načítám data...

Cesta k mému prvnímu autu 5 – Zase Polsko?!

13. prosince 2017, 10:33 21 komentářů Bigg.I

Za dobu vlastnictví Sierry jsem si už vyslechl od různých lidí několik názorů. Třeba jako – nebyl by lepší jedničkovej focus? Dal bys za něho čtyřicet a mohls jezdit, teď se tady sereš se zgarbem. Nebo taky – tyvole, měls koupit tu Corollu G6, co jsme se na ňu dívali, bys jezdil a kapotu ani neotvíral. Všem těmto názorům se jen směju, protože věřím tomu, že Sierru dám dohromady a bude mi dělat radost.

zobrazit celou galeriiJiří Petera: Cesta k mému prvnímu autu 5 – Zase Polsko?!

Minule jsem už nakousl, že se bude z auta vyndávat kompletně plyn, stále tu byl ale zádrhel v rekonstrukci vozovky v naší ulici. Vypadalo to, že to bude trvat celkově asi měsíc. Všem nám docházely nápady, co může být se Sierrou špatně. Od několika lidí padl názor, že by se na to vykašlali, sehnali jinej motor a vyměnili ho. Sehnat motor není ani takovej problém, lidi že sierra klubu mají motorů dost, spíš, aby to vyřešilo můj problém. Někteří říkali, že to je zbytečné, že problém bude jinde.  Vzhledem k celkem už zoufalé situaci jsem motor začal shánět a rozhodl se ho vyměnit. Doopravdy se i funkční motor na prodej našel od jednoho člena sierra klubu (Honza), dokonce i za slušné peníze. Menší zádrhel byl ovšem v tom, kde Honza bydlí. Chce se mi jet 200 km pro motor a 200 km? Chce.

Domluvil jsem se s taťkou, půjčili vozík a připravili se na cestu k Honzovi. Jako bonus, ve stejném místě bydlí další člen Sierra klubu Redy. Ten má všemožné součástky na Sierry a Scorpia, tak jsme se ještě domluvili, že by nebylo špatné u něj vzít ještě motorovou elektriku. Já si svou vymontoval a vzal ji s sebou. Důvod vysvětlím později.

Koupili jsme benzín a vyrazili nejkratší cestou do Hronova. Cesta ubíhala dobře, bylo slunečno, jasno.
Tedy než jsme zjistili, že nás GPS vede nejkratší cestou, a to přes Polsko. Čím blíže jsme byli polským hranicím, tím víc se zhoršovalo počasí a cesty. Shodou okolností jsme míjeli i okolí města Klodzko, kde jsem Sierru kupoval. Vrcholem (doslova) byl průjezd polským lyžařským střediskem. Tolik sněhu v říjnu nebylo snad nikde v blízkém okolí. Přes Náchod jsme se dostali do Hronova, kde nás už čekal Honza.


Motor jsme naložili a já si v jeho garáži vyhlídnul ještě tříramenný volant, který mi též prodal.
Následovala cesta k Redymu, kde jsme zkoušeli v jeho „skladu“ vylovit motorovou elektriku co nejpodobnější mé a v co nejlepším stavu. Z tohoto důvodu jsem si bral svou, jako mustr. Ještě jsem u Redyho sehnal kastlík co patří před spolujezdce s funkčním otvíráním. Mně už nebavilo ho vždy otvírat šroubovákem. Na Honzovo doporučení jsme se najedli v jedné Hronovské restauraci a nelitovali jsme. Dostatečně posilněni jsme mohli vyrazit. Cesta domů ubíhala pomaleji a taky už byla tma, řídil jsem celou cestu zpět a nevyhnuli jsme se zastávce na kafe. Motor jsme občas zkontrolovali, zda drží na místě a necestuje po vozíku. Úspěšně jsme se dostali domů a motor uložili v garáži.

Následujících několik dní jsem z okna pohledem popoháněl dělníky, ať jim jde práce od ruky a možou natáhnout novej asfalt. Když tento den konečně přišel, já mohl Sierru vytáhnout z garáže a nějak to doskákat přes město k plynařovi na to vyndání plynu. Řeknu to asi tak, bylo nádherný vidět to moje auto jinde než v garáži. Plyn byl vyndaný za 2 dny. Když jsem si pro ni jel zpět, tak mi plynař říká.
„To je pěkná Sierra, to nemáte na denní ježdění, ne?“ Moje odpověď byla jen to, že se uvidí.
Než mi přinesl klíčky, tak se se mnou dal do řeči další zákazník. Začalo to asi takhle:

A: To je vaše, ta červená Sierra?
B: Jo ta je moje.
A: Moc pěkná, taky jsem kdysi měl. Co to je za motor?
B: Děkuju, je tam dvoulitr.
A: Žihadlo, to byly super auta.
B: „ :) „

Nemusím vykládat, že tohle mě lehce pohladilo na duši a jen mě to utvrdilo v tom, že Sierra byla správná volba a taky, že ji musím dát dohromady stůj co stůj.



Bohužel vyndání plynu nemělo na projev auta žádný vliv. Čekal jsem třeba, že ta vše nabastlená elektrika bude příčinou toho, že to jede špatně. Ještě jsem zkusil vyměnit řídící jednotku, ale změna se nekonala ani poté. Frustrace na levelu 100. U počítače jsem narazil na diskuzi na ford focus foru, kde měl někdo popis problému identický s mým. Jemu pomohla nová cívka. Říkal jsem si, že by to stálo za zkoušku, jako poslední věc před výměnou motoru. Já se tedy jal objednat novou cívku… No, co myslíte, pomohlo mi to? Ne. Takže mám v autě další novou součástku, když už nic jiného. Říkal jsem si, že výměna motoru je už nevyhnutelná.

Když jsem odstrojoval koupený motor, aby byl připravený na výměnu, padl názor od mého strýce, že bych měl zkusit vše funkční z teho motoru vzít a zkoušet postupně v mém autě. Nápad to nebyl špatný, nedával jsem tomu velkou naději a udělal jsem to jen z přemíry volného času. Začal jsem vstřikovací lištou se vstřikama a regulátorem tlaku paliva. Toto jsem měl z auta vyndané už několikrát, takže výměna trvala jen pár minut. Když bylo hotovo, tak jsem jako vždy otočil klíčkem v zapalování a čekal co se bude následovat. Ono se skutečně něco stalo. To auto vrčí, jak má! Nevěřícně jsem vypnul motor a nastartoval znova a ona to byla pravda! Zahřátí motoru a protůrování motoru mě utvrdilo, že problém s motorem je vyřešen. Následujících několik minut jsem jen spokojeně seděl v autě.


V další kapitole se budu zabývat všemožnými úniky kapalin z mého vozu. Doufám, že to ještě někdo čte.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
13. prosince 2017, 12:13
1

Palec hore! Myslel jsem si že tam bude zakopanej pes. I když to má spoustu kabelů, pořád je to jednoduchej zážehovej motor. Takže pokud má kompresi, správnej předstih a správnou dávku paliva, musí běžet. Potřebuješ najít příčinu, což je jedna z těhle tří kategorií a v tej potom hledat závadu. :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
13. prosince 2017, 12:33
0

Paráda, tak hlavně, že už přede. Mám radost, že existují tací, pro které je "jedničkovej focus" zkrátka moc nudný auto. Jen tak dál, Sierra je krásná.

reagovat
GanGreen
13. prosince 2017, 19:53
1

Já mám normálně radost i za tebe, že už ti to vrčí :D

reagovat
MadMattCZ
13. prosince 2017, 22:32
0

Osobně bych si přál, aby zde bylo víc takových technických článků. Jen tak dál! :) I když je mi jasný, že ty bys byl asi raději kdyby měl příběh o zprovoznění Sierry jen jeden díl. Líbí se mi, že máš to auto relativně krátce a v garáži už ti leží náhradní motor :D

Když mi bylo cca 15, tak jsem měl celkem jasno, že moje první auto bude Sirka 2.0 DOHC 88kw sedan a taky jsem měl jasno, co to v žádném případě nebude - nechtěl jsem BMW E36 a když jsem časem zaregistroval něco jako compact, tak jsem se tomu autu vysmál. ...Long story short: moje první auto je E36 compact :D

reagovat
Bigg.I
14. prosince 2017, 09:01
0

Děkuju, já se už bál, jestli to neberu moc dopodrobna :). Upřímně to říkám, že jsem se do teho auta zamiloval určitym způsobem, takže náhradní díly v garáži budou jen přibývat...
S tím BMW - mně se tady ty "levný" BMW nelíbí, už kvůli reputaci jakou má "mladej v barvoráku". Já málem skončil jako ty, v compactu. Tento kus mi byl nabízen:
https://www.tipcars.com/bmw-rada-3/kupe/benzin/bmw-e36-316i-75kw-bez-koroze-top-31360657.html
Nelíbí se mi na něm vůbec nic a ten interiér, který je jak z autobusu to auto zabil úplně.

MadMattCZ
14. prosince 2017, 15:14
0

Ano, přesně :D Právě na mě to auto taky působilo hlavně jako ta plečka, ve který se vždycky někdo mladý zabije a ne jen compacty. Třeba konkrétně zapínání světel je jako z nějaký tatrovky, jak řekl kámoš.

Vybíral jsem mezi dvěma variantami. Buď bych koupil stylovku, jako je Sierra nebo E30 a počítal s tím, že se to možná bude sypat a budu to muset ladit, nebo jít do něčeho jako je compact, kde je větší potenciál, že s tím hodně najedu a hodně se naučím. Nakonec mi známý nabídl compacta v pěkném stavu za správnou cenu a tím to bylo vyřešeno.

Ten kousek , co ti byl nabízen vypadá moc pěkně. Možná by se ti interiér líbil víc kdyby byly plasty černé, mělo to sportovnější volant a sportovní sedačky jako je to v tom mém. Navíc lakované nárazníky, nižší podvozek, samosvor, 103kw motor a už máš před sebou jiné auto :D

Bigg.I
14. prosince 2017, 16:08
0

No, jak vidíš, já koupil Sierru a nasypu do ní hodně času a peněz :). Fakt se mi nechtělo dávat 40 tisíc za auto co se mi nelíbí ani v nejmenším a nechci ho, byť je ve slušném stavu asi. A jsem moc rád, že jsem koupil Sierru, i přes to všecko jak to s ní je.

MadMattCZ
14. prosince 2017, 19:22
0

Možná to vyznělo tak, že se mi compact doteď nelíbí, ale není to tak. Kdyby se mi to nelíbilo tak ho samozřejmě taky nekupuju :D

beastar
15. prosince 2017, 20:31
0

Že sem tak smělý ten Compact tady z odkazu se mi docela líbí i to je za rozumný peníze. Technicky samozřejmě nevím, ale optika top. Samozřejmě v nějakých 18-20 letech bych si to taky asi nevybral. Jako auto na denní ježdění do rachoty za pár kaček bych to klidně koupil právě kvuli tomu, že to není lapka na policajty. Jako některé otuzené, utahané kusy co jsou u nás k vidění.

MadMattCZ
16. prosince 2017, 10:53
0

No to ses celkem osmělil. Pamatuji si, když jsi někde psal že je compact zbastlený golf od BMW a ruce pryč od něj :D

beastar
16. prosince 2017, 15:37
0

To máš pravdu. Já to myslím čistě z obchodního hlediska jako že tenhle kus vypadá použitelně a nestyděl bych se za to na silnici. Nepsal sem spíš Polo? :D

MadMattCZ
16. prosince 2017, 22:44
0

:D No vidíš, tohle už mi na tebe sedne víc.

beastar
17. prosince 2017, 22:43
0

Měl sem těch bavoráků asi 5. Pětky a trojku a ten compact mi jediný nikdy nic neříkal. Dneska je to ale nejlevnější cesta k vlastnímu bávu. Pro mladý kluky místo Golfa 4 a Oc 2 je to asi slušná volba. Jde to dobře servisovat, slušný motory včetně 1.6 v tyhle kategorii. Je to ale hnusný jak noc:)) A v nízký výbavě je to fakt strohej autobus s kuchyňskýma zidlema uvnitř.

MadMattCZ
18. prosince 2017, 12:33
0

Souhlas :) Slov na obhajobu toho mýho "bastarda bmw z recyklovaných dílů" bych měl víc, ale už s tím tady nebudu otravovat :D

beastar
18. prosince 2017, 16:38
0

Jo, jo ja vim že Ti a r6 jedou dobře. Je to krátký a ovladatelný. Možná by nebylo špatný kdyby tady někdo někdy napsal něco o compactu v plný:) Já bych se toho i ujal, ale s tim psaním na tom moc dobře nejsen.

liška
15. prosince 2017, 11:50
0

Tak gratulce ke zprovoznění!

reagovat
Breakthru
15. prosince 2017, 19:27
0

Nepsal si náhodou na foru, že vše okolo paliva je OK?Proč ses rozhodl k výměně motoru?Železo na to vliv mít nebude a pokud jo, tak opravíš, vyměníš vše....Budeš na ní dělat rozvody nebo si už dělal?.....

reagovat
Bigg.I
16. prosince 2017, 09:41
0

Nevim, jestli jsi to cetl cele. Motor pochopitelne menit nebudu, kdyz jsem vymenil vstriky, listu a regulator tlaku paliva z teho motoru, co jsem koupil
Ja uz v aute jednou vstriky menil, i regulator tlaku paliva.... Ale nebyla zarucena funkcnost overenych dilu. Byly to dily, co mi dal byvaly majitel k autu.
Retez byl kontrolovany mechanikem a zda se byt v dibre kondici. Zatím teda ne.

Breakthru
16. prosince 2017, 15:42
0

četl, ale psal si tam právě o tom, že si jel pro motor.K Momovi?.....a palivo si neměřil?

Bigg.I
16. prosince 2017, 15:50
0

Tlak? měřil, ale takovým pochybným měřákem. Vyloučil jsem ale nízký tlak, protože to by se motor nevyšplhal do vysokých otáček, kdyby byl nízký tlak. Pro motor jsem jel k momovi, protože už jsem nevěděl co dál.. Pak jsem si jeho motor dovezl dom a z teho motoru obral funkční věci a vidíš, vstřiky s lištou a regulátorem tlaku paliva z jeho motoru mi pomohly. Teď už šlape můj motor jak má. Doma mám aspoň náhradní motor, z kterýho jsem ještě použil další součástky a to není na škodu :).

gramo
15. prosince 2017, 20:51
1

Teď jsem dočetl celou sérii. Gratuluju ke zprovoznění a přeju, ať ti tu péči oplatí a dělá ti radost. Letos jsem najezdil pár set km s půjčenou Sierrou 2.0GL a docela rychle jsem si na ni zvykl. Byla to verze se 74kW, může se to zdát málo, ale objem se nezapře a ten motor jede slušně už od nízkých otáček. Samozřejmě žádný trhač asfaltu to není, ale jezdilo se mi s ní příjemně.

reagovat