logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Wuling Bingo 203: Nejlevnější elektromobil v ČR dokáže mile překvapit, ušetřené peníze však zaplatíte svým časem

Wuling Bingo láká cenou i prostorností. Nejlevnější elektromobil v Česku však vyžaduje trpělivost při nabíjení i jízdě.

Přemítáme to pořád dokola — elektromobily jsou levnější a levnější, čímž se stávají dostupnými širšímu a širšímu okruhu zákazníků. Jenže i když jsou levnější a levnější, pořád jsou to docela drahá auta. Běžný elektromobil stojí okolo milionu a i ty nejlacinější evropské kousky začínají výrazně nad půlkou této částky. To je pořád docela hodně.

Ano, je tu Dacia Spring, která se v nejdostupnější specifikaci Essential dostane na částku 419 900 Kč. Akorát že každý, kdo někdy v tomto autě jel, potvrdí, že se jedná o elektromobil velmi… maličký. Ani nepůsobí moc dospěle. Aby také ne, když je to původně indický Renault Kwid, předělaný na elektromobil v Číně. Navíc tato verze nemá skoro žádnou výbavu. A všechno ostatní, co je alespoň o něco víc autem, je dražší.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Všechno? No… s jednou výjimkou. Na českém trhu figuruje elektromobil, který je větším vozidlem, a který přitom cenou míří ještě o devět stovek pod Spring. Jmenuje se Wuling Bingo a jedná se o nejlevnější elektromobil, charakterizovatelný jako běžné auto subkompaktní třídy (tedy ne malé čtyřkolové vozítko třeba pro patnáctileté) v ČR.

Přiznám se, že Bingo mě zajímalo natolik, až jsem si jeho test vyprosil. Původně vůbec nebylo objednané, ale já si o něj řekl. Přemýšlíte proč? To je jednoduché. Zaprvé jsem chtěl zjistit, jestli zrovna ono konečně dokáže nabídnout tu bájnou dostupnou elektrifikaci, aniž by bylo příliš kompromisní, a zároveň je to ve své zemi původu jedno z vůbec nejpopulárnějších aut, což ve mně vyvolalo zase zvědavost kulturní. V následujícím textu vám řeknu, co jsem zjistil.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Odkud se vzal ten Wuling a proč se tak jmenuje?

Nejprve vám ale osvětlím, o čem je dnes vlastně řeč. Wuling Bingo je malým městským hatchbackem velikosti přibližně Fabie (je vyšší, ale užší), vznikajícím pod značkou, na které spolupracuje SAIC, General Motors a Guangxi Auto. Jak už jste asi vytušili, jeho kořeny sahají do Číny. Dnes se zaměřuje na výrobu malých valníčků, náklaďáčků a elektrických osobních vozítek.

Než se však z ní stalo pro Čínu tolik typické joint venture, existovala značka samostatně a má docela dlouhou historii — ještě pod jménem Liuzhou začala působit už v padesátých letech. V osmdesátých letech však potřebovala nové jméno pro svou sérii valníků okopírovaných od Mitsubishi a vybrala si Wuling.

Když jsem zjišťoval, z jakého důvodu se rozhodla pro toto jméno, ukázalo se, že v závislosti na výslovnosti a přepisu znaků má Wuling celou řadu významů, od pohoří v centrální Číně až po pětici plodů bahničky jedlé. Na webu Car News China se mi ale povedlo najít nejzajímavější a možná i nejvěrohodnější příběh, tak vám povím ten.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Jak už jsem řekl, na začátku, než dostal oficiální licenci, Wuling vyráběl kopie valníků značky Mitsubishi. Toto japonské jméno v sobě ukrývá dvě slova: Mitsu a Bishi, což v překladu do češtiny znamená tři kosočtverce nebo také tři diamanty. Čínsky se to samé řekne Sanling. A vy už možná začínáte tušit.

Je tomu tak, v Číně si řekli, že  čím víc pruhů, tím víc Adidas, dva diamanty přidali a vznikl Wuling — pět diamantů. Když se podíváte na logo (to nalepené, plastická loga automobilky Lojo na testovacím kousku vidíte proto, že Wuling nechtěl dovést Bingo se svými logy, dokud nebude jisté, že se dostane na značky, zákazníci už budou mít správné), rozpoznáte je tam. Zábavné, nemyslíte? V současnosti se nicméně jedná o respektovanou a moderní čínskou automobilku vyrábějící auta vlastní konstrukce. Dokonce jiní čínští výrobci kopírují ji.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Bingo je jedním z jejích momentálně nejpopulárnějších modelů. Jen za rok 2024 se ho v Číně prodalo přes čtyři sta tisíc kusů, což mu stačilo na pozici desátého nejprodávanějšího auta vůbec a hned čtvrtého nejprodávanějšího elektromobilu. Nabízí se ve dvou variantách podle velikosti baterky a u nás s ním zkouší své štěstí malá firma ze Zastávky u Brna, která si však postupně buduje zastoupení napříč republikou.

A jaký tedy Wuling Bingo je? No, vlastně mě svým projevem dokázal několikrát mile překvapit. Jistě, je potřeba mít na paměti, že byl primárně vyvíjen pro čínská velkoměsta, takže občas je nutné trochu přimhouřit oko. Ale rozhodně ne tak moc, jak jsem očekával. Jen jeho úplně nejlevnější specifikace za 419 000 Kč, již jsem dostal k týdennímu užívání, může být pro svou nízkou cenu potenciálně až příliš velkým žroutem vašeho času. Vysvětlím.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Pobývá se v něm nad očekávání hezky

Vnější vzhled tentokrát komentovat nebudu, už jen proto, že je očividně navržený pro čínské oko zvyklé na zalíbení v detailech místo celku, což to mé tolik neumí. Návdavkem platí, že po dobu testovacího týdne jsem na jeho adresu slyšel různá prohlášení, od roztomilého autíčka jak z nějakého dětského anime až po nejocumlanější bonbón v historii. Názor si proto spíš udělejte sami.

Interiéru se však věnovat budu, protože právě zde Bingo opravdu mile překvapí. Na základě zkušeností s jinými vozidly podobné – asijské, jen spalovací konstrukce, jsem předpokládal, že v něm bude mnoho místa, ale také nekvalitní, smradlavé, nelícující, ledabyle zpracované a jakoby papundeklové materiály. Ukázalo se, že pravdu jsem měl jen z půlky.

A byla to ta lepší půlka! V Bingu je opravdu mnoho prostoru všemi směry. Vejdou se sice jen čtyři osoby, ale mohou se pohodlně roztáhnout. Evropské postavy vlastně jen trochu potrápí kvůli baterce vysoko umístěná podlaha, takže v autě sedí výš, než je běžné, a sedáky jim nedokáží pořádně podepřít stehna. Jinak si tu vzdušností a dispozičně není na co stěžovat.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Co se materiálů týče, tak tady se Bingo, zvlášť s přihlédnutím k ceně a zaměření, překvapivě nemá za co stydět a ukazuje, že vnitřky se už v Číně montovat naučili. Plasty jsou sice tvrdé, avšak nesmrdí a mají na sobě speciální povrchovou úpravu, aby lépe vypadaly a méně odrážely sluneční paprsky, což docela funguje. Všechny interiérové díly jsou smontovány v rámci třídy poměrně použitelně a nikde nic nevrže ani neplandá, tedy s výjimkou externě přidaného držáku na pití, jenž je volný do té míry, že může upadnout. Zde se prý však už pracuje na lepším řešení.

Také mě překvapilo, že Bingo vlastně nepůsobí jako plechovka na sardinky. Například dveře se místo uši-drásajícího třískotu zavírají s docela solidním žuchnutím, nemáte-li tedy potřebu vybít si na nich vší silou vztek z práce. Plechy zase na poklep duní ve zcela rozumných mezích a tloušťka všech nosných dílů se zdá v pořádku. Budiž, ještě bych si přál lepší odhlučnění kol, i když to asi zrovna ve městě, kam Bingo míří primárně, tolik nevadí, ale kromě toho bylo vše v pořádku.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Ani jízda není tak špatná, jak bych čekal

Podobně jako při statické prohlídce jsem vnímal i jízdu. Ano, jedná se o asijské městské přibližovadlo, takže majitelé evropských elektrických hatchbacků jako třeba R5  nebo ID.3 mohou být v klidu. Leč na svou cenu a původ se rozhodně nejedná o nějaký průšvih. Zatímco já očekával příjemně nízkou spotřebu a naopak tragicky špatné jízdní vlastnosti, Bingo mi zase dalo zapravdu jen z té lepší části.

Ono skutečně zvládá jezdit s minimálními náklady. Díky své na elektromobil solidní váze 1 430 kg si vystačí s pouhými 11–12 kWh/100 km při tradičním evropském využití, tedy s kombinací města, okresek a přivaděčů (dálnici si ještě probereme), a pokud ho používáte, jako byste byli v Šanghaji, a kroužíte s ním jen do padesátky po bulvárech, klesá číslo až někam k 8 kWh/100 km. To jsou výborné hodnoty.

Auto zároveň docela poslouží i na silnici. Respektive není žádným zázrakem, ale také to není učiněná katastrofa jako u většiny podobných automobilů ze stejné části světa. Takže ano, Bingo si na dírách trochu drcne, v zatáčkách se docela nakloní a jeho řízení by potřebovalo kapku zpřesnit. Jenže pakliže nejedete jako blázen (což v testované verzi asi ani nejde, k tomu se ještě také dostanu), tak vás v žádné zatáčce nevyšplouchne a zuby vám z něj také nevypadají. Což je vzhledem k ceně u elektromobilu pozitivní zjištění.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Tak kde je ten zakopaný pes?

Takže se jedná o v rámci ceny ideální nabídku a dočkali jsme se konečně oné elektrické revoluce pro masy? No, ještě počkejte. Cena od 419 000 Kč sice na rozdíl od Springu nevede k nulové výbavě, protože dostanete z pohledu komfortu všechno potřebné (i když na asistenty zapomeňte) a ještě budete jezdit větším autem, jenže bude vás to stát čas.

Zaprvé to budou drahocenné vteřiny při každém zrychlování. Elektromotor Binga totiž v základní verzi 203 dodává jen 30 kW výkonu. V rámci města to ještě na překážku není, protože auto dokáže díky okamžitým reakcím, typickým pro elektroauta, a absenci řazení držet krok s provozem. Ve vyšších rychlostech už však výkon prostě chybí. I zrychlení z nuly na sto jen… no… proběhne.

Zadruhé to budou minuty strávené na dálnici, popřípadě na jakékoliv silnici s vyšší povolenou rychlostí, poněvadž Bingo 203 dosáhne maximálně jen 105 km/h. Pravda, i při takto rychlém pohybu zůstává docela stabilní a z interiérového hluku vás nerozbolí hlava, avšak jednoduše všude přijedete nějak… později.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Nejvýrazněji však v případě Binga 203 budete ztrácet svůj čas na nabíječce. Bude tomu tak proto, že auto sice má jen baterku o maličké kapacitě 17,3 kWh, jenže nenabízí rychlé DC nabíjení a i u pomalého AC se dokáže nabíjet jen výkonem 3,3 kW. Nabití z 0 % na 100 % tak trvá minimálně 5,5 hodiny. To si i ta nejmarnivější princezna stihne nakoupit dvakrát.

K tomu platí, že tabulkově sice plné nabití znamená dojezd 203 km — odsud označení verze, a i v praxi se dá udržet někde mezi 160–180 km, ale protože auto už při 20 % kapacity baterie přechází do super úsporného režimu a servíruje pouhých 9 kW výkonu na kola (čímž se stává téměř nepoužitelným), musíte si tato procenta odmyslet. Pak nájezd padá spíš někam ke 130–140 km.

A pokud se vám nechce ze zmiňované dvacítky procent tak dlouze čekat na nabíječce na tu stovku a budete raději po třech a půl hodinách odjíždět s osmdesátkou, bavíme se o čísle okolo 100 km reálného dojezdu. Zopakujme si pro zdůraznění: Každých přibližně 100 km se vám baterka vybije z 80 % na 20 %, a abyste ji znovu nabili na 80 %, strávíte 3,5 hodiny na veřejné nabíječce. Věřte mi, takto brzy získáte pocit, že víc nabíjíte, než jezdíte.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Bingo 203 mi tím pádem dává smysl jen, pakliže máte rodinný domek s vlastním parkovacím místem a obyčejnou zásuvkou, přes kterou ho můžete nabíjet například v průběhu noci nebo když zrovna něco kutíte. Alternativně pokud máte hodného šéfa a můžete nabíjet v práci, zatímco vytváříte hodnoty jemu. Jako poslední možnost vidím důchod, kdy už čas počítáte na dny, nikoliv na minuty.

V takových případech zjistíte, že Bingo se z běžné sítě nabíjí skoro stejně „rychle“ jako na veřejné nabíjecí stanici a svědčí mu podobné používání jako u vašeho mobilu, čili vyřídit denní záležitosti a pak šup na nabíječku. Pokud alespoň jednu z těchto možností nemáte, je vám Bingo 203 vlastně k ničemu. Příliš mnoho času byste s ním trávili u veřejného nabíjecího stojanu na to, jak daleko vás (ne)doveze.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Řešením může být lepší verze Binga za 489 000 Kč, zvaná 333, která má větší baterku o kapacitě 31,9 kWh (s níž najede v názvu inzerovaných až 333 kilometrů), silnější elektromotor o výkonu 50 kW a hlavně umí rychlé DC nabíjení, takže 20 % promění v 80 % do třiceti minut.

Tato specifikace se už jeví zajímavěji, poněvadž pak za cenu pořád ještě na úrovni lepšího Springu dostanete auto velikostně srovnatelné s Citroënem ë-C3 a podobnými levnými elektromobily. To by se snad i zvážit dalo. Jenže u varianty 203 může sedmdesát ušetřených tisíc zjevně přijít draho.

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

No a pak je tu problém s tím, že Bingo nemá standardní evropskou homologaci, je zaregistrované individuálně. To znamená, že nemá všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které homologovaní konkurenti mít musí. I takový airbag má v této verzi jen jeden. Proto dokáže být levnější. Akorát pak je na zvážení, jestli toto není šetření na nesprávném místě. 

Verdikt

Wuling Bingo dokáže naplnit kladná očekávání, která na něj nejspíš budete mít, jmenovitě stran velkého prostoru pro cestující a nizoučké spotřeby, a zároveň i svede pozitivně překvapit v těch sekcích, kde čekáte pohromu, tedy v oblasti kvality materiálů a jízdních vlastností. Obojí je lepší, než by původ, zaměření a cena naznačovaly. V nejlevnější variantě 203 však šťastnému používání může bránit omezená kapacita baterie, malý výkon a absence rychlého nabíjení, což stojí čas. Plus ta homologace. Já bych proto radši připlatil. Nebo možná i rovnou hledal jinde.

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_, nezapomeňte však dát hlavně odběr na profil Autíčkáře. :-) 

Foto: Tomáš Strach, autickar.cz

Technické údaje

Wuling Bingo 203

Motor: jeden elektromotor, pohon předních kol
Nejvyšší výkon: 30 kW (40k) 
Nejvyšší točivý moment: 110 Nm
Provozní hmotnost: 1 430 kg 
Maximální rychlost: 105 km/h
0-100 km/h: ano 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 12,5 kWh/100 km 
Spotřeba při jízdě: 11,8 kWh/100 km, ale jezdil jsem hlavně po městě a nejbližším okolí 
Tabulkový dojezd: 203 km 
Nejvyšší dosažený udávaný dojezd v testu: auto vždy psalo oněch 203 km, nikdy to tolik nebylo, je to okolo 160-180 km, podle použití
Kapacita baterie: 17,3 kWh
Doba nabíjení DC: neumí
Doba nabíjení AC: 5,5h (maximální výkon 3,3 kW)
Základní cena a zároveň cena testovaného kusu: 419 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
rock
26. 9. 2025, 09:41

Co se týká vzhledu - ano, je to divně ošklivý a ano, je to ocucaný bonbón.
Necméně není to o nic divněji ošklivý než třeba (budu kamenován, ach jo) současný Swift.
A co se týká ocucaného bonbonu, tak na ulicích snad denně potkáváme samotného krále ocucanosti - předfaceliftovou Teslu MY.

0
Bernard L.
26. 9. 2025, 21:50

Dát na to znak Tesly, tak se jen divím, proč Ta nová Tesla Model A (který nám Musk slybuje 5 let) zepředu vypadá jako TM3 pŕed FL.
Fakt by mne nepřekvapilo, kdyby ten vnější design původně ta Tesla byla, která z projektu malého auta vycouvala a Číňan si tedy od ní koupil výkresy.

3
Bernard L.
26. 9. 2025, 21:51

A k tomu Swiftu: ten nový je fakt designově nepovedený.

2
martin_100
29. 9. 2025, 08:39

Nu vzhled.... já se na prvni pohled lek, že to je 5 dveřovej Opel Adam 😃

1 reagovat
ransom
26. 9. 2025, 11:31

Mám z toho velice ambivalentní dojmy. Na jednu stranu bych s tím dovedl naprosto v pohodě fungovat. Na mých 2x 7km denně do práce, 2x 2km obden na chatu, občas na nákup, a nejdál pětkrát do roka 45km do Hradce - není co řešit, Nabíjení ob den nebo ob dva dny ze sásuvky - pohoda, není co řešit. Jenomže... bych to asi stejně nechtěl.

-3 reagovat
martin_100
26. 9. 2025, 20:40

No to je EV ppdle mýho gusta. Jezdim už několik let 40kw fabií junior co mi vzhledem ke svymu věku přenechal děda. Na moje jezděni do práce je to ideálni postrk. Nic to nemá tudíž je tam malo věci co se můžou pokazit. Výkon mi stačí i napredjízděni. Stačí myslet a vědět k cemu he ta páka na stredovim tunelu. Tudíz 30 kw s krouťákem "od nuly" by asi nebylo úplny zoufalství. Dojezd by mitéž stačil. Jezdim 22km do práce a to samy zpátky. Ovšem castou to cely dvakrát. Dobijet z normalni zásuvky,neni pr9blém. Jsem vesničan. Na dálnici nejezdim takrka vůbec a kdyz uz tak s manzelky rapidem. Fabií jezdim tak do těch 110 tachometrových. Víc haťapce nesvědčí. Takže těch 105 pokud se blíži k reálný rychlosti za mè v cajku též. Otázkou vsak zůstává proč se zbavit fábie o 4 kila levnější kdyz slouži v pohodě. Proč si brát 4 kila uvěr a splácet ro dlouhý roky ktery ta elektricka věc možná ani nevydrži funkční. A z toho mě napadla ještě jedna otázla. Jdo je teda cílovka? Bohatý si kpupi něco použitelnějšího a chudý jsou rádi že mají vůbec čim jezdit a ani je nenapadne koukat po autě v takovy cenový relaci. A foodoráci /pizzaři hojně kupujou Elblesk Pony.

0
Bernard L.
26. 9. 2025, 21:46

Tak cílovka budou práve lidi co se s tou jedničkovou Fabinou budou muset rozloučit (rez, havárka, STK, ...), ale souhlasím, že Ti pro toto za 420 nepůjdou (spíše za 20 pro dvojkovou Fabinu).
Fakt asi ti důchodci (ale ty si radeji půjdou pro ten Swift nebo Ignis, protože "jsou na to zvyklí a na tyhle novoty jsou už starý" a bude jim jedno s tím hrkat 2x týdně 3 km do Penny nebo 5 km k doktoru. To je pak auto po důchodci, pane jo!

Zbohatlíci, co si kupovali jako 2. či 3. auto Citygo? Pak by se to za 10 let mohlo k těm pizzařûm dostat (co já pozoruji pizzaře, tak nikdo z nich nemá Elblesk, standardem je právě ta jedničková Fabia s přestavbou na LPG, ti více majetní mají CNG Citygoučka/Pandy (vše vypadá značně unaveně).

U toho nejlevnějšího taky marně přemýšlím o ideálním klientovi, možná fakt jen ten zbohatlík (ale proč si raději nevzít "jen" o 300 tisíc dražší a dospělejší Fiat 500.

3
ransom
27. 9. 2025, 11:59

Budu se opakovat:
Při výběru auta jde překvapivě často přísná logika stranou. Kdyby tomu tak nebylo, jezdily by po našich cestách jenom tři nebo čtyři typy aut.
Leckdo si koupí auto, protože se mu "líbí", a nemá smysl v tom hledat nějakou racionalitu. Já sám jsem určitá racionální auta odmítl, protože se mi "nelíbí".
Nerozumím důvodům, proč by někdo dal ze svého skoro půl kostky za TOHLETO, nicméně jsem srozuměn s tím, že takoví mezi námi budou. A nemám problém potkávat je na cestách.

1
martin_100
28. 9. 2025, 21:11

U nás pravě ty elblesky pony docela vidam na rozvozu chálky.

0 reagovat
Bernard L.
28. 9. 2025, 22:15

Mimochodem ten znak: okřídlený diamant! Mám asociaci "Redbul Vám dává křídla." změnit na "Renault dává Číňanovi křídla" a je to :-D

Hlavně, někteří v diamantu Renaultu vidí trochu něco jiného. Tak právě to "trochu něco jiného" jen okřídlené vidím já na volantu Binga...

1
rock
29. 9. 2025, 16:06

Tak on "diamant" Renaultu byl původně odkaz na mřížku klaksonu modelu Renault KJ. Diamant (ve smyslu "naše logo představuje diamant") tomu začali říkat až ex post.
Mimochodem, i u toho Mitsubishi jde původně spíš o tři lístky než o tři diamanty. Stará japonština pro diamant neměla výraz.

3 reagovat
briza
1. 10. 2025, 16:40

Pořád mi to přijde trochu cufíl. Když vezmu v potaz, že o nějaký kilo levnějš koupím třeba Aygo X a podívám se na nějaký standardní provozní podmínky podobnýho bzuku, tak než ty prachy navíc ušetřím provozem, bude už to Aygo stejně k prodeji a v tu chvíli vstupuje do hry další faktor, konkrétně fakt, že ta Toyota pořád bude mít nějakou rozumnou zůstatkovou hodnotu, čímž si u nějaké noname elektročíny fakt nejsem jistý.

3
ransom
2. 10. 2025, 18:23

Jaká zůstatková hodnota? Tohle se přeci po použití háže do kontejneru na elektroodpad.

0
Bono_
3. 10. 2025, 08:21

ransom: 🤣🤣🤣👍

1
ransom
4. 10. 2025, 20:01

Ale to není sranda. Za pár let se na elektrobastlírně v rubrice "co jste si přinesli ze sběrného dvora" začnou objevovat příspěvky jako: Dovalil jsem dva settopboxy bez DO, funkční akuvysavač a dva čínský elektromobily. Nemáte k nim nekdo schéma nabíječky?

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=106624

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte