načítám data...

Na Královec! České moře už čeká.

Vzhledem k nezpochybnitelnému výsledku referenda o připojení Kralovce zpět k České republice je nasnadě, že se naše malá země již brzy rozroste o baltskou enklávu. Kudy tam, co s sebou a jaké památky navštívit? Na to vše vám odpovím v dnešním článku a přidám i pár lákavých prognóz.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud jste nestrávili poslední dva dny v jeskyni, pravděpodobně jste si vědomi skutečnosti, že nás v nejbližších dnech čeká vpravdě historický milník. Naše země se poprvé po sedmasedmdesáti letech zvětší. Výsledky referenda v Královecké oblasti mluví jasnou řečí. Tento kus pobřeží Baltu, kterému vévodí město založené na počest Přemysla Otakara II. se konečně po letech útlaku pod nadvládou Sovětského svazu a Sovětského svazu light připojí k naší hrdé zemi.

Jistě se už nemůžete dočkat, až nastartujete svůj automobil a vydáte se na dlouhou cestu k našemu nově získanému pobřeží. Chorvatsko už není cool, máme vlastní pláže, kde si můžeme do sytosti chroupat řízky v chlebu a popíjet plechovkové pivo. Než ale začnete balit nafukovačky, věnujte pár minut tomuto článku, kde se vás pokusíme co nejlépe instruovat, jak se na dlouhou cestu na Královeckého kraje připravit a co si zde rozhodně nenechat ujít. 

Nejkratší cesta do české enklávy vede samozřejmě přes Polsko. Z Prahy je nejlepší vyrazit po dálnici D11, která vás sice zatím nedovede až k hranicím, u Jaroměře sjedete na okresky, ale ministerstvo dopravy již přislíbilo, že dálnice směrem ke Královci získá stavebně tu nejvyšší prioritu, práce na ní budou probíhat ve dvacetičtyřhodinovém režimu a díky tomu by úsek od Jaroměře k polským hranicím mohl být dokončen v rekordním čase a jeho otevření je naplánováno na desátou hodinu ranní, sedmého ledna 2044. 

V Polsku pokračujte na sever, místní dálniční síť je na tom naštěstí o dost lépe, než ta naše. Nejrychlejší, nikoli však nejkratší cesta vede přes Gdaňsk. Těm, kdo chtějí ušetřit za každou cenu (což je ta skupina lidí, co cestou do Chorvatska objíždí slovinskou dálnici po silničkách třetí třídy) doporučíme z rychlejší cesty odbočit u Grudziazu a přes Kwidzyn a Sztum pokračovat do Elbínku (kde mívají super slevy v místní Biedronce). Odsud už je to k hranicím českého území jen asi padesát kilometrů.


Biedronka v Elbínku. Kdo zde svačinu koupí, neprohloupí.

Prvním městem, které si můžete v Kraloveckém kraji prohlédnout, je Novoselovo. Dříve se zde nacházela jelení farma, což místním připomínalo množství železných soch jelenů. Bohužel jich většina byla volně přístupná a tak zde zůstala už jen poslední, moudře postavená na ostrově uprostřed místního jezera. Tu zatím nikdo neukradl. Pokud vás nezajímají jeleni, můžete se pokochat místní sovětskou lidovou architekturou


Novoselovo, náves.

Necelou hodinku cesty od této malebné vísky se nachází samotné centrum, slavné město Královec. V jeho historickém středu naleznete spoustu slavných památek, namátkou zmíním třeba muzeum jantaru, věnované tomuto netradičnímu nerostu, nebo muzeum jantarů, které přibližuje dynastii předchozích vládců města za poslední století. Pravověrné petrolheady pak jistě potěší netradiční projekt úzkého spojení místního hřbitova a garáží, nacházející se v západní části.

Dost už ale bylo trajdání po památkách, vybalte plavky a hurá k vodě. Viselský záliv nabízí klidnou hladinu téměř kompletně oddělenou od samotného Baltského moře. Díky tomu se nemusíte bát velkých vln a nižší hloubka zase slibuje příjemnější teplotu. Pro chladnější dny rozhodně doporujčujeme automobilový výlet do Benešova nad Baltem, dříve Baltijsku. Místní hvězdovitá pevnost Pillay potěší milovníky historie a pokud máte raději soudobější památky, rozhodně doporučujeme návštěvu přístavu, který kromě historických nepojízdných lodí, jež kdysi patřily druhé nejsilnější armádě na Ukrajině nabídnou i výhledy na českou letadlovou loď Karel Gott, nebo atomovou ponorku Helena Vondráčková.

Z Benešova pak můžete vyrazit na příjemnou přímořskou cestu podél pobřeží na severovýchod přes Jantarné, Světlou Horu a Zelenského-Gradsk. Z posledního jmenovaného města pokračujte po silnici 27A-015 po poloostrově  obklopujícím Kurišskou lagunu. Místní pláže lemované borovicovými lesy skýtají nádherné výhledy, do budoucna je velmi pravděpodobný masivní rozvoj  turismu, doporučujeme si tedy užít místní rurální charakter prostředí, dokud to jde. Pokud se vám bude chtít, můžete si výlet protáhnout až do Litvy, kde se v přístavu Klajpeda lze krátkým trajektem přeplavit zpět na kontinent a po silnici 141 se vrátit přes městečko Tylže zpět do Královce. 

Pokud se vám cesta do nové české enklávy letos na podzim nepovede, nezoufejte. Do budoucna to tu totiž bude jen lepší. A to i pro nás, autíčkáře. Velká cena České republiky, která se pojede na pobřeží Viselského zálivu již mezi odborníky získala přezdívu “knedlíkové Monte Carlo” a nabídne jistě spoustu napínavých soubojů. Místní lesní cesty zase vyzývají k pořádání pobaltských etap Rally Bohemia, vzhledem k severnějšímu umístění Královeckého kraje je pravděpodobné, že se tu dočkáme i závodů na sněhu. 

Do budoucna je velice pravděpodobné, že zde vznikne taktéž odloučený závod automobilky Škoda, dle předběžných zpráv tiskového mluvčího zde bude pravděpodobně probíhat výroba modelu Fabia, který zde kromě civilního sektoru ve velkém využije i posádka armády ČR. Vzhledem ke komunikačnímu šumu byla bohužel první dodávka fábií omylem zaměněna za model Karoq, čímž je obranyschopnost Královce povážlivě ohrožena. Dle nejnovějších zpráv se však již na nápravě pracuje a boleslavská továrna vypravuje další vlak naložený výhradně bojovými Fabiemi. 

Obnovení výroby osobních vozů chystá v Královeckém kraji i Tatra, bez tohoto prohlášení by medailonek o automobilovém průmyslu zkrátka nebyl úplný a občasný příslib návratu osobních tatrovek zkrátka tak nějak patří do folklóru české autonovinařiny.

Ať už vyrazíte k českému moři zítra, nebo za rok, návštěvu vřele doporučujeme. Cesta autem po Polsku ubíhá příjemně, českou část nějak přetrpíte a za necelých osm hodin si můžete válet šunky u moře. Našeho moře. Tak už na nic nečekejte. Visit Královec!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
06. října 2022, 20:39
2

Teď vážně: krásné pobřeží má Litva (i když jenom krátké), jsou tam jak přírodní scenérie s písečnými dunami, tak pláže s nočním životem, navíc mají dobré jídlo, ryby, uzeniny, pivo, no a pak pokračování v Lotyšsku je pro lidi, co mají rádi pláž jenom pro sebe. Když se vydaří počasí, není problém i přes 30 °C. Doporučuju.

reagovat
Sa
Sato
06. října 2022, 23:25
0

Je tam nejaka cast roka ked ma more aj cez 22°C?

Opelfahrt
07. října 2022, 00:56
0

Dobrá otázka, ale já do vody moc nelezu. Ano, v srpnu to někdy přeleze i 22 stupňů, ale oni jsou tam zvyklí.

HeavySmoker
07. října 2022, 09:41
0

Najväčší problém s Litvou je že človek môže kilometer od pláže a stále je voda tak po kolená. To isté aj Lotyšsko (Riga - Jurmala). Inak teplota vody nie je problém už ani v Helsinkách, a tým nemyslím len pre fínov ktorí si bezstarostne vydlabú dieru v ľade aj v januári.

adam7c3
07. října 2022, 08:34
-12

Prosím víc trapných meme a méně článků o autech. Děkuji.

reagovat
Jakub Pospíšil
07. října 2022, 12:13
6

Může být. Auta stejně nikoho nezajímají a tak do dvaceti let vyhynou.

Driver79
07. října 2022, 09:56
11

K moderni uplnosti jste schazi clanek "Jeli jsme elektromobilem do Kralovce". :-)

reagovat
StreetPro
08. října 2022, 08:36
0

Doporučuji rozkliknout to ubytko a přečíst si recenze, povinná četba pro všechny “přátele Ruska”…:-)

Opelfahrt
07. října 2022, 10:18
1

Jinak ta exoticky znějící „laguna“ má vžitý český název Kuršský záliv a poloostrov, jehož severní půlka patří Litvě, je Kurská (Kuršská) kosa.

reagovat
Frankie
07. října 2022, 21:19
0

Tak plechovky už vozit nemusíme, staví se původ

reagovat
Frankie
07. října 2022, 21:21
3

Tudy to poteče. Prý se to vše smicha na Smíchově a dál to půjde jako Starobrno

Opelfahrt
08. října 2022, 00:53
1

Ty vole, jako Brňák říkám: Starobrno alias starobahno fakt nechceš!
-
Komentář upraven 8. 10. 2022, 00:53:41

Ha
Hansoff
08. října 2022, 08:42
0

Žízeň neuhasí, oheň mu však podlehne...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

DeSoto Fireflite  1956
DeSoto Fireflite

1956 rok výroby
163 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem