načítám data...

Co je vlastně sportovní auto?

09. února 2017, 01:27 37 komentářů Franz Kafka

Slovo sportovní je v souvislosti s autem zmiňováno nejen tady poměrně často a někdy je to vcelku otravné. Proč vlastně máme potřebu mít na všechno kategorii a proč někteří toužíme být součástí celku.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Co je vlastně sportovní auto?

Za poslední dobu už se tady toho v mém blogu o ničem objevilo opravdu hodně. Úvahy ale i domněnky a vůbec malá zamyšlení, která se dotkla nejedné místní modly. Ať už se budeme bavit o malé, ale šikovné Mazdě nebo o Porsche 911 o všem jsem se zmínil okrajově nebo to auto použil jako příměr či příklad. Za poslední dobu nám přibyl do skupiny třetí idol Subaru BRZ alias Toyota GT86 které nově na oficiálním webu Toyoty v Čechách pálí své zadní gumy. Auto, o kterém jak se ukázalo, mnozí sní, jako o ideálu přesto ho málokdo kupuje.

Dnes se pokusím dotknout ale jiné ikony a to rovnou té největší je to sportovní auto jako obecný druh.  Určitě bychom se dohromady shodli, že všechna mnou uvedená auta by šla počítat a zařadit do kategorie sportovních aut. Dnešní doba sebou přináší mnoho dobrého a život nejen řidiče dokáže opravdu hodně zjednodušit. Také ale musíme více než kdy dříve čelit obrovské záplavě reklamy a reklamních sloganů a dalších výmyslů lidí které tenhle obor a obrovský kolotoč peněz živí a oni vědí jak na nás.

 

Automobilky se předhánějí v tom, kdo vymyslí univerzálnější auto, které vlastně bude skvělé ve všem nebo si to jeho majitel bude alespoň myslet a nejlépe i jeho okolí.  Víte nedávno, za mnou přišla žena a bezelstně se zeptala, proč ještě taky nemáme nějaké to SUV. Takhle dobře funguje reklamní masáž. Jako sportovní se nálepkuje kde co, dokonce můžete mít sportovní pouzdro na mobilní telefon, nebo sportovní jeansy a dokonce i to SUV může být sportovní. Potom je tady třeba také sportovní pánské sako a tak dále…

Vidíte jak je to slovo otravné skoro jako petrolhead že? Tak se dnes označuje každý kdo má cokoliv pojízdného v benzínu alespoň na velkých kolech a předplácel si Svět Motorů alespoň měsíc. Jdou tihle lidé dohromady s opravdovým sportovním autem? Podle mě určitě ne. Tahle označení se prostě vžila a tak je používáme. Já chápu dokonce i tu nutnost určitou skupinu lidí, věcí, aut nějak označit, ale já osobně se zajímám o dění kolem aut, necelých 15 let a o to víc, co je můžu řídit, zkusil sem ledacos a jako petrolhead se necítím.  Díky náhodě jsem měl možnost řídit i pár aut, která si nikdy nebudu moci dovolit koupit a za jejich volant jsem se rozhodně netlačil.

Je to možná zkušenostmi i částečně věkem, ale já jsem individualita a netoužím patřit do nějaké pseudo-škatulky jako špatný seriálový herec. Netoužím řídit věci, co mě neosloví a i přestože mám rád auta rychlá, dovedu ocenit i auto pomalé. Vlastním auta jak Evropská tak jedno z Japonska a nedělám rozdíly a hlavně chápu, že nikdy nenastane doba, kdy většina populace bude řídit kupé a zadokolku to totiž ani není reálně možné.  Je tedy vůbec nutné tahle sportovní  auta, která si se sportováním rozumí, asi jako Michael Edwards vyrábět, když je většina populace vlastně nepotřebuje a nevyužívá všechny ty série jen „150“ kusů Lamborghini především pro šejky (neplést s tím, co si dáváte u McDonalda).

 

Navíc na velkou většinu z nich téměř všichni nemáme peníze a tak je vidíme dost často jen na obrázku ti více šťastní v showroomu nebo na nějaké nesmírně skvělé akci. A ti co na tahle auta mají tak si tady s námi dost pravděpodobně nebudou psát, protože jsme pro ně povětšinou nezajímavá sorta a je jim asi jedno, jestli jsou nebo nejsou petrolhead. Větší část sportovních aut je ale více méně dostupná každému třeba že ve formě ojetého vozu. To jsou ale velmi často ta auta, která sportovní vlastně ani nejsou. Co dělá sportovní auto, výkon motoru nebo snad podvozek a jeho vlastnosti. Je tedy v obecném měřítku Škoda Octavia RS sportovní auto? Vážně? Obyčejná karoserie klidně kombi a sportovní?  Máme tady auta jako Audi RS6 které minimálně výkonem motoru a vlastnostmi mnoho dalších rádoby sportovních aut semele na masokostní moučku. Říct o něm však, že je to auto, které aspiruje na nejhezčí sporťák roku, by chtělo dost odvahy a za zády nějaké ty členy Audi klubů.

Pro většinu lidí i těch co se o auta zajímá výrazně méně je symbolem a synonymem slova sporťák Porsche a to nic menšího než 911. Když to vezmeme kriticky, ten design je asi geniální když se podíváme co je schopný do výroby pustit takový Ssangyong (kdo tu zvrácenost umí správně vyslovit) v podobě modelu Rodius tak jakákoliv generace 911 vypadá jako mistrovské dílo. Ok, a když se podíváte třeba na VW Brouk nebo Škodu 739 tak co vidíte? Ono to prostě nic převratného ani geniálního není jen s tím někdo přišel první o tom že koncepce celé 911 (té původní) je dávno překonaná asi nikdo nepochybuje. Pomocí šikovného marketingu a dostatku času prosadíte cokoliv. To neznamená, že 911 je špatné auto ono je dokonce vynikající, ale velká část prodaných kusů jako sportovní auto nefunguje a nikdy nefungovala (kvůli části majitelů a ceně).

Podle mě je sportovní auto věc, která se snaží aspirovat na to majiteli plnit zážitky ze světa motoristického sportu (minimálně se o to snaží). Když budeme tedy brát ty běžné verze 911 nebo třeba Miaty tak jakákoliv ambice v tomhle je tak trochu mimo jejich možnosti. To co je sportovní na běžné silnici nemá šanci ukázat majitelům stejné kouzlo jako speciál postavený na míru nějaké soutěži. Samozřejmě taková auta existují, například homologační série pro určitý typ soutěže jsou perfektní. Problém je však v tom, že taková auta zase nenaplní dnešní touhu po universálnosti, po které hodně lidí prahne, a tak se automobilky snaží a vymýšlí driftující předokolky a nebo skvělá, rychlá sportovní SUV jako X6 M a podobně. Je to takový věčný boj mezi racionalitou a srdcem. Těm co neměli to štěstí, poskytnu zdarma krátkou radu.

 

Ne Porsche 911 GT3 opravdu není nejlepší auto na denní ježdění po městě a okolí. Nejen proto, že za den projedete tolik jako flotila Oktávek Telefonica O2 za měsíc ale také je to značně nepohodlné. To sedadlo co se jeví jako sen pravého petrolheada (mimochodem umí skvěle ničit páteř) je po dvou hodinách v dopravní zácpě to nejmenší co vás trápí. Některé zpomalovací prahy jsou pro vás nepřekonatelným problémem a navíc v provozu vypadáte jako exot. Jako když se mezi labutě připlete taková ta ošklivá černá polo labuť, která je hned vidět. Brzy vás velmi pravděpodobně bude bolet levá noha a rozjíždět se budete čím dál hůře, protože vás to prostě bude obtěžovat.

Takové auto patří jednoznačně jinam než do denního provozu a mělo by to tak být. Taková byla moje zkušenost a předpokládám, že každý z vás kdo něco podobného mohl prožít, na tom byl podobně. Ve Švýcarsku jsou podobné podmínky pro ježdění po městě a okolí jako v Čechách ono prostě naše malé evropské státy v horách (či mezi horami) nejsou Kalifornie a silnice opravdu nebývá hladká a rovná, čistá a nikdy nezasněžená. Určitě se hodně lidí vidí stejně jako hlavní hrdina seriálu Californication kde agent Mulder prohání svoje lehce obouchané Porsche ve slunném ráji. Opět ten stejný případ pokud nejste úspěšný bohém a spisovatel na volné noze žijící v USA nechte tyhle sny spát. Potom by se vám snadno mohlo stát, že vás někdo přirovná k evropským skoro raperům bílým jako vápno s tím největším kšiltem na Žižkově co si pletou I. P Pavlova a Sugar Hill.

 

 Jasně máme tady „obyčejnou“ 911 ale asi každý máme představu, že ne všichni toužíme jezdit na chatu nebo na hory autem uvnitř malým i pro dva nebo s boxem na střeše. Naštěstí pro nás to vědí i automobilky. Nedávno jsem tady četl stesk po tom, že silnice jsou u nás plné nudných aut. Bez obav to není jenom u nás Německo a další země jsou plné také stejně nudných aut jen od jiných výrobců než u nás. Já zase raději velký počet nudných ale relativně bezpečných škodovek než průměrný věk vozového parku 40 let a na silnici všechno co má kola jako tomu je třeba v Gruzii.

Debata o tom jestli mít to sportovní auto které stejně s tím sportováním nesouvisí, jako vozidlo pro každý den mi trochu připomíná debatu o bydlení. Co je lepší, odvěká debata byt nebo rodinný dům. Když nesnáším zahradu a jsem alergický na práci venku, asi budu raději v bytě. Pokud je moje hobby zahrada nebo mám rád prostě atmosféru venkova, asi v bytě nebudu šťastný. To je přesně ten důvod proč otec od šestičlenné rodiny nebude nikdy chtít BRZ jako auto pro denní ježdění pokud k tomu domů nepořídí jeden nudný VW Transporter.

Mnoho lidí vám řekne, že nechtějí ztrácet čas v nějakém nudném autě a že se po cestě do práce nebo do Kauflandu pro rohlíky zlepšují v řízení. Dobrá ale co je zábavného na cestě za prací, pokud tedy nejste povoláním testovací řidič Porsche.  To je přesně to pro mě je transport někam docela nuda ať jedu čímkoliv protože dnešní běžné silnice jsou nudné a ta nejlepší cesta je pro mě ta nejkratší. Nemám nejmenší chuť se zlepšovat v čemkoliv za vydatného zpomalování a nouzového brždění kvůli řidičům co moje nadšení pro rčení „kůň a jezdec jako jeden“ nesdílí. Nejsem proto dost petrolhead a neuznávám sportovní auta to je zřejmě ten důvod proč mě takové věci i vysloveně vadí. Nemám rád závodníky na silnicích až na dobu, kdy jsou úplně prázdné, protože proč by nějaké pilování techniky, měli potencionálně odnášet ostatní kterým je naše vášeň zcela jedno.

 

Moje cesta do práce (hodně z nás bude pracovat ve městě) je tak nudná že ani zábavné auto jí nedokáže udělat příjemnou. Proč tedy mám mít něco, čemu se říká sportovní na takovou dopravu, abych se cítil jako pravý fanoušek toho jediného správného přístupu k autům? Nevím, jak by se na to koukali třeba na off road klubech skutečně mají nudná auta? Já si to nemyslím, tady je totiž hodně cest, kterými se můžeš dát, ta správná nemusí být pro různé lidi ani jedna. Je to vždy jen náš pocit znám několik lidí, které třeba taková sportovní auta ani neoslní dokonce se jim to ani nelíbí a považují to za jakousi post pubertální zábavu.

Já mám rád rally speciály nebo okruhová auta to jsou ta sportovní auta, která vám skutečně přiblíží, jak vypadá to pravé řízení bez kompromisů. Existuje pár aut, která tohle dokážou přenést i na běžnou silnici třeba Lotus 7 ale upřímně kdo z vás by chtěl v něčem takovém denně jezdit do práce? Cokoliv dalšího je prostě jen obyčejné auto nezávisle na tom do jaké karoserie ho kdo usadí. Vezměte cokoliv z Porsche 911 a vlastně ne my už to dnes můžeme posoudit i v reálu je snad Porsche Cayenne sportovní auto nebo řidičsky zajímavé auto? Proč ho tedy tato věhlasná automobilka vyrábí? Lidé chtějí pocit a chtějí ho hned a zejména pocit výjimečnosti.  To stejné vám instantně poskytne věc jako Lamborghini Gallardo auto tak zbytečné že ani Jeremy Clarkson s ním ve skutečnosti nejezdil v reálném provozu(příliš dlouho).

Pro vaši ženu bude vždycky lepší a zábavnější nějaké SUV nebo mini auto než třeba Ferrari California (příhodný název to je jedno z míst kde se s tím dá normálně jezdit) pokud to tedy není Cyndie Allemann. Je tedy dobře že nás nikdo nenutí jezdit jen tím, co se nazývá sportovní auto. Mnozí z nás totiž nic takového ani nechceme a další si to prostě nemůžou dovolit třeba z důvodů značné nepraktičnosti. Víte jeden můj kamarád tedy on je to přítel mojí sestry a teď už snad i kamarád si koupil BMW Z4 což je přesně další z aut co mě zapadá do kategorie zábavná snad ano zbytečná vcelku ano. Jedno z těch aut co by nikdy nevzniklo, kdyby se neprodala ta hromada nudných a pro některé zbytečných obyčejných naftových kombíků trojkové řady.

Také s ním jezdí denně a jsou jen dva lidé jako rodina potud je to dobré. Situace se začíná přiostřovat v momentě kdy on se svou výškou 194 cm a trochu širšími ramínky, naloží sestru která je skladná, ale vezme si kabelku. On jako správný ajťák vozí neustále notebook samozřejmě s taškou a jedou třeba na nějaký větší výlet na víkend. Tašky se dají do kufru(vskutku královských 285l), a ostatní se narve za sedadla. Nevím, ale sestra s tímto typem cestování moc spokojená není, ale věřím, že Ondra si vypiluje své řidičské umění vcelku dobře, když poslouchá celou cestu poznámky ohledně místa ve voze a tak podobně. Navíc vypadá v autě tak trochu jako Večerníček akorát nevyhazuje za jízdy noviny a auto se potom nezmění na jízdní kolo.(Tímto zdravím) Mám trochu pocit, že moje sestra asi není ten správný petrolhead možná proto že má raději motorky. Jinak by přece musela mít nutně radost, že její milý má nejen sportovní auto ale ještě BMW! A dopřála mu sebevzdělání ve formě „seberealizace“ řízením sportovního vozidla.

Inu vidíte, ona auta mohou jitřit i jinak pozoruhodně klidné mezilidské vztahy. Vtipné je že když se tato dvojice vypravila za svým oblíbeným sportem, kterým je kite-boarding do Řecka vezlo je sestry notně zbědované Mondeo zle nesportovní a nudné auto pro ne řidiče a lidi co nenávidí auta.  A úplně nejhorší na tom je že to je auto v kombíku a nepotvrdilo rčení „Fordem tam a vlakem zpět“. Chudák Ondra, nedokázal a nemohl využít přes 2 000 kilometrů jistě zábavných silnic na Balkáně k naplnění své řidičské vášně. Musel řídit takový nudný pekáč, jaká ostuda.

Je to jen příklad toho že naše auta co tak adorujeme, prostě nejsou dobrá pro všechno a zkuste někdo napsat že Z4 není auto pro volný čas ale skvělé daily (pro jednoho uhrovatého samotáře je to ideál). V pravdě většina majitelů Porsche nejezdí s autem denně a moje tvrzení podloží opravdu velké množství Porsche, která mají najeto třeba za 20 i více let existence sotva 100,000 kilometrů.  Teď pozor dokonce ani většina Subarék BRZ a Toyot 86 nejezdí denně ale spíše sezónně nebo víkendově. Neříkám co je dobré ani co je špatné, ani že to nejde, ono to jde ale ne vždy život totiž ať chceme nebo ne nejsou jenom auta.  My nejsme spisovatelé z Californication ani Jeremy Clarkson abychom měly v garáži deset aut a takzvaně auto pro každý den. Takové to je ale pořád je tady možnost brát to jako můj otec a udělat si z toho obživu potom máte na očích zajímavé auta doslova denně a máte dost prostředků na to mít jednu obyčejnou krabici od bot pro vaše denní ježdění do obchoďáku pro tuňáka ve slevě (některé lidi nezkazí ani peníze tímto také zdravím)

 

Pomalu abych končil tak jen dodám, že sportovní auta nejsou zbytečná, ale ne všichni je umí a chtějí využít. I někteří padesátníci si raději koupí loď nebo letadélko než aby se jim v garáži zbytečně prášilo na další 911. Stejně tak někteří lidé musí řešit to co jiní ne a potom nezbývá než si dělat svoje a nemyslet si že ve 30 ze mě ještě bude Mario Andretti, protože hltám denně kilometry. Víte, že třeba Niki Lauda jezdil v civilním životě docela opatrně a neměl touhu se zlepšovat a to vám povětšinou řeknou i naši jezdci rallye (ne všichni viď Dando) Je tady tolik možností jak využít skutečně „sportovní“ potenciál některých aut tak ukliďme pohádky o prázdných okreskách a driftujícím Hyundai do stejného šuplíku do kterého jsme předtím nametli stejnou pitomost jako že čtyřkolka je nezábavná a neumí jezdit bokem.

Pravda není nikdy jedna a jak nám nedávno sdělil pan president Trump, máme i pravdu alternativní. Tudíž je zbytečné se dohadovat, protože pravdu máme nakonec všichni. Tak já se dnes do práce zase budu těšit o něco méně, protože neabsolvuju ranní zábavu v rychlosti 1 až 51 km/h ve svém sportovním voze nejlépe karoserie roadster při nejhorším kupé, ale v obyčejném nudném kombíku a tím bych se s vámi rozloučil.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MG
MGRR
09. února 2017, 08:38
0

Prodal jsem šílené Ferrari a koupil Priusy. Denní cestování mne v nich baví, hlavně v těch starších... mají ten display a i nudná, rovná cesta z kopce se stává zábavou, protože i ti co jezdí V8mičkami čučí na ten velký display a fandí jestli se ta baterie UŽ naplno dobije. Pak jedu na baterii... v pátek to zaparkuji a usedám do "zážitkového auta, nebo projedu motorku"... ale hezkého počasí je málo, máchat v soli to nejde... u některých aut se mi stává, že do nich po čtvrt roce usedám a ten zážitek na který jsem se těšil je pryč... protože mám místo nových a kulatých pneumatik, pneumatiky nové, ale proleželé... takže to jede jako se zapnutou zbíječkou v kufru.

Když jsem se posadil poprvé do ferrari do předu to šlo, dozadu jsem spálil spojku. Když jsem se posadil prvně do Priusu, nevěděl jsem co mám dělat a jak s tím odjet, natož jak s tím zacházet, když to nevrčí. Už jsem si za ty roky zvyknul na posměšky chlapů co mají do práce auto "s koulema" často ale taky v servisu, takže jezdí MHD, nebo je svezu mojí benzín-elektrickou tramvají... a jak jsou spokojený :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. února 2017, 09:29
0

Tvůj pohled na věc se mi velmi líbí. Mám na to dost podobný náhled. Ono to bude asi hlavně tím, že už jsme věkově trošku jinde a tak spoustu věcí prostě vnímáme jinak.
Já bydlím v Praze a dělám taky v Praze a narovinu ti řeknu, že do práce dojíždím dennodenně MHD. Zjistil jsem, že je to pro mně rychlejší a levnější, tak proč tahat auto? V Corvette si to neumím představit, protože na popojíždění v ranních kolonách to auto fakt není a ani Tahoe není potřeba. Moje drahá polovička dělá na Václaváku. Tam jsou všude modré zóny a zaparkovat není kde, tak proč by jela jinak, než metrem, když navíc tím metrem tam bude mnohem rychleji? Sportovní auta jsou hezká, je fajn s nimi jezdit, ale opravdu se to ve většině případů nedá každý den a už vůbec to není radost ani souznění jezdce s koněm a podobný voloviny. Jízda do práce je každodenní rutina, nuda a dost často i pěkný opruz. Alespoň v Praze určitě. Sportovní auta mají svoje limity a ty jsou překvapivě poměrně nízko. Tahle auta opravdu nejsou pro každého a ve skutečnosti jejich praktická stránka věci je naprosto minimální a jak správně říkáš, nežijeme v Kalifornii, ani nejsme finančně na takové výši, abychom tyhle věci řešit nemuseli. Občas je prostě potřeba se vrátit na zem do tvrdé reality.

reagovat
Franz Kafka
09. února 2017, 13:33
0

Přímo po Praze he mhd jasná volba navíc když děláš v centru města. U tebe mě nepřekvapuje, že se plus, mínus v zásadě shodneme.

RCNP
09. února 2017, 12:48
4

V první řadě pochvala za vkládání fotek. Hned to vypadá líp ;)

Obecně souhlasím. Všichni nemůžou jezdit sporťákama každý den, už jen kvůli tomu, že to spoustu lidí nezajímá a nekteré to dokonce irituje. Tudíž pro tyto lidi je ideální něco normálního. A jelikož je těchto lidí většina, tak potom modelová skladba silnic vypadá podle toho. Což není špatně, je to prostě normální. Je to stejné jako u každé jiné věci. Určitá malá část lidí bere běžnou věc jako svoje hobby - elektronika, zahradničení, auta. A tak jsou ty "zajímavé" kousky vždycky okrajová záležitost. A sám považuji za hloupé pokud se jedinec z té okrajové skupiny snaží moralizovat tu většinu podle svého metru, který na ně nefunguje. Proto nehejtuju SUV, šedivé kombíky apod. Ovšem neviděl bych to tak extrémně ani opačně.

Jasně extrém typu, že pojedu s 458 Speciale z Míráku do Dlouhý v osm ráno je totální nesmysl. Ale pokud mám mírnější cestu, jak časově tak místně, tak se můžeš aspoň částečně zbavit tý denní rutiny. A teď nemluvím o tom jet všude plnej, myškovat skrz provoz, driftovat a nacvičovat si závodní techniku v provozu jak píšeš. Ty lidi co to dělají bych mlátil.Teď to svedu trošku na svoji situaci jako příklad. Já bydlím na východním okraji Prahy a jezdím do Dejvic za prací. Což je samo o sobě dost pohodová, ač nijak zajímavá cesta. Dálnice, okruh, tunely. A tam necítím žádný diskomfort. Motor nehlučí konstantně, v občasný koloně mě nebolí noha od řazení, ani nic podobnýho. Tady myslím příchází na řadu na to nekoukat, tak černobíle. Jelikož třeba BRZ funguje v reálném světě úplně stejně jako třeba Golf GTI nebo Mini JCW. A to nejsou auta, který mi přijdou jako nepoužitelný na denní ježdění. A podobně na tom bude Miata, RMS nebo i M3. A s takovým autem můžeš zažívat momenty, který ti mnohonásobně zlepší den, nebo aspoň trochu zhodnotí ten čas promarněnej dojížděním. Na nájezd na dálnici se nemusíš řadit na chrochtající pětku, ale hezky si roztočíš trojku k omezovači a dostaneš se na dálniční rychlost úplně stejně. Na sjezdu zase brzdíš jenom motorem a z šestky na dvojku se prosekáš meziplynama, přitom nikoho neomezuješ ani neohrožuješ. A podobný malý kratochvíle.

Samozřejmě záleží jakou cestu máš a jaký máš možnosti, jak už jsem jinde psal. Nějaký to prostě nedovolí, tak není co řešit. A taky záleží na každém jestli chce vyměnit určitý nemalý procento komfortu a spotřeby za takový malichernosti jako je troška zpestření a občasná dobrovolná zajíždka. Mě osobně a pár kamarádům nejen s toyobaru (M3, M235i, WRX STi atd) to za to stojí i s dětma, kroužkama a dovolenýma.Takže když nebudeme koukat na extrémy, tak je to jen otázka priorit a možností. Takže myslím, že na tohle neexistuje univerzální odpoveď, jelikož tu hraje roli spousta individuálních faktorů.

reagovat
Franz Kafka
09. února 2017, 13:27
0

Díky. Tak ono je to jednoduché to co popisuješ sedí a já neříkám, že jezdit s některými sportovními auty absolutně nejde.

Franz Kafka
09. února 2017, 13:35
0

Teď se vážně neuraz, ale BRZ není úplně super sport a je to postavené ještě pořád více pro silnice než pro závody. M3 dle generace, čím novější tím více civilní ta dvojka je fajn, ale pro většinu lidí bude jako denní auto asi malá.

RCNP
09. února 2017, 13:59
0

Neboj, já sám to neberu jako super sport, ani moc jako sporťák. Spíš jako divnej hothatch s pohonem na zadek. Jojo, F30 nebo E92 jsou úplně v pohodě. To je pořád hodně civilní a silniční auto, navíc se tam i pohodlně vejdou čtyři lidi - ozkoušeno. Ona druhá věc je potom i trochu blbost jezdit i s relativně civilním sporťákem, když už to neni úplně novinka. Čistě pro příklad E46 M3 bych už do provozu netahal, jelikož už je náchylnější a opravovat to pak není láce, ač by to v pohodě zvládla. A to je už takovej ten vysněnej sporťák pro hodně lidí. Proto třeba rozumím Krabovi, že s 911 nechce tolik jezdit ve všech podmínkách, jelikož už to nemůžeš mít na párku (jako já) a vyřešit všechno v zárukách apod. Nehledě na to, že u takových aut už to kupuješ s tím, že to bude víkendovka nebo sezonní záležitost.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. února 2017, 15:05
0

Jo, tak přesně takhle to mám já s Corvettou. Je to starej krám a s tím jsem ho i kupoval, ale na druhou stranu, pořád je to poměrně jednoúčelová záležitost a i náklady na provoz a servis jsou enormní, takže tam prostě člověk nemůže do takovýho auta jít s tím, že s tím bude denně dojíždět do práce.

Franz Kafka
09. února 2017, 16:28
0

Neber to vůbec špatně pane RCNP, rozhodně nemám potřebu a zájem navážet se ti do auta, Naopak je to na dnešní dobu hodně povedené auto a mě se líbí i vzhledově. Spíš bych to uvedl na tu obecnou rovinu. Tahle auta jako vozidlo denní potřeby jsou tak trochu životní styl. Podle mě to není už debata jenom o autech. Je to jako když posloucháš nějakou muziku a oblékáš se podle toho tobě a kámošům od fochu to sedna, ale někdo další to nemusí chápat. S tím co napsal v posledním příspěvku souhlasím zcela bez výhrad a byl to tak trochu smysl mého vyprávění vysvětlit nejen, že to není pro každého, ale taky proč. Jinak díky za veskrze inteligentní postřehy.

jc
10. února 2017, 08:55
1

Souhlas s RCNP. Schvaluju i ty normalni auta pro vetsinovou populaci, jen bych rad doplnil, ze i v ramci tech normalnich aut jsou auta zajimavejsi a mene zajimave. Ono nekdy staci vymenit jen tu sedivou barvu za jinou a uz to neni takova krabice od bot. Nakonec nekteri vyrobci bot delaji pomerne hezke krabice...
Jestli je nejake auto sportovni nebo neni je mi uplne sumak. Svet neni cernobily a auta nelze hodnotit jednim parametrem o hodnote 1 nebo 0.

krab
09. února 2017, 13:40
5

Velmi povedený blog, který nám vlastně prozradil, že slavný spisovatel pan Franz Kafka má ale opravdu velmi pohlednou sestru :-D

Já s paní Krabovou neprovozuji kite surfing, ale jezdíme dost na kolech v terénu. A myslíte si, že chci letos na Gardu jet s kolama v malý Tojce? Budu hledat půjčovnu, kde by se daly sehnat příčníky s úchyty na 911. A že 911 s dvěma kolama na střeše nebude tak skvěle sportovní náčiní, protože kola na střeše jsou prostě zátěž na špatném místě a na dálnici to hučí a zvedá hodně spotřebu? Člověk se nemá pořád chovat totiž jen racionálně.

Ve sportovních autech , ať už si pod tím představíme klidně I toho Cayenne jezdíme spíš pro vlastní potěšení, než že bychom je drtili na limit. V provozu to stejně nejde. A nebo já to prostě nedělám, I do tý práce rychlostí 0-81km/h si rád ve dnech jako je zrovna dnešní, kdy je sucho zajedu radši v Coupe než v krabičce, protože mám z toho větší radost. Ženy to moc nechápou, ale my zas často nechápeme je, proč si berou každý třetí den do práce jinou kabelku.

Jasně, někteří jedinci z nás ( tedy nemyslím nás na autíčkáři) jezdí sportovním autem kvůli prestiži a chtějí být viděni. To fakt já nemusim. A tak se snad ani nesnažim hodnotit povahu majitele každé Panamery, kterou potkám ráno na jižní spojce. V podstatě jsem rád, že jí potkám, kouknu se, někdy na světlech rád stáhnu okénko abych se přesvědčil jestli něco uslyším! Často nic.... je to totiž Panamera Diesel :)

reagovat
RCNP
09. února 2017, 14:06
0

Líp bych to nenapsal, ač jsem se snažil :D Kdybych měl být každý den celý den racionální, tak mi jebne. A vyměnit trochu toho komfortu a paliva za drobnou malichernou radost je pro mě výhodnej obchod.

Franz Kafka
09. února 2017, 16:33
0

Tady se právě můžeme přesvědčit, že to není černobílé. Dnes jsem potkal v Praze 911 a v ní byla holka tak kolem 35 let je to pro ni prostě jenom něco jako mít pěknou kabelku a hned jsem si na vás tady vzpomněl. Účel nebyl něco odsoudit, ale přimět lidi k zamyšlení což se evidentně znovu povedlo:) Nepíšu proto abych si hojil mindráky a někoho přesvědčoval o tom, že já to mám nejlépe. Naopak hledání pravdy není věc na jeden článek. Pane Krab od vás bych nic jiného, než kola na střeše u 911 nečekal tento pohled mám rád je to hodně k zasmání, tak alespoň fotku by si mohl potom uveřejnit.

jc
10. února 2017, 09:04
0

"Dnes jsem potkal v Praze 911 a v ní byla holka tak kolem 35 let je to pro ni prostě jenom něco jako mít pěknou kabelku a hned jsem si na vás tady vzpomněl. "

Ty ji znas? V clanku mimo jine pises, abychom neodsuzovali lidi, kteri nechteji jezdit sportovnim autem. Ale zkus se zamyslet nad tim, jestli ty neodsuzujes lidi, kteri tema sportakama jezdit chteji :-)

Franz Kafka
10. února 2017, 10:10
0

Tak jsem se zamyslel. Ne to rozhodně nechci. Soudit to z jedné věty, která navíc neříká nic špatného jen pravdu je dost "odvážné". Když to vidíš takhle tak se sám sebe zeptej proč tedy s nimi nejezdí všichni.Potom proč nemáš ještě Porsche? A úplně naposled si přečti to co píšu a ne jeden komentář vytržený z kontextu.

A ano, hrozně té holce závidím ;) Parkuje ve stejné garáži pod kancelářskými budovami jako já a na pivo s ní nechodim, ale zeptám se ti na telefon jestlu chceš;)

jc
10. února 2017, 10:27
0

No o ty holce si vic nenapsal, tim jsi to sam vytrhl z kontextu. Jestli ji znas jako fiflenu, ktera neoceni to, jak se 911 ridi, tak ok. V opacnem pripade jsi ji odsoudil trosku brzo. Urcite se ji to auto i libi, ale nemuze si nahodou uzivat i toho, jak se ridi? Na to prece ani nemusi byt mistrine v driftu nebo pilotka vytrvalostnich zavodu. Stejne jako nejsme my.

Nevim proc bych mel mit Porsche ja a jak to souvisi. BRZ se taky ridi dobre a mozna si to uzivam stejne jako ta "fiflena". Proc vsichni nejezdi sportakama je snad jasne a nebudu zbytecne opakovat to co napsal RCNP a ostatni.

I na zaklade starsich prispevku jsi ve mne vyvolal dojem, ze mas problemy s majiteli sportovnich aut, predevsim jedne konkretni znacky. Ted to prosim ber jako velkou nadsazku, ale doufam, ze te tatinek nebil znackovym opaskem :-) Proste to tve zamysleni mne vedlo k jinemu zamysleni. To je asi tak vsechno, co jsem k tomuto tematu chtel napsat, a za sebe tim koncim.

krab
10. února 2017, 10:40
0

Já se tady docela bavim. :) Dneska ráno jsem zase potkal někoho, nebylo to vidět ale představuju si, že krásnou slečnu co jela v šedé 599 směrem k Palladiu. A hned jsem jí patřičně záviděl, protože já taky v šedém, ale služebáku :(.....

Ale co mě tu opravdu baví je, že v únoru se tu každá diskuze pod libovolným článkem stáčí k sportovním Porsche. :) ... takže ten kult Miaty je z autíčkáře elegantně vyhnán.

Dokonce myslím I Ferniemu jsem tu tak lehounce naznačil, že pokud nepotřebuje Miatu, potřebuje opět V8 , pravěpodobně spíš potřebuje sehnat staršího Boxstera :) ... all in one. lehkost, sportovnost ( a jeeje - to slovo) a ještě k tomu dobrý zvuk. No dostal jsem košem. Veee eight je Vee eight jak rád píše u všech příležitostí Knightrider.

Zaplaťbůh, že tu každý máme rádi trochu něco jinýho!

Franz Kafka
10. února 2017, 12:43
0

jc: Ty si ve mě zase vyvolal dojem, že máš pocit, že kdo nejezdí v autě co má dvoje dveře a každý den nevypije pět litrů 10w-40 oleje neví o autech nic. Takže to k tomu jaké zřejmě mylné pocity může někdy vyvolat zdejší debata. Kdyby si měl znal líp tak takový pocit nemáš, ale to je jedno ale to může být oboustranné.

Já jsem to myslel tak, že si z celého článku na formát A4+ vybereš zmínku o holce co parkuje šest míst ode mě z posledního komentáře. Pokud si to přečetl celé tak by si se tomu nemohl podivovat, teď už si to asi četl soudě podle reakce. Můžu posoudit podle oblečení a firmy v které pracuje, že auta asi nebudou její hobby, ale může to tak být to nebylo pro mě moc stěžejní.

Nevím proč by měl každý kupovat kupé (když budu reagovat na tvůj starší příspěvek) tak buď takhle smířlivý pořád a jezdi si své, ale neměň názor obden podle nálady. Proti majitelům Porsche něco mám, některým věř mi měl by si taky kdyby si jich potkal tolik co já, ale to už od aut utíkáme k mezilidským vztahům tak je to jedno. Užívat si řízení můžeš to je jasné, ale měl by si vědět, že někdo si užívá třeba i řízení Fiatu Multipla ,) Mě zajímá jaké auto si měl před BRZ? Už jsem se na to jednou zeptal a odpověď byla hatchback a asi uznáš, že je rozdíl mezi Ibizou 1.0 a Golfem GTi. Mě by totiž zajímalo jestli si podle tebe já můžu užít 270 koňovou čtyřkolku na které jsou brzdy z toho Porsche co tak nenávidím. Je mě jasné, že jsem ti to moc rozvinul tu odpověď.

Tak snad jen přeji hezký den a zábavnější cestu domů než mám já tady v hodinové zácpě na 100 semaforech.
--------
krab: No po pravdě já někdy celkem taky. Vidíš a alespoň přiznáš, že si jí záviděl:) U Paladia v Revoluční tak to doufám, že potom zajela do garáže aby si to pořádně orvala. Tak já jsem to vůbec nechtěl dál rozvádět, ale tam kde se zkoušíš dobrat toho co je a nebo není sportovní na to automaticky nejde nenarazit. A vlastně bych ti asi neměl psát abych s tebou neměl problém,) Přece jen ať je to jak chce máš Porsche a kdyby si s ním navíc začal jezdit denně tak to už bych nemohl dobře spát!

Miatu nemůžeš zabít jen ji na chvíli schovat. Možná mi ta holka malá okatá, nově trochu ze šmigratýma očima i chybí. Přece jen je tady rozhodně více řidičů co s ní jezdilo než s jakýmkoliv Porsche a potom podle toho taky některé konverzace vypadají.

M P
10. února 2017, 13:00
0

Tak jenom doufám, že moje obdivné slinty na téma Porsche nejsou brány jako jedny z těch konverzací, jak se píše v poslední větě :D ano, svůj amatérismus a celkovou chabou znalost placatých brouků klidně přiznám, jenom je prostě obdivuju:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2017, 13:32
0

Jé Multipla, to jsi mi něco připomněl. Někdy loni jsme jeli přes Liberec a proti nám jela kolona Multipel. Měli nějakej sraz. Vůbec netuším, o čem si tak jejich majitelé můžou povídat, ale neuvěřitelně mně to pobavilo a zvedlo náladu. Fakt super. :-)

Krab: V8 je V8, to máš pravdu. Ale to je vhodný tak možná pro mně. Pro většinu lidí určitě ne, a tady na Autíčkáři už vůbec ne, a to je podle mně dobře. Nepotřebuju Ameriky potkávat na každým kroku a ani netvrdím, že jsou to nejlepší, co může být. Jedu si vlastní svět a co si o něm kdo myslí, je mi vlastně úplně šumák. :-) Ani proti tý Miatě v zásadě nic nemám, i když tady se mi zprotivila o trochu víc, jen mi to auto prostě připadá ve všech svých generacích strašně hnusný, obzvlášť ta nová. Vlastně i moje drahá polovička jí okomentovala slovy: "kekel, kámo" :-D Ale design je čistě subjektivní věc. Každýmu se líbí něco jinýho. :-)

krab
10. února 2017, 13:59
0

Matěji : nenech se znervóznit a o Poršácích piš dál! Píšeš to hezky :) ... Můj amatérizmus se taky projevil, protože už jsem na téma svého vozu obsadil tři blogy a někteří lidé si to opravdu i četli.... A to jsem najel všeho všudy zatím 250km. Většinu z toho na dvojku, občas trojka a čtyřka. Šestku jsem tam myslim ještě nedal :) ....

Vzhledem k ujetým km posledních dvou měsíců bych musel zákonitě psát akorát tak o Toyotě Yaris 1.3 s CVT převodovkou Multidrive, o černý Oktávce a o stříbrným Yeti 4x4, to jsem vracel dneska... i když... o Yeti možná něco napíšu, i když abych v tom "nekonkuroval" tomu vtípku a testíku Zlokočky, co se tu nedávno objevil.

Franzi Kafko : mě Porsche 911 neznechutíš, denně s ním jezdit nezačnu, protože jsem přeopatrnělej trotl co by i dle slov jiných jezdil i v BRZ které je v záruce pouze ve slunečných dnech :) A teď to berte jen s humorem, pány s BRZy chci nalákat na společný výlet auty bloggerů tak se s nimi nechci hned rozhádat..... Ve skutečnosti mě to docvaklo proč s nima jezdí denně. Protože nejen že je to baví a já to naprosto chápu, tak ještě navíc to mají v záruce a s plným pojištěním, tak neřeší tolik případný rizika. Vezměte si třeba tu situaci, jak tu popisoval na podzim RCNP. Někdo nedobrzdil a zničil mu nárazník ... tohle když se stane mě, tak prostě origininalita a bezchybný stav 996tky je v haji, a pak budu akorát řešit složitě s pojišťovnou viníka co zaplatí. A to ještě bych musel mít to štěstí, že to viník uzná... Proto je to auto prostě spíš víkendové a ne na každej den. Taky mi to tolik nezevšední, než když bych tím jezdil denně. Já vim, někdo mě za tento přístup bude nenávidět. ale prostě mě to baví takhle a asi si nedokážu v životě vybrat jen jedno perfektní auto co mi pasuje... baví mě jich totiž vždycky spousta..

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2017, 14:12
0

Buď v klidu, já jsem na svoje auta taky extrémně opatrnej, bez ohledu na to, který z těch aut to bylo. A lítat s nima ve sněhu nebo teď na rozsypaných kamínkách z posypu, je mi prostě líto.
Ta záruka na nový auto je neskutečnej bonus. Rozstřelit Corvettu, ať už vlastní vinou nebo někoho jinýho, by byl obrovskej problém, protože originální díly už nejsou nebo jsou za neskutečnou raketu a doprava lodí z USA bude trvat několik měsíců. Takže prostě člověk se podle toho k tomu autu holt musí chovat. V tomhle mají všichni, kdo jezdí v nových autech v záruce, obrovský pozitivum, který jim můžu jen závidět.

Franz Kafka
10. února 2017, 16:35
0

Matěji - Ne vůbec ne, já to nemyslím špatně taky nejsem odborník jen to vztahuji k těm majitelům. Já mám ta auta taky rád ve své podstatě jsou fajn. Jen nemám rád idioty a mezi majiteli těchto vozidel je jich prostě zejména v ČR větší procento ( a tím nemyslím Porsche club ) samozřejmě stejné je to u Ferrari a dalších super, speciálních aut a tady je potom to srovnání zase takové, že majitelé Porsche jsou prostě skvělý lidé. No, nic asi mě neřeš v tomhle směru jen si prostě o tom myslím své. Naštěstí Krab a další podobní mi vždycky připomenou, že za řidiče auto nemůže.

Krab- Nesnažím se o to i když to tak možná vypadá. Naopak už aby si začal víc jezdit a ano. Já jsem taky nakonec už dál nelicitoval o tom, že je blbost s tím denně jezdit to samozřejmě proč ne však je to jak píšeš. Jen mě zajímalo třeba jestli to má vlastně smysl mít takhle (malé) auto na ježdění i jen tak denně. A to závisí přesně na tom jaká je trasa a kam, kolik lidí, jestli něco občas převážíš a tak dále. A samozřejmě taky tak trochu napadám to nesmyslné adorování pohonu na zadek, který jsem taky měl a zase taková bomba jak někteří tvrdí to není. Jasně v porovnání s Golfem asi jo, ale jinak. Navíc RCNP v celku s klidnou hlavou napsal, že si o tom nemyslí že je to nějaký super-sport tím mě utvrdil v tom že se jedná o psychicky a mentálně vyrovnaného člověka a bylo to. Jeho důvody chápu, ok já si budu dál jezdit o víkendu a mimo nudné silnice( v provozu ) a všichni budeme spokojeni. Možná až si něco podobného co mají oni tak to taky budu chtít když je na tom ta záruka :D /ne samozřejmě, zcela racionálně, máš pravdu/

Knight: Oni mají ti multipláci taky svůj docela početný klub dokonce tam najdeš jedince co když jim jedna zrezne tak koupí jinou. Podle mě řeší to co všichni, tuning, opravy, servisy, díly, chipování a tak ať tu u těch aut může vypadat jakkoliv směšně.

To jste otevřeli s krabem téma z druhé strany kdy je samozřejmě těžké srovnávat 40 let staré Porsche, krabovo Porsche, nové Porsche tvojí krevetu a třeba nová auta jako Brz nebo třeba novou MX5. V tomhle směru je nejlepší koupit si nové Porsche a jezdit s ním denně... krásný zvuk, záruka no já sem skončil na 5,758,000,- a to jsem šetřil tak asi někdy příště no.

gr
gramo
09. února 2017, 16:16
2

Poměrně dlouhý článek ze kterého jsem se nic moc nového nedozvěděl, ale aspoň mě přiměl zamyslet se, co tím chtěl autor říci a utřídit si vlastní myšlenky, které to ve mě vyvolalo.

Co je vlastně sportovní? Kdysi si člověk mohl koupit prakticky stejné auto, co jezdilo rallye, dnes už je to úplně jinak... o tom už tu článek byl, závodní požadavky a požadavky pro použitelnost a bezpečnost v bežném provozu jsou natolik odlišné, že logicky civilní verze jsou závoďákům hodně vzdálené. Z tohoto rozdílu taky plyne, že sportovní auta jsou nepohodlná a nepraktická, to taky není nic nového pod sluncem. Proto taky v praxi najdeme celou škálu aut od vyloženě sportovních jako Lotus 7 nebo Praga R1R, po praktické kombíky se silnějším motorem (když pro někoho platí sport=rychlost, tak proč mu to takhle neprodat).

Ale sportovní není totéž co závodní, když půjdu lyžovat, taky si vezmu sportovní náčiní zvané lyže a budou to jiné lyže, než s jakými jezdí závodníci mistrovství světa. Sport obecně je aktivita, která rozvíjí nějaké schopnosti a dovednosti. Z toho by se dalo odvodit, že sportovní auto by mělo dát řidiči možnost se zdokonalovat v jeho ovládání.

Taky je jasné, že většinu populace nějaké pilování dovedností a trefování apexů nezajímá, takže není divu, že jsou silnice plné nudných přemisťovadel.

Že je nepraktičnost sporťáků je často v rozporu s jinými zájmy a koníčky? Život je otázka priorit, myslim, že to s tím Mondeem vyřešili dobře, nevím v čem vidět tu ostudu :) (btw na jedné dovolené jsem krátce řidil naloženého kombikového Focuse a docela přijemně mě to auto překvapilo) Auta dnes nejsou tak drahá věc a i levné starší auto může docela dobře posloužit, tak proč nemít k "hračce" něco praktického -- nakonec dostupná zábava za volantem je jeden z hlavních motivů tady na autíčkáři... A ještě k těm zájmům a prioritám -- když se sestře nelíbí v Z4 a má ráda motorky, proč nejede na výlet radši na motorce? Ještě by měla k dispozici luxus "doprovodného vozidla" a nemusela by na sebe či motorku nic věšet :)

Do práce jezdím MHD, mám to chvilku a bez přestupu a nemusím řešit kde zaparkuju... takže když vyjímečně jedu autem, tak i ta nudná cesta v ranním provozu má pro mě kouzlo, zvlášť když to auto jen tak nudně nepluje silnicí, ale cítím po čem jedu, vnímám, jak přesně reaguje -- asi kdybych tak jezdil denně, byla by to nuda a každé zkopírování nerovnosti by mi už jen lezlo na nervy, ale takhle "svátečně" to má něco do sebe :)

reagovat
Franz Kafka
09. února 2017, 16:35
0

Ne každý článek má poselství a sílu sdělit něco nového. Podle toho jak si se rozepsal to svůj účel splnilo a to mě může těšit. Mimochodem nikdy se nemůžu a nechci zavděčit všem. Kdybych chtěl být oblíbený tak tady píšu o klasických Porsche a budu psát machroidní články o tom jak ten můj táta je obrovský borec, že renovuje tahle auta a to rozhodně nechci:)

M P
10. února 2017, 12:58
1

Tak ale my bychom rozhodně články o renovacích klasických porsche uvítali jako! Třeba formou reportáže přímo z redakce, co co?:)

Franz Kafka
04. dubna 2017, 17:46
0

Jestli si udeláš ty nebo třeba herr Vojtěch výlet směrem do Švýcarska tak vás jistě uvítáme s otevřenou garáží. Nicméně výklad převážně v německém jazyce možná trochu té angličtiny a sem tam. Není to moc vzrůšo ale. Halda chassis a práce.

gr
gramo
09. února 2017, 16:36
1

911 s kolama na steše? Jasně! :) Až vás budou z toho šlapání bolet nohy, můžete na jeden den kola odložit a projet se po okolí, už to je důvod vzít 911 :)

reagovat
Raspby
10. února 2017, 09:09
4

Na světě asi není subjektivnějšího pojmu, než je ,,sportovní auto" . Takže teď to je jen můj osobní názor. Dneska pokud je nějaké auto rychlé, je ihned sportovní. Takže říkat o SUV co má 500 koní (a nedej bože ještě naftové), že je sportovní opravdu nechápu (jakkoli to auto jinak může být dobré, sportovní prostě pro mě nikdy nebude). Já sám si jako sportovní auto definuju tak, že musí mít přijatelnou hmotnost (samozřejmě dané třídou - je mi jasné že Aventador nemůže vážit stejně jako Lotus Elise...) ale čím nižší tím lepší, takže není potřeba stovek až tisíců koní k nějaké jízdní dynamice. Ale nejdůležitější pro mě u sportovního auta je, aby byl řidič naprosto vtažen do děje a musel auto aktivně řídit, a ne se jen vézt. Chci cítit jak auto pracuje, jak se musím snažit abych s ním jel rychle. Myslím že pak z toho má člověk mnohem větší radost pokud se mu povede třeba nějaký dobrý čas. Musel si ho totiž zasloužit. Výkon je až za těmito kritérii. Přitom výkon je pro většinu rozhodující při definici sportovního auta...Golf co má 150 koní rozhodně není sportovní, ale pokud jich má 220 už je to sporťák jako poleno - pro mě není žádnej Golf sportovní, možná tak první generace (není to hejt na Golfy ale jen příklad). Proto pro mě osobně bude x-krát sportovnější právě Miata, BRZ/GT86, nebo Elise než všechny M5, AMG, X6M nebo cokoli, co má pidi turbo motor a 300 koní, dvojspojku, zvuk z repráků apod...takhle si sportovní auto nepředstavuji...bude to určitě dobré, funkční, rychlé, všestranné...ale ne sportovní...aspoň pro mě. Možná mě teď hodně z Vás bude nenávidět, ale je to jen můj názor a nikomu ho nenutím :)

reagovat
gr
greg
10. února 2017, 12:40
0

Ja ti za tu definiciu davam plus, tak nejak si to predstavujem aj ja.

Franz Kafka
10. února 2017, 16:17
0

Tak to je velmi dobrá definice a veskrze pravdivá. Mimochodem to jak si začal je přesně to proč jsem to vůbec psal, dnes je považováno za sportovní kde, co a hlavní hlediska jsou většinou výkon motoru a možná nějaký pocit, který to vyvolává vzhledem nebo stylem. Jediné v čem se rozcházíme je názor na ty věci jako Miata, povedené, určitě, zábavné zrovna tak... ale v továrním nastavení je to sportovní asi jako ta M5, nicméně co je fajn v kostce chápu co myslíš.

Raspby
10. února 2017, 18:04
0

No uvedl bych i svojí MR2, ale chtěl jsem se vyhnout obvinění ze zaujatosti ke svému autu a že si hřeju vlastní polívčičku :-D . Miatu jsem nikdy neřídil, tak za sebe nemohu soudit, vycházím hlavně z názoru nejen skupiny majitelů...Toyobaru ale tu definici pro mě vystihuje perfektně...dokonalý důkaz že to nemusí mít stovku za 4 vteřiny aby to bylo sportovní (jakkoli by se mi vyšší výkon samozřejmě líbil...). Ten podvozek a to spojení řidiče a auta je obzvlášť v dnešní době neuvěřitelné...tak si opravdu představuji sportovní auto. Jeho hlavním problémem je cena..bohužel většina reálných zákazníků si za tu cenu radši koupí Focus ST nebo něco v tom stylu...prostě něco co jede ,,o třídu líp". Ale co jsem měl možnost 3x si Toyobaru projet, tak to auto mě naprosto nadchlo :)

Franz Kafka
12. února 2017, 23:19
0

Tak MR2 jsem zase nikdy neřídil já (bohužel) Jasně ono z toho taky vychází kdo má jaké preference hodně lidí si dožene nějakou svou touhu tím výkonem a potom neřeší váhu auta a další věci kolem. K tomu Toyobaru se tady nechci moc vyjadřovat nemám zájem absolvovat další přestřelku s místními zastánci je to dobré auto a na dnešní dobu i dobrá koncepce a ta cena mě přijde vcelku slušná kdyby něco podobného vypustilo BMW stálo by to hodně přes milion. Už to píšu po několikáté mě to kazí ten motor, jasně je určitě dobrý a jede to atd.... proto píšu MĚ! ,) Když nebudu řešit typy aut a výrobce a vůbec vynechám emoce tak s tebou souhlasím.

Letis
12. února 2017, 13:13
0

Vím, že to je dotaz trochu mimo, ale částečně to souvisí tady s obecnou diskuzí, co je a co není sportovní auto. Narazil jsem na inzerát Miaty NB v LPG a vůbec nevím, co si o tom mám myslet. Není tak úplně důležité, jestli je to pro vás tzv. sportovní auto či nikoliv, ale spíše zda dokáže svou funkci plnit stejně jako Miata bez LPG. A propos koupili byste si ji (za předpokladu, že hledáte Miatu) nebo by to pro vás mělo smysl, jen pokud by cena byla tak výhodná, že byste počítali s tím, že následně LPG necháte vymontovat? Pro zvídávé, ten inzerát je na sportovních vozech.

reagovat
MG
MGRR
12. února 2017, 16:31
0

MX5 je prostě jen obyčejné, jistě nepraktické, malé auto - nic víc, nic míň. Snad pro malou skupinu je něčím zábavné, ale to je snad vše.

LPG pokud je v pořádku, snižuje náklady... MX5 není Bentley, nebo Rolls, kde je LPG známkou snad až ubohosti.

H_F
12. února 2017, 17:11
0

tak zajiste zalezi na konkretni montazi lpg
dobre udelana nesnizuje vykon vozidla
a je to natolik prumerny motor i vozidlo, ze bych to tam klidne ponechal, pokud mas v planu s tim normalne vic jezdit (a ne treba maximalne snizovat vahu, aby to alespon trochu jelo)
demontovat to je pak otazka chvilky, nicmene bych se drzel zlatyho pravidla-pokud to funguje, tak se do toho nestoura

Franz Kafka
12. února 2017, 23:22
0

Přesně tak jestli ji hledáš a chceš s tím jezdit denně nevidím důvod proč to nekoupit. Ba naopak ještě ti to ušetří náklady a vymontovával bych to až ve chvíli kdy by s tím byl problém. Jezdit to bude stejně pokud je ta montáž udělaná kvalitně, legálně zapsána tak hurá do toho.