načítám data...

Téma Zvuky v expanzce po vypnutí motoru

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Skipper 26. dubna 2019, 21:10
Tak po menším bádání podezírám část okruhu vedoucí k topení. Bublání v expanzce se totiž podle mého posledního zkoumání projevuje pouze když auto topí. Co se týče normálního procesu odvzdušnění, tak zde není žádný šroub, nic, dle servisního manuálu prostě zahřát motor, pustit topení naplno a je to. Tenhle postup ale u mně zjevné nefunguje, takźe o víkendu se pokusím výměník propláchnut a uvidíme.
sheogh 26. dubna 2019, 14:48
Zajimave, vicko by me taky nenapadlo. Ten zvuk je skoro urcite vzduch, ale nedava me pak smysl, proc hladina stoupne
Adam Forman 26. dubna 2019, 06:40
@PepaSFI Jo, super připomínka! U mě je nejvyšší bod právě víčko takže jsem dolil, projel, dolil, projel a pak už to nešlo dolít takže cajk. Na topení jsem přišel tak, že v tom začínal být zima :-) Jako topilo to, ale nic-moc. Ono obecně když tohle začne tak je dobrý zkusit nejdřív pořádně propláchnout výměník, chladič jestli ti to někde není přiucpaný a nechytá bubliny. Pak teda jak říká PepaSFI zjisti jak se odvzdušňuje a nakonec teda hledat kde to teče...
PepaSFI 25. dubna 2019, 19:24
je skoro jistý že tam cestujou bubliny, asi to chce správně odvzdušnit. Některý auta mají svoje specifika, chce to poptat se asi někde na foru značky kde to má všude odfukovací ventilky a jak postupovat. Někdy to jsou věci jako jestli předek výš nebo níž, jestli topení otevřít nebo zavřít, jestli v chodu nebo v klidu. Já mám například zkušenosti s Fiatama, tam je taková podivnost že nádržka není nejvyšším bodem soustavy. Bez znalosti patřičných triků to ani nenaliješ, natož to odvzdušnit.
Skipper 25. dubna 2019, 08:34
Adam Forman: Víčko je objednáno, tak uvidím. Jak jsi přišel na výměnník? Auto topí řekl bych normálně.
Adam Forman 25. dubna 2019, 08:07
Hele přesně tohle (umyvadlove zvuky z YT) mi dělalo moje cháčko a dost mě to děsilo. Pak se začalo trochu přehřívat. Nakonec jsem zjistil, že mám úplně ucpaný výměník topení a netěsní mi víčko chladicího okruhu. Propláchl jsem výměník, vyměnil víčko a zvuky to dělat přestalo.
Skipper 24. dubna 2019, 18:57
sheogh:
Takhle to vypadá.
Skipper 24. dubna 2019, 15:53
Zítra když tak nahraju a hodím odkaz na youtube.
sheogh 24. dubna 2019, 15:45
Skipper: Napada me akorat, jestli nemuze souviset s tim, ze se zastavi vodni pumpa, a neco se pak vrati o nadrzky? To by spis chtelo videt/slyset, ale prijde me to taky spis jako normalni funkce
Skipper 24. dubna 2019, 15:24
sheogh: V podstatě jo. U tohoto auta je expanzka prakticky před řidičem, takže je to slyšet v kabině. Začal jsem bádat, expanzka je černá, takže je vidět prd, vysledoval jsem to při snahách o odvzdušnění se sundaným víčkem. Vypneš motor, ozve se ,,umyvadlo,, a hladina stoupne.
sheogh 24. dubna 2019, 14:32
Jak se to presne projevuje? Vypnes motor, vystoupis, otevres kapotu, a vidis, jak stoupa obsah expanzky + ten zvuk?
Skipper 24. dubna 2019, 12:48
Njn, V12 nedělá skoro nikdo ;) Ale ptám se obecně, dělala to totiž i jiná moje auta.
ToMyx 24. dubna 2019, 11:41
Pokud je to tak, skoro bych si myslel, že je to vlastnost a cíl, ke kterému byla expanzka vymyšlená. Ale takovou odpověď jsi asi nepotřeboval. Chtělo by to někoho, kdo dělá s kočkama...
Skipper 23. dubna 2019, 22:51
Možná to popisuji trochu blbě - není to typické bublání a ani do expanzky bubliny nejdou. Prostě se v ní zvedne hladina, zvuk je to podobný, jako kdyź vypouštíš umyvadlo. Test na zplodiny ve vodě negativní.
ToMyx 23. dubna 2019, 16:29
Zažil jsem to u motoru a auta u kterého nejde o typickou vadu. Po vypnutí motoru občasné bublání. Nakonec to tím fouklým těsněním skončilo stejně. Nechci dělat chytrého, ale možná bych to omrkl. Může tam té vody pronikat jen opravdu malinko... a pak se to odhaluje těžko.
Skipper 22. dubna 2019, 20:14
Měl bych dotaz. Po vypnutí motoru se z expanzky ozývá bublání, je celkem jedno, jak dlouho jedu. Zjistil jsem, že tento zvuk způsobuje zvedání hladiny vody v expanzce, ta se jakoby napouští. Těsnění pod hlavou by mělo být ok, hadice nejsou tvrdé, okruh odvzdušněn, víčko expanzky vyměněno. Teploty asi v normě - infračerveným teploměrem hlavy 80- 93, chladič 40-50, expanzka 60-70. Nic přes 100. Některá auta to v minulosti dělala podobně (Mondeo Mk III Duratec). Z Vaši zkušenosti - je to normální jev?