reklama
načítám data...

Z výrobní linky v Göteborgu právě sjíždí první exempláře kupé Polestar 1

08. října 2018, 10:50 19 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

V domovské továrně Volva kompletují sérii čtyřiatřiceti testovacích prototypů. Sériová výroba by se měla rozeběhnout příští rok v létě.

zobrazit celou galeriiNovinky: Z výrobní linky v Göteborgu právě sjíždí první exempláře kupé Polestar 1

První předprodukční série poslouží pro zkušební jízdy, marketingové účely a crash testy. Několik testovacích kusů zamíří i za polární kruh, kde se Volvo zaměří na důkladné testování baterií v teplotách hluboko pod bodem mrazu. Vyrobené prototypy jsou již stoprocentně shodné s produkčními vozy. Ty by měly začít vyjíždět z bran továrny příští rok v létě. 

Oproti původním doměnkám nebude Polestar 1 pohánět jen elektřina. Pod přední kapotou najdeme dvoulitrový benzínový čtyřválec přeplňovaný turbem a kompresorem, který bude spolupracovat s dvojicí elektromotorů u zadních kol. Celé ústrojí nabídne sílu 600 koní a 1000 Nm točivého momentu. Výkonný motor pomohou zkrotit šestipístkové brzdy Akebono.  Za zmínku stojí i sto padesáti kilometrový dojezd čistě na elektřinu. 

Pokud Vás ostré kupé zaujalo, můžete si ho už nyní naspecifikovat a předobjednat v nově spuštěném konfigurátoru. Budete si ale muset připravit 2.500 euro (cca 64.500 Kč) na zaplacení zálohy. Celková cena pak atakuje 4 miliony korun (155.000 eur). I přes vyšší cenu hlásí Volvo již více než 6000 objednávek. 

Detailnější pohled do výroby nám zprostředkuje i přiložené video:

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
08. října 2018, 11:05
0

Ta cena mně teda nemile zaskočila. To je docela úlet. Ale jinak to vypadá fakt skvěle. Jsem na to zvědavý naživo, až se to objeví v normálním provozu.

reagovat
Jakub Pospíšil
08. října 2018, 11:10
0

Cena je dost vysoko, na druhou stranu se jedná o předobjednávky prvních kousků, tam bývá cena vyšší. Uvidíme, jak to nakonec bude.

Knightrider
08. října 2018, 11:20
0

Já bych čekal, že sociál verze bude začínat někde kolem 800 tisíc a končit na dvou mega za plně vybavený auto. Tohle mi připadá vážně moc.

Jakub Pospíšil
08. října 2018, 11:23
0

To zas ne, za 800 nepořídíš ani Volvo V60. Mimoto nevím o tom, že by v současnosti někdo prodával auto s výkonem 600 koní za tak málo peněz. Čekal jsem základ u 2 milionů, což dost možná nakonec nebude tak daleko od pravdy.

Knightrider
08. října 2018, 12:06
0

Jasně, tak já myslel tou sociál verzí i nějakej základní čtyřválcovej motor. Tohle auto bych zařadil někam k Audi A5, tak bych počítal s podobnýma cenama. Za ty 4 mega už bych teda po dědkovským luxusním coupe nekoukal, bez ohledu na výkon motoru.

Chase
11. října 2018, 21:42
1

Obávám se, že toto auto nemá ambice být "dedkovským coupé" :)

Knightrider
12. října 2018, 08:29
0

Ambice možná jsou jiný, ale já v tom pořád vidím nástupce C70 a konkurenta Audi A5, co se vzhledu týče. A popravdě moc nevěřím tomu, že klientela bude jiná, než u těch dvou zmíněných aut.

Chase
12. října 2018, 08:45
0

C70 i A5 jsou standardní vozy z nabídky daných automobilek, které se liší pouze počtem dveří. To se o Polestar no1 říci moc nedá. Design sice odkazuje na stávající designový jazyk Volva, ovšem použitá technika je absolutně unikátní. Ať už se bavíme o technologii pohonu, karbonové karoserii nebo třeba průběžně regulovaným elektronickým odpružením od Öhlins, které má Polestar no1 jako první na světě. O tom si muže A5 nebo dávno nevyráběná C70 nechat jen zdát :)

Knightrider
12. října 2018, 09:22
0

Techniku nijak nerozporuju. Ale celkový dojem a zařazení auta vnímám jinak. Ty prachy bych za to nikdy nedal.

beastar
08. října 2018, 13:28
1

Bezva. Tohle je taková malá ukázka pro lidi co kvičeli u i8 jak je to jako hrozně drahý auto. Tady dáš za auto bez zadních dveří s utility factory designem 4 milany. Jasně je to Polestar bude jich pár tisícovek. Auto hezký jen tohle řešení zádě mě už asi nepřesvědčí.

reagovat
Nimrod
08. října 2018, 14:57
0

překvapuje mi počet objednávek, tolik bych doopravdy nečekal

reagovat
ToMyx
08. října 2018, 16:02
1

Si tipnu, že tady maximálně platí, že za rychlost se platí :-D
Design pěkný, výkon taky až až, ale cena nesmírná. No co, je to hold luxusní kategorie s novými technologiemi.

reagovat
Jimi
08. října 2018, 21:37
0

Volvo chce taky něco z prémiového koláče, sází na Polestar. Vypadá to pohodlně, jezdit to bude umět, exkluzivita je a design je subjektivní záležitost... Ingenlath zatím boduje s GT. Ale chtělo by to i něco pro běžnější smrtelníky...

reagovat
Pólin
09. října 2018, 08:12
0

Docela by mě zajímalo, kolik stála jako nová ta coupé od Volva, co dělal bertone...jestli to bylo taky tak šíleně drahé, nebo to bylo lidovější... nevíte někdo?
Kdyby to pak zkusili okleštit o ten hybrid a dát do toho ty jejich obyč čtyřválce, tak si myslím, že s tím udělají díru do světa...prodali by toho klidně jako audi prodá A5 si myslím teda...

reagovat
beastar
09. října 2018, 10:53
0

780 Bertone stála v roce 87 38.000 USD. Bylo to dost, ale ani o započtení inflace atd. to podle mě nebylo tolik jako 4 mio. Kč. Jenže ty auta nejde srovnávat. Snad jedině že by to nebyl Polestar ale nějakej lidovej motor. Což asi myslíš jako tu alternativu k a5.

Nimrod
09. října 2018, 14:39
0

"To commemorate the 75th anniversary of Ford Motor Company in 1978; Ford released Diamond Jubilee Editions of the 1978 Ford Thunderbird and Continental Mark V. Adding $8,000 to the price of a Mark V, the Continental Mark V Diamond Jubilee was the most expensive vehicle ever sold by Ford Motor Company at the time, raising the price of the Mark V to over $21,000 (over twice the price of its Thunderbird counterpart)"
prosrche 911cs targa '78 - 20 775 usd
volvo 262c '78 - 15 000 usd (s tím, že během pár let vyskočila k těm dvaceti)
inflaci bych do toho nepočítal, celkově se nedá moc porovnávat ceny aut kdysi a teď jen za pomoci inflace, spíš za pomoci porovnání mezi dalšími auty. nicméně ano, bertonky byly opravdu drahé

beastar
09. října 2018, 15:16
0

Tak já nevim mě těch 38.000 vypadlo s tim, že to tehdy byla docela vysoká cena, která v roce 1992 ještě vzrostla na 41k. V porovnání s těhdejšíma konkurentama to zase taková řacha nebyla. S obyčejnými auty pro lidi to samozřejmě rána byla. Asi jako 4 mio za Polestar. Nevim jak Bertonku, ale vim jisto jistě že tenhle Polestar bych si za čtyři miliony nekoupil už jenom protože designem se příliš neliší od běžných modelů a já nechci za takovou sumu auto co vypadá jako běžné modelové řady. Nicméně to nic nemění na tom, že 6,000 (zatím) má naprosto odlišný názor a zpečetily to objednávkou vozu....

Adam
12. října 2018, 07:27
0

Nejpřesnější porovnaní cen tehdy a dnes je podle mého vypočítat si, kolik bylo/je potřeba průměrných výplat na koupi.
Ps.: Nemáme tu náhodou nejdražší sériově vyráběnej čtyřválec světa? (R4 za 4 miliony... :D )

Chase
12. října 2018, 08:54
0

Když jsme u toho lamentování o ceně, tak si vezměte, že všechny coupé od Bertoneho byly standardním autem nebo upraveným vozem z běžné produkce. Tady se bavíme o autě a karbonovou karoserií, které je na nabité nejmodernějšími technologiemi ať už se to týká pohonu nebo třeba odpružení. Tady se bavíme spíš o autě, které má ambice jít směrem k zákazníkům BMW i8 nebo Tesly.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem