logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Skipper Blog

Dongfeng U-Tour

Neberte mi předsudky!

Začnu zeširoka. Je to pár měsíců, co jsem naložil do vlaku děti a vyrazili jsme na výlet do Prahy. Z Prahy jsme si dovezli další kousek do sbírky mých dětských snů – Mercedes S280 generace W140, neboli Mamut. Mamut dělá radost, i když ze mě se stal slušný znalec různých podtlakem ovládaných systému tohoto vozidla, ale o tom jindy. Po nevyhnutelných opravách počínající koroze auto zamířilo k ochrannému nástřiku dutin a podvozku. Tuto proceduru můj vozový park podstupuje opakovaně v Brně ve firmě Canocar. Tato firma mimo jiné prodává vozy Suzuki a kdysi i ruskou produkci. Díky nim jsem si třeba mohl vyzkoušet, jak se jezdí v Ladě Niva (blbé). Nabídku rozšířili i vozy z Číny a mě se poštěstilo domluvit si zajímavý náhradní vůz, zatím co Mercedes bude podstupovat záchovnou kůru.

Moje očekávání nebyly velké. Auta z Číny mám zafixované jako levná vozítka, které kopírují evropský dizajn, v interiéru jim smrdí lepidlo a celkově bych čekal něco na úrovni Korejců z devadesátek. Byl jsem tedy připraven blahosklonně se při převzetí auta usmívat a myslet si svoje. Ještě než MPV pro 7 přijelo, zeptal jsem se na cenu – něco málo přes 800 tisíc. Hm, takže v dnešní době skoro levné auto. O to větší bylo moje překvapení, když se poprvé otevřely dveře. No a dá se říct, že mě překvapení dosud neopustilo.

Celým jménem se jedná o Dongfeng Forthing U-Tour. Ve skutečnosti je Dongfeng koncern (něco jako VW), Forthing značka výrobce (Škoda) a U-Tour název modelu. V Číně se toto vozidlo prodává jako Forthing Yacht, v Evropě je prodáváno pod značkou Dongfeng, ale nápisy Forthing zůstaly všude, takže je to na první dobrou matoucí.

Když jsem si podle fotky vybíral náhradní vůz, tak mi U-Tour při pohledu zepředu přišel jednoduše divný. Když přede mnou auto zastavilo, musel jsem si trochu poupravit názor. Celé auto, ale hlavně předek je výrazně prostorově členěné, takže 2D fotky nejsou úplně schopny zachytit 3D tvar. To, co na fotce vypadá divně, ve skutečnosti vypadá přinejhorším zajímavě. Řeč je hlavně o přední masce a světlech. Po pár hodinách jsem si na ně zvykl úplně a po pár dnech se mi to celé začalo líbit. Jsem zvyklý na evropský dizajn, kde ale v současné době nějaké perly nevidím. Pryč jsou časy, kdy představení nového modelu vyvolávalo nadšení. Teď vše vypadá jako nafouklá předchozí generace (zdravím do Německa), nebo to má nad sebou několik světel, nebo je to prostě jen nuda. Na U-Touru se mi líbí, že působí opravdu asijsky dravě a nesnaží se tvářit jako evropské auto. A to je dobře. Když jdete do čínské restaurace, chcete čínské jídlo a ne svíčkovou. Líbí se mi dopředu se svažující silueta, která je ještě podtržená decentními prolisy na boku. Celé to opticky doplňují chromované lišty, které se táhnou od (no dobře, tady opravdu opsané od Lexusu) přední masky až dozadu. U-Tour působí na sedmimístné MPV až překvapivě dynamicky. Vyslovená exotika jsou již zmíněná přední světla v kombinaci se svítícím znakem na přídi. Překvapilo mě, kolik vzbudilo pozornosti u mých kolegů. Do práce jezdím dle mého zajímavými auty, ale pozornost, které se dostalo U-Touru, se dá srovnat jen s pozorností, kterou dostalo žluté Porsche Boxter. Boxter byl zase náhradní auto od Bluebug detailing.

To největší překvapení pro mě a mé kolegy ale přinesl interiér. Auto se prodává v jediném stupni výbavy, čím Vám výběr značné zjednoduší. Musím ale uznat, že mi v něm nic nechybělo. Konfigurace je sedmimístná – dvě přední sedadla, dvé plnohodnotná křesla uprostřed a vzadu třímístná lavice. První, co mi udřelo do očí, bylo svítící ,,dřevo,,. Technologie zjevně pokročily, že se dají vyrábět už i podobné krávoviny, ale každopádně to zaujme. Nemusí se to každému líbit, je možné měnit barvu, intenzitu a jde to i celé vypnout. Dřevo asi dřevem nebude, kůže taky asi krávu neviděla, ale celkově mě materiály neurážely ani na pohled, ani na dotek. Barevná kombinace je prý docela diskutovaná – někomu se líbí, někomu ne. Interiér je světlý, ale kontaktní plochy – hlavně na sedadlech a na bocích dveří jsou tmavší. Osobně mám slabost pro světlé interiéry a tmavší kontaktní plocha mi přijde jako dobrý nápad. Plasty jsou měkčené a pachový vjem z nich je žádný. Jaký to kontrast s naši Kii Sephia, kde jsem měl pocit, že jsem v chemickém závodě.  Celkově interiér působí příjemně a vzdušně.

Čtyři hlavní sedadla jsou elektricky stavitelná, vyhřívaná a odvětraná. Řidičovo je i masážní a jaká to je masáž! Můžete si vybrat z několika druhů a inenzit a klobouk dolu, auto dokázalo opravdu ulevit mým, ten den zrovna bolavým, zádům.  Úžasné jsou hlavové opěrky, které se dají natvarovat tak, že poskytují oporu hlavy i z boku – celé to působí dojmem sedadla z byznys třídy v letadle. Proč něco podobného není ve všech autech? Osobně nesnáším, když se při dlouhé cestě na dovolenou vystřídáme za volantem a ze mě se stane spolujezdec. Chce se mi spát, ale hlavou se opírám akorát o B sloupek nebo o okno. Tady ne, tohle je prostě geniální a mělo by to být ve všech autech! Sedačkám chybí výraznější boční vedení, to ale v MPV asi není potřeba.

Poloha za volantem a pedály je výborná, hlavně když jsem do něj přesedl z Fiátku 500 (jj, další přírůstek do sbírky), kde se sedí trochu jako na záchodě a na pedály se šlape seshora. Volant příjemně padne do ruky. Trochu zvláštně působí středová konzole s dekorem mramoru – nejsem si jistý, jestli by jí nebylo líp někde v koupelně, ale jde si na ní zvyknout. Všude je spousta odkládacích prostor – do všech dveří dáte dvoulitrovou PET lahev, středová konzole má odkládacích ploch hned několik, všude jsou věšáčky. Sedadla ve druhé řadě jsou prakticky stejná, jako ty vepředu, navíc jdou ještě manuálně posouvat do stran. Stolky působí opravdu kvalitně a moc se mi líbí jejich skládací mechanismus. Opět se nabízí přirovnání k byznys třídě. Z pravého křesla lze ovládat a posouvat přední sedadlo spolujezdce. Zadní lavice je sklopná do roviny s kufrem. Leze se na ní mezi sedadly druhé řady a překvapivě si na ní za sebe sedli vyšší kolega. Pohodlné to sice moc nebylo, ale na přepravu dětí je akorát. I třetí řada má na bocích k dispozici odkládací prostor pro mobil s USB, držák na pití a výdechy ventilace.

Střecha není jen panoramatická, ale taky do poloviny otvírací, takže máte obří, ale opravdu obří šíbr. Na podzim a v zimě jsou moc praktické dveře, které překrývají práh. A jsou zde i jiné vychytávky – třeba krytka mezi prostředními výdechy ukrývá malou konzolku, do které se dá uchytit držák na mobil.

 Víko zavazadlového prostoru je elektrické, samotný prostor je při sklopené třetí řadě obří,  rovná plocha je v rovině s nakládací hranou, při nesklopených opěradlech dostačuje tak akorát na větší nákup v Tescu, nebo dva kufry na stojáka.

První dojmy tedy dobré, ale jak to celé jezdí? Auto pohání čtyřválec s turbem o objemu 1,5l, Původ motoru je u automobilky Mitsubishi, disponuje výkonem 130 kW a točivým momentem 260 Nm je naprosto dostatečný a nepovedlo se mi dostat do situace, kdy by výkon chyběl. Ono, některé zdroje taky tvrdí, že 130 kW je jen číslo z důvodu homologacea že skutečný výkon je vyšší. Pocitově to tak opravdu je a dané tvrzení bych asi nerozporoval. Motoru sekunduje dvojspojkový sedmistupňový automat a celé je to sladěné jedním slovem perfektně. O převodovce vlastně ani nevím, co je u sedmimístného MPV asi nejvyšší možná pochvala. Vytknout bych pocitově mohl asi turbodíru v nižších otáčkách, ale to už opravdu šťárám. Jízdně se auto chová neutrálně, podvozek je komfortní a tlumení nerovností výborné a boční náklony minimální. Co víc si přát? Odhlučnění od silnice je zcela v pořádku, možná je trochu víc slyšet motor, ale zvuk je to příjemný, takže tady taky ok. Jo a nemá to start-stop! Takže nemusím nic vypínat ani deaktivovat. V roce 2024 skoro až scifi. No a spotřeba? 7,5-8 litrů, což jako majitel několika vozů s objemy od 2,8 do 6 litrů považuji za úsměvné číslo.

Z uživatelského hlediska jsem si musel chvíli zvykat na digitální displej, na kterém jsem nenašel jiné možnosti zobrazení. Vše podává pouze v číslech, ale kromě rychlosti vlastně nic jiného není potřeba sledovat. Na tuto cenovou kategorii je poněkud nezvyklé, že auto ukazuje tlak a teplotu jednotlivých pneumatik. Co se týče jízdních asistentů, tak jsem objevil Lane assist, který o sobě dává vědět při překročení čáry vcelku příjemným zvukem. Sledování mrtvého uhlu je vyřešeno světelnou signalizací na boku zrcátek. Můžu říct, že asistenti v této podobě mě nijak neotravovali a rozhodně mi nešahali žádným způsobem do řízení. Auto je vybavené full led světly s asistentem dálkových světel. Svítí to moc hezky a asistent funguje, tedy kromě mlhy. V mlze s chutí napálil protijedoucímu autu plná dálková světla, bohužel ne jednou, takže tohoto asistenta jsem v mlze musel deaktivovat. V jediné výbavě má auto několik kamer, které umožňují 360 stupňový pohled kolem auta v moc hezkém rozlišení. Pokud do přední dáte SD kartu, tak automaticky nahrává.  Celkově mě začalo štvát, že na tom autě nemůžu najít něco, co by mi vadilo. Začal jsem tedy šťárat. Zpracování interiéru? Nic. Nic nevrže, materiály kvalitní, mezery minimální. Zpracování karosérie? Spáry všude stejné, auto nalakované i tam, kde být nemusí, v dutinách vosk. Ovládání? Klimatizace intuitivní s kroutítky a čudlíky. Ale přeci jen jsem něco našel. Sice infotainment reaguje rychle, ale rádio jako takové je tragédie. Ve velkém městě má příjem dobrý, ale za městem je to o dost horší. V Číně nemají RDS, takže najít oblíbenou stanici, pokud neznáte její frekvenci, je docela legrace. Můžete si jí pak ale uložit. Spojení s mobilem jsem netestoval, jednak to ve svých autech nepoužívám a tady je pro bezdrátové spojení potřeba nainstalovat aplikaci. Jelikož mám auto pouze na týden, tak jsem se k tomu neodhodlal.

Auto kromě mě využívala i moje hezčí polovička, která mě chvílema přesvědčuje, že naše rodina nutné potřebuje sedmimístné auto. Já dlouhodobé oponuju tím, že naprosto dostačuje kolona Jaguar XJ a Mercedes S klasse. Musím ale uznat, že z auta byla nadšená a kdyby nás nečekala přestavba domu, tak bychom asi o koupi U-Touru reálně uvažovali. A to je něco, co by mi před týdnem ani ve snu nenapadlo. Zítra auto vracím a jsem opravdu překvapen, že mi bude chybět. Ve výsledku je to totiž skvělý a univerzální parťák na cesty.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

MMM
12. 11. 2024, 22:35 -2 reagovat

No jo, bohužel hodnota po dvou letech -800% a stejně to nikdo nekoupí bez slevy... což není v rozporu, že se uživatelsky autem může dobře jezdit. Teď by to chtělo lehce ojetou Siennu, Mercedes V, něco kolem stejné ceny Čínského pokladu. No co, hodnotu má jako všechny měny... papírovou a nekrytou.

Skipper
12. 11. 2024, 22:58 3

Samosebou nad ztrátou hodnoty jsem se taky zamyslel. S lehce ojetým Véčkem atd si dovolím oponovat. Ojetá auta kupuji do ceny cca 200-300 tisíc. U ceny nad půl miliónu už bych chtěl nové a se zárukou - zkušenost, kdy u Mini v 50000 km odešly rozvody, mě poučila... A když se bavíme o novém, tak zrovna u toho Včka bude nominální pokles hodnoty asi stejný, jako u U-Touru.
A ještě jeden detail - z mého okolí si všímám, že rodinná MPV se netočí co 2 roky, ale jejich životnost u jednoho majitele bývá znatelně delší, vesměs 5-10 let, kde je pokles hodnoty obrovský u všech značek.

krab
12. 11. 2024, 23:59 7 reagovat

To bys vážně reálně koupil něco co se jmenuje takhle? A od Číňanů ? Samozřejmě, Čína dneska umí vyrobit cokoli, ostatně know how jsme jim hloupě odevzdali a dneska umí kopírovat mraky řešení od světových automobilek, které si tam nechávali (nechávají) vyrábět díly, často i celá auta.

A určitě tady bude nakonec nějaký chyták, ono to nakonec moc nevydrží, tyhle auta. Ale je smutný to vidět, že lidi tyhle značky bezostyšně kupují, když na to dostanou slevu, ale strategicky věřím, že je to špatně.

rock
13. 11. 2024, 07:00 1

ad chyták:
narazil jsem na krátkou zprávičku z Ruska, konkrétně od místních taxikářů. Jak se tam stala západní, japonská a jihokorejská auta hůř dostupná => neúměrně drahá a jak Lada po nějaké pauze sice výrobu obnovila, ale ta působí, jak kdyby přejala přímo z r. 1995, tak se tam vyrojili dovozci čínských automobilek. A taxikáři jsou první, kdo s nimi má větší nájezdy a stěžují si, že jim to vydrží polovinu ve srovnání s tím, na co byli zvyklí. Psali tam o 150 tkm s tím, že pak je auto na odpis. Sypou se prý hlavně převodovky CVT, ale i motory, podvozky (no jo, ruské cesty) atd. Problém jsou i opravy; servisní síť samozřejmě nemají, katalogy náhradních dílů neexistují nebo nejsou aktuální, díly pod stejnými katalogovými čísly bývají různé (a nekompatibilní), případně nejsou vůbec a když jsou, jejich doručení se přestává počítat v týdnech a přechází se na měsíce. Samozřejmě s uznáváním záruk je obrovitý problém. V Číně možná s nějakými rozsáhlejšími opravami těch aut ani moc nepočítali, prý mají sklony měnit auto kus za kus.

P.S.: než to bude spláchnuto jako prozápadní ruso/čínofobní propaganda, můžou si ti, co přelouskají azbuku, počíst i v originále
https://www.kommersant.ru/doc/7265292

