načítám data...

Krab a Sebastian

02. února 2017, 14:19 39 komentářů krab

Před delším časem si pan a paní Krabovi ochočili Seba, MGB GT ze sedmdesátých let. A jak jsem soužití s ním vnímal tehdy a asi bych vnímal dodnes?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Krab a Sebastian

Mohla by to být oslavná patetická báseň, regulérní silniční test zachycující míry, váhy , spotřeby nebo snad uživatelská recenze s tabulkou zachycující počet oprav a přibývajících provozních nákladů. Doufejme že to nebude ani jedno. Vlastně by stačilo prostě napsat že MGB se mi líbí a je to . Jenže to byste se vlastně nic nedozvěděli. Historii MG nechme stranou, to Vám řekne wikipedie, já Vám tady zkusím vysvětlit proč MGB a proč je to to nejlepší auto na světě. Jasně, takových nejlepších aut na světě nosíme ve svých srdcích několik a každý jiná, nicméně stejně jako třeba Mini Cooper, Ford Capri, Alfa Spider, Lotus Elan, Porsche 911, Peugeot 205 GTI, Toyota Hačiroku, Triumph Spitfire, Ferrari 250 GT Lusso, BMW M1, Ford GT40, Honda NSX, Caterham, Mercedes AMG CLK 63 Black, Jaguar E-Type, F-Type, XJS a XKR, Aston DB5, DB6, DB7, DB9 a Vantage GT8 je i MGB vůz který musíte vlastnit než zemřete.

Diagnóza Kupé

V době kdy jsem jezdíval Cortinou bylo naprosto jednoznačně rozhodnuto o tom, že za jakékoli příští našetřené peníze se nebudou nakupovat plytké přízemní záležitosti jako např. nová pračka nebo dovolená v Jugoslávii, ale právě staré dobré MG. Tenkrát jsem chtěl hlavně roadster, takže volbou byl buď MGB roadster nebo Midget. Midget je mrštný s živým prskajícím motůrkem, MGB naopak představuje prostor a pohodu. Jenže pak jsem zjistil, že za velmi přiznivý peníz lze pořídit přímo Grand Turismo verzi MG. Ono to vlastně není kupé, má otvírací zadní víko jako hatchback, ale hatchback to také není. Ta silueta mě ale dostala. Mám rád vozy karosérie typu „shooting brake“ a nakonec můj výběr všech vozů tomu značně odpovídá. Vím že kdybych se nespřátelil s nadopovaným hatchbackem od Fordu mé srdce mě silně táhlo k BMW Z3 Coupe. (pozn. autora: A sám čumim, že se taky tak po delším čase stalo :-D a kde je nadopovaný hatchback, že?) Výhoda verze GT je jasná. Karosérie je tužší než roadster a v autě si užiju víc benzínových, olejových a koženkových výparů, jelikož neutečou ven tak rychle jako v případě roadsteru s otevřenou střechou. MGB GT je taky dnes považované za jedno z nejpohodlnějších anglických klasických aut. Nakonec se mu už tehdy přezdívalo Aston pro chudé . Vlastně už od prvního okamžiku, kdy jsem se na něj byl v Anglii podívat bylo jasné, že se stane součástí mého života. Chlapík co ho prodával chtěl vehementně motorku Triumph a divím se jak mohl…. Ale štěstí pro mne, MG bylo na prodej a já si ho mohl hrdě odvézt na plaťáku taženým věrným parťákem Jimmy Walker Texas Rangerem domů. Cesta domů nebyla jedním velkým dobrodružstvím s výjevem porouchané jízdní soupravy u krajnice v pořadí: Jimmy – Plaťák – MGB. To už víte z předchozího blogu. Jimmy Walker přeci funguje vždy. Pokud má v nádrži benzín.

Slečna Galawayová

Před pánem co chtěl motorku Triumph, měla toto MG jistá slečna Galawayová žijící v severním Yorkshiru. Byla asi pořádná, jelikož mi k autu zbyl „passport to service“, pečlivě orazítkovaný a fascikl záznamů o STK a opravách. Určitě ho měla taky velice ráda, nakonec je vidět že se nenechala nikdy zlákat vyměnit staré dobré MG v průběhu času za nějakou z těch supermoderních kár konce sedmdesátých let, jako byl třeba Austin Alegro. MG jí zůstalo snad až do začátku devadesátých let, kde jsou archivní stopy lehce zptřetrhané.

Elegance Astonu

Proč je vlastně tak dobré, když je zároveň dost obyčejné a technicky nevyčnívá? Jedno anglické přísloví tvrdí že ďábel je uchován v detailu a myslím si, že pro MG toto platí maximálně. Je to právě to sladění jednotlivých detailů karoserie a interiéru, které komplexně vytvářejí nenapodobitelnou architekturu MG s kulatými předními světly a vystouplými blatníky. Minulý týden jsem čistil a leštil devětsetjedenáctku a že by tam nějaká ta podobnost vpředu byla? Zkrátka chci vlastně jenom říct, že MGB snoubí italský Michelotiho design s kvalitním britským inženýrstvým počátku šedesátých let. Když si vezmeme, že to auto vyráběli téměř dvacet let, je nutně potřeba uznat, že alespoň na začátku výroby bylo velmi moderní. Moje MG byla jedna z těch posledních čistých variant počátku sedmdesátých let než se začalo bláznit s bezpečností a ekologií. Další výhodou mojí verze je, že dětské nemoci už byly po devíti letech produkce gétéček vychytány, no možná až na jednu, maximálně dvě. O tom by mohl současný majitel a věrný čtenář autíčkáře vyprávět. Nebojte v reálu je spolehlivé, leda až na kompletní a totální nahodilý zkrat v elektroinstalaci je toto MGB GT naprosto perfektní!

MG “Grand Tour”

Pojďme se ale konečně projet. Jestli jste se dočetli až sem, teď to konečně přijde – dozvíte se jak to teda jezdí. Jak bych ale začal. Asi se nejdřív musíme nasoukat za volant nejprostornějšího britského sporťáku. Postavy okolo 180ti cm a menší opravdu nemají problém, nejdřív levá noha, pak svalit zadek na měkké látkově čalouněné sedadlo a přitom se pořádně praštit do hlavy o rám střechy, dále lehce vykloubit koleno pravé nohy, nasoukat jí tam a jsme uvnitř. Před námi se nachází rozměrný tříramenný volant potažený kůží, kov na ramenou je lehce zoxidovaný. Tak to má v oldtimeru být, tak je to správné. Na druhou stranu, ani nad pečlivě zrenovovanou a ve všech směrech vylepšenou MGB GT od společnosti Frontline bych nos neohrnul. Má motor z nové Miaty a vůbec je tak přepracovaná, že vlastně s původním autem nemá nic moc společného. Ovšem ty kola! Je to nádhera plná charakteru.

No nic, nastupme zpátky do Sebastiana. Asi si všimnete, že volant je docela blízko zatímco pedály lovíte špičkami nohou, respektive máte problém prošlápnout dlouhou spojku až nadoraz. Zato řadící páka je absolutně po ruce, po vaší levé ruce  pochopitelně a na dráhy řazení je třeba si lehce zvyknout. Teď už teda by to chtělo jen nastartovat. První jde sytič, který najdeme na palubní desce, povytáhneme a zapneme zapalování které je umístěné dost mezi nohama, počkáme chvíli až nám docvaká elektrická benzínová pumpa a startujeme. Normálně by měl motor naskočit zvýšeným bublavým volnoběhem. Zařadíme jedničku, děláme to jako bychom normálně chtěli dát trojku a jedem. Převodovka je v tomhle autě naprosto boží. Fakt mechanicky přesná, z řazení jsem měl lepší pocit než u Miaty. A tam se řadí božsky. A to si z ní nedělám vyjímečně legraci.

Na MG se hrozně rychle zvyká, má akorát přepínač blinkrů na přesně opačné straně než bychom čekali a zpátečka je docela těžká na nacvičení. Spojka je příjemně tuhá, plyn naopak extrémně jemný se stovkou poloh mezi prázdným a plným, brzdy vyžadují sílu ale díky tomu se skvěle dávkují. Pro nějaké sportovní blbnutí je volant asi už moc velký, ale MG se rádo vyprovokuje k přetáčivosti a počínající smyk cítíte zadkem a ve volantu který začne měnit svůj odpor daleko dřív než v jakémkoli moderním autě. Ideální povrch je lehce zvrásněná okreska a MG má rádo především zatáčky projížděné na trojku. Úplnou lahůdkou jsou pak úseky kdy levé zatáčky navaztují ihned na pravé téměř bez rovinek. Je to jako jízda na carvingových lyžích. Stačí jen lehce přenášet váhu ze strany na stranu , respektivě lehce tlačit na volant doprava a zase doleva a zbytečně neubírat, naopak v druhé půlce zatáčky přidat víc a nechat těch všech stopadesát newtonmetrů dokončit zatáčecí manévr. Nejlepší způsob jak s MG jezdit je lehce pod limitem přilnavosti. Limit tady znamená vlastně tlustou čáru , která má mnoho nuancí mezi tím než pneumatiky ztratí přilnavost úplně. MG na vás bude dlouho štěkat než vás definitivně kousne, asi jako náš malý knírač Max. Když byste ale vážně tlačili na pilu víc než se MG líbí, stejně vás nepošle hned do škarpy. Záleží co provedete při nájezdu, pokud to přepálíte je tam nedotáčivost a motor nemá tolik výkonu, aby utrhnul zadek a předvedl to typické co od zadokolkdy čekáte. Pokud fakt chceme přetáčivost, auto se musí před zatáčkou lehce rozhodit a pak tu zatáčku projede po skandinávsku, auto lehce bokem, kola prakticky rovně a řídíte jen plynem. Na šotolině by to tak šlo například perfetkně, jenže Krab přece není takovej chuligán! Jízda je tedy silně návyková a MG vás za hezkého víkendu stráveného za volantem více méně přesvědčí, že je nesmysl jezdit i jinými především moderními auty. Prostě jízda moderním autem mě pak přijde docela divná a málo atraktivní. No, tedy záleží jakým. To kouzlo MGB GT Sebastiana je fakt v té pro mě perfektní pozici za volantem, mechanickém, pevném ovládání a v těch vůních. Je to taková neplastová Miata. Je to auto ještě z doby kovové. A cestovalo se mi v něm fakt skvěle. A vůbec, už tenhle blog končím nebo se rozbrečím. Posledně Hačiroku, dodnes asi někde rozebraná v krabicích a teď tohle. Pan Krab začíná být hrozný cíťa! Naštěstí Sebovi MG je pořád dobře. Občas mu napíšu do nové garáže dopis a nejspíš ho letos znova uvidim. No, na nic dalšího se mě radši neptejte….

Happy end?

Co říci závěrem, snad jen že slečna Gallowayová z Yorkshiru udělala velmi dobře když si v létě 1974 objednala ohnivě červené MGB GT a co ještě lépe, že ho nenechala po deseti letech ekologicky sešrotovat výměnou za… no to už by bylo jedno za co. Seb to prostě přežil a je s námi pořád!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

whitenight
02. února 2017, 19:52
0

krásnej příběh krásnýho auta, jen tak dál :)

reagovat
Franz Kafka
02. února 2017, 20:28
1

Hezká věc škoda že už není u tebe. Prodal se do Čech ? Nechci psát obvyklá klišé, ale taková auta se dnes už vážně nedělají viz. design exteriéru a interiéru, jednoduchou přímočarou konstrukci žádné kompromisy kvůli pohodlí a bezpečnosti. Samozřejmě že dnes už to takhle nejde dělat jsme jako společnost jinde, ale je fajn se ohlédnout.

reagovat
krab
02. února 2017, 20:39
0

Dík, Franzi MG "Seb" , my mu tak říkáme, protože jeho anglický majitel mu tak říkal, měl SPZ : SBT xxx , tak dostal to jméno. je u známýho v ČR. Takže daleko není, možná vlastně blíž než to vypadá... :)
Já na něj neměl moc čas v tu dobu, proto jsem ho prodal a asi dva roky jezdí s novým majitelem vesele po různých srazech MG klubu a dělá radost!

Franz Kafka
02. února 2017, 20:44
0

Tak je to podle mě v pořádku tyhle auta je potřeba lidem ukazovat i v rámci klubů aby věděli jak to vypadalo a jaké to bylo. Navíc je stále tak trochu umění takové auto řídit respektive není to taková legrace jako dnešní GT. Ona tahle anglická stará a starší auta mají něco do sebe bohužel se zrovna tihle výrobci nedokázali moc dobře adaptovat na hospodářské a další změny ve světě obchodu a je to škoda.

jc
03. února 2017, 13:11
0

Super, zajimavy pribeh. Jak moc se to ovladanim a pocitem blizi nebo vzdaluje treba te Miate?

reagovat
krab
03. února 2017, 20:57
0

Dík, no srovnání s Miatou, to je docela dobrá otázka :)
V jednom roce jsem měl MX5 NA a právě ještě MGB GTčko. Takže jsem jezdil oběma. Moc srovnat to nejde. MIata je moderní a uživatelsky daleko jednodušší, to je jasný. Co jde srovnat je charakteristika podvozků, tam je to podobný a taky se dají tak trochu srovnat motory. I když dvou karburátor versus moderní vstřikování, to taky srovnávat nejde. To by bylo na delší debatu. Ale jak Miata, tak MGB mají motor tak akorát silný a musí se člověk snažit a umět ten výkon využít, protože ho prostě není nadbytek.
Nejde to už vůbec srovnávat s 2.0 NCčkem, to je dost jiná Miata než ty ostatní. Já doufám, že to nějak letos vymyslím a budu mít možnost se projet v NDčku a paradoxně mě nezajímá jen jak jezdí ta nejlepší varianta na bilstein podvozku s 2litrem, ale daleko víc ta základní s 1.5tkou. Něco jsem o nich viděl a četl a moc se na to těšim.

jc
03. února 2017, 21:49
0

Uzivatelsky jednodussi znamena jednodussi startovani apod., jednodussi rizeni nebo oboje?
Tomu "vykonu akorat" uplne rozumim. U Miaty se to asi resi jeste vic nez u dvojcat a ne vsichni to v kontextu uberhatchu na salamech pomerou.

krab
03. února 2017, 22:10
0

Vidíš, to je námět k Autíčkářově článku a mini testíku :D, ve skutečnosti mě takovýhle věci baví. MGB GT na projížďku z velkou pravděpodobností v sezoně bude, MX5tku už nemám, ale máme tu věrné čtenáře, kteří je mají :) ... takže to zorganizovat půjde.

Jednodušší, tím myslím, že MG nemá posilovač řízení, má velký věnec volantu, má tvrdší spojku, citlivý plyn a nebrzdí tak účinně jako kotouče na všech kolech u Miaty. Motor se musí ohřát pořádně aby fungoval a jel, prostě řídí se tu daleko víc. Tím nemyslím, že by to bylo těžší, je to prostě jiný. Ale ten efekt je podobný. To se špatně vysvětluje, fakt ideální je jít projet se z nějakým autem z 60tých let a zjistíš sám.
Tvoje BRZ je sice ideově nějak spřízněné, ale tu výkonost co dokáže v zatáčkách, ty rychlosti co zvládne, to je jinde. Na druhou stranu lze postavit notně upravené MGB GT, který tomu sériovýmu BRZu bude stačit, ale řidič se zapojí do děje ještě o dost víc. Blbě se to jednoduše popisuje.

gr
gramo
04. února 2017, 22:31
0

Opět krásné čtení, díky. Loni v červnu jsem se jel podívat na Veteránské rojení a tam se stalo, že někomu chyběl navigátor pro orientační jízdu, přihlásil jsem se a tak se mi poštěstilo "přesednout" z MX5 na sedadlo spolujezdce v MGB Roadsteru, měl jsem velkou radost, že se svezu v ideovém předchůdci miaty. Z pohledu spolujezdce se mi to moc líbilo, karburátory krásně brumlaly, podvozek byl pohodlný a přitom poslušný a pro mě překvapivě agilní (na cca 40 let staré auto), cestou i trochu zapršelo, takže občas bylo pěkně cítít, že je to zadokolka, jelo to pěkně svižně a výjezd do nosálovského kopce byl nezapomenutelný zážitek, už jen jak se v těch lesích a skalách rozléhal zvuk motoru :)

krab
04. února 2017, 22:52
0

Tak to moc děkuju za komentář. Rojení je akce kam jezdím pokaždý, skvělá parta a akce. I když loni to byla vyjímka, protože jsme byli na dovolený, tak jsme chyběli.
MG je fakt hodně charismatické. Na jaře si určitě budete moct přečíst něco o jednom předválečném sportovním MG roadsteru a o tomhle konkrétním MGB GT nakonec asi taky...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. února 2017, 08:10
1

Opet velmi prijemne cteni. Stara auta jsou uplne jina, nez ta moderni. To se opravdu srovnavat vubec neda a clovek, ktery ve veteranu nikdy nejel, si asi nedovede uplne predstavit, jaky rozdil to je. To jsou opravdu svetelne roky, ktere od sebe deli moderni auto od veterana. Tam je vsechno daleko hlucnejsi, bezprostrednejsi, ale take mnohem pomalejsi. Ale ta auta maji dusi a dokazi nabidnout auru neceho jineho, vyjimecnejsiho, nez vetsina normalnich modernich aut. Je to o ciste radosti z jizdy, aniz by clovek musel jet rychle. Vlastne je to presne naopak. Smejete se od ucha k uchu a pritom nejedete dost casto ani tak rychle, jako byste jeli z beznym modernim rodinnym autem.

reagovat
krab
04. února 2017, 23:06
1

Přesně jak píšeš, ty to znáš, máte Mustanga a měli jste novýho Mustanga a máte starou, ale očima těchhle aut ze 60tek vlastně hodně moderní Corvettu...

MGB GT se dělalo I jako V8. S upraveným (aby se vessel) Roverem 3.5 V8, což je Buick V8, licenčně koupený Roverem někdy snad ještě na konci 50tých let. Takže, kombinace motoru "made in USA" a italského designu o váze a rozměrech evropskýho auta. Pár známých co tu úpravu mají na to nedají dopustit. Nejlepší auto na světě ! :)

Tady aspoň videjko:

Franz Kafka
05. února 2017, 00:29
0

Tady jsem ještě našel, že někteří dobrodruzi jsou schopní do toho posadit i 5.3 V12 (300 HP) z Jaguaru včetně převodovky a dalších úprav. Nechápu jak to potom udrží na silnici, ale asi to funguje. Foto je z nějaké zástavby pro show car.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2017, 08:37
0

S V8 to uz muselo byt strasny peklo, takhle maly a lehky auticko. :-)
Musim rict, ze kdyz jsem si tenhle blog precetl, tak mne to strasne nabudilo na sezonu. Uz se nemuzu dockat, az s tema nasima suplikama zase vyjedeme. V Corvette jsem nesedel uz tri mesice a v Mustangu vlastne taky tak, takze uz se fakt nemuzu dockat. :-)

M P
05. února 2017, 08:51
1

Toto odmítám číst už ale! Všelijaké barvitě popsané dojmy, takřka dojemné příběhy a navíc ještě zmínka o Frontline MG. Já si nemůžu pomoct, ale musím označit automobilový vkus páně krabova za velmi vybraný, hlavně teda proto, že v něm poznávám jisté shody s vkusem mým :D

krab
05. února 2017, 16:26
1

:) to je legrace! Co kdybychom Matěji vyjeli do UK pro tvoje MG "bíčko" ! Když máme ten stejnej vkus...
Na moderní auta se vyprdní, vezmi si zase nějakýho Fiátka na operák a můžeš si hrát taky s jedním takovým MG. Zaplaťbůh jsou to pořád velmi dostupný veterány, navíc opravdu sportovní a použitelný.

M P
05. února 2017, 16:33
0

Ne ne :D zas bych to nebral tak zhurta. Ale když už jsme u té dostupnosti, jak se vlastně pohybují? Je mi jasné, že nejhorší kusy se daji určitě sehnat velice levně, ale buďme rozumní. A co interiér, vejde se vysoký člověk, řekneme, 190 cm?

krab
05. února 2017, 16:40
0

Já mam něco přes 180 a naprosto v pohodě. 190 už je tak asi hraniční výška aby ses v tom cítil snesitelně. Na druhou stranu fakt je vevnitř v B GT víc místa nežv E-Typu coupe!
Ceny : přesně, záleží na stavu. Aktuálně lze se štěstím pořídit dobrý kus nevyžadující renovaci za 4000 liber, spíš počítej se 6000 za velmi pěkný kus blížící se perfektnímu a za absolutně perfektní kus z počátku výroby na drátových kolech s centrální maticí dáš 10000liber. To je tak strop.

Já si myslim, že je to pořád OK. Když to srovnáš s jakýmkoli sportovním autem přelomu 60/70let s motorem kolem 100 koní , dosahující magických 100 MPH , tak B GT je opravdu dostupné.

M P
05. února 2017, 16:49
0

To je tak levné??? To jsem sakra neměl vědět, teď zas budu špatně spát

M P
05. února 2017, 17:57
0

Ano, samozřejmě. Koupit MGB GT za 6000 a pak vyrazit k Frontline, kteří si naúčtují ještě minimálně pětkrát tolik, to je opravdu ekonomická cesta k veteránu:D

BobAsh
05. února 2017, 18:12
0

Matěj si pořídil Yarise a určitě mu zbyly peníze, takže nutně potřebuje MG B GT. Já ho teda potřebuju taky, ale já na něj nemám, tak by si ho mohl koupit aspoň Matěj.

Jinak MG B GT V8 nemusí být vůbec žádná bestie, on ten motor měl v základu 137 koní. I když z něj samozřejmě půjde dostat třeba 300... a lákavé na něm je i to, že je LEHČÍ než čtyřválec, takže to bude rychlejší a zároveň lépe ovladatelné...

M P
05. února 2017, 18:59
0

Realita je však taková, a to víme všichni, že Matěj navzdory svému vyřešenému daily zůstane nadále zapšklým kokotem, který si nic nekoupí :D

krab
05. února 2017, 19:18
0

Ty mas Mateji stesti nebo smulu ze bydlis v Brne tak s tebou nemuzu tak snadno zajit na pivko a vysvetlit ze MGB GT doopravdy potrebujes ?

No, a pan Krab ho vlastne potrebuje nutne taky. Dal vas budu ale jeste dlouho napinat o budoucich podobach garaze.

Jinak, kdyz jsem v roce 2007 Seba kupoval, byl jsem akorat tak po roce opravdove prvni prace. Penez moc nebylo, ale za ty co byly se proste koupil. Jinak by si clovek ty sny plnit nemohl. Zalezi jak moc velkej magor do tech aut clovek doopravdy je....

M P
05. února 2017, 20:19
0

Bydlet v Brně je spíš smůla, řekl bych :D ale jinak zase takový fanatik nejsem, auta mě baví spíš teoreticky, a většinu času je stejně nemám rád.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2017, 20:24
0

Krab: Jo, tak to je presny. Je to jen o tom, jak velkej magor do tech aut clovek je. :-)
Ja pro zmenu celej vikend sedim nad US forama a premyslim, jestli by pro tu moji C4 byly lepsi vykonnovy upravy stavajiciho motoru nebo rovnou koupit 383 stroker. :-D

krab
05. února 2017, 20:51
0

Knightrider: já se směju jako blázen :) ... to je klasika. pan Knightrider, věčný úpravce toho nejlepšího z Detroitu, aby to bylo ještě lepší.

Jinak MGB V8 je zajímavý téma. Možná bych dokázal přes dva známé, předsedu Czech classic car clubu ( český Ken Costello :) ... pozn. první kdo MGB upravil s použitím motoru 3.5 V8 nebylo MG samo, ale pan Ken Costello. No a ten ty auta staví. Už jich postavil několik. A pak znám osobně Maggie, MGB roadster V8 no.1 v této české "Costello V8" úpravě. Dokonce jsem v něm I jel jednou na výlet a je to pecka. Ten zvuk + ovladatelnost. Váha na přední nápravě je stejná, ne li lepší jak u čtyřválce (hmotnost je stejná jak píše Vojta) a opravdu to jede.

Tady jedna fotka Maggie, když jsme jeli společně na Le Mans Classic. My tedy v NCčku :(
Obě alespoň stylově v britské zelené! No, jel bych někam hned, už ať je to jaro...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2017, 20:59
0

No hele, ja bych ani nechtel toho vykonu nejak moc navic. Tak 100 koni. :-D
A presne. Uz aby bylo to jaro. Mezitim mam objednany novy tlumice a palivovou pumpu s celym senderem. 35 tisic v pr..., ale co. Zijeme jen jednou.
No byla by pecka, kdyby se ti podarilo tema svyma autama nakazit nekoho dalsiho. V ty zaplave kazdodenni sedi by byla bomba se potkavat s podobne prastenyma jedincema. :-D

krab
05. února 2017, 21:18
0

JJ, to je jasný, 100koníků se hodí, jak se ríká "výkon je všechno" :)
No, tohle taky je fenomén. Jak se další lidi nakazí. Tomáš Strnad (http://www.mgbv8.cz/) bude stavět už 8. V8 přestavu v ČR. A to je přesně proto, protože se postavila Maggie a ještě další jeho vlastní auto a jakmile se vychytaly mouchy, samozřejmě to přilákalo další zájemce.
Já jsem zase takovej blbec, že mám hrozně rád sériový stavy. Ani sám nevím proč. Takže Seb zůstal vždycky originální čtyřválec a taky tak zůstane. Ale, je Pravda, kdybych stál před autem na renovaci, tak když už se to dělá, tak by asi ta V8čka do toho měla jít. Nakonec asi 3500 aut takto vzniklo sériově od podzimu 1973 do 1974. originály jsou dneska ale o dost dražší než čtyřválce. Myslím jako násobně dražší...
Přestavba je nákladově taky hodně jinde než ty ceny co jsem nastínil tady Matějovi. To je tak, jako základ pro renovaci za dobře třeba 100000kč, ale pak to začne. A ani nechápu proč, myslim že žádný z těch aut se nakonec do posledního stadia kdy byl tvůrce I zákazník spokojený pod 750tisíc nevešly. Ale I tak je to skvělý kus auta za ty peníze a za ty hodiny a hodiny času... Když by to vyšlo, třeba bych časem pro Autíčkář o tom něco víc sepsal. Myslim že by to bylo zajímavý a Tomáš by byl třeba i rád.
Na youtube jsem našel že dal video svýho drakouše: (má tam dvě krátký videa)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2017, 22:08
0

Hmmm, tak to jsem necekal, ze to bude u ty V8 financne az takovej mazec. :-(

Goldies
05. února 2017, 23:13
0

Hele a kolik bys cekal moji mrchu? Kdyz odectu 50k za auto? A to neni zadnej veteran :-D a to jeste porad neni tak jak bych si predstavoval :-D vzdyt i to tvoje camaro a mustang... Vem si ze u renovaci a vymene motoru tohoto typu je dost podstatna cena lidska prace a ta bude stejna u JPN, GB i US auta ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. února 2017, 06:46
0

Ale jo, to chapu. Nás ten starej Mustang taky stal pres mega. Ale Krab psal, ze perfektni kousek toho MG se ctyrvalcem by byl cca za 10 tisic liber, tak jsem tipoval, ze s V8 to bude o neco malo drazsi a ne, ze to bude dvojnasobek.

krab
06. února 2017, 07:44
0

Jasně, to mohlo vyznít divně. Rozdíl je hlavně v tom, že originálních "factory" V8 B GT je extrémně málo. A jsou tím pádem daleko cennější. Ještě tak před 8lety se dal koupit origo V8 za cenu 10000liber, kdy dobrý B GT se čtyřválecem stálo 4000. Dneska ty čtyřválcové ( je jich v anglii stale hodně a jezdí ) šli nahoru spíš jen lehce, za to asi hon po exkluzivitě vyhnal ceny origo V8 extrémně nahoru. Aktuálně nějakých 25-28tisíc liber za skvělý exemplar není vyjímka.

Takže se prostě staví V8čky. A staví se roadster V8čky, ty sériové ani nikdy nebyly. Stavba je zdánlivě jednoduchá, ale v reálu to tak není. Nikdo nedělá 100% "bolt on" kit. Je to na šikovnosti stavitele. Motor se dá získat s Roveru SD1 ideálně a někdo pak využívá I daleko snáz dostupné motory z Range Roverů 3.9 EFI. Ovšem u nich je problem to "EFI". Motor se pod kapotu jako takový nevejde. Mezi podběhy se vejde jen tak tak, ale stejně se musí ohýbat a tvarovat a vyrobit komplet nové kompatibilní svody. Středový tunel se musí upravit, protože SD1 manuální převodovka nevychází přesně na stejné místo jako původní atd.. Se sáním jsou problemy a není už zdroj toho originálního "factory V8" a tak se musí nechat většinou vyrobit na míru do toho konkrétního automobilu.

Hele, možná ta stavba včetně renovace toho Bíčka může vyjít na míň než jsem psal, ale dost o tom pochybuju, ono jde i o to, že musíš zaplatit ty hodiny práce. Asi jinak by to bylo, pokud bys to dělal sám. A nebo částečně sám. Stejně se ti to ale vyšplhá, budeš stavět vlastně nové auto :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. února 2017, 08:20
1

Tak to jsem necekal, ze s tou zastavbou jsou az takovyhle problemy. To potom chapu, ze ta cena vysplha takhle nahoru. Ono sehnat dily neni takovej problem jako zaplatit potom tu praci a upravovani na miru, v podstate na koleni.

Goldies
05. února 2017, 16:11
0

Teda pane Krabe! 2x tam nacpat Miatu?!
Az na tento prohresek parada jako vzdy! Hltal jsem kazde slovo ;-) uplne jen nechapu proc si Seba prodaval? To bylo fakt tak malo casu, nebo si zatouzil po novejsim a silnejsim stroji?

reagovat
krab
05. února 2017, 16:34
1

Snad včera nebo kdy mi psal bývalý majitel 911tky a small se že na autíčkáři rozvracím úspěšně kult MX5 a nahrazuju Kultem 911. A myslim, že reagoval na článek a asi viděl pár komentářů od Matěje P....
Takže, v tomhle blogu jsem tu MX5 zase trochu vrátil do hry :) .... myslim, že už o ní ale nic psát dlouho nebudu. Dneska jsem si v tom pěkným počasí projel a dotankoval 911 stáhnul okýnko u řidiče a zaposlouchal se. Pořád není počasí na to projet oblíbené úseky a dát nějakých víc km, ale víc a víc mě dojmy indikují, že tohle auto je hodně "special" !

Proč jsem seba asi před 2-3 rokama prodal? Protože jsem vůl :( ... ne, bylo to období, kdy jsme se stěhovali, kupovali nové bydlení, má tu jen garáž na jedno auto, domácnost se vybavovala atd atd... Takže jsem si řekl že nemůžu udržet jak Triumpha tak MG... Prostě někdy to tak je, nemůžeš mít 10 aut! Respektive jde to , ale to bych musel být Jay Leno :)

Goldies
05. února 2017, 16:44
0

Tak 911 musi byt strasna pecka! Uz jen slyset ten uzasnej 6valec :-) ja si te uzivam mrsky kazdej den a taky se nemuzu nabazit revu motoru za hlavou :-D zitra jedeme zamerovat do Prahy a bohuzel se mi nepodarilo prosadit ze bychom jeli mrchou :-( No jo no, ma to letni gumy a nema to dalnicni znamku :-D
Duvod prodeje chapu, nastesti jsem tohle nemusel nikdy resit, nemel bych na to srdce :-(

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2017, 18:43
1

Se**te mne chlapci. Zacinaji mne svrbet prsty, kdyz to tady tak ctu. Asi pujdu brzo najit klice od Corvetty. :-D

Ra
RadekZ
05. února 2017, 21:09
0

krasne auticko .. taky sem ho par let mel
ac je to technicky prehistorie (tuha naprava, pakove tlumice, motor konstrukcne neco jako 1203ska) tak to bylo strasne jednoduchy a dobre provozovatelny takze kdyz slo o to do neceho sednout a jet se nekam projet tak naproste vetsine prpipadu vyhralo MGB :)

jinak abych zminil miatu.. tak ideovy predchudce je Elan ... ale to je proti MGB zas uplne jina jizda :)

PeterLuk
05. února 2017, 21:37
0

Nerozmýšla Autičkár nad novým redaktorom? :D Myslím že pán Krab by bol so svojim štýlom výborným redaktorom, jeho články nemajú chybu. ;)

Mňa osobne nikdy tieto autá tak nenadchýňali, vždy mi prišli až príliš... britské? :D Ale keď sa nad tým zamyslím, to auto má všetky predpoklady byť výborným spoločníkom. Tá karoséria mi príde trochu zvláštna a interiér príliš plastový... ale... verím že je s tým sranda. Hmm, asi by som si to potreboval vyskúšať...

reagovat