Novou generaci modelu Camry určenou pro evropské trhy ukázala automobilka na autosalonu v Paříži. Prozatím chystá pouze jednu pohonnou jednotku a to 2,5 litrový čtyřválec spojený s elektromotorem o celkovém výkonu 215 koní. Na stovku se nový sedan rozjede za 8,3 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. I přes slušný výkon nepřekročí kombinovaná spotřeba 3,5l/100 km.
České zájemce by ale mohlo odradit, že tato motorizace nenabízí možnost samostatné jízdy na elektřinu. Camry tudíž nespadá do kategorie hybridů se zvýhodněným parkováním v Praze. Dalším mínusem by mohla být absence karosářské varianty kombi.
Na druhou stranu se ale jedná o jeden z mála plnohodnotných sedanů střední třídy, který nespadá do kategorie “prémiových vozů”. S délkou 489 cm je jen o čtyři centimetry kratší než BMW řady 5, což slibuje dostatek místa pro cestující v obou řadách sedadel. Se střízlivě nastavenou cenovkou by se z nové Camry mohla stát zajímavá volba pro taxikáře a správce firemních flotil. Na oficiální ceník si ale musíme počkat do začítku roku 2019.
04. října 2018, 16:29
0
Kdyz sdili pohonnou jednotku s RAV4 ktera tlačítko ma, opravdu je to u Camry jinak?
04. října 2018, 20:16
0
Tisková zpráva mluví takto, ale šedivá je teorie a zelený strom života, třeba se tlačítka dočkáme a z Camry se stane auto snů.
04. října 2018, 19:17
0
Toto je dle mě smysluplné využití elektromotoru. A i rozumné specifikace Vmax 180kmh, ke zrychlení pravděpodobně není elektromotor hnán na maximum. Prostě příjemný sedan střední třídy pro přesuny za A do B. Vzhled je diskutabilní (mně se nelíbí zejména předek).
04. října 2018, 20:31
0
Když kouknu na nabídku Camry v US, bohatý výběr motorů, výbav, verzí...evropský zákazník utře nos... takový chudý brácha Lexusu ES.
04. října 2018, 20:42
2
Camry je klasika. Vždy se jednalo o solidní a spolehlivé auto, které se na nic nehraje. Navíc, čim víc aut ve střední/vyšší střední, tim líp.
05. října 2018, 07:14
0
Nesedí mi poměr 0-100 a V-max u tak velkého motoru. Nestačil by na tuhle dynamiku jen dvoulitr? Jak to mají zpřevodované? Vypadá to tak ,že elektromotory opravdu moc nepomáhají, jen asi vyhlazují výkonové špičky.
05. října 2018, 07:25
0
To bude naladěné podobně jako RAV4 - plochý krouťák motoru kvůli nízké spotřebě + elektřina pomáha v některých momentech, aby to nebyl takový šnek. Nejhorší je ale to vědomí že v USA se prohání 'plnohodnotné' verze jak tu psal Jimi
05. října 2018, 11:57
0
Vůbec se divím že se s tim vrací do Evropy. Vypadá to že se čekalo na ústup dieselu z téhle kategorie aut. Co si budeme u nás ani v Německu tahle kombinace nemá šanci výrazně uspět. V ekofašistickejch režimech na severu a víc západně se něco prodá. Vzhledově to je docela výrazný....
05. října 2018, 15:02
0
Camry určitě není modelem s důrazem na co nejnižší cenu. Nevíme, kolik bude stát, ale za tu cenu by se určitě dalo pořídit něco od vrtule nebo rzi v sociální výbavě (i když s tou výbavou to dnes asi neplatí tak jako dříve). Proto se divím, že se v Německu něco podobného bude vůbec prodávat. ;)
05. října 2018, 15:13
0
Vůbec tě nechápu:D Jako co? To? Není to auto které by bylo drahé nebo naopak? Nevíme jaký budou ceny v Evropě. A ono zrovna v tom Německu takový Bmw s těma nižšíma řadama zase až takovej přepych neni. Už s timhle modelem jednou pohořeli a to byla celkem kvalitka.Teď s takovou ohromnou nabídkou motorů a určitě i výbav to bude průlom ,))
06. října 2018, 08:08
0
Já chtěl říct to, že ve spomínaném Německu si 99% lidí za ty peníze koupí BMW nebo Mercedes, a to i kdyby se jednalo o třídu menší auto v "německé" výbavě. :)
07. října 2018, 11:14
0
Jo dobrý. To si myslím taky:)) V Čr a Polsku si každej za ty prachy koupí supa vnaftě na hlínách ti méně šťastní okynátora ftsíčku ve stajlu. Kde teda budou bodovat? Lucembursko, Lichtenstein a Andorra?
07. října 2018, 11:26
1
Já zastávám stejný názor jako ty - v Evropě Camry (ani jiný větší japonský sedan, natož neprémiový) zřejmě bodovat nebude. Není to ovšem dáno nekvalitou, ale čistě evropskými preferencemi.
07. října 2018, 12:17
1
Samozřejmě. Však ona ani předešlá generace prodávaná v Evropě nebyla špatná. Ba naopak byla super. Jenže Evropa. Nedávno sem četl článek o tom jak hodně se liší preference zákazníka v Eu a v Japonsku/Koreji/Číně. A je v tom i síla zvyku. Kulturní aspekty a tak dále.
05. října 2018, 17:36
0
Měli byste někde informaci, zaznělo tu, že Camry přebírá pohonnou jednotku od RAV4. Existuje u Camry anebo Lexus ES podobný systém 4x4 s elektromotorem poháněnou zadní nápravou, nebo jsou výlučně předohraby?
05. října 2018, 22:17
0
V US mají jenom předohraby...ES taky jenom předek.
07. října 2018, 10:49
0
Díky, škoda.