načítám data...

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid: Staré jméno novým kouskům naučíš

Toyota využila popularitu svého nejprodávanějšího modelu, aby mu dala moderní a žádoucí střih, který funguje.

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Toyota je synonymem pro hybrid. Byla to právě tahle japonská značka, která více než před 25 lety začala sázet na toto řešení. Dnes, když se zeptáte lidí, jaké povědomí mají o hybridech, spojí to většinou právě s Toyotou. Není se čemu divit, Toyota jej dotáhla prakticky k dokonalosti. V současnosti je to velmi spolehlivá, konstrukčně jednoduchá a provozně velmi efektivní pohonná jednotka. Skoro by se až chtělo říct, že tady není příliš co vylepšovat. Japonci si to však nemyslí, a proto připravili již pátou generaci tohoto oblíbeného systému. Vyzkoušeli jsme jej ve zbrusu novém modelu, který by se měl stát hitem minimálně v našich zeměpisných šířkách. Podaří se mu naplnit ambice? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Corolla je svým způsobem živoucí legendou. Dlouhodobě se řadí mezi nejoblíbenější a nejprodávanější vozy na světě. V součtu to dělá již přes 50 milionů prodaných kusů, čímž překonala i neméně slavného Brouka od Volkswagenu. Samozřejmě, že úspěch jména je třeba využít a spojení názvu Corolla s žádanou karoserií SUV je vcelku logickým krokem. Skoro se až divím, že to někoho nenapadlo již dříve. Skutečností se to však stalo až nyní, proto přivítejme na scéně Toyotu Corollu Cross. Co můžeme od tohoto automobilu čekat?

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

V prvé řadě se jedná o středně velké SUV, které by si rádo ukouslo z tržního koláče, který opanují vozy jako VW Tiguan či domácí Škoda Karoq. Přesně do těchto vod novinka od Toyoty míří. Vzhledem k tomu, jak je tato kategorie aut dnes našlapaná, bude třeba napnout všechny síly a vytáhnout z rukávu všechna esa. Zákazník je náročný a chyby neodpouští. Povede se Toyotě získat dostatečnou pozornost? O tom nepochybujte, schopnosti na to má.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Co se vnějšího designu týče, nečekejte žádné divoké kreace a překvapivá řešení. Od toho je tu menší CH-R. Tady se hraje na jistotu, je to přeci jen Corolla. Vnější vzhled svým způsobem navazuje na svoji větší, starší a neméně úspěšnou sestřičku, RAV4. Není tak ostrý a plný hran, došlu tu k jistému zjemnění, vizuální příbuznost však tito sourozenci nezapřou. A to je vlastně dobře. Budování identity je důležitý prvek pro automobilky a nová Corolla Cross vceku jasně zapadá do modelového portfolia. Na první pohled každý pozná, že je to Toyota, což je důležité. Extravaganci a kontroverzní tvary však nečekejte.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Vnitřní uspořádání asi také nikoho nepřekvapí. V podstatě se opakuje velmi podobný scénář s RAV4 jako u exteriéru. Architektura vnitřku je velmi podobná a přímo navazuje na o třídu větší SUV. Dominantou je velký displej, tyčící se na vrcholu přístrojové desky. Na fotkách vypadá, že je možná až moc velký a bude překážet ve výhledu, realita je však naprosto bezproblémová. Multimediální systém má také inovované prostředí a modernější grafiku, což je příjemná změna. Toyoty dlouho bojovaly s tím, že uživatelské prostředí vypadalo, že zaspalo dobu zhruba o dekádu. To už je pryč, nový systém vypadá dobře a funguje velmi spolehlivě. Je stabilní, napadá, je rychlý a funkční. Měl jsem problém akorát s tím, že mi občas vypadávalo bluetooth spojení s mým čínským telefonem. Trochu z toho však podezírám samotný mobil, neb na něj krátce před testem přišla aktualizace, jež poněkud zhoršila jeho vlastnosti, načež se přístroj před pár dny definitivně odebral do křemíkového nebe. Za vynikající mohu považovat samotnou ergonomii interiéru. Toyota zachovala fyzická tlačítka pro nejdůležitější funkce, jako je klimatizace, vyhřívání sedaček a volantu a podobně. Je to jednoznačně správný krok, za který dávám palec nahoru. Tohle člověk zvládne ovládat i poslepu. Pochvalu zaslouží i vnitřní prostornost, která je lehce nadprůměrná, kdybych měl odhadovat od oka. Neřeknu vám přesná čísla, na milimetr přesná, na to si tady úplně nehrajeme. Čtyřčlenou rodinu však Corolla Cross pojme bez obtíží a můžete se s ní vydat i na nějakou tu delší dovolenou. To je myslím, dostatečně vypovídající. Jasně, nějaký neskladný kočár asi bude znamenat problém, ale to byste museli o třídu výš, pro uspokojení takových potřeb. Bez kočáru se vlezete do Corolly Cross i s relativně malými dětmi, vyzkoušeno za vás.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Nejzajímavější novinkou je však bezesporu inovovaná pohonná jednotka. V našem případě větší dvoulitr o výkonu bezmála 200 koní. Toyota upravila převodovku, která se chlubí lepším mazáním a menšími ztrátami. Zároveň posílila elektrickou výpomoc, včetně akumulátoru (0,91 kWh), který je o 40 % lehčí než dříve. Na papíře to zní lákavě, jaká je realita?

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Překvapivě ještě lepší, než bych čekal. S hybridy od Toyoty mám najeto poměrně dost a tak mohu zcela zodpovědně říct, že nová generace hybridního systému je uživatelsky ještě příjemnější, než byla doposud. Princip fungování je stále stejný. Přesto je však cítit silnější elektromotor, díky kterému se mnohem více rozjezdů odehraje jen na elektřinu, což má samozřejmě blahodárný vliv na hospodárnost. Stejně tak při potřebě silnější akcelerace je pohonná jednotka pocitově agilnější a zároveň jemnější, než starší verze. Celé je to odladěné opravdu skvěle musím smeknout před japonskými inženýry, protože se jim podařilo citelně vylepšit už tak velmi povedené pohonné ústrojí. Lepší je také akustický komfort. Jasně, při plné akceleraci se stále nevyhnete monotónnímu hučení, ale už je to zas o kus méně otravné. Při běžné jízdě si naopak budete akustický komfort pochvalovat, protože vás nebudou rušit prakticky žádné nežádoucí zvuky. Provozní efektivita zůstává samozřejmě skvělá. Po městě se dát bez potíží pohybovat klidně za 4 litry paliva. Na dálnici se pak můžeme bavit o čísle 7. Já zakončil testovací týden za 5,6 litrů, což je super hodnota, vzhledem k mé těžké noze.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Podvozek Corolly Cross je o něco pevnější než například u RAV4, která komfortem doslova hýčká. Tady to není tak obláčková jízda, avšak nemusíte se obávat nějakých nepříjemností. I tento podvozek funguje navýsost dobře a především komfortně. Netřeba se obávat ani klasicky rozbité okresky, kterých je po zimě plný celý středočeský kraj. Ono mírné přitvrzení se pozitivně podepisuje na jistotě při rychlejším cestování. Corolla Cross se nechá vodit zatáčkami s jistotou a velkou přesností, navzdory tomu, že sportovní není ani náznakem. Je to přesně ten ideální mix vlastností, které ocení běžný uživatel při každodenním používání. Tohle v Toyotě prostě umí velmi dobře a Cross není výjimkou.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

Na začátku jsem si položil otázku, jestli nová Toyota Corolla Cross může naplnit velké ambice, které automobilka s tímto modelem dozajista má. Po týdenní soužití mohu bez nejmenších pochyb prohlásit, že tohle bude hit. Corolla Cross je velmi povedené SUV, které se řadí na špičku své kategorie, a přímá konkurence z ní může mít těžké spaní. Některé zákazníky může odradit relativně vyšší cenovka, ale při bližším zkoumání zjistíte, že za své peníze toho dostanete opravdu hodně. Cenově se určitě nepodbízí, svou hodnotu si však hravě obhájí. Dobře odvedená práce, Toyoto.

Technické údaje

Motor: zážehový vidlicový čtyřválec 1 987 ccm + elektromotor
Výkon: 146 kW (197 koní) 
Točivý moment: 190 Nm 
Převodovka: e-CVT
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,1 – 5,4 l/100 km kombinovaná 
Průměrná spotřeba v testu: 5,6 l/100 km kombinovaná 
Cena vozu (Style – akční zvýhodnění): 934 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fr
Frodo
03. května 2023, 07:11
3

Prosím dávat u testů alespoň nějakou základní tabulku s daty. Není moc komfortní přečíst test a pak tyto data hledat.

reagovat
gr
greg
03. května 2023, 07:20
0

Podľa mňa by si ju mali dať do nejakej predvolenej hodnoty textu a radšej vymazať tam kde nie je potrebná. Lebo sa to deje stále že ju niekto zabudne alebo dá nejaké neúplné dáta bez základných parametrov.

vojtacz
03. května 2023, 08:15
5

Já třeba oceňuju, že je tu aspoň fotka kufru, aby si člověk udělal představu jak je +- velký/malý. Na druhou stranu chybí fotky zadních sedaček, protože ty asi u rodinnýho auta nejsou potřeba..

high_fish
03. května 2023, 10:31
2

Přesně. Spousta zbytečných fotek exteriéru, ale sedačky (ani přední) nejsou vidět ani na jedné.

Daniel Borský
03. května 2023, 14:33
1

Tabulka doplněna. Foto zadních sedaček jsem pořídil, bohužel se úplně nezadařilo a není tam prakticky nic vidět. Ale až se večer dostanu k foťáku, přidám aspoň sem do komentářů.

Daniel Borský
06. května 2023, 07:20
1

Zadní sedačky takto

Ronoath
03. května 2023, 10:02
0

Vypadá to pěkně, ale osobně mám problém s interiéry Toyoty. S kamarádem jsme byli pro skladovku Corolly sedanu, takže před faceliftem, a vevnitř to nevypadá o moc lépe než ve Fiatu Tipo. Jak je na tom Cross oproti sedanu ve výbavě GR sport?

reagovat
PB
04. května 2023, 15:05
0

Co 4x4, od nekuj jinud si pamatuji noticku, ze zadek pohani elektro, jak to je?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem