načítám data...

86 nádrží benzínu

14. ledna 2018, 14:55 26 komentářů RCNP

Kilometrové (polo)jubileum s BRZ i rok od posledního blogu se nachýlil a společně s dalšími znameními vesmíru mě to donutilo vrátit se aspoň s jednorázovým updatem. Včetně malého globálního i českého okénka o situaci ve světě toyobaru. Jak si stojí u nás? Jak si pořád stojí u mě? Pořád mě baví nebo už přišel čas koupit Octavii RS TDI? Sorry budete se tím socio-ekonomicko-benzínovým průzkumem muset pročíst.

zobrazit celou galeriiRichard  : 86 nádrží benzínu

Jelikož už je to rok od mého posledního příspěvku na tuto platformu, tak si neodepřu rychlé repete dosavadního života s BRZ. Na začátku jsem lehce zkratovitě, ale o to líp vybral z tehdejší nabídky více či méně zajímavých aut právě toyobaru. Připomenu, jako daily a jediné auto v garáži, na celoroční provoz. Nechal se následně unášet tím podbízivě hravým charakterem lehké zadokolky. Naučil se v rámci možností (mizerně) využívat klasické koncepce, jak pro zábavu a vlastní zdokonalení, tak pro čtení nestandardních situací skrze tuto komunikativní horu kovu. Zároveň, ač  zprvu vystrašen, jsem do té doby prožil dvě skvělé zimy s třetí zatím stále v očekávání. Ale teď už zpět do současnosti, respektive nedávné minulosti.

 Ve stejnou chvíli, kdy mě už začal docházet čas na psaní se naštěstí pan Krab chopil žezla a přebral štafetu ve vychvalování toyobaru, jakožto mého hlavního poslání na této planetě. Zároveň v rodině toyobaru došlo toho roku k velkým změnám, které velkou měrou zasáhli i českou scénu. Přišel facelift celého line-upu, který připravil svět o jedno z trojčat, americkou verzi toyobaru – Scion FR-S. Popravdě žádná škoda. Scion byla trochu zbytečná značka s divnou image a z původně značky pro mladé se stal přesný opak. Značka pro důchodce a další lidi, co lákají děti na cukrátka. Druhé generace populárních modelů se staly jakousi karikaturou sebe sama a započal pád. V případě toyobaru to znamenalo, ale jen změnu jména na Toyotu 86. Což už se podomácku dělo od uvedení modelu v USA. Taky vám přijde zvláštní, že někdo vymění všechny znaky na autě i když to zlepší "jen" na toyotu? To je asi odpověď na to, jakou image onen scion měl. Ale to je situace za oceánem, zpátky k nám. Facelift nebyl jen o odstranění Scionu, ale i klasickým faceliftem. Na první pohled nic převratného, jen uhlazení vzhledu novými světly (ty se povedly), novými nárazníky (ty se u toyoty nepovedly) a tu a tam jiný a lepší materiál v interiéru. Technicky by se zdálo vše při starém, jelikož výkon i točivý moment zůstali nezměněny. Ale místo jedné velké změny přišla hromada menších. Hlavně s důrazem na vyšší výdrž a spolehlivost. Ano u auta, které je už tak velmi spolehlivé. Prostě Japonci. Kritické díly byli vyztuženy, posíleny nebo vyměněny za lepší. To včetně bloku motoru, synchronů převodovky, podvozkových komponent, ale i onoho interiéru s lepším slícováním a materiály. Pokud byste se tím podrobně pročetli, tak zjistíte, že to jsou přesně věci které trpí při "nevybíravém" používání. A ty kosmetické úpravy? Jak to říct, jednoduše se podívali, za co lidé vyměnují jejich světla, křídla, nárazníky a tak dále a udělali si takové best of . Dokonce i ten relikt, který se vydával za rádio zmizel! Plus malá poznámka: zatím stále žádný stop/start nebo eco-mode. Takže mluvil tady někdo o naslouchání zákazníkům? Netřeba se potom divit jak zareagovali lidé. Zejména v ČR.

Najednou jako by nebyl týden, kdy by do českého klubu majitelů toyobaru nepřibyl nový člen s novým BRZ. Proč nepíšu BRZ a GT86? Protože jen BRZ. Nechci to moc rozmazávat, ale na rozdíl od českého zastoupení Subaru, toyotě je osud GT86 úplně fuk. Nepropaguje, nemá předváděčky, nemá reklamu a vše zabila velmi sebevědomou cenou. Aby bylo jasno jak se věci mají, tak pár čísel. Ze začátku každá značka u nás prodávala cca 20 aut ročně. Toyotě poslední tři roky padaly prodeje až na jeden (!) kus v roce 2016 a dva kusy v roce 2017. To je už tak uncool, že ani hipsterovi by to nepřišlo cool. Přičemž BRZ poskočilo z 20 kusů v roce 2016 na 47 v roce 2017. To je nejen živá ukázka nějaké snahy, ale pokud byste se podívali na prodeje v jednotlivých rocích, tak zjistíte, že 40% všech prodaných Subaru BRZ se prodalo loni! Čímž se vrátím k původní myšlence, než jsem se zase nechal vyprovokovat tou bláznivou toyotou. Toho roku přibyla velká spousta nových členů, kteří tomu naštěstí podle všeho zatím dávají co proto. Což bylo i vidět na každoročním srazu platformy 86 - Enjoy86. Majitelé, co se nebojí s tím jezdit jak se má a hlavně svojí aktivitou pohání malou českou komunitu. Tímto bych to skoro mohl ukončit a jen říct, že loňský rok byl velký kolotoč různých zážitků, ale nepřipravím vás o to.

Když začnu, tam kde jsem skončil, tak jsem bez úhony doklouzal zimní sezónu a už se těšil na letní směs těch strašných gum z priusu. Objektivně doopravdy bizarní gumy, ovšem toyobaru na nich bylo naladěné  a tak fungují bezvadně. Běžná guma na denní ježdění, která nedělá rámus a nemusíte se bát za deště. Ač ideál to také není. Takže neubírá na denní použitelnosti, ale zároveň díky ekologickým vlastnostem, které užijete na priusu, má krásnou lineární předvídatelnou ztrátu gripu. A pravděpodobně aby řidiči priusu nemuseli často kupovat novou pryž a tím zabíjet lední medvědi, je jejich výdrž naprosto oslňující. V podstatě přežili dva mezinárodní srazy v Sosnové, dvě a půl ostré letní sezóny to vše s nájezdem cca 35 tisíc km. Znova si dovolím připomenout malé zamyšlení jakých těch 35 tisíc km muselo být. Bohužel už ke konci loňského léta byla velmi znát hlavně únava směsi, než úbytek vzorku. Nespočetněkrát byly přehřáté do lepkavosti a zase zchlazené, což se projevovalo dost nepředvídatelným chováním na limitu a za mokra. Prostě už byl čas poslat je do křemíkového nebe, ač tady spíš uhlíkového. Nicméně než se tak stalo je třeba na ně zavzpomínat se slzičkou na tváři a vzpomínkou na jejich poslední léto. Léto, které právě přineslo spoustu nových členů, ovšem se stejným pohledem na zábavu za volantem, jen už ve větším balení. Kulisy českých hor, stejný zápal a stejná technika v jeden čas na jednom místě jsou opravdu velká přidaná hodnota vlastnictví této divoké japonské hromádky plechu. Přitom člověk nemusí cítit výčitky z hrubého chování a vysoké rychlosti, jelikož toyobaru je postavené pro reálný svět, ne ten tabulkový kde větší je lepší.

 


Po přečtení předchozích rádků asi není třeba se ptát zda, mě BRZ pořád baví, ale nemůžu říct, že bych neměl hříšné myšlenky. V tuto chvíli jsme dosáhli 50 tisíc kilometrů společného dovádění i běžného denního dojíždění. To během posledních zhruba dvou a půl let. Za tu dobu jsem projel cca 86 nádrží vysokooktanového benzínu, promáznul motorem cca 20 litrů oleje, přitom flaška na dolívání zůstává stále zavřená. A stejně nedramatický je i další servis. Jak by řekl správný bazarista, jen jsem dolíval kapaliny. Žádné horrory, žádné divoké historky ze servisu, žádné rozsvícené kontrolky, ba ani prázdná guma. Kéžby se to dalo říct o drobných šrámech, kdy jsem si vybral smůlu u odletujícího kamínku na dálnici, který dokázal najednou poškrábat až do základu přední nárazník i kapotu. Nevím jestli bohudík nebo bohužel, že tyhle šrámy nemají žádnou zajímavou historku z touge. I tak bylo odstavení auta na asi dva týdny, kvůli lakování a opravě kapoty, poněkud nepotěšující. Nejen během této přestávky, ale i během celého roku, naštěstí i z jiných důvodů, jsem byl tak několikrát vystaven srovnání s řadou více či méně zajímavých aut. Ať už jde o Golf Cabrio, který nadobro odehnal všechny hříšné myšlenky na short shifter. To několikadenní kvrdlání lžící v řídké polívce, kterou někdo vydával za převodovku mi ukázalo jak jsem zhýčkaný tím krátkým, přesným a pozornost vyžadujícím řazením. Ovšem střecha dole je asi moje Nemesis a zaselo to ve mě semínko, které bude potřeba jednoho dně sklidit. I z tak mrzkého stroje jako je Golf s dýchavičnou 1.2 TSI to dokáže udělat auto, které dokáže svým způsobem bavit, ač to rozhodně nebude skrze jízdní vlastnosti, motor, řazení, nebo cokoliv spojeného s mechanikou nebo dynamikou. Bohužel zkušenost a návyky z BRZ dodávala tomuto krátkému výletnímu soužití nebývalou dávku frustrace kdykoliv střecha nebyla v kufru. Naštěstí to bylo jen kráké intermezzo během pobytu u moře. Tyto drobné pocity frustrace se projevovali téměř při každém přesednutí do čehokoliv jiného. Možná jsem se stal haterem, nebo ještě hůř hipstrem. Měl jsem možnost projet se v téměř kompletním line-up BMW, kterým jakoby chyběla taková ta špička, třešnička na dortu. Pokud se tedy nevydáte do rohu showroomu s těmi trojbarevnými písmenky. Což se mi jen potrvdili moje prvotní pocity při výběru auta před třemi lety. Ten pocit, že všechno je tak na 80-90%, ale nikdy ne na sto. Což furt dělá z BMW dost dobrou značku s dobrým výběrem, pokud si budete dávat pozor v konfigurátoru a vyberete si ty špeky, které BMW pořád má, a paradoxně i ne tak vysoko v nabídce. Což mi u ostatních němců trochu chybí. O všelijakých SUV, kterým se člověk dneska nevyhne se snad nemá ani cenu vyjadřovat. Bylo by to jak nefér, tak bych asi ani nedokázal dostatečně popsat pocity strachu, když to člověk podvědomě poskládá v první zatáčce jako v BRZ a čeká stejný výsledek. Code brown. Navíc nejsem člověk hoden je hodnotit, jelikož nepasují na můj život v tuto chvíli. Ale abych jen nehejtoval, tak jsem byl velmi mile překvapen jak z nové 911, tak i Caymanu, pardón 718 Cayman. Nechci dělat dlouhosáhlou recenzi, jen bych chtěl vypíchnout, že až na takhle vysokém schůdku jsem si připadal, že se někdo dorovnal a někdy i překonal řízením a podvozkem. Což je největší prim celé rodiny toyobaru. To vám dá doopravdy dobrý pocit, že to automobilky ještě umí a je možnost jít i někam dál. Předjímám něco? Rozhodně ne. Určitě jsem ještě nevyužil všechen repertoár BRZ a myslím, že dalších minimálně pět let ještě budu pomalu uždibovat z toho velkého koláče zábavy, který mi cpe BRZ do pusy. Budu mlsně koukat na novou Supru a Alpine? Určitě. Trochu doufám, že nebudu muset srovnávat, ale toyobaru snad nebylo svým pojetím aktuálnější než je dneska, kdy se značky zase zpátky vrací k lehké váze a jednoduchosti. Ona Alpine má jako prodejní motto nízkou hmotnost a i Porsche začlo chrlit puristické modely jako 911T, nebo GT3 Touring. Nějaký závěr? Manuál, zadokolka, samosvor a v dnešní době zapomenutá hodnota ve formě atmosférického motoru je recept, který fungoval a funguje stále. I když vypadala před šesti lety koncepce toyobaru jako staromilství, tak dnes je to spíše síla v podobě nepropadání aktuální módnosti a opravdické naslouchání cílové skupině. A to mě nejen baví, ale i těší.

Tak snad ne až zase za rok

Richard Co Nemá Přezdívku.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Goldies
14. ledna 2018, 23:02
1

Paradni cteni! Diky moc! A rozuzleni prezdivky na zaver? Bomba! :-)

reagovat
jc
15. ledna 2018, 08:57
1

Jo tresnicka na zaver fajn :)

RCNP
15. ledna 2018, 10:25
0

Díky! Tu přezdívku jsem dlužil vysvětlit pár zdejším členům. Jinak ač jsem tady nebyl poslední dobou dvakrát aktivní, tak zrovna tvoje blogy s MR2 jsem četl vždycky. Ty mě hodně baví.

jc
15. ledna 2018, 08:55
2

Diky za souhrn. Prislo mi to mistama takovy jako skoro louceni (spis teda s blogem nez s autem :) ale to snad jen na chvili prevazila litost nad tim, ze nejsou kapacity psat casteji :) Cemuz rozumim.

Jsem rad ze je vic lidi provozujicich tyhle veci jako daily / v zime / jakkoliv. Nechat to stat v garazi zvlast kdyz je kluzko nebo nasnezeno by byla velka skoda.

Se Scionem a hlavne faceliftem to vidim stejne. Krome toho predku Toyoty (ktery se klidne muze podilet na tech bidnych prodejich) vsechno fajn zmeny.

Prodeje jsou super, 47 kusu nemela Toy+Sub v prvnich letech ani dohromady. Z pohledu budoucnosti ta nesymetrie nevadi, spis naopak. U Subaru bych se zariznuti druhe generace bal vic nez u Toyoty.

reagovat
RCNP
15. ledna 2018, 10:39
1

To spíš taková podvědomá neurčitost a obecně tohle bilancování je pocitově takový uzavírající, ale snažil jsem se tomu nedat úplně uzavřenej konec. Tak snad to není loučení. Minimálně zkusím zdokumentovat jak se budu asi za dva měsíce stěhovat, tak to bude dobrá komedie :D

Kupodivu těch lidí není tak málo, ač málo lidí to má jako úplně jediný auto. I teď přes zimu pořád děláme srazy a vyjížďky, což je super.

Ten vypadá trochu divně, jak želva ninja. Tady je jedna z mála situací, kdy jsem rád, že máme povinnou značku i vepředu, jelikož to zakryje tu největší bouli :D Myslím, že MY2017 a MY2018 budou asi nejvyhledávanější kousky v budoucnu. Všechny ty nový hračky, lepší a hezčí světla, plus o poznání líp nastavená kontrola trakce jsou fakt hezkej bonus a zároveň ještě nepřišel ten stopstart a účinnější katy, o kterých se spekuluje pro MY19 pro tu novou normu.

Ještě jsem přidal do galerie čísla prodejů. Vždycky měli max 20 kusu, ale nikdy ne najednou a pak to poslal toyota do kopru jak jsem psal. Je videt jak to fakt hodne skocilo pro subaru s tim faceliftem a zaroven jak toyota zdrazila o 100K a uplne ztratila snahu cokoliv prodat. JInak dalsi generace jsou potvrzeny pro obe znacky. S tim ze uz to pojede asi zvlast, jelikoz toyota chce pouzivat svoje motory a tak nejak podle sebe utvaret tu novu image znacky co enni jenom pro duchodce. Tak se s nekym zase asi spoji jako s toyobaru a novu suprou. U BRZ bych cekal ze asi pouzijou stejnou platformu jako ted a mozna taky udelaji podobnou kooperaci s nejakou dalsi znackou.

jc
15. ledna 2018, 11:00
0

Pro mne je z faceliftu nejlepsi ten Track cudlik misto Sportu. Pak zadni svetla. Pak hardening motoru a prevodovky. Pak vsechno ostatni.

Tabulka prodeju zajimava, hezky jsme to otocili :-D

Pokud bude mezi 2. generacema BRZ a GT86 vetsi rozdil (treba jine motory), tak bude aspon vetsi vyber. Treba se dockaji i ti milovnici turba (ja bych radeji atmo nebo maly elektrokompresor).

krab
15. ledna 2018, 11:17
0

Rozuzlení přezdívky je super. :) Na to bychom nepřišli, asi jako na to, když heslo = "heslo" :-D
Je legrační jak špatně se vysvětluje nemajitelům BRZ/GT86, že je to tak dobré sportovní auto. Člověk je pak (jako už jsem já) terčem posměšků, že si prostě jedu tu svojí GT86 mánii a nic dalšího nevidím. Jenže to auto se ti fakt dostane pod kůži a hlavně není moc alternativ v nových relativně dostupných. A hot hatch jo ... teď je pár fantastických, ale pak sednu do Toyoty a je to tam. Prostě asi za FWD hot hatch bych jí nevyměnil.

Ten nový track mode má být dobrý. Stabilizace na té původní co mám já MY2013 je prostě blbě udělaná. Ale když jedeš čistě (snažíš se o to) tak se s tím dá přežít a nevypnout to.

V jedné kompresorové jsem se svezl ( článek jsem tu dával) a jako mohlo by něco takového vyjít pro MY2019 , FA-20 kompresor. Jenže se obávám, že to bude moc drahý na homologaci a vývoj atd.. tak jedině, že by použili nějaký motor co už mají. Ve skutečnosti bych se asi nezlobil, kdyby nakonec museli použít FB16 z Levorgu a turbenou FA20 z australského Levorgu :) FB16 naladit na 200k a FA20 na 300 , dvě verze cenově odlišené , 300k verze konečně už s pořádnými brzdami a bylo by to bomba..

Jenže ty prodeje jsou mizerný ( tedy u nás už vůbec...)

RCNP
15. ledna 2018, 11:35
0

Díky! Pozor Matej byl fakt hodne blizko, jen misto prezdivky tipoval penis nebo penize :D To je celej problem. Podle me by spousta lidi co si kupujou ty ostry hot hatche klidne sla do toyobaru, ale nevyzkousi si to jelikoz je to nezaujme na tom papire.

Track mode je hodne povedenej. Neni to jen zmirnena chuvicka, ale i to jak to misto otaceni auta pomoci brzd brnkne do zadni brzdy aby se zavrel driv diferak je naprosto genialni reseni. Ten sport je na hodne cistou jizdu a spis ho pouzivam treba kdyz jedu nekde kde to neznam nebo se meni povrch a podminky, jako takova pojistka. Jinak ale jezdim se vsim vypnutym. Ten sport chyta hrozne brzo, i bez prokluzu a pak mas pocit ze kdybys vypnul vsechno tak musi umrit, ale to auto si stim poradi i bez korekce, nebo jenom malym kontra nebo lehkou praci s plynem.

Jeste otazka co daj do novyho STI, to by pak nejaka derivacemohla skoncit v pristim BRZ. Jinak se nabizi samozrejme neco ze soucasnyho lineupu, bez tech blbin od toyoty. A ty prodeje nejsou skvely ale spatny taky nejsou, posledni dobou jsou celkem stabilni a paradoxne prisnejsi limity v EU by mohli donutit Subaru vyrobit neco co projde i v EU, coz by mohlo byt novy BRZ. Ze pokud se budou rozhodovat jestli jo nebo ne, tak zalepeni mista na nasem trhu jim bude stat za to aby byli cca na nule. No uvidime, tohle uz je divoka spekulace

jc
15. ledna 2018, 11:47
0

Nemyslim si, ze Subaru bude podle EU neco delat, kdyz toho v EU prodaji minimum proti zbytku. A zvlast u tak okrajoveho auta, ktere jim navic uplne nesedi v rade.

RCNP
15. ledna 2018, 12:06
0

Ciste kvuli EU ne, ale myslim ze si reknou ze ted na tom sice asi moc nevydelali, ale pribylo jim hodne novych zakazniku. Hlavne v US a zbytku sveta. A kdyz budou mit ted halt s STI, tak si reknou ze aspon budou mit neco v EU co by mohlo uspokojit ortodoxni zakazniky.

Vr
Vrooom
15. ledna 2018, 12:26
0

Krab. Tak oni maji ten motor oturbeny a neprodavaji to s tim, sakra to jsou ignoranti ...

krab
15. ledna 2018, 13:16
0

Já jsem o track mode právě zaslechl dost chvály a viděl i nějaký videotest, kde to zkoušeli, jak to funguje. No, bohužel to nefunguje tak snadno jako SW aktualizace u iphonu , upgradnout naše modely na ten systém jaksi nepůjde :(

Vroom: no pro APJ ( austrália, pacific, japan) trh je Levorg ( na to jsem nedávno koukal) v nabídce s FA-20 Turbo, 197kw , 350 n.m. Motor je označený jako DIT a nabízí se pouze s převodovkou CVT. Takže tady by ještě byla další věc - spojit ho s převodovkou BRZ a mít tu převodovku odzkoušenou na větší točivý moment. Plus zadní diferenciál atd... Protože normální BRZ má 205N.m v maximu, více méně od 2500 vytváří nějakých 180+ N.m stabilně. A to je proti tomu turbomotoru vlastně skoro poloviční hodnota.

Uvidíme jestli se na nás na Evropu Subaru nevyprdne, jaké bude STI a z toho by se pak dalo odvodit.

jc
15. ledna 2018, 15:40
0

Ono je to slozitejsi, ten oturbeny motor (FA20F) uz nema Toyotackou hlavu, ale vlastni Subaru reseni primeho vstrikovani. Nevim jestli umi kombinovat primy a neprimy jako FA20D a co vsechno by se muselo upravit. A taky nevime, jake jsou dohody mezi Toyotou a Subaru.

krab
15. ledna 2018, 15:59
0

to je vlastně pravda. Ty motory mají každý jiné hlavy + jiný systém vstřikování. Každopádně, ono by se nám to vymýšlelo ... konstruktérům ve výsledku asi taky , i věřím, že ta manuální převodovka zvládne i těch ca. 350 n.m , kamenem úrazu jsou náklady na testování + homologace. A teď se člověk ještě zamyslí, kolik by se prodalo u nás v ČR ( ať zůstáváme doma) MY2019 Subaru BRZ STI ( větší brzdy, FA20F motor, 223kw / 300k ať je to kulaté, 370 n.m - cenovka 1.149 miloše ...

Jakoby vznikl by asi fantastický řidičský stroj, ovšem pro takové 4 zákazníky v ČR. :) A možná 500 v Německu ..

Možná, když má teď ta Hjundajka našlápnuto s tou N divizí, mají tam toho Alberta od BMW M divize, tak oni něco placatějšího 2+2 možná i vyrobí dřív než Subaru :)

Horší, jestli Subaru pro MY2019 bez náhrady přestane dovážet STi , zůstane fakt jen BRZ ( nevíme do kdy) a jinak zbytek bude jasná konfekce aut pouze s CVT převodovkami.

Vr
Vrooom
15. ledna 2018, 18:11
0

Ja bych to nevztahoval k STI, ja bych to postavil spis bliz k wrx, tech 197Kw by stacilo. Navic si nemyslim, ze by to melo byt extra ostry naradi. Motor z wrx, brzdy z wrx, nejaky nizsi stupen vybavy at se i s turbem zachova cena. Imho kupe se svorem, 270k za 800k Kc vypada mnohem lakaveji kdyz si to clovek porovna s nabidkou HH.

ToMyx
15. ledna 2018, 11:39
1

Moc fajn čtení! Díky i za narovnání přezdívky, tipoval jsem si co to asi bude:-)
Ať stále nese radost ta hromada japonského plechu!

reagovat
RCNP
15. ledna 2018, 12:07
0

Diky! Zatim jsem velmi pozitivni, takze radosti bude jeste dosti a snad i dlouho :)

beastar
15. ledna 2018, 14:25
-1

Lol ty prodeje to je mazec.

I couldn't believe what I was living,
So I called my friend Johnny, and I said to him:
"¡Johnny, la gente está muy loca!
What the fuck?!"

Jinak pěkná kára Ricky. Časem stejně dojdeš k tomu že je potřeba o 300 koní víc. Nějaký to GT křídlo. Guma za 12 klacků a tankovat jen 100vku benzín. Dočkej času. Tohle musí bejt v Pařížský večer docela nuda ta je totiž rovně a na konci přes rukáv a plnej....

reagovat
RCNP
15. ledna 2018, 16:00
0

:D Nerikam ze nebudu pokracovat vys, ono to asi stejne nepujde jelikoz i fabie bude mit za chvili 400 koni. Ale zatim vlastne jedinej problem byl podvozek a rizeni. To treba aspon ten cayman nebo 911 se ridej dobre i kdyz nejdes zrovna 300 a neni to velkej motor na slabym aute.

Knightrider
15. ledna 2018, 14:38
2

Nikdy jsem v tom nejel, ale jsou to určitě skvělý auta a řekl bych, že i ten facelift jim vyloženě prospěl. Radost určitě dělá obrovskou a když se k tomu potom přidá parta nadšenců se stejným autem, tak to nemá chybu. :-)

reagovat
RCNP
15. ledna 2018, 16:00
0

Jak rikas, jen ja tim zabil tisic slov :D

krab
15. ledna 2018, 15:09
0

Jinak pro těch nás 116 majitelů ... možná nás je 125 ( pár si přivezlo už ojetiny) , nechcem sepsat časem nějaké "rady nekonečného tunnera" ? Protože FB fórum je tím plné, ale možná by stálo za to, udělat nějakou dobrou sumarizaci všech nejoblíbenějších úprav a servisních rad.

Jestli by vás to bavilo tak udělejte blog JC a RCNP .. případně bych třeba vyrobil i článek, ale všechno si to úplně nejlíp nepamatuju, tak bych asi na vás dva chodil s dotazy :-D

Co myslíte? Četl by to někdo?

reagovat
jc
15. ledna 2018, 15:44
0

O svych upravach (zcasti obecnych netoyobarovych) casem napsat chci, uz mam i nejaky seznam. Klidne by to mohl byt spolecny clanek. Na FB ale nelezu.

RCNP
15. ledna 2018, 16:02
0

Jj, tohle jsou jen ofiko prodeje. Tech dovezenych bude jeste par. Jinak ja to mam v podstate seriovy az na nejaky blbinky. Jedina vec ktera stoji za zminku jsou mozna tak brzdy.

jc
15. ledna 2018, 18:10
0

Vetsina z tech mych veci jsou ty blbinky :)

RCNP
15. ledna 2018, 19:21
0

Prave, ja jsem vyplacal asi kilometr ctverecni alcantary na interier, ale nejak to asi neni nejucelnejsi a nejpusobivejsi uprava :D Ac asi nejvetsi rozdil udelaji gumy co se tyce pomeru efekt/cena. Ted na leto koupim jen lehce lepivejsi gumy s trosku tvrdsi bocnici, jelikoz mi vadi jak ty primacy vali. A myslim ze to zase bude jezdit znatelne jinak.