět jako já. Napsané je to skvěle i to s těmi AAA je tak zakomponované, ale docela slušně a je to jasné něco za něco:)

Jízdní vlastnosti v běžném provozu katastrofa. Jezdit s tím denně bych nechtěl ani kdyby mi do toho někdo tankoval. Jak píše ale správně Knightrider každý máme jiný vkus a to je dobře. Kdo v tom neseděl názor si neudělá protože to nejde k ničemu přirovnat (teda alespoň já nemůžu najít vhodnou paralelu)

reagovat
krab
13. března 2017, 16:11
0

Pane Kafko, tohle Mini přeci není černobílé! Je takové černošedé :-D Ale můžeš ho mít i černobílé a klidně i s rychlými pruhy....

Tohle auto potřebuje jiný, než běžný přístup. První dojem je první dojem, musíš tu hru s ním hrát jako ve filmu Pelíšky "Vydržáj Pionjér" :) Propadneš tomu později, prostě si musíš nejdřív zvyknout. I když uznávám, pro naše zoufalé silnice je tento packet a run flaty prostě problém. Asi bych si tam nakonec koupil jiné pružiny.

Po městě jsem se v tom cítil úžasně! Nesmíš se brat tak vážně, to je syndrom z těch Audin. A navíc... člověk co si možná právě pořídil žlutého Boxstera , tak od toho ten koment ještě víc pobaví :)

Konkurence k tomuto autu je jedině toto : Abarth 695 Biposto. Jeden jsem si loni vyfotil , když jsme byli s přáteli v Dolomitech na motorkách a měl ho pan domácí penzionu. Úžasná hračka.

PachezZ
14. března 2017, 08:55
0

něco proti roztomilým kanárkově žlutým autům? :D

PachezZ
14. března 2017, 08:56
0

á hned je to pod špatným příspěvkem...

Franz Kafka
13. března 2017, 17:12
0

:D Tak to si mě docela pobavil. Prý z těch Audi, ale asi na tom něco bude. Vždy když potkám podobné auto na cestě tak trochu zakaboním obočí, zbystřím a ne. Není to asi zášť je to prostě jenom "dislike".:)) Jinak ten Abarth na obrázku je pěkný v rámci kategorie a když stojí na místě.Se mnou do stejného servisu jezdí takhle upravené tohle viz.: obrázek. A to už je vážně psycho.

Přiznávám já to nedal jak jsem ještě první cestu absolvoval po D1 a potom ta další cesta na Jindřichův Hradec také není nejlepší to byla vážně hrůza. Já vám tak nějak i to nadšení závidím a přeji, ale nesdílím no. Změkčovat to a tak by šlo, ale asi to má cenu jenom kdyby si z toho chtěl udělat městskou nákupní tašku. Takhle ty silnice v Alpách třeba v Rakousku s tím budou zábavné u nás to bylo pro mě za trest.

Ale tak jako Boxster pořád vypadá jako auto i když teda už taky člověk musí hodně hmouřit oči:))) Nebo možná otevřít aby něco viděl. Jinak co mě přijde vtipné žluté Ferrari nebo Audi RS/S to nikdo neřeší a žluté Porsche je divné? Jasně proč ne je to divná barva...

reagovat
M P
13. března 2017, 17:36
0

Náhodou, žluté porsche je super! Už od dob Yellowbirdu (no já vím, není to až tak Porsche). Měl jsem angličák, žlutou 996 turbo, milovaný kousek :)

krab
13. března 2017, 18:32
0

Mě se taky žlutá líbí! Já zas měl angličáka žlutou 996 cabrio. A myslím že tu 996 turbo ve žluté taky. Ta vůbec nemá chybu. A 996 Turbo je krásná taky v takový hnědý metalize. jedna byla asi před týdnem a kus na prodej, ale inzerát hned zmizel, asi šla extrémně rychle.

Franz Kafka
13. března 2017, 19:42
0

Asi takhle žlutá Fabia mě přijde obyčejná. Žluté Porsche je fajn 996 turbo by byla ale krásná i v pastelové šedivé. On Boxster vlastně možná má tendenci budit u hodně lidí stejné "pobliozní" pocity jako u mě budí ten Mini JCW:) Já jsem možná právě i ten boční hnusný patvar vydýchal dokonce i ten maličký plastový vnitřek. Největší problém vidím v tom že 987 je lepší a vychytanější a já na ní neměl/nemám. Jinak žlutá rulez možná kdyby to Mini bylo žluté? Kdo ví :D

sheogh
13. března 2017, 19:49
0

Diky za tip, navstivim lakyrnika :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. března 2017, 20:11
0

Zluta je fajn. Abych rekl pravdu, pred nejakyma ctyrma rokama jsem mel v Nemecku vyhlidlou zlutou C5 Z06. Jen to nakonec nejak neklaplo. :-(
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ac/3a/e9/ac3ae96cd6e2bee3ec9380a92e2ee15f.jpg

A vlastne i C6 Z06 byla na zacatku vsude ve zluty, nez ukazali dalsi barvy.
http://www.corvetteblogger.com/images/content/2014/011214_3.jpg

A myslim, ze ani za C7 bych se vubec nezlobil, kdyby byla zluta. :-D
http://www.stingrayforums.com/forum/attachments/stingray-corvette-photos-videos/3127-official-velocity-yellow-stingray-corvette-photo-thread-img_3701.jpg

Vlastne kdyz nad tim premyslim, tak i prvni dve C4, na ktery jsem se byl podivat, byly obe dve ve zluty.
http://image.superchevy.com/f/47009306+w640+h426+q80+re0+cr1+ar0+st0/1994-chevy-corvette-zr-1-front.jpg
Ta barva ma neco do sebe a obzvlast na sportaku je fakt pekna. Vubec bych se toho nebal. Ani na Porsáku. Schvalne jsem koukal na zluty 911 i Boxstery a vypada to skvele :-)

Franz Kafka
13. března 2017, 20:31
0

sheogh: Ty máš ale S8 nebo ne? Alespoň myslím že si to někde psal nebo dával fotku, ale abych se nepletl. Tam by byla žlutá minimálně hodně originální:)

Knightrider: Musím říct že vlastně ani ta žlutá Vette nevypadá špatně napříč generacemi když si to člověk zrekapituluje. Máš pravdu 911 ve žluté nevypadá zle. Mě se právě u těch Boxsterů tyhle "veselé" barvy líbí. Černou si můžeš dát třeba na nějakou limuzínu ve tvém případě na Dodge Ram nebo Escalade, ale na sportovním autě je originalita fajn. Ona ani ta S4 v té "originál" žluté není špatná ale je jich málo podle mě na desítky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. března 2017, 21:01
0
M P
13. března 2017, 21:23
0

Nemůžu než souhlasit :)

:D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. března 2017, 21:29
0

Ale jo, na ty petistovce ta smoulinkovska vypada dobre. :-D

Franz Kafka
13. března 2017, 21:57
0

Jo, jo vypadá to dobře fakt je ten, že na normálních autech tohle moc vyhledávané barvy nejsou. Třeba ta modrá z toho Viperu to je taková ta typická modrá alias ahoj já jsem služební Fabie z ČTK:) To pětikilo je vlastně taky takový raritní auto i když Fiat jak na tom chce stavět byznys už to vážně přehání nicméně ta modrá tomu sekne.

BobAsh
13. března 2017, 22:58
0

Franz: A ty jsi jezdil Cooperem S, nebo Cooperem JCW? Jak už jsem psal krabovi v bloggerském fóru - R56 JCW mi přišla po všech stranákách moc. Moc tvrdý. Moc hlučný. Moc výkonu, takže to tahalo za volant. Působilo to trochu jako kdyby to někdo doma otunil a dal do toho moc velkej motor.

Naproti tomu Cooper S byl rychlej tak akorát - maximum, co podvozek s klidem zvládal - nebyl ještě úplně nepohodlnej, netahal za volant a tak. A úplně nejlepší je Cooper Clubman S.

Franz Kafka
13. března 2017, 23:58
0

Vojta: Právě že JCW. A měl jsem přesně ty pocity co popisuješ. Slušně řečeno je to podle mě přesně tak. Skoro jako Civic a dva motory. Na běžné cestování vhodné asi jako Porsche GT3 rs. Bohužel s něčím dalším od nich nemám zkušenost. Tenhle zážitek mi totálně pokazil mínění a už mám trochu předsudky. Jak všichni píšou jak je to skvělé, zábavné a tak dále asi jo. Já už to ale asi nikdy nezjistím:)

BobAsh
14. března 2017, 00:15
0

Ano, GT3 RS nebo AMG Black Series bude správný přirovnání. A nejvtipnější je, když potom vidíš holky, který si to očividně koupily jako módní doplněk, jak jezděj s JCW, protože je to nejdražší a tudíž to musí bejt nejlepší. Po Pardubicích jsem vídal jezdit tak padesátiletou paní v JCW Coupe. Ta musela trpět.

Ale fakt zkus obyčejnej Cooper S. To má všechno jako JCW, ale tak akorát, aby to byla sranda a dalo se s tím žít. JCW už si moc nedokážu představit jako daily, resp. dokážu, ale je to podobný jako jezdit denně třeba s Hellcatem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. března 2017, 06:50
0

Ja bych s tim Hellcatem asi denne vydrzel. Jen mi chybi ty dva mice na nej. :-D

krab
14. března 2017, 07:09
0

Přesně, přece si tu říkáme "Autíčkář" a nemůžem jen nadávat na to, že je nějaké auto pro nadšence zkrátka slušně řečeno nepraktické. Věřte mi, zvyknete si. Na druhou stranu, otázka zda by nešlo JCW odpružení udělat líp? Věřím že šlo. To auto má velký potenciál, ale nějaké úpravy by sneslo.

Můj nápad ve skutečnosti nyní má docela jasnější obrysy. Koupit levnější, ale mechanicky a vzhledově co nejlepší R53 COOPER S s tím starším motorem s kompresorem , 125kw. Ideálně rok 2005, protože se tam montoval 25% samosvor. Pojezdit a postupně si doinvestovat ( no, to není investování, to je utrácení peněz vlastně ...) do nějakých úprav. Zkusit sehnat ty Recara z R56 verze, které byly v tomto kuse a pak koupit dobrý funkční set stavitelného odpružení s kvalitními tlumičemi, aby to fungovalo univerzálněji, ne jen jako "hobby okruhové" jako ten origo JCW. A na motor s kompresorem se dá taky sehnat snadno kit co zvedne výkon k těm 200 koním, pokud by mi to náhodou připadalo, že je to potřeba. :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. března 2017, 08:13
0

Mne by zajimalo, jestli je ten podvozek vazne tak strasne tvrdej. U modernich aut mi vzdycky prislo, ze jsou utlumeny daleko lip a mekceji, nez starsi vykonny auta. Skoro bych se vsadil, ze oproti podvozku, co mam na Vette, bude i ten JCW vlastne Cadillac. :-)
Vlastne jediny auto, ktery melo srovnatelne tvrdej podvozek, á la prkno, ve kterym jsem se svezl, bylo Lamborghini Hurracan. Vsechno ostatni mi prislo daleko prijemnejsi a snesitelnejsi, nez ten muj suplik.

krab
14. března 2017, 09:02
0

Knightrider : do blogu se to nevešlo. Ale v neděli jsem měl stěhovací akci u rodičů. A sešlo se najednou, že v rámci přeprav lidí v rámci stěhování mezi dvěma 20km městy jsem v Miníku vezl tři lidi. Z toho švagr měří skro dva metry, stýc taky není nejmenší a jednu dámu , tetu. No a za prvé jsme se do toho vešli, za druhé jim to nepřipadalo úplně šíleně tvrdé. Vlastně se jim to všem děsně líbilo :) A to nejsou blázni do aut.

Není potřeba nad tím plakat. Mini funguje zázračně skvěle, ale to už bych se opakoval. Je úterý a už celý jeden den mi chybí. A to jsem do práce jel ráno v Z3 Coupe, abychom si udělali větší radost a stejně... Miník byl Miník :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. března 2017, 09:07
0

Zdá se, že jsi objevil svojí novou hračku. :-)

Ta
Takenek
14. března 2017, 11:50
0

Mini je srdcovka na celý život. Hlavně taky komunita v Čr je neuvěřitelná.
A než koupíš, vyzkoušej r53. Když už nic, tak zvuk kompresoru je prostě mňam!

sheogh
14. března 2017, 12:19
0

Franz Kafka: Jeste hur - Phaeton - ten se v zlute urcite nedelal. Jeste by sla treba matna oranzova :-) :-)

Zluta je super, treba MG ZR je zluty paradni :-)


Docela me po pravde ten mini-test prekvapil - necekal bych urcite, ze to bude takovej tvrdej zebrinak jak vsichni pisou, a jeste stiznost na moc vykonu...

Jak tu pise Vojta ohledne JCW jako modniho doplnku, zrovna jsem vcera na semaforu potkal asi podobnej vyjev - dojel jsem cernocernej zanovne vypadajici Civic type R ve vedlejsim pruhu, a za volantem holka, kdyz reknu, ze ji bylo 25 tak budu dost prehanet :-D :-D

Jinak ji to v tom Civicu moc sluselo, to ne ze ne :-))))

Franz Kafka
14. března 2017, 13:12
0

Tak Phaeton ve žluté to by byl docela nářez. Audi žlutá jak se dává na RS verze a bude to raritní kus. Co v tom je?V10 tdi? Na dálky je to asi dobré auto. Jenom dotaz proč nemáš a8? Či S? Servis podobně, náklady podobné. Jediné co mě napadá že si nechtěl Audi kvůli sousedům;))

Knightrider: Nejel jsem nikdy v tom autě co máš. Tedy vlastně v žádné Vette tak nevím. Prostě to JCW je zejména po městě a na silnicích ve stavu jaký je u nás opravdu extrém. Srovnání s GT3rs není náhoda a to je vlastně závodní speciál co může na silnici. Vyklepe to z tebe duši. Nebo je nutné jezdit maximálně opatrně. Přes práh 3 a všemu se důkladně vyhýbat. Jenže jak to udělat na d1 nebo v pragu na kostkách.

Krab atd.: Tady nejde o to jestli to jde udělat lépe. Oni to prostě přehnali i v autě pro nadšence. Přece i nadšenec do aut je jen člověk. A občas potřebuje jen tak někam dojet. Je tady hodně aut které to zvládli. Zůstat rychlá a pružná přitom komfortní. Třeba Octavia RS;)) Ne vtip

Jak popisuješ ten tuning taj to bude asi zajímavější cesta. I když na dlouho. To jcw mít doma jako třetí auto třeba tak to asi jde taky to jde všechno. Cooper S zkusím když bude možnost snad to bude civilnější.

Já si uvědomuju že snad ani žádné Porsche není tak tvrdé a hlučné z těch normálních samozřejmě.

krab
14. března 2017, 13:55
0

Pane Franzi, já se divím jak takovýho roztomilýho Mini Coopera můžeš tak nenávidět. Já jsem musel napsat něco v legraci o tom, že to není nejpohodlnější, viz I ta nálepka na dveřích "Achtung" :)
Vím že cca 7/10 čtenářů bude po svezení v JCW říkat, že je to dost tvrdý. Ale pointa je v tom, že si zvykneš, naučíš se kličkovat mezi dírama, kanáldeklama a dávat si pozor obzvlášť na vyjeté koleje, boule a příčné prahy. A ano I na kočičí hlavy. Existuje snad jen jeden důvod si ho nekoupit na denní ježdění. A to je ten, pokud s ním budete muset každý v centru Prahy a projíždět po stare magistrále, po Hlávkově mostě. Tam je to fakt blbý, není tam lepší a horší stopa kterou si vybrat, musíte trošičku zbrzdit dopravu a prohopsat to třicítkou.

Jenže ti to všechno Mini vyváží famózním jízdním zážitkem tam kde to jde. Možná už si na to zapoměl a nebo nějak nevyužil. Já za ty 4 dny urazil okolo 600km, projel jsem jeden a kus nádrže a vyzkoušel všude možně. A že je hlučné? Není. Je ve skutečnosti daleko tišší než jsem čekal.

Franz Kafka
14. března 2017, 14:19
0

A jsem u toho. Tišší ve srovnání s čím to je vždy důležité. Ono má tak trochu svou kategorii a těžko najít vyloženě férové soupeře. Vážně když budu chtít malé, roztomilé a rychlé auto musím mít něco co ze mě vymlátí duši a nebo jezdit jak píšeš i ty "opatrně" a volit stopu i v Praze. Ok, nejsem schopen tohle akceptovat. Jediné co mě napadlo. Mít to doma a o víkendu na plaťák a hurá na okruhy nebo někam kde je to prostě zavřené a bez kostek na silnici:) Tohle co popisuješ to je právě za trest. Jasně když budeš mít řekněme to Clio Trophy tak to také není asi svezení jak na obláčku, ale stejně. To je prostě celé BMW dneška z extrému do extrému.

Já se chci bavit, ale nepotřebuji se u toho přece cítit jak někde na Dakaru. Jinak věřím že někoho to může bavit tohle auto jako celek a i to jak to jezdí. Možná i to jak to vypadá podle názorů tady to minimálně holky bere. A uznávám že sám pár holek co jsou z toto v úplné extázi taky znám.

BobAsh
14. března 2017, 14:44
0

sheogh: Tak u holky v Civiku Type R bych třeba i věřil, že to má proto, že chtěla rychlý auto. Ty JCW se vyskytujou příliš často a v rukou lidí příliš nápadně se nezajímajících o to, jak to jezdí, aby to byla náhoda. Prostě "syndrom nejdražšího modelu".

krab: Jestli ti JCW přišlo tichý, tak to není pravý JCW. R56 (se kterou jsem BTW jezdil někdy v době, kdy jsem měl doma hotrodovej Opel Diplomat s Chevy Small Blockem a glass packama, kterej pouštěl alarmy u aut) mi v JCW verzi přišla hlasitá poměrně brutálně, aspoň teda v režimu Sport.

Franz: Ad přílišná tvrdost - tady musím souhlasit, JCW je prostě moc obecně. Já měl JCW hatch jen na pár desítek kilometrů na prezentaci v Německu, a i na tamních hladkejch silnicích to bylo MOC. Nebylo to moc na ježdění do práce po Praze, bylo to moc na zábavu.

Obyčejný 160k Cooper S (R56) je pořád zkurveně rychlý, pořád dělá zábavný zvuk (a prská mu výfuk při ubrání plynu), pořád je s ním sranda, ale dá se s ním žít na české okresce nebo ve městě.

krab
14. března 2017, 15:51
0

To je Vojto, jak jsme si psali v tom našem redaktorském / bloggerském fóru. Mnoho Mini Cooperů JCW jsou vlastně Mini Coopery S s prvky výbavy z nabídky JCW. Tohle je ten případ taky.
Má : JCW sedačky recaro, JCW podvozek, JCW upravený motor ( na 90%) , ale má například standartní Cooper S výfuk, docela decentní, má Cooper S brzdy , ty menší. A je na příplatkových 18" kolech. A má take volitelný samosvor.

To je právě abychom si tu nepsali o hruškách a jabkách. Určitá tichost a kultivovanost v něm opravdu byla. Nakonec je to produkt BMW a je to na tom vidět. Velmi hezky zpracované auto.
A několik lidí co jsem svezl a v žádných sportovních autech nejezdí, řekli že je to docela tichý. Takže to není jen můj názor...

sheogh
14. března 2017, 16:10
0

Franz: je i tady na foru s par tmavyma fotkama z garaze :-) Je to W12, naftak jsem mel jednou celkem kratce, a asi me to stacilo, od te doby vyhradne benzin :-) A duvod nakupu je spis hloupej - predtim jsem jezdil A8 D2, a po prestehovani do svycarska bylo nutny Audi prihlasit. Jak sam znas, tady snad kontrolujou i homologaci kazdyho sroubu, a protoze audina nebyla uplne v kondici, prislo me jednodussi koupit neco jinyho.
Tak jsem nahodou v bazaru narazil na phaeton, a docela se me zalibil. Mel jsem na nej navic dost kreditu u sebe, tak jsme dali projizdku a ja ho koupil :-) Navic pro milovnika britskych aut idealni barevna kombinace - skoro-british racing green a interier bezova/eukalyptus :-)

Nahodou to neni zas tak strasny auto, jak se vsude pise :-) Samo jsem hledal po netu zkusenosti a nazory, ale 90% toho bylo ve smyslu, ze je to nespolehliva plecka, a ze by si to nikdo nekoupil, ale nic od lidi, co ho maji nebo s nim aspon nekdy jeli :-D.
Design je podle me genialni, uz jsem parkrat slysel, ze "mas peknyho passata, to je v plne ze?" :-D Zajimavy je, ze dokud jsem si ho nekoupil, nikdy jsem si snad zadnyho phaetona v provozu nevsiml, ale ted je vidim porad :-)

A8 jsem nekoupil, protoze D2 uz mam, a na peknou D3 (zvlast W12) nebyl dostatecny kredit. Tady by me to fakt soused nezavidel, spis by se smal, v jakym to jezdim starym pekaci :-D

Vojta: Jo to je dost mozny, a pak se jednalo o velmi zajimave devce :-D Ale i ten Civic byl k svetu, ne ze ne :-D



BobAsh
14. března 2017, 16:12
0

A měl jsi to v režimu "S"? Standardní Cooper S je totiž docela tichej standardně a dělá bordel ve sportovním režimu. JCW má tuším taky přepínací výfuk, ale mám pocit že dělá kravál už v normálním režimu (a nebo si to blbě pamatuju, protože jsem s tím jinak než v S nejezdil). JCW výfuk ve sportovním režimu je slyšet víc než tvoje vlastní auto, když jedeš 50 metrů za ním se zavřenýma okýnkama.

Franz Kafka
14. března 2017, 16:30
0

sheogh: Já si to myslel on takyten desetiválcový diesel co do údržby není vůbec sranda. Spotřeba je vysoká a to je to nejmenší. Přišlo mi ale že to s tím jede taky uspokojivě. Já ho ale vyzvedával kamarádovy jen v servisu ještě u Exnera (ten už to myslím snad zavřel) a měl jsem to auto na pár kilometrů. Tzn. nejsem na to odborník. Mě se Phaeton vždycky tak nějak líbil nicméně spousta lidí právě říká na co to kupovat když můžeš mít A8. Každopádně jak jdou ceny dolů tak jich jezdí více a více. Zase nízká pořizovací se nerovná nízká provozovací. Tak ve Švýcarsku ti soused nezávidí určitě :D Jinak naprosto chápu proč si koupil jiné auto. Už jenom absolvovat ten otravný proces přihlašování "dovozu" to je rozhodně lepší obměnit vozový park. Jinak já neslyším nic špatného o autě, ale o tom slepeném motoru na to si lidi dost stěžují. Samozřejmě dynamika, zvuk a tak dále všechno super. Nicméně ho provází hodně dětských nemocí a málokdo se v tom umí vyznat. To si ale asi ve Švýcarsku pořešil nějakým "odborníkem" co se na to specializuje to je spíše problém České reality.

---

Ohledně toho Mini já mám pocit, že to auto je prostě hlučné. To co popisuje Vojta mi přijde blízko tomu co bych o tom řekl já. Je tedy možné, že v tom něco bude. Nebo máme jen citlivější sluch. O tom ale pochybuju mě to prostě přišlo hlučné i ve srovnání třeba s kamarádovým BMW 330i+Akrapovič. A to mluvím o pocitu přímo v autě ne venku.

MG
MGRR
14. března 2017, 17:25
0

Taky mam jeden Phaeton W12 za sebou, ted ten Lexus LS od 2007, je diametralne lepsi. Ja uz VW nejak nemuzu. Nemci vyrabi veci tak, aby z toho v budoucnu stale neco "kaplo" a musel jste na rozvody, a dalsi zbytecne vyhozene penize, kdyz pominu katastrofalni nekvalitu.

Franz: zluta na aute je super :)

Mam jednu zlutou A6/C4 TDi Q, se kterou vubec nejezdim, ale mam ji mrsku rad, prave pro tu odlisnou barvu.

krab
14. března 2017, 17:30
0

Jezdil jsem v rezimu sport celou dobu. Libil se mi vic. Rezim sport tady znamena : tuzsi rizeni a rychlejsi odezva na plyn. V realu to fungovalo skvele. Vyfuk to do niceho hlucnejsiho nenastavilo.
Vyfuk tady je decentni. Zvenku slyset je ale uvnitr decentni. Jak jsem popsal v blogu.

Asi jste meli jeste v priplatcich jcw paketu sportovni vyfuk.

Btw. uz jsem se ted pred chvili svezl v r53 cooper s. A je to ta cesta kterou jit. Uvidime jestli se objevi nejaky opravdu perfektni. R56 ma ovsem o dost modernejsi hezci vnitrek. R53 zase charakternejsi motor a optimalnejsi vyladeni podvozku... no to bude projekt na cele jaro nejakeho sehnat. :) A nakonec koupim nejake to puvodni Mini... jsem na to zvedav :)

sheogh
14. března 2017, 17:52
0

MGRR: Jo, s tim souhlasim, taky nejak nemuzu na tech autech najit tu povestnou "nemeckou kvalitu". Phaeton je za tu cenu, za kterou se prodava v pohode ale puvodni bych za to nikdy nedal (pres 4mio).
Zrovna Ph. me proste prijde jako takova beta verze auta, po faceliftu je to o neco lepsi. Ale motor bych nazval jako celkem spolehlivej. Samozrejme, je tam 12 svicek, vstriku, 2 klapky a 8x lambada, takze v ramci moznosti :-)
Spis kvuli dementnim reseni nekterych casti se proste clovek nedoplati za praci, protoze kvuli kazde blbine se na tom stravi hodiny prace.
Jak je na tom Lexus, co se udrzby tyce? Taky je potreba kvuli vytahnuti baterky rozebrat pulku kufru apod? nebo u toho nekdo premyslel?

Franz: Ten V10 se daval i do Touaregu, a tudiz jich je mnohem vic na silnici nez W12. Dost lidi pise, ze jim kvuli kroutaku odesla prevodovka, ale sam jsem ho ani nezkousel. Rekl bych, ze cast problemu je predepsanej interval vymey oleje 30kkm. Ti magori to samy uvadi i u W12 - 30kkm. Ja menim jako u vsech aut po 10k.
Jinak krasnej priklad - v manualu se o udrzbe prevodovky vubec nepise. V servisni knizce je na to zatrhavatko kazdych 60kkm, ale kdyz si clovek otevre VW SSP, pisou max 30kkm nebo 2 roky :-D Budu se drzet toho nejkratsiho samozrejme

To mini me prijde takovy schizofrenni ale..... Na jednu stranu zkousi tvar roztomilyho mini auticka, na druhou drsnaka JCW... nevim nevim...

BobAsh
15. března 2017, 04:42
0

Ad JCW - všechny, který jsem řídil nebo jsem se s nima zblízka setkal, byly "kompletní JCW", prostě to, co ti prodějí, když řekneš že chceš Mini Cooper JCW a neobjednáváš to po paketech. Mělo to tím pádem brutálně tvrdý podvozek (fakt si vyzkoušej i normální Cooper S R56, je ve všem lepší než JCW, které je jen rychlé rovně), monstrózní zvuk atd.

Standardní Cooper S R56 by měl mít tlačítkem Sport ovládaný i výfuk (měly to tak všechny, které jsem řídil, což bylo cca 5 kusů). V normálním režimu je tichý a víceméně nijak nevybočuje z toho, jaká jsou "běžná" auta, ve Sportu je znatelně slyšet, ale není nepříjemný, a hlavně začne při ubrání plynu prskat. JCW dělá to samé, ale mnohem víc. Jo a jak Cooper S, tak JCW umí prskat z výfuku plameny - Cooper S jen občas, u JCW je to docela běžné :)

Plus jako poslední doporučuju vyzkoušet Clubman. Díky delšímu rozvoru je nejen pohodlnější, ale dokonce i trochu lepší v zatáčkách. Clubman Cooper S mi přišel jako naprosto dokonalá kombinace a je to Mini, které bych chtěl asi ze všeho nejvíc, nebýt spolehlivosti.

P.S.: Všechno, čím jsem jezdil, byly auta z roku cca 2010, možná to byl nějaký facelift.
P.P.S.: U R56 už JCW není sada jednotlivých prvků jako u R53. Takže to, co ti půjčili, je pravděpodobně zbastlený Cooper S s aftermarket věcmi nebo příslušenstvím od JCW, ale není to pravé JCW Mini.

krab
15. března 2017, 06:58
0

Vojto, tlačítko sport, tady ovládalo : účinek posilovače řízení, patrně I zásah systému DSC a zostřilo reakci na plyn. Možná to i trochu otevřelo výfuk, to prskání tam bylo znatelnější. Myslel jsem si, že je to ale tím, jak se motor a výfuk ohřeje. Rozhodně to nemělo zvuk jako úplně civilní auto, ale příjemný sportovní. Asi v duchu hlasitosti jako Focus ST 225. Ten mám dobře naposlouchaný :) ... samozřejmě je to čtyřválcový zvuk, ne pětiválcový.

K těm paketům: opravdu nevím přesně. Je to a i se tak prodává jako Cooper S. Když jsem si vyjel VIN specifikaci, tak jsou tam některé prvky výbavy jako například "sports seats" origo. Podobný na prodej, ale červený, ze stejného roku s podobnou specifikací je na prodej na spotovních vozech. Taky má prvky výbavy JCW, ale je to Cooper S. Slovo "zbastlený" bych asi moc nepoužil, protože to bylo výborně sladěné a třeba ty sedačky měly origo výhřev atd. Jestli na něm bylo něco, co v roce 2008 v nabídce nebylo, tak je to přední bixenonové lampy. Ty tam někdo dal jako upgrade.
Jestli si jezdil s autem v 2010, možná 2011, tak v 2011 proběhla změna, a taky ty auta dostali nový motor. N14 vystřídal N18 , doublevanos motor s mnoha změnami. Výkon S ka pak byl 135kw / 185 koní. Před tím se udávalo 128kw / 175 koní ( u "S") a to byla i hodnota v TP tohoto konkrétního testovaného auta. Ale měl tutově víc :)

Franz Kafka
15. března 2017, 13:30
0

Vyrábí se to chvíli a už aby na to člověk měl načtenou encyklopedii. Tak jak to tedy bylo? Takže jestli to dobře chápu nebylo to prvé JCW. Byl to Kopr S kde byly použity prvky a části jcw včetně funkčních prvků? To je ale potom těžké se na něčem shodnout. To je skoro jako mít bmw330 v m paketu a srovnávat to s m3. Jasně není to totéž, ale vlastně to není tak daleko od pravdy. Já myslel že tu plaketu jcw ale mají výhradně jen tahle auta. Ne že je to na přání. Stylové auto pro stylové, cool a free lidičky;) Jestlipak to jde objednat i v růžové a na červených kolech?

krab
15. března 2017, 13:46
0

Já myslim, že jsem to popsal dobře. Poznámka s encyklopedií teda není vůbec od věci... To auto je Cooper S , ale s prvky výbavy z arzenálu origo příslušenství JCW. Tohle je od Mini chytrá věc, prodat už tak docela drahé auto a k tomu prodat ještě docela drahé příslušenství. O plaketkách to není , ta se dá koupit na ebay za 15 USD :) ...

Shodu v tom, čím jste jezdili vy a čím jsem jezdil já nenajdeme. Jediný co jsem lidem chtěl sdělit, je to, že mě toto konkrétní autíčko bavilo :)

Tady máš třeba článek o jiným stejně starým a o kitu JCW : http://www.motoringfile.com/2014/11/24/motoringfile-review-r56-jcw-tuning-kit/

Franz Kafka
15. března 2017, 14:06
0

15 USD? Tak proč si to mám kupovat, když vlastně "S" je ve všem lepší a plaketa je jen ozdůbka. To třeba plaketu Alpina opravdu za 15 na ebay neseženu a když tak každý pozná, že je to fake. No nic. Hlavně to neber osobně. Já to nemyslím tak, že by si popsal své pocity špatně nebo to nebyla pravda. Jen je to prostě v kostce docela komplikované. Málo kde potkáš v diskusi tolik rozdílných názorů. Ten Vojty jsem si vybral proto, že se shoduje téměř dokonale s tím co si myslím já.

Jinak to auto na tom motoringu se mě líbí víc vzhledově, černá je černá, ale to je samozřejmě to nejmenší. Víš co nejlepší bude když si to někdo koupí a ostatní v tom někde povozí a potom se můžeme bavit. Já na to teď nemám a dlouho mít nebudu tak je to na tobě, nebo Vojta musí někde sehnat na dlouhodobý test pro redakci. A ještě lepší nápad Matěj si to vezme na rok na ol vyjde to jen nepatrně dráž než ten Fiat:))

Ha
HanulJCW
15. března 2017, 13:40
0

Já používám na denní ježdění Mini Cooper S z roku 2007, a ano mám ten N14 175k a už jsem jej jednou musel měnit :D :D ale auto bych neměnil s tou zábavou za volantem je to absolutní pravda. Jen na dálnici kolem 160 už to není uplný komfort, kvůli hluku.

reagovat
Franz Kafka
15. března 2017, 13:59
0

No a moje hned první zkušenost s JCW byla na trase kde část vedla po D1. Přišel mi tam dost velký hluk už od 130, ale bůh ví co jsem vlastně řídil když to tak pročítám.

krab
15. března 2017, 14:07
0

Neřídil si náhodou tohle? :-D ( to by byl pánové sen, se mít šanci povozit v takovýhle závodní sérii jako pan Shmee 150. Snad bych nebyl dřevák a nenaboural bych to):


Franz Kafka
15. března 2017, 14:29
0

Ne to bych poznal podle reklam na autě :D Bylo to normálně v civilu a bez toho "reapera" vzadu.Vidíš jo? Stačí být jenom v zahraničí a být úplně normální no name chlápek a jezdíš si hned ve speciálu. U nás ti půjčí Merivu a ještě o ní musíš napsat hezky:D

ha
halohalo
16. března 2017, 10:29
0

Čo sú to za komentáre ak ti je 18-22. Jednak v tomto veku bežný mladý človek na takéto auto veľmi nemá a nevidím dôvod prečo by to nemohlo byť druhé auto do rodiny prípadne aj jediné. NIe každý je riadený egom a potrebou dokazovať susedovi že na to má prémiovým autom a dízlovým motorom aj keď nabehá len pár km okolo baráku. NIe každý cestuje deň čo deň cez pol republiky, nemá tri dospelé deti a nechodí vždy v sobotu na chalupu zo svokrou. Kto vyskúšal vie, ostatní budú trepať nezmysly, ktorým sami uveria aby si ospravedlnili kúpu absolútne zbytočného 7miestneho kombíka so štyrma turbami a troma tonami.

reagovat
Franz Kafka
16. března 2017, 11:21
0

To co popisuješ je taky jenom další extrém ne každý má doma kombíka v naftě. Jediné auto do rodiny možná ano. Tady ale nejde o velikost auto, nebo typ paliva. Tady jde v první řadě o charakter jcw. A jet s tímhle i s jedním dítětem na 14 dní na dovolenou jde, ale proč je to očistec poznáš až budeš mít děti. Je tady dost aut, která jsou zábavná a trochu větší. A nevyklepou z tebe duši. K věku a penězům se nebudu vyjadřovat je dnes dost lidí kterým je 22 pkus, mínus a na tohle v pohodě mají. Třicetiletý svobodný kluk ,co střídá holky taky není rodina:) Takže jestli to byla narážka na mě, protože něco podobného jsem psal tak značně nepodložená a mimo. Aut mám několik Mini ani jedno a naftový kombík jen jeden a je pětimístný. Na cestování přes půl Evropy je to občas potřeba. Ne vždy je pravda ta pohádka o naftě, závisti a málo kilometrech, co tady popisuješ. Kolikrát si jel v JCW by mě třeba určitě zajímalo víc a jak to vnímáš. Jinak názor mi přijde trochu jako od někoho kdo rodinu nemá a jezdí Miatou pravda co??:)

sheogh
16. března 2017, 11:35
0

halohalo: To skoro vyzni jako od nekoho, kdo ma souseda s naftovou premiovkou :-) Opravdu si nekdo mysli, ze mu bude soused zavidet naftovej kombik? To snad ne.

Nevidim tu nikde zadny porovnavani nebo dehonestovani "premiovosti" Mini, jen konstatovani, ze ma nepohodlne nastavenej podvozek.



ha
halohalo
16. března 2017, 16:35
0

Nie je to narážka na teba konkrétne, len ten komentár ma zdvihol zo stoličky, neviem ani aké máš auto. Spojenie prémie a nafty bolo čisto obrazné.
Príde mi scestné aby som si kôli dvojtýždennej dovolenke kupoval väčšie a pohodlné auto na pár rokov. Je fajn uvažovať aké auto potrebujem ale niekedy je fajn si uvedomiť či naozaj potrebujem ten väčší kufor a ďalší pár dverí keď 90% jazdím v aute sám a či náhodou som nechcel od auta niečo iné (kto o podobnom aute uvažujete, choďte si ho určite vyskúšať).
Zrovna na tomto mieste, kde by mala byť komunita nadšencov netradičných, skvelých áut, je tu polovica teoretikov čo musia dehonestovať emócie a nadšenie a všetkých ľudí hodiť do jedného vreca a presviedčať, pretože žiaden uvedomelý rodinne založený človek nemôže chcieť poskakujúce malé auto. (autorovi článku držím palce)
s príslovím trafená hus zagága sa teším na ďalšiu poučnú odpoveď...

Franz Kafka
16. března 2017, 17:24
0

Tak v tom případě, ale píšeš o něčem jiném než kdokoliv před tebou. Mimochodem nevím kdo je tady teoretik v téhle konkrétní debatě. Já jsem s tímhle autem nenajezdil 1000 km týdně to je pravda a to jsem taky psal, ale najel jsem dost abych pochopil že to není rozhodně pro každého. Jediné co mě zajímá kolik si s tím najel ty když tady píšeš o teorii tak mě zajímá praxe konkrétně s JCW nebo alespoň Cooperem je li nějaká.

Autorovy článku držíme palce asi všichni. Kecama o naftovém kombíku si toho taky moc neukázal a poznámkou o potrefené huse tady asi nejsi taky moc na správné adrese.Jestli můžu soudit a všichni píšou pravdu tak naftový kombík ani "nezábavné" auto tady nemá nikdo. Víš to co se líbí tobě se nemusí zamlouvat každému a naopak. Reagoval jsem na tebe jenom proto, že si otevřel úplně nové téma které tady nikdo neřešil. A ano Cooper rozhodně není auto pro rodinu i když samozřejmě být může když to tak někdo chce, ale není to zrovna standardní řešení. Nadšenců do aut je tady asi většina, ale to neznamená že musí jezdit v supe, řidičských autech celý den a non-stop. Píšeš zase jako ohromě chytrý 19 letý rádoby petrolhead. Co ví všechno tak proč sem vůbec chodíš když máš ve všem jasno. Nevím jestli rozumíš dobře česky, ale snad jo. Kolik rodinných "Mini" se takhle potká u vás v Severním Maďarsku?

sheogh
16. března 2017, 17:29
0

ja to ani jako narazku na sebe nebral, jen jsem odpovidal na komentar.
Naprosto souhlasim, a je super, ze lidi maji i co se aut tyce ruznej vkus, a nejezdi vsichni v tom stejnym.

Popravde, i kdybych mel pocetnou rodinu, stejne me to neprinuti koupit tu "volbu rozumu", tzn nejakej konfekcni naftovej kombik, ale porad to bude neco, co me bavi.



krab
16. března 2017, 17:52
0

Vážení, vždyť třeba pan Halohalo toho Mini Coopera má a baví ho s ním jezdit. Já ho měl 4 dny a už celý týden pročítám inzerci po večerech , protože mám takovou reálně 80% chuť koupit Cooper S o generaci starší R53 a ten si postupně třeba i doupravit. Má jednu obrovskou přednost : Líbí se mojí partnerce, takže mi takový nákup doma projde :) A pak má další velkou přednost : myslím, že se charakterem výborně hodí na naše track days na malých okruzích. ( Mýto, Písek, Sosnová) Tam kde a upřímě to přiznám jsem háklivej na to vzít na takový okru 911tku a drtit to tam na jedničku a dvojku, tak můžu zažít o mnoho větší zábavu v relativně levném Mini Cooperu.
Výběr R53 upřednostňuju proto, protože, je v něm spolehlivější motor "triton" s kompresorem Eaton, charakterově se hodí k autu líp než turbo ( s jednou R53 jsem se krátce svezl teď v úterý - ale čekám na hezčí kus) a nestojí to přeci jen tolik.
Než jsem si Mini Coopera S takhle mohl na 4 dny půjčit, myslel jsem, že ideální hot hatch je Clio RS Cup ( s tím jsem jel jen asi půl hodiny, takže spíš krátce) a myslel, že Mini je spíš stylovka. Není. Je to fakt zábavné sportovní auto. A za nějakých 150tis / 6000 EUR se dá vybrat z mnoha exemplářů + nějaká údržba + nějaký upgrade časem a je to fakt skvělá volba "za pár korun".

Ma
MartinML
17. března 2017, 08:58
0

R53 je na ladění jako dělaný. Relativně snadno a levně se dá dostat k vyšším výkonům. Nahrát JCW soft, dát jinou řemenici na kompresor je základ pak chladič, vstřiky, airbox. Reálně se v klidu a ne moc draho dostaneš na nějakých 190-200koní.

krab
17. března 2017, 09:52
0

Martin ML : dík za ten komentář. Co tak občas brouzdám po Mini fórech, tak mi to přijde jako ideální volba. Svým způsobem se mi R56 líbí víc, má o mnoho novější a modernější interiér, ten šíleně velký tachometr, co na něj stejně nekoukáš je cool a specielně u toho kousku co jsem mohl otestovat s těma prvkama JCW to bylo krásný. Trošičku mě ale dělá vrásky na čele ten motor PSA ( THP) Je tam hodně znát to turbo, je to trošku nevýhoda , trochu I zábava. Každopádně když jsem přidal plyn u kompresorové verze začínalo mi to dávat větší smysl. Jemnější dávkování plynu, a trochu toho kompresorového kvlílení, to není nikdy na škodu.
Chce to jen narazit na nějaký opravdu pěkný, jak mechanicky tak opticky, ono se něco určitě najde :)