načítám data...

Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Volvo V60 již Autíčkářovým testem prošlo a naše redakční Zlokočka k němu mnoho výhrad neměla. Přesto Volvo tvrdí, že tahle verze je ještě lepší. No uvidíme..

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Ale nejdříve trochu té nudné historie. V roce 1996 přišlo na trh první Volvo V70. Byl to nástupce ikonického modelu 850 a hned v roce 1997 přišla jedna speciální verze. Volvo V70 Cross Country. Uvědomme si, že to byla doba před velkým rozmachem SUV. Například BMW, které v tomto segmentu dnes nabízí sedm modelů, v roce 1997 nemělo ve výrobním programu ani jedno jediné SUV.

Volvo přidalo svému hranatému kombíku pár centimetrů světlé výšky, nějaké to oplastování a samozřejmě pohon všech kol. V té době nemělo toto řešení mnoho konkurentů, vlastně mě napadá jen Subaru Outback, Audi Allroad přišlo o dva roky později. Model Cross Country už v nabídce zůstal i u další V70. A u té další. Jméno Cross Country se stalo základem zkratky XC a celé nové řady SUV od Volva. A teď tu máme V60. Ta oproti předchozí generaci povyrostla a nahradila tak model V70. Stojí tu tedy před námi přímý nástupce toho původního Cross Country.

Volvo V60 je samo o sobě velmi pohledné auto. Přejímá elegantní linie velké majestátní V90, ale přidává jim kompaktnější rozměry a dynamický šmrnc. Oplastování je decentní a autu na zvýšeném podvozku sluší. Mně osobně je toto pojetí auta sympatické, Cross Country zvládá všechny nezpevněné a zasněžené cesty, na které se majitelé vydávají se svými SUV, přesto ale zůstává stále nízkým elegantním kombíkem. A ani v městské džungli se nemusíte obávat obrubníků a jiných nástrah. Není to ani náznakem nějaký offroad, je to stále kombík, jen odolnější. Tak akorát odolnější.

Uvnitř je to Volvo. Vlastně tu není vůbec nic, co by odlišovalo provedení Cross Country od standardního modelu. Ne, že by tu něco chybělo, ale možná bych tu rád viděl nějaký drobný detail, něco, co propíše outdoorový styl i do interieru. V60 CC uvnitř tedy vypadá i funguje jako každé jiné Volvo. Velký dotykový displej dominuje středové konzoli, je přehledný a díky orientaci na výšku je ideální pro mapu. Druhý displej potom nahrazuje klasický přístrojový štít. Ve Volvu není tak konfigurovatelný, jako v některých jiných vozech, dokáže ale zobrazit veškeré potřebné informace jasně a přehledně. A vlastně ani nevím, co bych si zde chtěl přenastavovat, nějaké animace a bláznivosti, jaké předvádí třeba Peugeot, se k uvolněnému stylu Volva stejně nehodí.

Usedám tedy do báječných sedadel. Konečně se mi dostalo do ruky Volvo s sedadly v kombinaci kůže a kostkované látky. Vypadá skvěle. Sedadlům Volvo věnuje poměrně velkou pozornost a je to znát. Jsou pohodlná, dobře drží tělo a s rozsahem jejich nastavení nemám nejmenší problém. Kromě toho se i u konstrukce sedadel Volvo zaměřuje (jak jinak?) na bezpečnost. V případě nárazu zezadu jde opěrka proti hlavě a brání tak poranění páteře. A pokud by auto vyletělo ze silnice a tvrdě přistálo třeba v poli, sedadlo se propadne, čímž zmírní náraz. Náš kolega František potvrdí, že je to užitečný nápad.

Po nastartování se zvuk dieselu D4 rychle vytratí. Odhlučnění V60 je na dobré úrovni a poměrně kultivovaný diesel je prakticky neslyšný. Trochu zaskočen jsem byl jeho výkonem. Při prvních kilometrech nepůsobil, že má deklarovaných 200 koní. Auto bylo v době testu úplně nové, nemělo najeto ani tisíc kilometrů, proto jsem jej nechtěl zbytečně týrat a tlačit na pilu, nicméně svižnější předjíždění bych určitě ocenil. Jak se ale ukázalo, problém není v motoru, ale v jízdním režimu. V komfortním režimu se V60 snaží být možná ještě o fous více uklidňující, než bych si přál. Přepnutím do polohy dynamic se projev auta okamžitě změní, motor se nadechne, převodovka mu dá prostor a vše je okamžitě v pořádku. 200 koní je najednou nastoupeno v plném počtu a Volvo peláší krajinou.

Dobrou zprávou je, že jízdní režim nemá žádný vliv na podvozek. Už standardní V60 má velmi dobré jízdní vlastnosti, Cross Country posouvá jízdu o úroveň výš. Doslova. Vyšší světlá výška, vyšší profil pneumatik – to jsou klíčové faktory. Kvalita silnic toto auto nezajímá. Až když se při přesunech v rámci focení sunu za testovaným Mustangem, který zoufale kličkuje a hledá alespoň kousek asfaltu na té nejrozbitější silnici v této galaxii, dochází mi, jakou má Cross Country výhodu. Tady je klid. Katastrofální stav vozovky je spíše slyšet, než cítit. Auto si pluje na svém outdoorovém obláčku a co se děje pod koly posádku nemusí zajímat. Přitom ani ve vyšších rychlostech nemám pocit nějaké nestability, auto se nekymácí, drží stopu.

A zbytek je prostě Volvo. Pokročilé asistenční systémy hlídají okolí auta, zatímco sedíte ve svém čistém skandinávském světě. Elegantní linie všude okolo, všechno je takové jednoduché a čisté. Žádné spektakulární kombinace materiálů, tady je všechno sladěné v jeden uklidňující celek. Možná už vážně stárnu, možná mě láká ta možnost kdykoli odbočit ze silnice, když si jarní slunce začne pohrávat s krajinou a přímo si žádá o fotku. A určitě mě baví nenucená jízda po českých cestách i v místech, kde ostatní jezdí rychlostí chůze a ze strachu o drahé ráfky se jim rosí čelo.

Verdikt

Ne, Volvo není sportovní auto. Nesnaží se o nějaké drama či zábavu za volantem. Od toho tu ani není. Pokud berete automobil jako hračku a zdroj adrenalinu, Volvo není autem pro vás. Ale pokud chcete auto jako dopravní prostředek (a něco mi říká, že auto je především dopravní prostředek), potom je Volvo V60 Cross Country vším, po čem můžete toužit. Je to rychlá přepravní kapsle. A je to dobrý parťák. Verze Cross County toto povyšuje na novou úroveň, když přidává průchodnost lehčím terénem a odolnost vůči nástrahám ulic i silnic. Tohle auto vás nezradí a neomezuje. Nemusíte se obávat o jeho choulostivé ráfky chráněné jen tenkým plátkem gumy, nemusíte mít strach o hranu nárazníku při parkování k chodníku. A k tomu všemu Volvo přidává své osobní skandinávské kouzlo a nekompromisní zaměření na bezpečnost.

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 969 cm3
Výkon : 200 koní (147 kW) (s optimalizací Polestar)
Točivý moment : 440 Nm (s optimalizací Polestar)
Převodovka: osmistupňová GearTronic
Maximální rychlost: 220 km/h
0-100 km/h: 7,9 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,6 l/100 km 
Cena (V60 Cross Country D4): 1 276 400 Kč 
Cena testovaného vozu: 1 694 400 Kč 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
08. března 2019, 13:59
0

Ty sedadla jsou fakt hezký. Starosvětský vzor a moderní obvod. Zbytek auta bude taktéž fajn jen pro jiný lidi, než já. Tohle si za 1.6 koupí jen fanda do tre kronor, Švéd, volvista a nebo poslanec za Čssd.

reagovat
ma
martinw
08. března 2019, 14:44
0

To skoro vypadá, že žehlí terén líp než XC60.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
08. března 2019, 15:30
0

Něco na tom bude, pokud auto nemá vysoko položené těžiště, je přirozeně stabilnější a tedy i jeho podvozek může být měkčí.

ro
rock
08. března 2019, 16:19
0

Já bych to bral hned, akorát na to holt nemám...
Cestování v tom bude relax, dozadu se vejde pes nebo kolo... vyhovovalo by mi to.

reagovat
Fa
Fandatik
09. března 2019, 05:47
0

Narozdíl od všemožných SUV mi toto auto dává smysl (první V70 XC měla ten klasický vau efekt). Ani tehdy zbytečně na odiv dávané oplastování nebylo na obtíž. U nástupce to vyřešili lépe. Designově tento kus vypadá v interiéru moc dobře (látka/kůže). To ostatní je zmrvený jako u většiny nových aut.
Možná by se do článku vešla informace, jestli je řešena i ochrana podvozku a motoru nebo je to celé jen na parádu.
Každopádně ta cena za střední Volvo asi nebude pro každého zkousnutelná.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2019, 09:57
0

Ta cena není přehnaná, Audi A4 Allroad (což je jediný přímý konkurent, který mě aktuálně napadá) začíná o víc než 100.000,- výš a to nemluvím o příplatkové politice Audi, která to klidně vyžene až úplně mimo realitu..

Slower
09. března 2019, 16:31
0

Me jako konkurence prijdou i Levorg/Outback od Subaru, i kdyz Volvo se trochu posunulo z alternativy fajnsmekry nekam vic k premiovce.

Pe
Peppan
09. března 2019, 16:47
0

Slower ..souhlasim a usetris minimalne pul mega..preoste kdyby byl rozdil do 150tis Kc tak bych zvazoval, takhle bych jasne dal prednost Subaru...a ve finale stejne Mazda combi 4x4..a jeste bych zase neco posetril a jeste bych si uzil jizdu:) a dalsim adekvatnim rivalem je Opel Insi..Cross Tourer..

VK
VK
09. března 2019, 20:02
0

Být to ve hybridní variantně s elektropohonem dozadu, nemusí být T8, stačí možná T6, beru.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Focus Kombi 2002
Ford Focus Kombi

2002 rok výroby
73 koní výkon
1 380 ccm objem

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem