načítám data...

A8... a dál?

20. března 2024, 14:10 7 komentářů StreetPro

Aneb kterak jsem se nechal nalomit na MPV, ale žádné nenašel... a tak jsem...

Jan Beck: A8... a dál?

Asi by dávalo smysl napsat, že  Audi gone, baby gone, ale nejdřív musím někam naskládat ten dětskej svět, auto vydrbat a pak jej optimisticky nafotit, protože všichni víme, že  fotky prodávají.

Navíc, správný autíčkář je buď srdcař (čti nemyslící howádko boží, které nalistuje mezi slepenými listy pokleslé literatury na wc starý inzerát na placaté auto a mezi doškuby pravice již spřádá plány na tuning a volá druhého zoufalce, jestli se může odpo zastavit, aby jej následně odvezl před beznadějně zaplněné park stání) nebo znalec (čti špekulant, který neví co chce, ale nedá si pokoj, dokud nic nekoupí, ale zase o tom může hezky psát po webu). Já se skromně zařadíme mezi tyhle dvě zdi, je tu hezky, nefouká a když máte kliku, vidíte na chvíli sluníčko.

Malá odbočka – gramotný čtenář promine případné chibi a pohřešky vůči slohu, onehdá jsem se totiž dozvěděl, že můj velký větotvorný vzor Milouš Jakeš nikdo nedostal Nobelovku za literaturu, jak jsem se mylně domníval na základě této nedostižné konstrukce: “My nechceme…, nemůžeme…, nejsme proti tomu, ale co nám pomůžou jenom kritici. Vždyť my víme, že v Praze, nebo v Plzni či jinde, kolik je tam špíny…“ a že i přes chvalitebně napsanou slohovou práci “Popis rodné světničky Klementa Gottwalda” ve 3.A, která byla mimochodem čtena i v pionýrské organizaci Marušky Kudeříkové na ZŠ (ne, že by to pro mne bylo životní vítězství… ale bylo to v úterý…), bych se neměl pouštět do větších literárních počinů.
Poezii učiněno zadost, chvíle na hard autíčkář porn time – jedeme s rodinou do AAA auto v Praze, holly crap…

Musím dopředu říct, že jsem byl zaujatý, protože jsem tam nadělil 4 kháry, které jsem neměl srdce prodat komukoliv jinému… a všechny byly pryč do týdne. Asi magie. Ne, jsem měkkej, já vím :-) Takže… když pominu vtipnou paní na lince, která na jasný dotaz, na které pobočce mají bílé Bmw 220d Gran Tourer (takový to teplý FWD báwo, kde můžete ustájit ratolesti a přibalit balík sena pro případ nouzového přespání vzadu za domem, když vás vlastní pes nepustí zpátky) nutně chtěla vědět, kolik má najeto kilometrů (měli až 8 GT a celkem jedno 220d v bílé – jak zmatečné, že?). To jednoho donutí k zamyšlení, jestli se jedná o anti-spam filtr po telefonu nebo jestli jsou skutečně kilometry dle přání generovány operátorkou v reálném čase. Po příjezdu jsem musel uznat, že firma vyrostla i mentálně – parkoviště pro klienty, dokonce přehledně značené, dětské hřiště, koutek i restaurace, v showroomu naleštěné hot auta (hlavně asi pro hvězdičky českého nebe – medvědy od AMG, S olympiáda ve full a triple S apod), kožené sicny a 2 plejstejšny. Me gusta. Ale nenechme se odlákat – cílem bojové mise je podívat se na různě velké popelnice typu MPV na jednom místě, žádné výhodné nákupy na splátky s plnou nádrží (pozn. jen do 2tis, pak už by přišlo AAA na buben) zdarma:-)

 

“Kdepak vás mám, á, celá rodinka, tak se půjdeme podívat na autíčko, dejte mi chvilku, přistavím ho pro vás… “ Chvilka se protáhla na necelou čtvrthodinku, přeci jen dá práci se zbavit za bílého dne mrtvého taxikáře uvnitř. Ale pán je tu, hrneme se dovnitř a užíváme si to tip top “autíčko”, které vám bude jezdit za 5 litrů, to budete mít výlety. Hrajeme s pánem stejnou lajnu, ale sem tam si neodpustím trochu reflexe, třeba jak se jim hezky povedlo akumulovat ten smrad uvnitř, že nechce ven ani když máme otevřené všechny dveře. Nebo že ty hrany dveří znají všechna auta a lampy v okolí – to se pán na oko urazil a vysvětlil mi, že oni z aut nedělají něco co nejsou. To je škoda, možná.

Neva, chceme to projet, je to moc hezké auto, pojďme… motor naskočil, jejda, skoro chcípnul, ale chytil se, kujón jeden! Rozjíždíme se, smrad by se dal krájet, první křižovatka a motor zná svůj trik, takže i přes automat se prodejce zapotí, aby nás rozjetá dodávka PPL nevzala na kapotu s sebou. Nicméně má koule mi to půjčit, jedu zpátky a musím uznat, že to jede svižně (190 PS), pocitově jako osobák, je z toho krom A-sloupku dobře vidět a mám feeling báwa, ikdyž je tenhle mazel někde za zenitem (tak 2x tolik najeto než svítí na tacho, motor má nějaký problém (dpf filtr?), který borec hádám smazal před jízdou a doposud nevyskočil jako gril kuře na palubce). Po návratu mi chce urputně prodat x jiných aut, aniž by registroval, že jsou jiného zaměření. Pak máme počkat na rozhodnutí manažera (wtf, jakože jestli si ten vrak zasloužíme), aby nám během odchodu (neměl jsem úplně pochopení pro tyhle hrátky) s vážnou tváří nabídl, že když si auto vezmeme hned, dostaneme 10tis slevu. Nejsem velký počtář, ale dobité stočené smradlavé auto s motorickou vadou v ceně tuším 350tis a 10k sleva… Děkuji za nabídku, bodrý muži, váš čas jistě přijde.

Ve Vestci v Drivalia mají 220i GT, což je 192 PS v benzínu s 8q automatem, 5 sicen, málo najeto, málo výbavy, ale chci zkusit benzín verzi. Profi prezentace vozu, hezký showroom, tuším 350 aut na place, pár let/málo najeto z ukončených leasingů. Auto je takové jako je popisováno na webu, pocitově jede fakt příjemně (lehčí předek oproti ropě, bez vibrací, motor má dravý projev nahoře, chuť k tahu už kolem 2tis, nemám žádných připomínek), ale bez výbavy to působí jak Transit, ideálně koukat na modely po 2020 s větší navi, Sport sicnama a M paketem, jinak to nedává smysl. Oproti S-maxu (700 litrů) má podstatně menší kufr (560-645 litrů dle provedení), ale má hlubokou kapsu pod podlážkou, s trochou snahy by se dal jednoduše zvětšit. Mít tam nějakou vybavenou 220d nebo 220i, nejspíš bych jej vzal.

Takže… Ford S-max je další adept. Někde v roce 2018 mají tyhle r odinné rakety (na SK by měli přestat hulit před natáčením na YTube) 8q automat, 190 PS v ropě a volitelně AWD či 7míst. Nám stačí bez obojího, ale ve Velkém Přítočnu je solidní prodejce Auto Blau se zachovalým a vybaveným kouskem v AWD 5 seater, tak jej jdeme zkusit. Auto čisté, pěkné, na place u rodinného domu, prodejce je mimo, ale syn se nám věnuje velmi ochotně a znale. Tady dostanete mnohem více prostoru než v předohrabným Báwu, ale s přidanou hmotou a 4x4 to nejede (0-100 za 9,7s). Možná někdo velmi klidný je s tím ok, za mě nebrat. Mělo to i aktiv noise kompenzaci, takže na plebejský ford v ropě jezdí potichu. Brzdy nic extra, řízení s 0 odezvou, velké náklony, pocit z podvozku o ničem. Starý Ford Focus nebo Kuga (první generace) je někde jinde, nevím koho napadlo o tomhle mluvit jako o řidičském autě.

Druhý S-max je v Plzni, má mít 95tis km po 1. majiteli z Německa, serviska, full výbava včt. tažného a webasta, ST-line, 6q automat (starý PowerShift) biturbo 209 PS, jedeme na výlet. Prodejce fajn na pokec, měrka laku souhlasí s nebouraným stavem, divné jsou jen povolované šrouby na kapotě (která není lakovaná), mech kolem lišt oken (proč takto vybavené hezké auto někde dlouho stálo) a blátíčko v zadních světlech. No nic, nahážeme dětské sicny a jedeme se projet. Při zapnutí pásů zjistíme, že jsou všechny plesnivé a to i včt. toho na střeše (prostřední vzadu). Prý z tepování. Ehm, chceme vyzkoušet rozdíl oproti AWD, 8q a biturbo motoru, tak prostě jedeme. V autě je mnohem větší hluk než v tom předchozím exempláři, ale lépe sedí (asi ST oproti AWD podvozku), ale že bych o tom chtěl někam psát do novin, kterak to seká zatáčky jako mačetou? PowerShit řadí v pohodě, rozdíl oproti 8q mi přišel marginální (a spolehlivost závisí na výměnách oleje a počtu skutečných km). Po 5 km po nájezdu na dálnici tomu trochu přidávám (motor je už ohřátý), aby to hned padlo do nouze s varování, že vaříme. Olé, auto s příběhem, Ich liebe Autos mit Geschichte! Plížením s taktickými přestávkami se s topením naplno dostaneme z výletu zpátky do bazoše a jak říká babička – když je to hnědé, leží to na zemi a smrdí to… může to být i něco jiného, ale většinou je to hovno. Děkujeme… pak mi borec natočil video o výměně vodní pumpy a kterak S-max již zvládne jet i 5 min po dálnici bez failu. Na dotaz, proč certifikát Cebie začíná rokem 2023 dovozem do ČR jej upgrejdovali o pár údajů z papírové servisky, takže jim Cebie udělala nový report. Bravo! V autorizáku bylo auto při 35 km při prodeji. Ale jinak je moc hezké a dají vám na něj 3 leté pojištění proti všem závadám, make your choice.

Na Mobile pomrkávám po naftových Cayennech, ale když si dáte pár basic podmínek jako nebourané, po max. 3. majiteli, do 170tis km, Porsche Approved, s ACC, na vzduchu, po 2013, do 30k ojro … vyjde vám jich žalostně málo, po odfiltrování BlackOnBlack tak dva… a pořád nevím, jestli chci SUV a Porsche :-)

No nic, tak co ty Tesly? Model 3 nedává jetý moc smysl, když basic jde koupit se státní pobídkou kolem 700tis a pro nás má malý kufr. O interiéru pomlčím, protože ladit si stěrače na tabletu nebo trefovat blinkr čudlíkem na volantu je pro skalní fandy Elona. Model X  je mega kráva, výklopné zadní dveře sice řeší dětem nástup do auta, ale nesmí pršet a musí mít pud záchovy rukou, zatímco vy sluchátka/špunty do uší proti jejich pípání. Model S  je také pořízek, ale má alespoň velký a praktický vstup do kufru, po faceliftu i normální sedačky a celkově připomína auto, namísto projektu jak ořezat výrobní náklady a prodat to masám coby pokrok (u 3/Y – absence ovládacích prvků, umělá hmota místo kůže, design typu lednička). Zadní dveře jsou hodně dlouhé a silné, takže u Tesca do mezery sotva zaparkujete a v malém odstupu po otevření zůstane pouhá škvírka pro dítě. Facelift s rozumným nájezdem a stavem stojí pořád hodně, nic pro nás socky. Model Y  je drahý, ale asi by o něm šlo uvažovat, když se zájemce přenese přes výše uvedená fakta.