Skipper
13. 11. 2024, 08:29 0

Hele, těmto řečem jsem se svhválně vyhnul v článku, bylo mi jasné, že s tím někdo začne v diskusi.
Takže úpřimně - koupil bych to bez zaváhání, ať se to jmenuje jakkolov. Podívej se na automobilku jako takou - druhý největší výrobce v Číně, do portfolia patří mimo jiné značka Voyah, která již opravdu neprodává za pár kaček. Víš co je skutečně ostuda? Že auto z Číny mě, jako Evropanovi vyhovuje víc, než celá slavná Evropská produkce. Hlavně mi to ukazuje, jak jsme zaspali na vavřínech a jaksi se už nedivím, že VW musí propouštět. Ve skutečnosti je to již dmes podobný dotaz, jako kdyby jsi se před 30ti lety ptal - a opravdu si cjceš koupit auto z Japonska? Před deseti - z Koreje? No a dnes - z Číny? V tlm určitě bude háček!
Jak jsem psal v článku, chytáky jsem hledal, ale když to vezmu - i blbý lak. Dnes má i nová 7er pomeranč, že to bolí se na to dívat. Tohle ne. Motor je staré Mitsubishi, tam asi moc není čeho se bát. Z druhé strany - v práci máme Sprintery. Tato generace se čtyřválcem funguje překvapivě dobře a jak jsme se jí báli. Naproti tomu poslední V6 byly krámy. Padalo to do nouzáku tak že to ani nezapsalo chybu do ŘJ a pak koumej. Opakovaně problémy s DPF, jednkmu autu motor klekl úplně. A to máš tu slavnou Evropskou produkci. Miníkovi vydržely rozvody 50k. No a pak si vyber.

krab
13. 11. 2024, 09:11 3

Skippere, jasně máš v v mnoha ohledech pravdu, já to myslel trošku spíš jinak, v tý strategický rovině. Ten příběh o čínským pokroku je dle mého názoru totiž jinej než rozvoj po válce v Japonsku a pak v 80. - 90. letech v Jižní Koreji. Je fakt, že je tu určitá paralela, kdy například nebýt zavedení celních tarifů na JPN motorky, tak možná v USA nepřežil Harley Davidson. Částečně je to ukázka i toho, že v USA a v Evropě ten vývoj nejde vždycky tou nejlepší , nejrychlejší technologickou cestou, ale my máme taky určitý tradice, některý věci chceme záměrně dlouhodobě stabilně stejný. V Číně tohle tak nemají. Bez problémů kopírují cokoli se naučí a když se jim strategicky hloupě ukáže příliš know how, oni to zkopírují, cílem je koupit si co největší podíl na trhu, díky režimu jaký tam je, tak nemají problém masivně dotovat cokoli, o čem si myslí, že se to časem vrátí zpátky. Já to znám dobře z profese jak to je a jak složitý je v dnešní době najít tu správnou míru diverzity mezi dodavateli a geograficky dokázat nebýt na Číně zdrojově závislí.

Na druhou stranu, když si koupím dneska nový auto, např. BMW, myslím si, že součástek třeba z koncernu Dongfeng nebo z jinýho (neznám jejich dodavatelské vztahy) tam bude tolik, že by jeden zaplakal.

Ale já se snažím nějak čínský zboží ideálně nekupovat, i když je jasný, že spoustu toho co člověk k běžnýmu životu denně používá "made in China" je. Ale určitě bych k tomu nepřidával celý rodinný auto ...

HeavySmoker
13. 11. 2024, 10:52 3

krab: Takto ale nikto neuvažuje. Všetci chcú domáce a kvalitné výrobky, ale choď do Lidlu a uvidíš že rozhoduje len cena a nejaké národné úvahy idú stranou. Auto z článku je Čínske, ale zjavne dobre vymyslené a robí veci ktoré EÚ automobilky robiť nechcú. Má priestor, dobrú cenu a útulne vyzerajúci interiér miesto toho hranatého techno hnusu vo VW. Konkurencia je dobrá vec, ak VW alebo Stellantis nechce a nebude robiť žiadané autá, nemajú žiadny nárok existovať. Čína aj tak vlastní veľké podiely takmer vo všetkom, nie len prefláknuté veci ako Volvo alebo Pirelli, ale hlavne subdodávateľské reťazce ako si sám poznamenal. Čínske automobilky nie sú tak lenivé a integrujú celý výrobný reťazec, čím dosahujú na nízke výrobné náklady. Ak chce šetriť VW, spraví ešte hnusnejší interiér a vyrabuje viac zvukovej izolácie z podbehov. Tam je jedna z možných ciest ako sa s tou situáciou vyrovnať. O elektromobilite ani nehovorím, ako robiť BEV sa chodia do Číny učiť všetky naše automobilky. Čína je dravá a agresívna, ak nebudeme aj my, zožerú nás. Pohodička a odbory boli fajn a teraz to skončilo a treba zas pracovať. Dovtedy sa nebudem podivovať ak si Skipper vezme toto vozenie so záverom že je to dobrá hodnota za peniaze a ušetrený milión nasype do Mamuta.

Skipper
13. 11. 2024, 14:07 6

Já Ti Krabe moc dobře rozumím! A v normálním životě odmítám kupovat kraviny z Temu, které akorát skoničí v odpadu, maso nakupujeme z místní farmy a obecně se snažíme podporovat lokální produkci.
Jenže když si chci pořídit auto, tak to už moc nefunguje vem si Volvo - čína. Mercedes jim patří taky. Ceny npvých aut v poměru k tomu, co mi nabízí, jsou příšerné. Opravdu nepotřebuji milion asistentů, které musím akorát vypínat. A místo toho, aby se výrobci vzpamatovali, když je dohání už i Čína, tak akorát za tyhlety nesmyslnosti lobují, aby si ochránili svůj rybníček. Problém je, že číňan se tomu akorát zasměje a vyrobí to stejné za menší peníze. Za mně je nejvyšší čas, aby se Evropa vzpamatovala a začala dělat obyčejná auta pro obyčejné lidi.
Když to shrnu - jestli mám dát přednost potřebám rodiny nebo EU průmyyslu, tak vyhraje rodina. A strategie je právě starostí toho průmyslu. Máme novou agresivní konkurenci kterou jsme si sami vychovali a polityky, u kterých jsme prolobovali nesmysly. Teď můžeme buď fňukat, nebo se tomu postavit.

PanHAJZL
13. 11. 2024, 18:44 -4 reagovat

Líbí se mi ty komentáře na Čínu. Stejně tak u škody VOS...je to výplod komunismu, fuj! Co je to za hnus, vla bla..hlavně, že jsme si vybírali na hrad dva překabátěný komouše, přičemž rozvědčík je určitě lepší třída :-D
Ale zpět k autu, zcela pragmaticky bych ho bral taky a na to, že je z Číny bych z vysoka .ral.
Za mě pěkný popis reality

Sato
13. 11. 2024, 20:45 4

kikinu nepocitas? ci ten je anti eu takze kamos?

Sato
13. 11. 2024, 20:49 0

jaj, uz chapem, to volili prezidenta este poslanci

Sato
13. 11. 2024, 21:20 1 reagovat

Ja mam blok si kupit telefon alebo vysavac cinskej znacky, takze toto by som fakt nedal ale racionale vzate 800? srsly?

Pride mi to zufalo drahe, chapem, ze zadanie je striktne 7 miest, za tu cenu su kde ake proace, berlinga atd.. dodavkoidne veci. Jogger je este lacnejsi, potom okolo milionu je 5008 a espace. Lahko cez milion jen Kodiak/seatkodiak po nejakej tej zlavicke, na Higlandera myslim davaju tiez velmi pekne zlavy atd.. jasne bavime sa o par stoviek tisic navyse, ale fakt by som si radsej tych par prazskych vyplat dosetril :)

Skipper
13. 11. 2024, 21:33 2

Podívej, opravdu doporučuji vyzkoušet a sednout si do toho. Úpťimně - všechny Tebou umiňované alternativy mají kolegové, ve všech jsem seděl a děkuji nschci. Berlingo - jako pracovní stroj dobrý, ale to je tak vše. Dodávkoidní věci? Proč proboha? Vypadá to hůř, jezdí to hůř, zpracování a materiály mnohem horší
Kodiak? Proč bych měl jezdit v něčem, co se mi nelíbi zevnitř ani zvenku a je dražší? Tyto alternativy prostě nedávají žádný smysl. Jinak než jsem si do toho poprvé sednul a vyzkoušel, tak bych první vyrazil na křížocou výpravu proti všemu čínskému a argumentoval bych podobně. Někdy je ale potřeba si uvědomit, že klapky na očích jsou užitečné pro koně, ale ne pro lidi...

sheogh
16. 11. 2024, 20:07 1

Jasne, ale toto vypada o kus lip nez jogger, hlavne vevnitr

sheogh
16. 11. 2024, 10:19 1 reagovat

Ten design je fakt dost divnej, ale naopak interier vypada prekvapive kvalitne. A za start/stop teda palec nahoru :-)

Moses
22. 11. 2024, 12:27 -1 reagovat

Multipla ma dostojneho nastupcu ;)

Moctezuma
23. 11. 2024, 07:40 1 reagovat

Za mě je tohle auto především bezpečnostní riziko. Rozhodně větší, než nějaký díl dovezený z Číny pro BMW, kde se z toho složí nová pětka - pokud to není řídící jednotka a mikrofony.

Je potřeba si opravdu uvědomit, že dnešní auta jsou jako "mobily" na kolech, které sbírají veškeré informace. Chápu, že většinu obyvatel to nezajímá, ale zde vidím především selhání státu/EU, že vůbec Čínu naučila vyrábět auta a poté je ještě nechává dovážet do EU..

Upřímně, raději "budu posílat" informace Muskovi do USA, než Si Ťin-pchingovi..

Auto Dongfeng bude určitě v poměru cena/výkon super. Ale už při mém pobytu v Mexiku jsem byl zděšen, že stát měnil policejni Dodge Chargeri za čínské MG.. V Peru jsem viděl více čínská auta, než jiná.. Prakticky v celé Latince. Poté v Kuvajtu, kde za tři roky uvedli na trh přes 20 čínských značek aut.. Neuvěřitelný automobilový kanibalismus tradičních značek.. + do toho se zkanibalizuje Jaguar sám....

Zítra jdu na klasickou Los Angeles Auto Show (z Kuvajtu jsem utekl do LA), kde představili nového Ioniqa 9. Jsem opravdu zvědavý, kolik činských automobilek tam bude představovat svoje modely. Očekávám velkou 0 - a o tom to je. Amíci jsou ruzní, ale rozhodně né blbí..



Jimi
27. 11. 2024, 10:13 0 reagovat

Celý problém bude v servise. Pokud na to běžně seženeš díly, normálně to napíchneš na diagnostiku a vyřešíš i problém s "posíláním dat", tak je to celé v pohodě.
Osobně mi vadí, že evropské automobilky ignorují zabývat se běžnými auty pro běžné lidi. Není se potom čemu divit, že nastupuje čong.

Skipper
30. 11. 2024, 22:13 0

Souhlas. Tohle bych asi kupoval pouze s tím, že mám od prodejce ve smlouvě náhradní vůz po dobu oprav. Ale to si asi dovedu představit.

rock
01. 12. 2024, 06:39 0

V obecné rovině souhlasím, ale co se týká tohodle konkrétního auta, tak to NENÍ běžné auto pro běžné lidi. Tohle je autobus co odveze volejbalovej tým i s trenérem.

Skipper
01. 12. 2024, 20:19 0

I dovolím si nesouhlasit. Asi nejsme úplně výjimečná rodina, prosté máme čtyři děti.. Ženě sice oponuji, že tohle auto bychom využili naplno minimálně, ale když se na to podíváš logicky. Plnohodnotná jsou čtyři křesla, v případě potřeby jsou k dispozici další tři v horším standartu, nebo velký zavazadlový prostor. A v reálbém životé dovedu využít obojí.

rock
01. 12. 2024, 21:46 0

Výjimečnost tvé rodiny soudit nehodlám, jen konstatuji, že šestičlenných rodin je u nás asi 8 promile (+ další 3 promile 7- a více členných).
A samozřejmě jsou lidé, kteří využijí > kubík zavazadlového prostoru ve čtyřmístné konfiguraci. Stejně jako jsou lidé, kteří využijí sedmimístnou konfiguraci. Akorát si pořád nejsem jistý, kolik z nich by o auto takového typu projevilo reálný zájem a samozřejmě taky záleží na definici pojmu "běžný člověk".
Já se přikláním ke svému předchozímu výroku.

Jimi
02. 12. 2024, 09:41 1

Ta nabídka pro "běžné lidi" v současné době pozůstává z podivných malých a drahých crossoverů/dělnických dodávek nebo z velkých jakoby luxusních drahých dodávek/SUV. Klasické MPV, minivany se už moc nedělají, aspoň ne v EU. Osobně to využívám jako 2.-3. auto v rodině pro mou polovičku a taky jako univerzál pro všechno jako 2 děti, pes, kola, prarodiče, ikea, moře, ...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte