načítám data...

Za odstranění palivového filtru pokuta 50.000 Kč!

11. prosince 2015, 09:49 12 komentářů Vavris Vavrisovic

Vážení čtenáři, dávejte si pozor na servisy a pravidelné prohlídky. Pokud vám totiž ty kuny proradné v servise vymontují palivový filtr, zaplatíte tučnou pokutu. Bylo to v televizi, tak to přece musí být pravda!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Do slabších a posti..  ehm, méně bystrých se prý kopat nemá. Bohužel jsme neodolali a trochu si kopnem, protože jsme zkrátka zlí, zlí…  nepěkná věc. :-) Ve včerejších hlavních zprávách na jisté televizi – a vy určitě víte které – nám bylo vysvětleno, že bychom neměli ze svých aut odstraňovat palivové filtry, jinak nám bude hrozit pokuta až 50 000 korun. To proto, že se jedná o nedovolenou úpravu zatěžující náš svět hrůznými skupenstvími krvelačných jedovatých molekul zamořujících životní prostředí.

Takže, milí čtenáři, pokud jste chtěli své auto tunit vyndáním palivového filtru, zadržte, jinak vás ruka zákona dostihne a ztrestá! V reportáži jsme se bohužel nedozvěděli, čím přesně nečistoty v palivu zvyšují výkon a proč je tato úprava tak oblíbená. Na dotaz „zvýšení výkonu motoru přidáním nasekaných koťátek do nádrže” mi google vyplivl jen diskuze o zahradních sekačkách.

Ale nyní už vážně. V odrážce měl místo palivového filtru samozřejmě figurovat filtr pevných částic, jehož nelegální odstranění má být postihováno, jen to někdo popletl. V normálním případě by nad tím člověk mávl rukou, protože chybovat je zkrátka lidské. Leč v případě televizního média, které v investigativní reportáži ze suchého a slunečného 2. listopadu označuje majitele vozidel s letními gumami za nezodpovědné hazardéry nebo radí, jak  správně používat mlhovky, si do blbosti jiných rýpnem moc rádi. Jen je vážně škoda, že místo filtru DPF nedali do odrážky rovnou filtr olejový – mohla být ještě větší sranda.

PS: Povšimněte si také výrazu ‚chiptuNNing‘ :-)

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ts
tsu
11. prosince 2015, 10:11
0

K těm zprávám radši no cement.
Stejně by mě ale zajímalo jak to bude v praxi s chiptuningem, ne že bych se vyžíval v tunění ropáků, ale naši mají Yetiho 4x4 81kW. Po zjištění že naložené po střechu to v Alpách fakt moc nejede to nechali chipnout...jak to bude na STK? Nedokážu si představit že tam budou kontrolovat SW řídící jednotky, nebo ano? Bude to mít v praxi nějaký reálný dopad a dojde k utažení šroubu, nebo se kromě klasického zaplevelení legislativy nic reálně nestane?
P.S. Filtr v autě mají, zatím :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
11. prosince 2015, 10:14
0

Tipuji tu druhou možnost, že to bude zase jen vágně napsaný kus paragrafu, který půjde jednoduše obejít. Koneckonců, musím v to věřit, jinak můžu Miatu s kompresorem a stand alone jednotkou hodit ze skály :)

Deenz
11. prosince 2015, 10:19
0

Reálně si nedovedu představit, jak by to chtěli kontrolovat, software nezkontrolují, na to by potřebovali najmout lidi, co to umí a brzu taky taky na techický nemají, takže se jen zase něco vymyslelo, ale v reálu si to fakt nedovedu představit

martin_100
11. prosince 2015, 10:35
0

Mnooo chlapcí nechci vám brát iluze ale od příštího roky by na stk opravdu měli mít diagnostiku a auta se maj napichovat....

reagovat
j3
j3rry
11. prosince 2015, 11:19
0

No ještě že mám dvacet roků starou plečku. To žádnou diagnostiku nemá :D

martin_100
11. prosince 2015, 12:29
0

ano to samý sem řek když sem se to dověděl :-D

PepaSFI
11. prosince 2015, 19:02
0

to by museli mít přístup do databází všech automobilek aby podle VIN zjistili jakou verzi SW má to konkrétní auto mít. Nejspíš budou mít něco univerzálního na základní věci takže to asi zjistí nějaký ty prasečiny co při každým třetím přidání plynu padají do nouzáku, páurboxy neboli odpor v konektoru, hustě to hulí a možná to jede chvilku líp ale většinou hůř, paměť závad plná radosti. No ale to by celkem ani moc nevadilo. Jenže na to nepotřebujou diagnostiku, většinou by stačilo aby se i sektě uctívačů mastných sazí měřily emise a bylo by vyřešíno.
Jinak celkem nepřekvapující věc, televizní bahno co si říká zpravodajství snad nikoho nemůže překvapit. Po legendárním případu vody která, můj ty světe kulatej, v mrazu zmrzla, už se těžko dá jít dál v plácání pitomostí. Dovedu si živě představit jak někteří lidi u takové zprávy nadšeně hýkají jak konečně někdo zatočí s těmahle pyrátama na silnicích a vůbec netuší že jejich zlatíčko v garáži co koupili tak krásně zachovalý a utočený možná jen trošku, má ten filtr vykastrovanej taky.

Nedy
12. prosince 2015, 18:02
0

I kdyby ji měli, tak jsou jednotky, které nepřehrávají SW trvale, nebo jiné prasárny. Prostě krabička jež se píchne do OBD a mění se mapování tam a před STK zase zpět...

ea
eagleeye1984
11. prosince 2015, 10:36
0

Super je, ze "Evidence upravenych aut" je taky nedovolena uprava! :-) Jinak palivovy filtr jsem odstranil uz davno, jinak by ta nasekana kotatka neprosla do motoru ...

reagovat
Máří
11. prosince 2015, 12:19
0

Mohl bys tam začít házet politiky co ty kraviny vymejšlej , ale asi by ti to moc nejelo...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. prosince 2015, 11:43
0

Člověk aby se pomalu začal bát jezdit v nečem jen trochu upraveným. Asi všichni ty svoje přibližovadla prodáme a začneme jezdit ve Fábii nebo Octávce v dechtu, metle a na hlínách. Blil bych z toho. :-(

reagovat
ju
justdoit
16. prosince 2015, 11:47
0

nemyslim si že by měli x různejch diagnostik protože ty zakladní s půlkou aut vubec nespolupracujou a u třetiny to vyhazuje nesmyslný hlášky( třeba u BMW) takže toho napichování bych se až tak moc nebál :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem