logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Krize středního věku aneb kupujeme Corvette C6

Aktuálně jsem provedl docela zajímavý veletoč, prodal jedno Německé auto a vrhl se do kouzla V8 Power…

Chevy Corvette se mi samozřejmě líbila už jako klukovi, ale nikdy jsem na to příliš nebyl. Moje automobilové sny zůstávaly vždycky u evropských anebo sem tam i japonských automobilek. Ameriky hezky bublají, dobře jedou rovně, mají držáky na velkou colu a zatáčky? Ty jim nic moc neříkají.

To je celkem provařené klišé a mnoho lidí už dneska ví, že to tak platilo možná ještě v 70. a 80. letech. A ani tady by to nebylo tak jednoduché. Vždycky si vzpomenu na úžasný příběh Fordu GT40 , příběh o Cobře Carolla Shelbyho a vůbec, v každé nějaké dekádě měla US produkce vždycky moc zajímavá auta a ta auta taky uměla úspěšně závodit. 

A Corvette rozhodně nebyla zavedená značka od Chevroletu jen tak pro nic za nic. To auto možná v 50. letech začínalo jako poměrně slabé šestiválcové, ale nádherné otevřené auto pro dva, ale ten roadster se rychle technicky zdokonaloval tak, že se musel divit určitě až sám Mercedes-Benz. Druhá generace Stingray bylo fantastické auto, řídili ho různé celebrity, ale i američtí astronauté, příběhů by se našlo spousta. Třetí generace, která svým tvarem krásně evokuje láhev cocacoly ta se mi snad líbí ze všech nejvíc, ale bohužel jí postihla taky doba ropné krize, takže mnohé z nich mají sice na naše poměry velké motory 5.7 litru, ale směšný přiškrcený výkon. 

Čtvrtá generace Corvette byla hodně zajímavá, ta vstoupila do futuristických osmdesátek a sportovní variantu ZR1 poměrně výrazně ladil Lotus, protože v té době pod křídla GM patřil. To byla už Vette, která údajně moc pěkně jezdí a možná ještě líp vypadá. Pak přišly devadesátky a s nimi v druhé půlce generace pátá. Tu jsem kdysi díky laskavosti Vavrise řídil a bavila mě moc. Měla mrkačky a takový fakt hrubiánský charakter, jak už řazení tak ostatní ovládací prvky. 

No a pak přišla v roce 2005 na trh šestá generace, kterou při vývoji už ladili nejen v USA, ale taky v Evropě, dokonce hodně na proslulém Nürburgringu. Jenže už nemá mrkačky. O tuhle speciální záležitost a poznávací znak všech Corvette ten model přišel a je to svým způsobem škoda. Na druhou stranu to vynahradí svými výkony, schopnostmi i dobrou spolehlivostí. Vlastně se dá říct, že koupě šesté generace Corvette je dneska docela výhodná záležitost. Ještě abych si to nepochválil, když jsem právě jednu takovou koupil a snažím se najít nějaké ospravedlnění pro takovou ptákovinu … teda investici :-D

Zkrátka se nedávno stalo, že jsem se dohodl s jedním kamarádem, který už delší dobu sháněl BMW Z4, že mu tedy prodám to své kupé. Myslím si, že to bylo fakt suprové auto a výborný sporťák, když se budeme bavit o cenovém spektru někde od tří set tisíc do půl milionu, tak tady jsou Z4ky (E85) nebo kupátka (E86) fakt vynikající volbou, kór modely 3.0 Si. Motor byl úžasný a já bych řekl, že fakt až na řízení, které je bohužel s elektrickým posilovačem málo citlivé nebo telepatické, tak se s nimi jezdí skvěle. A řadový šestválec má i moc fajn zvuk.

Jenže když si člověk něco přidá tak může mít pořádnou V8 ať už LS1 v modelu C5 anebo LS2 či LS3 v C6tce. A to je vážně pan motor, navíc auto díky koncepci transaxle nabízí krásně neutrální vyvážení mezi nápravami a i když má trošku pomalejší převod řízení, tak je s ním jízda v zatáčkách vysloveně radost. C6 je paradoxně taky menší než C5 a znát to je. 

Zatím jsem toho najel hrozně málo, jen auto přivezl od původního majitele domů, což bylo nějakých 100 kiláků, ale pozitivní dojmy se nezměnily. Navíc Corvette jako kabriolet je parádní se střechou dole, motor bublá na jakýkoli kvalt a já se můžu buď v klidu kochat anebo brousit okresky. Myslím, že s tím autem budeme vážně kamarádi. Není to tak jemné auto na řízení a tak inspirativní a neuvěřitelně citlivé ve volantu jako bývávala moje stříbrná 911 Carrera 2 (996) a ani těmto autům Corvette C6 nemůže konkurovat, každopádně dá se s ní užít jízda skvěle i na užší okresce, těžiště je nízko, vyvážení je 52/48, fakt velice dobré a rozměry auta nejsou fakt nic velkého. LS2 V8 táhne na jakoukoli rychlost a má neuvěřitelně pěkný zvuk v celém rozpětí otáček. A řazení s manuální předovovkou Tremec má taky právě své kouzlo, převodovka je trochu hrubší, ale naprosto přesná a vůbec, je to velká radost řadit si sám v 6 litrovém osmiválci.

Plán bude v nejbližších týdnech obout nové pneumatiky (auto se moc často nepoužívalo a ty co na něm jsou už mají nejlepší léta za sebou, zkrátka jsou ztvrdlé stářím) a začnu jezdit a objevovat. Myslím, že tomu přijdu na chuť tentokrát daleko víc než si teď zrovna myslím.

Autíčkáři – máte někdo taky nějakou generaci Corvette? Rád se dozvím jakékoli poznatky a zkušenosti, taky kam kdo třeba jezdíte na servis a jestli máte i nějaký tip na letní značkový sraz. Koupím “Chevy” kšiltovku, nasadím si džíny s kšandama , doma si vezmu termosku s kafem a můžeme se družit, jako je to tom vtipu, který trefně naznačuje, že ve “Vette” jezdí v USA vlastně jen dobře situovaní důchodci …

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
Sato
14. 6. 2024, 23:44

Gratulace, C6 je moja najoblubenejsia generacia (ale nikdy som v tom nesedel)

4 reagovat
Staromil
15. 6. 2024, 11:55

"Máme tu Nový rok a já si sám pro sebe řekl a samozřejmě jsem to sdělil i kamarádům autíčkářům na společném chatu, že letos už rozhodně nic nekupuju! No, moc tomu nevěří popravdě nikdo..." 5.1.2024...:-))...

0 reagovat
Stanley
15. 6. 2024, 15:22

Správně! Já si myslím, že každý, kdo má rád auta, by měl vlastnit benzínovou Alfu a placatou americkou V8 :-) Už se těším na článek po pár jízdách :-)

0 reagovat
Oris
16. 6. 2024, 21:43

Paráda, gratuluju.

1 reagovat
Driver79
17. 6. 2024, 14:13

Jeden by rekl, ze portfolio bylo naplneno a bude alespon rok klid. ;-) Ale ono ne. :-)
Gratuluji.

0 reagovat
Staromil
17. 6. 2024, 15:37

Co se týká odpovědi na položenou otázku...tak kromě generace C4(zatím), co nějak nemohu sehnat (začal jsem nedávno...), mám všechny ostatní generace, ač samozřejmě ne zdaleka všechny ročníky.
C2 a C5 v convertible verzích 1:18 a ostatní 1:24. Servisovat netřeba, naprosto bezproblémová a bezúdržbová auta a ve vitrínce ani prach nesedá...:-)))...

0
krab
17. 6. 2024, 17:02

Jj, to je fakt, že v 1:18 máme doma taky jednu Vette ročník 57 od Bburaga a už řadu let je spolehlivá, jen kluk nedávno urval přední nárazník :)

0
Staromil
19. 6. 2024, 17:38

...vlastně jsem zapomněl, tuto jedinou mám 1:18 i 1:24...to je ona, ne?...:-))...

0
krab
20. 6. 2024, 00:03

Jo, stejná akorát naše je v takový bronzový barvě s tou bílou perleti na boku

2 reagovat
Slower
18. 6. 2024, 11:09

No skvele! Je nadherna. Ted uz obsahnes uz temer cely relevantni automobilovy svet!
Sice nemam Corvette, ale par postrehu mam.
1. Kdyby jsi chtel chtel nahodou auto upravovat tak se ozvi, trochu tusim co a jak a u koho.
2. Me srazy US aut prijdou jako trochu pochybna akce - ty lidi jsou velmi casto mentalitou nejbliz asi redneckum z Alabamy a ne civilizovanym americanum :)
3. Zaprve vymen kafe za nejake stylovejsi piti. Treba https://www.myamericanmarket.com/us/v8-original-100-vegetable-juice

1
bkralik
18. 6. 2024, 14:16

Jsem rád, že stejný pocit z většiny majitelů/srazů US aut nemám jenom já. Před časem jsem se po C6ce taky koukal, sháněl jsem jestli by mě někdo nenechal svézt (abych si to složitě nekoupil a nezjistil že to vlastně nechci) a narazil jsem na český "Corvette club Praha". Když jsem viděl jejich fotogalerii (kožené vestičky, brrr), tak mě docela vážně přešla chuť zkusit někoho z nich kontaktovat...

1
krab
18. 6. 2024, 16:41

No, je fakt že komunita bude možná velký překvápko:) Ale týpek od kterého jsem to koupil byl fajn normální chlap a před ním to auto měl takřka od nového jeden pán 12 let..

No třeba se někam na akci během sezóny mrknu a uvidím. Upřímně řečeno srazy porsche bývají taky občas plný namyšlenejch nadutců, nad to se člověk musí umět povznýst, auto si kupuju kvůli technice, svezení a zvuku motoru.

0
bkralik
18. 6. 2024, 21:28

Tak samozřejmě :) Ono ve všech klubech najdeš podivné lidi, jen tady mě to nějak praštilo do očí.

Plánuješ s tím zkusit i nějaký ten okruh a nebo se ti to nechce týrat?

0
krab
18. 6. 2024, 21:55

Já to budu mít paradoxně jako takový daily auto, dětská sedačka na spolujezdce jde, už jsme se synem vyzkoušeli a tak s tím autem budu jezdit pár dní v týdnu kdy musím do práce a různě.. ale i vejlety, do Alp bych ve vette rád vyvez manželku a tak různě.. okruh asi ne, to si spíš zkusím s Evem 6, to je daleko blíž tomu závodníků pojetí... ale uvidím, ta vette má skvělé jízdní vlastnosti a možná něco jako okruh nebo hlavně ring bych časem rád zkusil, uvidíme

0
Vavris Vavrisovic
19. 6. 2024, 07:28

bkralik: Jsem v nějaké messenger Corvette skupině, kde jsou v zásadě naprosto normální lidi :) Ale je fakt, že mi to přijde spíš jako výjimka... Krabe, přidávám tě tam. Jsou tam moc šikovní lidi a hlavně se dá paritcipovat na groupbuyich z US.

0
krab
19. 6. 2024, 08:19

Díky moc, rád se do té skupiny přidám

1
bkralik
19. 6. 2024, 10:38

Vavris: Jo, soukromá skupina je něco jiného, tu ale člověk snadno nenajde. A když jsem se kdysi ptal na facebooku okresky.cz po majitelích vette, tak se taky nikdo moc neozval. No co se dá dělat.
Ty groupbuye se týkají jenom Vette nebo tam lidi nakupují i z shopů kde mají i třeba věci na Mopary? Protože já jsem si shodou okolností koupil na velikonoce Challengera a tam je míra debility na facebookové challenger skupině taky gigantická a docela dost mě to začíná mrzet/nebavit...

0
Vavris Vavrisovic
20. 6. 2024, 08:39

Ajej, Challenger skupina, to si dokážu představit :D No hele, groupbuye myšleno spíš společné odesílání balíku / kontejneru, než že by se přímo řešil groupbuy nějaké komponenty.

0 reagovat
Vavris Vavrisovic
19. 6. 2024, 07:40

No to jsou věci :D

Takže s dovolením ti tady přidám seznam záležitostí, které bys neměl vynechat - přestože je to roadster a přestože to chceš spíš na bublání. Takže:

1. geo - na těch listových perech máš šrouby s kontramatkama, kterými můžeš štelovat světlou výšku - hodí se pro vyvážení balancu mezi nápravami, zlepšení vzhledu. Snížením můžeš nahonit odklony - ale takhle na rychlo z fotek se jeví, že pozitiv nemáš... Celkově se dá štelovat všechno, je tam klasický double wishbone se spoustou excentrů a geo je základ! :-)

2. pneu - na doporučení z US fór jsem na bývalku pořídil Falken Azenis a v poměru k ceně musím konstatovat fakt velkou spokojenost. Ty pneu si s autem rozuměly (Myslím, že když jsi to tenkrát řídil, tak tam byly ještě ty hrůzy po předchozím majiteli)

3. Z51 paket - ja vím, je to roadster, máš to na bublání, ale Z51/Z06 stabíky, tyčky, tlumiče, (popřípadě i pera) stojí málo, a to auto podvozkově úplně promění - navíc u targy jsem nepocítil žádný negativní vliv v podobě sníženého komfortu apod. U žádného jiného auta jsem nezažil tak velký posun výměnou těchto komponent, jako u Vette - doslova to z autobusu udělalo sporťák. (V Jeseníkách jsi to řídil na standardních komponentech se skoromrtvými adaptivními tlumičemi)

4. brzdy kdyžtak umí Pavlíček. Ale ty asi nebudou třeba a HP+ na to stojí překvapivě málo, jako celkově všechno :D

Jinak teda gratuluji a nechť tě nepostihne mor zablokovaného sloupku řízení a nefunkčního ukazatele paliva :D

0
krab
19. 6. 2024, 08:17

Díky moc! No právě, mě ta C5 připadala, že jsem ji trošku honil po silnici, tahle novější co jsem koupil je o dost přesnější. Z51 pack z výroby má, má celkem i prd najeto, ale jak říkáš hned mě napadla geometrie udělat pořádně a gumy musím koupit. Fakken Azenis má obuté, ale z roku 2008! Starý slupky i když nesjety.. on s tím ten chlap co jsem to od něj koupil moc nejezdil a v dešti vůbec, to se bál :) ... mám vybrané, že bych tam nazul P Zero PZ4, ty vyjdou na rozumný prachy, hlavně zkontrolovat geo a uvidíme. Brzdy mají ještě původní kotouče nejspíš a ty brzo půjdou taky a jsou to ty chlazený derovany jak by měla Z51 mít. Tak snad má I ty tužší stabíky. Tlumiče myslím budou v pořádku dost jsem to prohlížel na zvedáku a netečou, snad budou ok. Ale jak říkáš, příjemný překvapení je, že díly nestojí moc. Ten sloupek řízení uvidíme, snad se neposere a pak teda ještě uvazuju jestli nezkusit ten skipshift, funkci, kdy to občas jde radit z jedničky jen na 4ku a 2,3 jsou blokovaný přes nějaký solenoid. Tohle jsem u manuálu nikdy neviděl jinde.. ale půjde na to i zvyknout, ono když rozjedeš 1cku jen malinko, jde pak hned dvojka anebo ji roztáhneš naopak víc , přes 20 mph a taky jde radit dvojka. Jen v tom pásmu 10-20 mph se ten skipshift aktivuje. Ale stejně je to taková ptákovina..

0
krab
19. 6. 2024, 08:19

Nerzrušit .. tam mělo bejt místo nezkusit

0
bkralik
19. 6. 2024, 10:42

Ten skipshift můžeš zkusit zrušit i jenom "pokusně" - stačí si vyrobit (https://xse.com/leres/z06/cags.html) a nebo koupit (https://www.rpidesigns.com/shop/item.aspx/c6-corvette-skip-shift-eliminator-cags-fuse/) upravenou "nepojistku", prohodit ji v pojistkovce a hotovo. Je to tak jednoduché, levné a bezintervenční, že není důvod to nezkusit :)

0
bkralik
19. 6. 2024, 10:44

Ještě jinak - pokud bys chtěl, rád ti tu pojistku vyrobím, je to pět minut s páječkou...

0
krab
19. 6. 2024, 12:00

Dík a ono já tomu nechám nějaký zvykaci km a možná nakonec zjistim že ta funkce není tak blbá ...

0
bkralik
19. 6. 2024, 13:18

No, pokud vím, tak ona relativně "blbá" je - je tam jenom kvůli tomu, že v emisním cyklu co se používal v té době v USA to způsobilo asi o 4% nižší emise a proto se na Vette nevztahovala nějaká přiblbá americká daň z vysoké spotřeby :-)
Ale samozřejmě, rozhodně to ničemu neškodí...

0
Vavris Vavrisovic
20. 6. 2024, 08:38

A jaké máš tlumiče? Ty adaptivní? Nebo černé pasivní? Můj starý podvozek na testu tlumičů vykázal snad 75%, ale reálně byl mrtvola - jakmile se tam daly ty Bilsteiny, tak najednou úplně jiná kontrola karoserie - ale šlo to tenkrát i s těma stabíkama...

Jinak ještě jedna užitečná věc - ale to asi víš - v palubním počítači je lehce přístupná vyblikávací diagnostika, na takový ten hot fix strašně užitečná věc :-)

0
krab
20. 6. 2024, 17:23

Koukám na fotky co jsem si vyfotil když jsem ho kontroloval na zvedáku a má černý tlumiče, s nějakým zlutomodrým nápisem, adaptivní nejsou to by k nim vedly nějaký konektory. Uvidíme, když tak po geometrii jak se mi bude jezdit, jinak by tam šlo dát myslím Bilstein B8 .. tužší by to bejt klidně i mohlo... má to Koukám excentry na štelování, šrouby nejsou orezlý žádný a tak snad ta geoška půjde snadno udělat, jen musím od někoho schrastit odzkousený hodnoty na C6tku .. zeptám se v tý skupině ...

0 reagovat
StreetPro
19. 6. 2024, 09:42

Congrats, vypadá fajně... :-)

0 reagovat
Irwinek
20. 6. 2024, 12:08

Takže Tě uvidíme v ne na K a K v Běchovicích?

0 reagovat
Sato
22. 6. 2024, 21:29

Krabe, ešte moje klasická otázka. Ako tuhú to má spojku? Nie že by dvoj miesnte auto bolo v mojich možnostiach najbližšie roky, ale nech mám prehlad.

1
krab
23. 6. 2024, 17:27

Tužší chod než běžně auta má určitě, ale ne tak jako mám na Evo 6, tam se vloni dávala nová sada, nějaká lepší verze a ten pedál fakt na každodenní cesty zácpama fakt není. U Vette je to taky takový "chlapský" :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte