načítám data...

Ford Mustang GT 5.0 S197 M/T

01. listopadu 2020, 18:44 14 komentářů Adam

Hledání nástupce za 535i E39 pt.1.

zobrazit celou galeriiAdam Krubner: Ford Mustang GT 5.0 S197 M/T

 

Pro zapůjčení prvního možného nástupce jsme vyrazili v úterý 27.10. odpoledne k Brnu. Jak jistě mnohým došlo, horší okamžik jsme si vybrat nemohli. Na adrese zápůjčky jsme měli být v 6, bohužel však kvůli D1 a převrácenému kamionu jsme na místo dojeli ve čtvrt na 11. Díky tomuto zdržení jsem se ale na auto, v celku paradoxně, těšil ještě víc. Mělo to být totiž to nejsilnější, co jsem na více jak 20 km řídil.

Když jsme si auto převzali, odvezli jsme služební Fábii o pár vesnic dál a vyrazili s Mustangem do Brna se najíst. Vinou současného stavu už totiž byla otevřena pouze pizzerie 50 kilometrů daleko. První část cesty jsme projížděli vesnice, a tak jsem se vcelku hrabal a nasával vjemy z mohutného zvuku pětilitru, které vydávaly 2 kanóny na zádi značky Roush. Mustang už za nízkých otáček bublal, prskal, práskal a obecně dělal šílený rachot, čili zvuk jsem si mohl na wishlistu odškrtnout, ten je, dle očekávání, skvostný. Jakmile na chvíli opadli vesnice, trochu jsem zvýšil tempo a okamžitě jsem narazil na velký problém a přítelkyni oznámil, že tohle nebude to auto, kterým se v příštích letech budeme vozit. Byla už totiž úplná tma, silnice byla rozbitá a neustále nám přes cestu přebíhaly srnky. V tomhle prostředí totiž vyniklo vše, co je na Mustangu slabší, ne-li špatné a také dva nedostatky onoho půjčovacího kusu. Světla vůbec nesvítila, zadní náprava na rozbombardované okresce nepříjemně odskakovala, občas jsem si škrtal synchrony na trojce, které to měli za sebou, a do toho docela hlasitě kvílel diferák, který jsem notně unavený skutečně nezvládal. No nic, pro pizzu jsme, skrz tunel a pár kravin v Brně, úspěšně dojeli, snědli pizzu a vyrazili se vyspat.

Ráno jsme se celý rozbolavělí vysunuli z Fábie, kvůli Covidu jsme si totiž nemohli nic pronajmout, a přichystali se k celodennímu projíždění po silnicích Moravského Krasu. Prvním velice příjemným prvkem jinak vlhkého rána u řeky byl studený start ‘vé osmičky’, což přilákalo celou zahrádkářskou kolonii, která navíc netušila, že situace bude ještě napínavější. Čekal nás totiž výjezd z překvapivě promočené trávy s hlínou na vlhkou cestu. Jak Mustangu, s pomocí notného řevu, tak ani Fábii, se vůbec nechtělo, naštěstí jsem ale vše sám zvládl a svým mladickým pražským přízvukem jsem nikoho prosit nemusel. Odnesl to pouze blatník Mustangu, stylově ohozený bahnem.

S notnou skepsí z předchozího dne jsme tedy na celý den vyrazili na sever Brna. Když se přiblížila má oblíbená pasáž, jel jsem ji 2x, na Blansko, začínal jsem tušit, že moje rozhořčení nebude tak úplně na místě. Byl za námi totiž moment prohřátí a první předjetí většího počtu spoluobčanů. Podřadil jsem ze čtyřky na trojku s meziplynem, který jsem, díky solidnímu rozmístění pedálů podobnému BMW a úžasně reagující V8, nepodobné neM BMW, trefil tak akorát a zběsile vyrazil kupředu. Jel jsem popravdě i v papírově rychlejších autech, ale tady to pro mne bylo vážně něco. Následovalo svižné esíčko a já nervózně čekal, co se asi bude dít. Nedělo se vpravdě nic špatného, čumák se po lehkých brzdách zakousl do silnice a zadek násleně utahoval stopu, vím, není to Caterham. Následné ostřejší zatáčky kolem pštrosí farmy a Konice odhalili relativní neobratnost velkého kupé, díky strmému převodu řízení, tuhému podvozku a masivním brzdám to však takový problém nebyl. Minimálně ne pro mě, koho baví takovými úseky protahovat pětkové BMW, které na slušný tuhý podvozek teprve čeká, a které výraz ‘strmé řízení’ vůbec nezná.

V průběhu oběda ve Vyškově jsme s přítelkyní prolézali interiér a došli k závěru, že kvalita i design je tak nějak akceptovatelný, zadní sedačky v případě převozu babičky či mladších sester použitelné a volant ‘bude’ po obšití alcantarou také fajn.

V Moravského Krasu nám pak poměrně dlouhou dobu trvalo najít i nějaké rozbité cesty, šmejdi jedni, kterou když jsme našli, podvozek se opět ukázal být zastaralý a uskákaný. Celkově pozitivní dojem z auta i vzhledem k nehonění svých aut po rozbitějších cestách to už nezměnilo.

Večer už proběhlo pouze omytí, pokus o jízdu na spotřebu a fotka s reaktory v Dukovanech.

Přes neúspěšné první kontakty jsem si jízdní projev Mustangu docela zamiloval a ve svém výběru jsem se v podstatě nikam neposunul. Jako kandidáta ho totiž v žádném případě nemohu zavrhnout, a že bych se rozhodl další auto nezkoušet, to také říci nemohu.

Nezbývá tedy, než počkat na jarní měsíce a pokračovat v testování… Achjo…

Těším se v komentářích

 

PS.: Omlouvám se za kvalitu některých fotek, jsou focené na můj služební telefon a ten fotí tragicky.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
01. listopadu 2020, 22:17
1

Takže se potvrdilo co jsem psal v komentáři u tvého minulého blogu. Rozbitá cesta mu nesedí. Úplně stejný dojem jsem měl já u staršího modelu a zjevně ani u novějšího modelu se to nezlepšilo. Bude potřeba najít kus, kde někdo zahodil sériový podvozek a namontoval něco lepšího :-)

reagovat
Opelfahrt
01. listopadu 2020, 23:19
0

Vtipný! Jako místní jsem se dobře pobavil. Měli jste štěstí, že jste se na té louce nezahrabali, tady je poslední měsíc strašný mokro, dokonce i povodeň na Svitavě byla.
Kolem pštrosí farmy, Moravský kras, Blansko, Brno jezdím skoro pořád, tak se divím, že ty naše silnice tak chválíš. Mám dojem, že rozbité jsou tady skoro všechny. Sem tam se nějaký úsek spraví, ale celkově velký špatný. Je tady kousek rozhraní čtyř krajů. Ať přejedu do Olomouckého nebo do Pardubického, vždycky to stojí za stejný houby. Akorát Kraj Vysočina má silnice o poznání lepší.

reagovat
Adam
02. listopadu 2020, 11:48
0

Asi jsem tedy měl pokaždé štěstí, byl jsem totiž až vytočenej, jak v pohodě ta ten povrch máte :D Každopádně vyjma Blanska jsem se vyhybal hlavním tahům, tak možná proto..

krab
02. listopadu 2020, 09:10
0

Koukám, že tenhle kousek byl teda zjevně o jednu úroveň lepší než to co jsem zkoušel já tehdy... Nicméně píšeš o podvozku, tam je to jasný, to je prostě špatný. Zajímavý je, že zminuješ strmý převod řízení, čili tenhle kousek měl nějaký jiný zjevně, motor tomu věřím, že se ti líbil, jinak spojka, řazení humpolácký, to se dá ostatně čekat. To se nakonec ani o moc jinak neřadí i v Shelby, která vyjde na 2 mega... Taky to má k jemnosti a preciznosti daleko. Každopádně si z toho co čtu odnáším, že kdybys Mustanga koupil, bude to chyba. To co tě za jeden den štvalo, tě za měsíc dva bude mega štvát ...

Svezl jsi se někdy v Subaru BRZ nebo Toyotě GT86? Jestli ne, zkus to. Když přemýšlím kolem a kolem, je to (z mýho pohledu) pro mladýho kluka co si chce zařídit, zablbnout, mít radost z řízení klasický zadokolky ten nejlepší základ a první opravdový sportovní auto.

reagovat
Pólin
02. listopadu 2020, 10:39
2

Taky bych souhlasil s tím BRZ/GT86, ale z těch Adamových blogů tak nějak citím, že chce i ten cirkus okolo, což BRZ bohužel neumí... spíše bych mu přál třeba BRZ se small blockem :D nebo alespoň s šestihrnkem Subaru 3,6...

Vavris Vavrisovic
02. listopadu 2020, 11:07
7

Tazatel: Hledám nejchutnější steak. Zkusil jsem flank, ale je na mě moc prorostlý...
Krab: Nezajímal ses někdy o veganskou kuchyni? Mám jeden výborný recept na pohankové klíčky...

Adam
02. listopadu 2020, 11:53
0

Vavris: Popis velice přesný, alespoň už mi tu ale pod prosbou atmo RWD nenabízejí HotHatche :D
Pólin: BRZ se small blockem by bylo dokonalé auto pro mě :D Toyobaru je pro mne bohužel takový zadohnaný HH, motor je dle všeho nic extra a bez onoho circusu, a tak nějak z toho auta nic nepříští. To už mne více láká zahodit jakous takous praktičnost a vzít NC/ND.

krab
02. listopadu 2020, 11:59
0

Právě, říkám - vyzkoušej, uvidíš :-D U Hare Krishny se náhodou vaří výborný veganský pokrmy...

Toyobaru motor není nic moc, ale ten zbytek je skvělej. Představ si to tak nějak jako novodobou E36, ale podvozkově vyladěnější s nižším těžištěm a nižší pozicí za volantem.

Jinak k tomuto tématu si vždycky rád vzpomenu na parádní video od Chrise Harrise - GT86 vs. Cayman vs. 370Z . Tam je to popsaný všechno naprosto perfektně

beastar
02. listopadu 2020, 13:14
0

Já si taky rejpnu ono totiž 90% těch HH je daleko lepší auto než tahle americká přemotorovaná úchylárna. Mustanga jedině vykuchat a na okruh ale předěláš hodně věcí. Akorát teda na motor vlastně sáhnout moc nemusíš. A nebo prostě jako cruiser pro radost s hezkým zvukem. A jezdit jenom po hezkém povrchu. Což mi přijde v ČR nemožné. Co mám info okolo tak jinak to prostě nefunguje. Takový ty "polo" přestavby a tak mu nedělají dobře. On samotný požadavek atmo,V8,rwd,500strop v roce 2020 je taková hodně zvláštní mixáž. Dobrá tak do roku 1999. Já po pravdě nechápu, co je to za dementní rys části petrolheadu chtít vždycky to, co je defakto nemožný? Podle mě je to taková pózička. Tohle asi nebude tvůj případ ty to myslíš asi i dobře, když si to testuješ a zkoušíš. Nicméně manévrovací prostor skoro 0. Jinak nabídka BRZ je docela vtipná:) To už teda asi lepší 370Z s interiérem od Danone.

Pólin
02. listopadu 2020, 13:42
0

Nebo koupit BRZ a nafouknout to turbem, nebo kompresorem...do 500K by jsi se možná vešel...:D

krab
02. listopadu 2020, 14:24
0

S kompresorem se na 500 nevejde ani náhodou... Na 500 vyjde pěkný Toyobaru, servisovaný v sériovým stavu. Výjimečně se povede něco slušnýho koupit za 400, ale to budou ty první ročníky. Myslím, že dává smysl koupit spíš tak ten modelovej rok 2017, 2018, tam bylo pár vylepšení, takový auta vyjdou na 600 třeba, ale jsou zánovní. Anebo si ještě připlatit za Spec S, pokud vůbec někdo prodá...

Touha přeplňovat a ladit je žrout peněz. To v případě Toyobaru každýmu majiteli hrozí, každej nad tím začne za čas přemejšlet. Zrovna tak ale i u těch Mustangů, 370 Z atd... To lákadlo je tu pořád.

Podle mě je důležitý při výběru sportovního auta pro radost správně definovat priority vlastností, který by to auto mělo mít. Funkční podvozek, vynikající trakce a co nejnižší hmotnost spolu s nízkým těžištěm auta jsou klíčový vlastnosti. Motor hraje vždycky až druhý housle, ačkoli mnoho kluků řeší hlavně motor a jeho zvuk. Jenže ono je to nepodstatný. K čemu je burácení V8čky, když to neprojede správně zatáčkou...

Na druhou stranu, auta kterým dominuje motor jsou typicky velká sranda řídit. Takže já se úplně nedivím. Ale pokud se chci fakt vozit, mít z toho ježdění radost, oželel bych vždycky ten zvuk a výkon a užil si lehký, dobře vyvážený auto. To mimochodem platí i u poršáků, kde sice motor nabízí hezkou součást celý zábavy, specifickej a parádní zvuk, ale výkonově to taky nejsou žádný paliči gum. Lineární, vyvážený, rychlý, ale ne dramaticky ... Myslím starší auta typu Boxster, Cayman, 911 ... to je prostě podle typu 240-325 koní, to nejsou dramatický hodnoty. Přesto je to jako celek velmi dobrý. A právě i to Toyobaru s těmi 190-200 reálnými koníky je ve svý třídě myslím nakonec v pohodě (přestože jsem teda jednou psal jakýsi blog o tom, že tomu koně chybí...) Ono se na to dá dívat z různých úhlů a jeden z nich je ten, že kde ty koně trochu chybí, přijde na řadu trocha řidičskýho umu a odvahy nezpomalit, neztratit zbytečně rychlost, nutnost učit se opravdu perfektní plynulosti a ono to najednou celý skvěle funguje. A když zajedeš rychle na slabším sporťáku, dovedeš pak později efektivně zužitkovat i silnější auto.

liška
02. listopadu 2020, 11:17
0

Ahoj, můžeš popsat zkušenost s tím půjčením, klidně do sz? Hádám je to http://www.amerikanakolech.cz/ . Rád bych si tam taky jedno vyzkoušel, ale zatím jsem četl spíš negativa ke stavu těch aut (to se dá jakž takž čekat, když to od každýho dostává), ale půjčovatel mi tvrdil, že jsou "f topu". Taky prý občas nevrací kauci. Díky

reagovat
Adam
02. listopadu 2020, 11:47
0

Zdar, přesně tak, půjčovatel je amerikanakolech.cz. Auta už mají něco za sebou a 'f topu' určitě nejsou. Jednání však bylo ok, zvlášť v současné době. Jestli chceš, napiš mi na messenger, mám screen jeho současné akce, která zahrnuje značnou slevu a neplacení kauce.
Mustang půjčený mnou měl mít najeto kolem 35kkm, realita, i na odometru, byla cca 97kkm :D Všechny závady, viz text nahoře, ale byly dobře rozpoznatelné aby člověk věděl, co je chyba lidí a co auta jako takového.
Co by sis zkoušel, jestli se můžu zeptat? Pokud vím, tak nic z tvého výběru on nenabízí..

Adam
02. listopadu 2020, 19:10
1

Musím ještě dodat, na co jsem v článku zapomněl, a to jak je debilní ten retro font budíků. Malinké kilometry nejsou u modrých čísílek na tmavém podkladu vůbec vidět a otáčkoměr je tak zmatenej, že jsem při dotočení k omezovači musel méně sledovat cestu před sebou.
Pokud si ho koupím, bude to vůbec poprvé, kdy budu zvažovat nákup aftermarket budíků.

reagovat