Takže… co dál… něco na dobastlení na doma?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
21. března 2024, 11:30
5

Smax je jen tvrdá horší Galaxy. To, že je to nějaký řidičský vůz je taková ta "univerzální pravda" kterou kdysi někdo někde řekl a protože o tom autě nejde nic moc napsat, tak se to jen opakovalo pořád dokola.
Jako řešení by možná stálo za to rezignovat na nějaké vybroušené vlastnosti a dohnat to charakterním motorem - takže něco jako Durango s HEMI? Je to sice trochu dobytčák smontovanej sjetýma mexikáncema, ale aspoň pak člověka nemrzí, když to děti okopou.

reagovat
HeavySmoker
22. března 2024, 09:52
3

Pod to sa podpisujem. Tiež riešim v čom voziť novú generáciu čitateľov autíčkára. Z pohodlnej limuzínky ako má autor som nechcel ísť vyššie, tak som spravil úkrok stranou a šiel zhodnotiť Dodge s HEMI a Alfu QV. Oboje je objektívne horšie auto, ale bavia. Z cenových dôvodov vezmem asi Dodge, zaujal ma Challenger ako jediné kupé homologované na 5 miest vrátane 3x ISOFIX vzadu. Plus v tom budem vyzerať ako kretén (mám 60kg a v posilke som nikdy nebol) a to ja rád. Durango (a aj Charger podľa počtu detí) budú pre duševne vyrovnaného rodiča ktorý nezdieľa moje poruchy skvelá voľba.

Jimi
22. března 2024, 09:42
1

Vysoko nastavená laťka. Z luxusu mezi plebs- v dobrém. Blbě se vybírá. A hlavně neexistuje dobře jezdící, prostorné a zároveň pohodlné auto. A ještě luxusní znáček za dobré peníze. Všechno je větší/menší kompromis. Moje děti mi doteď vyčítají výměnu sedmy za MPV.

reagovat
Or
Oris
22. března 2024, 14:17
0

Pokud tě zajímalo BMW 220 předohrab, pak by stálo za to zkusit VW Touran od roku tuším 2016?

reagovat
Sa
Sato
22. března 2024, 14:59
0

Sorry, prečítal som to len tak v rýchlosti takže sa rovno blbo spýtam. Čo sa stalo, že po normálnom aute to má byť mpv? Prečo máš potrebu projektovať do sveta že si už dokončíl množenie a teraz už len čakáš na smrť? (@clarskon (volná parafráze)) :)

Ak je potreba viac priestoru tak kombik vyššej strednej by to mal riešíť, jasné bude to staršie, vkuse nejaký servis a aktuálne to je asi v životnom cykle ktorý sa asociuje s istými socíálnymi vstvami.. ale fuck that. Teda aspoň predpokladám, že ušetriť peniaze nebolo cielom, keď tam vidím to tažkotonážne Porsche :)

toto si tu odložím:

reagovat
Be
Beran
23. března 2024, 12:25
0

Neznam motivaci autora blogu.
Za me treti rada sedadel znamena moznost vozit vice deti. A s nekym si navzajem reciprocne vozit deti je v urcite etape zivota velky bonus.
A MPV odvozene z kombiku (c-max, touran, mazda 5) maji na dnesni preplnene silnice vice nez dobre jizdni vlastnosti. Kor v porovnani s SUV a crosovery na velkych eko uzkych gumach.

ReVolte
31. března 2024, 14:56
0

Za mě ač po pár selháních, jdeš stále po správné destinaci. Grandtourer a nebo S-max -> ono pořád je to o prostoru a pohodlí a hledat tam vlastnosti něčeho co se nesnoubí s MPV je spíše taková výmluva proč to nemá jít :) Ale jinak držím pacle s výběrem a osobně bych šel po soukromících a nebo prostě si pro to osobně dojet do říše. Nám se to u S-maxu takhle povedlo :)

reagovat