načítám data...

Téma Trinom - Rust Bird

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Trinom 19. prosince 2017, 09:55
Vojta Nekvapil: Děravý to je fakt jen u tý paty domku tlumiče. Jako jo, je tam načatej podélník, ale pořád mi to přijde, jako řešitelný. Blíž k firewallu si na žádnou díru nevzpomínám.
Woyta 18. prosince 2017, 22:52
Jestli si pamatuju dobre tak kdyz jsme vyndavali motor tak na pravem podelniku nekde u firewallu byla velka dira. Takze na kastli vareni bude taky operace vyzadujici uziti vetsiho mnozstvi sprostych slov.
Trinom 18. prosince 2017, 19:20
GanGreen: Hehe, s mým časovým fondem to nebude jestli se to protáhne, ale na jak dlouho :-D
JLK 18. prosince 2017, 08:41
GanGreen: Pro nekoho takova rozsahla renovace muze byt i docela zabava, takze zajistit si konicek na par let dopredu nemusi byt nutne spatne :) Jen ty finance.
GanGreen 18. prosince 2017, 08:11
to vypadá na celkem pěknou renovaci :) tak přeju pevný nervy a dost peněz, at se to neprotáhne na několik let...
Trinom 17. prosince 2017, 18:20
Beny: Kastle byla jeden z důvodů, proč jsem to auto kupoval. Kromě květů na patách domků tlumičů je to celkem zdravej základ. Jo, vnější plechy nejsou nejhezčí, ale s tím se dá nějak žít. Nosný části jsou v dobrým stavu, což je hlavní. Ty paty domků tlumičů jsou u fox body evergreen. Hnijou i u aut, který maj najeto velmi málo. Dobře to je vidět na červeným Birdovi, kterej má najeto jen něco málo přes 100k a je to jediná zhnilá věc na autě i přesto, že je garážovaný a nejezdí v zimě. Naštěstí to není nosná část - pružiny na předku nejsou součástí sestavy spolu s tlumiči.

Tento příspěvek byl 17.12.2017 v 18:24 upravován.
Beny 17. prosince 2017, 18:06
Pěkné, Pinto je dobrej základ na kterým se nechá vyřádit. :-) Větší obavu bych měl z kasle, tam budou hodiny u klempíře lítat. A taky si pak řekneš že když už tak by bylo dobrý natáhnout nový trubky paliva, brzd a tak to bude pokračovat. Už tu zkušenost mám...
Trinom 17. prosince 2017, 13:33
Zdravíčko.
Kdysi v minulosti tady býval popis, jak jsem tomu krámu přišel, že to jezdívalo Plechcup a tak dál. To bohužel všechno odvál čas a s novým fórem jsem to znovu nezakládal.
Jak většina z vás asi ví, nebo tuší, mám rád foukané nesmysly na čtyřech kolech. Jedním z nich je i můj stříbrný Ford Thunderbird Turbo Coupe příznačně nazývaný Rust Bird. Jen v rychlosti zmíním, že je to auto na fordí platformě Fox, mající pod kapotou oturbený čtyřválec o objemu 2,3 litru z rodiny Lima, též zvaný Pinto.

První dva roky jsem se s ním poměrně úspěšně účastnil PlechCupu a v rámci možností větinou končil na bedně. Že je to auto z jiné doby, než zbytek startovního pole může potvrdit Bobash v jednom z článků o Plechcupu - https://www.autickar.cz/clanek/plechcup-2014/ . Nebudu dál pitvat historii, neboť od té doby už uběhlo pár let a žádné další akce jsem se s autem už nezúčastnil. Jednak proto, že byla potřeba větší údržba a druhak proto, že na to nebyl čas.
Nyní se přesuňme zhruba do půlky léta letošního roku, kdy jsem si konečně našel na auto čas a dotáhl ho k sobě do garáže do Brna. Jak to tak u mě bývá obvyklé, tak jsem se na nějakou serióznější práci dostal až začátkem září, kdy jsem se s ohledem na stav rozhodl, že bude nejlepší, když vytáhnu pohonné ústrojí a auto vyvařím. O motoru jsem věděl, že bude potřebovat trošku péče, tak to nebylo úplně na škodu. Jak se i následně potvrdilo, turbo a svody nejdou vytáhnout najednou, když je motor v autě. Takže následovalo "Dobrý den, motor ven" :)

V tuhle chvíli už asi nikoho nepřekvapí, když napíšu, že jsem se k rozborce motoru dostal až teď, na přelomu listopadu a prosince. To je ostatně důvod, který mě přimněl sem něco napsat. Hádám, že by to mohlo i někoho zajímat, tak celou rozborku fotím a natáčím. Pochopitelně při tom čerpám informace z různých zdrojů.
Jen pro úplnost dodám, že klimakompresor a čerpadlo servořízení zůstalo v motorovém prostoru auta.

Rozborka začla odstrojením veškerého příslušenství. Sundaly se svody s turbem, následovalo sání, rozdělovač, různé držáky, rozvody,... až nám zbyl holý motor. Po odklopení olejové vany se nám naskytl docela hezký pohled na rotating assembly (za zlatý prase si nemůžu vzpomenout, jak se tomu česky nadává). Všchno je zlatavé, nikde žádné stopy po připečeném oleji z důvodu přehřívání způsobeném zvýšeným třením.

Následovalo označení vík ojnic, jejich demontáž a vyjmutí klikové hřídele. Říkáte si, proč jsme nezačali hlavou? Inu proto, že je na to potřeba dvanáctihranný ořech 13 mm, který jsme nebyli v ten večer schopni sehnat (paradoxně 1/2" jsme sehnali, ale nepasoval), stejně jako speciální přípravek na vyjmutí ventilových vahadel.
Nyní se přesuňme o tři týdny a tři tisíce korun dál do doby, kdy ze států dorazil origo fordí přípravek T74P-6565-A. Bez něj bychom byli ztraceni. Oříšek 13 jsem už měl pochopitelně dávno koupený. Následoval rychlý proces vyjmutí vahadel a následně i vačkové hřídele.

Pokračoval jsem sejmutím hlavy a vytažením pístů (jdou jen nahoru). To, co jsem záhy viděl, mě moc nepotěšilo. Všechny čtyři písty mají poškrabané sukně minimálně na jedné straně, rovněž povrch válce nese drobné stopy tření.


Tímto se dostávám do stavu, že přemýšlím, co dál. Že to nebude levné, mi je jasné. Že mě čeká spousta práce, též. Každopádně na to, že to měla být preventivní kontrola spojená jen s výměnou vačkové hřídele, se to maličko zvrhlo na kompletní generálku. Kliková hřídel je naštěstí v pořádku, až na několik velmi jemných vrypů, takže by mělo stačit ji jen zkontrolovat a přeleštit. Ojnice se tváří být také OK. Písty moc OK nejsou, takže jsem hledal vhodnou náhradu a padla mi o oka tahle sada od Wiseco s kluzným povrchem na sukních.

Bohužel to v praxi znamená, že abych je mohl použít, tak budu muset nechat vybrousit válce, místo obvyklého honování, které by nejspíš stačilo, neboť vrypy po stranách jsou velmi mělké. Naštěstí ojnice budu moci použít sériové, což u jiných performance pístů bohužel nelze a kupovat kvůli tomu ještě ojnice za dalších bezmála $500 se mi značně nechce.
To je pro tuhle chvíli vše, teď bude následovat období nakupování dílů (najednou to bohužel nejde) a jak bude zase něco nového, tak to sem napíšu.

Tento příspěvek byl 17.12.2017 v 13:34 upravován.