načítám data...

Klasický Autíčkář a jak ho (ne)vymyslet

07. ledna 2018, 17:27 17 komentářů Inženýr

Někteří čtenáři chtějí mít vlastní sekci Autíčkáře jenom pro sebe. Chtěl bych vyjádřit svůj názor a přečíst si ty vaše.

zobrazit celou galeriiSir Vlad Essexský a Kentský: Klasický Autíčkář a jak ho (ne)vymyslet

Podobnou rubriku můžeme nazvat jakkoliv – Autíčkář Klasik, Autíčkář Benzohlav, Autíčkář Pohodář, Miatář a tak dále. Bohužel, s něčím podobným nemohu souhlasit!

Podívejme se na Autíčkáře celkově. Vzpomeňme si, jak jsme to tu objevili a co nás tady drží i přes nedostatek obsahu v porovnání s většími českými motoristickými web-plátky.

Já osobně jsem tento magazín objevil díky komentáři Vavrise na „autocézetu“. Jeden z mých prvních článků se týkal modré Miaty NB, se kterou se Vavris loučil a ta na sobě měla svatební ozdoby. Způsob psaní místních nadšenců se mi zalíbil, načež jsem strávil hezkých pár hodin čtením všeho, co mi v archivu přišlo zajímavé. Nebylo toho málo a já si to tu četl i na druhý den. Pak jsem začal Autíčkáře navštěvovat pravidelně s očekáváním nového čtení. Největší radost mi vždy dělali články z kategorie „TopX“. Obsahu bylo v porovnání s dneškem dost málo, přesto jsem to tu každý den navštěvoval a věděl, že se dočkám kvalitního čtení.

Co tu máme dnes? Každý den něco nového. Něco se líbí, něco se nelíbí. Já se přiznám, že v porovnání s rokem 2015 kdy jsem začal Autíčkáře číst, je tu pro mě o hodně menší podíl zajímavého obsahu. Až na pár výjimek mě nezajímá evropský mainstream na čele s novými BMW, nezajímá mě číst si několik článků o jedné generaci Mazdy, zatímco o nových Hondách nebo Lexusech se tady snad vůbec nepíše, a místo hromady testů a dojmů z Land Roverů bych si rád přečetl alespoň něco o Land Cruiseru nebo Pajeru. Nevadí. Čtení tady pořád je.

Vrátím se však k hlavnímu tématu a tím je podsekce pro autíčkáře-klasiky. Napíšu toho dost i když si myslím, že většina mě podobných benzínových hlav můj názor asi sdílet nebude. V pohodě.

Uvědomte si, o jaké blbosti se tady bavíme, přátelé. Mým prvním a nejdůležitějším bodem je samotná podstata Autíčkáře jako webu od nadšenců pro nadšence. Pokud se tady začnou utírat tělesné tekutiny z kufrů nových Škodovek, konkurence z Nošovic, nebo něčeho jiného, tak to číst nebudu, protože Autíčkář jednoduše nemá na mainstream plný technických dat a redaktorů ujetých na tvaru loketní opěrky. Až si budu vybírat nové auto, tyto údaje si vyhledám právě u konkurence. Tady je to spíše o dojmech, které si přečtu, až mě budou zajímat dojmy. Nic víc, nic míň. To, že tu máme články o nových a pro někoho často nezajímavých modelech ještě neznamená, že se na Autíčkáři píše ve stylu mainstreamu. Podání textu je v jádru pořád stejné, bez ohledu na to, o čem se píše a s nadsázkou řečeno i bez ohledu na autora.

Pokud tady vznikne nějaký „Autíčkář Classic“, pro mě to bude signálem, že jste to vzdali a být dobrým webem pro skutečné řidiče už není vaše motto. Odteď jsme mainstream v tom nejhorším smyslu. Místo kafe a kár budeme pořádat akce květinkových salátů a Tesly, místo trackdayů olizování nových modelů českých produktů Škoda, Hjondé a těch dalších, a místo hezkých témat o designu budeme se vzrušením pěkně kousek po kousku odhalovat intimní partie nějaké nové Škodovky. Jo, a ty bazarové snílky, testy v podání Kraba a Vavrise, nebo Kubajsovy čtivé blogy hodíme těm podivínům někam do kouta, aby to neobtěžovalo naše chlebodárce - turboonanisty z řad běžných občanů. Ti na rozdíl od místních pamětníků vědí, že nejhustější kára je ta která žere nejmíň nafty. 

Nahoře jsem napsal pár příkladů pro mě zajímavého obsahu a taky pár protikladů. Byl bych rád, kdybyste odteď psali podle mých preferencí. Takže, víte co psát, rozhodně máte co dohánět a né že jako uvidím něco, co mě nezajímá!

To jako fakt? Ne, někdy mám opravdu pocit, že někteří čtenáři to takto vykládají, možná nepřímo, ale skutečně to tak myslí.

  • Nikdo nemůže vědět, co konkrétně se líbí vám jako jednotlivcům, a co naopak nemusíte.

  • Pokud redakci sdělíte svoje preference, neznamená to, že budou psát přesně podle vaších potřeb. Je tady ještě X ostatních čtenářů.

  • Každý si představuje něco jiného pod pojmem klasický obsah. Já bych do klasického obsahu zařadil Krabův test zánovního Subaru Levorg, na druhé straně bych tam nezařadil články o motoristických sportech bez ohledu na datum vydání, protože to jde mimo mě.

Podle čeho vybereme ten „správný“ obsah, který se objeví po kliknutí na bájnou sekci?

1. Datum publikace

Jak si to představujete? V sekci budou články vydané třeba do roku 2016 bez ohledu na obsah? Blbost, že? 

​2. Autíčkářovy kategorie 

Tady by se snad něco vymyslet dalo. Tipnu si, že většinu místních petrolheadů budou zajímat recenze a testy zajímavých sleeperů z devadesátek, top dvanáctiválců do čtrvt milionu nebo rubrika „Ptejte se Vojtů“, kde s radostí někomu pomůžeme vybrat ojetý ryzí sporťák s hezkým budgetem půl milionu.

Zařadit některé kategorie do nové sekce by asi nebyl problém, je tu ale několik ale. Kolik anti-petrolheadských kategorií tady v seznamu máme? Nulu? Virtuální volant?

V kategorii Recenze & testy může Vavris testovat ojeté M5 E39 a Zlo Kočka novou Škodu Karoq.

V kategorii TopX se můžeme kochat cestovními kupé, které před půl stoletím symbolizovali přepych, vedle však bude článek o top dvanácti modelech Tesly, které do dvou let zaručeně ozdobí naši síť Superchargerů.

V rubrice Ptejte se Vojtů může tazatel hledat pořádný musclecar pro road trip ve stylu šedesátek, nebo tam může být tazatel s požadavkem nového auta na občasné dvoukilometrové výlety do konzumu s tím, že se spokojí naprosto s čímkoliv pokud je to dieselová Škodovka.

3.Autor článku

Mnozí z vás budou tvrdit, že většinu toho „zábavného“ tady píše hlavně Krab a Vavris. Většinou mají v rukách řidičská auta a přinášejí nám dojmy z pohledu řidiče-entuziasty, nikoliv řidiče-konzumenta. Zlo Kočka tam má pořád nějaké nové SUV a Matěj když zrovna neslintá nad Velarem tak prohání nějakou další verzi svého oblíbeného italského mlynku na kávu. Šéfredaktor Vojta pak tvrdí, že skutečný chlap musí řídit Miatu, protože lehce nabytá rychlost ho zbavuje mužnosti. Žádný jiný názor není přípustný!

Dobrá. V sekci budou články třeba od Vavrise a od Kraba, a nebudou tam například články od šéfredaktora Vojty, Matěje ani Zlo Kočky.

Nebude vám líto, když si necháte ujít článek od Zlo Kočky, ve kterém bude psát o jízdě napříč Evropou v novém Lamborgini Urus s luxusním designovým karavanem?

Nebude vám líto, až neuvidíte Matějův test růžového Fiatu 500? Možná nebude, ale to nebudete vědět, že se jedná o clickbait a růžovej bude maximálně tank, za řídítky kterého Matěj ten Fiat rozmázne? Proč bychom nemohli mít svůj Top Gear challenge po česku?

Nebude vám líto, až si šéfredaktor řekne „já na ty petrolheady seru“ a prostě to tady zavře?

Autíčkář by se mohl stát více interaktivním, nově vydané texty by pracovali s hashtagy, nebo by se vymyslela další hromada podkategorií a každý by si mohl vyfiltrovat obsah výhradně podle vlastních představ. To by však obnášelo hodně změn v IT a určitě by to nemohlo vzniknout ze dne na den. 

Dobře, někdo má třeba problém listovat v novinkách a přitom vidět články, které ho nezajímají. V pořádku. Mně osobně neštvou připomínky čtenářů a nechci aby to tak vyznělo, prostě se snažím vysvětlit, že tzv. klasický obsah fakt nemusí znamenat totéž pro každého z nás. Je potřeba tolerovat redakci a chápat, že chtějí zaujmout více lidí a generovat zisk. Pokud někomu vadí moderní technologie, a mně vadí mnohé z nových nepotřebných blbostí, nemusíte na to klikat, ale nečekejte že někdo bude psát výhradně podle vaších preferencí.

Jsem rád, pokud jste můj blog dočetli až sem. Na závěr bych položil ještě jednu otázku.

Pokud opravdu chcete mít na autíčkáři „klasickou“ podsekci, jakým způsobem by měla fungovat?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BobAsh
07. ledna 2018, 19:15
0

Sekce #autickarklasik bude primárně řešením pro ty, kteří si neustále stěžují, že nechtějí číst testy nových aut, články o autonomním řízení nebo novinky o nových autech, stejně jako #autickarfuturista bude opakem pro ty, které zajímají novinky a nezajímají je staré plečky. A patrně ještě přibudou další.

A rozdělení do sekcí bude jednoduché - při publikaci článku tam bude nastavení, jestli to do té sekce patří nebo ne (a uděláme to i zpětně). Takže třeba test BMW 340i M Performance v #autickarklasik bude, test Kia Rio 1.25 tam nebude, novinka o tom, že bude nový elektrický Morgan 3Wheeler nebo o tom, že se prodala DB5 po Robertu Plantovi tam bude, novinka o tom, že Mercedes představí třídu X jako obytné auto nebo o Tchaj-wanské reklamě na Škodovku tam nebude.

S tím, jak by se měl objem obsahu na Autíčkáři rozrůstat, to považujeme za rozumné řešení - mělo by to vycházet tak, že i sám "klasický" obsah bude mít minimálně jeden článek denně. Tedy z pohledu člověka, který nechce číst o nových - pro něj nezajímavých - věcech to bude vypadat jako starý Autíčkář.

reagovat
Vavris Vavrisovic
07. ledna 2018, 20:08
8

"a uděláme to i zpětně" LOL, Vojto, rači neslibuj, všichni si to tady můžou přečíst :-)

František Čáslavský
08. ledna 2018, 12:39
2

"tento komentář byl xx.xx.2018 v xx:xx editován." :D

krab
07. ledna 2018, 19:38
0

Díky za ten blog a zpětnou vazbu. My si toho vážíme.
Jak píše Vojta, tady se neplánuje Autíčkář ( alá bulvár styl) a klasický Autíčkář. Tady se plánuje jen rozdělení do sekcí, tak aby si každý lépe našel to, co ho víc zajímá. Zkrátka, každý článek který píšeme a budeme psát, bude takový abychom se za něj nemuseli stydět a dáme do něj energii tak jak to umíme. A budeme se snažit zlepšovat.

Jinak mě samozřejmě moc těší, že zmiňuješ i nějaké moje články, to vždycky udělá radost, že vás baví ty články číst. Zkrátka duch Autíčkáře se měnit nebude, neměj strach.

Slunce v duši a fakt jsem rád, že nám takhle pěkně konstruktivně řekneš, když se ti něco nelíbí a naopak zase řekneš co se ti líbí. :)

reagovat
Inženýr
07. ledna 2018, 21:38
1

Vidíš, tvoje články jsou velmi dobrým příkladem toho, že některé nové věci nedělají Autíčkáře horším, ale naopak jej dělají lepším a dobrém smyslu obsáhlejším.

Díky za reakci a hodně zdaru! :)

BobAsh
07. ledna 2018, 20:02
0

Jo a ještě důležitá věc - na hlavní stránce bude furt všechno, protože pro nás je všechno stejně dobré. Tohle bude jen cesta pro ty, co chtějí vidět jen něco, si to tak zobrazit.

reagovat
Inženýr
07. ledna 2018, 21:35
0

Na podobnou odpověd jsem čekal. Jo, tohle podle mně smysl má.

Já chtěl poukázat na to, že někteří to vidí příliš černobíle a v konečném důsledku se dobrovolně připraví o kvalitní obsah.

JayK91
07. ledna 2018, 22:23
0

mi se to takhle zamlouva koneckoncu něco podobneho jsem navrhoval na foru než vyšel tenhle blog :D :D

za sebe mužu řict že brblam proto, že je mi příjemnější když jsou pro mě čtive 2/3 članku ( tedy 10 z 15) než 1/3 (tedy 10 z 30 članku) - sice dostanu furt deset ... ale z celkove produkce je mi dopřavano meně než to byvalo a myslim si že v tomhle vidi problem vic lidi :)
(čisla jsou cca)

Inženýr
07. ledna 2018, 22:36
0

JakK91, taky jsem chtěl říct to, že i v článku o nové technologii (pokud tě to třeba nezajímá) můzeš najít zajímavý čtení, pokud se z toho vlastně vyklube takový hejt, až by to hřálo u srdce. :) Ty se však čtením třeba výhradně klasika o tento článek připravíš. Ale jo, každý má holt jiné preference. Mně se ten zamýšlený formát zdá jako adekvátní a logická volba.

JayK91
07. ledna 2018, 22:47
0

tak jasně ... ale tak jak psal Vojta, na hlavni budou furt všechny članky no - třeba takove kie připadně dačky mě zajimaji (stejně jako dalši auta pro lid aka socky) jako daily auto a byl to super test s tim Riem, takže se nebojim že bych o něco přišel když to teda bude na hlavni, naopak tohle bude pro mě duvod sledovat to i mimo svou "preferovanou bublinu" :)

Inženýr
07. ledna 2018, 22:59
0

Jasně. Já při psaní blogu ještě nevěděl, jak to redakce zamýšlí. Tohle by fakt šlo.

beastar
07. ledna 2018, 22:53
0

Rád si přečtu o Tesle na hlavní stránce, když se to bude týkat krachu. Stejně jako si rád počtu o starých jaguárech když s nima třeba vyhoři muzeum. Takže pro mě se nic nemění. Děkuji redakci že píše i když je to neživí a musí psát i o věcech jako je Stonic a podobný taky auta.

reagovat
Inženýr
07. ledna 2018, 23:02
1

To já taky tvrdím. :) Pokud tě nějaké téma nezajímá, pořád si o něm můžeš přečíst, a třeba tě to v konečném důsledku potěší. To všechno v případě, že se o ten obsah nepřipravíš.

beastar
07. ledna 2018, 23:05
1

Jojo přesně tak to myslim. Třeba sem tady četl ten zlokočky karavan jen tak z nudy a nakonec dobrý. Stonic sem prolít u krabovy Kony sem se nasmál přestože to jsou auta k zblití a nikdy bych o tom neuvažoval. Ono číst dokola mx5 nejlepší. Pro petrolheady jenom starý auta a tak to se taky brzo přežere.

M P
08. ledna 2018, 10:11
0

Jsem rád, že si sem lidí chodí počíst i kvůli autorům samotným. Sám to tak mám, že od někoho si rád přečtu cokoli, a když vidím někde na webu určitá jména, tak nekliknu, ani kdyby za to platili...

Beastar: s těmi Jagy tě teda na jaro určitě potěším, protože chystáme ještě minimálně dvě recenze starých jaguárů. Já se teda použití slova aristokratický, aristokracie etc docela bráním, protože to prostě vidím jinak, ale ta auta mám rád (ne že bych je nutně musel mít doma). A posledně mi tu aristokracii do nadpisu procpal právě Mr. Dobeš a taky jsem se na něj hezky zlobil!

Quattro: já jsem si vlastně do konce článku nebyl jistý, jestli ti moje "slintání nad Velarem" a další podobné články líbí, nebo ne :D Jestli ta recenze vyzněla nějak moc pozitivně, tak ok, mně se to auto opravdu líbilo, ačkoli dokonalé rozhodně nebylo. Stará obyčejná mě třeba moc neberou, takže o nich vlastně ani nepíšu. A doposud nebylo víc času, než na to, co jsem vydal.

A ještě bych doplnil, že já osobně si na rádoby objektivitu hrát nebudu a nechci to ani zkoušet. To se radši, a možná klidně ne uplně dobře, budu pokoušet zprostředkovat dojmy. Jak jsi sám psal, tabulky a čísla si najdeš jinde, a Autíčkář vždycky pracoval s myšlenkou zprostředkování pocitů. Možná se to někomu nelíbí, ale přijde mi, že většinou se to docela chytá. Jasně, nesmí se to moc přehánět, aby se pak auto nezmínilo jen v posledním odstavci textu (že, Vojto!).

Stay true, stay tuned :)

Inženýr
08. ledna 2018, 21:23
0

Já to psal většinou s nadsázkou a jak by to mohl vidět průměrný čtenář - petrolhead.

Tomu Velaru já osobně rozumím. SUV, které vypadá krásně jako koncept v sériové podobě aby člověk pohledal. Značka Land Rover je mi však nesympatická z vícero důvodů. To ovšem nemá vliv na moje vnímání recenze, kterou hodnotím kladně. :)

Já taky doufám, že to tady o dojmech bude i nadále. Ty subjektivní někdy úplně stačí a člověk si ten závěr z toho vyčte sám. :)

sheogh
05. dubna 2018, 11:35
0

Je to casto spis o autorovi, nez o tom aute. Napr. nedavny test X5 - to auto me nikdy nezajimalo, ale Krabuv clanek jsem docetl do konce, a dokonce i vidim jeho plusy, ktery jsem predtim nevidel. A nastesti takovych kvalitnich clanku jsou tu porad spousty :-)

Ve srovnani s tim mainstreamem se me tu prave libi, ze testy jsou takovy bezprostredni a o pocitech - nejen par odstavcu tech. dat. Takze za me dobry

reagovat