logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Volkswagen Tayron vstoupil na český trh a už jde na dračku. Škoda Kodiaq dostala tvrdého konkurenta

Máme za sebou první jízdy s nástupcem Tiguanu Allspace. Sedmimístný Tayron přidává prostor a pár zajímavostí v kabině, z palety motorizací si vybere každý.

Z prodejů předchozí generace Volkswagenu Tiguan náleželo celých 55 procent sedmimístné verzi Allspace. Když se tedy před rokem objevila generace nová – konkrétně třetí – leckomu možná přišlo podivné, že se tato varianta již v nabídce nenachází. Důvod už je samozřejmě nějakou dobu známý – VW si ponechalo v modelové řadě prostor pro zcela nové auto.

Voilá – je tu Volkswagen Tayron, poslední přírůstek do portfolia wolfsburské značky. A historie se nejspíš bude opakovat – právě teď novinka drží první příčku v počtu přijatých objednávek, kde vystřídala svého o rok staršího a o něco menšího příbuzného.  

Rozvalte se, prosím

Nový Tayron velikostí přesahuje nejen aktuální Tiguan, ale i někdejší Tiguan Allspace a v některých ohledech dokonce i vlajkovou loď značky – Volkswagen Touareg. Ti, kteří se domnívají, že je Tayron pouhý Tiguan s batůžkem, mají pravdu jen částečně.

foto: se volením Volkswagen

Ať po C-sloupek jsou auta skutečně víceméně totožná, přestože na karoserii jisté změny najdete, ať už je to vyšší kapota, hranatější lemy podběhů, nebo celkově robustnější stavba. Tayron však nabízí o 114 mm větší rozvor a vzadu obří kufr, který má v pětimístně konfiguraci XX litrů. Při používání třetí řady sedadel pak stále zůstává 345 litrů, což sice není žádná bomba, na druhou stranu však ani symbolická přihrádka na kabelku jako u některých konkurenčních modelů. Třetí řada přirozeně není nic pro dobře stavěné chlapy, počítá se zde spíše s dětmi, manipulace se sedačkami však potěší lehkostí i rychlostí. 

foto: se volením Volkswagen

Dalšími lákadly jsou například IQ.Light HD Matrix světla s 19 200 body pro perfektní vykrývání okolního provozu, akustická laminovaná skla vylepšující ticho v kabině až o 4 dB, ergonomická masážní sedadla nebo propracovaný interiér s obložením z pravého dřeva a světelnými dekory na palubce a ve dveřích. Mimochodem, na místě této podsvětlené plochy by se v budoucnu mohl objevit displej pro spolujezdce, i když žádné další detaily jsme k této informaci neobdrželi. 

Benzin, nafta, elektřina

Výběr motorizací zůstává – jak je u VW zvykem – poměrně široký. Benzin, respektive mildhybrid zastupuje 1.5 eTSI s výkonem 110 kW (150 k) a 2.0 TSI 4MOTION s výkonem 150 kW (204 k) nebo 195 kW (265 k). Zákazníci upřednostňující diesel mohou volit mezi  2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a 2.0 TDI 4MOTION s výkonem 142 kW (193 k). A pak je tu samozřejmě nejnovější generace plug-in hybridů ve dvou výkonových verzích – 150 kW (204 k) a 200 kW (272 k). Akumulátor má využitelnou kapacitu 19,7 kWh, elektrický dojezd činí až 123 kilometrů a nabíjet je možno i stejnosměrným proudem, a to výkonem až 40 kW. Na obě varianty eHybridu Volkswagen poskytuje dotaci 100 000 Kč. 

foto: se volením Volkswagen

Během české novinářské prezentace jsme měli možnost se svézt zatím naftovým dvoulitrem s adaptivním podvozkem a mildhybridní jedna-pětkou s podvozkem standardním. Komfortní režim podvozku DCC dokáže s českými rozbitými silnicemi učiněné zázraky, a to dokonce i na obřích dvacetipalcových kolech. Individuální nastavení v patnácti krocích umožňuje zvolit si libovolnou pozici od plavného pohupování až po pevnou a sebejistou, přesto však pohodlnou jízdu. Ani základní podvozek však nezklame, přestože zde bych už možná sáhla po ráfcích o číslo menších. 

A jak je na tom Tayron s cenami? Pod hranici milionu se dostává pouze výbava Limited, která stojí 999 000 Kč. Za základní diesel dáte 1 179 900 Kč a nejlevnější plug-in hybrid pořídíte za 1 236 900 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

-1 reagovat
afro-r1
17. 3. 2025, 15:54

Trochu me matou pojmy "po C-sloupek totozne" a zaroven "robustnejsi stavba".
Klasicka koncernova strategie je pridat za B-sloupek par centimetru a za zadni kola dalsich par centimetru. Zbytek krome vnejsich plechu zustava.

2 reagovat
high_fish
17. 3. 2025, 19:07

Další obluda, ve které nejčastěji pojede jen řidič jako ve většině nových kodiaků, které potkávám. V korporátech už žhaví konfigurátory.

3 reagovat
rivka
17. 3. 2025, 19:46

Zkusil jsem si, z dlouhé chvíle, nakonfigurovat tohle a Kodiaqa úplně stejně, povedlo se. Prostřelená slepice je jen o 1700 Kč levnější, takže jasně vítězí fašistovágen. Taky i proto že se mi (pokud vůbec takový výraz lze u těchto verglů použít) mnohem víc líbí.

0
Bono_
18. 3. 2025, 07:05

Zajímavý, pořád si pod názvem Kodiaq představim jako první tu původní verzi.
Tayron se mi - jako widle obecně dlouhou dobu - vlastně moc nelíbí, ale taky mi to ve finále přijde lepší než novej Kardiaq.🤔 Ještě že si to nemusim kupovat.😮‍💨😁

2 reagovat
sheogh
18. 3. 2025, 19:54

Me to prijde vsechno tak nejak stejny.

-1 reagovat
Frodo
19. 3. 2025, 10:18

Na obě varianty eHybridu Volkswagen poskytuje dotaci 100 000 Kč.

Nad touto větou, repektive slovem dotace, jsem se upřímně zasmál :D

0 reagovat
Habakukk
19. 3. 2025, 13:51

Poslední dobou mi ty hadrový sesle asi z eko plastového recyklátu připadají tak odporný. No vohavnost jak tady tak v nové A5.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte