načítám data...

Bella aneb 4 roky se svým prvním autem

28. září 2018, 15:23 20 komentářů R0ck

K napsání tohoto blogu mě vlastně inspiroval Kuře a jeho Hrdina a jejich společné počtení. Dočtete se jak jsem se dostal ke svému prvnímu vozu, jak jsem byl odrazován od mých voleb a také jaké bylo nakonec mé ovlivněné rozhodnutí a co z toho plyne?

zobrazit celou galeriiAndy Kiss: Bella aneb 4 roky se svým prvním autem

Již jsou to více jak 4 roky co jsem se dostal k výběru vozidla, měl jsem práci, studoval VŠ a všechno bylo fajn, růžový jednorožci byli na každém rohu společně se spoustou večírku a zábavy jak už to tak k životu vysokoškoláka patří.

Už dříve jsem se zamýšlel nad tím, že by se mi hodilo mít dopravní prostředek, který mě dostane zpátky k rodnému domovu párkarát za rok a navíc mi bude sloužit jaké příležitostný kámoš pro zábavu a výlety. Z krátkého popisu už si tak můžete odvodit, že mladej kluk bude přemýšlet nad něčím pěkným, třeba coupe, mírně sportovním ale cenově dostupným.

Jen ve stručnosti jaká byla v té době má historie s auty ? Nulová, nikdy jsem nejel záživným autem, nikdo z rodiny k nim také nemá blízko, takže vše do čeho jsem v té době usedl byl Renault Scenic 1.6 a Fiat punto 1.2. Jedno je skvělej rodinej dostavnik a pracant, druhý … je sice coupe, ale předjíždet blbou dodavku na okrsce s tím nechcete.

V té době jsem se zamiloval do Fordu Puma 1.6, 1.7 Rover 45 2.0 V6. Puma ve mě evokovala toho mladého pubertáka, který chce jezdit svižněji ale přitom se vejít do rozumnách finančních výšin. Rover mě upřímně uchvátil interierem, který byl ve dřevě-dá li se to tak říct. A motorem, přecijen V6,1300kg a náhradní díly z civicu evokovali dobrou koupi. (Jen na okraj, můj budget byl menší než má např. Kuře na Z4).

Bohužel od Pumy mě postupně odradili všichni, nemám moc přátel co by se zabývali auty a už vůbec ne jejich zábavností. Rodiče pochopitelně tlačili na klasicky nudné vozítka plná stereotypu, jako Golf, Ochcávka, Focus, Megane, hlavně něco co bude co nejbezpečnější ( jen pro Vaši představu naše 3 dvéřové Punto mělo tuším 6 airbagu, říkal jsem mámě, že jestli se v tom někdy vysekám, tak se víc bojím těch pytlů jak té srážky)

Co se týče Roveru, bylo náročný najít pěknej kus v ČR, navíc všichni servisaci mych rodicu rikali, že na to nejsou nahradní díly apod. I když to byl v zásadě civic… nechápal jsem.

Takže jsem byl nakonec utahán hlavně rodiči na volbu rozumu, objevil se opravdu krásný vínoví Ford Focus II 1.6 Ti VCT 16V 85KW dovezený z Francie s plnou servisní hitorii, byl opravdu nad můj budget. Nakonec se finance ale dali dohromady a auto se zakoupilo.

 

První pocity? No super mám svý první auto, ale damn bro je to nějaký líný, říkal jsem si, že je to spíš o tom se v autě rozjezdit a trochu mu příjít na kloub.

Radosti

Musím říct, že za 4 roky co mám Bellu (jméno, které vlastně udělila má současná snoubenka po té co se s mou drahou auto polovičkou seznámila), nemám absolutně žádný problém řešit servis. Vlastně slovem servis doslova myslím spotřební věci jako brzdové destičky, žarovky, olej, filtry atp. a tot vše. Bella za celou dobu semnou neměla absolutně žádný problém s ničím co by mě někde odstavilo (jo jednou jsme píchli kolo, mojí chybou) nebo stálo majlant.

Pravda už máme zasebou škrábance, mírně ťukance na náraznících, což byla moje chyba při couvání ( nicméně  ano myslím toho pána, kterému jsem zrušil přední světlo u Felicie a pán z toho na pojištovně udělal totalku, takže mu vyplatili přes krásných 50k, tímto mu děkuji za tento krásný čin).

Což mi připomíná slova jednoho mého dobrého kamaráda. Od čeho si myslíš, že se to jmenuje nárazník, když to nemáš dodřený tak to špatně používáš :D (ironie prosím :D)

Další radost je, že za ty roky to auto odstěhovalo mnohokrát prakticky celej pokoj kde jsem kdy bydlel, vždy mě překvapila kolik toho ještě zvládne. Nespočet výletů na které jsme se vždy dostali relativně pohodlně a bezpečně např. 13 hodinová cesta do Polska opakovaně, nebo mé ježdění po ČR.

Je to pořád krásný auto a musím přiznat, že v davu ovci vypadá podlě mě stále skvěle.

Strasti

Víte nejsem uplně řidič, který by pokoušel limity auta, jednak nemám takovou důvěru v české silnice, druhak možná neznám tolik fajn tras a nebo jsem prostě až moc rozumnej(čti bojím se) abych se někde proháněl každou zatačkou za piskotu svých gum a ohrožoval život svůj nebo dalších lidi v provozu.

Závěrem

A ted se dostávám k jádru pudla, jak všichni píšou a říkají že Focus má výborný podovzek, což je možná pravda, ale pak je tady fakt 85Kw, a váha auta semnou 1400kg, šířka jako BMW 5xx a já mám prostě pocit, že at tomu šlapu v rozumný míře jakkoliv, je to prostě široký slůně, které je líné. A to je mé největší zklamání.

Mám skvělé auto, které je držák a nezradí, je praktické, má 5 dvěří, nekazí se, prakticky nic moc nestojí a je krásný. Ale přesto ve mě stále hlodá si vyzkoušet se svést v čemkoliv … zábavnějším a živějším. Už i se swiftem nebo kia rio z roku 2006 ve mě evokuje více zábavnosti a srandy.

Doporučení na závěr

Nevím jestli před těmi 4 léty to byla stále nejlepší volba, z hledista rozumu určitě, z hlediska zábavy nikoliv.

..Kuře? Kup si Z4 a nech si Hrdinu :).

Něco k diskuzi

Jak jste to měli s výběrem Vašeho prvního vozu vy? Jak jste se vlastně dostali do světa aut se zárukou zábavy vy? A případně konečně… máte motorizaci ve svém Focusu jako já, dejte mi vedět jestli jsem prostě jen neodvážný řidič nebo máte podobou zkušenost.

Díky všem, kteří se dočetli až sem, snažil jsem se to zkrátit jak jen to šlo :D.

Mějte fajn prodloužený víkend!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Breakthru
28. září 2018, 18:52
0

FoFo II je jednoduchý auto, který funguje výborně.Ty máš ještě verzi Ti-VCT tj. vylepšenej Duratec 1.6i o variabilní časování ventilů...Tenhle motor má prapůvod ještě v Zetecu jen je celohliníkovej a dělal se vlastně doteď...už si řešil rozvody a co svíce?....
Jezdí skvěle, to se neboj, musíš ho točit a kvalty jsou hrozně krátký.V uvozovkách se s ním závodít dá, jako s každým slabým autem se nesmíš bádat a nemůžeš si dovolit moc brzdit :D...

reagovat
R0ck
28. září 2018, 19:08
0

Svíčky jsem zatím neřešil vůbec. O Ti-vct vím, jakmile jdeme nad 3500 začíná to být lepší :). Rozvody upřímně nejsem si jisty jestli byli dělany už majitelem v FR nebo ne. Každopádně mame spolu okolo 160k a nic nás netrápi :). Ono závodit s tím ani moc nepotřebuju spíš bych uvítal kdyby to hold bylo mrštnější :D, vytáčím ho pravidelně, ale hold se nedostavuje žádnej fun faktor :D. Možná bych na těch brzdách měl ubrat :D.

Breakthru
28. září 2018, 19:29
0

Svíčky zcela základ Bosch nebo Motorcraft...Rozvody maj interval 10 let nebo 160 000km podle toho, co bude dřív.Nestojijou moc, jsou dost jednoduchý, ale na tohle je potřeba přípravek mezi vačky a trn na kliku, takže nejde svěřit to hovadu, co si bude čmárat fixou po kolečkách a počítat zuby...
Jako skočenej motor je jasnej potkan, takže darda za opravu, takže je lepší tomu předcházet..
Nemůžeš čekat, že to po rovině posviští jak divoch.Musíš to rozhoupat, ale když to vezmeš někam, kde to je samá zatáčka, tak se s tím dá vyblbnout.Brzdy kazí výkon, kterej to nemá:)

R0ck
28. září 2018, 22:41
0

Díky za tip, na ty svíčky bych si měl asi posvítit, protože od koupě jsem je opravdu neřešil. Co se rozvodu týče tak byli dělány při cca 115K jak jsem vyčetl z FR faktury, takže to by mělo být ok. Hele zatáčky jsou fajn, ale občas chceš aby to jelo i po rovině. Ale pohoním to a uvidím :)

Breakthru
28. září 2018, 23:14
0

ty svíčky jsou základ, maj svůj interval...na rovině ta 1.6 je málo, o tom žádná.Třeba 2.0 už je slušný povození nebo pak ST225.
Výkon je fajn, máš ho když potřebuješ, třeba při předjíždění atd. nicméně mě vždycky baví to, jak zkušenej jezdec dovede i se slabým autem potrápit silnější soupeře.Držet plyn na podlaze na rovině dovede každej, ale na složitý trati se můžou síly vyrovnat :)....

Jimi
28. září 2018, 20:32
0

Je to trochu těžší, 1,6 na sportování není, ale jako solidní univerzál to bohatě stačí. Mé první auto byl stejně výkonný Golf 3 GTI 5d v základu. 2.0l, 8-ventil, ale jenom 1000kg. Jelo to 200, sranda s tím byla. Ale byla to jenom náhražka, brzy to vystřídalo v té době ideální 3-kové BMW s R6. To už byla jiná liga...

reagovat
R0ck
28. září 2018, 22:43
0

Univerzál je to skvělej o tom žádná, jenom hledat v tom nějaký požitek a hledat důvody proč si v tom bezdůvodně vyjet tu zkrátka nejsou. Občas si u nás u Brna zajedu na Adamov a kousek dál, je to fajn usek, ale nepřehlednej, tak to člověk krotí. Byl to velkej skok z golfu na zadokolku s R6?

Jimi
29. září 2018, 16:08
0

Ani ne, akorát to působilo dospěleji a dotažené. Co to narostlo na výkonu, tak i na hmotnosti. Ono to je celkem malé auto na dnešní poměry, ale 1,5tuny má. Ale bylo to pohodlné, relativně úsporné, jednoduché na servis a perfektně vyvážené, co do jízdních vlastností.

KS
28. září 2018, 21:59
0

Co to je nedostatek výkonu vím taky moc dobře, ale když je potřeba jezdit (požadavek na slušnou trvanlivost) a omezený rozpočet, jít víc na jistotu a neřešit zábavnost je, myslím, to lepší řešení.

Záleží, kolik bys chtěl dát za výkonnější auto. Pokud ne moc a aby přitom nebylo tuctové, co zkusit Saaba s turbínou - vybírat jen z těch odolnějších verzí. V případě vyššího možného obnosu už je možností násobně víc. Prý dobrý auto je předminulá Astra 1.6 Turbo, ale už taky mají své roky. Nicméně se 180k jede, moc nežere a servis trochu dražší než u FoFo.

reagovat
R0ck
28. září 2018, 22:50
0

Cím to že máš stejný pocity s nedostatkem výkonu? Co se týče Saabu tak tam bych i klidně rád zabrousil, třeba i do nějakého fajn kabria. Nějaký konkrétní model máš třeba na mysli? Jinak v současnosti se řadím do kategorie bazarovej snílek :D a přemítám co by kdyby, nicméně jednoho dne mi taky může ruplnout v bedně a prostě něco koupim, že jo :)

Sc
Screepy
29. září 2018, 10:42
0

Úplně sdílím tvé pocity, já jsem byl donucen vnějšími okolnostmi (změna zaměstnání, nutnost dojíždět každý den do práce 25km tam a 25 domů) vyměnit E46 320i touring za FoFo 1,6. Zvítězil pragmatismus nad emocemi a spotřebou :) Proti Focusu nemůžu říct křivé slovo, koupil jsem ho s najetými 35 000 km, dneska máme o 40 tisíc víc a s tím autem nebyl jediný problém, jezdí, a protože je to kombík tak se do něj vejde hromada věcí. Jízdní vlastnosti s dobrými pneu jsou taky solidní. Jediné co mě na něm štve je odhlučnění, na dálnici (a bohužel jsem nucen tu a tam po ní jet), jedeš 130 a v tom autě je hluk, bo 4000 ot. Na durhou stranu to mělo na mě ten vliv, že jsem se naučil jezdit po dálnici 120, kdy je hluk snesitelný a spotřeba též osciluje kolem 6-7l, což je přijatelné. V dlouhodobém průmeru s tím jezdím kolem 6,3l/100km, na dálky v létě v pohodovém tempu klidně pod 6l. Motor nad 3000 ot. poměrně pěkně jede, ale samozřejmě zátah a zvuk R6 se nekoná. Co je pro mě příjemné je pohodlí, musim říct, že co se pohodlí týká, tak i mnohá modernější auta mají co dohánět, tadyi nženýři od Fordu mají pochvalu. Je to auto, co splňuje všehcno co od auta člověk očekává, přemístí ho z bodu A do bodu B, sám si u toho vyměním olej, svíčky, atd. ale po E46 už se nedostavuje ten pocit "hurá, někam jedeme". Nejvíc mi tam chybí trocha koní navíc, ne že by to jelo špatně, i předjet se s tím dá, ale takových 150 koní by bylo řekněme tak akorát a ten hluk na dálnici, už jsem přemýšlel i o firmách ,co se zabývají odhlučněním, ale pak si zas říkám, že možná špunty do uší, když se budu chtít vydat na dálnici jsou levnějším řešením, proč bych do Fosucu měl dát 10 000 za odhlučnění.. :) Jinak jsem spokojenej, ale emoce se žádné nedostavují, a to mě jako člověka, co má rád auta, trochu mrzí..(to nevyčítám tomu autu), ale třeba přítelkyně je moc spokojená, té se ot dobře řídí a vždycky když nadnesu, že by to stejně chtělo něco lepšího, tak se slovy, proč jako, vždyť je to dobrý auto, je jasný, že ještě nějaký čas určitě zůstaneme s Fokusem :)

reagovat
ToMyx
02. října 2018, 11:53
0

Zkoušeli jste fíkuse s dvoulitrem? Je pravda, že mluvit v kladech o spotřebě a v záporech, že to nejede jak střela je právě ten kompromis, který výrobce zamýšlel:-) Párkrát jsem se svezl s fíkusem s 2,0 motorem a je pravda, že ta váha na předku byla znát víc než u 1,6, ale jinak to bylo stále fajn auto jen těch skoro 150 koníků už tam někde bylo a občas i zařechtali. Stále to nebyl žádný trhač, ale jako motorizace celkem fajn.

beastar
29. září 2018, 11:30
1

To chce Zondu jako daily. Dálnice ve volnějších 240 a furt dobrý. Město za 30/100 v normě. Okresky žehlíš předpisově jako lenny. Na okruhu to taky docela jede. Rodinu uvezeš. Terén projedeš. Negativa? Není to kombík úplně.

Takže prodej fokusa. Už si vyježděnej a napiš Horáciovy že by si chtěl tu testovací s tim milionem najetym od nich z fabriky. Víš jak. Nemá cenu kupovat nic nového pro začátek. Výkonu dost a na to poskakovani to stačí.

reagovat
R0ck
29. září 2018, 12:09
1

Díky za skvělí doporučení, je mi jasný ze Zonda is always the answer! Ale uprimne osobně víc preferuju Horaciova boha vetru. Precijen na něčem co není combi nemá smysl šetřit :D.

Kolikrát si ji letos vůbec provetral? A jak tam vlastně skládáš rodinu :D? Zážitek to musí být super, ja se nepovazuju za úplně vyjezdenyho. Nicméně trochu víc kobil by to chtělo.

Nicméně ten první odstavec si bookuju na triko od bista!

beastar
29. září 2018, 15:34
0

No jo jenže fujara už neni tak pure, rejs tam se dělalo už na můj vkus moc kompromisů. Jedna věc- Správnej pitralonhead nemá rodinu. Chce to alespoň 500 koní a minimálně V8 jinak to není vůbec auto hodný nějakýho obdivu. A musí to stát alespoň sedm milošů jinak by si o to pravej petrolhead nevopřel ani to pomyslný kolo.

Kuře
29. září 2018, 20:48
0

Teda, že jsem tě tak inspiroval, to se dmu pýchou:)

reagovat
Bavoraczech
01. října 2018, 10:19
0

Učinil jsi pokus a koupil sis Focus. Focus je koncipován jako moderní levné auto s dobrými jízdními vlastnostmi a takový víceméně je. Šetření se pozná na tloušťce plechů. Kapota je lehoučká asi proto, aby ji otevřela i křehká ženština, ale co se týká odolnosti proti korozi, sláva to není. Takže si nech určitě vystříkat dutiny voskem, dokud se ještě kovomorka pořádně nezahryzla. Šetření je poznat i na kvalitě zpracování interiéru, kde nejen že některé díly moc dobře nelícují, ale na dotyk působí hodně fórově. A tomu odpovídá i ten hluk ve 130, jak popisuješ.
Je to 1.6ka... no co si budem povídat, ani ten dvoulitr tě dynamikou neohromí, ale u Focusu je to o něčem jiným. Focus si nejvíc užiješ na zakroucených okreskách. Tam oceníš agilitu podvozku k zatáčení a ještě nějakou takovou odevu od řízení. Třeba taková Astra H/J je v tomhle ještě o dost nudnější. Možná je potřeba si ty samý zatáčky projet s jedničkovou oktávkou po přesednutí z Focusu a rozdíl poznáš okamžitě. Spoustu nezkušených zaměňuje zábavu za volantem s porcí výkonu, popř. poměr koně/kila, ale ono to tak úplně nefunguje. Teda možná když na dálnici předjíždíš naftovou Oktávkou 1.6ku Focuse, to je hned adrenalin :-D.
A jsme u jádra pudla. Podle mě je ideální auto na dálnici silnější nafťák s dlouhým rozvorem. Superb, S-Klasse, A6. Nemusí to zatáčet, jen by to mělo bez námahy letět rovně 150. Do města je fajn malej chcípák, protože s ním stejně běžně nepoletíš víc jak 80 a potřebuješ v klidu parkovat. Typicky Fiesta, Peugeot 207, Pandur(Fiat Panda). A na okresky zas různý hothatche, kupíčka a Miaty. Fofo je takovej univerzál. Dálnici to tak nějak dá, do města to neni moc velký a na okreskách to není kdoví jak rychlý, ale dají se s ním střihat svižně zatáčky.

reagovat
Bavoraczech
01. října 2018, 10:27
0

Jinak moje první auto byla naftová Astra G. Nebyla špatná, byla (oproti recenzím na netu) velmi spolehlivá a bezpečná. Brácha vyvázl z bočního nárazu do stromu na stranu řidiče s rozseklým ramenem od skla a otřesem mozku. Boční sloupek energii pohltil.
Druhý auto byla Alfa Romeo 156 se sportovním packetem a jak jinak než 1.9 JZD. Tehdy byla velká obliba si kupovat agrární motorizace, protože když chytne turbo saze, jede to jak zběsilá svině a zároveň papká 5 litrů na 100. A přestože měla jen 77 kW, tak tam ten zájem o sportovněji laděná auta začal. On totiž ten jízdní rozdíl oproti Astře byl enormní a člověk se v tom autě cítil tak nějak vyjímečně.

reagovat
ReVolte
02. října 2018, 08:55
0

Tak hned na začátku jsem si říkal jestli to na fotce není moje bejvalka. Stejná barva HTB v Ghie, akorát já měl 2.0 Duratec. A musím říct, že na něj pořád vzpomínám, zábava za volantem, vcelku spolehlivé, prostorné a při vysoké škole mi dělalo parťáka na dlouhé tripy do Itálie a zakroucené vlásenky. Plus těch dodělávek ve stylu novější sedačky, rádio, ALU etc.
Nevím jak s tou 1.6, ale dařil se i lehký liftoff oversteer, když člověk chtěl a řazení + řízení paráda :)

reagovat
Ny
Nyte
21. října 2018, 17:35
0

FoFo 2 jsem měl taky v hledáčku, ale vyděsily mě pověsti o celkové netrvanlivosti, které jsem našel na českých internetech. Tak či tak, jestli 4 roky jen měníš olej, tak buď rád. Co by za to někteří z nás dali :-) A výkon? Jak se to vezme...zabavit se dá i s 60 koňmi.

reagovat