načítám data...

Jeden den s blobem

29. listopadu 2019, 22:59 12 komentářů vojtacz

Hyundai ix20!

zobrazit celou galeriiVojtěch Bok: Jeden den s blobem

Jak vyřešíte situaci, kdy máte jedno auto, ale zrovna ho potřebujete vy i vaše žena? Vlak? Autobus? Ale kdeže. Půjčíte si čtenáři autíčkáře nenáviděný Hyundai ix20 a zkusíte s ním prožít celý jeden den. A pak o tom napíšete!

Viník

Hyundai ix20 (dále v textu jen „blob“), 1.6 benzín (125k, WOW), automatická převodovka (4stupňová), nejspíš plná výbava – vepředu elektrika, vzadu švihadla, manuální klimatizace, autorádio s Bluetooth, tempomat. Jako extrabuřt je pak dodělávané manuální řízení, které v autě děda měl. Po dobu testu vypnuté. A protože je to skutečně auto po dědovi, tak má najeto jenom 8500. Za cca 5 let.

Místo činu

Potřeboval jsem dojet k doktorovi (30 km v jednom směru) a něco málo po městě. Abych co nejvíc nasimuloval mou představu typického vlastníka blobu, dodržoval jsem rychlostní limity, co nejvíc využíval tempomat a jel poměrně defenzivně (až na ty tři předjetí!).

Jaké to vlastně je?

Takže beru klíčky, odemykám garáž, startuju a seznamuju se s čím to mám vlastně jet. Je to vysoké. Je to dost krátké a uvnitř překvapivě prostorné. Pokud sem se někdy smál řidičům Fiatu Multipla (který beztak tajně toužím vlastnit), tak teď se můžu smát sám sobě. Vnitřek je laciný. Tvrzené plasty jsou všude, slícování je celkem v pořádku, ale třeba u dveří mi přijde že každé mají v rámci individualizace vlastní šířku spáry. Sedačka připomíná židli. Polstrovanou a dost nepohodlnou. Sice je výškově stavitelná, ale i nejnižší pozice je neuvěřitelně vysoko. Není vidět kapota. Ani kousek kapoty. Celou dobu jsem jen matně tušil kde auto začíná, s tím, kde končí mi naštěstí pomohly parkovací senzory. Zapínám rádio. Má sice Bluetooth, ale párování je řešeno dost otřesně. Svítí modře. Všechno svítí modře. Neznám horší barvu podsvícení, než je modrá. Ještě že tu je tlačítko „Dark“, které kompletně zhasne displej rádia. Wow! 

Dá se s tím vůbec jezdit?

Papírově to má 125 koní. To je podobně jako má moje 9-3. Jenže je tu automat. A taky to vypadá jako blob. Náchylnost na boční vítr je značná, odezva od volantu nulová. Automat funguje naprosto otřesně a třeba předjíždět s ním je docela adrenalin. Blinkr, zašlápnout plyn do podlahy, nic, VRRRRRRRR, předjet, ubrat plyn, otáčky padnou někam k volnoběhu, přidat plyn a srovnat na těch cca 2000. Řadí pomalu. Nechce se mu moc vytočit nad 2500 a často je schopný motor dusit ve spektru 1200-1500. Přesto se mi povedlo předjet tři auta (jedno byl dokonce soused z Boleslavi) ale připadal jsem si u toho dost nepatřičně. Tohle není auto na předjíždění. Spotřeba je taky zajímavá. Při maximálně možném používání tempomatu jsem se s prázdným autem dostal na 7,7 litru. Ve městě mi nešlo jít po 8,5.

Proč bych to nechtěl?

Vizuál auta je jedna věc. Ne, nelíbí se mi. Co mi ale vadilo nejvíc, je skutečnost, že to prostě není dobré auto na řízení. Odezva od kol je nijaká, hluk v autě relativně ok, ale najít pohodlnou pozici za volantem nejde. Celý to působí lacině. Jasně, MPV. Ale i to se snad dá udělat pěkně a pořádně. Na druhou stranu chápu, že to lidi kupují. Je to Hyundai, takže to má servis v každým větším městě. Je to relativně levný. Je z něj dobře vidět, protože se sedí vysoko. To že jsou sedačky spíš židle nebo pryčny asi majitelům vadit nebude. Jenže chtějí potenciální kupci blobů něco charismatičtějšího, než je tenhle blob?

 

Na rozdíl od majitelů Saabů se majitelé blobů nezdraví. Jsem za to rád, za těch dohromady cca 70 km bych zdravil minimálně 10krát, pocit výjimečnosti se tudíž v blobu nedostavuje.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
30. listopadu 2019, 09:57
0

:-D Nasmál jsem se... Taky jsem si vloni jeden blob vyzkoušel. Byl dokonce na naftu. Vešli se do něj dva biky jako v pohodě, jen jsem sundal přední kola... Bylo modrý, líný, nudný, gumový. Ale nic nedělalo tak strašně špatně, abych ho musel ihned zapálit. Kdoví jestli by blob vůbec hořel....

zn. pro důchodce ideál

reagovat
BubaaCZek
30. listopadu 2019, 10:41
0

Moc se mi libi. Ten detail, ze sitka na repraku ma stejnou texturu jak pred chladicem. Duchidci spokojeni :)
Ridil jsem ted Zafiru tusim 2005. Nafta 2l tahla jako bejk, ale od 110 jsem se zacal bat, bo to na muj vkus zaklekavalo nejak moc hluboko. Ale duchodci spokojeni a nechapou o co mi jde.

reagovat
Jakub Pospíšil
30. listopadu 2019, 11:01
1

A hele, má nemesis. Taky bych se tím měl někdy svézt a pak to systémově pohanit. Zatím se má nesnášenlivost zakládá jen na pozorování zvenčí.

reagovat
Tomino
30. listopadu 2019, 21:42
0

Myslím, že stačí čistě jen pohledová nenávist :-) Bohužel jsem měl tu čest s tím občas jezdit jakožto firemním vozidlem. Jako součást firemního vozového parku bylo toto auto všemi nenáviděno, díky bohu, služebních aut byl většinou dostatek, tak bulb stál většinou na parkovišti. Ale i tak jsem s tím najel asi 2 tisíce kilometrů. Nesnášel jsem každý ujetý kilometr :-) Co se týče jízdních vlastností, těžko v paměti najít auto, které jezdí hůře. I taková Škoda Favorit je proti tomu chirurgicky přesný supersport.

Nedoporučuji ti vyzkoušet, víš, mám rád tvé články, byl bych nerad, kdyby tvé duševní zdraví utrpělo :-)

beastar
01. prosince 2019, 01:25
0

Tak je to sráč nebo není:D

Tomino
01. prosince 2019, 09:03
0

Vyzkoušej a uvidíš :-D Je to sráč :-D

Skipper
30. listopadu 2019, 14:55
1

Koukám, že podobnýcb pacientů je nás víc! Taky jsem si plánoval někdy ve volné chvilce zajet do dílerství Hyundai, hrát potenciálního kupce a domluvit si předváděcí jízdu. A definitivně se utvrdit v tom, že má nenávist je zcela opodstatněná. Zatím si ale nemůžu vybrat tu správnou roli. Napadlo mi, že je to výběr auta pro dědy, nebo jako alternativa dojet tam v XKR, zaparkovat před vchodem a pak tvrdit, že mě to už nebaví, že chci pořádné auto, tedy tu ix20 :D

reagovat
beastar
30. listopadu 2019, 16:03
2

Taky sem si na něj brousil zuby. Vojta byl rychlejší. Nevadí já mám teď v hledáčku Prachovku v základu. K poctivemu chatarskemu testu... Garance nejčtenějšího blogu na Autickari ever 1000% :D but still... Good job...

reagovat
CZmisak
30. listopadu 2019, 17:58
0

Jezdil jsem 1.4 naftou v manuálu a 1.6 na plyn, taky v manuálu. U té 1.4 člověk řadí prakticky pořád, i když to v žádných otáčkách nejede. Předjíždět se v tom prakticky nedá. A pod nějakých 7 litrů nafty to nejezdilo ani pod kopec.
Ta 1.6 je lepší aspoň v tom, že se dá držet tempo s provozem a náklady na provoz byly nula nula nic. LPG v tom bylo tuším BRC, žádná lowcost legrace. Navíc montovaný dealerem, takže auto zůstalo v záruce.
Zbytek otřesný. Plasty všude ošklivý, je jedno, jestli venku nebo vevnitř. Pohodlí žádný, vrchol luxusu byla klimatizace (manuální). Modré podsvícení ostré a nepříjemné. Jízdní vlastnosti něco jako tvrdej Renault. Zpětná vazba žádná, zato se to houpalo a celkově tak divně drncalo. Ale oboje bylo levný a nový a šlo po 4 letech pryč, je to stejný peklo jako Dacie.

reagovat
ja
jazet
02. prosince 2019, 11:40
0

Tohle auto mi dřív až tak nevadilo, ale od té doby (14 dní zpátky), co mě pán cca 80 let jedoucí v tomhle zázraku naboural ( mě a ještě jedno auto), tak k němu mám víc než výraznou averzi.

reagovat
vojtacz
02. prosince 2019, 14:32
0

Pánové díky za komentáře :-) Mě to prostě nedalo - auto stojí v garáži, tady ho každej v podstatě nenávidí a já furt nechápal proč. Takže jsem to v podstatě musel zkusit abych zjistil, proč je to tak špatný auto. Jinak jsem zapomněl napsat jednu dost zásadní věc - na světlech jsem byl s automatem vždycky zaručeně nejrychlejší a nejspíš jsem tím řadu ostatních řidičů překvapil.

reagovat
Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 14:40
1

Ona to není uplně typická konfigurace. "Správná" ix20 je na plecháčích s manuálem a základním benzínem.