načítám data...

Půl roku s Míšou Lancer Evolution VI

13. června 2023, 15:09 18 komentářů wdave_t

Minule jsem psal o pořízení Eva a počátečních dojmech a výdajích. Od té doby mám pár nových zážitků, poznatků a výdajů.

zobrazit celou galeriiDavid .: Půl roku s Míšou Lancer Evolution VI

(Předchozí díl blogu zde.)

Začnu těma výdajema. Auto nepotřebovalo nic akutně, ale pár věcí tam bylo starých a unavených, takže se měnily přední brzdy (kotouče i desky), komplet pancířový brzdový hadice a závodní brzdovka, siláče diff, uložení předních stabíků, zadní příčná ramena, drážkový řemen+kladka, rezonátor dostal novou výplň atd. Nechal jsem dodělat rychlo-odpojovák baterie. Krom toho jsem dokoupil zástěrky, nechal odstranit přidanou nabastlenou elektroniku (ještě od Japonce), navoskovat spodek, pořádně umejt celý exteriér a navoskovat lak, začernit hnusné gumové a plastové díly. Jo a ještě upadlo sklo z mlhovky, což se dle fór prý občas stává, tak jsem sehnal jinou (z druhý ruky za strašný peníze, protože už nejsou) a nechal obě nějak lépe přilepit, abych to za chvíli neřešil zase. Koupil jsem si taky japonský bluetooth/FM transmitter, abych mohl poslouchat hudbu z mobilu skrz kazeťák – a japonci mají jiné FM frekvence než my, takže taky dobrý… A okolnosti mě donutily pořídit si pasivní antiradar :D 

A teď zážitky. Vzal jsem Evo na svou první akci s Klubem sportovních aut (KSA), jehož jsem se letos stal členem. Akce to byla pěkná, ale Evo bez aktivního středového diferáku ACD (tzn. evoluce 6 a starší) nepošle dozadu víc než 50%, takže i na mokru s přefoukanýma zadníma kolama se tomu nechtělo jít do smyku, ale občas se nějaký powerslide povedl (přikládám video) a hlavně jsem si trochu osahal chování auta na limitu na mokru. Hlavní poznatek je, že moje nový letňáky Michelin PS5 drží hovadsky a že Evo není na kraviny, ale prostě chce jet za každou cenu rychle a efektivně. Tam kde ostatní kroužili driftem dokola, tam já sem jel kolem dokola čistou stopu 80+km/h na hladkym kropenym povrchu navrženym na to, aby to tam snadno klouzalo a prostě se to nechtělo utrhnout, ani s jedním kolem ve vzduchu :) Martin Semerád, který koučoval mojí skupinu, to zkusil taky – ne na tý kružnici, ale na takové menší kropené trati. Jemu se to nakonec povedlo nějak rozhoupat kombinací všech technik najednou, včetně brždění levou nohou, do kterýho jsem se pouštět nechtěl. Po pár lapech na testovacím okruhu zvaném “mini Sosnová” mi auto vrátil a já utíkal do lesa vyhodit oběd. Cestou zpátky z této akce v německém Gross Dölln jsem otestoval maximální rychlost na autobahnu, což bylo docela vtipný, protože moje Evo a JDM auta obecně mají často tacháč jen do 180 km/h bez ohledu na to jak rychle jedou. Takže skutečnou rychlost od této hodnoty dál jsem viděl pouze ve Waze a zastavila se nakonec na 236 km/h, kdy mi došly převody (to bylo asi 7200 otáček na pětku).

Jindy jsem se zase jel projet s kámošem, který si postavil turbo NA miatu s hybridním turbem (EFR), což je naprostej brutus, protože nemá žádnej lag a s lehkou miatou to cvičí jako svině od nízkých otáček a malýho boostu. Stejně jsem byl přesvědčený o tom, že ho ve zrychlení zdevastuju, přece jenom mám 360 koní, 470 Nm, váha není kdoví jak šílená při 1360 kg. Takže poté, co se nám ten jeho projekt podařilo nastartovat přes laciné startovací kabely z benzínky, jsme to jeli vyzkoušet. I když jsem si zařadil ideálně a předroztočil si turbo, tak prostě zrychloval plus mínus stejně, zmetek :) Byla to velká sranda. Víte jak se říká “nikdy nezávoďte s Civicem, co má laptop na sedadle spolujezdce”? U miaty to zjevně platí taky. Samozřejmě tenhle roadster všude bojuje s trakcí, ale to je zase součást jeho šarmu a nabízí to úplně jiné zážitky než Evo.

Na krátké projížďce s kámošema s GR Yarisem a Evem VIII jsem si prohodil auto s majitelem té osmy, abych viděl co je zač novější generace Eva. Prej je VI poslední evoluce, co byla primárně postavená jako závoďák a pak předělaná na silnici kvůli homologaci, zatímco od sedmičky dál to bylo naopak. Nevím co je na tom pravdy, nicméně přesně takový pocit jsem měl z té osmé evoluce. Má ji naladěnou téměř identicky jako já, takže taky jede jak svině, ale už od volnoběhu nepůsobí tak ostře svým projevem. Řízení mi přišlo přeposilované (částečně asi dané i tím, že mám menší sportovní volant), řazení mi přišlo trochu horší (má šestikvalt, já pětikvalt). Osma má teda lepší sedačky – líp podržej. Při projíždění městem nám oběma pískaly brzdy jako když přijíždí vlak, musel jsem se smát. Každopádně výběru nelituju a kámošovi jsem udělal trochu medvědí službu, protože hned začal shánět šestku :))

Jízda na sněhu je samozřejmě taky silná stránka Eva a je to hrozná sranda (powerslidy, kdy zahrabou všechna kola a neuvěřitelný odpich bez ohledu na to po jakém bordelu se jede), bohužel to zatím není *moje* silná stránka, takže jednou takhle v lese jsem to rozparádil trochu moc a měl nahnědíno až ke krku - naštěstí jsem vyvázl pouze se šrámem na egu :D No, mám se ještě co učit. Klíč je udržet motor v otáčkách a turbo roztočené, pač jakmile se člověk posere a pustí plyn, tak ztratí tlak a už se ze šlamastiky včas nevytáhne, páč bez antilagu chvilku trvá než se to zas roztočí. Teorie je jasná, ale v aplikovat ji v praxi, když ti každá buňka v těle v krizovce říká, ať brzdíš, to je věc jiná :)

Dál mám v plánu vzít Evo koncem září na Nurburgring (opět s KSA), tak pak napíšu jak to šlo. Mezitím můžete sledovat občasný foto-update na  IG @evo6_cz.

PS: V galerii jsou další fotky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

StreetPro
13. června 2023, 15:39
1

Konecne fotka kufru :D jsem mel za to, ze je to tu zakazane... jinak congrats, urcite hafo srandy...

reagovat
wdave_t
13. června 2023, 17:09
0

A to jsem si říkal, že je debilní fotka a už jsem ji skoro smazal :D ale tak pro představu dobrý. Dík

beastar
13. června 2023, 19:59
2

Ty wé sem tě s tím potkal :D Tuším někde v Modřanech jestli je to možný? Bude to tak dva měsíce...

reagovat
wdave_t
13. června 2023, 20:18
0

Bydlím v Praze a jezdím, takže je to určitě možný.

beastar
13. června 2023, 20:49
2

Ok:)) Já tam mám byt a taky jezdím.. Btw pěkný to je.

wdave_t
13. června 2023, 21:12
0

Dík :) Příště mávej, budu vyhlížet Mase :D

Raspby
14. června 2023, 11:20
7

V takovém případě ale by se ti podařil historický kousek - a sice měl bys důkaz, že beastar existuje :-D

beastar
14. června 2023, 12:09
0

Náhodou dokonce ještě když sem měl Ghibli tak mě potkal někdo na magistrále. To sem bydlel v Praze. Pak mi to psal do pm. :D Btw já bych mával kdybych věděl že je to někdo odsud na sto procent. Mimochodem Krab mě taky potkal a na toho s mával jenže tam se ukázalo jak petrohradský řidič to je. Kouká hlavně dopředu a jiné směry ignoruje..

Sa
Sato
14. června 2023, 22:48
1

Super! Díky za upade, niet na takéto autentické skúsenosti. Inak ako to že v 8me bol 6kvaly ale v desiatke len 5?
Inak už v hlave píšem "púlrok s m135i" a myslím, že to nákladoch asi "vyhrávam" :(

reagovat
wdave_t
14. června 2023, 22:53
0

Ad 5q vs 6q. Právě proto. Odjakživa byl 5q, zkusili dát 6q a neosvědčilo se a vrátili se k 5q. Je odolnější a mně se s ním i líp řadilo

Vr
Vrooom
15. června 2023, 08:57
0

sato: To jsem zvědavý, já mám M140 a zatím to jezdí jen na olej, filtry a zadní gumy >:-D

Jinak to evo má něco do sebe, ale asi by mi vadilo že to je tolik na grip a málo na rozevlátou prdelku :-))

Vr
Vrooom
15. června 2023, 09:00
0

Tady jsem kdysi koukal na video, moc jsem tomu nerozuměl, ale N55 moc nechválil a naopak, že ta B58 je lehká na práci a konstrukčně podobná nafťáku :))

StreetPro
15. června 2023, 15:25
0

Mno, je hezký, že lágry drží, ale zase se na 120tis km štípnul píst no. 6, což moc o kvalitě ne/vypovídá...

Sa
Sato
15. června 2023, 18:14
0

Určite napíšem blog, keď budem mat všetko ako tak doriešené. Zase taká tragédia to nie je, ale je to prvé moje auto čo do servisu nedošlo po vlasntých...

D
D
16. června 2023, 17:26
0

Gratuluji k velmi zajimavemu super auto. Neodpustim si ale dotazs humorem samozrejme:-). K cemu v takovem aute FM transmitter? To je o tolik pohodlnejsi resp. tissi nez Evo VIII? Ja mel osmicmu asi pred 2 mesici pujcenou a ridil ji asi 100km, uzasne dechberouci atd, ale vubec si nedokazu predstavit, ze bych si tam chtel poustet radio, podle mne by tam vubec stejne nebylo nic kloudneho slyset:-)

reagovat
wdave_t
17. června 2023, 00:31
0

Hlučnost aut moc nelze posuzovat podle generací, protože málokdo má sériový výfuk. Například moje šestka je hlučnější než kamarádova 8. Ale to je celkem jedno. Nekoupil jsem si to na běžné používání, ale spíš když jedu na nějaký delší trip a je tam několikahodinový přesun, třeba i po dálnici. Takže to je pak nuda jen poslouchat monotónní rámus. A holt je potřeba to dát nahlas aby bylo něco slyšet. Zpětně to hodnotím tak, že jsou to vyhozené peníze a v těch výjimečných případech jsem si mohl sbalit bluetooth reprák. Speciálně když cigaretový zapalovač teď obvykle zabírá napájení antiradaru / USB nabíječka. Ale to vím teď...

TheSnail
18. června 2023, 20:51
1

Super čtení, diky, vždycky si rád přečtu o soužití a něčím starým a nevšedním, jen mě zarazily fotky 15 a 16 před STK v Kralupech, moc si nevybavuju žádnou zajímavou cestu v okolí :D

reagovat
wdave_t
20. června 2023, 12:32
0

Dík. No, STK v Kralupech je trochu random bod po cestě, kde jsme se akorát sešli na půli cesty s druhým Evem a pokračovali jinam :)